Eli osaisko kukaan sanoa että voiko tällainen mustan/kuoleman/negatiivisen narsismin tilassa oleva henkilö palautua siitä takaisin normaaliksi ja jos voi niin onko tietoa miten se on mahdollista?
musta narsismi
@__@
9488
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
Vastaukset 9
Vanhimmat
Ei mitään mahdollisuuksia jos ei henkilö itse tajua että ajatusmaailma on vinoutunut. Paremmat mahdollisuudet jos myöntää ongelman olemassaolon, ja haluaa itse muuttua.
"ajatusmaailma vinoutunut" ?? Eiks musta narsismi kuitenki oo tämmönen eräänlainen niin ku.. miten sitä nyt sanois.. tavallaan henkinen kuolema/psyykkeen lamautuminen?? se on harvinaista mutta voi tapahtua narsistille esim jonku todella rankan kokemuksen seurauksena, jota ko. henkilö ei narsisminsa takia kykena käsittelemään. nää "musta/kuoleman narsismi" niin ku myös "negatiivinen narsismi" on psykologisia termejä ko. tilalle. Toi "haluaa itse muuttua" on myös hieman oudosti sanottu ku ottaa huomioon että tällainen ihminenhän ei ole kykenevä minkäänlaiseen haluamiseen tai edes yhtää minkään tunteen kokemiseen.
narsisti ei parane maailmastaan. häntä ei voi parantaa. juokse karkuun tällaisen ihmisen vaikutuksen alaisuudesta nopeasti.
teet itselle hyvän palveluksen oikeasti! narsisti tuhoaa sinut pala palalta - pakene siis kun vielä voit!
Ei nyt ole kyse siitä, mitä luulet. Musta narsismi tarkoittaa sellaista tilaa, missä ihminen on "finito".
Mistä hitosta sinä tiedät, mitä musta narsismi on? Et osaa edes kirjoittaa sanaa "projektiivinen" oikein.
Musta narsismi tarkoittaa sitä kun ihminen tippuu pohjattomaan avaruuteen. Minuus hajoaa ja hänestä tulee katatoninen. Hän on kuin yksinäinen avaruuskivi loputtomassa pimeässä syvyydessä. Musta narsismi on mielen päätyseinä.
Narsismikin saa pohjansa yleensä, siis , tarkoitan yleensä vailkejäämisestä lapsena, negatiivisista kokemuksista...se on kuten kilpi, suoja, yksilö ikäänkuin naamioituu sen alle/sisään. Pohjalla on pelko jstn. Että joku asia paljastuu muille, pelko yleisesti, että mitätöidään ihmisenä ellei suojaudu voimakkaan narsistisesta. Pohjalla voi myös olla Viha, minähän Kostan jollain tavalla noille pahantekijöille, muistan kyllä. Istuinkorkeus yhtään oikeaan?
Esimerkiksi, halveksun teitä, joten kusetan teitä.
Narsisti mitätöi, haukkuu ivallisesti, uhkailee itsemurhalla, manipuloi, vähättelee toisen kokemuksia, ei tunne minkäänlaista empatiaa tai rakkautta toista ihmistä kohtaan, kaasuvaloittaa, huijaa, valehtelee, jne. Lista on loputon.