Perunasta

Oliivi

Tarkoitus olis yrittää tehdä lapselle (6,5kk) ite soseita ainakin silloin tällöin, mut ongelma perunan kanssa. Sekoittimella tehdessä tulee liisteriä ja haarukalla muusates jää liikaa liian isoja paloja. Ei ainakaan vielä suostunut syömään. Sattuiko olemaan vaan huonoja perunoita? Oli kyl niitä yleisperunoita. Ja onko merkitystä sillä koska ne soseuttaa? Heti keitettynä, jäähtyneenä, kylmänä? Muita vinkkejä?

2

366

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pottuja

Luulenpa, että ongelma on tässä tapauksessa väärä perunalajike.
      Yleisperuna menee liisteriksi poikkeuksetta joka kerta, mutta osta seuraavan kerran muusiperunoiksi tarkoitettuja perunoita.
      Ainakin Pirkka-merkillä on punaisen värinen pussi, jossa juurikin muusiperunoita, olisivatko sitten jauhoisempaa kuin yleispottuset, mutta niistä ainakin tulee hyvä muusi, tai sose!
      Ei varmaankaan sillä soseuttajalla ole väliä, mutta kannataa laittaa jotain nestettä mukaan kun soseuttaa, vaikka sitä keitinvettä pikkaisen (siis jos olet keittänyt perunat ilman kuoria!), ja kuumina menevät mössöön paremmin kuin jäähtyneinä..
      tsemppiä pottuiluun (:

• gääk

silloin kun aloiteltiin vasta kiinteitä ja kuviossa oli mukana pelkkä peruna (n.1vkoa) tein niin että keitin perunan ja sitten heti kuorin ja painelin teesiivilänläpi teelusikalla n.puolet siitä perunasta lautaselle(eihän se sitä puolikastakaan syönyt mutta kuitenkin) niin jopas oli sileää... ja sitten löysytin vielä korvikkeella... pakkaseen tekemäni soseet olen tehnyt niin että niissä on suhteessa muihin aineksiin aika vähän perunaa siinä satsissa niin sitten ei mene liisteriksi, mutta jos laitan vaikkapa puolet peunaa ja puolet muuta niin on kyllä liisteriä...varmaan jos haluaisi niissä olevan enemmän perunaa niin pitäisi sitten tuoreeltaan lisätä siihen soseeseen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5278
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4111
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2219
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2048
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1454
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1056
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe