Kuinka moni syö valmisruokia?

Kuinka?

Kuinka moni syö valmisruokia vähintään pari kertaa viikossa?

32

3485

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EN syö

      kertaakaan viikossa. Jouluna (= kerran vuodessa) Saarioisten maksalaatikkoa ja lanttulaatikkoa.

      Siinä sinulle perusotos.

      • mitämitähäh

        Mitä TÄÄLLÄ einespalstalla sitten pyörit? Kun et kerran käytä, ei ymmärrä miten kiinnostaa??


      • aloittajan kysymystä
        mitämitähäh kirjoitti:

        Mitä TÄÄLLÄ einespalstalla sitten pyörit? Kun et kerran käytä, ei ymmärrä miten kiinnostaa??

        siihen joko vastaa kyllä syön tai en syö.
        Mitään järkee koko kyssärissä.
        Vastaan kumminkin, en syö eineksiä. Nolla kertaa viikossa ja vuodessa.

        Vai pitäiskö ne olla vaan kyllä vastauksia?


      • wiikossa

        Väsyneenä tulee pari kolme kertaa viikossa heitettyä mikroon joku kana riisi-annos, ne on mun lemppareita. Muutenkin siis itse tehtynä, tykkään hirveesti kanaruuista ja ei niitä jaksa ruveta väsäämään jos vätystää.

        Muitaki valmiita tai puolivalmisteita harrastan.

        Onhan mullaki aina ollu ideana, et joo, rupeen pitämään sellasia ruuanlaittopäiviä jollon teen isoja portsuunoita ruokia, laitan sitte pakkaseen ja nimilaput päälle ja sieltä sitte vaan valikoin, jee jee.
        Mut ne pitäs kyl aina sit ottaa edellisenä päivänä sulamaan, no mikäs siinä.Mut jotenki siin tulis sit koko elämän sisällöks ruuan ajattelu.

        Teen itselleni ihan mitä vaan ruokaa tuoreista raaka-aineista sillon ku olen sillä tuulella, suomalaista ja esim. espanjalaista. Tai jos joku on kylässä, vähän aikaa sitte tein hyvää makkara-maissi-zuchini-paprikapataa, paljon valkosipulia, siis valurautapannussa paistoin.
        Ja aivan ihanaa kaalikeittoa olen tehny usein, paistan myös kohtalaisen usein pihvejä.

        Yksin kun asuu, enkä oikein nykyään viitsi enää juopottelevia ystäviänikään kutsua kylään, niin se on vähän sellasta et ei ainakaan moneks päiväks viitti jääkaappiin mitään valmistaa ja helposti tulee tehtyä liikaa ruokaa.
        Mikroannokset on sopivan pienehköjä ja käteviä.


    • vetabix

      Jaa-a, vaikea sanoa mitään vakiomäärää viikottain. Välillä saattaa mennä viikkoja ettei käytä ollenkaan, mutta joskus taas tulee ostettua muutamanakin päivänä viikosta eineitä.

    • ostin kerran

      yhden valmisruuan, ja sekin meni maistamisen jälkeen roskiin, ei kiitos.
      Ravintolassa tulee syötyä ehkä kerran pari kuukaudessa.

    • grillimakkaraa kesällä

      Mikä lasketaan valmisruuaksi?

      Pitääkö sen olla äidin tekemää?

    • No me ainakin..

      Meillä syödään valmisruokaa vähintäänkin kaikkina työpäivinä, useimmiten myös viikonloppuisin. Ehkä kerran-pari kuussa kokkaan jotain lauantaina.

      Ruoanlaitto ei kiinnosta ollenkaan; joten miksi vaivautua kun Stockan herkun Gourmet-tiskiltä saa todella hyvää ruokaa.

      Ai niin, olemme nelikymppinen aviopari.

    • Dremeli

      Tulee syötyä sillon ku ei ite jaksa vääntää mitää, eli lähes aina.

      • ASdsasadfasg

        koska koulun pöpperöt ovat Saarioisten ja muiden elintarvikejättien massaruokia. Eli aina saman makuisia. Muistankin jo ulkoa jauhelihapullien maun, onhan niitä jo syönytkin 8 vuotta. Eikä maku ole muuttunut miksikään.


      • toivottavasti saat
        ASdsasadfasg kirjoitti:

        koska koulun pöpperöt ovat Saarioisten ja muiden elintarvikejättien massaruokia. Eli aina saman makuisia. Muistankin jo ulkoa jauhelihapullien maun, onhan niitä jo syönytkin 8 vuotta. Eikä maku ole muuttunut miksikään.

        viikonloppuisin jotain oikeesti kotona tehtyä ruokaa.
        Kunnat muka säästää kouluruokailussa, kun ostavat näitä valmiseineksiä. Etenkin, jos satut asumaan jossain Tampereen seudulla.
        Ruoanlaitto on kivaa, eikä yhtään vaikeaa.


    • 4 henkinen perhe

      Joka päivä kyllä tehdään lämmin ruoka, mutta se tehdään kyllä täysin alusta asti itse. Valmisruoka ei kyllä edes maistuisi enään, kyl' maar ite tehty on ihan toista maata. Ja tulee muuten ruoka paljon halvemmaksi kun itse tekee ja on terveellistä ja hyvää. Sitten vielä illalla leivotaan esim. sämpylöitä, rieskaa, pannaria tai tehdään marjakiisseliä. Ja ollaan molemmat vanhemmat päivätöissä.

    • maksalaatikkoa

      joka päivä, mutta sitten tuli kihti ja oli pakko lopettaa...

    • konstit on monet

      Se on nyt keitettävä vaan makroonia ja kastikkeeksi voita.

      • liian kallista :(

        Ole onnellinen jos on varaa sellaiseen herrain herkkuun.


      • kans voita

        Mä keitän makaroonia (vettä ja vähän maitoa, suola), annan hautua ja maustan voilla sitten vähän basilikaa. Tulee täyttävää ja en siihen muita lisukkeita juuri kaipaa.
        Voipaketti kestää n. 4,5 viikkoa ja siitä menee aamusin puuroon teelusikallinen. Floorat ja keijut on täyttä turhuutta, eikä niillä voi paistaakkaan mitään. Sama kun laittaisi vettä pannulle.


    • vähän niinku

      peruskoulun ala-asteen opettaja kysyis oppilailtansa, kuin moni on syöny tänä aamuna jotain puuroo.
      Käsiä nousee harvakseltans ylös, ei juur kukaan.

    • syö 

      Hyvä jos muutaman kerran vuodessa. Ei silti voi ne hyviä olla, mutta en vaan halua. Kokkaan pöperöni mieluummin itse alkutekijöistä.

    • elivii

      Esim. Kokkikartanon riisipuuro ja kaalilaatikko on tosi hyviä! Kaalikääryleet ei meillä kelpaa kuin minulle ja niitä tulee joskus ostettua. Kasvispihvit ja-pyörykät. Apetit siikanugetit. Joskus valmissalaatteja. Raastesalaatit ym. Ei kuitenkaan joka viikko, vaan silloin tällöin.

      • Mimmu

        Kyllä käytetään useimmiten arkena eineksiä ja usein myös viikonloppuisin. Se on niin helppoa ja nopeaa.

        yh 33v.


      • ostettua äkki-
        Mimmu kirjoitti:

        Kyllä käytetään useimmiten arkena eineksiä ja usein myös viikonloppuisin. Se on niin helppoa ja nopeaa.

        yh 33v.

        pikaruuaksi saarioisten tonnikalapitsalätty. Tonnikalaa siinä oli n. teelusikallinen, muu oli puoliraakaa taikinapohjaa ja paksua tomaatintapasta mössöö. Mautonta oli.
        Ei taatusti tee mieli. Mieluummin vaikka näkkärinpala ja sen päälle sipasu voita enshätään ja sitten voikin alkaa laittaa kunnon ruokaa.

        Syötätkö ihan päivittäin lapsille eineksiä? Meillä lapset tykkäs osallistua ruuanlaittoon, se oli yhdessä tekemistä ja samalla opettavaista.


    • tuoreruokainen

      Meillä syödään valmisruokia vain jouluna, tykkäämme mieheni kanssa molemmat Saarioisten joululaatikoista. Parempia ei ole löytynyt, itsetehdytkään eivät kelpaa. Muuten einekset ovat KAMALIA. Saarioisten maksalaatikon voin joskus vetäistä, muuten laitan ruokaa itse "from scratch". Ai niin ja ainakin lapsena tykkäsin purkkihernekeitosta, nyt en ole syönyt pitkään aikaan. Sekään ei kelpaa itsetehtynä, kuten ei maksalaatikkokaan.

    • valmisruokia

      ne ovat täynnä lisäaineita eikä muutenkaan kovin terveellisiä. Hyvä ja nopea ja ennenkaikkea terveellisen aterian ehtii aina valmistaa!

      • tilitystä...

        valmisruoat ei ole sen epäterveellisempiä kuin itse tehtykään, usein päin vastoin kun monet itse kokkaajat änkkää liikaa rasvaa(kermaa, voita) ja suolaa ruokaan


      • on maultansa
        tilitystä... kirjoitti:

        valmisruoat ei ole sen epäterveellisempiä kuin itse tehtykään, usein päin vastoin kun monet itse kokkaajat änkkää liikaa rasvaa(kermaa, voita) ja suolaa ruokaan

        niin mauttomia, että niitä on pakko tuunata ja lisäillä makuja. Niissä on niin paljon vettä ja liikaa lisäaineita. Vettä meillä varmaan jokainen saa kraanasta, ei sitä kannata ostaa valmiiksi pakattuna eineksiin.

        Samalla vaivalla sitä keittää potut ja paistaa vaikka jonkun talouskyljyksen. Sipulia siivuina ja kasleria pala, ei tarvi siihen paistamiseen rasvaa.
        Kokeilemalla oppii ja kannattaa jokaisen itse alkaa kotikokkaamaan.

        Ruokafirmaojen myyntitykit täällä nyt toivoo, että kaikki olisivat totaalisen uusavuttomia.

        Olen laittanut sähköpostia Atrialle, mutta eivät edes vaivaudu vastaamaan. Kyselin Atrian naudanlihasta, mutta vastausta ei ole kuulunut.
        Eli miksi ette vastaa?


    • kotikokkikolmonen

      Moi

      Töissä päivällä Palmian keittiöstä. Eli osaksi einesruokaa. Kotona tehdään pääasiassa itse. Valmista kamaa mitä käytetään on leivät, keksit, suklaa ja leivänpäälliset: kinkut, makkarat, juustot, pateet. Joskus tehdään makkara- tai nakkikastiketta tai keittoa. Noin kerran-pari kuussa. Käytän aikapaljon valmista tomaattimurskaa paitsi kesällä teen itse. Ei oikein viitsi käyttää eineksiä kun kaikissa on suolaa ja sitä pyrin välttämään.

      • ovat

        epäterveellisiä ja kalliita. Itse teen aina ruokani itse, tietää mitä syö ja välttyy turhilta lisäaineita. Esim.pasta annoksen pestokastiikkeen kanssa valmistat alle 10 minuutissa. Samoin esim.pasta ja valkosipuliöljykastike juustraasteita päälle. Nopea, terveellistä, hyvä ja edullista!


      • En aio kuulua
        ovat kirjoitti:

        epäterveellisiä ja kalliita. Itse teen aina ruokani itse, tietää mitä syö ja välttyy turhilta lisäaineita. Esim.pasta annoksen pestokastiikkeen kanssa valmistat alle 10 minuutissa. Samoin esim.pasta ja valkosipuliöljykastike juustraasteita päälle. Nopea, terveellistä, hyvä ja edullista!

        siihen joukkoon!

        Jos ruokamme olisi terveellisä, miksi joka kolmas sairastuu syöpään?

        En halua kuulua siihen joukkoon. En syö lisäainepommi-eineksiä!


      • eihän noita
        En aio kuulua kirjoitti:

        siihen joukkoon!

        Jos ruokamme olisi terveellisä, miksi joka kolmas sairastuu syöpään?

        En halua kuulua siihen joukkoon. En syö lisäainepommi-eineksiä!

        lisäainepommeja tule käytettynä kuin äärimmäisessä hädässä ja kiireessä. Niitä on vaarinkin helppo itse lämmittää mikrossa, jollei ketään satu olemaan kotona passaamassa eikä haittaa, kun ikääkin on jo 80v, vaikkei niin kauaa enää eläisikään.


    • CrystalCinnamon

      Syön vain silloin kuin on aivan pakko. Eli todella harvoin.

    • maksalaatikoita

      päivittäin, olenhan kehittänyt kuuluisan laatikkodieetin.

    • Anonyymi

      Kuukaudessa 3-4 kertaa koska rakastan ruuan laittoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe