"liha"pullia

rewrew

Lidl myy Suomessa valmistettuja lihapullia, joissa tuoteselosteen mukaan on 12% lihaa. Saarioisen valmistamia.

Lidl myy myös Ruotsissa valmistettuja lihapullia, joissa tuoteselosteen mukaan on 70% lihaa.

Kumpia ostaisit?

15

2715

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko Suomalainen

      Koska valmistettu suomessa.Täytyy tukea suomalaista einesteollisuutta. Syökööt ruotsalaiset bullansa vaikka läskistä tehtyinä. Suomalainen lihapulla on suomalainen, vaikk`ei siinä olisi hippuakaan lihaa, kunhan se on vain suomalainen. Näin meitä on opetettu korkeimmalta taholta, miksi emme siis uskoisi mitä meille sanotaan.

    • ihan itse niin

      tietäisin mitä syön!

    • Nimetön

      "Lidl myy Suomessa valmistettuja lihapullia, joissa tuoteselosteen mukaan on 12% lihaa. Saarioisen valmistamia."

      En ole ostanut valmiita lihapullia vuosiin.

      Kotimaiset einesvalmistajat kusettavat minkä ehtivät. Näemmä lihapullinakin myydään aivan vallan muuta kuin lihaa. Vaikka nimi antaisi olettaa muuta.

      Oletteko esimerkiksi katsoneet jauheliha pakkausten tuoteselostusta.

      Kaksi sika-nauta jauheliha pakkausta, toisen hinta 10 senttiä vähemmän kuin toisen vieressä ja se halvempi pakkaus tietenkin menee kaupaksi kuin häkä!

      Jos sen sijaan mulkaisee sitä tuoteselostusta, niin se 10 senttiä halvemmassa tuotteessa kerrotaan että maksimissaan 18% tuotteen sisällöstä on sidekudosta, kun taas 10 senttiä kalliimmassa sidekudosta on maksimissaan vain 13%! Tuoteselosteet kannattaa lukea! Melkoisia eroja siis.

    • parappa

      Voiko lihan määrässä todella olla niin iso?

      Onkohan molemmissa tuo pitoisuus puhdasta lihaa. Että prosenttiin ei ole laskettu lihankaltaisia valmistusaineita.

      No en millään tavalla puolustele Saarioista. Olen luotettavalta taholta kuullut että pullissa on ollut retsuja ja ruston paloja liikaa, ja suuria sellaisia.

      Tässä joskus ostin Saarioisen lihapulla-salaattiaterian ja taas oli yhdessä pullassa rustonpala. Ostin tuotteen jo kun varsinainen ongelma oli hoidettu.

    • Ari

      eineslihapullat maistuvat kamalalta. Jos välttämättä haluaa syödä, niin ne kannattaa suikaloida, keittää 10 min kiehuvassa vedessä, valuttaa, huuhdella kylmällä vedelä ja paistaa/hauduttaa sitten oliiviöljyssä yrttejä sitruunamehua tai lisätä hapanmeläkastiketta pannulle joukkoon.

      • vaivalla

        tekisin jo itse alusta kunnon raakaaineista


      • Ari
        vaivalla kirjoitti:

        tekisin jo itse alusta kunnon raakaaineista

        --niin kannattaa tehdäkin.
        Mausteena(lisätään jauhelihataikinaan) vain maustepippuri,merisuola tuoretta persiljasilppua ja kevyesti kuullotettua keltasipulisilppua -- joita makuja eineslihapullista ei lainkaan löydy.


    • Marienhof

      niitä Ruotsissa valmistettuja, ovat paljon paremman makuisia kuin suomalaiset lihapullat.

      • saskai

        Nimittäin niistä 70% lihapitoisuuden Lidl-pullista. Samoin Ikean lihapullat ovat aivan helvetin rustoisia.

        Saarioisten lihapullissa (herkkupyörykät) en ole koskaan tavannut yhtään rustonpalaa johtuen siitä, että ne varmaan jauhetaan niin pieniksi, että eivät jää hampaisiin narskumaan. Ja toistaiseksi minä olen ostanut sellaisia lihapullia, jotka ovat paremman makuisia ja tasalaatuisempia.

        Minä ostan mieluummin lihapullat maun mukaan, en prosenttilukeman mukaan. Se 70%:n lukema ei nimittäin maistu millekään.


      • Suvikulta
        saskai kirjoitti:

        Nimittäin niistä 70% lihapitoisuuden Lidl-pullista. Samoin Ikean lihapullat ovat aivan helvetin rustoisia.

        Saarioisten lihapullissa (herkkupyörykät) en ole koskaan tavannut yhtään rustonpalaa johtuen siitä, että ne varmaan jauhetaan niin pieniksi, että eivät jää hampaisiin narskumaan. Ja toistaiseksi minä olen ostanut sellaisia lihapullia, jotka ovat paremman makuisia ja tasalaatuisempia.

        Minä ostan mieluummin lihapullat maun mukaan, en prosenttilukeman mukaan. Se 70%:n lukema ei nimittäin maistu millekään.

        tulee meidän perheen mielestä melko hyvä, kun ne "paistaa" pannulla voissa ja lisää sen jälkeen itsetehtyyn kermaiseen kastikkeeseen.


      • Ari
        Suvikulta kirjoitti:

        tulee meidän perheen mielestä melko hyvä, kun ne "paistaa" pannulla voissa ja lisää sen jälkeen itsetehtyyn kermaiseen kastikkeeseen.

        käytetään kaikki muu paitsi pää,evät ja sisälmykset. Jauhetaan hienoksi korppujauhoja suolaa luontaisen kaltaisia aromeja tai jokin mausteteollisuuden valmistama valmismaustesekoitus!


    • ostaa

      lihapullia======

    • ei gmo meille enää
    • vertailivat

      seuraavia valmislihapullia:

      1. Saarioinen Lihapyörykät 4,3 5,38
      2. Korpela Kreikkalainen lihapyörykkä 4,0 12,87
      3. Atria Lihapyörykät 3,3 2,48
      4. Saarioinen Herkkupyörykät 2,7 6,26
      5. HK Mummon lihapullat   2,3 6,63
      5. Pirkka Lihapullat 2,3 3,48
      7. HK Lihapullat 1,3 4,12

      Rivin lopussa arvostelupisteet ja yksikköhinta e/kg.

      Ajattelin tehdä lisävertailun testin voittaneen Saarioisen ja Lidlin svenskipullien välillä.

      Näissä Saarioisen pullissa lihapitoisuus on tuoteselosteen mukaan 47% ja 'liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet 50%'.

      Saapa nähdä, kumpi maistuu paremmalta.

    • lihapullienystävä

      lihapullat top8

      1. Lidlin ruotsalaiset lihapullat
      2. Kivikylän lihapullat (suomalaiset)
      3. Oolannin lihapullat (pakaste)
      4. Rainbow lihapullat (pakaste)
      5. X-tra lihapullat
      6. Saarioisten lihapullat
      7. HK lihapullat
      8. Atrian Lihapullat

      Elikkäs noita kahdeksaa olen maistanut ja nyt jälkikäteen totean että 3 viimeisintä en enää osta sillä ne ovat siipikarjannahka pyöryköitä joissa on silavaa (ihraa) ennemmän kuin edes aitoa lihaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe