Sokeriton mustikkakeitto on auttanut minua laihtumaan. Juon päivittäin 2-4 lasillista keittoa. Se pitää nälän loitolla ja olen laihtunut 17 kiloa sen juonnilla, sekä ruisleivän syönnillä. Aina kun tekee mieli hyvää, juon lasin keittoa sekä pari ruisleipää. Ne eivät lihota.
mustikkakeitolla laihtuu
35
17384
Vastaukset
- ....
Minä olen myös syönyt sokerittomia mehukeittoja, ja paino putosi. No tosin ovat erittäin kalliita, joten omatekoiset suosioon!
- uutelias
Minkälaista liikuntaa olet/olette harrastanut ja kuinka kauan tuo painonpudotus operaatio kesti?
- Maria-
Kuinka nopeasti paino rupesi putoamaan? onko ruisleipä ja sokeriton mustikkakeitto teidän ainoat laihdutuseväät ja harrastatteko paljon liikuntaa lisäksi? Osaatteko muuten sanoa että mistä löytäisi helpon kalorilaskurin? ei ole mitään käsitystä paljonko esim yhdessä ruisleivässä, yhdessä juustoviipaleessa jne on kaloreita..??
- 17 kiloa laihempi
Maria- kirjoitti:
Kuinka nopeasti paino rupesi putoamaan? onko ruisleipä ja sokeriton mustikkakeitto teidän ainoat laihdutuseväät ja harrastatteko paljon liikuntaa lisäksi? Osaatteko muuten sanoa että mistä löytäisi helpon kalorilaskurin? ei ole mitään käsitystä paljonko esim yhdessä ruisleivässä, yhdessä juustoviipaleessa jne on kaloreita..??
Harrastin ainoastaan hyötyliikuntaa, silloin kun laihduin. Eli kävelin töihin ja takaisin päivittäin noin 7 km yhteensä. Lisäksi liikuin töissä niin paljon, että askeleita kertyi päivän mittaan. Iltaisin tein vielä pihassamme "maansiirtotöitä" käsin, eli nostelin isoja pihakiviä pihastamme vanhanajan kiviaitaan. Iltaisin vielä laitoin musiikkitelevision päälle kotona ja tanssin sen tahdissa puolesta tunnista tuntiin. Sitä teen joskus vieläkin, jos on tarve saada nopeasti muutama kilo pois. Se on muuten kumma juttu, kun tuntuu että kaikki kenelle olen tästä mustikkakeitto-asiasta puhunut ovat myös innostuneet siitä. Söin muuten ihan normaalisti. Jätin kyllä pullat pois. Karkeista en pystynyt luopumaan, söin niitä kerran viikossa. Ensimmäiset 6 kiloa lähtivät kolmessa viikossa, kokonaisuudessaan olin laihtunut 17 kiloa noin neljässä kuukaudessa. Nyt paino on pysynyt samana jo kolme vuotta, tosin heilahtelua on lähiaikoina ollut 3-5 kilon kanssa. Tiedän että pääsen niistä kiloista nopeasti jos haluan tällä samalla konstilla. Eli muutama päivä vain mustikkakeittoa ja ruisleipää ja painoni tasoittuu.
- Maria-
17 kiloa laihempi kirjoitti:
Harrastin ainoastaan hyötyliikuntaa, silloin kun laihduin. Eli kävelin töihin ja takaisin päivittäin noin 7 km yhteensä. Lisäksi liikuin töissä niin paljon, että askeleita kertyi päivän mittaan. Iltaisin tein vielä pihassamme "maansiirtotöitä" käsin, eli nostelin isoja pihakiviä pihastamme vanhanajan kiviaitaan. Iltaisin vielä laitoin musiikkitelevision päälle kotona ja tanssin sen tahdissa puolesta tunnista tuntiin. Sitä teen joskus vieläkin, jos on tarve saada nopeasti muutama kilo pois. Se on muuten kumma juttu, kun tuntuu että kaikki kenelle olen tästä mustikkakeitto-asiasta puhunut ovat myös innostuneet siitä. Söin muuten ihan normaalisti. Jätin kyllä pullat pois. Karkeista en pystynyt luopumaan, söin niitä kerran viikossa. Ensimmäiset 6 kiloa lähtivät kolmessa viikossa, kokonaisuudessaan olin laihtunut 17 kiloa noin neljässä kuukaudessa. Nyt paino on pysynyt samana jo kolme vuotta, tosin heilahtelua on lähiaikoina ollut 3-5 kilon kanssa. Tiedän että pääsen niistä kiloista nopeasti jos haluan tällä samalla konstilla. Eli muutama päivä vain mustikkakeittoa ja ruisleipää ja painoni tasoittuu.
Kuulostaa kyllä upeelta! täytyy ihan onnitella että olet saanut noinkin paljon kiloja lähtemään.:) ja kaiken lisäksi ne vielä PYSYMÄÄNKIN poissa. itse kävin eilen kans ostamassa pari purkkia sokeritonta mustikkakeittoa joten saas nähdä kuinka minun käy.:) ruisleipä kuuluu noin muutenkin jokapäiväisiin herkkuihin. lisäksi syön "salt balans super" nimisiä nesteenpoisto tabletteja.. onko muilla kokemuksia niistä? onko ollu apua? Kiitos tosi paljon tosta mustikkakeitto dietistä! :) vihdoinkin joku mukava ja hyvänmakuinen diettiruoka!:)
- -M-
Maria- kirjoitti:
Kuulostaa kyllä upeelta! täytyy ihan onnitella että olet saanut noinkin paljon kiloja lähtemään.:) ja kaiken lisäksi ne vielä PYSYMÄÄNKIN poissa. itse kävin eilen kans ostamassa pari purkkia sokeritonta mustikkakeittoa joten saas nähdä kuinka minun käy.:) ruisleipä kuuluu noin muutenkin jokapäiväisiin herkkuihin. lisäksi syön "salt balans super" nimisiä nesteenpoisto tabletteja.. onko muilla kokemuksia niistä? onko ollu apua? Kiitos tosi paljon tosta mustikkakeitto dietistä! :) vihdoinkin joku mukava ja hyvänmakuinen diettiruoka!:)
"Dieettiruokaa" ei ole olemassakaan! Hyvät ihmiset, kaikkea KOHTUUDELLA ja kulutus saanti balanssissa - ei tarvitse laihdutella ja saa nauttia kaikesta =)
- Maria-
-M- kirjoitti:
"Dieettiruokaa" ei ole olemassakaan! Hyvät ihmiset, kaikkea KOHTUUDELLA ja kulutus saanti balanssissa - ei tarvitse laihdutella ja saa nauttia kaikesta =)
Kylllä se on nimenomaan diettiruokaa jos se on sokeritonta, ligt versiota tai muuta vastaavaa.:) että semmosta!:)
- vatsakas
Maria- kirjoitti:
Kylllä se on nimenomaan diettiruokaa jos se on sokeritonta, ligt versiota tai muuta vastaavaa.:) että semmosta!:)
Rohkenen olla eri mieltä että light tuotteet ovat vain dieettejä varten.
Itse ainakin suosin niitä myös maun puolesta.
Esim. limonadit ja muut virvokkeet aina sokerittomina. Ja vain maun vuoksi.
Tottumuksia.. - mie..
vatsakas kirjoitti:
Rohkenen olla eri mieltä että light tuotteet ovat vain dieettejä varten.
Itse ainakin suosin niitä myös maun puolesta.
Esim. limonadit ja muut virvokkeet aina sokerittomina. Ja vain maun vuoksi.
Tottumuksia..sekin pitää varmaan paikkaansa mutta eikös juuri näitten sokerittomien, rasvattomien ja muitten avulla saada se saanti pienemmäksi kulutukseen nähden..:) toki siihen varmaan muutakin tarvitaan mutta nämä ovat iso osa sitä ns. "dietti ruokaa" laihduttajalle.
- sokerittomia
mie.. kirjoitti:
sekin pitää varmaan paikkaansa mutta eikös juuri näitten sokerittomien, rasvattomien ja muitten avulla saada se saanti pienemmäksi kulutukseen nähden..:) toki siihen varmaan muutakin tarvitaan mutta nämä ovat iso osa sitä ns. "dietti ruokaa" laihduttajalle.
tuotteita useita muitakin kuin mustikkakeitto. Oma lempparini on raparperi-herukka=) Löytyy karvias-boysenmarja, mansikka, vadelma, kausituotteet jne.
- Maria-
sokerittomia kirjoitti:
tuotteita useita muitakin kuin mustikkakeitto. Oma lempparini on raparperi-herukka=) Löytyy karvias-boysenmarja, mansikka, vadelma, kausituotteet jne.
Juu niitähän on monen makuisia. itse tykkään juuri siitä mustikkakeitosta mutta ei niistä mikään pahalta maistu.:) onko muut kokeillu tätä mustikkakeitto ja ruisleipä diettiä?
- 17 kiloa laihempi
Maria- kirjoitti:
Juu niitähän on monen makuisia. itse tykkään juuri siitä mustikkakeitosta mutta ei niistä mikään pahalta maistu.:) onko muut kokeillu tätä mustikkakeitto ja ruisleipä diettiä?
Oli todella mukava huomata, että tämä mustikkakeitto ja ruisleipäjuttu on innostanut muitakin kokeilemaan sitä. Olisi mielenkiintoista kuulla kuinka kuuri on lähtenyt sujumaan. Esimerkiksi nimimerkki Maria, oletko jo huomannut joitain vaikutuksia painossa tai aineenvaihdunnassa? Itse päätin aikoinaan aloittaa laihduttamiseni juuri tällä tavalla, koska painoni ei meinannut millään lähteä ensin laskuun. Tämä mustikkakeitto ja ruisleipäkuuri ovat niin kalorittomia, että oli pakko saada kunnon "alkusysäys" laihtumiselle. Kun painoni lähti sitten laskuun oli ihana seurata päivittäin kun kilot tippuivat. Sitten kun sain painon laskusuuntaan, oli helppo vartioida että kulutus oli suurempi, kuin saanti. Paljon tsemppiä ja itsekuria kaikille laihduttajille!
- Minä Tiedän
Oli todella mukava huomata, että tämä mustikkakeitto ja ruisleipäjuttu on innostanut muitakin kokeilemaan sitä. Olisi mielenkiintoista kuulla kuinka kuuri on lähtenyt sujumaan. Esimerkiksi nimimerkki Maria, oletko jo huomannut joitain vaikutuksia painossa tai aineenvaihdunnassa? Itse päätin aikoinaan aloittaa laihduttamiseni juuri tällä tavalla, koska painoni ei meinannut millään lähteä ensin laskuun. Tämä mustikkakeitto ja ruisleipäkuuri ovat niin kalorittomia, että oli pakko saada kunnon "alkusysäys" laihtumiselle. Kun painoni lähti sitten laskuun oli ihana seurata päivittäin kun kilot tippuivat. Sitten kun sain painon laskusuuntaan, oli helppo vartioida että kulutus oli suurempi, kuin saanti. Paljon tsemppiä ja itsekuria kaikille laihduttajille!
Litrassa kevyt mustikkakeittoa on vain 100 kaloria ja hiilareitakin mitättömästi. Itse lisään siihen vielä pakastemustikoita ja vatkatusta rahkasta "voisilmän". Hyvä jälkkäri vaikka koko perheelle!
- ...
sokerittomia kirjoitti:
mutta jos luette sisällyksen, niin huomaatte etteivät ehkä niin terveellisiä olekaan vaikka kevyitä ovatkin. Olisi parempi jos tekee itse omat keitot.
- Maria-
... kirjoitti:
mutta jos luette sisällyksen, niin huomaatte etteivät ehkä niin terveellisiä olekaan vaikka kevyitä ovatkin. Olisi parempi jos tekee itse omat keitot.
Muutama kilo on jo karissut tähän mennessä tämän mustikkakeitto dietin ansiosta joten suuret kiitokset vaan nim. "17kg laihempi" :) tästä on hyvä jatkaa kun vihdoinkin tuntuu siltä että tulen onnistumaan. 4kg olis tarkotus saada vielä pois.. tsemppiä vaan kaikille muillekkin laihduttajille.:)
- victuuria
Maria- kirjoitti:
Muutama kilo on jo karissut tähän mennessä tämän mustikkakeitto dietin ansiosta joten suuret kiitokset vaan nim. "17kg laihempi" :) tästä on hyvä jatkaa kun vihdoinkin tuntuu siltä että tulen onnistumaan. 4kg olis tarkotus saada vielä pois.. tsemppiä vaan kaikille muillekkin laihduttajille.:)
Eli mitä muuta syöt päivän aikana? Laitappas vaikka yhden päivän ruokalista esille..=) Minä myös ajattelin kokeilla tätä.
- Maria-
victuuria kirjoitti:
Eli mitä muuta syöt päivän aikana? Laitappas vaikka yhden päivän ruokalista esille..=) Minä myös ajattelin kokeilla tätä.
Muuten syön aikalailla normaalisti mutta kaikki herkut on kyllä jääny suurimmaks osaks pois.. (karkit, sipsit, mehut, kakut) jne.. joskus saatan syödä palan kuivakakkua kahvin kanssa mutta pidän sen siinä yhdessä palassa.:) tässä siis tämän päivän ruokalista: aamulla jogurtti, muutaman tunnin päästä pari ruisleipää (päällä normaalisti voita, pari viipaletta juustoa ja kevyttä leikkelettä) päivällä lautasellinen makaronilaatikkoa ja lasi rasvatonta maitoa, illalla lasillinen mustikkakeittoa ja ruisleipä. joskus saatan syödä vielä illalla ananasta jos nälkä iskee.:)mustikkakeittoa juon muutenkin pitkin päivää kun tulee makeannälkä.. parasta tässä dietissä on se ettei tarvi väkisin syödä mitään sellaista mistä ei pidä eikä tarvi olla nälässä.. lisäksi tulee käytyä lyhyellä lenkillä pari kertaa päivässä kun on kaksi ihanaa koiraa perheessä:) tsemppiä sinulle victuuria!:)
- victuuria
Maria- kirjoitti:
Muuten syön aikalailla normaalisti mutta kaikki herkut on kyllä jääny suurimmaks osaks pois.. (karkit, sipsit, mehut, kakut) jne.. joskus saatan syödä palan kuivakakkua kahvin kanssa mutta pidän sen siinä yhdessä palassa.:) tässä siis tämän päivän ruokalista: aamulla jogurtti, muutaman tunnin päästä pari ruisleipää (päällä normaalisti voita, pari viipaletta juustoa ja kevyttä leikkelettä) päivällä lautasellinen makaronilaatikkoa ja lasi rasvatonta maitoa, illalla lasillinen mustikkakeittoa ja ruisleipä. joskus saatan syödä vielä illalla ananasta jos nälkä iskee.:)mustikkakeittoa juon muutenkin pitkin päivää kun tulee makeannälkä.. parasta tässä dietissä on se ettei tarvi väkisin syödä mitään sellaista mistä ei pidä eikä tarvi olla nälässä.. lisäksi tulee käytyä lyhyellä lenkillä pari kertaa päivässä kun on kaksi ihanaa koiraa perheessä:) tsemppiä sinulle victuuria!:)
Meillä alkaa huomenna töissä painonpudotushaaste ja kestää toukokuun loppuun..Siihen mennessä pitäisi pudottaa vähintään 10kg niin ajattelin tästä ottaa hieman vauhtia koitokseen..=) Mutta ilmoitellaanpas täällä saavutuksia.
Olen töissä ravintolassa ja siellä tiskillä on viinereitä, munkkeja ym. ja on tosi hankalaa olla ilman niitä tai siis kahville tulee aina otettua jotain herkkua. Ajattelin vielä jos saisin korvattua viinerin vaikka nutriletin suklaapatukalla niin ei olisi ihan niin paha. - Maria-
victuuria kirjoitti:
Meillä alkaa huomenna töissä painonpudotushaaste ja kestää toukokuun loppuun..Siihen mennessä pitäisi pudottaa vähintään 10kg niin ajattelin tästä ottaa hieman vauhtia koitokseen..=) Mutta ilmoitellaanpas täällä saavutuksia.
Olen töissä ravintolassa ja siellä tiskillä on viinereitä, munkkeja ym. ja on tosi hankalaa olla ilman niitä tai siis kahville tulee aina otettua jotain herkkua. Ajattelin vielä jos saisin korvattua viinerin vaikka nutriletin suklaapatukalla niin ei olisi ihan niin paha.Itse olen kans kaupassa töissä ja sielläkös niitä herkkuja olis tarjolla hyllyt vääränä.:) toisinaan niihin kyllä lankeaa mutta eihän tässä tarkotus olekkaan niitä kokonaan jättää. onneksi!:)tsemppiä sulle ja tulehan kertomaan miten laihdutus on lähtenyt käyntiin.
- laihislainen
Maria- kirjoitti:
Itse olen kans kaupassa töissä ja sielläkös niitä herkkuja olis tarjolla hyllyt vääränä.:) toisinaan niihin kyllä lankeaa mutta eihän tässä tarkotus olekkaan niitä kokonaan jättää. onneksi!:)tsemppiä sulle ja tulehan kertomaan miten laihdutus on lähtenyt käyntiin.
Missä on sinun kaikki kasvikset? Lautasmallia kannattaa käyttää hyväkseen. Itse yritän muuttaa ruokailutottumuksiani, kasviksilla, ruisleivällä ja mehukeitolla saa ihmeitä aikaan. Vaa'alle en ole noussut kuin kerran ja puolitoista viikkoa -2kg. Syön paljon ananasta, tonnikalaa ja oikeastaan mitä vaan. Makaronilaatikon teen nykyään ruispastasta. Eli haen vaihtoehtoja vaan en jätä syömättä mitään perusruokaa. Ainoa jonka olen jättänyt; on rasva, jota käytin ennen mielestäni paljon. (leivällä, kermat jne.) ja yritän pitäytyä kurissa ja olla syömättä niitä sipsejä, karkkeja, pipareita.. limuja ja mehuja en ole koskaan oikein tykännyt edes juoda.
Käyn vesijuoksussa ja lenkillä sen mukan mitä ehdin. 30-60min vesijuoksua n. 3kertaa viikossa sekä 5km lenkki 1-2 kertaa viikossa ja kävelen tai pyöräilen töihin, 2km. - Maria-
laihislainen kirjoitti:
Missä on sinun kaikki kasvikset? Lautasmallia kannattaa käyttää hyväkseen. Itse yritän muuttaa ruokailutottumuksiani, kasviksilla, ruisleivällä ja mehukeitolla saa ihmeitä aikaan. Vaa'alle en ole noussut kuin kerran ja puolitoista viikkoa -2kg. Syön paljon ananasta, tonnikalaa ja oikeastaan mitä vaan. Makaronilaatikon teen nykyään ruispastasta. Eli haen vaihtoehtoja vaan en jätä syömättä mitään perusruokaa. Ainoa jonka olen jättänyt; on rasva, jota käytin ennen mielestäni paljon. (leivällä, kermat jne.) ja yritän pitäytyä kurissa ja olla syömättä niitä sipsejä, karkkeja, pipareita.. limuja ja mehuja en ole koskaan oikein tykännyt edes juoda.
Käyn vesijuoksussa ja lenkillä sen mukan mitä ehdin. 30-60min vesijuoksua n. 3kertaa viikossa sekä 5km lenkki 1-2 kertaa viikossa ja kävelen tai pyöräilen töihin, 2km.Suoraan sanottuna en oo koskaan välittäny kasviksista. en keitettyna enkä ilman.:) myönnän että niistä olisi suuri apu laihduttaessa ja muutenkin on terveellisiä mutta enpä viitsi väkisin ruveta syömään semmosta mistä ei vaan pidä. muutama kilo on jo lähtenyt ja vielä olisi tarkotus saada vajaa 4 kiloa pois. kuinkas muitten laihdutukset sujuu? tsemppiä kaikille!:)
- Todellinen ongelma
Maria- kirjoitti:
Suoraan sanottuna en oo koskaan välittäny kasviksista. en keitettyna enkä ilman.:) myönnän että niistä olisi suuri apu laihduttaessa ja muutenkin on terveellisiä mutta enpä viitsi väkisin ruveta syömään semmosta mistä ei vaan pidä. muutama kilo on jo lähtenyt ja vielä olisi tarkotus saada vajaa 4 kiloa pois. kuinkas muitten laihdutukset sujuu? tsemppiä kaikille!:)
Hei 17 kiloa laihempi ja Maria!
Itse olen aloittanut vuoden alusta painonpudotuksen ja lähes tuloksettomana. Olen kävellyt minimissään 5 km/kerta 2 kertaa viikossa. Lisäksi soudan soutulaitteella joka toinen päivä 30 min (laskuri näyttää - 200 kcal/30min). Olen jättänyt rasvan, sokerin ym. epäterveelliset ruoat pois, jopa vähentänyt leivän (en ole koskaan syönyt vaaleaa leipää)syöntiä. Syön aamiaisen, välipalaksi hedelmän, lounaan, välipalaksi hedelmän tai marjoja, päivällisen ja iltapalaksi hedelmän tai marjoja. Lounas ja päivällinen sisältävät aina vihanneksia tai juureksia lautasmallin mukaan ja vähän enemmänkin. Vettä juon noin 2,5-3,5 l päivässä. Mutta.... paino ei putoa. Nyt aineenvaihduntani ei toimi lainkaan (toiminut aina erittäin huonosti) jonka johdosta pian joudun ottamaan tyhjennyslääkkeen tai joudun sairaalaan leikkaukseen. Auttaako tuo mustikkakeitto suoliston toimintaan? Tiedän, että ruokavalioni ei ole koskaan ollut huono, mutta painoni on kaiken aikaa ollut pienoisessa nousussa ja itse uskon, että tuo suoliston toiminta vaikuttaa siihen kaikkein eniten. Mikäli saisin suolistoni toimimaan joka päivä, uskon ettei olisi paino-ongelmaakaa. HUOM! en voi käyttää minkäänlaisia ulostuslääkkeitä. Jos jollain on hyvä keino suolen toimintaan, niin otan vinkit ilomielin vastaan. - Ardilles
Magnesiumoksidin pitäisi auttaa (saa luontaistuotekaupoista). Se on kaikista huonoimmin imeytyvä magnesiumin muoto, mutta juju on siinä, että se saa suolen ns. peristaltiikan toimimaan. Usein auttaa jo muutamassa päivässä. Tosin sinun kohdallasi kannattaa varmaan käydä myös lääkärillä ja varmistaa, ettei sillä ole rinnakkaisvaikutuksia mahdollisten lääkkeiden kanssa. Joka tapauksessa se kannattaa ottaa vähän eri aikaan kuin mahdolliset lääkkeet. Vettä juot aika paljon,
mutta se on varmaan kohdallasi ihan paikallaan. Itselläkin menee pari litraa päivässä. - Anonyymi
Et laihtunut pelkällä mustikkakeitolla ja ruisleivällä vaan liikunnalla.
7 km muu kävely päivässä on erittäin takuuvarma laihdutuskeino.
Itse laihduin kävelemällä 2h päivässä 16 kg kolmessa kuukaudessa.
Aineenvaihdunta liikkeelle. - Anonyymi
Maria- kirjoitti:
Sokeriton on eri asia kuin light. Light juomissa on lisäaineita. Sokeriton on hyvä juttu..
- 17 kiloa laihempi
Kirjoituksesi kuulosti todella tutulta. Itselläni on myös ongelmia aineenvaihdunnan kanssa, jonka takia joudun olemaan niin tarkka syömisissäni. Tämä sokeriton mustikkakeitto sisältää kuituja, jotka auttavat vatsaa toimimaan. Nimenomaan mustikoissa on vatsalle ystävällisiä ainesosia. Jos sinusta tuntuu, että kaikki mitä syöt kerääntyy suolistoon, niin suosittelen seuraavaa. Vaikka et syökään leipää, niin ruisleipä auttaa parhaiten vatsan toimintaan. Kannattaa kokeilla muutama päivä pelkkää mustikkakeittoa ja ruisleipää ja luumuja sekä vettä. Näissä on kaikissa niin paljon kuituja, että vatsan on pakko toimia. Lisäksi kurkkua ja salaattia ihan paljaaltaan niin paljon kuin vain voit syödä. Joskus olen joutunut turvautumaan erääseen pika-apuun mikä ei ehkä ole kaikista terveellisin, mutta auttaa. Olen syönyt nopeasti pirkan sokerittomia lakritsi-kissa karkkeja pussillisen, mikä aiheuttaa laksatiiviset vaikutukset, jotta saan suoleni toimimaan. Olen huomannut, että jos syön liikaa sokeria jossain muodossa, suolistooni tulee ikäänkuin "tulppa", joka aiheuttaa monen päivän ummetuksen. Että tällaisia vinkkejä minulla olisi, toivottavasti saisit näistä joistain apua!
- Todellinen ongelma
Kiitos vinkeistä! Syön kyllä ruisleipää n.4-5 palaa päivässä (edellisessä viestistäni voi kyllä ymmärtää, etten syö leipää lainkaan), mutta vaaleaa leipää en ollenkaan. Olen nyt muutaman päivän juonut tuota mustikkakeittoa esim. välipalaksi tai makean himoon, eikä se missään tapauksessa huono vaihtoehto ole. Jatkan mustikkakeiton nauttimisesta. Kuitenkaan vatsani ei vielä ainakaan ole toiminut. Tänä viikonloppuna joudun ottamaan apukeinon käyttöön, joka kyllä helpottaa vähäksi aikaa (pari viikkoa)taas. Voihan olla, että jossain vaiheessa myös mustikkakeitto auttaa asiaan. Hyvää kevään jatkoa!
- "kävelevä kalorilaskur...
Todellinen ongelma kirjoitti:
Kiitos vinkeistä! Syön kyllä ruisleipää n.4-5 palaa päivässä (edellisessä viestistäni voi kyllä ymmärtää, etten syö leipää lainkaan), mutta vaaleaa leipää en ollenkaan. Olen nyt muutaman päivän juonut tuota mustikkakeittoa esim. välipalaksi tai makean himoon, eikä se missään tapauksessa huono vaihtoehto ole. Jatkan mustikkakeiton nauttimisesta. Kuitenkaan vatsani ei vielä ainakaan ole toiminut. Tänä viikonloppuna joudun ottamaan apukeinon käyttöön, joka kyllä helpottaa vähäksi aikaa (pari viikkoa)taas. Voihan olla, että jossain vaiheessa myös mustikkakeitto auttaa asiaan. Hyvää kevään jatkoa!
Ajattelin huomauttaa sellaisesta asiasta, että myös liika kuidun syönti voi aiheuttaa ummetusta varsinkin jos kertaheitolla alkaa syömään runsaasti kuitua. Ja tuo mustikkakeitto on todella hyvää ja erinomaista laihduttajalle mutta itse ainakin huomaan heti kun olen syönyt sitä keittoa tai mustikoita yleensä niin vatsa toimii huonommin...:( kaipa se on niin yksilöllistä... Itse kärsin jos minkälaisista vatsantoimintaongelmista aikasemmin mutta kolme vuotta sitten jätettyäni lihan kokonaan pois ruokavaliostani ei vastaavanlaisia ongelmia ole paljoakaan ollut! :)
Sitten vielä pakko kertoa reseptistä, josta itselleni on ollut hyötyä..eli nuo marjapuurot ovat erittäin hyviä! Perinteisen puolukan voi halutessaan vaihtaa ihan mihin marjaan tahansa tai tehdä sen puuron mehusta tai noista marjakeitoista. Käytän tummia mannaryynejä ja makeuttamiseen makeutusjauhetta...kevyttä, terveellistä ja edullistakin...
Hyvää jatkoa kaikille! :)
- Epätoivoinen-83
Pakko kysyä, kuinka kauan olette kestäneet tuota (mustikka)keitto-ruisleipä -kuuria? Kuinka nopeasti pitäisi tuloksia alkaa näkymään?
Itse olen jo pari vuotta aivan kunnolla tapellut painoni ( 15kg ylimääräistä) kanssa, kun ei mitään itselle sopivaa ratkaisua näyttäisi löytyvän. Liikun suhteellisen paljon (8-12 000 askelta) joka päivä, kolme energiapitoista koiraa pitää siitä huolen, ja kerran viikossa käyn jumpassa. Tiedän että ruokavalioni ei ole täydellinen, mutta ainakin se on melkein-tasapainossa - kaikkia ruokaryhmiä ja kohtuudella. (Karkit ym ovat paheeni, joku perheestä niitä aina raahaa kaappiin.. :S)
Tuossa mustikkakeitto-kuurissa mietin vain sitä, että kuinkakohan rajusti se vaikuttaa, diabeetikkokin kun olen. Näytän myös tylsistyvän suhteellisen nopeasti yhteen tiettyyn ruokaan, olisiko kenelläkään siihen mitään ratkaisuja, muunnelmia tai muita konsteja? Voisin jopa yrittääkin, vaikken "dieetteihin" niin hirveästi haluaisikaan uskoa.. :)- lisää liikuntaa
Joku 10km kävelyä viikossa ei kyllä auta laihtumaan. Eli tuo täti joka laihtui mustikkakeitolla laihtui lähinnä siksi, että liikkui niin paljon. Kävelyä tuli paljon päivässä ja tanssia yms. Eli kroppa heilumaan ja sillä ne läskit irtoaa tietty sopivalla ruokavaliolla.
- 17 kiloa laihempi
lisää liikuntaa kirjoitti:
Joku 10km kävelyä viikossa ei kyllä auta laihtumaan. Eli tuo täti joka laihtui mustikkakeitolla laihtui lähinnä siksi, että liikkui niin paljon. Kävelyä tuli paljon päivässä ja tanssia yms. Eli kroppa heilumaan ja sillä ne läskit irtoaa tietty sopivalla ruokavaliolla.
Olisin kysellyt miten olette onnistuneet laihduttamisessa, te ketkä kokeilitte sitä sokeritonta mustikkakeittoa? Oletteko onnistuneet saamaan kiloja pois ja ovatko ne pysyneet poissa?
- Anonyymi
lisää liikuntaa kirjoitti:
Ja proteiinia. Sillä ihminen laihtuu.
- Jörgen jönssöni
Kukkahattutädit -.-
- sillalailla just joo
Elämä on vain kerran ja se on hyvä käyttää mustikkakeittoa juoden!
- Anonyymi
Mustikka on hyväksi sokeritautisille, voisi liittyä siihenkin että aineenvaihdunta toimisi paremmin. Itselläkin sokeri hiukan koholla ja auttaa ainakin näkökykyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833922
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342883Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992223Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?281806Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian211714- 311710
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell481544Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261518- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464