onko turvallista harrastaa seksiä ilman kondomia kaksi viikkoo abortista ku aloitin samana pvänä syömää pillereitä ku operaatio oli ohi? lääkäri kehoitti aloittaa pillerit samana pvänä, mutta en sit tiedä sanoiko mitään lisäehkäisystä sen jälkeen. katoin tosta mun e-pilleri ohjeesta (mercilon), mutta ei osunut silmään mitään oikeestaan siihe viittaavaa. pikaisia vastauksia odotellessa.
abortin jälkeen-->
10
1183
Vastaukset
- ...........
"Aloita Mercilon-tablettien käyttö kierron ensimmäisenä päivänä, eli ensimmäisenä vuotopäivänä. Mercilon alkaa vaikuttaa heti. Lisäehkäisyn käyttö ei ole tarpeen.
Voit aloittaa tablettien käytön myös kierron 2.–5. päivänä, mutta siinä tapauksessa sinun on käytettävä lisäksi jotain muuta ehkäisymenetelmää (estemenetelmää) ensimmäisen kierron 7 ensimmäisen päivän ajan."
Itse pelaisin varmanpäälle ja käyttäisin kondomia ensimmäiset 7 vuorokautta.- joop.
eli siis se abortista alkanu vuoto on se 1. vuotopäivä? sama kuin ois menkat? eli siis ei hätää? anteeks, mut tässä ollaan hieman peloissaan ja ei niinku missään lue tarkkaa vastausta tälle.(itse ainakaa löytäny) vai tarviiko lähtee ostaa jälkiehkäisytablettia?
- lääkärille
joop. kirjoitti:
eli siis se abortista alkanu vuoto on se 1. vuotopäivä? sama kuin ois menkat? eli siis ei hätää? anteeks, mut tässä ollaan hieman peloissaan ja ei niinku missään lue tarkkaa vastausta tälle.(itse ainakaa löytäny) vai tarviiko lähtee ostaa jälkiehkäisytablettia?
niin saat luotettavimmat ohjeet. Yleensä pillerit aloitetaan vuodon ekana päivänä ja kondomia pitäisi käyttää viikon ajan lisäehkäisynä. En tiedän sitten abortin jälkeen, mutta luulisi, että lääkäri olisi maininnut, jos lisäehkäisyyn on tarvetta. Kannattaa kuitenkin varata vaikka soittoaika lääkärille.
- sama asia..
joop. kirjoitti:
eli siis se abortista alkanu vuoto on se 1. vuotopäivä? sama kuin ois menkat? eli siis ei hätää? anteeks, mut tässä ollaan hieman peloissaan ja ei niinku missään lue tarkkaa vastausta tälle.(itse ainakaa löytäny) vai tarviiko lähtee ostaa jälkiehkäisytablettia?
Abortin ensimmäinen vuotopäivä ei todellakaan ole sama kuin kuukautisten ensimmäinen vuotopäivä. Kuukautiskierto on normaalia ja kuuluu osana kehon toimintoihin, abortti taas ei, kuten ei myöskään ylimääräiset hormonit (jälkiehkäisy mm) joten elimistö voi olla hieman sekaisin tuon jälkeen..
En usko että sinun kannattaa käydä tuota jälkiehkäisyä hankkimassa, elimistöllesi pillereiden aloitus ja abortti (lääkkeillä?) on varmasti tarpeeksi hetkeksi. Mutta sinuna käyttäisin lisäehkäisyä koko tämän ensimmäisen liuskan ajan. Onhan se ikävää jos alat saamaan kanta-asiakasalennuksia abortin tekemiseen...
- terveystieteiden maisteri
Lääkärit yleensä kehoittavat aloittamaan hormonaalisen ehkäisyn 1 tai 2 päivänä abortin jälkeen. Lisäehkäisyä ei tarvita.
Sen sijaan seksi abortin jälkeen ei ole suositeltavaa, edes kortsun kanssa! Naisen elimistö on melko herkässä tilassa ja erityisen altis tulehduksille! Joten seksistä olisi suotavaa pidättäytyä kunnes vuoto lakkaa (yleensä se lakkaa 1-4 viikkoa abortin jälkeen, keskimäärin parissa viikossa).- minäää.
Joo eli soitin sinne ni sieltä sanottii että lisäehkäisyä ei tarvita :) että ku se alotettii samana pvänä ku abortin teko, niin se suojaa.
Oli tosi helpottunut olo.. huh. - hepul
minäää. kirjoitti:
Joo eli soitin sinne ni sieltä sanottii että lisäehkäisyä ei tarvita :) että ku se alotettii samana pvänä ku abortin teko, niin se suojaa.
Oli tosi helpottunut olo.. huh.kiitos tosi paljon sulle kun olit laittanut vielä ton vastauksen tänne meinaan olen samassa tilanteessa ja mercilonia syön nyt sit jälkikäteen tuli hätä et menihän oikein samaan tilanteeseen en haluaisi joutua...nyt helpotti
- hmmm....
ramipussinen kirjoitti:
Jos on jo synnyttänyt.
sitten? Jos on synnyttänyt niin mitä sitten? Mitä tarkoitat? Ai milloin voi olla yhdynnässä?
Naisillekin on kondomeja...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291300
- 1181127
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap97934- 113857
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa273814- 48715
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi19701- 52699
- 28637
- 49599