Mietin vain, että eikö kukaan kunnon mies ole koskaan mennyt naimisiin tai löytänyt vaimoa itselleen? Onko kaikki naimisissa olevat naiset pelimiesten huijaamia onnettomia vaimokkeita? Eikö kukaan nainen, esimerkiksi täällä palstalla, ole koskaan seurustellut kunnon miehen kanssa? Ovatko kaikki katkeria toisilleen?
Tunnustakaa nyt!
121
2768
Vastaukset
- vänkyrä-nainen
nyt ainakin pidän exää kunnon miehenä ja se on nyt naimisissa eli on löytänyt vaimon itselleen.
En mä ainakaan oo katkera kellekään, eikä tietääkseni kukaan mulle.- viilisniilis
elävä esimerkki. Varmaan ainut koko maailmassa... X)
- vänkyrä-nainen
viilisniilis kirjoitti:
elävä esimerkki. Varmaan ainut koko maailmassa... X)
on ainoo mies jonka kanssa oon vakavassa suhteessa ollut, joten mulla on aika hyvin asiat kun oon seukannut 100 prosenttisesti kunnon miesten kanssa :DD
- viilisniilis
vänkyrä-nainen kirjoitti:
on ainoo mies jonka kanssa oon vakavassa suhteessa ollut, joten mulla on aika hyvin asiat kun oon seukannut 100 prosenttisesti kunnon miesten kanssa :DD
Mä luulen, että meillä jokaisella on suurimmaksi osakis ollut ihan kunnollisia seurustelukumppaneita. Ei vaan olla jostain syystä sovittu enää yhteen.
- Mangusti.
kunnon miehillä. Jos tarkoitat tämän palstan kunnon miehiä, niin en ole koskaan enkä tule koskaan seurustelemaan tai menemään naimisiin kyseisten kanssa.
Tunnen monia hyviä miehiä, osa naimisissa osa ei, osa exiäni. Kaikki existäni on hyviä miehiä, joista osa on parisuhteessa ja osa ei.- viilisniilis
että mikä sen kunnon miehen määritelmä on! Itse ainakin pidän kunnon miehinä sellaisia, jotka ovat oikeudenmukaisia, eivät pahoinpitele, eivät ryyppää ruokottomasti joka päivä (ja vaikka alkoholiongelma olisikin, he hakisivat apua siihen), heihin voi luottaa ja he haluavat mennä elämässä eteenpäin. Hirveä omaisuus tai hyvä palkka ei minusta tee kunnon mieheksi. Minusta suurin osa miehistä täyttää nuo kriteerit...
- Mangusti.
viilisniilis kirjoitti:
että mikä sen kunnon miehen määritelmä on! Itse ainakin pidän kunnon miehinä sellaisia, jotka ovat oikeudenmukaisia, eivät pahoinpitele, eivät ryyppää ruokottomasti joka päivä (ja vaikka alkoholiongelma olisikin, he hakisivat apua siihen), heihin voi luottaa ja he haluavat mennä elämässä eteenpäin. Hirveä omaisuus tai hyvä palkka ei minusta tee kunnon mieheksi. Minusta suurin osa miehistä täyttää nuo kriteerit...
kysymään tarkennusta: siis suurin osa miehistä mielestäsi on kunnon miehiä?
Näin voisi ajatella. Jokainen mies ehkä löytää omanalaisensa sopivan naisen, jolle olla kunnon mies tai ainakin jonkinlainen mies.
Toisaalta, miksi helvetissä kuitenkin niitä oikeita ja vapaita miehiä on todella harvassa? Sinkkumiehiä ja -naisia on kuitenkin suht yhtä paljon. viilisniilis kirjoitti:
on tasan tarkkaan yks ja ainut oikea ei katkera peräkammarinpoju kunnonmies ja se on kotikadun Teemu. Rehti,rehellinen,raitis,perhekeskeinen,salskea nuori palomiehen alku suunnattomine letkuineen ja sammutuskasseineen,todellinen Suomalaisen unelmamiehen fyysinen ja henkinen multihuipentuma:-)
- viilisniilis
Mangusti. kirjoitti:
kysymään tarkennusta: siis suurin osa miehistä mielestäsi on kunnon miehiä?
Näin voisi ajatella. Jokainen mies ehkä löytää omanalaisensa sopivan naisen, jolle olla kunnon mies tai ainakin jonkinlainen mies.
Toisaalta, miksi helvetissä kuitenkin niitä oikeita ja vapaita miehiä on todella harvassa? Sinkkumiehiä ja -naisia on kuitenkin suht yhtä paljon.ei kohtaa. Hitto, jos mä tietäisin ratkaisun siihen, että miten saadaan kaikki pariutumista halauvat ihmiset yhteen, niin johan mä oisin miljardööri! Mä alankin nyt selvittämään tätä asiaa...
Mutta aika harva ihmisistä on kauheita pelureitam jotka tahtoat ehdoin tahdoin loukata toisen tunteita. Aika moni asia johtuu väärinkäsityksistä, on haluttukkin eri asioita. Ja vaikka joku olisi ollut vaikka millaien peluri joskus, voi sitä olla kunnon kumppani jollekkin, kun sen aika vain koittaa. (Hitto, tulipas lällyä tekstiä!) - viilisniilis
yrmio kirjoitti:
on tasan tarkkaan yks ja ainut oikea ei katkera peräkammarinpoju kunnonmies ja se on kotikadun Teemu. Rehti,rehellinen,raitis,perhekeskeinen,salskea nuori palomiehen alku suunnattomine letkuineen ja sammutuskasseineen,todellinen Suomalaisen unelmamiehen fyysinen ja henkinen multihuipentuma:-)
Teemulla on äpärä, eikä kunnon miehet tää äpäröitä! Kyllä se ainut kunnon mies Suomessa on se Pulla-Hannes. Sen takia sillä on aina niitä kauniita nuoria likkojakin. Oikeassa elämässäkin.
- Mangusti.
viilisniilis kirjoitti:
Teemulla on äpärä, eikä kunnon miehet tää äpäröitä! Kyllä se ainut kunnon mies Suomessa on se Pulla-Hannes. Sen takia sillä on aina niitä kauniita nuoria likkojakin. Oikeassa elämässäkin.
en koskaan katso tuommoisia sarjoja, onneksi. Todellisuus varmaan vääristyisi.
- viilisniilis
Mangusti. kirjoitti:
en koskaan katso tuommoisia sarjoja, onneksi. Todellisuus varmaan vääristyisi.
katselen, kun siinä suurin osa tyypeistä on niin jumalattoman ärsyttäviä. Paitsi se vanha ukko ja koira. Hannes-Pulla on jotenkin ällöttävä tosi elämässäkin, ei pelkästään roolihahmona.
- Mangusti.
viilisniilis kirjoitti:
katselen, kun siinä suurin osa tyypeistä on niin jumalattoman ärsyttäviä. Paitsi se vanha ukko ja koira. Hannes-Pulla on jotenkin ällöttävä tosi elämässäkin, ei pelkästään roolihahmona.
mulla meinaa tulla oksennus jo ihan tosta Hannes-Pulla -nimestä.
Kuka on kotikadun käsikirjoittaja? Ei helvetti. No, kyllä mun kavereistakin jotkut katsoo silmä kovana. Mikäs siinä. - viilisniilis
Mangusti. kirjoitti:
mulla meinaa tulla oksennus jo ihan tosta Hannes-Pulla -nimestä.
Kuka on kotikadun käsikirjoittaja? Ei helvetti. No, kyllä mun kavereistakin jotkut katsoo silmä kovana. Mikäs siinä.aka. Risto Autoi oli yksi käsikirjoittajista ainakin. Ei se muuten olis päässyt niitä nuoria likkoja lääppimään.
viilisniilis kirjoitti:
eiks sen kersan äiti oo kuollu. Kunnomies leski,muakin alkaa kohta panettaan,on se jo niin kunnomies.
Hannes on kyl kieltämättä kans kunnonmies,näköjään tuo kunnollisuus on perinnöllistä.
Olikohan se nyt sit jouluiltis mis oli juttu siitä Risto mikäliestä hehkuttamassa vissin neljättä kertaa nuorempaan vaihdettua uutta vaimoaan ja viimeisimpiä kersojaan,meinasin oksentaa ravintolavaunun pöydälle kun luin sitä juttua,niin kuvottavaa paskaa se jo oli. Siis voi vittu mikä perusjuntti amitsu keski-ikäinen kikkarapää, aina vaan uutta ja entistäkin typerämpää ja nuorempaa sutturaa putkeen ja samantien rojut ränniin niin avot,se se on hienoa elämää.- viilisniilis
yrmio kirjoitti:
eiks sen kersan äiti oo kuollu. Kunnomies leski,muakin alkaa kohta panettaan,on se jo niin kunnomies.
Hannes on kyl kieltämättä kans kunnonmies,näköjään tuo kunnollisuus on perinnöllistä.
Olikohan se nyt sit jouluiltis mis oli juttu siitä Risto mikäliestä hehkuttamassa vissin neljättä kertaa nuorempaan vaihdettua uutta vaimoaan ja viimeisimpiä kersojaan,meinasin oksentaa ravintolavaunun pöydälle kun luin sitä juttua,niin kuvottavaa paskaa se jo oli. Siis voi vittu mikä perusjuntti amitsu keski-ikäinen kikkarapää, aina vaan uutta ja entistäkin typerämpää ja nuorempaa sutturaa putkeen ja samantien rojut ränniin niin avot,se se on hienoa elämää.Kun se sen vaimo, joka kuoli, niin se odotti vasta lasta. Tää äpärä on vaan jonkun panon kans tehty.
Musta Risto Autio on niiden kikkaroidensa kanssa vähän niinkuin Suomen David Hasselhoff, yhtä ällöttävä. Mä en tajua, että mitä ne naiset siinä näkee. Osan kotikadussa? Ja sitten jotkut pölöt viä menee ja äänestää sen eduskuntaan. Aika kuvaavaa, että se on keskustan edustaja.. - cat.mint
viilisniilis kirjoitti:
naiset tarkoittavat usein (sellaiset kunnon miestä etsivät naiset) sellaista, jolla tosiaan ei ole päihdeongelmia eikä väkivaltaisuutta kuten sanoitkin, ja he ovat luotettavia. He eivät etsi panoseuraa vaan suhdetta, he kohtelevat naista hyvin ja ovat ehdottoman uskollisia. Kunnon miehet eivät ole kiinnostuneita baaripanoista vaan kunnon naisista ja parisuhteesta.
Tässä olisi yksi määritelmä. Usein kunnon miestä etsivillä naisilla varmaan on kutakuinkin tällainen määritelmä:
- siisti
- ei tupakoi
- alkoholinkäyttö kohtuullista (ei jokaviikonloppuista ryyppäämistä - baarissa voi toki käydä jne., mutta ei jatkuvasti, ainakaan parisuhteessa)
- ei huumeidenkäyttöä eikä huumekokeiluja, ei rikoksia
- ei ole harrastanut yhden yön suhteitaYhden yön suhteista pitävä mies voi myös helpommin pettää. (Tai on voinut KERRAN TAI PARI kokella yhden yön suhdetta, mutta mies on todennut että baaripanot eivät ole häntä varten. Eli katuu niitä ja tajuaa ne virheiksi eikä niitä tule enää.)
- ei ole koskaan harrastanut/ei voisi harrastaa ryhmäseksiä
- haluaa parisuhteen eikä mitään pientä seikkailua
- on uskollinen ja vaatii naiseltakin ehdotonta uskollisuutta (miehellä on oltava sellainen periaate, että pettäminen, vaikka se tapahtuisi vain yhden kerran, pitää välittömästi tunnustaa kumppanille, eikä pettämistä koskaan pidä antaa anteeksi, olipa parin elämäntilanne mikä tahansa)
- haluaa tutustua ensin naiseen ihmisenä eikä heti halua sänkyyn ja odottaa sitä naiseltakin
- luonnollisestikaan ei ole väkivaltainen (tämä on oikeastaan itsestäänselvyys, mutta mainitsenpa kuitenkin)
- ei ole liian kiltti (nössö), vaan tuo omat näkemyksensä esiin jne.
- kuitenkin hellä ja rakastava mies
- panostaa parisuhteeseen, pitää lupauksensa, ei sano mitä nainen haluaa kuulla vaan sanoo mitä oikeasti ajattelee/tuntee
- kriittinen, kyseenalaistaa asioita, selkeät/voimakkaat mielipiteet, kuitenkin lempeäluontoinen
- arvostaa kunnollisia, fiksuja naisia - viilisniilis
cat.mint kirjoitti:
naiset tarkoittavat usein (sellaiset kunnon miestä etsivät naiset) sellaista, jolla tosiaan ei ole päihdeongelmia eikä väkivaltaisuutta kuten sanoitkin, ja he ovat luotettavia. He eivät etsi panoseuraa vaan suhdetta, he kohtelevat naista hyvin ja ovat ehdottoman uskollisia. Kunnon miehet eivät ole kiinnostuneita baaripanoista vaan kunnon naisista ja parisuhteesta.
Tässä olisi yksi määritelmä. Usein kunnon miestä etsivillä naisilla varmaan on kutakuinkin tällainen määritelmä:
- siisti
- ei tupakoi
- alkoholinkäyttö kohtuullista (ei jokaviikonloppuista ryyppäämistä - baarissa voi toki käydä jne., mutta ei jatkuvasti, ainakaan parisuhteessa)
- ei huumeidenkäyttöä eikä huumekokeiluja, ei rikoksia
- ei ole harrastanut yhden yön suhteitaYhden yön suhteista pitävä mies voi myös helpommin pettää. (Tai on voinut KERRAN TAI PARI kokella yhden yön suhdetta, mutta mies on todennut että baaripanot eivät ole häntä varten. Eli katuu niitä ja tajuaa ne virheiksi eikä niitä tule enää.)
- ei ole koskaan harrastanut/ei voisi harrastaa ryhmäseksiä
- haluaa parisuhteen eikä mitään pientä seikkailua
- on uskollinen ja vaatii naiseltakin ehdotonta uskollisuutta (miehellä on oltava sellainen periaate, että pettäminen, vaikka se tapahtuisi vain yhden kerran, pitää välittömästi tunnustaa kumppanille, eikä pettämistä koskaan pidä antaa anteeksi, olipa parin elämäntilanne mikä tahansa)
- haluaa tutustua ensin naiseen ihmisenä eikä heti halua sänkyyn ja odottaa sitä naiseltakin
- luonnollisestikaan ei ole väkivaltainen (tämä on oikeastaan itsestäänselvyys, mutta mainitsenpa kuitenkin)
- ei ole liian kiltti (nössö), vaan tuo omat näkemyksensä esiin jne.
- kuitenkin hellä ja rakastava mies
- panostaa parisuhteeseen, pitää lupauksensa, ei sano mitä nainen haluaa kuulla vaan sanoo mitä oikeasti ajattelee/tuntee
- kriittinen, kyseenalaistaa asioita, selkeät/voimakkaat mielipiteet, kuitenkin lempeäluontoinen
- arvostaa kunnollisia, fiksuja naisiavaatia toiselta tuollasia asioita. Olihan siellä siis parisuhteen aivan peruspilareita: uskollisuus jne.., mutta miksi helvetissä yhden illan jutut aiemmasssa elämässä pitää kieltää?
- cat.mint
viilisniilis kirjoitti:
vaatia toiselta tuollasia asioita. Olihan siellä siis parisuhteen aivan peruspilareita: uskollisuus jne.., mutta miksi helvetissä yhden illan jutut aiemmasssa elämässä pitää kieltää?
kuuluu kunnon miehen ominaisuuksiin, että se haluaa parisuhteen eikä ole kiinnostunut baaripanoista. Ja siis korostan: sellaisakin miehiä on, vaikka monet väittävät muuta. Eivätkä he mitään peräkammarinpoikia ole. Itsekin naisena täytän ne vaatimukset, vaikka joku pitää sellaistakin harvinaisena. Ehkä kunnon miehet vain eivät pidä melua itsestään ja kunnollisuudestaan toisin kuin panomiehet tekevät; siksi usein luullaan ettei kuvailemiani kunnon miehiä ole.
- viilisniilis
cat.mint kirjoitti:
kuuluu kunnon miehen ominaisuuksiin, että se haluaa parisuhteen eikä ole kiinnostunut baaripanoista. Ja siis korostan: sellaisakin miehiä on, vaikka monet väittävät muuta. Eivätkä he mitään peräkammarinpoikia ole. Itsekin naisena täytän ne vaatimukset, vaikka joku pitää sellaistakin harvinaisena. Ehkä kunnon miehet vain eivät pidä melua itsestään ja kunnollisuudestaan toisin kuin panomiehet tekevät; siksi usein luullaan ettei kuvailemiani kunnon miehiä ole.
kauheana panomiehenä, jos silloin tällöin yhden illan juttuja harrastaa...
- Asiasta.huvittunut
Katkerat vanhapiiat ja peräkammarinpojat ne täällä vaan uikuttaa.
- -eräsmies-
ku me kaks
- viilisniilis
ja kunnon vanhojapoikia. Mutta muista säkin se, että voit aina valita katalogista itsellesi vaimon.
- Asiasta.huvittunut
viilisniilis kirjoitti:
ja kunnon vanhojapoikia. Mutta muista säkin se, että voit aina valita katalogista itsellesi vaimon.
Mun ulkonäöllä valitsee mieluummin baarista panon.
- viilisniilis
Asiasta.huvittunut kirjoitti:
Mun ulkonäöllä valitsee mieluummin baarista panon.
muka hyvän näkönenkin? Sä oot just sellanen rikkaanperheen pentu, jolla on kivat kledjut sekä kiva tukka ja sä tarjoot tytöille drinkkejä seduloissa... XD
- cat.mint
vanhapiika on sitten iäkkäämpi nainen. Nuori nainen ei voi olla vanha piika. Ja vanhapiika ja kunnon nainen eivät suinkaan ole sama asia; vanhapiika on joko omasta tahdostaan tai siksi kun kukaan ei huoli häntä, jäänyt vanhaksipiiaksi.
Peräkammarinpoika-sanassa on myös negatiivinen kaiku, mutta usein nuoriakin miehiä saatetaan sanoa peräkammaripoika, mitä he saattavat ollakin. Mutta kunnon miehet eivät sitten ole sama asia. - Asiasta.huvittunut
viilisniilis kirjoitti:
muka hyvän näkönenkin? Sä oot just sellanen rikkaanperheen pentu, jolla on kivat kledjut sekä kiva tukka ja sä tarjoot tytöille drinkkejä seduloissa... XD
Ei mitään muka vaan oon. Siis hyvännäköinen, en tuota muuta... Mutta miksi sanot "kiva" kuin se olisi huono asia?
- viilisniilis
Asiasta.huvittunut kirjoitti:
Ei mitään muka vaan oon. Siis hyvännäköinen, en tuota muuta... Mutta miksi sanot "kiva" kuin se olisi huono asia?
mutta on paljon parempaakin kuin kiva.
Hitto, mä luulin jo arvanneeni, että millanen sä oot, mutta et sä sit ollutkaan... Mä oon vähän pettynyt.
- Papeete1
Ole, luojan kiitos, ollut kunnon miehen kanssa ikinä. Ja jos jumalat vaan on mulle vihdoin suotuisia, niin en tule siihen kärsimykseen ikinä joutumaankaan :D
Mä en ole katkera mistään kenellekkään vaikka exää vihaankin yli kaiken.- viilisniilis
Mutta jos ajatellaan ihan oikean elämän kunnon miestä, ei mitään "palsta kunnon miestä". Tai jos otetaan vaikka uusi termi käyttöön: normaali mies. Onko sulla koskaan ollut normaalia miestä?
- Mangusti.
viilisniilis kirjoitti:
Mutta jos ajatellaan ihan oikean elämän kunnon miestä, ei mitään "palsta kunnon miestä". Tai jos otetaan vaikka uusi termi käyttöön: normaali mies. Onko sulla koskaan ollut normaalia miestä?
se termi löytyi: normaali mies! Onko niitä vielä vapaalla jalalla?
- -eräsmies-
Mangusti. kirjoitti:
se termi löytyi: normaali mies! Onko niitä vielä vapaalla jalalla?
sitten enää tarvitseekin määritellä, mitä normaali mies tarkoittaa.
Jossain vaiheessa näitä teidän kuntokeskusteluja on vilahtanut määritteet hyvä ihminen ja hyvyyteen pyrkivä ihminen. Siinä olis tavoittelemisen arvoinen kohde. viilisniilis kirjoitti:
enpä osaa samaistua tuohonkaa...
Identiteetti riisiä pukkaa kohta... :D- viilisniilis
-eräsmies- kirjoitti:
Jossain vaiheessa näitä teidän kuntokeskusteluja on vilahtanut määritteet hyvä ihminen ja hyvyyteen pyrkivä ihminen. Siinä olis tavoittelemisen arvoinen kohde.normaali on niinkun just sopiva sulle. Vähän kun Bridget Darcylle ja Darcy Bridgetille :).
- Mangusti.
-eräsmies- kirjoitti:
Jossain vaiheessa näitä teidän kuntokeskusteluja on vilahtanut määritteet hyvä ihminen ja hyvyyteen pyrkivä ihminen. Siinä olis tavoittelemisen arvoinen kohde.pyrkivä ihminen on mun kokemuksen mukaan lähinnä natsi tai ainakaan ei mikään kummoisempi tutustumisen kohde. Mä arvostan suunnattomasti enemmän esim. miestä, jolla on oikeesti fyysistä kuntoa ja taitoa. Semmoisella ois varmaan muitakin tarvittavia ominaisuuksia.
- Papeete1
viilisniilis kirjoitti:
Niitä on ollut pilvin pimein, ja niitä varmaan meikäläinen helpoiten löytääkin edelleenkin. Mulla on nääs kunnonmies yms ei-toivottujen henkilöiden hälytin ekstraherkkänä :)
- Mangusti.
Papeete1 kirjoitti:
Niitä on ollut pilvin pimein, ja niitä varmaan meikäläinen helpoiten löytääkin edelleenkin. Mulla on nääs kunnonmies yms ei-toivottujen henkilöiden hälytin ekstraherkkänä :)
kunnon miehen tuntomerkit oikein on? Että osaa varoa...
- viilisniilis
Frederico kirjoitti:
Identiteetti riisiä pukkaa kohta... :Dvaivaa päätäsi tälläsillä vaikeilla asioilla. Keskity vaan olemaan söpö! ;)
- viilisniilis
Papeete1 kirjoitti:
Sillä mä uskon, että "kunnon miehistä" paljastuu jossain vaiheessa suhdetta potentiaalinen pettäjä (villiintyy jossain vaiheessa, kun ei ole saanut nuorena tarpeeksi pildeä), tai vaimon hakkaaja (katkeroituu, kun ei ole saanut nuorena tarpeeksi pildeä), tai sitten sillä on joku kummallinen seksuaalifantasia (vääristynyt kuva seksistä, kun ei ole saanut tarpeeksi pildeä). Mut tää on vaan mun teoria, eikä kenenkään tartte vetää hernemaissipaprikoita nenäänsä.
- Papeete1
Mangusti. kirjoitti:
kunnon miehen tuntomerkit oikein on? Että osaa varoa...
Lähinnä ne valittaa aikas paljon vähän joka asiasta. Ja kaikki on muitten syytä. Myöskin läheisten ja vieraidenkin seksielämästä nähdään kovasti vaivaa ja lutkia on siellä ja täällä.
Kunnonmiehen diagnoosiin kuuluu myös mustasukkaisuus ja alistamisenhalu.
Vaikea antaa kattavaa listaa mutta jos kerran törmää sellaiseen, niin osaa hakea hälyyttäviä merkkejä helpostikkin. - Papeete1
viilisniilis kirjoitti:
Sillä mä uskon, että "kunnon miehistä" paljastuu jossain vaiheessa suhdetta potentiaalinen pettäjä (villiintyy jossain vaiheessa, kun ei ole saanut nuorena tarpeeksi pildeä), tai vaimon hakkaaja (katkeroituu, kun ei ole saanut nuorena tarpeeksi pildeä), tai sitten sillä on joku kummallinen seksuaalifantasia (vääristynyt kuva seksistä, kun ei ole saanut tarpeeksi pildeä). Mut tää on vaan mun teoria, eikä kenenkään tartte vetää hernemaissipaprikoita nenäänsä.
Armoton alistaja ja kontrollifriikki jonka kotona on jääkaapin ovia myöten kaikki lukossa, että asiat paremmin tietävä perheen pää ja kunnonmies voi annostella ruuat tarpeen mukaan jne. Toi vaimon hakkaaja on varmasti helpoiten niille tuleva ongelma. Hehän ovat aina oikeassa ja muut tekee väärin. Ja voi pojat kuinka paljon maailma niitä väärin kohtelee. Ja jos se saatana huora akka kuvittelee jättävänsä sen, niin siltä otetaan vaikka henki pihalle. Kunnonmiestä ei lutkat jätä :)
- Papeete1
Frederico kirjoitti:
Identiteetti riisiä pukkaa kohta... :DKyllä sinä varmasti olet normaali mies, nou hätä :)
- Mangusti.
Papeete1 kirjoitti:
Lähinnä ne valittaa aikas paljon vähän joka asiasta. Ja kaikki on muitten syytä. Myöskin läheisten ja vieraidenkin seksielämästä nähdään kovasti vaivaa ja lutkia on siellä ja täällä.
Kunnonmiehen diagnoosiin kuuluu myös mustasukkaisuus ja alistamisenhalu.
Vaikea antaa kattavaa listaa mutta jos kerran törmää sellaiseen, niin osaa hakea hälyyttäviä merkkejä helpostikkin.kyllä mäkin tiedän noita, joilla kaikki on aina muiden syytä. Jonkinlainen uhriasenne päällä ja varmaankin se on lapsuudenkodista lähtöisin. Isä oli niin kova arvostelemaan eikä rakastanut poikaansa sellaisena kuin tämä oli. Jotain semmoista, voisin kuvitella.
- viilisniilis
Papeete1 kirjoitti:
Armoton alistaja ja kontrollifriikki jonka kotona on jääkaapin ovia myöten kaikki lukossa, että asiat paremmin tietävä perheen pää ja kunnonmies voi annostella ruuat tarpeen mukaan jne. Toi vaimon hakkaaja on varmasti helpoiten niille tuleva ongelma. Hehän ovat aina oikeassa ja muut tekee väärin. Ja voi pojat kuinka paljon maailma niitä väärin kohtelee. Ja jos se saatana huora akka kuvittelee jättävänsä sen, niin siltä otetaan vaikka henki pihalle. Kunnonmiestä ei lutkat jätä :)
kuin kompata hyvin viritetyllä kitaralla, jossa on kovat vahvistimet!
- -eräsmies-
Mangusti. kirjoitti:
pyrkivä ihminen on mun kokemuksen mukaan lähinnä natsi tai ainakaan ei mikään kummoisempi tutustumisen kohde. Mä arvostan suunnattomasti enemmän esim. miestä, jolla on oikeesti fyysistä kuntoa ja taitoa. Semmoisella ois varmaan muitakin tarvittavia ominaisuuksia.
antanut palstan ilmapiirin vaikuttaa liikaa? Tuo kunnonmies -keskusteluhan on ihan naurettavaa, en ole aiemmin osallistunut.
Hyvä ihminen ei ole välttämättä maailman mielenkiintoisin ihminen, mutta se on juuri sellainen ihminen kenen puoleen käännytään, kun itsellä on kaikkein vaikeinta. Peruskallioainesta siis. En nyt tajunnut, miten natsismi tähän liittyi.
Fyysistä kuntoa ja taitoa kyllä löytyy monelta ja monenlaiselta ihmiseltä. - Mangusti.
viilisniilis kirjoitti:
ja ajatusta mullakin lykkää tässä asiassa. Nuorukaiset, jotka haluais pildeä, mutteivät sitä saa, ainakaan niiltä keneltä haluais, on niitä ns. kunnon miehiä.
Toisaalta on niitäkin miehiä, jotka ei välttämättä halua niin sitä pildeä joka naiselta ja jotka oikeesti on hyviä miehiä. - viilisniilis
Mangusti. kirjoitti:
ja ajatusta mullakin lykkää tässä asiassa. Nuorukaiset, jotka haluais pildeä, mutteivät sitä saa, ainakaan niiltä keneltä haluais, on niitä ns. kunnon miehiä.
Toisaalta on niitäkin miehiä, jotka ei välttämättä halua niin sitä pildeä joka naiselta ja jotka oikeesti on hyviä miehiä.Toi oli vaan aika karkea yleistys. Mutta sellanen kuva joistain näistä "kunnon miehistä" vaan tulee.
- Papeete1
Mangusti. kirjoitti:
kyllä mäkin tiedän noita, joilla kaikki on aina muiden syytä. Jonkinlainen uhriasenne päällä ja varmaankin se on lapsuudenkodista lähtöisin. Isä oli niin kova arvostelemaan eikä rakastanut poikaansa sellaisena kuin tämä oli. Jotain semmoista, voisin kuvitella.
On heidän oma luonne ja vastoinkäymisten sietokyky. Saman perheen samoin kohdelluilla lapsillakin on eroja tuossa, joten se oma luonne nousee ratkaisevaan asemaan. Toiset ovat heikkoja ja lakkaavat edes yrittämästä ja valitsevat helpoimman tien, toisten syyttelyn joka asiasta. Eikä ne pääse siitä koskaan eroon eivätkä kykene ottamaan vastuuta omista tekemisistä.
Joo, kunnonmiehen yksi tärkeistä määritelmistä on myös tuo, etteivät he ota vastuuta omista tekemisistään. Eivätkä näe omien tekemisiensä virheitä ja syy-seuraus suhdetta tuleviin asioihin.
Toi ei todellakaan ole aina vanhempien vika. Joku on vaan niin vinksahtanut jo valmiiksi, että se kasvaisi kieroon Äiti Teresankin hoivissa. viilisniilis kirjoitti:
vaivaa päätäsi tälläsillä vaikeilla asioilla. Keskity vaan olemaan söpö! ;)
se käy näköjään jo vasemmalla kädellä :D
siinä kunnollisessa ois vissiin sit enemmän haastetta...- Mangusti.
-eräsmies- kirjoitti:
antanut palstan ilmapiirin vaikuttaa liikaa? Tuo kunnonmies -keskusteluhan on ihan naurettavaa, en ole aiemmin osallistunut.
Hyvä ihminen ei ole välttämättä maailman mielenkiintoisin ihminen, mutta se on juuri sellainen ihminen kenen puoleen käännytään, kun itsellä on kaikkein vaikeinta. Peruskallioainesta siis. En nyt tajunnut, miten natsismi tähän liittyi.
Fyysistä kuntoa ja taitoa kyllä löytyy monelta ja monenlaiselta ihmiseltä.tarkoitin lähinnä tekopyhää ja ns. hyvää ihmistä. Siitä natsismi.
Noin karkeajakoisesti mun mielestä ihmiset voi jakaa kahteen leiriin: niihin jotka haluaa hyvää ja niihin jotka haluaa pahaa. Oli se halu miten tietoista tai tiedostamatonta sitten hyvänsä. - ideasta...
Mangusti. kirjoitti:
pyrkivä ihminen on mun kokemuksen mukaan lähinnä natsi tai ainakaan ei mikään kummoisempi tutustumisen kohde. Mä arvostan suunnattomasti enemmän esim. miestä, jolla on oikeesti fyysistä kuntoa ja taitoa. Semmoisella ois varmaan muitakin tarvittavia ominaisuuksia.
........
- Mangusti.
Papeete1 kirjoitti:
On heidän oma luonne ja vastoinkäymisten sietokyky. Saman perheen samoin kohdelluilla lapsillakin on eroja tuossa, joten se oma luonne nousee ratkaisevaan asemaan. Toiset ovat heikkoja ja lakkaavat edes yrittämästä ja valitsevat helpoimman tien, toisten syyttelyn joka asiasta. Eikä ne pääse siitä koskaan eroon eivätkä kykene ottamaan vastuuta omista tekemisistä.
Joo, kunnonmiehen yksi tärkeistä määritelmistä on myös tuo, etteivät he ota vastuuta omista tekemisistään. Eivätkä näe omien tekemisiensä virheitä ja syy-seuraus suhdetta tuleviin asioihin.
Toi ei todellakaan ole aina vanhempien vika. Joku on vaan niin vinksahtanut jo valmiiksi, että se kasvaisi kieroon Äiti Teresankin hoivissa.En osaa tuohon sanoa muuta, kuin että varmasti luonne vaikuttaa. Se, mikä ihminen alun perin on. Harva kuitenkaan on psykopaatti, mutta noita kontrollifriikki- ja hakkaajamiehiä taitaa olla täällä ihmeteltävän paljonkin. Mistä se johtuu? Vanhemmista vai siitä lapsesta? Mä jostain syystä epäilisin vanhempia. Oikeesti, psykopaatit on todella harvassa.
Papeete1 kirjoitti:
Kyllä sinä varmasti olet normaali mies, nou hätä :)
eli vaan normaali...
Määritelläänpä se: Kävelevä kaikkiruokainen jätemylly.- viilisniilis
Frederico kirjoitti:
se käy näköjään jo vasemmalla kädellä :D
siinä kunnollisessa ois vissiin sit enemmän haastetta...ala kunnon mieheksi! Ole ihan normaali mies, millainen nyttenkin olet.
- Papeete1
Mangusti. kirjoitti:
En osaa tuohon sanoa muuta, kuin että varmasti luonne vaikuttaa. Se, mikä ihminen alun perin on. Harva kuitenkaan on psykopaatti, mutta noita kontrollifriikki- ja hakkaajamiehiä taitaa olla täällä ihmeteltävän paljonkin. Mistä se johtuu? Vanhemmista vai siitä lapsesta? Mä jostain syystä epäilisin vanhempia. Oikeesti, psykopaatit on todella harvassa.
Mulla on paljonkin kokemusta ja olen seuraillut perheitä jne ja voin ihan rehellisesti sanoa, että ei ne vanhemmat ole se suurin syy. Sellaisestakin lapsesta jota alkkisvanhemmat ovat lapsena hakanneet ja laiminlyöneet voi kasvaa täysin tasapainoinen jne aikuinen. Ja sitten toistepäin. Naapuruston rikkaan ja "hyvän" perheen n 16v teinitytär on ainoana katraasta aikas kahveella. Onko sille 2 vai 3 aborttia jo tehty, kaikennäköisiä aineita vedellään ja seura on mitä sattuu. Niin ja se kuulemma on/oli kaupunginosan helpoiten saatava pillu. Viimeisemmän abortin jälkeen se lähetettiin jonnekkin koulukotiin/sisäoppilaitokseen tms. eikä sitä ole näkynyt. Tosiaan, ja muilla lapsilla ei ole mitään ongelmaa.
Varmaan sekin muistelee aikuisena tosi ankeeta lapsuuttaan joka on taatusti kaikkien muitten vika kuin sen.
Psykoppaatit ovat harvinaisempia mutta lievempiä tapauksia löytyy sitten jo enemmänkin. Kyllä se on monen asian summa eikä yhden asian muuttaminen korjaa kokonaiskuvaa. Edelleen vahvasti olen sitämieltä, että me kaikki tehdään omat valinnat ja annetaan mitä annetaan vanhojen asioiden vaikuttaa.
Minä itse olen hyvä esimerkki siskoni kanssa. Sama alku ja täysin eri lopputulos joten minut pelastaa luonteeni. Minä en vanhoja murehdi ja ymmärrän että se mitä teen nyt on ihan minun itseni tekemää ja oma valinta kuin myös syy.
Hävettäis hirvästi alkaa kitiseen.. niin muttakun mä juon nyt ku äiti sano silloin ku mä olin 10v etten saa olla yöllä ulkona.. tuli trauma vapaudenriistosta ja sillä nyt juon.
Jokaiselle lapselle joku sanoo/tekee jotain negatiivista jossain vaiheessa lapsuutta/nuoruutta muttei kaikki siitä ala sekoileen ja/tai anna sen sotkea koko alämää, joten lapsen oma luonne on se tärkein ja määräävin lenkki ketjussa. Ja sille ei kauheasti voida mitään tehdä. - Papeete1
Frederico kirjoitti:
eli vaan normaali...
Määritelläänpä se: Kävelevä kaikkiruokainen jätemylly.Kuin myös hyvä mies :)
- kunnon mies
Papeete1 kirjoitti:
Toi ei todellakaan ole aina vanhempien vika. Joku on vaan niin vinksahtanut jo valmiiksi, että se kasvaisi kieroon Äiti Teresankin hoivissa.huolehtivat omista asioistaan ja vielä kustantavat sosiaalisia tulonsiirtoja kunnottomille
Papeete1 kirjoitti:
Kuin myös hyvä mies :)
Hyvän miehen-lisä on täällä sama ku lopputiliin maksettava lomakorvaus
"Mää hyvä mies eti töitä jostain muualta"- Papeete1
kunnon mies kirjoitti:
huolehtivat omista asioistaan ja vielä kustantavat sosiaalisia tulonsiirtoja kunnottomille
Sitähän ne jaksaa aina vinkua.
- Mangusti.
Papeete1 kirjoitti:
Mulla on paljonkin kokemusta ja olen seuraillut perheitä jne ja voin ihan rehellisesti sanoa, että ei ne vanhemmat ole se suurin syy. Sellaisestakin lapsesta jota alkkisvanhemmat ovat lapsena hakanneet ja laiminlyöneet voi kasvaa täysin tasapainoinen jne aikuinen. Ja sitten toistepäin. Naapuruston rikkaan ja "hyvän" perheen n 16v teinitytär on ainoana katraasta aikas kahveella. Onko sille 2 vai 3 aborttia jo tehty, kaikennäköisiä aineita vedellään ja seura on mitä sattuu. Niin ja se kuulemma on/oli kaupunginosan helpoiten saatava pillu. Viimeisemmän abortin jälkeen se lähetettiin jonnekkin koulukotiin/sisäoppilaitokseen tms. eikä sitä ole näkynyt. Tosiaan, ja muilla lapsilla ei ole mitään ongelmaa.
Varmaan sekin muistelee aikuisena tosi ankeeta lapsuuttaan joka on taatusti kaikkien muitten vika kuin sen.
Psykoppaatit ovat harvinaisempia mutta lievempiä tapauksia löytyy sitten jo enemmänkin. Kyllä se on monen asian summa eikä yhden asian muuttaminen korjaa kokonaiskuvaa. Edelleen vahvasti olen sitämieltä, että me kaikki tehdään omat valinnat ja annetaan mitä annetaan vanhojen asioiden vaikuttaa.
Minä itse olen hyvä esimerkki siskoni kanssa. Sama alku ja täysin eri lopputulos joten minut pelastaa luonteeni. Minä en vanhoja murehdi ja ymmärrän että se mitä teen nyt on ihan minun itseni tekemää ja oma valinta kuin myös syy.
Hävettäis hirvästi alkaa kitiseen.. niin muttakun mä juon nyt ku äiti sano silloin ku mä olin 10v etten saa olla yöllä ulkona.. tuli trauma vapaudenriistosta ja sillä nyt juon.
Jokaiselle lapselle joku sanoo/tekee jotain negatiivista jossain vaiheessa lapsuutta/nuoruutta muttei kaikki siitä ala sekoileen ja/tai anna sen sotkea koko alämää, joten lapsen oma luonne on se tärkein ja määräävin lenkki ketjussa. Ja sille ei kauheasti voida mitään tehdä.että aika paljon saa mennä lapsen kasvatuksessa pieleen, että vakavia ja kauaskantavia ongelmia syntyy, ellei kyse tosiaankin ole ns. erityisen paljon rakkautta tarvitsevasta lapsesta tai psykopaatista.
Mitä kerroit tuosta "hyvän perheen" lapsesta, jolle kävi huosti sanoisin, että syy on edelleen vanhemmissa. Vai osaatko sanoa jotakin heidän puolustuksekseen? Ei hyvätuloinen tai hyvämaineinen perhe tarkoita sitä, että kaikki olisi välttämättäläheskään kunnossa perheen sisällä. Tiedätkö jotakin sen ihmisen nykyisestä elämästä?
Mielestäni vanhempia voi syyllistää tiettyyn rajaan saakka, mutta aikuinen on kuitenkin itse lopulta vastuussa omasta elämästään. Todellakin jokaisella on vastuunsa, mutta ei tule unohtaa ymmärrystä ja armoa niiden kohdalla, joilla on ollut vaikeammat lähtökohdat. Sanoisin, että nimenomaan heidän "pelastumisensa" on suuri asia. Niin kuin Jeesus puhui kadonneista lampaistaan.
Huonoista oloista tulee monia suurenmoisia ihmisiä, että siinä mielessä ei voi aina vetää yks yhteen vanhempia ja lapsia. - Papeete1
Frederico kirjoitti:
Hyvän miehen-lisä on täällä sama ku lopputiliin maksettava lomakorvaus
"Mää hyvä mies eti töitä jostain muualta"Normaali ja hyvä mies ovat korkeimmat mahdolliset määreet sille ihan oikeasti hyvälle miehelle :)
Mitä muuta voi vielä sanoa? Sä oot söpö ;D - kunnon mies
Papeete1 kirjoitti:
Sitähän ne jaksaa aina vinkua.
En ole senttiäkään sossuapua saanut vaikka tiukkaakin on joskus ollut
- kunnon mies
Papeete1 kirjoitti:
teillä on joku kummallinen asennevamma joka saattaa ajaakin kunnon miehen moisiin tekoihin kun tarpeeksi ärsytetään. Vai meinaatteko ettei naiset muka osaa naljailla ja rivien välistä vittuilla silleen sopivasti?
- kunnon mies
viilisniilis kirjoitti:
kuin kompata hyvin viritetyllä kitaralla, jossa on kovat vahvistimet!
tuohon tarkoitettua plektraa
- Papeete1
Mangusti. kirjoitti:
että aika paljon saa mennä lapsen kasvatuksessa pieleen, että vakavia ja kauaskantavia ongelmia syntyy, ellei kyse tosiaankin ole ns. erityisen paljon rakkautta tarvitsevasta lapsesta tai psykopaatista.
Mitä kerroit tuosta "hyvän perheen" lapsesta, jolle kävi huosti sanoisin, että syy on edelleen vanhemmissa. Vai osaatko sanoa jotakin heidän puolustuksekseen? Ei hyvätuloinen tai hyvämaineinen perhe tarkoita sitä, että kaikki olisi välttämättäläheskään kunnossa perheen sisällä. Tiedätkö jotakin sen ihmisen nykyisestä elämästä?
Mielestäni vanhempia voi syyllistää tiettyyn rajaan saakka, mutta aikuinen on kuitenkin itse lopulta vastuussa omasta elämästään. Todellakin jokaisella on vastuunsa, mutta ei tule unohtaa ymmärrystä ja armoa niiden kohdalla, joilla on ollut vaikeammat lähtökohdat. Sanoisin, että nimenomaan heidän "pelastumisensa" on suuri asia. Niin kuin Jeesus puhui kadonneista lampaistaan.
Huonoista oloista tulee monia suurenmoisia ihmisiä, että siinä mielessä ei voi aina vetää yks yhteen vanhempia ja lapsia.On aivan kammottava, suorastaan kusipää ja kielsin lapsiani olemasta lähelläkään sitä, enkä tiedä mitä se nyt tekee. Se on vaan hyvä ettei se tee sitä mitä tekee täällä.
Minkähän takia ne muut lapset eivät ole sitten samanlaisia kuin toi yksi, jos se vanhempien vika on? Juu ei vauraus tarkoita oikeasti hyvää perhettä, tiedän senkin.
Jumalilla ei ole mitään tekemistä näitten juttujen kanssa ja liika ymmärtäminen vie noi onnettomat suoraan tuhoon. Niitä ei edes yritetä vastuuttaa tekemisistään vaan annetaan pakokeino. Tee mitäs tykkäät, sulla on ollut vaikeeta, kyllä me ymmärretään, ja nehän jatkaa. - Papeete1
kunnon mies kirjoitti:
En ole senttiäkään sossuapua saanut vaikka tiukkaakin on joskus ollut
Niitä veroja maksaa.
- kunnon mies
Papeete1 kirjoitti:
Niitä veroja maksaa.
mutta eivät saa mitään soaiaalisia tukia missään elämänsä vaiheessa valtiolta takaisin eli ovat pelkästään maksumiehen roolissa
kunnon mies kirjoitti:
mutta eivät saa mitään soaiaalisia tukia missään elämänsä vaiheessa valtiolta takaisin eli ovat pelkästään maksumiehen roolissa
itte omalla kohdalla osaan sanoo suoraan.
lapsilisät, jotka ei tietty jääny mulle. Sit varmaan tuli opintotuki ja asumislisä. Nää nyt on tullu ihan suoraan.
Sen jälkeen tulee mieleen toi tiestö mitä pitkin ajellaan. Itte en oo tehny ku yhden tienpätkän jota sitäki valtio avusti. Ei tosin ollu hääppönen mut tie kumminki.
Entäs opetus ja terveydenhuolto. Et oo ikinä vissiin käyny sit ees koulussa tai neuvolassa, terkkarilla tai sairaalassa. Ei niitä ihan ykkös euroilla oo pyöritetty. Tietty mahdollinen päivähoito.
Sit tulee mieleen armeija-aika, paljonko maksoit vaatteista ja ruoasta siellä?
Kyllä pääsääntösesti kaikki me ollaan oltu enemmän kuluttava osapuoli tohon pariin kymmeneen ikävuoteen. Sen jälkeen pitäs periaatteessa tuottaa se investoitu panos moninkertaisena takasi. EIkä itkee ja kitistä joutavaa.
Tässä suhteessa koulutetut työikäiset pakolaiset on tuottava hankinta suomelle.- Papeete1
kunnon mies kirjoitti:
Mikään ei mene tässä elämässä tasan ja ne verorahat menevät infrastruktuuriin joka hyödyttää kaikkia, ei pelkkiin sosiaalisiin juttuihin. Esim. kaikki osallistuu uuden hienon syöpähoitotalon maksamiseen muttei kaikki sairasta syöpää elinaikanaan.
Eli kaikki maksaa veroja, toiset hyötyy tuosta ja toiset tuosta jutusta. - kunnon mies
Frederico kirjoitti:
itte omalla kohdalla osaan sanoo suoraan.
lapsilisät, jotka ei tietty jääny mulle. Sit varmaan tuli opintotuki ja asumislisä. Nää nyt on tullu ihan suoraan.
Sen jälkeen tulee mieleen toi tiestö mitä pitkin ajellaan. Itte en oo tehny ku yhden tienpätkän jota sitäki valtio avusti. Ei tosin ollu hääppönen mut tie kumminki.
Entäs opetus ja terveydenhuolto. Et oo ikinä vissiin käyny sit ees koulussa tai neuvolassa, terkkarilla tai sairaalassa. Ei niitä ihan ykkös euroilla oo pyöritetty. Tietty mahdollinen päivähoito.
Sit tulee mieleen armeija-aika, paljonko maksoit vaatteista ja ruoasta siellä?
Kyllä pääsääntösesti kaikki me ollaan oltu enemmän kuluttava osapuoli tohon pariin kymmeneen ikävuoteen. Sen jälkeen pitäs periaatteessa tuottaa se investoitu panos moninkertaisena takasi. EIkä itkee ja kitistä joutavaa.
Tässä suhteessa koulutetut työikäiset pakolaiset on tuottava hankinta suomelle.joudun maksamaan terveyskeskusmaksun täysimääräisenä
Kun perintotilasta erotettiin tontti jouduin maksamaan lainhuudatuksesta täysimääräisenä kunnon mies kirjoitti:
joudun maksamaan terveyskeskusmaksun täysimääräisenä
Kun perintotilasta erotettiin tontti jouduin maksamaan lainhuudatuksesta täysimääräisenämuut ?
- Papeete1
kunnon mies kirjoitti:
joudun maksamaan terveyskeskusmaksun täysimääräisenä
Kun perintotilasta erotettiin tontti jouduin maksamaan lainhuudatuksesta täysimääräisenäOn huomattavasti pienempi kuin oikea summa, ja erotus maksetaan verovaroilla.
Papeete1 kirjoitti:
Mikään ei mene tässä elämässä tasan ja ne verorahat menevät infrastruktuuriin joka hyödyttää kaikkia, ei pelkkiin sosiaalisiin juttuihin. Esim. kaikki osallistuu uuden hienon syöpähoitotalon maksamiseen muttei kaikki sairasta syöpää elinaikanaan.
Eli kaikki maksaa veroja, toiset hyötyy tuosta ja toiset tuosta jutusta.Kyllä mun rahoilla saa rakentaa vaikka kuinka monta lasten sairaalaa, jos niitä joskus tulee
Mut jotenki kovasti toivoo että omat muksut ei koskaan tartteis käydä lähelläkää niitä.
Tää toivo parasta varaudu pahimpaan ei aina oo ihan perseestä.- Mangusti.
Papeete1 kirjoitti:
On aivan kammottava, suorastaan kusipää ja kielsin lapsiani olemasta lähelläkään sitä, enkä tiedä mitä se nyt tekee. Se on vaan hyvä ettei se tee sitä mitä tekee täällä.
Minkähän takia ne muut lapset eivät ole sitten samanlaisia kuin toi yksi, jos se vanhempien vika on? Juu ei vauraus tarkoita oikeasti hyvää perhettä, tiedän senkin.
Jumalilla ei ole mitään tekemistä näitten juttujen kanssa ja liika ymmärtäminen vie noi onnettomat suoraan tuhoon. Niitä ei edes yritetä vastuuttaa tekemisistään vaan annetaan pakokeino. Tee mitäs tykkäät, sulla on ollut vaikeeta, kyllä me ymmärretään, ja nehän jatkaa.ymmärrän hyvin haluasi suojella lapsiasi, mutta eihän ole mitenkään sanottu, ettei tuo kammottava lapsi löytäisi tulevaisuudessa paremman elämän. Ehkä siellä perheessä kuitenkin oli jotakin pahasti vialla, mikä ei ilmennyt niiden muiden (kilttien ja tottelevaisten) sisarusten kohdalla vaan ainoastaan tämän syntipukin kohdalla. Kuka tietää.
- Papeete1
Mangusti. kirjoitti:
ymmärrän hyvin haluasi suojella lapsiasi, mutta eihän ole mitenkään sanottu, ettei tuo kammottava lapsi löytäisi tulevaisuudessa paremman elämän. Ehkä siellä perheessä kuitenkin oli jotakin pahasti vialla, mikä ei ilmennyt niiden muiden (kilttien ja tottelevaisten) sisarusten kohdalla vaan ainoastaan tämän syntipukin kohdalla. Kuka tietää.
Että löytää. Toivon myös että hän ymmärtää omien tekemistensä osuuden tuossa sopassa.
Noh, mitäs näistä :) - Papeete1
Frederico kirjoitti:
Kyllä mun rahoilla saa rakentaa vaikka kuinka monta lasten sairaalaa, jos niitä joskus tulee
Mut jotenki kovasti toivoo että omat muksut ei koskaan tartteis käydä lähelläkää niitä.
Tää toivo parasta varaudu pahimpaan ei aina oo ihan perseestä.Juuri kävin taas lapseni kanssa sairaalan poliklinikalla tuhlaamassa verovaroja. Ikävä juttu ja antaisin vaikka jalkani ettei tarvitsisi sitä tehdä mutta näitä sattuu.
- kunnon mies
Papeete1 kirjoitti:
On huomattavasti pienempi kuin oikea summa, ja erotus maksetaan verovaroilla.
itse sitä ei verovaroista makseta
- Papeete1
kunnon mies kirjoitti:
itse sitä ei verovaroista makseta
Erotus menee verovaroista ja se summa on paljon enemmän kuin tk-maksu.
Mäkin olen muuten maksanut tk-maksut itse joten ollaan yhtä hyviä siinä asiassa :) - kunnon mies
Frederico kirjoitti:
muut ?
sekin vielä :)
kunnon mies kirjoitti:
sekin vielä :)
sama vika... vaikka pentele itte oon jo rakentanu ton tien :D
Tosin eipä mee se valtion pussiin.Papeete1 kirjoitti:
Juuri kävin taas lapseni kanssa sairaalan poliklinikalla tuhlaamassa verovaroja. Ikävä juttu ja antaisin vaikka jalkani ettei tarvitsisi sitä tehdä mutta näitä sattuu.
loputki. Mie lupaan tienata ens kesänä sen verran ekstraa että se teidän käynti ei vaan koske kenenkää sieluun liiaksi. =)
Kuhan vaan lapses paranee. Jotki asiat ku on noita paperilappusia arvokkaampia.- kunnon mies
Papeete1 kirjoitti:
Erotus menee verovaroista ja se summa on paljon enemmän kuin tk-maksu.
Mäkin olen muuten maksanut tk-maksut itse joten ollaan yhtä hyviä siinä asiassa :)että on sitten taas aamulla virkeänä suorittamassa niitä sos tulonsiirtoja :)
- Papeete1
Frederico kirjoitti:
loputki. Mie lupaan tienata ens kesänä sen verran ekstraa että se teidän käynti ei vaan koske kenenkää sieluun liiaksi. =)
Kuhan vaan lapses paranee. Jotki asiat ku on noita paperilappusia arvokkaampia.Mä varmaan kykenen jo itsekkin silloin ottaan osaa niihin talkoisiin jotenkin. Ellei sitten oma pikku kiusa äidy kettuileen :)
Kyllä nyt tuli vihdoinkin hyviä uutisia ja paraneminen on ollut erinomaisen hyvää eikä uusintakontrolliin tarvitse mennä kuin vuoden päästä seuraavaksi. Tytär on titaania, kirjaimellisesti :)
Huh, nyt sujuu ainaskin se :)
Mut on täl palstal määritelty sitoutumiskammoseksi persoonallisuushäiriöiseksi pleijeriksi. 9,5 vuotta olin kuitenkin saman naisen kanssa avo- ja avioliitossa. Tääl ei varmasti montaa tyyppiä ole jolla olis pidempi yhdessäasuminen takana.
Jotta varmaan mä niihin huijareihin sitten lukeudun. Aika pitkään vain pystyin huijata.- viilisniilis
vaan niin pehmoiskä. Ei tollasesta romantikosta saa mitään pleijeriä tekemälläkään.
viilisniilis kirjoitti:
vaan niin pehmoiskä. Ei tollasesta romantikosta saa mitään pleijeriä tekemälläkään.
Se romantisointi.
Mutsiisjoo. Kunnon miehet taitaa vaan olla liian kunnollisia avioliittoon. Niitei tartte vaimon pelastaa paheilta. Ne itse yrittävät pelastaa naiset kaikelta tuholta ja turmion tieltä.- viilisniilis
relaxed_eyes kirjoitti:
Se romantisointi.
Mutsiisjoo. Kunnon miehet taitaa vaan olla liian kunnollisia avioliittoon. Niitei tartte vaimon pelastaa paheilta. Ne itse yrittävät pelastaa naiset kaikelta tuholta ja turmion tieltä.pitäisi pelastaa? Yltiöromanttisuudelta? Liikaa chick-flickejä, pörrö-nalleja, sydämen muotoisia suklaarasioita ja kuutamokävelyitä? (Mulle tuli oikeesti vähän paha olo, kun mietin noita kaikkia...)
viilisniilis kirjoitti:
pitäisi pelastaa? Yltiöromanttisuudelta? Liikaa chick-flickejä, pörrö-nalleja, sydämen muotoisia suklaarasioita ja kuutamokävelyitä? (Mulle tuli oikeesti vähän paha olo, kun mietin noita kaikkia...)
Jos vaikka joku yks nainen pelastais mut kaikilta muilta naisilta, ni se olis kyl jotain.
- viilisniilis
relaxed_eyes kirjoitti:
Jos vaikka joku yks nainen pelastais mut kaikilta muilta naisilta, ni se olis kyl jotain.
heivasit sen sun viikonlopun hellun? Eiks se ois voinut pelastaa?
viilisniilis kirjoitti:
heivasit sen sun viikonlopun hellun? Eiks se ois voinut pelastaa?
pointti onkin juuri se, että joku nainen vois mut pelastaa tuollaisilta 'viikonlopun helluilta'.
- viilisniilis
relaxed_eyes kirjoitti:
pointti onkin juuri se, että joku nainen vois mut pelastaa tuollaisilta 'viikonlopun helluilta'.
siitä hyvän emännän ittelles ottanut! Sehän oli ketarat ojossakin valmiiksi ;).
viilisniilis kirjoitti:
siitä hyvän emännän ittelles ottanut! Sehän oli ketarat ojossakin valmiiksi ;).
Emmä enää mitään emäntää tarvii. Se aika oli ja meni.
Mullei tekis heikkoakaan sitoutua sellaseen naiseen vaikka loppuelämäksi, jonka kanssa tavattais vaikka kerran kuussa pari-kolme päivää putkeen ja muuten oltais ihan omissa oloissamme. Vähän kärjistetysti sanottuna, mut jotain tonnepäin.- viilisniilis
relaxed_eyes kirjoitti:
Emmä enää mitään emäntää tarvii. Se aika oli ja meni.
Mullei tekis heikkoakaan sitoutua sellaseen naiseen vaikka loppuelämäksi, jonka kanssa tavattais vaikka kerran kuussa pari-kolme päivää putkeen ja muuten oltais ihan omissa oloissamme. Vähän kärjistetysti sanottuna, mut jotain tonnepäin.halua tollasta suhdetta. Että jos sä haluat vaan pillua, niin eikö se ole sitten se ja sama, että keltä sitä saat? Ja jos ei naiset kiinnosta, niin aina voi valehdella olevansa varattu :).
viilisniilis kirjoitti:
halua tollasta suhdetta. Että jos sä haluat vaan pillua, niin eikö se ole sitten se ja sama, että keltä sitä saat? Ja jos ei naiset kiinnosta, niin aina voi valehdella olevansa varattu :).
Jos se on itsenäinen nainen, ni se ei jaksa miestä päivät pääksytysten katella sohvalla röhnöömässä.
Toisekseen, se oli vaan kärjistetysti sanottu. Eli, jotain lomia muutama viikko vuoteen yhdessä vietettynä jne. Ei tarvii sitä arkea sovitella yhteen, ku se ei niin kovin helposti tässä iässä enää onnistu. Saa syödä vaan rusinoita pullasta ja nauttia siitä yhdessäolosta.- viilisniilis
relaxed_eyes kirjoitti:
Jos se on itsenäinen nainen, ni se ei jaksa miestä päivät pääksytysten katella sohvalla röhnöömässä.
Toisekseen, se oli vaan kärjistetysti sanottu. Eli, jotain lomia muutama viikko vuoteen yhdessä vietettynä jne. Ei tarvii sitä arkea sovitella yhteen, ku se ei niin kovin helposti tässä iässä enää onnistu. Saa syödä vaan rusinoita pullasta ja nauttia siitä yhdessäolosta.Emmä tiiä. Ehkä joku sellainen nainen, jolla on myöskin jo lapsia ja entuudestaan oma perhe. Mutta kyllä aika moni haluaa sen arjen juuri jakaa ja olla ihan päivittäin toisen kanssa tekemisissä. Olisi aika tylsää, jos ihmistä, jota rakastaa, ei jaksa katsella joka päivä. Mutta sä voit sit kirjottaa sopparit ja sopia viikonloput vuodeksi eteenpäin, kunhan löydät sopivan naisen ;).
viilisniilis kirjoitti:
Emmä tiiä. Ehkä joku sellainen nainen, jolla on myöskin jo lapsia ja entuudestaan oma perhe. Mutta kyllä aika moni haluaa sen arjen juuri jakaa ja olla ihan päivittäin toisen kanssa tekemisissä. Olisi aika tylsää, jos ihmistä, jota rakastaa, ei jaksa katsella joka päivä. Mutta sä voit sit kirjottaa sopparit ja sopia viikonloput vuodeksi eteenpäin, kunhan löydät sopivan naisen ;).
sitä, etteikö jaksais katella, vaan enemmänkin sitä, että olis aina yhtä mukava nähdä se toinen. Olis selkeet rajat oman ja sen yhteisen elämän välillä. Tietty pitkässä juoksussa sekottuu väkisinkin.
Mut, lähtökohta-ajatteluna niin.
Kaikilla naisillahan on hirvee hinku jakaa se arki miehen kanssa ja tulla siinä arjessa toimeen sen miehen kanssa, mutta arki on loppupeleissä melko raskasta kestää, jotta ensin jakaa aika pitkään sitä hupia ja jos sen kestää, ni sitten on mahdollista kestää se arkikin.- viilisniilis
relaxed_eyes kirjoitti:
sitä, etteikö jaksais katella, vaan enemmänkin sitä, että olis aina yhtä mukava nähdä se toinen. Olis selkeet rajat oman ja sen yhteisen elämän välillä. Tietty pitkässä juoksussa sekottuu väkisinkin.
Mut, lähtökohta-ajatteluna niin.
Kaikilla naisillahan on hirvee hinku jakaa se arki miehen kanssa ja tulla siinä arjessa toimeen sen miehen kanssa, mutta arki on loppupeleissä melko raskasta kestää, jotta ensin jakaa aika pitkään sitä hupia ja jos sen kestää, ni sitten on mahdollista kestää se arkikin.on vaikeaa ajtella itseni kohdalle tollasta suhdetta, niin mä en osaa ajatella et jollekkin mulle toi on just passeli. Mut nyt kun etsit sitä naista itselles, niin ei sun tarvii niiden muiden naisten kanssa olla, jos sä et halua ;).
viilisniilis kirjoitti:
on vaikeaa ajtella itseni kohdalle tollasta suhdetta, niin mä en osaa ajatella et jollekkin mulle toi on just passeli. Mut nyt kun etsit sitä naista itselles, niin ei sun tarvii niiden muiden naisten kanssa olla, jos sä et halua ;).
siihen saakka kunnes pelastajatar saapuu. Emmä sille heikkoudelleni mitään voi.
Tuleepahan ainakin irroteltua tarpeeks, ni ei sitte suhteen aikana tarvii irtohommeleita enää hakea.- viilisniilis
relaxed_eyes kirjoitti:
siihen saakka kunnes pelastajatar saapuu. Emmä sille heikkoudelleni mitään voi.
Tuleepahan ainakin irroteltua tarpeeks, ni ei sitte suhteen aikana tarvii irtohommeleita enää hakea.viikonlopun sussuakaan kylmästi taksiin ajanut? Kun sä (ja varsinkin sun lihas on) kerta heikko oot.. Ja koska MPW tulee takasin?
viilisniilis kirjoitti:
viikonlopun sussuakaan kylmästi taksiin ajanut? Kun sä (ja varsinkin sun lihas on) kerta heikko oot.. Ja koska MPW tulee takasin?
Kyllä ajoin tai se ite soitti taksin itelleen.
Mpw ei tule takas. Vaikka on mullakin sitä vähä ikävä.
'''' Ei saa laulaa Rannanjärvestä Rannanjärvi on kuollu Rannanjärven hauralle on marmorikivi tuotu''''- viilisniilis
relaxed_eyes kirjoitti:
Kyllä ajoin tai se ite soitti taksin itelleen.
Mpw ei tule takas. Vaikka on mullakin sitä vähä ikävä.
'''' Ei saa laulaa Rannanjärvestä Rannanjärvi on kuollu Rannanjärven hauralle on marmorikivi tuotu''''Kyllä MPW:tä saa muistella. Hei, mulla oli kerran sen kanssa treffitkin XP. Mä osotan sen paluuta. Kyllä mäkin oisin soittanut itselleni taksin, jos ukko ois innokkaammin näprännyt konettaan, kun mua. Tai ehkä en. Oon mä niin tyhmä. Mitäs muuten Ilmajoelle kuuluu?
- oma..
peräaukkosi haisee.
- viilisniilis
tietty.
viilisniilis kirjoitti:
tietty.
menestyksen ja pierun yhteinen tekijä. Muu ku oma ei haise hyvälle.
- toi Frederico
vaikuttaa kovasti kunnon mieheltä, siis sellaiselta kun kunnon miehen pitäisi olla että se olisi oikeasti kunnon mies.
näkökulmaa ja omiin arvoihin yhteensopivuutta :D
toi täti tossa alla on hyvinki pitkälle erimieltä.
- cat.mint
Vastaan tekemieni havaintojen perusteella.
"Mietin vain, että eikö kukaan kunnon mies ole koskaan mennyt naimisiin tai löytänyt vaimoa itselleen?"
Kyllä tiedän kunnon miehiä jotka ovat onnellisesti parisuhteessa. Osa taas ei ole. Se on kai tuuristakin kiinni.
"Onko kaikki naimisissa olevat naiset pelimiesten huijaamia onnettomia vaimokkeita?"
Eivät kaikki, mutta niitä kyllä löytyy. On paljon naisia, jotka ovat naimisissa/vakavassa suhteessa ex-pelimiehen kanssa. Sitten on niinkin, että suhteen kummallakin osapuolella on samanlainen menneisyys, jolloin ongelmaa kummankaan menneisyydestä ei pitäisi tulla. Jos kummallakin on taustalla useita kumppaneita/hoitoka, niin eipä ole varaa toiselle siitä sanoa. Oliskin parempi, jos kunnon naiset löytäisivät kunnon miehen ja kunnon miehet kunnon naisen, useinhan he ovat sellaista etsimässä.
"Eikö kukaan nainen, esimerkiksi täällä palstalla, ole koskaan seurustellut kunnon miehen kanssa?"
En tiedä tällä palstalla, mutta noilla muilla palstoilla on ollut juttua moisesta. Ja tiedän naisia jotka seurustelevat kunnon miehen kanssa. Itselläni ei ole kauheasti mieskokemuksia, mutta etsin kunnon miestä. Pitäisi vain keksiä mistä sellaisen parhaiten löytäisi. Tai ei kai sitä etsimällä löydä, se tulee vastaan sitten kun tulee. Kohtalon käsissä. Ne treffit oli kyl yks kohokohdista. Mäkin muistelen niitä.
Ja joo. Naiset on kyllä kummallisia. Ne jaksaa odottaa vaikka kuinka kauan sitä, että mies tulis niitä näpräämään.
En tiedä mitä Ilmajoelle kuuluu, vaikka ihan hyvä arvaus. Melkein voisin jopa arvata, mistä oot ton I-joen päähäs saanu.- viilisniilis
että miksi sen arvasin. No mitä Nurmoon kuuluu?
Eiks se nainen ees yrittänyt näprätä sua? Aika tylsää.. Mutta ootsä aikamoinen kiusantekijä, kun tollai naisen kotios turhaan kuskaat. Oisit ees feikannut, ja sanonut että sulla on jostain tunteet pinnassa ja että nukutaan tää yö vaan :). Olis silläkin ollut parempi mieli. Tai mistäs mä tiiän, vaikka sä oisit ennen tietokoneelle tulamista tullut... viilisniilis kirjoitti:
että miksi sen arvasin. No mitä Nurmoon kuuluu?
Eiks se nainen ees yrittänyt näprätä sua? Aika tylsää.. Mutta ootsä aikamoinen kiusantekijä, kun tollai naisen kotios turhaan kuskaat. Oisit ees feikannut, ja sanonut että sulla on jostain tunteet pinnassa ja että nukutaan tää yö vaan :). Olis silläkin ollut parempi mieli. Tai mistäs mä tiiän, vaikka sä oisit ennen tietokoneelle tulamista tullut...Siis sitä, että mitä sinne Nurmoon kuuluu. Jos mä muistaisin yhden nikin, ni mä kävisin sulle kertomassa toisessa paikkaa, mitä tänne kuuluu. Muttaku, emmä muista.
Suoraan sanottuna se viikonlopun hellu oli tosi karsee sisältä. Yök.- viilisniilis
relaxed_eyes kirjoitti:
Siis sitä, että mitä sinne Nurmoon kuuluu. Jos mä muistaisin yhden nikin, ni mä kävisin sulle kertomassa toisessa paikkaa, mitä tänne kuuluu. Muttaku, emmä muista.
Suoraan sanottuna se viikonlopun hellu oli tosi karsee sisältä. Yök.että sun entinen nicki oli MPW? Siis MPW!! ;) No joo, ei sun tartte kertoo, että missä sä asut.
Ai oliks siinä naisessa henkisesti jotain vikaa, vai oliko sillä vaan ruma reva? XP No ei vaan, nyt mä alan oleen jo liian väsynyt. Oliko se kaamee kalkkuna sitten jotenkin ittiään täynnä, vai muuten vaan karsee? Ja miksi sä muuten luulit, että mä vedin sen Ilmajoen mukaan? viilisniilis kirjoitti:
että sun entinen nicki oli MPW? Siis MPW!! ;) No joo, ei sun tartte kertoo, että missä sä asut.
Ai oliks siinä naisessa henkisesti jotain vikaa, vai oliko sillä vaan ruma reva? XP No ei vaan, nyt mä alan oleen jo liian väsynyt. Oliko se kaamee kalkkuna sitten jotenkin ittiään täynnä, vai muuten vaan karsee? Ja miksi sä muuten luulit, että mä vedin sen Ilmajoen mukaan?Kysymyksiä tulee niinku konekivääristä.
Eiköhän mennä nukkumaan. Hyvää yötä.- viilisniilis
relaxed_eyes kirjoitti:
Kysymyksiä tulee niinku konekivääristä.
Eiköhän mennä nukkumaan. Hyvää yötä.leikkikaveri. Mä tykkäsin MPW:sta enemmän :(.
Hyvää yötä.
- bebs
Mietin vain, että eikö kukaan kunnon mies ole koskaan mennyt naimisiin tai löytänyt vaimoa itselleen?
-No ei me naimisiin olla menty (mä en näe sitä tarpeellisena) mutta on tuo kunnon mies, ehdottomasti, menneisyydestään huolimatta. On ehkä liiankin kunnon mies näinkin epäkunnolliselle naiselle =P
Onko kaikki naimisissa olevat naiset pelimiesten huijaamia onnettomia vaimokkeita?
-Onneton oon joskus mutta se ei ole miehen vika eikä johdu tuollasista syistä.
Eikö kukaan nainen, esimerkiksi täällä palstalla, ole koskaan seurustellut kunnon miehen kanssa?
-Ooonooon :)
Ovatko kaikki katkeria toisilleen?
-Jos jotain elämästä oon oppinu niin sen,ettei katkeruudella voita mitään. Toisekseen mulla ei kyllä edes ole mitään syytä olla katkera.- bebs
kyse ei ole mistään kunnon miehestä mikä palstalla on määritelty eli mitään pyhimyksiä ei olla kumpikaan. Mutta on sanojensa mittainen, ymmärtäväinen, lämmin, rehellinen, suoraselkäinen, teeskentelemätön, rakastaa lastaan/lapsiaan yli kaiken ja tekee pitkää päivää jotta leipää riittää pöydässä. Noin muutamia esimerkkejä mainittuna.
- viilisniilis
bebs kirjoitti:
kyse ei ole mistään kunnon miehestä mikä palstalla on määritelty eli mitään pyhimyksiä ei olla kumpikaan. Mutta on sanojensa mittainen, ymmärtäväinen, lämmin, rehellinen, suoraselkäinen, teeskentelemätön, rakastaa lastaan/lapsiaan yli kaiken ja tekee pitkää päivää jotta leipää riittää pöydässä. Noin muutamia esimerkkejä mainittuna.
Emmäkään usko, että kukaan mies haluaa olla sellanen palstan kunnon mies. Mutta joo, ihan normaalilta ja tavalliselta kunnon mieheltä toi sun miehes tuntuu. Eli ei kaikki naimisissa olevat olekkaan mitään naisia huijaavia pelimiehiä ;).
..mun yksi kaveri voi olla kunnon mies. Mä oon tuntenut sen jo yli 15 vuotta eikä tähän mennessä ole vielä paljastunut mitään vähemmän kunnollista. Niin ja on hän naimisissakin, käsittääkseni ihan arvosensa naisen kanssa.
Jotta kyllä sellaisia saattaa olla olemassa ihan oikeastikin.- viilisniilis
epäkunnollisen sitten? Mä en tiiä, et ootko naimisissa, mutta avoliitossa ainakin. Musta oitkä avoliitto on ihan hyin verrattavissa ptkään avioliittoon.
- Aurinko79-
Mielestäni seurustelin vuosikausia "kunnon miehen" kanssa. Asiat meni tosin solmuun syistä joita en tässä ala nyt selvittelemään. Mies kohteli minua yhdessäolomme ajan hyvin ja meillä oli lämmin ja läheinen suhde vaikka toki hänelläkin huonot hetkensä oli kuten tietty myös mulla.
Kaiken mentyä vikaan olen pyöritellyt näitä asioita mielessäni paljon, ehkä vähän liikaakin. Mies teki asioita joita en koskaan ajatellut hänen pystyvän tekemään. Sittemmin hän on tosin katunut syvästi ja pyytänyt anteeksi käytöstään. Olinko arvioinut miehen väärin, olinko edes tuntenut häntä? Oliko hän niin kunnollinen kuin mitä olin ajatellut? Mitä ihmisen täytyy tehdä muuttuakseen kunnollisesta ei-kunnolliseksi?
En tiedä, tuskin kukaan meistä on täysin kunnon ihminen. Jokainen tekee tyhmiä päätöksiä, jokainen käyttäytyy joskus kuin ääliö, jokainen on joskus ei-kunnollinen. Kunnollista ja virheetöntä ihmistä etsiessä saa käyttää siihen eliniän vain huomatakseen että jäi tyhjin käsin.
Kyllä mä silti uskon että niitä sydämeltään kunnollisia miehiä on olemassa, kuten on naisiakin.- viilisniilis
mun mielestä on muutenkin tosi epäluonnollista lähteä jakamaan miehiä kunnon miehiin ja pelimiehiin. Onhan niitä pelimiehiäkin, mutta kummasti nekin tuntuvat rauhoittuvan, kun oikea ihminen vaan sattuu kohdalle. Ja vaikka toinen onkin ihan hyvä ihminen, voi hän silti suhteessa satuttaa toista, ihan tahtomattaankin. Joskus erot on vaan riitaisia, että siinä voi jompikumpi tai molemmat katkeroitua toiselle. Mutta sekin menee ohi. Harvemmin kai nuo erot halppoja ovat, varsinkin jos molemmat haluavat eri asioita.
- Aurinko79-
viilisniilis kirjoitti:
mun mielestä on muutenkin tosi epäluonnollista lähteä jakamaan miehiä kunnon miehiin ja pelimiehiin. Onhan niitä pelimiehiäkin, mutta kummasti nekin tuntuvat rauhoittuvan, kun oikea ihminen vaan sattuu kohdalle. Ja vaikka toinen onkin ihan hyvä ihminen, voi hän silti suhteessa satuttaa toista, ihan tahtomattaankin. Joskus erot on vaan riitaisia, että siinä voi jompikumpi tai molemmat katkeroitua toiselle. Mutta sekin menee ohi. Harvemmin kai nuo erot halppoja ovat, varsinkin jos molemmat haluavat eri asioita.
En mä oo vielä helppoa eroa nähnytkään. Sopuisia ehkä mutta kaikessa sopuisuudessaankin niin repiviä. Vaikeanhan siitä tekee erityisesti se, että usein eroava pariskunta on eri vaiheissa eron käsittelyn suhteen. Toinen on ehtinyt mielessään jo käydä asioita enemmän läpi kun toiselle kaikki saattaa tulla suurena järkytyksenä. Siinä ois kyllä monella parantamisen varaa että osais asettua toisen asemaan edes hetkeksi ja ymmärtää toisen tuskaa eikä vain ajatella omaa oloaan. Onneksi elämä kantaa ja vaikeistakin eroista selviää hengissä.
Ihmisten jakaminen kunnollisiin ja ei-kunnollisiin on todellakin mahdoton tehtävä. Vaikka kuinka pyrkisi välttämään toisten satuttamista niin silti toisia satuttaa, niin surullista kuin se onkin. Enemmän mä puhuisin siitä sydämen hyvyydestä, jotkut ihmiset vain ovat täysin sisältä mätiä ja toiset taas puhdasta kultaa vaikka tekevätkin virheitä ja huonoja päätöksiä elämässään. Ja siihen väliin mahtuu aimo joukko jokaisen sortin maantallaajaa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3858468Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732820- 131162
- 76998
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61903- 25896
- 55873
- 64832
- 50831
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72802