Älykäs keskustelija?

Minkälainen on

älykäs keskustelija keskustelupalstalla?

47

1908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ehdottomasti

yrmio

• ap.

kuka on älykäs keskustelija. Kysyin minkälainen on älykäs keskustelija.

• keskustelija,
        ap. kirjoitti:

kuka on älykäs keskustelija. Kysyin minkälainen on älykäs keskustelija.

joten älykäs keskustelija on yrmion kaltainen

• ap.
        keskustelija, kirjoitti:

joten älykäs keskustelija on yrmion kaltainen

tällä palstalla ei ole kuin yksi älykäs keskustelija. Ehkä niin. Who knows?

• touhu
        ap. kirjoitti:

tällä palstalla ei ole kuin yksi älykäs keskustelija. Ehkä niin. Who knows?

vaikuttaa

• Väsynyttä läppää.

Alykäs keskustelija on sellainen joka ei provosoidu,mene henkilökohtaisuuksiin,perustelee mielipiteensä,omaa hyvän yleistiedon,hanskaa sivistysanat,siinä nyt ainakin jotain ominaisuuksia

btw en sit ite väitä olevani tollainen.

• ap.
        yrmio kirjoitti:

Väsynyttä läppää.

Alykäs keskustelija on sellainen joka ei provosoidu,mene henkilökohtaisuuksiin,perustelee mielipiteensä,omaa hyvän yleistiedon,hanskaa sivistysanat,siinä nyt ainakin jotain ominaisuuksia

btw en sit ite väitä olevani tollainen.

uskoakin. Rehellinen ainakin olet ja siitä isot pisteet.

• älykkyydestä ny mieleen, jotta kai älykkäästä keskustelijasta pystyy puristaa niin kauan kunnes tuubi on tyhjä.

• ap.

ja älykkyyskin taitaa sen jälkeen olla poissa.

• ap. kirjoitti:

ja älykkyyskin taitaa sen jälkeen olla poissa.

Ja tilalle tulee kenties ymmärrys(ja viisaus) siitä, että ihmisyyteen ei tarvita älykkyyttä.

• ap.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ja tilalle tulee kenties ymmärrys(ja viisaus) siitä, että ihmisyyteen ei tarvita älykkyyttä.

siitä apuakin kun oppii käyttämään sitä. Jokaisella on jonkinlainen älykkyys. Se on vaan hyödytön, jos sitä ei opi käyttämään. Liiallinen pohtiminen kyllä johtaa ennen pitkää älykkyydestä älyttömyyteen. Älyttömyyteen, mitä voi erehtyä luulemaan älykkyydeksi.

• ap. kirjoitti:

siitä apuakin kun oppii käyttämään sitä. Jokaisella on jonkinlainen älykkyys. Se on vaan hyödytön, jos sitä ei opi käyttämään. Liiallinen pohtiminen kyllä johtaa ennen pitkää älykkyydestä älyttömyyteen. Älyttömyyteen, mitä voi erehtyä luulemaan älykkyydeksi.

Mä tykkään viisaudesta, ja älykkyys ei takaa viisautta, mutta viisaus takaa jonkinmoisen älykkyyden. Ja älykkyys on muotitermi jota käytetään nykyisin kuvaamaan kodinkoneita, puhelimia jne. ja kuten tänään jo ennemmin kommentoinkin, ni jopa hammastahnaa mainostetaan nykyisin älykkäänä.

Jotta mä halua kyl pysyä kaukana kaikesta mikä älykkyyteen yhdistetään. Olen mielummin vain ihminen, joka pyrkii viisauteen.

• tosi mies

Älykäs keskustelija on palstalla kuin palstalla sellainen, joka on ensinnäkin älykäs ja vaikka ei olisi synnyinlahjanaan saanut älykkyytä siitä huolimatta ottaa kanssakeskustelijat huomioon, ei vähättele heitä, ei tyrmää toisinajattelevina, omaa avoimet ovet kaikenlaiselle tiedolle, jopa vastenmielisellekin.

• ap.

kai osata keskustellakin tai jotain?

• Sellainen, joka osaa perustella mielipiteensä. Ja sellainen, joka pysyy asiassa, eikä mene henkilökohtaisuuksiin, vaikka olisikin eri mieltä. Siinäpä sitä onkin haastetta kerrassaan meille itsekullekin.

• ap.

kompata ja komppaankin.

Tuli mieleen yksi Laotsen juttu. "Hyvä keskustelija ei saa aikaan väittelyä". En väittäisi vastaan.

• on eria asia
        ap. kirjoitti:

kompata ja komppaankin.

Tuli mieleen yksi Laotsen juttu. "Hyvä keskustelija ei saa aikaan väittelyä". En väittäisi vastaan.

kuin älykäs keskustelija

• ap.
        on eria asia kirjoitti:

kuin älykäs keskustelija

älykäs keskustelija kenties arvosteleva keskustelija?

• charlotte b.

Älykäs keskustelija tuo esiin aiheita itsensä ulkopuolelta ja pyrkii viemään asioita eteenpäin. Ei hae yleistä hyväksyntää, vaan taistelee totuuden puolesta.

• ap.

kun taistelee jonkun asian puolesta, pitäisi tietää mikä se on. Mikä on totuus?

• charlotte b.
        ap. kirjoitti:

kun taistelee jonkun asian puolesta, pitäisi tietää mikä se on. Mikä on totuus?

Edellyttää siis itsensä tiedostamista kyetäkseen tunnistamaan totuuden.

• ap,
        charlotte b. kirjoitti:

Jos totuus löytyy itsestä niin miten se löydetään itsensä ulkopuolisista asioista. Tai miten niitä voi julistaa totuutena? Oletan, että olet löytänyt totuuden itsestäsi. Miksi kuvittelet, että joku muu voi löytää sen muualta kuin omasta itsestä? Uskoessaan sinua ne uskoo sinun totuuteen. Totuus ei kai kuitenkaan ole monta. Tai onko? Tai olisiko kyse kuitenkin tosiasioista, mitkä jokainen saattaa kokea eri tavalla ja eri syystä?

• charlotte b.
        ap, kirjoitti:

Jos totuus löytyy itsestä niin miten se löydetään itsensä ulkopuolisista asioista. Tai miten niitä voi julistaa totuutena? Oletan, että olet löytänyt totuuden itsestäsi. Miksi kuvittelet, että joku muu voi löytää sen muualta kuin omasta itsestä? Uskoessaan sinua ne uskoo sinun totuuteen. Totuus ei kai kuitenkaan ole monta. Tai onko? Tai olisiko kyse kuitenkin tosiasioista, mitkä jokainen saattaa kokea eri tavalla ja eri syystä?

varsinkaan tällä palstalla kiinnosta (muistaen viime vuotiset seksuaalissävytteiset hyökkäykset persoonaani kohtaan).
        Totean vain, että itsetuntemus on kaiken ydin. Jos sitä ei ole, sama kuin hanhilaumalle puhuisi.

• charlotte b. kirjoitti:

Tää tais ny olla sellanen kehäpäätelmäperustelu, vai mikä se ny on. Mut kuitenkin sellanen juttu, että ku perustellaan, että maapallo on pyöreä siksi ku se on pyöreä.

• ap.
        charlotte b. kirjoitti:

varsinkaan tällä palstalla kiinnosta (muistaen viime vuotiset seksuaalissävytteiset hyökkäykset persoonaani kohtaan).
        Totean vain, että itsetuntemus on kaiken ydin. Jos sitä ei ole, sama kuin hanhilaumalle puhuisi.

vastaan. Sille itsetuntemukselle. Pitäisikö jokaisen kuitenkin itse haluta tuntea itseään? Ei sitä voi kenenkään pakottaa.

Tällä palstalla ei muu näy kun sanat. Niillä on siis edetään, niillä leikitään tai ollaan leikimättä...

• charlotte b.
        charlotte b. kirjoitti:

Viime vuotinen häirikkö (Mpw alias RelaxedEyes) tuli näyttämään epämiellyttävät kasvonsa.
        *no comments*

• relaxed_eyes kirjoitti:

Tää tais ny olla sellanen kehäpäätelmäperustelu, vai mikä se ny on. Mut kuitenkin sellanen juttu, että ku perustellaan, että maapallo on pyöreä siksi ku se on pyöreä.

Varsinainen vastaus selventää otsikkoa. Tai niin mä sen ymmärsin.

• Einsten1 kirjoitti:

Varsinainen vastaus selventää otsikkoa. Tai niin mä sen ymmärsin.

Mä ajattelin vaan, että ku kaikilla on se oma totuutensa jonka puolesta kukin taistelee. Vrt. c:n ekaa kommenttia sen toiseen kommenttiin.

Mut jos toi ei sit sellanen kehäpäätelmä ollu, ni harmittaa vähä ku ennen tota en oo ollu edes lähellä sellasen huomaamista, olen vaan kuullut villejä virtuaalihuhuja sellasten olemassaolosta.

• charlotte b.
        ap. kirjoitti:

vastaan. Sille itsetuntemukselle. Pitäisikö jokaisen kuitenkin itse haluta tuntea itseään? Ei sitä voi kenenkään pakottaa.

Tällä palstalla ei muu näy kun sanat. Niillä on siis edetään, niillä leikitään tai ollaan leikimättä...

jos taas haluaa olla ja elää kuin eläin, niin valinta sekin.

• ap.
        charlotte b. kirjoitti:

jos taas haluaa olla ja elää kuin eläin, niin valinta sekin.

voisin väittää, että jokainen tuntee itsensä. Jokainen ei vaan aina usko siihen, mitä tuntee. Jokainen ei aina ymmärrä mitä tuntee ja miksi tuntee mitä tuntee.

• kunnon mies

on uskoakseni sellainen joka palstalle tullessaan kääntyy kantapäillään 180 astetta ja jatkaa välittömästi toiseen suuntaan

• näi o... :)

Vain jämät jää jäljelle

• kunnon mies
        näi o... :) kirjoitti:

Vain jämät jää jäljelle

aikaansa täällä yhtään enempää kuin on välttämätöntä...

• Aurinko79-

Näillä ominaisuuksilla en sitten viittaa itseeni eli tämä on mielipiteeni yleisesti älykkäästä keskustelijasta.

Älykäs keskustelija perustelee väitteensä ja uskaltaa kyseenalaistaa tarvittaessa myös oman kantansa. Hän ei "yliprovosoidu", ei nosta itseään muiden yläpuolelle tai vähättele muita. Hän ei mene henkilökohtaisuuksiin tai muutenkaan käyttäydy törkeästi vaikka kuinka olisi eri mieltä.

Älykäs keskustelija ei ota jokaista kommenttia itseensä vaan osaa keskustella asioista myös yleisellä tasolla ja ymmärtää sen ettei hän ymmärrä kaikkea eli on sopivalla tavalla nöyrä.

• J_Karma

älykäs keskustelija ei ole synonyymi hyvälle keskustelijalle.

Siten älykäs keskustelija saattaa käyttäytyä aivan miten tahansa keskustelupalstalla. Hän saattaa olla humoristinen, ivallinen, ironinen, opettavainen, lämminhenkinen, provosoiva jne.

• jo asiaa!

Älyä voi käyttää sekä positiivisiin että negatiivisiin asioihin.

• Before swine

Turha noille sitä on kertoa. Ei ne kuitenkaan ymmärrä älykkään jutuista mitään.

• -QoH-

"Hän saattaa olla humoristinen, ivallinen, ironinen, opettavainen, lämminhenkinen, provosoiva jne."

Sä kuvailit just mut! =)

vain narsistinen puuttuu niin siinä on mun kaikki hyvät puolet.

• J_Karma
        -QoH- kirjoitti:

"Hän saattaa olla humoristinen, ivallinen, ironinen, opettavainen, lämminhenkinen, provosoiva jne."

Sä kuvailit just mut! =)

vain narsistinen puuttuu niin siinä on mun kaikki hyvät puolet.

minä sen, olemmehan pelanneet Lassipalloa! :D

• -QoH-
        J_Karma kirjoitti:

minä sen, olemmehan pelanneet Lassipalloa! :D

että muistutit siitä, miehet eivät yleensä halua puhua häviöistään =)

• ap.
        -QoH- kirjoitti:

En oikein vieläkään tiedä minkälainen on älykäs keskustelija. Ei kai sellaista sitten olekaan.

• -QoH-
        ap. kirjoitti:

En oikein vieläkään tiedä minkälainen on älykäs keskustelija. Ei kai sellaista sitten olekaan.

hyvä ihminen jo ne kädet alas. Kädet nostetaan vasta sitten kun joku uhkailee pyssyllä.

... ellet sitten halunnut pelata lassipalloa ja valmiiksi jo antauduit minulle kun oon paras ja kuitenkin voitan kaikki. Hyvä pidä se, sitten J-Karmakin tietää että mulle ei ryttyillä, mullon panttivankeja.

:D

• J_Karma
        -QoH- kirjoitti:

en tiedä, haluavatko miehet puhua sen enempää tai vähempää häviöistään kuin naisetkaan, mutta muuten näkemyksesi vahvistaa Lassipallon hienouden. :)

• ap.
        -QoH- kirjoitti:

hyvä ihminen jo ne kädet alas. Kädet nostetaan vasta sitten kun joku uhkailee pyssyllä.

... ellet sitten halunnut pelata lassipalloa ja valmiiksi jo antauduit minulle kun oon paras ja kuitenkin voitan kaikki. Hyvä pidä se, sitten J-Karmakin tietää että mulle ei ryttyillä, mullon panttivankeja.

:D

nyt ei enää jaksa. Alkaa tämäkin älykäs keskustelu mennä aika älyttömäksi. Toivoin kai saavani palstan älykkäimmän keskustelijan tittelin mutta tyydyn siihen älyttömään. Ei tunnu enää kovinkaan älykkäältä pohtia sitä, minkälainen on älykäs keskustelija. Älykkyydestä taitaa sittenkin olla lyhyt matka älyttömyyteen ja älyttömyydestäkin on mahdollista tulla älykkyyteen. Ota niistä nyt selvää...

• keskustelija kyseenalaistaa ensin omat käsityksensä, vasta sitten sen toisen.

• bebs

yks kunnioitettavimmista piirteistä mikä löytyy melko harvalta loppujen lopuksi.

• bebs kirjoitti:

yks kunnioitettavimmista piirteistä mikä löytyy melko harvalta loppujen lopuksi.

yleensä se tuppaa unohtuu ensimmäisenä itse kullakin.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      5143
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      539
      2615
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      19
      2332
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      151
      2210
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      24
      1967
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1654
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1535
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      125
      1229
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      128
      946
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      889
    Aihe