Uunipuuro leivinuunissa?

NunnaU

Onko kellään vinkkejä uunipuuroon leivinuunissa? Kestääköhän KermanSaven uuniastia ilman ritilää. Arina on tosi kuuma varmasti. Olemme ensimmäistä kertaa lämmittäneet sen tänään ja lämpötila kävi 200 asteessa. Ajattelimme illalla laittaa uunipuuron aamuksi tulemaan... Uuni on vuolukiviuuni.

4

13331

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuori kokki

      Yleensä laitan uunipuuron leivinuuniin vasta kun uuni on n. 120-asteinen. Ritilää en ole käyttänyt. Puuro tulee parissa tunnissa. Jos koko yöksi meinaat jättää, voit aamulla lusikoida rapeaa, ruskeaa puuroa:-)

    • vanha kokki

      Mutta ei tuo teidän uuninne kovin kuuma ollut. Oman uunini pellit kun suljen, niin lämpötila huitelee helposti 350 ja ylikin. Mutta se puurojuttu, laita puuro vasta myöhemmin, lämpö uunissa saa olla alle sadan, kyllä se siellä hijalleen muhii. Kannattaa ensimmäisellä kerralla valvoa valmistumisaika, niin seuraavalla kerralla puuron voi jättää muhimaan vaikka yöksi uuniin. Ohrapuurosta tulee todellista herkkua hiljaksiin hauduttelemalla. Varo siis korkeata lämpöä, sitä ei uunipuuro siedä. Toivottavasti teillä on runsaasti iloa uudesta leivinuunistanne.

    • NunnaU

      Kiitoksia vinkeistä! Puuro onnistui hyvin näin aloittelijaltakin. Lämpöä oli 130, kun emme jaksaneet odottaa niin myöhään sen laskua. Laitoin sitten vain hieman enemmän maitoa suhteessa ohrasuurimoihin.

      Taas on takassa tuli ja kohta myös leivinuunissa. Uusi puuro on taas huomenaamulla odottamassa :).

    • että teet

      perinteisillä tavoin puuroa. suositelen sinulle kokeilemaan myös muiden ruokien kypsentämistä/haudutamista leivinuunissa. myös ensi joulua ajatellen, kypsennä kinkku myös leivinuunissa. itse käytän leivinuunia lämmitykseen ja ruan valmistukseen. neuvija uunin läpötiloista on vaikea saada koska kaikki leivinuunit käytäytyvät lämmön suhteen eri lailla. itsellänikin on vuolukivinen uuni johon menee 80cm halkoja. onnea ruuan valmistukselle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe