aurajuusto

mitäh ny

voikohan aurajuustoa pakastaa? onko hyvää vielä senkin jälkeen? meinaa pilaantua ennenku ehtii käyttämään kokonaan, kallista herkkua pois heitettäväksi!

13

8581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukonraakki

kyllä voi, mutta hieman väljähtyy, eikä siis ole tuoreen tapaista. Jos haluat, niin mietipä, voisiko ajatella pakastaa aurajuusto esim. valmiina kastikkeena, mikäli sellaista teet. Aurajuusto säilyy muutoinkin melko hyvin pitkään, sillä sen omat jalohomebakteerit torjuvat ulkopuoliset "hyökkääjäbakteerit", muista vain pitää tuorekelmu tiiviisti ympärillä. Näinä nollakeleinä voisi ajatella sen säilyttämistä parvekkeella, jossa lämpötila on alhaisempi kuin jääkaapissa. Leikkaa auraa vain puhtaalla veitsellä, jotta vieraita pöpöjä ei pääse mukaan.

Aurajuustokastike
      Sulata 50 gr. voita paksupohjaisessa kattilassa ja pilko joukkoon yksi sipuli ja kuullota, mutta älä ruskista. Lisää yksi ruokalusikallinen vehnäjauhoja ja yksi ruokalusikallinen smetanaa ja 100 gr. aurajuustoa murentaen tai niin paljon kuin on jäljellä. Yksi neilikka ja ripaus valkopippuria ja yksi kanaliemikuutio. Pari tippaa tabascoa sekä 10 cl sherryä tai portviiniä. Sekoita koko ajan pohjaa myöten kaapien teräslastalla. Trimmaa maidolla tai vedellä sopivan notkeaksi ja trimmaa suola. Voi pakastaa. Käytä niin lihan kuin kalankin kanssa.

• santtu

Paljastui Rotissööriksi, syy taas smetana. Ei kukaan täysijärkinen pistä aurakastikkeeseen smetanaa, kyllä ihan tavallinen kerma riittää. Kas kun et kehoittanut trimmaamaan suolakurkulla. Eiks keljuta kun aina tunnistetaan. Käytä vaan omaa nimimerkkiäsi, se sopii sinulle erinomaisesti. Hahhaa!

• rotissööri
        santtu kirjoitti:

Paljastui Rotissööriksi, syy taas smetana. Ei kukaan täysijärkinen pistä aurakastikkeeseen smetanaa, kyllä ihan tavallinen kerma riittää. Kas kun et kehoittanut trimmaamaan suolakurkulla. Eiks keljuta kun aina tunnistetaan. Käytä vaan omaa nimimerkkiäsi, se sopii sinulle erinomaisesti. Hahhaa!

jotain iloa on välillä tuotettava. kyllä sirkuksessakin esiintyy näytösten välillä klovneja ja ketäs sinä santunrääpäle haukkuisit, jos minä kuolisin ? ? Ei smetana ketään keittiömestaria pahenna, mutta olisiko joskus paikallaan, että kertosit miten pitää tehdä, eikä aina vaan, että "älkää noudattako tuon Rotissöörin ohjeita". Minua ei keljuta tunnistaminen, vaan se, että sinunlaisesi typerä moukka aina pilaa keskustelut. Perhon ravintolakoulussa on nyt haku meneillään, pistä paperit sisään (jos pääset?) niin saisit jotakin tietoa myös kulinarismista. Tule sinne "tunnistamaan" minut; toimin siellä eräällä kurssilla opettajana. Ja sinunlaisesi rääpäleen johdosta, en muuta smetanan käyttöäni. Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa.

• rotissööri
        santtu kirjoitti:

kyseinen aurajuustokastike smetanoineen on kirjasta Gordon Grimsdale: Herkuttelijan kastikkeet, sivu 64, joten kyllä muutkin parhaat keittiömestarit käyttänevät smetanaa. Vain sinunlaiselle epä-täysjärkiselle typerykselle voi välähtää mieleen kastikkeen "trimmaamista" suolakurkuilla; suolakurkut voi olla pöydässä sellaisenaan ilman kastikkeita tai smetanalla ja hunajalla voideltuina.

Salapoliisityössäsi olet huonosti onnistunut, kun et ole voinut "paljastaa" minun muilla nimmareilla tekemiä mielipiteen ilmaisuja, mikä jälleen osoittaa taitojesi puutteellisuuden. Suosittelen kertauskursseille menemistä.

Ja eikö sinulla ole parempaa tekemistä, kuin kytätä, mitä Rotissööri kirjoittaa, jotta sitten voisit ryhtyä sotimaan.

• santtu
        rotissööri kirjoitti:

kyseinen aurajuustokastike smetanoineen on kirjasta Gordon Grimsdale: Herkuttelijan kastikkeet, sivu 64, joten kyllä muutkin parhaat keittiömestarit käyttänevät smetanaa. Vain sinunlaiselle epä-täysjärkiselle typerykselle voi välähtää mieleen kastikkeen "trimmaamista" suolakurkuilla; suolakurkut voi olla pöydässä sellaisenaan ilman kastikkeita tai smetanalla ja hunajalla voideltuina.

Salapoliisityössäsi olet huonosti onnistunut, kun et ole voinut "paljastaa" minun muilla nimmareilla tekemiä mielipiteen ilmaisuja, mikä jälleen osoittaa taitojesi puutteellisuuden. Suosittelen kertauskursseille menemistä.

Ja eikö sinulla ole parempaa tekemistä, kuin kytätä, mitä Rotissööri kirjoittaa, jotta sitten voisit ryhtyä sotimaan.

Rotissööri, minusta sinä olet yksi niistä persoonista, joiden takia viitsin yleensä lukea näitä sepustuksia. Useat ohjeet, en nyt tarkoita sinun, vaan muidenkin, ovat todella hyvittavia. Tuo sanahirviö,uusavuttomuus, kuten joku asian ilmaisi, on valitettavasti totisinta totta ruokakulttuurissamme. Mistä voit tietää, minkä asteinen kapustan heiluttaja minä olen? En ole ikänään täällä ohjeita antanut. Perhon olen suorittanut hyvin ja osin kiitettävin arvosainoin Haagassa yli kaksikymmentä vuotta sitten. Luojalle kiitos, että sinuntapaisiasi opettajia ei koulussa silloin ollut. En voi käsittää millä edellytyksillä voit opettaa muita, kun et itsekään mistään mitään ymmärrä, vai onko dementia jo vaivojasi lisäämässä, ukkoraiska.

• rotisko82

No ei todellakaan kannata pakastaa homejuustoa. Vai laittaisitko muka jäätelön uuniin? Okei jotkut laittaa marengissa ja kiroavat paskaa ideaa lopun elämäänsä.

Mutta hienoa että olet löytänyt upean juuston etkä säikähdä sen homeita. Suosittelen, että teet jonkun hyvän ruuan siitä ja laitat sitten pakkaseen koko ruuan.
      Oletko miettinyt että saat makaroonilaatikostasi vähän muodikkaampaa aurajuustolla maustettuna. Kelpaa tarjota naisvieraille kunhan muutat nimeksi Mac et BlueCheese

• mitäh ny

voin siis laittaa jossain ruoassa, vaikka makaronilaatikon mukana sinihomejuustoa pakkaseen mutten pelkällään? miten se tietää millä tavalla se on pakastettu?

• TÄTÄ että
        mitäh ny kirjoitti:

voin siis laittaa jossain ruoassa, vaikka makaronilaatikon mukana sinihomejuustoa pakkaseen mutten pelkällään? miten se tietää millä tavalla se on pakastettu?

kun käytät aurajuustoa makaroonilaatikkoon niin sen molekyylikoostumus muuttuu aika lailla siellä uunissa. että se on silloin eri tavaraa kuin että laittaisit "raakaa" tavaraa pakkaseen, jossa sen molekyyleistä tulee taas aivan erilaisia eli huonoja.

• voit

rakenne tosin pikkasen muuttuu, mutta ihan hyvää on käytettäväksi pakastuksen jälkeenkin. Mielellään kuumennettavaan ruokaan.

• mitäh ny

pistin sitte sen juustopalasen pakkaseen sellaisenaan. ei oo aikaa tehä mitää ruokaa tai soosia siitä. luultavasti laitan sitte pizzan päälle ku otan sen sieltä.

• BlueCheese

Voisitko lähettää kyseisen pakastetun aurajuustonpalasen minulle Matkahuollon kautta vielä tänään? Minulla on kauhea nälkä ja kaupat eivät ole auki!

• mitäh ny
        BlueCheese kirjoitti:

Voisitko lähettää kyseisen pakastetun aurajuustonpalasen minulle Matkahuollon kautta vielä tänään? Minulla on kauhea nälkä ja kaupat eivät ole auki!

olin tukholmassa, en pystynyt! toivottavasti sait jotakin syötävää.

• Auraherkkua

Sopii hyvin pakastettavaksi.Valion asiantuntija sanoi kyllä kerran .että kannattaisi murustella pussiin ennen pakastusta.Tästä on sekin hyvä puoli,että voi annostella pienempiäkin eriä
      kerrallaan käytettäväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      41
      1456
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1365
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      303
      1299
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1125
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1081
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1048
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1029
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      888
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe