Miesten katkeruus palstalla

()()()()()()()()()()()()()(...

Kun naisen tunne-elämä on huonolla tolalla, niin kenelle hän sen purkaa? Ystävilleen.

Kun miehen tunne-elämä on päin helvettiä, niin kenelle hän sen purkaa? No ei ainakaan ystävälleen.

Hän purkaa sen täällä. Jos nyt missään purkaa.

Internet on miehen tunne-elämälle aika korvaamaton. Vähän kuin varoventtiili.

32

1093

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------------

tumputtamalla

• miehinen tapa

lyödä asia leikiksi ja sillä tavalla mitätöidä koko puheena ollut aihe.

Oletan että olet mies.

• Kavereille ei hehkutella, muttei myöskään tilitetä mitään.

• purkavan

satunnaisille baarituttavilleen (l. naisille) ja vähintään parin promillen kännissä. se jos mikä on säälittävää.

• siis alkoholihan

titenkin on se toinen perinteinen varoventtiili. Unohtui aloituksesta.

• Aurinko79-
        siis alkoholihan kirjoitti:

titenkin on se toinen perinteinen varoventtiili. Unohtui aloituksesta.

Mitä säälittävää siinä on jos toinen purkaa tunteitaan ystävälle jos muuten pysyy asiallisena? Vaikka se tapahtuiskin kahden promillen humalassa jossain pimeässä baarinurkkauksessa.

Eikö se oo tärkeintä että ne tunteet purkaa jollain tavalla? Olipa se sitten täällä palstalla, baarissa ystävälle tai miten muuten tahansa kunhan ei ainakaan sisällensä niitä tunteita patoa.

• Aurinko79- kirjoitti:

Mitä säälittävää siinä on jos toinen purkaa tunteitaan ystävälle jos muuten pysyy asiallisena? Vaikka se tapahtuiskin kahden promillen humalassa jossain pimeässä baarinurkkauksessa.

Eikö se oo tärkeintä että ne tunteet purkaa jollain tavalla? Olipa se sitten täällä palstalla, baarissa ystävälle tai miten muuten tahansa kunhan ei ainakaan sisällensä niitä tunteita patoa.

Ja sitä paitsi ainakin minun ystäväpiirissäni on aina avauduttu. Jos nyt ei selvin päin, niin ainakin siinä kahden (tai kolmen) promillen kännissä.

• eri asia,
        Aurinko79- kirjoitti:

kuin yhden tai muutaman illan baarituttavalle.

se siitä säälittävää tekee.

• Aurinko79-
        eri asia, kirjoitti:

kuin yhden tai muutaman illan baarituttavalle.

se siitä säälittävää tekee.

mutta oon mä joskus kuunnellut jonkun ventovieraan äijän kännisiä tilityksiä ja vaikkei sen asiat mulle kuulukaan, niin oon ainakin kuunnellut. Useimmiten äijät on lähteneet pois keskustelusta aivan eri mielialalla kuin sen alkaessa eli mitä ilmeisimmin keskustelusta oli apua vaikka se olikin ventovieraan kanssa. Ei tuo mun mielestä vieläkään mene säälittävyyden puolelle.

Ehkä siinä vaiheessa jos alkaa ottamaan nyrkkejä mukaan tunteidensa käsittelyyn sitä voi jo kutsua säälittäväks...

• Aurinko79-
        Ratikkakuski kirjoitti:

Ja sitä paitsi ainakin minun ystäväpiirissäni on aina avauduttu. Jos nyt ei selvin päin, niin ainakin siinä kahden (tai kolmen) promillen kännissä.

Miehillä tuntuu olevan asioistaan puhuminen joskus vähän hankalaa. Jos pari tuopillista auttaa purkamaan tuntojaan kavereille niin sehän on vain positiivinen asia.

• ole...

Ihan luontevaa että katkeruus puretaan siihen mistä se on aiheutunutkin??

• kuitenkin :
        Aurinko79- kirjoitti:

Miehillä tuntuu olevan asioistaan puhuminen joskus vähän hankalaa. Jos pari tuopillista auttaa purkamaan tuntojaan kavereille niin sehän on vain positiivinen asia.

parista promillesta eikä tuopista

• on tunne-elämä

silloin kun se on päin helvettiä?

• ex-Wastaaja

"Kun naisen tunne-elämä on huonolla tolalla, niin kenelle hän sen purkaa? Ystävilleen.

Kun miehen tunne-elämä on päin helvettiä, niin kenelle hän sen purkaa? No ei ainakaan ystävälleen.

Hän purkaa sen täällä."

Mä olen sen verran kauan tällä palstalla käynyt, että heitänpä rehellisen _henkilökohtaisen_ & henkilökohtaiseen kokemukseeni perustuvan mielipiteeni tästä asiasta. Mun mielestäni aivan yhtälailla täällä purkaa huonoa oloaan sekä miehet, että naiset. Ja sitäpaitsi: näyttäis, että naiset täällä enemmän pyrkii ns. kontrolloimaan keskusteluita. Ainakin oma kokemukseni on se. Jotkut mieskirjoittajat tosin eivät näitä joidenkin naiskeskustelijoiden jatkuvasti käyttämiä "perinaisellisia" tapoja kenties huomaa. Hoh hoijaa.

Useammin kirjoittavista naiskirjoittajista, muutamaa fiksua poikkeusta lukuunottamatta, kaikki näyttää hössöttävän mieskirjoittajien ympärillä, nuolevan niiden pyllyjä asiassa kuin asiassa ja heittelevän piikkejä kaikille niille OMAA sukupuoltaan edustaville kirjoittajille, jotka edes yrittää aikaansaada jotain todellista keskustelua tai jotka jotenkin erottuvat edukseen massasta/ poikkeavat siitä "keskustelukulttuurista", jonka mukaan näiden naisten mielestä ilmeisesti kaikkien oman sukupuolensa edustajien pitäisi täällä "käyttäytyä". Ilmeisesti joitakin naisia heti erityisesti häiritsee, jos joku oman sukupuolen edustaja ei ole heidän kanssaan samaa mieltä: ainoa oikea tapa "olla" tällä keskustelupalstalla olisi näille ilmeisesti(?) jotain sen suuntaista, että naiset ovat kaikesta aina keskenään laumana samaa mieltä. Toisia oman sukupuolen edustajia ei koskaan saisi kritisoida edes keskusteluiden asiasisältöihin liittyvästi tai voi härre guud minkälaiset kaunat siitä syntyy... Suoraa vittuilua ainakin tyhmemmiltä saat helposti heti osaksesi, joskin jos joku mieskirjoittaja vastaavasti krisoi näitä, käytös on (tottakai, yllätys yllätys!) paljon lempeämpää. Ihme alistuvuutta. Ja ihme meininkiä, noin ihan keskustelun kannalta...

Suhteessa mieskirjoittajiin näiden joidenkin naiskirjoittajien mielestä kaikkien oman sukupuolensa edustajien kommunikatiivisen käytöksen taasen tulisi ilmeisesti mennä jotenkin siihen tapaan, että miehiä joko (?) kotkottavana ryhmänä yhdessä raadellaan tai vaihtoehtoisesti (kuten aiemmin sanoin) nuollaan näiden pyllyjä. Sukupuolesta riippumattomalle yksilöllisyydelle ei muuten tossa konseptissa paljoo oo sijaa...

Ihme hyssynhyssyn-meininkiä tällä palstalla usein ylipäätäänkin ( en viittaa ap kirjoitukseen), ihan sukupuoliin katsomattakin. Kaikenlaista kunnon keskustelua pelätään ja (keskustelupalstan todellista funktiota ajatellen.. olkoot niin hassu palsta kyseessä, kuin onkin..) koko ajan pyritään vain johonkin kummalliseen fiksua keskustelua palvelemattomaan ryhmäkoheressiin, mikä ei musta kerro todellisesta halusta älylliseen keskusteluun, tai ensisijaisesta intressistä keskusteluun ylipäätään. Kuitenkin täällä jatkuvasti "arvotaan", kuka on keskustelupalstan älykkö ja mitä ikinä lie, mikä luo väistämättä vaikutelmaa siitä, että tää palsta on pullollaan omahyväisiä ihmisiä, joiden ensisijainen tarkoitus on tuoda esiin ITSEÄÄN: ei ajatuksiaan.

Mä ainakin olen lähinnä jo lakannut yrittämästäkään kunnon älyllistä keskustelua täällä... Haastetta ei oikein näy olevan riittävästi. Kaikki kilpistyy yleensä jo siihen, että ihmiset lukee teksteistä ihan omiaan: sitä mitä mielikuvitus kulloinkin kertoo. Vaihtoehtoisesti jankutetaan stereotyyppisia itsestäänselvyyksiä, solvaillaan heti törkeästi (ku hei "vissiin" vähän provosoidutaan helposti..) tai oletetaan (dummies) että ihmisten pitäisi aina ennalta tietää, mitä kukin milläkin aivosoperruksellaan tarkoittaa. Tämä kertoo mulle tyhmyydestä. Kirjoittaja ei esimerkiksi muka heti "ymmärrä jonkun sarkasmia tai huumoria", jos ei vain satu jonkun viljelemän sarkasmin ja huumorin laadusta pitämään, tai kirjoittaja on muka heti (esimerkki kakkonen...) "kateellinen" jollekin toiselle, jos sattuu sanomaan tälle eriävän mielipiteen.

Kännissä korkeintaan täällä ehkä on älyllisesti sopivalla tasolla keskustellakseen, mutta ei useinmmiten muuten.:D Jos kirjoittajat ottavat joka ikisen asiallisenkin yrityksen todelliseen keskusteluun riidanhaastamisena tai jos kriittiset kommentit ovat aina "hui, hui", niin mitäs siinä enää voit, muuta kuin keskustella hyvää päivää kirvesvartta-hengessä. Ja se taas on aivan stanan tylsää.

Toki tälläisella palstalla käy katkeria miehiä myös. En mä sillä. Uskon oikein hyvin, että netti voi olla monellekin tunneilmaisun vaikeuksista kärsivälle miehelle varoventtiili (kuten ap sanoi): eräänlainen tunteiden purkuväylä. Suuri osa oman sukupuoleni edustajista ei musta kuitenkaan käyttäydy yhtään sen paremmin. Naisilta mä ainakin olen yleisesti ottaen pitkässä linjassa täällä aina pahimmat piikittelyt saanut.

Yleisesti ottaen i-n-h-o-a-n ihmisten sukupuolikohtaiseen jaotteluun perustuvaa ajattelua. Johtuuks sellasen yleisyys täällä kenties jotenkin tän palstan nimestä vai mistä, että ihmiset jaotellaan aina sukupuolen mukaan?

• puhelinwastaaja

Kas sinäpä vaikutat harvinaisen selväjärkiseltä. Oletko oikeasti nainen?

• ex-Wastaaja
        puhelinwastaaja kirjoitti:

Kas sinäpä vaikutat harvinaisen selväjärkiseltä. Oletko oikeasti nainen?

..vähän, mutta puhuin mielestäni asiaa. Ja olen erittäin paljon nainen.:)

Jos muuten kahden päivän sisään kirjoittaa kaksi kirjoitusta tälle kyseiselle keskustelupalstalle, niin saattaa joskus nyt mennä vähän pidemmäksikin...Hoh. Uskon, että noin kymmenen prosentin lukijoista suvaitsevaisuus riittää ymmärtämään pidempiä kirjoituksia tällä kyseisellä keskustelupalstalla.;D

• puhelinwastaaja
        ex-Wastaaja kirjoitti:

..vähän, mutta puhuin mielestäni asiaa. Ja olen erittäin paljon nainen.:)

Jos muuten kahden päivän sisään kirjoittaa kaksi kirjoitusta tälle kyseiselle keskustelupalstalle, niin saattaa joskus nyt mennä vähän pidemmäksikin...Hoh. Uskon, että noin kymmenen prosentin lukijoista suvaitsevaisuus riittää ymmärtämään pidempiä kirjoituksia tällä kyseisellä keskustelupalstalla.;D

Minä ainakin nautin perustelluista kannanotoista/keskusteluista, toisin kuin pelkästä *repswirn* komppaamisesta mitä tällä palstalla on melusta noin 90%.

• ex-Wastaaja
        puhelinwastaaja kirjoitti:

Minä ainakin nautin perustelluista kannanotoista/keskusteluista, toisin kuin pelkästä *repswirn* komppaamisesta mitä tällä palstalla on melusta noin 90%.

"Minä ainakin nautin perustelluista kannanotoista/keskusteluista, toisin kuin pelkästä *repswirn* komppaamisesta mitä tällä palstalla on melusta noin 90%."

Jea, sama täällä. Usein kieltämättä olen ihmetelly, että miksi tällä kyseisellä palstalla sallitaan niin vähän ilmaisun yksilöllisyyttä ja todellisia mielipiteitä. Varmaan aika pitkälti (vaikka ehkä nyt vähän rumastikin sanottua..) se sama kohderyhmä, joille mm. nää Big Brotheritkin tms.( mitä ikinä nyt vois ajatellakaan olevan..) sontaviihde on suunnattua, ovat myös niitä jotka näitä raja-aitoja oikealle keskustelulle haluaa pitää pystyssä.

Stereotyypittely ( en viittaa tällä ap kirjoitukseen) kertoo ainakin usein peloista ja juurtuneista ajattelumalleista, jos ei muusta. Siksi varmaan usein halutaan ajatella, että miehet ovat tietynlaisia ja naiset tietynlaisia: nimenomaan ryhminä. Osalla keskustelijoista ei ehkä ole kapasiteettia päästää sellaisesta ajattelusta irti, osa ei varmaan vain halua.

Sitä en kyllä ikinä ole ymmärtänyt, että mitä hyvää stereotypiat keskustelulle tekee... Olkoot vaikka tällainenkin palsta kyseessä, niin silti.

• millään
        ex-Wastaaja kirjoitti:

"Minä ainakin nautin perustelluista kannanotoista/keskusteluista, toisin kuin pelkästä *repswirn* komppaamisesta mitä tällä palstalla on melusta noin 90%."

Jea, sama täällä. Usein kieltämättä olen ihmetelly, että miksi tällä kyseisellä palstalla sallitaan niin vähän ilmaisun yksilöllisyyttä ja todellisia mielipiteitä. Varmaan aika pitkälti (vaikka ehkä nyt vähän rumastikin sanottua..) se sama kohderyhmä, joille mm. nää Big Brotheritkin tms.( mitä ikinä nyt vois ajatellakaan olevan..) sontaviihde on suunnattua, ovat myös niitä jotka näitä raja-aitoja oikealle keskustelulle haluaa pitää pystyssä.

Stereotyypittely ( en viittaa tällä ap kirjoitukseen) kertoo ainakin usein peloista ja juurtuneista ajattelumalleista, jos ei muusta. Siksi varmaan usein halutaan ajatella, että miehet ovat tietynlaisia ja naiset tietynlaisia: nimenomaan ryhminä. Osalla keskustelijoista ei ehkä ole kapasiteettia päästää sellaisesta ajattelusta irti, osa ei varmaan vain halua.

Sitä en kyllä ikinä ole ymmärtänyt, että mitä hyvää stereotypiat keskustelulle tekee... Olkoot vaikka tällainenkin palsta kyseessä, niin silti.

pahalla, mutta tuntuu että aina kun lukee sinun kirjoituksesi, niin siihen sisältyy jonkinlaista kritiikkiä toisten "tyhmyyttä" kohtaan.

• että :
        millään kirjoitti:

pahalla, mutta tuntuu että aina kun lukee sinun kirjoituksesi, niin siihen sisältyy jonkinlaista kritiikkiä toisten "tyhmyyttä" kohtaan.

palstalaiset ovat idiootteja. Tällä en tietenkään viittaa kehenkään yksittäisiin henkilöön tai nimimerkkiin, kaikkein vähiten nimimerkkiin ex-Wastaaja

• kertoo
        että : kirjoitti:

palstalaiset ovat idiootteja. Tällä en tietenkään viittaa kehenkään yksittäisiin henkilöön tai nimimerkkiin, kaikkein vähiten nimimerkkiin ex-Wastaaja

että tulee kerta toisensa jälkeen sellaiseen paikkaan, jossa kaikki ovat ärsyttäviä idiootteja?

• katsos :
        kertoo kirjoitti:

että tulee kerta toisensa jälkeen sellaiseen paikkaan, jossa kaikki ovat ärsyttäviä idiootteja?

lähdössä piakkoin palstatauolle, kuten hän viime syys-lokakuussa juhlallisesti ilmoitti

• lollolloll
        katsos : kirjoitti:

lähdössä piakkoin palstatauolle, kuten hän viime syys-lokakuussa juhlallisesti ilmoitti

Joillain on tosiaan AINA :)))) tarve selitellä tekojaan ja menemisiään....

Palstatauolle jollekkin toiselle palstalle varmaan..

• ex-Wastaaja
        lollolloll kirjoitti:

viimeinkin kirjoittamaan toi sana "jollekkin" oikein. Se kirjoitetaan oikeaoppisesti jollekin. Aina joku "jollekkin" tyyppi aukomassa täällä mulle päätään.*köh, köh*

Luulen, että mä pikkusen vähemmän hengaan näillä palstoilla kuin sä...Jos nyt jutuistas voi mitään päätellä.

Ps. Manaan sulle krampin käteen j-o-k-a-i-k-i-s-e-k-s-i kerraksi, kun jatkossa kirjoitat ton sanan "jollekkin".:D

• hengata
        ex-Wastaaja kirjoitti:

viimeinkin kirjoittamaan toi sana "jollekkin" oikein. Se kirjoitetaan oikeaoppisesti jollekin. Aina joku "jollekkin" tyyppi aukomassa täällä mulle päätään.*köh, köh*

Luulen, että mä pikkusen vähemmän hengaan näillä palstoilla kuin sä...Jos nyt jutuistas voi mitään päätellä.

Ps. Manaan sulle krampin käteen j-o-k-a-i-k-i-s-e-k-s-i kerraksi, kun jatkossa kirjoitat ton sanan "jollekkin".:D

enemmän kuin sinä eli 24/7?

• uskonut
        ex-Wastaaja kirjoitti:

että wastaaja käy taas opettamaan jollekkin asioita.

• lollolloll
        ex-Wastaaja kirjoitti:

jollekkin

manaile nyt vaan :-D!

• ex-Wastaaja
        millään kirjoitti:

Esimerkin vuoksi: miten voit kehua hallitusta samalla tuomatta julki mielipidettäsi siitä, mikä sinusta ei valtakunnan politiikassa ole hyvää? Miten voit kertoa mistä ruoasta pidät tuomatta kautta rantain julki, mistä kenties et pidä yhtä paljon? Miten voit kertoa mitä arvostat tuomatta samalla julki, mitä arvostat vähemmän? Miten voit todella kertoa mistä väreistä pidät kuvailematta samalla värieroja?

Joo. En jaksa selvittää enempää...En välttämättä erityisesti pidä ylisanojen, kuten "aina" tai ei "koskaan" käytöstä.:) Tossa nyt oli yksi kokemus/ kirjoitus keskustelukulttuurista tällä palstalla.

• ex-Wastaaja
        hengata kirjoitti:

enemmän kuin sinä eli 24/7?

"voiko palstoilla
        hengata 23.1.2008 klo 01.07
           enemmän kuin sinä eli 24/7?"

Ärsyttävää, että sä ja sun kaltaisesi yrittävät tehdä normaaleista palstakirjoittajista samanlaisia, kuin itse ilmeisesti(?) olet. Inhottavaa. Mä en todellakaan vietä kaikkea aikaani tämänkaltaisilla palstoilla. Tänäänkin tää on ensimmäinen ja ainoa tänne kirjoittamani viesti. Älä kiitos kerro päänsisällöstäsi enempää.

On oikeasti alhaista, että keskustelupalstalla rekisteröitymättömättömiksi tiedettyjä kirjoittajia alennetaan ja loukataan noin. Arvaas miltä se tuntuu, kun kaikki kaltaistesi paskapuheet on aina luettavissa keskusteluhistoriasta, mutta niiden _todellisten_ palsta-addiktien ( joiden joidenkin jutut on niin himmeitä, etteivät sitä varmaan itse edes tajua) palstakuva on aina ah niin puhtoisa, kun poistattelevat kaikki ikävämmät viestinsä?! Jos joillakin olis yhtään selkärankaa,tuonlaista ei tapahtuisi.

MÄ en ole mitenkään verrattavissa sinuun. Ainoa typeryyteni kenties on, että kirjoitan joskus tän kaltaisille palstoille ja sinun kaltaisillesi. En itse kuitenkaan jaksaisi mussuttaa tollasia epärelevantteja juttuja tuntemattomille nettikirjoittajille.

Toki ymmärrän, että jos maailma ihmisellä on tarpeeksi kapea ja pieni, ihminen saattaa alkaa tuntea esimerkiksi kateutta tai yleistä tarvetta alentaa tuntemattomia palstakirjoittajiakin tuonkaltaisilla kirjoituksilla, kuin sinun oli. Kaikilla ihmisillä asia ei ( voin ystävällisesti kertoa sulle) kuitenkaan mene niin.

Lopeta toi sekoilu ja vastaa _edes jotenkin_ aiheisiin liittyen, kun kerran keskustelupalstalle kirjoitat.

• ex-Wastaaja
        lollolloll kirjoitti:

jollekkin

manaile nyt vaan :-D!

.. tällä kertaa ajatellu "tempasta" ton paremmin?:/

Säkin oot todella nolo. Roikkuisit edes aukomassa sitä päätäsi (kun sun kerran tuonlaista epäloogista toimintaa havaitusti on pakko harrastaa...) niiden perässä, jotka täällä oikeasti käyttäytyy ikävästi etkä niiden perässä, jotka sentään yrittää keskustella. Ihan kuin joku 5-vuotias pikkupenikka sinäkin.

• ex-Wastaaja
        kertoo kirjoitti:

"mistä se sitten
        kertoo 23.1.2008 klo 00.21
           että tulee kerta toisensa jälkeen sellaiseen paikkaan, jossa kaikki ovat ärsyttäviä idiootteja?"

Jos(?) allekirjoittaneeseen viittasit, niin en koskaan ole tuonlaista sanonut. Henkilökohtainen kokemukseni tästä palstasta ei kylläkään viime ajoilta ole ollut kovin positiivinen. Jos täällä annettaan parin kotkan raiskata yksittäisiä kirjoittajia ihan mielimäärin (kuten näkyy olevan) ja jos niin monen kirjoittajan älykkyysosamäärä ei riitä asioiden kyseenalaistamiseen (kuten olen havainnut), mun on ehkä hieman vaikea tässä olla sillä kannalla, että tänne kirjoittaisi pääosin kovinkaan fiksuja ihmisiä. Osa on kyllä kai ihan fiksujakin. En ainakaan vastakkaista ole koskaan väittänyt.    

• ex-Wastaaja
        lollolloll kirjoitti:

.. minäpä nyt muuten aion nauttia, kun kerrankin laitan vähän takaisin sinun kaltaisillesi. Sitähän saa, mitä tilaa, eikö niin? Yleensä en tätä allekirjoita, mutta tarpeeksi monta junttia saattaa saada ihmisen tähänkin hetkellisesti uskomaan. Eiks tää teikäläisten mielestä muuten juuri tähän tapaan menekin, joten miksipä ei kerrankin myös niiden juttujen kohdalla, mitä minulle kirjoitetaan?

Olenkin oikeastaan hieman stressaantunut, joten miksipä en kerrankin aukoisi minäkin vähän päätäni tollaselle pässinperseelle, joka jaksaa roikkua asiallisestikin kirjoittavienkin kirjoittajien kimpussa... Eihän mulla oikeastaan, ja periaatteessa, ole mitään velvollisuutta käyttäytyä yhtään sua paremmin.:) *Huojentava huomio, hah hah*

Moikka pälli. Istuitko koskaan edes peruskoulussa sen vertaa tunneilla, että olisit opetellut vähemmän noloksi? Joku ärsyttävä juntturapaska olet kuitenkin, joka ei ymmärrä mitään tapojen, kulttuurin tai ihmiskunnioituksen päälle. Osaatko syödä veitsellä ja haarukalla, vai vedettiiks himassas perunat naamariin pelkällä haarukalla? Oi, voi. Taisi olla juuri niin? Ikävää. Olet kenties myös niitä paskaperseitä, jotka ei ikinä taloon tullessa osaa sanoa päivää, kun sulle ei sellaista koskaan ole opetettu? Olet vain sellainen..noh..vähän nolo. Ymmärrän. Et vaan osaa. Et osaa tapoja ja sen sellaista. Se ei ole sinun vikasi.

Oleks yksinkertainen myös? Et ikinä koulussakaan pärjänny, eikö niin? Sivistykses koostuu Seitsemän Päivää-lehdestä ja sellaisesta? Elämäsi unelma olisi, että joku suostuisi ottamaan sut elätiksesi? Toivottavasti sulla ei ole lapsia. Smari olis varmaan melkein kuolemantuomio syntyä sun lapseksesi. Tampio.

*ai hitsi, että muuten helpotti..*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1369
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      987
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      818
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      146
      789
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      707
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      622
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56