Aika kalliita noi lapset.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Lapsen kasvattaminen aikuiseksi maksaa yli 100 000 euroa/1135233435092
Lapsen kasvatt.maksaa yli 100 000 e
18
541
Vastaukset
- tule mieleen
laskea lapsen hintaa,lapsi on kallimpi aarre kun mitkään rahat.
- Onnelliset ve-lat
Wow, eipä ole tullut mieleenkään moinen. Ei ihme että meillä tuntuu aina olevan runsaasti rahaa käytössä ja sitä riittää kaikkeen kivaan.
100 000 euroa on kuitenkin aika iso summa rahaa.
Ei silti, jos lapsia haluaisin niin en kyllä sitä rahan kannalta ajattelisi. Enkä usko että monikaan lapsia haluava niitä ei tee vain siksi että haluaa välttää rahanmenoa. - ja tuo oli laskettu
vasta täysi-ikäiseksi asti.
Entäs kustannukset ikävuosilta 18-25, jollain monet vielä opiskelee ja vanhemmat usein tukee.
Tälläkin palstalla on esimerkkejä, että se opiskelu saattaa venähtää vielä tuostakin pidemmälle :)- la.ra
usein johtuu siitä, että pitää käydä töissä.
Vanhempien rahallinen apu nopeuttaa valmistumista, mutta elatusvelvollisiahan he eivät ole. - sitten
la.ra kirjoitti:
usein johtuu siitä, että pitää käydä töissä.
Vanhempien rahallinen apu nopeuttaa valmistumista, mutta elatusvelvollisiahan he eivät ole.se johtuu tällaisista palstoista ja muusta sekoilusta.
- la.ra
sitten kirjoitti:
se johtuu tällaisista palstoista ja muusta sekoilusta.
mutta tässä puhuttiin rahasta.
- se venähtäminen
la.ra kirjoitti:
mutta tässä puhuttiin rahasta.
maksaa rahaa, oli syy sitten mikä tahansa.
Jos venähtäminen johtuu omasta työssäkäynnistä, niin hyvä, silloinhan maksaa ite. (ainakin suurimman osan)
Jos venähtäminen taas johtuu yleisestä sluibailusta, valinnanvaikeudesta, yleisestä päämäärättömyydestä, nettiaddiktiosta tai muusta mielenhäiriöstä ja hörhöilystä kuten esim. ylipitkästä puberteetista, niin silloin sen maksaa joko yhteiskunta tai tavanomaisesti yhteiskunta sekä vanhemmat, joskus varmaan myös pelkät vanhemmat. - la.ra
se venähtäminen kirjoitti:
Jos venähtäminen johtuu omasta työssäkäynnistä, niin hyvä, silloinhan maksaa ite. (ainakin suurimman osan)
Jos venähtäminen taas johtuu yleisestä sluibailusta, valinnanvaikeudesta, yleisestä päämäärättömyydestä, nettiaddiktiosta tai muusta mielenhäiriöstä ja hörhöilystä kuten esim. ylipitkästä puberteetista, niin silloin sen maksaa joko yhteiskunta tai tavanomaisesti yhteiskunta sekä vanhemmat, joskus varmaan myös pelkät vanhemmat.rahaa tarvitaan aina ja joka tapauksessa.
Vanhemmillahan ei ole mitään pakkoa maksaa yhtään mitään, ei edes siis sitä löysäilyä.
Olettaisin, että näissä laskelmissa yli 18-vuotiasta ei lasketa lapseksi, josta on kustannuksia. - SengaSengana
se venähtäminen kirjoitti:
Jos venähtäminen taas johtuu yleisestä sluibailusta, valinnanvaikeudesta, yleisestä päämäärättömyydestä, nettiaddiktiosta tai muusta mielenhäiriöstä ja hörhöilystä kuten esim. ylipitkästä puberteetista, niin silloin sen maksaa joko yhteiskunta tai tavanomaisesti yhteiskunta sekä vanhemmat, joskus varmaan myös pelkät vanhemmat.Laiskalla tosiaan maksaa joku muu kuin hlö itse (netissä pyöriminen kaiket päivät esimerkki). Näistä nyt tuskin mitään yhteiskunnan tukipilareita tulee.
Mä en ole ainakaan saanut penniäkään vamhemmilta sen jälkeen kuin olin 19. Opintotuet ja -lainat toki olen saanut, eli yhteiskunnan tukea. Aika paljon olen/olin töissä ohessa. - sitähän koetin
la.ra kirjoitti:
rahaa tarvitaan aina ja joka tapauksessa.
Vanhemmillahan ei ole mitään pakkoa maksaa yhtään mitään, ei edes siis sitä löysäilyä.
Olettaisin, että näissä laskelmissa yli 18-vuotiasta ei lasketa lapseksi, josta on kustannuksia.jo eka kommentissa tuoda ilmi, että laskelmalla ei selkeää yhteyttä todellisuuteen, kun se on rajattu täysi-ikäisyyteen.
Vai väitätkö, että jättäisit tukematta 23 vuotiasta opiskelijalastasi, joka kamppailisi oman paikkansa löytämisen kanssa?
Niin. Elatusvelvollisuudet ja laskelmat on mitä on. Todellisuus on useimmiten toista. - näitä
SengaSengana kirjoitti:
Laiskalla tosiaan maksaa joku muu kuin hlö itse (netissä pyöriminen kaiket päivät esimerkki). Näistä nyt tuskin mitään yhteiskunnan tukipilareita tulee.
Mä en ole ainakaan saanut penniäkään vamhemmilta sen jälkeen kuin olin 19. Opintotuet ja -lainat toki olen saanut, eli yhteiskunnan tukea. Aika paljon olen/olin töissä ohessa.riittää.
Sitä en kyllä tajunnu, miten koira liittyi aiheeseen. No, jokuhan senkin elämisen maksaa. - SengaSengana
näitä kirjoitti:
riittää.
Sitä en kyllä tajunnu, miten koira liittyi aiheeseen. No, jokuhan senkin elämisen maksaa. - la.ra
sitähän koetin kirjoitti:
jo eka kommentissa tuoda ilmi, että laskelmalla ei selkeää yhteyttä todellisuuteen, kun se on rajattu täysi-ikäisyyteen.
Vai väitätkö, että jättäisit tukematta 23 vuotiasta opiskelijalastasi, joka kamppailisi oman paikkansa löytämisen kanssa?
Niin. Elatusvelvollisuudet ja laskelmat on mitä on. Todellisuus on useimmiten toista.tukisin varmaan kuten omat vanhempanikin eli antaisin kympin, pari joulu- ja synttärilahjaksi sekä neuvoisin talousasioissa, vastaisin kysyttäessä ja auttaisin etsimään osa-aikatyötä ja edullista asuntoa. Kovin tiukan paikan tullen voisin ehkä majoittaa lapseni hetkeksi omaan kotiini tai lahjoittaisin kassilisen ruokaa.
Minäkin kirjoitin oman ensimmäisen kommenttini ihan vain oman kokemukseni pohjalta.
Vaikka todellisuus olisi toista kuin elatusvelvollisuus, niin elatusvelvollisuudesta saadaan ainakin laskettua minimihinta. Bonarit menevät oman valinnan piiriin.
On se hyvä, että lasten aiheuttamia kuluja oikeasti tutkitaan. Puolet pareista eroaa, joten määrättäviä elatusmaksuja riittää. Parempihan se on, että elarit määrätään lapsen kulujen mukaan, eikä joku sosiaalitantta vedä summaa hatusta tai vain pelkän maksukyvyn perusteella.
Mutta sitä en epäile hetkeäkään, etteikö jokainen lapsi olisi rakastaville vanhemmille hintansa väärti.
Pitäisiköhän pistää kämppä lihoiksi ja tehdä muutama paapero?- markka-aikana!
Eikö silloin puhuttu lähelle miljoonasta? Kyllä euroissa on tullut nyt säästettyä kun hinnat noin halpeni.
- SengaSengana
Mäkin muistan, että markka-aikana olisi puhuttu miljoonasta, mutta olisikohan siinä sitten ollut koulutuskulujakin mukana?
En muista.
Jep jep. Sehän menee pelkkään vessa- ja talouspaperiin lasten kans.
- laskuoppi
Jos lapsesta maksaa vaikka 130 euroo 19 vuotta ni se on tollane 29 640 koko ajalta. Onneksi oon se etävanhempi. Ex-akkana elo olis paljon kalliimpaa ku pitäs maksaa enemmän lapsien menoi,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad691265- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että351737- 116690
- 53673
- 51648
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76592
- 56584