Söin ennen eineksiä ja vetosin muka kiireeseeni, etten jaksanut tehdä kotiruokaa. Mutta kun rupesin syömään kotiruokaa, väsymys lähti ja närästyskin hellitti. Olisikohan einekset aiheuttaneet minulle närästystä? Kysyin terveydenhoitajalta ja hän sanoi, että liian rasvainen ruoka voi tehdä närästystä ja sanoi, että jos se jatkuu, pitää ottaa yhteys lääkäriin.
Närästys
8
1038
Vastaukset
- kotiruokaa, niin
sitä rasvan käyttöä on hyvä ja aika helppo säädellä. Pannulla paistettua ruokaa kannattaa välttää, uunissa haudutettu on vatsalle terveellisempää, samoin keitot.
Minä sain närästystä näistä lämminkuppi-pussi keitoista ja valmiista tuoremehuista. Joskus ostin kuppikeittoa töihin evääksi, mutta tuli semmonen huono olo.
Sitten aloin laittamaan rasiallisen salattia ja siihen mukaan lähes rasvatonta kalaa/kanaa/paistia, mitä nyt kaapista löytyy. Niin ja aamulla ensin puuro.- eineksien syönnin lopettanut
Onneksi terveydenhoitaja neuvoi ruokavaliossa ensi alkuun ja sanoi, että jos olo ei helpota, pitää mennä lääkärille. Olen ihan kotitekoisella ruokavaliolla nyt ja olo on todella hyvä. Tunkkainen ja närästävä olo on helpottanut. En paista rasvassa mitään ja käytän pannua, jossa on tarttumaton pinta.
- sapuskan ystävä
eineksien syönnin lopettanut kirjoitti:
Onneksi terveydenhoitaja neuvoi ruokavaliossa ensi alkuun ja sanoi, että jos olo ei helpota, pitää mennä lääkärille. Olen ihan kotitekoisella ruokavaliolla nyt ja olo on todella hyvä. Tunkkainen ja närästävä olo on helpottanut. En paista rasvassa mitään ja käytän pannua, jossa on tarttumaton pinta.
närästyskohtauksia tuoreesta kasvihuonekurkusta ja mansikoista. Refluksitauti on moninainen, mikä aiheuttaa sen toisilla, ei taas vaikuta toisille. Yleensä käristetty ruoka ja alkoholi ovat syypäitä, mutta myös suklaa saattaa aiheuttaa närästystä. Ennenvanhaan tuota yleistä riesaa kutsuttiin happovaivoiksi, liikahappoisuudeksi tai happovajaukseksi. Oireita voi lievittää ihan tavallisella hedelmäsuolalla, eli samarinilla. Apteekit pullistelevat erilaisia valmisteita, joista edullisin on kaiketi Rennie. Vaikeissa tapauksissa lääkäri määrää lääkkeet, ääritapauksissa leikkaushoidon. Refluksitaudin ikäviä puolia on myös sen hammaskiillettä tuhoava ominaisuus. Mahahapot ovat kovaa kamaa, jos ne pääsevät suuhun. Eivät einekset ole sen suurempi aiheuttaja kuin mikä muu ruoka hyvänsä.
- sapuskan ystävä
sapuskan ystävä kirjoitti:
närästyskohtauksia tuoreesta kasvihuonekurkusta ja mansikoista. Refluksitauti on moninainen, mikä aiheuttaa sen toisilla, ei taas vaikuta toisille. Yleensä käristetty ruoka ja alkoholi ovat syypäitä, mutta myös suklaa saattaa aiheuttaa närästystä. Ennenvanhaan tuota yleistä riesaa kutsuttiin happovaivoiksi, liikahappoisuudeksi tai happovajaukseksi. Oireita voi lievittää ihan tavallisella hedelmäsuolalla, eli samarinilla. Apteekit pullistelevat erilaisia valmisteita, joista edullisin on kaiketi Rennie. Vaikeissa tapauksissa lääkäri määrää lääkkeet, ääritapauksissa leikkaushoidon. Refluksitaudin ikäviä puolia on myös sen hammaskiillettä tuhoava ominaisuus. Mahahapot ovat kovaa kamaa, jos ne pääsevät suuhun. Eivät einekset ole sen suurempi aiheuttaja kuin mikä muu ruoka hyvänsä.
vielä eräs yleinen närästyksen aiheuttaja,joka on yllätys yllätys pelkkä stressi ja kiire.
- että stressi
sapuskan ystävä kirjoitti:
vielä eräs yleinen närästyksen aiheuttaja,joka on yllätys yllätys pelkkä stressi ja kiire.
tuntuu ei vaan vatsassa vaan koko kehossa. Ruoasta ei voi kaikkia vatsavaivojaan aina syyttää, vatsakatarrin ja vatsahaavan saa liiallisesta stressaantumisesta. Nimittäin on oma kokemus asiasta ja kunnon kotiruoalla on tärkeä merkitys.
Omat ruokailutapansa kannattaa panna uuteen "kuosiin" ja syömistapahtuma rauhoittaa vain siihen oman kehonsa ravitsemiseen, eli itselleen. Nytten on nautinto, kun voi jo syödä ja saa sen itse kokata. Vältän liian rasvan ja sokerin syöntiä. Tuoreista ruokaraaka-aineista saa parhaat ateriat, on se näin. - sello.
että stressi kirjoitti:
tuntuu ei vaan vatsassa vaan koko kehossa. Ruoasta ei voi kaikkia vatsavaivojaan aina syyttää, vatsakatarrin ja vatsahaavan saa liiallisesta stressaantumisesta. Nimittäin on oma kokemus asiasta ja kunnon kotiruoalla on tärkeä merkitys.
Omat ruokailutapansa kannattaa panna uuteen "kuosiin" ja syömistapahtuma rauhoittaa vain siihen oman kehonsa ravitsemiseen, eli itselleen. Nytten on nautinto, kun voi jo syödä ja saa sen itse kokata. Vältän liian rasvan ja sokerin syöntiä. Tuoreista ruokaraaka-aineista saa parhaat ateriat, on se näin.Menkääpä pikaisesti lääkäriin te, joilla on usein närästystä. Refluksitauti on jo sellaisenaan ikävä loppuelämän seuralainen jatkuvine (kalliine) lääkityksineen. Refluksitauti on erittäin yleinen, ja pahinta on se, että suurin osa sitä sairastavista ei tiedä edes olevansa aidosti sairaita.
Refluksitaudista voi seurata vielä pahempaakin. Jos oireet ovat jatkuneet kauan, jatkona voi olla Barrettin tauti. Siinä kurkkutorven alapään pintasolukko on muuttumassa samanlaiseksi kuin vatsalaukun solukko, ja solumuutokset eivät ennusta hyvää, kuten tiedämme.
Menkää siis lääkäriin, vaikka närästysoireita ei olisi kovin useinkaan. Minä menin liian myöhään, ja tilanne oli kehittynyt jo Barrettin taudiksi. - refluksia
sello. kirjoitti:
Menkääpä pikaisesti lääkäriin te, joilla on usein närästystä. Refluksitauti on jo sellaisenaan ikävä loppuelämän seuralainen jatkuvine (kalliine) lääkityksineen. Refluksitauti on erittäin yleinen, ja pahinta on se, että suurin osa sitä sairastavista ei tiedä edes olevansa aidosti sairaita.
Refluksitaudista voi seurata vielä pahempaakin. Jos oireet ovat jatkuneet kauan, jatkona voi olla Barrettin tauti. Siinä kurkkutorven alapään pintasolukko on muuttumassa samanlaiseksi kuin vatsalaukun solukko, ja solumuutokset eivät ennusta hyvää, kuten tiedämme.
Menkää siis lääkäriin, vaikka närästysoireita ei olisi kovin useinkaan. Minä menin liian myöhään, ja tilanne oli kehittynyt jo Barrettin taudiksi.Syökää vain niitä einesmössöjänne, joihin kaikkiin on tungettu arominvahventeita, Mm. E621 eli natriumglutamaattia.
Kärsikää närästyksestä, migreenistä kaikesta kehnosta olosta!
Onhan nuo ihanat lisäainepommit niin hyvän näköisiä ja käteviä valmistaa.
Terv. Hyvästit refluksille einesten myötä! - on annettu hyvästit
refluksia kirjoitti:
Syökää vain niitä einesmössöjänne, joihin kaikkiin on tungettu arominvahventeita, Mm. E621 eli natriumglutamaattia.
Kärsikää närästyksestä, migreenistä kaikesta kehnosta olosta!
Onhan nuo ihanat lisäainepommit niin hyvän näköisiä ja käteviä valmistaa.
Terv. Hyvästit refluksille einesten myötä!ja vatsakin voi suht.hyvin, kiitos lankee osaksi aamupuurolle ja kotona tehdylle ruualle. Ei käristellä rasvassa eikä pariloida mitään, ruoka kypsennetään uunissa tai haudutellaan hiljakseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759