Suunto ei löydä sykettä

heikot signaalit

Sain tuossa Suunto t3:n. Olen kokeillut sitä nyt muutaman kerran ja ongelma on että se ei tunnu löytävän sykettä millään. Tunnin lenkillä vasta loppupuolella jos silloinkaan, sulkapalloa pelasin tunnin eikä sykkeestä havaintoakaan, puhumattakaan että leposyke löytyisi. Ei auta ihon tai vyön kostuttelu. Ja kireys pitäisi olla riittävä ja kai patteritkin, uusi kun on. On kumma ettei noin kallis vehje toimi, kun parinkympin halpismittaritkin näyttää sykkeen vaikka sängyssä maatessa.

11

8776

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikki

Vie takaisin kauppaan, jos takuu on vielä voimassa. Sykemittarisi on kuvauksesi perusteella selvästi rikki!

• takuuajan ulkopuolellakin

Kun kyseessä on tyyppivika, saattavat korvata takuuajan ulkopuolellakin. Itellä oli 3-vuotias X3HR, sykkeet katosivat. Lähetin huoltoon ja sieltä tuli 2 vk päästä uusi lähetinvyö. Hienoa!

• T4-man

Oletko tarkistanut paristojen tilanteen?

• huonosti tehty

Maaliskuussa ostettu T4 on vaihdettu kerran uuteen ja lisäksi kerran sykevyö samojen oireiden takia. Huolto kuitenkin pelaa. Kuriiripalvelu haki vehkeen töistä ja toi takaisin 3 päivän kuluttua. ks Suunnon sivut. Ps. kun kalorit ja TE lukemat alkaa olla turhan alhaiset, on laitteessa jo vika vaikka sykettä vielä näyttäisikin

• T4 kanssa

T4:ssa sykkeet alkoi heitellä puolen vuoden käytön jälkeen. Suunto vaihtoi sykevyön ja mittarin takuuna. Nyt on vaihdosta kulunut puolisen vuotta ja samat ongelmat taas. Onneksi on takuuta jäljellä ja takuu toimii hyvin. Mutta yllättävän huonolaatuinen on tuo sykevyö.

Tarkennuksena: paristojen vaihto ei auta ja sykevyö on kostea.

• ongelma mulla

Mulla oli uuden Suunnon kanssa ihan sama ongelma. Joko ei löytänyt lainkaan sykettä, tai näytti päin mäntyä. Mittari kävi takuukorjauksessa kahdesti, ja lopulta sain kokonaan uuden... muttei mikään muuttunut! Vittuunnuin, palautin kokonaan ja vaihdoin Polariin (joka on toiminut täysin moitteettomasti).

• on ihan ok

Ostin reilu vuosi sitten Suunto T4:n footpodilla, näkyy syke ja vauhti ja kaikki on toiminut hyvin, ei mitään vikaa. mun mielestä hyvä laite. :-)

• SaaphanSitäKokeilla

Molempiin kannattaa ensin vaihtaa paristot(SR2032) samaan aikaan.

• Kuiva nahkako

Kait olette kostuttaneet elektrodit "lenkille" lähtiessä, muutenhan se alkaa vasta mittaaman kun hieman hikoaa...

• lenkitpilalla

Vaihdoin itse polarista suuntoon olettaen, että se on parempi. Ensin sain kuitenkin pettyä, että käyttöjärjestelmä on niin yksinkertainen ja harjoituksen aikana ei saa niin paljon tietoa, kuin polarissa. Ja nyt kun olen vuoden sitä käyttänyt niin sykkeet heittelee missä sattuu. Esim. kun lähden pk lenkille sykkeet on 160-180 ja lenkin aikana näkyy viivaa tai syke on yli 200. Oma maksimi syke on kuitenkin vain 198. Uskoisin, että ongelma ratkeaisi ainoastaan yhdellä tavalla --vaihtamalla merkkiä.

• vikaeiehkäolemittarissa

Itse ottaisin sykemittarin sekoilut vakavasti. Ei tässä enää nuoria olla. Voi olla eteisvärinää, lisälyöntejä, vajaatoimintaa tai muuta sellaista, varsinkin jos heikottaa samalla. Juoksu seis ja kävelyä tai verryttelyä kunnes sykkeet toimii taas normaalisti. Muutenkin lenkit olisi hyvä aloittaa verrytellen. Halppismittari ei välttämättä noteeraa kaikkia muljahduksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6935
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      827
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      746
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe