abortin jälkeen-->

joop.

onko turvallista harrastaa seksiä ilman kondomia kaksi viikkoo abortista ku aloitin samana pvänä syömää pillereitä ku operaatio oli ohi? lääkäri kehoitti aloittaa pillerit samana pvänä, mutta en sit tiedä sanoiko mitään lisäehkäisystä sen jälkeen. katoin tosta mun e-pilleri ohjeesta (mercilon), mutta ei osunut silmään mitään oikeestaan siihe viittaavaa. pikaisia vastauksia odotellessa.

10

1183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

      "Aloita Mercilon-tablettien käyttö kierron ensimmäisenä päivänä, eli ensimmäisenä vuotopäivänä. Mercilon alkaa vaikuttaa heti. Lisäehkäisyn käyttö ei ole tarpeen.

      Voit aloittaa tablettien käytön myös kierron 2.–5. päivänä, mutta siinä tapauksessa sinun on käytettävä lisäksi jotain muuta ehkäisymenetelmää (estemenetelmää) ensimmäisen kierron 7 ensimmäisen päivän ajan."


      Itse pelaisin varmanpäälle ja käyttäisin kondomia ensimmäiset 7 vuorokautta.

      • joop.

        eli siis se abortista alkanu vuoto on se 1. vuotopäivä? sama kuin ois menkat? eli siis ei hätää? anteeks, mut tässä ollaan hieman peloissaan ja ei niinku missään lue tarkkaa vastausta tälle.(itse ainakaa löytäny) vai tarviiko lähtee ostaa jälkiehkäisytablettia?


      • lääkärille
        joop. kirjoitti:

        eli siis se abortista alkanu vuoto on se 1. vuotopäivä? sama kuin ois menkat? eli siis ei hätää? anteeks, mut tässä ollaan hieman peloissaan ja ei niinku missään lue tarkkaa vastausta tälle.(itse ainakaa löytäny) vai tarviiko lähtee ostaa jälkiehkäisytablettia?

        niin saat luotettavimmat ohjeet. Yleensä pillerit aloitetaan vuodon ekana päivänä ja kondomia pitäisi käyttää viikon ajan lisäehkäisynä. En tiedän sitten abortin jälkeen, mutta luulisi, että lääkäri olisi maininnut, jos lisäehkäisyyn on tarvetta. Kannattaa kuitenkin varata vaikka soittoaika lääkärille.


      • sama asia..
        joop. kirjoitti:

        eli siis se abortista alkanu vuoto on se 1. vuotopäivä? sama kuin ois menkat? eli siis ei hätää? anteeks, mut tässä ollaan hieman peloissaan ja ei niinku missään lue tarkkaa vastausta tälle.(itse ainakaa löytäny) vai tarviiko lähtee ostaa jälkiehkäisytablettia?

        Abortin ensimmäinen vuotopäivä ei todellakaan ole sama kuin kuukautisten ensimmäinen vuotopäivä. Kuukautiskierto on normaalia ja kuuluu osana kehon toimintoihin, abortti taas ei, kuten ei myöskään ylimääräiset hormonit (jälkiehkäisy mm) joten elimistö voi olla hieman sekaisin tuon jälkeen..

        En usko että sinun kannattaa käydä tuota jälkiehkäisyä hankkimassa, elimistöllesi pillereiden aloitus ja abortti (lääkkeillä?) on varmasti tarpeeksi hetkeksi. Mutta sinuna käyttäisin lisäehkäisyä koko tämän ensimmäisen liuskan ajan. Onhan se ikävää jos alat saamaan kanta-asiakasalennuksia abortin tekemiseen...


      • Mies, joka sitä käyttää.


    • terveystieteiden maisteri

      Lääkärit yleensä kehoittavat aloittamaan hormonaalisen ehkäisyn 1 tai 2 päivänä abortin jälkeen. Lisäehkäisyä ei tarvita.

      Sen sijaan seksi abortin jälkeen ei ole suositeltavaa, edes kortsun kanssa! Naisen elimistö on melko herkässä tilassa ja erityisen altis tulehduksille! Joten seksistä olisi suotavaa pidättäytyä kunnes vuoto lakkaa (yleensä se lakkaa 1-4 viikkoa abortin jälkeen, keskimäärin parissa viikossa).

      • minäää.

        Joo eli soitin sinne ni sieltä sanottii että lisäehkäisyä ei tarvita :) että ku se alotettii samana pvänä ku abortin teko, niin se suojaa.
        Oli tosi helpottunut olo.. huh.


      • hepul
        minäää. kirjoitti:

        Joo eli soitin sinne ni sieltä sanottii että lisäehkäisyä ei tarvita :) että ku se alotettii samana pvänä ku abortin teko, niin se suojaa.
        Oli tosi helpottunut olo.. huh.

        kiitos tosi paljon sulle kun olit laittanut vielä ton vastauksen tänne meinaan olen samassa tilanteessa ja mercilonia syön nyt sit jälkikäteen tuli hätä et menihän oikein samaan tilanteeseen en haluaisi joutua...nyt helpotti


      • Jos on jo synnyttänyt.


      • hmmm....
        ramipussinen kirjoitti:

        Jos on jo synnyttänyt.

        sitten? Jos on synnyttänyt niin mitä sitten? Mitä tarkoitat? Ai milloin voi olla yhdynnässä?

        Naisillekin on kondomeja...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1300
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1127
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      934
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      857
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      273
      814
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      715
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      701
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      699
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      637
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      599
    Aihe