Kävin Laser karvanpoistossa LUE

^00

Hei! Kävin lääkärissä Laser karvanpoistossa ja haluaisin jakaa kokemukseni teidän kanssa, koska olen itsekin seuraillut ihmisten kysymyksiä ja keskuteluja. Itse ainakin kaipaan kaikki mahdolliset tiedot. Ensiksikin kävin ennen "toimenpidettä" lääkärillä keskustelemassa jonka jälkeen varattiin aika. Sitten menin ihan tärinässä paikalle, että sattuukohan nyt kuinka paljon jne... Turhaan jännitin, koska toimenpide ainakin mulla meni tosi kivuttomasti. Noh kyllä tiesi, että jotain tapahtuu mutta oli todellakin täysin sidettävissä. Joku myy nyppiminen yms vahaaminen sattuu ihan saman verran. Eli yksi käyntikerta takana ja en tiedä kuinka monta edessä.
Nyt haluaisin kysyä teiltä jotka ovat käyneet näissä hoidoissa kuinka nopeasti teillä alkoi kasvamaan karvat takaisin ensimmäinsen kerran jälkeen? Koska mulla ne jo kasvaa(hoidosta 1,5vkoa). Onko toimenpide jotenkin epäonnistunut. Mielestäni ja hoitaja sanoi samaa, että olen unelma potilas kun karvat on tummia ja iho vaalea. Mutta toivottavasti tähän saisin kommenttejanne.
Voin raporoida tästä mun hoidosta sitten taas seuraavan kerran jälkeen joka on todennäköisesti helmi-maaliskuussa.

Mukavaa talven jatkoa!

T. Karvatveks toivottavasti joskus.

180

100533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoitosarja kesken

      Tarkoitatko valohoitoa? Siinähän käyntikertoja pitää olla 6-10, että karvat lakkaavat kasvamasta takaisin. On tapauskohtaista, miten nopeasti tuloksia alkaa tulla. Ainakin itselläni sängestä tuli melkein heti pehmeämpää, mutta edelleen karvat kasvavat (käyntikertoja on enemmän kuin kuusi), vaikka vähemmän.

    • sääret aina kiusana

      Hei, olisi kiinnostavaa lukea sun käynneistä. Itsekin todella tummat ja paksut säärikarvat omaavana olen harkinnut samaa toimenpidettä, kunhan opinnot loppuvat ja pääsisin työelämään. Sitten minulla olisi varaa. Onko toimenpide hintava ja saako siitä mitään Kela-korvauksia lääkärinpalkkioista tai itse toimenpiteestä vai katsotaanko homma täysin esteettiseksi toimenpiteeksi, josta ei ilmeisesti korvauksia saa.

      • Smurffiina90

        Itse olen käyttänyt Smart3s voidetta http://www.karvanpoisto.org/karvanpoisto-voide ja jo parin käyttökerran jälkeen karvat vähenivät. Ärsyttää todelakkin kun on niin tummat karvat että ne näkyvät kilometrien päähän :(. Itse säästin opintotuesta syömällä hernekeittoa viikon, eli ei pahempi uhraus.


      • Anonyymi

    • Käynyt 3 kertaa

      Olen käynyt yhteensä 3 kertaa hoidoissa. Kaksi ensimmäistä kertaa tehtiin aleksandriittilaserilla ja se tehosi erittäin hyvin. Karvat eivät heti pudonneet pois, mutta parin viikon jälkeen karvoja ei näkynyt missään :) eli tulos oli hyvä. Otin hoitoja esim. bikinirajaan ja kainaloihin. Karvat pysyivät noin kuukauden poissa ja uudet (erit) karvat kasvoivat.

      Nyt tässä kuussa kävin siis kolmannen kerran hoidoissa ja hoito tehtiin diodi-laserilla, jonka pitäisi olla kaikkein tehokkain ja uusin. Minulle kävi kuitenkin niin, että en ole huomannut minkäänlaista vaikutusta karvojen lähtemisessä missään vaiheessa ja hoidosta on nyt jo 2 viikkoa. Aion ensi kerralla kysyä, että voisiko hoitaja tehdä sillä aleksandriittilaserilla minulle sen hoidon, kuten aiemminkin.

      Jotenkin epäilinkin tuon diodilaserin tehoa, koska se ei sattunut niin paljon..

      Onko muilla tällaisia huomioita eri lasereiden tehosta??

      • ^00

        Joo voin raportoida. Kelalta ei saa korvausta muutoin kuin ne joille on diagnosoitu Hirutismi.
        Mä hoidan bikinirajaa ja sääriä ja hoito maksoi 319/krt. Paljon, mutta olen kärsinyt tästä jo liian kauan niin haluan kerrankin satsata itseeni.

        Nainen 25 : mun toinen sääri hoidettiin diodilla ja toinen aleksadriitilla. Eli olen varmaan tieteellinen koekaniini, että kumpi nyt toimii. Tietenkin kaikki on yksilöllistä. Munkin mielestä Diodi oli kivuliaampi mitä A.

        Mut kaikki kokemukset ko. hoidosta otetaan mielellään vastaan.


      • nainen25
        ^00 kirjoitti:

        Joo voin raportoida. Kelalta ei saa korvausta muutoin kuin ne joille on diagnosoitu Hirutismi.
        Mä hoidan bikinirajaa ja sääriä ja hoito maksoi 319/krt. Paljon, mutta olen kärsinyt tästä jo liian kauan niin haluan kerrankin satsata itseeni.

        Nainen 25 : mun toinen sääri hoidettiin diodilla ja toinen aleksadriitilla. Eli olen varmaan tieteellinen koekaniini, että kumpi nyt toimii. Tietenkin kaikki on yksilöllistä. Munkin mielestä Diodi oli kivuliaampi mitä A.

        Mut kaikki kokemukset ko. hoidosta otetaan mielellään vastaan.

        Sanoin, että mielestäni aleksandriittilaseri oli kivuliaampi kuin diodi.


      • ei tehonnut...

        Itse kävin neljä kertaa bikinialueen karvojen laserpoistossa, poisto tehtiin diodi-laserilla. Hoitojen jälkeen karvat eivät kertaakaan tippuneet itsestään pois vaikka tehoakin lisättiin. Alunperin hoitaja kyllä lupaili, että tulee tehoamaan, mutta ilmeisesti ei olleet tarpeeksi tummat karvat tai mikä lie ollut syynä. Minulle siitä ei kuitenkaan ollut apua, joten lopetin käynnit. Harmi vain kun olin niin toiveikas sen suhteen...


      • ^00
        nainen25 kirjoitti:

        Sanoin, että mielestäni aleksandriittilaseri oli kivuliaampi kuin diodi.

        Joo niin käsitin väärin.. tajusin sen sitten heti kun sen lähetin viestin. Mutta tosiaan eri ihmiset kokee tämän eri tavalla kun mä koin diodin kivuliaammaksi. Mun hoidosta on nyt kaksi viikoa ja vielä ei ole karvat tipahtaneet. Ne alkoi kasvamaan about neljän päivän päästä uudestaan, muttei ne rehota sillee normaalisti, että ainakin jotain on tapahtunut. Nyt pitäs varata uusi aika. Toivottavasti tää hoito nyt tehois. Kun mun toinen jalka käsiteltiin A ja toinen D -laserilla niin ainakin molemmissa jaloissa karvaa kasvaa lähes yhtä paljon, joten vielä ei voi verrata kumpi on mulle parempi.

        Jotkut kyseli siitä, että pitääkö hoitoon mennessä sheivata .. joo kannattaa, niin ei mene aika sitten siihen sheivaamiseen vaan päästään heti tosi toimiin.


      • parempi?
        ^00 kirjoitti:

        Joo niin käsitin väärin.. tajusin sen sitten heti kun sen lähetin viestin. Mutta tosiaan eri ihmiset kokee tämän eri tavalla kun mä koin diodin kivuliaammaksi. Mun hoidosta on nyt kaksi viikoa ja vielä ei ole karvat tipahtaneet. Ne alkoi kasvamaan about neljän päivän päästä uudestaan, muttei ne rehota sillee normaalisti, että ainakin jotain on tapahtunut. Nyt pitäs varata uusi aika. Toivottavasti tää hoito nyt tehois. Kun mun toinen jalka käsiteltiin A ja toinen D -laserilla niin ainakin molemmissa jaloissa karvaa kasvaa lähes yhtä paljon, joten vielä ei voi verrata kumpi on mulle parempi.

        Jotkut kyseli siitä, että pitääkö hoitoon mennessä sheivata .. joo kannattaa, niin ei mene aika sitten siihen sheivaamiseen vaan päästään heti tosi toimiin.

        Olen käynyt poistattamassa karvoja vain alexandriittilaserilla. Ainakin väitetään että sen aallonpituus sopii paremmin mustille karvoille. Tuolla karvani lähti melko hyvin, mutta pientä jälkikasvua on tullut noin vuoden aikana. Ne on sitten poistettu neulaepilaatiolla, kun yksittäisiä karvoja varten ei halua maksaa laserin kovia hintoja.


      • nainenkomies
        ^00 kirjoitti:

        Joo voin raportoida. Kelalta ei saa korvausta muutoin kuin ne joille on diagnosoitu Hirutismi.
        Mä hoidan bikinirajaa ja sääriä ja hoito maksoi 319/krt. Paljon, mutta olen kärsinyt tästä jo liian kauan niin haluan kerrankin satsata itseeni.

        Nainen 25 : mun toinen sääri hoidettiin diodilla ja toinen aleksadriitilla. Eli olen varmaan tieteellinen koekaniini, että kumpi nyt toimii. Tietenkin kaikki on yksilöllistä. Munkin mielestä Diodi oli kivuliaampi mitä A.

        Mut kaikki kokemukset ko. hoidosta otetaan mielellään vastaan.

        onkos missään faktatietoa kelan korvauksesta hirsutismiin?
        Mulla meinaan ois sellanen hirsutismiparta ja haluaisin saada tietoa.


      • Anonyymi
        nainenkomies kirjoitti:

        onkos missään faktatietoa kelan korvauksesta hirsutismiin?
        Mulla meinaan ois sellanen hirsutismiparta ja haluaisin saada tietoa.

        Kelan sivuilta löydät


      • Anonyymi

        Missä olit käynyt


    • odessab

      Itelläni on ongelmana sääret, mutta ajattelin tässä kohta mennä sinne lauttasaaressa sijaitsevaan laseripaikkaan. Sitä vaan että pitääks sinne koehoitoon ja itse hoitoon mennä sheivatuilla kintuilla vai karvasilla? Joo aika tyhmä kysymys mutta askarruttaa mua silti.
      Ja riittääkö säärille vaikka 3 hoitokertaa vai pitäiskö käydä enemmän. Ku en viittis rahoja käyttää mihinkään 6 hoitokertaan, kun ei sitä rahaa oo mulla niin paljoo :D

      • ensin!

        Tuolla aikaisemminkin joku kirjoitti karvojen tippumisesta. Mutta karvat pitää laseria varten sheivata tarkasti, jotta laserin teho vaikuttaa vain karvatuppeen, eikä karva varjosta sitä (ja kärvenny).

        Hoitokertojen määrä riippuu karvankasvusta ja hoitokertojen välistä. Hoitokertojen uusinta perustuu siihen että kerralla voidaan polttaa vain silloin kasvuvuorossa olevat karvat. Kun lepovuorossa olleet karvat tulevat esiin, on aika uusia hoito. Liian pitkäänkään ei voi odottaa, koska karvat alkavat kasvukiertonsa mukaisesti surkastumaan, eikä laser enää tehoa niihin. Hoitoväliksi suositellaa 4-6 viikkoa. Jos haluaa todella kaikki karvat pois, voi joutua käymään noin 5-8 kertaa. Kolmella hoitokerralla saa todennäköisesti harvennettua kasvua jo aika hyvin ja sitten kun on taas rahaa, jatketaan hoitoja.


      • merrrri

        Muaki kiinnostaa tämä aihe. Pitääkö siis ennen koehoitoaki sheivata? Kun katoin sairaala laserin internet sivuja niin siellä luki että: Ennen hoitoa karvat ajetaan. Tämän voi tehdä jo kotona, jos lääkäri/hoitaja on arvioinut karvoituksen koehoitoa tehtäessä.
        Ainakin minä tajusin tuosta tekstistä, että koehoitoon mennään sheivaamattomana vai??


      • nainen25
        ensin! kirjoitti:

        Tuolla aikaisemminkin joku kirjoitti karvojen tippumisesta. Mutta karvat pitää laseria varten sheivata tarkasti, jotta laserin teho vaikuttaa vain karvatuppeen, eikä karva varjosta sitä (ja kärvenny).

        Hoitokertojen määrä riippuu karvankasvusta ja hoitokertojen välistä. Hoitokertojen uusinta perustuu siihen että kerralla voidaan polttaa vain silloin kasvuvuorossa olevat karvat. Kun lepovuorossa olleet karvat tulevat esiin, on aika uusia hoito. Liian pitkäänkään ei voi odottaa, koska karvat alkavat kasvukiertonsa mukaisesti surkastumaan, eikä laser enää tehoa niihin. Hoitoväliksi suositellaa 4-6 viikkoa. Jos haluaa todella kaikki karvat pois, voi joutua käymään noin 5-8 kertaa. Kolmella hoitokerralla saa todennäköisesti harvennettua kasvua jo aika hyvin ja sitten kun on taas rahaa, jatketaan hoitoja.

        Karvat kyllä ajellaan ennen hoitoon menoa, mutta karvat kasvavat hoidon jälkeen. Minä ainakin olen joutunut ajelemaan hoidettuja alueita noin puolitoista viikkoa hoidon jälkeen, mutta noin kahden viikon kuluessa olen huomannut, että karvoja ei ole ollut enää missään. Tämä siis aleksandriittilaserin jälkeen, diodilaseri ei minulle tehonnut.

        En tiedä mistä tuo johtuu, että karvat eivät häviä välittömästi hoidon jälkeen, vaan myöhemmin..


      • oudolta!
        nainen25 kirjoitti:

        Karvat kyllä ajellaan ennen hoitoon menoa, mutta karvat kasvavat hoidon jälkeen. Minä ainakin olen joutunut ajelemaan hoidettuja alueita noin puolitoista viikkoa hoidon jälkeen, mutta noin kahden viikon kuluessa olen huomannut, että karvoja ei ole ollut enää missään. Tämä siis aleksandriittilaserin jälkeen, diodilaseri ei minulle tehonnut.

        En tiedä mistä tuo johtuu, että karvat eivät häviä välittömästi hoidon jälkeen, vaan myöhemmin..

        On outoa jos laseroitu karva vielä kasvaisi. Tietenkin lepovuorossa ollut karva tulee näkyviin, mutta ei se häviä ennen seuraavaa laserointia. Ainakin minulla alexandriittilaserin jälkeen karva ei kasvanut yhtään. Kuolleesta karvatupesta se pieni juurenpätkä työntyi ulos suunnilleen viikon aikana. Mahdoitko tarkoittaa tätä ilmiötä, kasvua se ei ole.


      • mukaan...
        merrrri kirjoitti:

        Muaki kiinnostaa tämä aihe. Pitääkö siis ennen koehoitoaki sheivata? Kun katoin sairaala laserin internet sivuja niin siellä luki että: Ennen hoitoa karvat ajetaan. Tämän voi tehdä jo kotona, jos lääkäri/hoitaja on arvioinut karvoituksen koehoitoa tehtäessä.
        Ainakin minä tajusin tuosta tekstistä, että koehoitoon mennään sheivaamattomana vai??

        kannattaa toimia. Näin "maalaisjärjellä" todellakin tuntuisi että koepolttoon voisi mennä ajelematta, jolloin lääkäri näkee karvan värin ja esiintymistiheyden ja vahvuuden. Eiköhän lääkäriltä löydy kertakäyttöhöylä, jolla koepolttoalue ajellaan.


      • hgftyr
        mukaan... kirjoitti:

        kannattaa toimia. Näin "maalaisjärjellä" todellakin tuntuisi että koepolttoon voisi mennä ajelematta, jolloin lääkäri näkee karvan värin ja esiintymistiheyden ja vahvuuden. Eiköhän lääkäriltä löydy kertakäyttöhöylä, jolla koepolttoalue ajellaan.

        Hei vaan kaikki, paljonko tämä toimenpide maksaa, jos haluan bikinirajan kuntoon, siis onko se n300 e kaikki tarvittavat käynnit , vai 300 joka käynti.Eikö kosmetologit tee näitä, vai menettekö lääkärille???


      • etreryyu
        hgftyr kirjoitti:

        Hei vaan kaikki, paljonko tämä toimenpide maksaa, jos haluan bikinirajan kuntoon, siis onko se n300 e kaikki tarvittavat käynnit , vai 300 joka käynti.Eikö kosmetologit tee näitä, vai menettekö lääkärille???

        Jos olet saanut tuollaisen hinnan, se lienee kerralta (tuntuu olevan yläkanttiin, joten voi sisältyä koepolttokin). Sitten vaan kerrotaan hoitokertojen määrällä ja saadaan hurja kokonaissumma.

        Laserepilointia saa tehdä vain terveysalan ammattilaiset. Voi olla tehtävään koulutettu sairaanhoitaja tai lääkäri. Laserointia tehdään muutamassa sairaalassa ja lääkärikeskuksissa.


      • zeki

        Hei,Olen käynyt lauttasaaressa laserilla.Minulle tehtiin 8 hoitokerta alaselälle voin sanoa lähti pysyvästi noin puolet siistä on yli 2v ei oo tullut,mutta puolet pysyy.Paljon rahoja meni.Ja sattuu tosi paljon.


      • huomenta
        nainen25 kirjoitti:

        Karvat kyllä ajellaan ennen hoitoon menoa, mutta karvat kasvavat hoidon jälkeen. Minä ainakin olen joutunut ajelemaan hoidettuja alueita noin puolitoista viikkoa hoidon jälkeen, mutta noin kahden viikon kuluessa olen huomannut, että karvoja ei ole ollut enää missään. Tämä siis aleksandriittilaserin jälkeen, diodilaseri ei minulle tehonnut.

        En tiedä mistä tuo johtuu, että karvat eivät häviä välittömästi hoidon jälkeen, vaan myöhemmin..

        Ei ne karvat kasva, vaan ne tulevat pois luonnollista reittiä. Kun karva on ulkona se ei kasva enää uudelleen.


      • nainen692
        huomenta kirjoitti:

        Ei ne karvat kasva, vaan ne tulevat pois luonnollista reittiä. Kun karva on ulkona se ei kasva enää uudelleen.

        Kävin jedaj laaserissa tammisaaressa ja maksoin noin 150€
        /kerta ja kävin 6 kerta ja ne on pysynyt poissa melkein 2 kolmas osa säärestä olen tosi tyytyväinen.


      • bramana

    • Kallis lysti

      Paljonko mahtoi maksaa, kun kävit lääkärillä karvanpoistossa? Oliko ihan jossain lääkärikeskuksella vai missä lääkärillä kävit? Ja niin, miltä alueelta niitä karvoja poistatit?

      • vinkki!

        Epilaserilla hinnat ovat hiukan halvempia sairaanhoitajan tekemänä kuin lääkärin.

        Tämä firma kiertää Etelä-Suomen lääkäriasemilla.


      • epilaserin sairaanhoitajalta
        vinkki! kirjoitti:

        Epilaserilla hinnat ovat hiukan halvempia sairaanhoitajan tekemänä kuin lääkärin.

        Tämä firma kiertää Etelä-Suomen lääkäriasemilla.

        Epilaserin iholaserkeskukset sijaitsevat Turun Mehiläisessä, Helsingin Lääkärikeskusyhtymässä, Jyväskylän Mehiläisessä, Tampereen Koskiklinikassa sekä Terveystalo Lahdessa. Näillä paikkakunnilla Epilaserilla on "oma" vakituinen henkilökunta (pääsääntöisesti ihotauteihin erikoistuneita lääkäreitä) ja käytössä yhteensä 20 laserlaitetta sekä muuta hoidoissa tavittavaa laitteistoa. --> Palvelut ovat siksi myös helposti saatavilla.

        Muutamilla paikkakunnilla (Vaasa, Seinäjoki, Pori, Hämeenlinna) ihon laserhoitopalvelut on järjestetty muulla tavoin. Käytännössä kyse on sairaanhoitajan ja ihotautilääkärin "kiertämisestä" em. paikkakunnilla.

        Epilaserin hinnasto on nähtävissä yrityksen internetsivuilla osoitteessa www.epilaser.fi. Kuten hinnastossa todetaan, voi sairaanhoitaja tehdä joitakin hoitoja lääkärin ohjeistamana hieman lääkärin hoitohintoja edullisemmin. Suurimman osan hoidoista tekevät kuitenkin jatkossakin laserhoitoihin kouluttautuneet ihotautien erikoislääkärit.

        Epilaser on ennen kaikkea lääkäripalveluyritys.


    • Minäpä

      Kuinka tummia niiden karvojen sitten pitää olla? Minulla on sellaisia hentoja, vähän tummempia karvoja kuin iho. Niitä on koko etupuolella ja takapuolella. En tiedä vaikuttaisiko hoito karvoihini kun en tiedä ovatko nuo sitten tarpeeksi tummia.

      • mustia

        Jotta laser tehoaisi kunnolla, karvojen pitää olla käytännössä mustia. Jos ne ovat vain hiukan ihoa tummempia, laserin tehon säätäminen on vaikeaa ettei iho vaurioidu. Myös laserin aallonpituus ei ehkä enää sovi vaaleammille karvoille.


    • hmmmmmmmmmmm

      Sitä vaan että kumpi on tehokkaampi aleksandriitti vai diodi?

      • väittävät

        Mustien ihokarvojen poistoon sanotaan alexandriittilaserin olevan tehokkaampi. Sillä on poistettu minulta karvoja ja hävisivät tehokkaasti.


      • kokemusta on

        Jos voit valita, valitse aleksandriittilaser, -ainakin jos kyse on laajempien ihoalueiden käsittelystä (ja siis isommista rahallisista uhrauksista). Epilaserilla on aleksandriittilaser Helsingissä (Lääkärikeskusyhtymä) ja Tampereella (Koskiklinikka). Lisäksi aleksandriitti löytyy Mehiläisestä Helsingistä ja Kuopiosta Aidasta (kauneus- ja laserklinikka). Kaikissa paikoissa Sinua palvelee ammattitaitoinen henkilökunta.


      • vaihtoehdot kiinnostaa
        kokemusta on kirjoitti:

        Jos voit valita, valitse aleksandriittilaser, -ainakin jos kyse on laajempien ihoalueiden käsittelystä (ja siis isommista rahallisista uhrauksista). Epilaserilla on aleksandriittilaser Helsingissä (Lääkärikeskusyhtymä) ja Tampereella (Koskiklinikka). Lisäksi aleksandriitti löytyy Mehiläisestä Helsingistä ja Kuopiosta Aidasta (kauneus- ja laserklinikka). Kaikissa paikoissa Sinua palvelee ammattitaitoinen henkilökunta.

        Missä helsingin toimipisteessä on mahdollisuus kokeilla molempia hoitoja, ja vieläpä saman aikaisesti? Ovatko saman hintaisia?


      • epilaserin sairaanhoitajalta
        vaihtoehdot kiinnostaa kirjoitti:

        Missä helsingin toimipisteessä on mahdollisuus kokeilla molempia hoitoja, ja vieläpä saman aikaisesti? Ovatko saman hintaisia?

        Valitettavasti Helsingin Lääkärikeskuksessa ei ole käytössä molemmat laserlaitteet, vaan pelkästään asiakkailtamme hyvän (itse asiassa paremman) palautteen saanut aleksandriittilaser.


      • epilaserin sairaanhoitajalta
        epilaserin sairaanhoitajalta kirjoitti:

        Valitettavasti Helsingin Lääkärikeskuksessa ei ole käytössä molemmat laserlaitteet, vaan pelkästään asiakkailtamme hyvän (itse asiassa paremman) palautteen saanut aleksandriittilaser.

        Epilaser on hankkinut aleksandriittilaserit myös Turkuun ja Jyväskylään, joten myös näillä paikkakunnilla hoito onnistuu!


      • karvanpoisto...
        epilaserin sairaanhoitajalta kirjoitti:

        Epilaser on hankkinut aleksandriittilaserit myös Turkuun ja Jyväskylään, joten myös näillä paikkakunnilla hoito onnistuu!

        Tietääkö kukaan tehäänkö tätä brasilialaisena? Jyväskylässä?

        -Olisin hyvin kiitollinen tästä tiedosta-


      • löpolop
        karvanpoisto... kirjoitti:

        Tietääkö kukaan tehäänkö tätä brasilialaisena? Jyväskylässä?

        -Olisin hyvin kiitollinen tästä tiedosta-

        marjaana hautalahti.


      • ei ole varaa hoitolaan
        löpolop kirjoitti:

        marjaana hautalahti.

        Onko kukaan tehnyt ihokarvojen poistoa laserilla kotona???
        Tämän vuoden alusta on ollut mahdollista ostaa laserlaite kotiin. Hintaa sillä on laserin koosta riippuen 200-600 euroa. Se on silti iso raha heittää hukkaan jos se ei toimi ollenkaan..mut tosi iso säästö jos se toimii, eikä tarvitse käydä kauneushoitoloissa teettämässä karvanpoistoa kalliisti.
        lisin todella kiitollinen, jos joku voisi kertoa kokemuksia kotilaserista! Itse olen todella vaalea iholtani ja minulla kasvaa mustaa paksua karvaa ihan väärissä paikoissa ja liian paljon..ihoni ei kestä höyläämistä ja karvat kasvavat alle kuudessa tunnissa takaisin. Eli jos aamulla höylää, niin iltapäivällä ei ole enää siisti.Epiloinnin vaikutuksetkaan eivät kestä paria päivää pidempään. Tarvitsen todella kipeästi pysyvää karvanpoistomenetelmää!


      • ei ole varaa hoitolaan
        ei ole varaa hoitolaan kirjoitti:

        Onko kukaan tehnyt ihokarvojen poistoa laserilla kotona???
        Tämän vuoden alusta on ollut mahdollista ostaa laserlaite kotiin. Hintaa sillä on laserin koosta riippuen 200-600 euroa. Se on silti iso raha heittää hukkaan jos se ei toimi ollenkaan..mut tosi iso säästö jos se toimii, eikä tarvitse käydä kauneushoitoloissa teettämässä karvanpoistoa kalliisti.
        lisin todella kiitollinen, jos joku voisi kertoa kokemuksia kotilaserista! Itse olen todella vaalea iholtani ja minulla kasvaa mustaa paksua karvaa ihan väärissä paikoissa ja liian paljon..ihoni ei kestä höyläämistä ja karvat kasvavat alle kuudessa tunnissa takaisin. Eli jos aamulla höylää, niin iltapäivällä ei ole enää siisti.Epiloinnin vaikutuksetkaan eivät kestä paria päivää pidempään. Tarvitsen todella kipeästi pysyvää karvanpoistomenetelmää!

        Huomasin juuri, että Sokoksella myydään sellaista laserlaitetta 329 euron hintaan tarjouksessa. En tiedä uskaltaisiko ostaa sellaisen, se on iso raha opiskelijalle. Jos joku on ostanut sellaisen/ostaa sellaisen, olisin todella kiinnostunut kuulemaan käyttökokemuksia!


      • pidempäänkin
        ei ole varaa hoitolaan kirjoitti:

        Huomasin juuri, että Sokoksella myydään sellaista laserlaitetta 329 euron hintaan tarjouksessa. En tiedä uskaltaisiko ostaa sellaisen, se on iso raha opiskelijalle. Jos joku on ostanut sellaisen/ostaa sellaisen, olisin todella kiinnostunut kuulemaan käyttökokemuksia!

        Kyllä noita "kotilaserlaitteita" on myyty jo useamman vuoden ajan eikä vain tämän vuoden alusta. Milloin mikäkin postimyyntiliike on niitä mainostanut. Nyt näköjään Sokoskin on ajatellut ottaa irtorahat talteen hölmöiltä.

        Koska noita laitteita on ollut saatavilla jo useita vuosia, pitäisi päteviä kokemuksia jo löytyä. Täällä aina muutaman kuukauden välein joku suunnittelee ostoa ja kyselee kokemuksia. Niistä kokemuksista ei vain ole kuulunut mitään, puoleen eikä toiseen. Yleisesti vaan arvioidaan humpuukiksi.

        Koska olen käynyt ammattilaitteiden käsittelyssä, nuo mainosten lelut näyttävät todella naurettavilta. Ammattilaislaitteet ovat isoja kaappeja ja paksuja kaapeleita, eikä silti käsittele kerrallaan kuin noin 15 mm halkaisijaltaan olevan alueen. Omaa vuoroa odotellessa hoitohuoneen ulkopuolelle saakka kuuluu laitteiston pulssien jysähtely (sanamukaisesti), joten järeitä tehoja tarvitaan.


      • 50 häämöttää jo
        pidempäänkin kirjoitti:

        Kyllä noita "kotilaserlaitteita" on myyty jo useamman vuoden ajan eikä vain tämän vuoden alusta. Milloin mikäkin postimyyntiliike on niitä mainostanut. Nyt näköjään Sokoskin on ajatellut ottaa irtorahat talteen hölmöiltä.

        Koska noita laitteita on ollut saatavilla jo useita vuosia, pitäisi päteviä kokemuksia jo löytyä. Täällä aina muutaman kuukauden välein joku suunnittelee ostoa ja kyselee kokemuksia. Niistä kokemuksista ei vain ole kuulunut mitään, puoleen eikä toiseen. Yleisesti vaan arvioidaan humpuukiksi.

        Koska olen käynyt ammattilaitteiden käsittelyssä, nuo mainosten lelut näyttävät todella naurettavilta. Ammattilaislaitteet ovat isoja kaappeja ja paksuja kaapeleita, eikä silti käsittele kerrallaan kuin noin 15 mm halkaisijaltaan olevan alueen. Omaa vuoroa odotellessa hoitohuoneen ulkopuolelle saakka kuuluu laitteiston pulssien jysähtely (sanamukaisesti), joten järeitä tehoja tarvitaan.

        Tuo "vaadittava" ihon ja karvan värikontrasti arveluttaa. Tai siis, osa omista ylimääräkarvoistani on tummia, osa vaaleampia, ihan niin kuin hiuksenikin luonnonvärisinä. Voiko siis käydä niin, että hoito tehoaa vain osaan karvoista?

        No, oma suuri ongelmani on neuroottiseksi yltänyt nyppiminen joka tahtoo jo syödä ihoakin. Karva kasvaa nopeasti ja on jäykkää, joten käsi hakeutuu tunnustelemaan leukaa ja nenänalusta JOKA PÄIVÄ ja kuljetan pinsettejä where ever I go. Ennen toisinaan rikkoutuvan ihon ensimmäistäkään tulehdusta tahtoisin löytää lempeämmän ja vähemmän työlään avun.

        Olen siis taas kerran googlettamassa karvattomuutta. Tänään jo kallistumassa A-laserhoitoon. Jos menen Helsingin lääkärikeskukseen, osaako kukaan sanoa, miksi sairaanhoitajan antama halvempi hoito ko. paikassa olisi lääkärin antamaa huonompi?
        Jos nimittäin vaaditaan 5-8 hoitokertaa, tuo halvempi tulee todella paljon halvemmaksi.


      • 50 häämöttää jo
        pidempäänkin kirjoitti:

        Kyllä noita "kotilaserlaitteita" on myyty jo useamman vuoden ajan eikä vain tämän vuoden alusta. Milloin mikäkin postimyyntiliike on niitä mainostanut. Nyt näköjään Sokoskin on ajatellut ottaa irtorahat talteen hölmöiltä.

        Koska noita laitteita on ollut saatavilla jo useita vuosia, pitäisi päteviä kokemuksia jo löytyä. Täällä aina muutaman kuukauden välein joku suunnittelee ostoa ja kyselee kokemuksia. Niistä kokemuksista ei vain ole kuulunut mitään, puoleen eikä toiseen. Yleisesti vaan arvioidaan humpuukiksi.

        Koska olen käynyt ammattilaitteiden käsittelyssä, nuo mainosten lelut näyttävät todella naurettavilta. Ammattilaislaitteet ovat isoja kaappeja ja paksuja kaapeleita, eikä silti käsittele kerrallaan kuin noin 15 mm halkaisijaltaan olevan alueen. Omaa vuoroa odotellessa hoitohuoneen ulkopuolelle saakka kuuluu laitteiston pulssien jysähtely (sanamukaisesti), joten järeitä tehoja tarvitaan.

        Tuossa edellä kirjoittanut sanoo, että "Ammattilaislaitteet ovat isoja kaappeja ja paksuja kaapeleita, eikä silti käsittele kerrallaan kuin noin 15 mm halkaisijaltaan olevan alueen".

        Tuo oli yllätys. Jos siis kertajysäksellä 1,5 sentin ala, niin siinähän osutaan jo vaikka kuinka moneen karvatuppeen. Ja ylähuulen alue on parilla tujauksella kertahoidettu.

        Hyvä uutinen. Huuli-leukahoitoon menisi siis ... vartin(ko) verran aikaa per kerta...


      • laskit!
        50 häämöttää jo kirjoitti:

        Tuossa edellä kirjoittanut sanoo, että "Ammattilaislaitteet ovat isoja kaappeja ja paksuja kaapeleita, eikä silti käsittele kerrallaan kuin noin 15 mm halkaisijaltaan olevan alueen".

        Tuo oli yllätys. Jos siis kertajysäksellä 1,5 sentin ala, niin siinähän osutaan jo vaikka kuinka moneen karvatuppeen. Ja ylähuulen alue on parilla tujauksella kertahoidettu.

        Hyvä uutinen. Huuli-leukahoitoon menisi siis ... vartin(ko) verran aikaa per kerta...

        Todellakin, ei tuo ammattilaitekaan käsittele kovin isoa aluetta kertapulssilla. Ylähuuleen tarvitaan kyllä muutama tujaus, pari ei riitä, mutta ei todellakaan mahdottoman paljon.

        Tuohon ylähuuli-leuka-alueeseen menee suunnilleen vartin verran, ei sen enempää ja siinä on jo valmistelut ja "jälkipuheet" mukana. Itse käsittely menee muutamassa minuutissa (onneksi) koska esimerkiksi aivan sierainten alta käsittely saa kyllä hyppäämään vaikka muuten laserkäsittely ei ole viivottimella läpsäisyä kummempaa.

        Käsittelyn hintaero (lääkäri-sairaanhoitaja) taitaa perustua enemmän palkan eroon ja ehkäpä myös siihen että hoitaja tekee rutiinikäsittelyt ja lääkäri vaikeammat tapaukset. Minulla on aina hoitaja tehnyt karvanpoistokäsittelyt ja tulos on ollut hyvä. Hiussuonten poiston laserilla teki lääkäri.


      • tyttö.
        laskit! kirjoitti:

        Todellakin, ei tuo ammattilaitekaan käsittele kovin isoa aluetta kertapulssilla. Ylähuuleen tarvitaan kyllä muutama tujaus, pari ei riitä, mutta ei todellakaan mahdottoman paljon.

        Tuohon ylähuuli-leuka-alueeseen menee suunnilleen vartin verran, ei sen enempää ja siinä on jo valmistelut ja "jälkipuheet" mukana. Itse käsittely menee muutamassa minuutissa (onneksi) koska esimerkiksi aivan sierainten alta käsittely saa kyllä hyppäämään vaikka muuten laserkäsittely ei ole viivottimella läpsäisyä kummempaa.

        Käsittelyn hintaero (lääkäri-sairaanhoitaja) taitaa perustua enemmän palkan eroon ja ehkäpä myös siihen että hoitaja tekee rutiinikäsittelyt ja lääkäri vaikeammat tapaukset. Minulla on aina hoitaja tehnyt karvanpoistokäsittelyt ja tulos on ollut hyvä. Hiussuonten poiston laserilla teki lääkäri.

        Elikkä onko laser poistoa mahdollista tehdä tatuoituun ihoon, pilaamatta tatuointia? En löytänyt mistään tietoa tästä...


      • poistetaan
        tyttö. kirjoitti:

        Elikkä onko laser poistoa mahdollista tehdä tatuoituun ihoon, pilaamatta tatuointia? En löytänyt mistään tietoa tästä...

        myös tatuointeja! Laserin valon väri on erilaista eri värisille tatuoinneille. Karvan poistoon tarkoitetut laserit todennäköisesti kärventää myös tumman tatuointikuvan (taitaa tulla paloarpi pahimmillaan).


      • toimii!!
        pidempäänkin kirjoitti:

        Kyllä noita "kotilaserlaitteita" on myyty jo useamman vuoden ajan eikä vain tämän vuoden alusta. Milloin mikäkin postimyyntiliike on niitä mainostanut. Nyt näköjään Sokoskin on ajatellut ottaa irtorahat talteen hölmöiltä.

        Koska noita laitteita on ollut saatavilla jo useita vuosia, pitäisi päteviä kokemuksia jo löytyä. Täällä aina muutaman kuukauden välein joku suunnittelee ostoa ja kyselee kokemuksia. Niistä kokemuksista ei vain ole kuulunut mitään, puoleen eikä toiseen. Yleisesti vaan arvioidaan humpuukiksi.

        Koska olen käynyt ammattilaitteiden käsittelyssä, nuo mainosten lelut näyttävät todella naurettavilta. Ammattilaislaitteet ovat isoja kaappeja ja paksuja kaapeleita, eikä silti käsittele kerrallaan kuin noin 15 mm halkaisijaltaan olevan alueen. Omaa vuoroa odotellessa hoitohuoneen ulkopuolelle saakka kuuluu laitteiston pulssien jysähtely (sanamukaisesti), joten järeitä tehoja tarvitaan.

        Minulla on Rio kotilaser ja olen saanut sillä todella hyvin kasvun stoppaamaan leuassa, ylähuulen päällä ja bikinirajoissa.

        Aluksi tarvittavat testit ja sitten vain käsittelin alueet muutamaan kertaan aika lyhyen ajan sisällä. Karvatupet putoili parin viikona aikana ja sen jälkeen viikset ja leuka on olleet sileät ja bikinirajojen kohdalla hentoa pientä karvaa.

        Ja hei...mulla oli siis kasvoissa vaaleita karvoja. Että nämä, jotka "tietää" ettei toimi, ei oikeesti tiedäkään.


      • mustakarvainen lady
        pidempäänkin kirjoitti:

        Kyllä noita "kotilaserlaitteita" on myyty jo useamman vuoden ajan eikä vain tämän vuoden alusta. Milloin mikäkin postimyyntiliike on niitä mainostanut. Nyt näköjään Sokoskin on ajatellut ottaa irtorahat talteen hölmöiltä.

        Koska noita laitteita on ollut saatavilla jo useita vuosia, pitäisi päteviä kokemuksia jo löytyä. Täällä aina muutaman kuukauden välein joku suunnittelee ostoa ja kyselee kokemuksia. Niistä kokemuksista ei vain ole kuulunut mitään, puoleen eikä toiseen. Yleisesti vaan arvioidaan humpuukiksi.

        Koska olen käynyt ammattilaitteiden käsittelyssä, nuo mainosten lelut näyttävät todella naurettavilta. Ammattilaislaitteet ovat isoja kaappeja ja paksuja kaapeleita, eikä silti käsittele kerrallaan kuin noin 15 mm halkaisijaltaan olevan alueen. Omaa vuoroa odotellessa hoitohuoneen ulkopuolelle saakka kuuluu laitteiston pulssien jysähtely (sanamukaisesti), joten järeitä tehoja tarvitaan.

        olen testannut kotilaitteet. eivät toimi. kotikäyttöön tarkoitettu "laser" on niin heikkotehoinen, että apua ei tule. sama koskee kosmetologien tekemänä, Olen uhrannut noin 1000e kosmetologin valohoitoihin, mutta ei mitään vaikutusta! Pääsisinpä oikein lääkärin käsittelyyn ja tehokkaalla laserilla. olisin valmis maksamaankin, mutta matkaa on niin paljon lähimpään paikkaan.


      • käynyt molemmissa
        mustakarvainen lady kirjoitti:

        olen testannut kotilaitteet. eivät toimi. kotikäyttöön tarkoitettu "laser" on niin heikkotehoinen, että apua ei tule. sama koskee kosmetologien tekemänä, Olen uhrannut noin 1000e kosmetologin valohoitoihin, mutta ei mitään vaikutusta! Pääsisinpä oikein lääkärin käsittelyyn ja tehokkaalla laserilla. olisin valmis maksamaankin, mutta matkaa on niin paljon lähimpään paikkaan.

        Riippuu missäpäin Suomea asustat. Epilaser (google löytää) ainakin kiertää Etelä- ja Keski-Suomea, Oulussakin on tiettävästi joku paikka jossa saa sairaanhoitajan tai lääkärin suorittamaa aitoa laserkäsittelyä. Jos todella haluaa karvoista eroon pysyvästi, kannattaa maksaa matkakulujakin.

        Vaihtoehto laserille on neulaepilaatio jota antaa kosmetologit. Mutta kunnolliseen tulokseen tarvitaan pätevä kosmetologi jotta karvat kuolevat pysyvästi. Neulaepilaatio on hidasta, eikä sitä kannata käyttää suuriin alueisiin (esimerkiksi kasvot sopivat käsittelyyn hyvin). Neulaepilaatiolla saadaan poistettua myös vaaleat karvat joihin laser ei pysty.


      • Anonyymi
        ei ole varaa hoitolaan kirjoitti:

        Huomasin juuri, että Sokoksella myydään sellaista laserlaitetta 329 euron hintaan tarjouksessa. En tiedä uskaltaisiko ostaa sellaisen, se on iso raha opiskelijalle. Jos joku on ostanut sellaisen/ostaa sellaisen, olisin todella kiinnostunut kuulemaan käyttökokemuksia!

        Älä osta ei toimi. Laki kieltää vahvan laserin käytön muilta kuin lääkäreiltä . Kotilaitteet on turhia, samoin kosmetologin koneet. Tuolla rahalla käyt kerran lääkärin hoidossa jo.


    • lassus

      Haluaisin kertoa tähän väliin omasta kokemuksestani. Toivottavasti kukaan ei masennu, mutta kävin ensimmäisen kerran poistamassa laserilla karvoja Mehiläisessä vuonna 2001! Minulla oli tosi tummat ja paksut karvat säärissä. Olen vuosien aikana käynyt siellä varmaan yhteensä kymmeniä kertoja ja onpa tainnut upota tuhansia eurojakin! Alkuvuosina kävin enemmän, nyt oli jopa parin vuoden tauko. Sääriin polvesta alaspäin hoito tehosi loistavasti, ainoastaan siellä täällä kasvaa hentoja hajakarvoja. Mutta selvästi huomaa että ei karvanpoisto aivan pysyvää ole, mitä pidempi väli sitä enemmän alkaa rehottaa.
      Minulla on käsitelty myös kasvoja, leukaa ja "viiksiä". Lääkäri muistaa joka kerta huomauttaa siitä, että nämä ihoalueet ovat hankalampia. Edelleen kasvaa viikset ja hajakarvoja leuassa. Vaikka siis tosiaan olen käynyt niitä laseroimassa kymmeniä kertoja yhdeksän vuoden ajan.
      Mutta älkää ihmiset hyvät satsatko noihin kotilaitteisiin, tehkää kertainvestointi ja käykää luotettavalla laseroijalla lääkärikeskuksessa. Itse olen ainakin tosi tyytyväinen että menin, siihen aikaan häpesin ongelmaani niin kovasti että kynnys mennä ensimmäisen kerran operoitavaksi oli todella korkea. Nykyään riittää kun sheivaan silloin tällöin vähän, ei tarvitse vahailla tai epiloida (naama onkin sitten toinen juttu, pinsetit on kovassa käytössä). Voin rehellisesti sanoa että laserointi muutti elämäni. Sitä ennen en voinut käyttää lyhyitä hameita tai shortseja, en mennä rannalle. Itsetunto oli aivan maassa kun salailin ongelmaa (mikään vahaus tai epilointi ei auttanut ja iho oli hirveän näköinen tein mitä tahansa).
      Aion edelleenkin käydä operoimassa kasvojen karvoja, jos ne vaikka joskus luovuttaisivat. Pari kolme viikkoa laseroinnin jälkeen näyttää aina hyvältä kun uudet karvat eivät vielä ole ehtineet kasvaa.

      • aaaaaaaggtyj645uk8io

        mut reidet makso 440€ O_o Siis aivan järkyttävä summa kerta hoidosta mulle kun ei ole palkkaakaan :/ Mun elämä muuttuis täysin jos saisin laitettua rahaa itseni hoitamiseen mut ei niin ei!Sen takia itsetunto onkin aivan vitun maassa vaikka en ole mikään ruma naamastakaan mut eihän kukaan muu näekkään mun ongelma kohtia paitsi kesällä pakosta jos on helvetin kuuma päivä :( Ehkä sit toisessa elämässä....


      • lähtee!

        Kummeleita mukaellen. Minulla ainakin naama putsaantui karvoista laserilla reilusti alle kymmenellä kerralla. Kun karvat olivat harventuneet lähes olemattomiin, hinnan vuoksi siirryin neulaepilaatioon (harvassa oleviin yksittäisiin karvoihin halvempi vaihtoehto). Nyt ylähuuleen ilmestyy ehkäpä kuukauden välein muutama yksittäinen karva jota ei muut huomaakaan, mutta on helppoa nypätä pinseteillä pois. Säännöllinen epilaattorin käyttö on hävittänyt karvat lähes kokonaan jaloista ja käsivarsista. Nyt ajelen vain joskus kun jokunen yksittäinen karva ilmestyy näkyviin. Kainalot pitää muistaa ajella 2-3 viikon välein niin tuntuu vain pientä nipistelyä.

        Erityisesti laserepiloinnissa hoito pitää toistaa ainakin alussa 4-6 viikon välein kun lepovuorossa olleet karvat kasvavat näkyviin. Jos laserin käyttäjä on ammattitaitoinen terveydenhoitohenkilö ja tehoa on ollut tarpeeksi, laseroitu karvatuppi kuolee eikä enää kasvata uutta karvaa. Uudet karvat ovat niitä lepovuorossa olleita. Mutta joskus vuosien kuluttua iho voi synnyttää uusia karvatuppia, varsinkin jos on käytetty voimakkaita ihon uudistamishoitoja. Siksi en ole ottanut kasvoihin mitään voimakkaita ihon uudistamiskäsittelyjä kun olen nyt päässyt eroon mustista naamakarvoista. Jonkin tehokkaan nuorennuskäsittelyn jälkeen uudelleen kasvavat viikset saisi epätoivoon.


      • ^00
        lähtee! kirjoitti:

        Kummeleita mukaellen. Minulla ainakin naama putsaantui karvoista laserilla reilusti alle kymmenellä kerralla. Kun karvat olivat harventuneet lähes olemattomiin, hinnan vuoksi siirryin neulaepilaatioon (harvassa oleviin yksittäisiin karvoihin halvempi vaihtoehto). Nyt ylähuuleen ilmestyy ehkäpä kuukauden välein muutama yksittäinen karva jota ei muut huomaakaan, mutta on helppoa nypätä pinseteillä pois. Säännöllinen epilaattorin käyttö on hävittänyt karvat lähes kokonaan jaloista ja käsivarsista. Nyt ajelen vain joskus kun jokunen yksittäinen karva ilmestyy näkyviin. Kainalot pitää muistaa ajella 2-3 viikon välein niin tuntuu vain pientä nipistelyä.

        Erityisesti laserepiloinnissa hoito pitää toistaa ainakin alussa 4-6 viikon välein kun lepovuorossa olleet karvat kasvavat näkyviin. Jos laserin käyttäjä on ammattitaitoinen terveydenhoitohenkilö ja tehoa on ollut tarpeeksi, laseroitu karvatuppi kuolee eikä enää kasvata uutta karvaa. Uudet karvat ovat niitä lepovuorossa olleita. Mutta joskus vuosien kuluttua iho voi synnyttää uusia karvatuppia, varsinkin jos on käytetty voimakkaita ihon uudistamishoitoja. Siksi en ole ottanut kasvoihin mitään voimakkaita ihon uudistamiskäsittelyjä kun olen nyt päässyt eroon mustista naamakarvoista. Jonkin tehokkaan nuorennuskäsittelyn jälkeen uudelleen kasvavat viikset saisi epätoivoon.

        Hei!

        Mä olin jo unohtanut tän keskustelun. Googletin asiasta ja tämä bongahti. Joo olin siis toi eka, joka oli ollut kerran siellä hoidossa ja paha minä en ole raportoinut. Kyllä täytyy kertoa, että hoidossa on tehonsa, mutta täytyy muistaa, että kun niitä uusia karvoja aina kasvaa, niin olen nytkin keväällä (kun iho on mahd. valkoinen: laser tehoaa paremmin) menossa ainakin 2 x hoidattaan sääret reidet bikinin. Uskon tähän vaikka rahaa menee LIIKAA. Mut parempi itsetunto ja se ettei häpeä itseään parantaa elämänlaatua, joten maksan ja itken.

        Mukavaa kevättä kaikille!


    • Viiks

      Onnistuuko vaaleita, hentoja, mutta pitkähköjä viiksikarvoja poistamaan laserilla? Olen lukenut vain tummien karvojen poistosta.

      • !!!!!

        Laser (eikä valopulssikaan) tehoa vaaleisiin karvoihin. Mutta hätä ei ole tämän näköinen. Vaaleat karvat saa pois pysyvästi neulaepilaatiolla. Mutta tuloksia syntyy vain ammattitaitoisen ja menetelmän täysin hallitsevan kosmetologin tekemänä. Muutenkin jos kyseessä on vain viiksikarvat, alue on niin pieni että neulaepilaatio voi tulla halvemmaksikin.


      • skjd
        !!!!! kirjoitti:

        Laser (eikä valopulssikaan) tehoa vaaleisiin karvoihin. Mutta hätä ei ole tämän näköinen. Vaaleat karvat saa pois pysyvästi neulaepilaatiolla. Mutta tuloksia syntyy vain ammattitaitoisen ja menetelmän täysin hallitsevan kosmetologin tekemänä. Muutenkin jos kyseessä on vain viiksikarvat, alue on niin pieni että neulaepilaatio voi tulla halvemmaksikin.

        kokeilaa laser rio karvojen poistolaitetta. tehoaa mustiin karvoihin


      • laite!
        skjd kirjoitti:

        kokeilaa laser rio karvojen poistolaitetta. tehoaa mustiin karvoihin

        Oletko itse kokeillut ja saanut todella pysyviä tuloksia? En ole erehtynyt tuhlaamaan tuohon laitteeseen rahojani kun kuulin tutulta joka oli kokeillut ja todennut ettei mustatkaan karvat lähde tuolla laitteella.


      • greenhorn
        !!!!! kirjoitti:

        Laser (eikä valopulssikaan) tehoa vaaleisiin karvoihin. Mutta hätä ei ole tämän näköinen. Vaaleat karvat saa pois pysyvästi neulaepilaatiolla. Mutta tuloksia syntyy vain ammattitaitoisen ja menetelmän täysin hallitsevan kosmetologin tekemänä. Muutenkin jos kyseessä on vain viiksikarvat, alue on niin pieni että neulaepilaatio voi tulla halvemmaksikin.

        kumpi on muuten halvempi/tehokkaampi, laser vai valoimpulssi?


      • selvää!
        greenhorn kirjoitti:

        kumpi on muuten halvempi/tehokkaampi, laser vai valoimpulssi?

        Tehokkuudessa laser on selvästi valoimpulssia tehokkaampi! Hoitokerralta valoimpulssi on yleensä halvempi mutta samaan lopputulokseen pääsemiseksi hoitokertoja tulee enemmän ja kokonaishinta voi olla suurempi kuin laserissa. Mutta siis kumpikin tehoaa sitä paremmin mitä vaaleampi iho on ja karvat tummempia. Ihannetapauksessa tulisi olla vaalea suomalainen ihotyyppi (ei saa olla päivettynyt) ja mustat karvat, silloin tulos on parhain.

        Molemmat hoitotavat ovat tällä hetkellä pois käytöstä, koska laserilla tai valolla käsitelty iho on herkkä auringon valolle ja sitä on vaikea täysin välttää kesällä. Käsiteltyyn ihoon voi tulla herkästi mm. maksaläikkiä tai muita värivirheitä.


      • tiedoksesi
        selvää! kirjoitti:

        Tehokkuudessa laser on selvästi valoimpulssia tehokkaampi! Hoitokerralta valoimpulssi on yleensä halvempi mutta samaan lopputulokseen pääsemiseksi hoitokertoja tulee enemmän ja kokonaishinta voi olla suurempi kuin laserissa. Mutta siis kumpikin tehoaa sitä paremmin mitä vaaleampi iho on ja karvat tummempia. Ihannetapauksessa tulisi olla vaalea suomalainen ihotyyppi (ei saa olla päivettynyt) ja mustat karvat, silloin tulos on parhain.

        Molemmat hoitotavat ovat tällä hetkellä pois käytöstä, koska laserilla tai valolla käsitelty iho on herkkä auringon valolle ja sitä on vaikea täysin välttää kesällä. Käsiteltyyn ihoon voi tulla herkästi mm. maksaläikkiä tai muita värivirheitä.

        Hei!

        Aleksandriittilaserhoitoja voi tehdä, jos iho ei ole ruskettunut. Tämä laser ei kuori ihon pintaa, eikä siksi altista ihoa auringon valon vaikutuksille. - Mutta hoitoon ei saa t u l l a ruskettuneena. Ruskettunut iho kärvähtää helposti kun sitä pigmenttiin hakeutuvalla aleksandriitilla hoidetaan. - Tästä voi helposti tulla ikävännäköistä palojälkeä (ei tosin pysyvää:)

        Maksaläiskien tyyppiset värivirheet ovat mahdollisia, jos iho on käsitelty ihon pintaa kuorivalla menetelmällä (esim. fraktionaalinen laserhoito Fraxelilla tai CO2-laserilla). Kun kuollut, ihoa osin suojaavakin pintasolukko kuoriutuu, ja alta tulee uutta vaaleampaa ihoa, on tämä "uusi iho" erityisen herkkää auringon ultraviolettisäteiden vaikutuksille. Auringonsäteet pääsevät "kuoritussa" ihossa helpommin myös syvemmälle, ja tämä voi aiheuttaa myös näiden syvempien ihokerrosten tummumista.

        Siksi fraktionaalisia laserhoitoja ei mielellään tehdä kevät/kesä-aikaan.


    • noloo

      Missä vaatetuksessa bikinirajan laserhoito tehdään? Pitääkö siinä olla alapää paljaana vai niissä bikineissä?

      • kokemus:

        Olin siinä hoitajan edessä alapää paljaana, joten eiköhän liene ihan tarkoituksenmukainen tapa.


      • Mietinvaan
        kokemus: kirjoitti:

        Olin siinä hoitajan edessä alapää paljaana, joten eiköhän liene ihan tarkoituksenmukainen tapa.

        Voikohan laserilla tehdä myös brassin, liekö turvallista ja/tai edes mahdollista? Kellään kokemuksia?


      • !!!
        Mietinvaan kirjoitti:

        Voikohan laserilla tehdä myös brassin, liekö turvallista ja/tai edes mahdollista? Kellään kokemuksia?

        Ainakin melkein brassin saa laserillakin, mutta hoitaja tai lääkäri ei suostu käsittelemään häpyhuulia, koska siitä voi aiheutua vaaraa.


      • Mietinvaan
        !!! kirjoitti:

        Ainakin melkein brassin saa laserillakin, mutta hoitaja tai lääkäri ei suostu käsittelemään häpyhuulia, koska siitä voi aiheutua vaaraa.

        Minkälaista vaaraa?


      • !!!
        Mietinvaan kirjoitti:

        Minkälaista vaaraa?

        Kun iho on ohutta ja herkkää, palovammoja voi tulla herkästi vaikka tehoa lasketaankin. Toisaalta jos tehoa lasketaan paljon, ei karvatupetkaan kärvenny, mikä on tarkoitus karvankasvun lopettamiseksi.


      • uagfl
        !!! kirjoitti:

        Kun iho on ohutta ja herkkää, palovammoja voi tulla herkästi vaikka tehoa lasketaankin. Toisaalta jos tehoa lasketaan paljon, ei karvatupetkaan kärvenny, mikä on tarkoitus karvankasvun lopettamiseksi.

        Onko nämä sitten minkälaisia palovammoja? Parantuvat aikanaan? Eivät kai pysyviä?


      • ratkaisee!
        uagfl kirjoitti:

        Onko nämä sitten minkälaisia palovammoja? Parantuvat aikanaan? Eivät kai pysyviä?

        Pätevä koulutettu hoitaja tai lääkäri osaa säätää laserin tehon niin että jää vain punoitusta ja arkuutta muutamaksi tunniksi. Siihen auttaa vaikkapa jääpussi, mutta bikirajani (ja osittain häpyhuuliakin) laseroitua en käyttänyt mitään kylmää ja pystyin kävelemään lääkärikeskuksesta kivutta pois. Ammattitaidoton voi polttaa niin pahasti että jää jopa pysyviä arpia.


      • laserilla mielummin
        ratkaisee! kirjoitti:

        Pätevä koulutettu hoitaja tai lääkäri osaa säätää laserin tehon niin että jää vain punoitusta ja arkuutta muutamaksi tunniksi. Siihen auttaa vaikkapa jääpussi, mutta bikirajani (ja osittain häpyhuuliakin) laseroitua en käyttänyt mitään kylmää ja pystyin kävelemään lääkärikeskuksesta kivutta pois. Ammattitaidoton voi polttaa niin pahasti että jää jopa pysyviä arpia.

        Minulla ei mitään ihovaurioita tai sellaisia, ainoastaan pientä punoitusta vuorokauden verran käsittelystä. Kaksi kertaa takana ja parin viikon kuluttua taas mennään. Alueena ainoastaan häpyalue kokonaan. Myös sieltä häpyhuulien alueelta.


    • laserointiin?

      Missä olette käyneet laseroinnissa? Oliko hyvä&ammattitaitoinen paikka? Valitsisitteko saman paikan uudestaan?

    • KArvainen tyttö

      Voiko alle 18-vuotias mennä laser-hoitoon? Ja mikä on paras hoitopaikka Suomessa ?

      • oikea hoito o paras

        Laserhoito on turvallista ja tehokasta hoitoa myös nuorelle. Parhaita hoitopaikkoja ovat lääkärikeskukset, missä on käytössä aleksandriittilaser. Niitä löytyy Suomesta lähes kaikista suurimmista kaupungeista.


    • on hyvä ja osaava

      Suosittelen City-kylpylän kosmetologia

      • Laserissa käynyt

        "Suosittelen City-kylpylän kosmetologia "

        Siis suosittelet mutta mihin työhön? Jonkin kylpylän kosmetologi ei saa antaa laserhoitoja ellei ole terveysalan ammattilainen ja koulutettu antamaan laserhoitoja. Jos siellä väitetään että ne ovat laserhoitoja, kyseessä on melkoisen varmasti vain valohoitoja joita kosmetologikin voi antaa. Varsinkin karvan poistossa IPL valohoito on paljon tehottomampi, joillekin voi tehota mutta yleensä ei poista karvoitusta pysyvästi.


    • karvainen apina

      Kävin äskettäin Helsingin lääkärikeskuksessa Epilaserin aleksandriittilaserilla tujauttamassa koko jalat ja kainalot. Minä olen sellainen tapaus, että karvaa on törkeän paljon ja tummaa. Kivun määrä on suoraan suhteessa siihen, kuinka paljon karvatuppia sillä pläntillä ihoa on. Säärissä on yleensä eniten, reisissä vähemmän, siksi ne sattuvat vähemmän. Mutta voi jummijammi kun se SATTUI reisiä otettaessa. Ja palaneelle haisi kun tupet käristyivät. Iho oli loppupäivän punottava, mutta ei kipeä. Nyt on mennyt pari päivää eikä mitään sänkeä ole tullut niin kuin aina ennen. Järjetön tunne.

      Aleksandriittilaser ja muutamat harvat muut laserit ovat AINOITA voimakkaita ja tehokkaita karvanpoistomenetelmiä ja näitä laitteita käyttävät lääkärit tai koulutetut sairaanhoitajat, eivät kosmetologit. Tein sen virheen, että upotin rahaa kosmetologille valoimpulssihoitoon tai mikä lie se olikaan. Ihan humpuukkia, ainakin minun karvoilleni. Tiedän, että laser tulee kalliiksi. N. tonni per kerta, hoitokertoja 4-10 mutta ainakin tulee lopulta tuloksia.

      Kerron myöhemmin saako tällainen karvakasa ihan oikeasti tuloksia tästä hoidosta ja tuleeko tästä karvaton kesä.

      • Karvainen apina

        Pari viikkoa nyt aleksandriittilaserhoidosta. Iho on ehjä ja normaali, mutta karvat eivät ole pudonneet. Ne ovat kasvaneet jonkin verran, mutta ihan omituisesti. Kaikki tupet ovat tummia ja niistä on pusertunut karva tai jokin muu pieni osa möykyksi ihon pinnalle. Sheivaus ei auttanut. Kaipa pitää odotella vielä jonkin aikaa, että ne putoavat pois, en uskalla epiloida tai mitään muutakaan. Tosi rumat ovat kuitenkin. Lisäraporttia kun jotain seuraavan kerran tapahtuu.


      • Itsekin nyppinyt
        Karvainen apina kirjoitti:

        Pari viikkoa nyt aleksandriittilaserhoidosta. Iho on ehjä ja normaali, mutta karvat eivät ole pudonneet. Ne ovat kasvaneet jonkin verran, mutta ihan omituisesti. Kaikki tupet ovat tummia ja niistä on pusertunut karva tai jokin muu pieni osa möykyksi ihon pinnalle. Sheivaus ei auttanut. Kaipa pitää odotella vielä jonkin aikaa, että ne putoavat pois, en uskalla epiloida tai mitään muutakaan. Tosi rumat ovat kuitenkin. Lisäraporttia kun jotain seuraavan kerran tapahtuu.

        Jos laserkäsittelyssä kuolleet karvat eivät poistu itsekseen karvatupista noin viikossa, ne voi nyppiä pois pinseteillä. Eron kuolleen ja normaalisti kasvavan karvan välillä tuntee selvästi. Laserilla tapettu karva irtoaa pinseteillä niin ettei tunnu oikeastaan mitään vastusta. Joskus vaan ne kuolleet karvat eivät tipu pois itsekseen. Jos näitä poimittavia karvoja on paljon, epilaattori ei varmaankaan auta asiaa koska se ei pysty tarttumaan näihin lyhyisiin tai ihon pinnan tasalla oleviin kuolleisiin karvanjämiin.


      • Karvainen Apina
        Itsekin nyppinyt kirjoitti:

        Jos laserkäsittelyssä kuolleet karvat eivät poistu itsekseen karvatupista noin viikossa, ne voi nyppiä pois pinseteillä. Eron kuolleen ja normaalisti kasvavan karvan välillä tuntee selvästi. Laserilla tapettu karva irtoaa pinseteillä niin ettei tunnu oikeastaan mitään vastusta. Joskus vaan ne kuolleet karvat eivät tipu pois itsekseen. Jos näitä poimittavia karvoja on paljon, epilaattori ei varmaankaan auta asiaa koska se ei pysty tarttumaan näihin lyhyisiin tai ihon pinnan tasalla oleviin kuolleisiin karvanjämiin.

        Katos kummaa. Kokeilin nyppiä tänään muutamia ja osa lähti irti ilman mitään vastusta. Juuri oli sellainen ruttuinen ja ohut. Kaikki karvat eivät kuitenkaan käyttäydy näin, osa on yhtä jumissa kuin aikaisemminkin. Ehkä pitää odottaa vielä hetki. Tulee kyllä iso työ jos pitää nyppiä nämä kaikki manuaalisesti. :D kassotaan kassotaan


    • laseroinnissa käynyt

      Kävin muutama viikko sitten laseroinnissa ja olen ollut tosi tyytyväinen tulokseen. Karvat ovat ihan olemattomat nyt vielä ainakin ja jos ne alkavat myöhemmin taas paksuuntua niin sitten varmaan menen taas käymään poistossa. Kävin ensimmäistä kertaa Tampereen Koskiklinikalla ja hoitaja oli minulle tosi mukava. Laitetta käytti kyllä miespuolinen lääkäri Ari (?) jonka sukunimeä en muista.

      • Omasta kokemuksesta

        Jos nyt löytyy hentoja karvoja, ne ovat lepovuorossa olleita karvoja ja ne paksuuntuvat siitä luonnollisesti. Ne poltetut karvat eivät ole kasvaneet takaisin. Sen vuoksi sinun pitäisi nyt mennä uudelleen laserkäsittelyyn jotta tällä hetkellä kasvavat karvat saadaan tapetuksi. Hoitokäyntejä toistetaan 4-6 viikon välein noin 5-8 kertaa ja vasta sitten karvat ovat saatu kutakuinkin pois. Ellet käy näillä uusintakäynneillä, karvoituksesi kasvaa lähes ennalleen.


      • Anna-Kaarina

        Hei!

        Pakko vastata! Tosi ystävällistä palvelua olen minäkin saanut em. paikassa! Olen käynyt monta kertaa, ja aina ne on siellä hyvällä tuulella!


      • t u r h a a o l i

        Ari Karppinen, ihotautilääkäri. Myös sh tekee sääriä ja helpompaa kehon osaa.

        Kävin n 5 v sitten monta kertaa ja maksoi muutaman tonnin.

        K A I K K I on tullut takaisin ja mitään takuuta ei ole.

        Jos on varaa heittää pari tonnia kaivoon, saa muutaman kuukauden helpotuksen, mutta KAIKKI tuli takasin, en menis enää, en suosittele


      • turhaa juu
        t u r h a a o l i kirjoitti:

        Ari Karppinen, ihotautilääkäri. Myös sh tekee sääriä ja helpompaa kehon osaa.

        Kävin n 5 v sitten monta kertaa ja maksoi muutaman tonnin.

        K A I K K I on tullut takaisin ja mitään takuuta ei ole.

        Jos on varaa heittää pari tonnia kaivoon, saa muutaman kuukauden helpotuksen, mutta KAIKKI tuli takasin, en menis enää, en suosittele

        niin ja tummaa oli ja iho hyvin vaalea, olin ihannetapaus, mutta silti, turha ja kallis reissu


    • kauneus// karvat

      Hei!

      Lopetin käynnin laser-hoidoissa, koska rahaa kului aivan liikaa!
      En ole tyytyväinen tulokseen.. Kävin Lauttasaaressa monen vuoden ajan ja kärsin edelleen samoista ongelmista. Osa karvoista kasvoissa on hävinnyt, mutta siihen määrään rahaa olisi lopputulos pitänyt olla jo tosi hyvä.!!
      Rahaa paloi tuhansia euroja, joten en käy enää ja mieluummin kärsin, kuin pistän rahaa savuna ilmaan...varat ei riitä!

      • Molemmissa käynyt

        Ilmeisesti karvoituksesi on liian vaaleaa jotta laser tehoaisi niihin. Jos kasvoja käsitellään niin usein että karvat olisi todellakin kokonaan poissa, siihen tarvitaan 6-8 käyntikertaa n. 200 € kerralta, joten kyllähän siihen helposti uppoaa tuhansia. Mutta karvat pitäisi olla mahdollisimman tummia, mieluummin mustia.

        Jos karvat ovat liian vaaleita, ne voidaan poistaa yksitellen neulaepilaatiolla. Pätevä ja nopea kosmetologi poistaa n. 300 karvaa tunnissa ja todennäköisesti asiakas ei kestäkää pidempää hoitokertaa. Hoitokertoja tarvitaan tälläkin tavalla nuo samat 6-8 kertaa jotta lepovuorossakin olleet karvat saadaan poistettua. Jos karvoja on paljon, ensimmäisillä hoitokerroilla ei saada poistettua kaikkia karvoja ja tarvitaan vielä lisää hoitokertoja. Tuollainen tunnin käsittelykerta maksaa aika lähelle 100 €.


      • Anu-Maija
        Molemmissa käynyt kirjoitti:

        Ilmeisesti karvoituksesi on liian vaaleaa jotta laser tehoaisi niihin. Jos kasvoja käsitellään niin usein että karvat olisi todellakin kokonaan poissa, siihen tarvitaan 6-8 käyntikertaa n. 200 € kerralta, joten kyllähän siihen helposti uppoaa tuhansia. Mutta karvat pitäisi olla mahdollisimman tummia, mieluummin mustia.

        Jos karvat ovat liian vaaleita, ne voidaan poistaa yksitellen neulaepilaatiolla. Pätevä ja nopea kosmetologi poistaa n. 300 karvaa tunnissa ja todennäköisesti asiakas ei kestäkää pidempää hoitokertaa. Hoitokertoja tarvitaan tälläkin tavalla nuo samat 6-8 kertaa jotta lepovuorossakin olleet karvat saadaan poistettua. Jos karvoja on paljon, ensimmäisillä hoitokerroilla ei saada poistettua kaikkia karvoja ja tarvitaan vielä lisää hoitokertoja. Tuollainen tunnin käsittelykerta maksaa aika lähelle 100 €.

        Neulaepilaatiota käytetään vain vaaleiden karvojen poistamisessa. Poistokohtaan jää tavallisesti pieni arpi, joten laserhoito parempi vaihtoehto tummiin ja keskiruskeisiin karvoihin. Laserilla lähtee kerralla kymmenittäin karvoja - ottaa halkaisijaltaan euron kolikon kokoisen alueen kerrallaan. Hoito onkin hyvin nopeaa, mutta ei kivutonta kuitenkaan sekään. Itse laitan aina Emla-voidetta ylähuuleen ja leukaan ennen hoitoa ;)


      • Molemmissa käynyt
        Anu-Maija kirjoitti:

        Neulaepilaatiota käytetään vain vaaleiden karvojen poistamisessa. Poistokohtaan jää tavallisesti pieni arpi, joten laserhoito parempi vaihtoehto tummiin ja keskiruskeisiin karvoihin. Laserilla lähtee kerralla kymmenittäin karvoja - ottaa halkaisijaltaan euron kolikon kokoisen alueen kerrallaan. Hoito onkin hyvin nopeaa, mutta ei kivutonta kuitenkaan sekään. Itse laitan aina Emla-voidetta ylähuuleen ja leukaan ennen hoitoa ;)

        Minä olen käyttänyt neulaepilaatiota mustienkin karvojen poistoon kun niitä on ollut hyvin vähän. Laseria ei kannata käyttää muutaman kymmenen karvan poistoon kun se maksaa aina saman summan. Tuollaisen muutaman karvan poistoon neulaepilaatiolla riittää mainiosti 15-20 minuutin aika ja hinta on vain muutaman kympin.

        Pätevä neulaepilaation käyttäjä ei aiheuta niin pahoja vaurioita että niistä jäisi arpia. Minulla on osassa karvatupissa tullut alle 1 mm halkaisijaltaan oleva rupi ja kun se on pudonnut pois, mitään jälkeä ei ole jäänyt ihoon. Arpia ei ole tullut lainkaan vaikka olen käynyt kymmeniä kertoja neulaepilaatiossa. Ehkäpä joku kosmetologi "paahtaa" varmuuden vuoksi niin isolla virralla että syntyy palovamma. Sähkövirta johdetaan neulan kautta vain karvatuppeen ja vain sen verran että se vaikuttaa riittävästi mutta ei polta ihoa. Toisaalta olen ollut niinkin varovaisen kosmetologin käsittelyssä ettei karvatuppi kuollut ja karvat jatkoivat kasvamista.


      • eräässä ateljeessa
        Molemmissa käynyt kirjoitti:

        Ilmeisesti karvoituksesi on liian vaaleaa jotta laser tehoaisi niihin. Jos kasvoja käsitellään niin usein että karvat olisi todellakin kokonaan poissa, siihen tarvitaan 6-8 käyntikertaa n. 200 € kerralta, joten kyllähän siihen helposti uppoaa tuhansia. Mutta karvat pitäisi olla mahdollisimman tummia, mieluummin mustia.

        Jos karvat ovat liian vaaleita, ne voidaan poistaa yksitellen neulaepilaatiolla. Pätevä ja nopea kosmetologi poistaa n. 300 karvaa tunnissa ja todennäköisesti asiakas ei kestäkää pidempää hoitokertaa. Hoitokertoja tarvitaan tälläkin tavalla nuo samat 6-8 kertaa jotta lepovuorossakin olleet karvat saadaan poistettua. Jos karvoja on paljon, ensimmäisillä hoitokerroilla ei saada poistettua kaikkia karvoja ja tarvitaan vielä lisää hoitokertoja. Tuollainen tunnin käsittelykerta maksaa aika lähelle 100 €.

        kävin tampereella neulaamassa mutta siitä jäikin reikiä naamaan ja sekin oli turhaa, nyt on reiät ja karvat


    • kokemuksella

      Laser hoitoja joutuu ottamaan jopa 6-7 kertaa, että lopullisesti häviävät, joten hintaa tulee silosäärille..

    • Varaudu ongelmiin
      • Vaalea iho

        Linkkisi otsikossa jo sanotaan, että laserkarvanpoiston vammat tummalle iholle. Suurin osa suomalaisista on vaaleaihoisia, ja täällä korostetaan, että hoito tehoaa parhaiten tummille karvoille vaalealla iholla.


      • Oltava tarkkana
        Vaalea iho kirjoitti:

        Linkkisi otsikossa jo sanotaan, että laserkarvanpoiston vammat tummalle iholle. Suurin osa suomalaisista on vaaleaihoisia, ja täällä korostetaan, että hoito tehoaa parhaiten tummille karvoille vaalealla iholla.

        Lisäksi laserkäsittely herkistää ihon UV-säteilylle joten pätevät hoitoa antavat terveysalan ammattilaiset eivät suostu antamaan laserkäsittelyä keväästä syksyyn. Jos kuitenkin menee laserkäsittelyyn kesällä, aurinkosuoja on oltava ehdoton ja totaalinen jotta välttyisi pigmenttihäiriöiltä. Jos aikoo mennä käsittelyyn syksyllä, pitää välttää päivettymistä koko kesän että iho on mahdollisimman vaalea. Koettu juttu ja oli todella hankalaa vältellä aurinkoa koko kesä kun hoidot jatkui syksyllä, mutta pääsin aloittamaan lähes pari kuukautta aiemmin.


    • MissyQ

      Mulle on tehty nyt 4 kertaa valoimpulssihoito kainaloihin ja 4 kertaa laser sääriin. Kainaloiden karvat ovat vähentyneet selväsi ja tuntuvat paljon pehmoisemmilta (varmaan kun niitä on sen verran vähemmän per neliösentti). Veikkaisin, että pitäisi käydä vieäl 4 kertaa, että lähtisi pois. Mutta minulla jotain tuloksia on kuitenkin valoimpulssillakin tullut. Säärissä mulla on aina ollut tiheä ja tosi paksu karva. Kun sheivaa niin parin päivän päästä on kun olisi paksuja neuloja sääret täynnä kun sänki on niin kovaa ja vahvaa. Etenkin talvella tämä tekee tosi huono iholle. Siksi siis kokeilin laseria. Karvat ovat sääristä selvästi vähentyneet, mutta vaatisi tosiaan varmaan sinnekin 4 kertaa vielä lisää, että tulos olisi hyvä.

      Hoidot ovat vaan niin kalliita, että "kyttäään" tarjouksia ja käyn sitten sen mukaan jos hyvä löytyy. Saa jaettua kustannustakin sitten vähän pidemmälle aikajaksolle. Mutta tuskaista tämä on... Bikinirajaa pitäisi kanssa käsitellä, mutta sitä en nyt ole laittanut ihan ykkösprioriteetillä. Mutta tosiaan....kallista puuhaa. :(

      • Karvat poistettu

        Todellakin, jos haluaa karvat kokonaan pois, hoitokertoja tarvitaan yleensä 6-8 kertaa koska yhdellä hoitokerralla poistetaan vain silloin kasvuvuorossa olevat karvat. Lepovuorossa olleet karvat voidaan poistaa aikaisintaan 4-6 viikon kuluttua kun ne alkavat kasvamaan näkyviin. Tätä kiertoa joudutaan toistamaan kunnes uusia karvoja ei enää kasva. Vielä senkin jälkeen joidenkin vuosien kuluttua uusia karvoja voi alkaa kasvamaan vähitellen.


    • nmo

      mulle tehtiin kosmetologilla viiksi ja leukakarvojen poisto valoimpulssihoidolla n 3v sitten ja mulle tuli tuosta noin vuoden päästä pigmentti/maksaläiskät ylähuuliin, juuri kuten tuossa youtuben esimerkissä. Hoitokertoja otin 4 ja olisi pitänyt vielä jatkaa, jotta olisi päästy haluttuun tulokseen. Viikset hiukan väheni, mutta edelleen saan karvoja nyppiä ja nyt saan vielä peitellä maksaläikkien tummuutta joe blascolla, koska muuten näyttää, että mulla on kunnon mursut entisten muutamien karvojen sijaan. Jos olisin ottanut hoitoja enemmän kuten piti, olisi maksaläiskät vieläkin tummempia.

      Jaloista poistettiin toisella kosmetologilla karvoja viitisen kertaa. Aluksi vaikutti, että tulos oli mainio, karvat tippui lähes täysin. Ajan kanssa karvat kuitenkin kasviovat takaisin. Nyt taas saan sheivailla ja epiloida..

      Laser ja valohoidoilla saa karvaa vähentymään, JOS käy säännöllisesti hoidoissa, mutta jos hoidot lopettaa, vuoden tauon jälkeen alkaa sama rehotus...valitettavasti ja vielä pigmenttiläisien kera :(

      • Karvat poissa

        Kun on käynyt laserissa tai valoimpulssikäsittelyssä, sen jälkeen käsitelty alue on suojattava hyvin auringonvalolta melkoisen pitkään jotta välttää nuo mahdolliset maksaläiskät. Siksi laserkäsittelyt kasvojen alueelle lopetetaan jo hyvissä ajoin keväällä.

        Silloin kun naamakarvojani poistettiin laserilla, aloitin vähintään 15 suojakertoimisen kosteusvoiteen käytön helmikuun lopulla ja jatkoi lokakuuhun. Kesällä käytin tarvittaessa jopa 50 aurinkovoidetta. Lisäksi välttelin suorassa auringonpaisteessa oleskelua. Laserkäsittely lopetettiin huhtikuun lopussa. Maksaläiskiä ei tullut yhtään.

        Mikäli karvat ovat riittävän tummia, laserkäsittely (joko alexandriittilaser tai diodilaser) poistaa karvoituksen pysyvästi kunhan se toistetaan 6-8 kertaa 4-6 viikon välein. Toistoa tarvitaan siksi että kerralla saadaan poistettua vain silloin kasvavat karvat ja hoito joudutaan uusimaan kun lepovuorossa olevat karvat kasvavat esiin.

        Valoimpulssi ei ole läheskään niin tehokas kuin laser. Joillekin se voi tehota, mutta todennäköisesti hoitokertoja tarvitaan huomattavasti enemmän kuin tuossa edellä mainitut laserkäsittelyt. Ilmeisesti sinullakin hoito jäi kesken ja lepovuorossa olleita karvoja jäi käsittelemättä tai sitten karvat olivat liian vaaleita ja valoimpulssi tehotonta.


      • Laserliisa

        Mitä ihmettä? Laserilla saa karvat pysyvästi vähentymään!!! Huomio!! Ja mitään pigmenttimuutoksia ei minulle ja kavereilleni ole tullut! Laserhoito on parasta mitä minulle on tapahtunut. Kaduttaa, etten älynnyt/saanut aikaiseksi mennä aiemmin. Mutta kun tietoa tulee joka puolelta ja vielä erilaista, on vaikea luottaa mihinkään... Onneksi on nuo lääkärikeskuksen laserhoidot täällä Seinäjoella!

        Jokaiselle kasvojen ja kaulan alueen karvoituksesta kärsivälle suosittelen kyllä ehdottoman lämpimästi laserhoitoa - ja nyppimisestä vapaita päiviä;)


    • MCS71

      On ihan pakko kommentoida tähän ketjuun.. Siitä on jo useampi vuosi kun kävin muutaman kerran (ehkä 4) kosmetologilla Helsingin Itäkeskuksessa tässä ns. pysyvässä karvanpoistossa (säärille ja reisille). En nyt tarkkaan muista, mutta varmaan oli sitten valoimpulssihoito, jos kosmetologit eivät noita laser hoitoja saa tehdä.. Ensimmäiset kerrat menivät ihan ok, tosin kivutonta se ei ollut. Ainakin minua sattui melkein enemmän kuin karvanpoisto vahalla. Mutta se nyt ei ollut sitten mitenkään iso juttu loppupelissä.. viimeisellä kerralla minulla nimittäin kärähti sääret todella pahasti (etuosasta luun kohdalta). Syynä oli se kun olin ollut viikon etelässä (keskellä talvea) ja saanut siellä hieman rusketusta. Kosmetologi sanoi että n.2-3 viikkoa reissun jälkeen riittää, sen jälkeen voi tehdä taas hoitoja. Mutta eipä riittänytkään.. minulla oli ainakin puoli vuotta paloarvet jaloissa! Kävin vielä laitteen maahantuojallakin näyttämässä jalat ja valittamassa, hyvitykseksi sain vaivaisen aurinkorasvapurkin. Jotta voisin sitten rasvailla palaneita sääriäni. Ja karvat kasvavat edelleen, joten ei kannata olettaa että muutamasta kerrasta saa mitään hyötyä. Itse sain ainoastaan haittaa! En sitten tiedä miten tänä päivänä, mutta kannattanee olla tosi varovainen auringon ja noiden hoitojen kanssa. Eikä varmaan kannata odottaa liikoja, ainakaan tuolta valoimpulssihoidolta. Itse en enää menisi vaikka maksettaisi!

      • Laserissa käynyt

        En ole edes kokeillut valoimpulssilaitteella tehtävää karvanpoistoa kun tiedän ettei sen teho ole lähelläkään laserepiloinni tehoa. Kosmetologien taito IPL:n käyttöön vaihtelee, joku on pätevä joku taas tekee hoitoja vain lyhyen opastuksen perusteella. En siis halunnut tuhlata rahaa turhaan.

        Tapauksessasi laitteen tehoa olisi pitänyt alentaa kun iho on ruskettunut. Sen vuoksi laserkäsittelyjä tekevät lääkärit ja hoitajat eivät tee käsittelyjä lainkaan syksyllä kun iho on ruskettunut. Vaikka välttelin aurinkoa ja käytin jatkuvasti aurinkosuojavoidetta, minullakin hoidot aloitettiin kesätauon jälkeen vasta syys-lokakuun vaihteessa.

        Laserillakin hoitokertoja tarvitaan naisilla vähintään 6 kertaa ja miehillä 8-10 kertaa ennen kuin kaikki mustat karvat ovat kuolleet pysyvästi. Joskus hoitokertoja tarvitaan huomattavasti enemmän ja muutama kerta tarvitaan joidenkin vuosien kuluttua.


    • 27/nainen vast

      Nyt 5 kertaa on tullut käytyä laser (diodisyst.) hoidossa kosmetologilla. Varmaan on eroja ammattitaidoissa, mutta olen suhteellisen tyytyväinen tähän mennessä. Rahaa kyllä menee mutta on se sen arvoista.
      Kainaloissa ei juuri enää näy ollenkaan kasvua. Häpykarvoitus myös lähes kokonaan kadonnut häpyhuulien alueelta. Ainoastaan 15-20 sitkeää karvaa siellä isompien huulien taitteessa johon ilmeisesti ei lasersäde ole päässyt. Häpykummulla vielä tulee harvakseeltaan uusia, mutta jos käyn pari kertaa niin sekin pois hoidettu.

    • Sänkinaama37

      Hei. Olen kärsinyt "lievästä" hirustismista ( PCO) teinistä lähtien. Oireet ovat radikaalisti pahentuneet 30v jälkeen ( olen nyt 37v) Lievä hirutismi tarkoittaa kohdallani että minulla on kunnon sänki, paksu musta tiheä karva leuassa ja ylähuulen yläpuolella. ( Ei muualla kropassa ongelma) Kaikki kotikonstit vuosien varrella kokeilti jola Rio Scan laser 60 löytyy!! Ihan hyvä muuten mutta aikaa vievä eikä suurempia tuloksia ole tullut kohdallani. Anyway, noin 3kk sitten lopetin nyppimisen (meni 2h/vrk) ja siirrtyin sheivaamiseen. Siinä se totuus sitten kolahti ja varasin ajan omalle lääkärille terveyskeskukseen. AInoa apu olisi ollut hormoni hoito, ei kiitos. Varasin ajan yksityiselle Koskiklinikkaan ja lääkäri katsoi tilanteenja aloitti laserhoidon heti. Myös hoitaja oli paikalla koska minulla testattiin toiselle puolelle kasvoja alexandriittilaser ja toiselle (ilmeisesti) Diolaser.
      Ensinnäkin olin kuulemma erittäin potentiaalinen tapaus näille hoidoille (paksun ja mustan karvan vuoksi)
      Lääkäri ( Ari) kertoi hyvin asiallisesti että hoito tulee uusia kohdallani 4-6vk välein useamman kerran alkuun , kenties 8-10krt (koska PCO myös taustalla sekottamassa hormoneja) ja luultavasti jatkossa kerran vuodessa. Hei, kuulosti hyvältä!!! Let's begin.
      Kipua tuntui, siihen kuulemma olisi saatavilla puudutusta jos tarvetta olisi mutta olin valmis sietämään mitä tahansa kunhan pääsisin karvoista VIIMEINKIN eroon.
      Ylähuulenalueella Alex.-laser oli selvästi kivuliaampi kun toinen hoito. Koko touhuun meni noin 20min mutta oli miellyttävämpää mihin olin varautunut. ( Olin saanut jo esimakua koti-laserkoneesta)

      Hoitajan tekemänä maksaa n. 150€ ( toimistomaksu 11€)

      1 aamu: Seuraavana aamuna hoidosta oli kummossani kun tyypillistä sänkeä ei ollutkaan??? Selvästi hoito on vaikuttanut.
      2 aamu: tuttu sänki on taas, koitin nyppästä karvan ja tiukassa oli. Ilmeisesti saa nyppiä vasta viikon päästä?? Sheivataan siis
      3 aamu: Karvankasvu on huomattavasti hidastunut. Ilmeisesti tuo vanha karva "nousee" ylös pikkuhiljaa... Olen myös huomannut että tällähetkellä karva nousee hitaammin puolella jossa tehtiin alexandriittilaser. Mielenkiintoista. Mutta lopullinen tulos näkyy vasta parin viikon päästä, ei voi tehdä vielä johtopäätöstä.
      Seurataan tilannetta.

    • Sänkinaama37

      1,5vk kulut

      Ero on selvä. Alexandriittilaser toimii ja vain muutama karvanjämä jäljellä, kun taas toinen puolli pukkaa edelleen sänkeä, tosin ei läheskään niin hurjana kun ennen. Että apua siitäkin on mutta kohdallani käännyt itse jatkossa ottamaan vastaan ainoastaan alexandriittilaser-hoitoa. Hienoa!! Tämä on ensimmäinen kerta varhaisteini-iän kun minulla ei ole "partaa" ..

      SUOSITTELEN

    • P1HALLA

      Onkohan kellään kokemusta Cutera-laaserista, jota käytetään Siluetti-klinikalla? Ja kun siellä veloitetaan ajan perusteella, niin kuinkahan paljon aikaa kuluu keskimäärin sääriin ja reisiin?

    • M810

      Minua kiinnostaisi myös kokemukset siluetin laserista.

    • bikinikit

      Olen käynyt kaksi kertaa poistattamassa karvoja aleksandriittilaserilla (16 Joulea/18mm/60ms) bikinirajalta, joka ärtyy kaikista muista karvanpoistomenetelmistä todella pahasti. Hoito ei satu ja karvat tippuvat n. kahden viikon kuluttua pois ja pysyvät poissa pari kuukautta. Osa eri kasvuvaiheen karvoista kasvaa tänä aikana tilalle, mutta ne saa siistittyä helposti trimmerillä ja muuten iho on uskomattoman sileä. En tiedä vielä kuinka pysyvästi kaikki karvat ovat lähteneet esim. 6-8 hoitokerran jälkeen, mutta itse olen todella tyytyväinen jo tähänkin muutokseen ja käyn hoidoissa n. kolmen kuukauden välein aina kun kaikki karvat ovat kasvaneet takaisin. Karvojeni väri on suomalaisen maantienharmaa eli melko vaalea mutta hoito näyttää toimivan tästä huolimatta.
      Hoitopaikkaa valitessa kannattaa varmistaa, että laser on tarpeeksi tehokas ja lukea esim. täältä lisää aiheesta. http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_hair_removal
      Kannattaa huomata, että laser on sitä tehokkaampi, mitä pienempi sen aallonpituus on (esim. aleksandriitti 755 nm). Aleksandriittilaserlaite löytyy ainakin Epilaserilta. Karvojen poisto bikinirajalta vie aikaa n. 15 minuuttia.

    • Ehkä jos ois rahaa..

      Onko teistä kukaan siinä tilanteessa, että voisitte sanoa karvan kasvun loppuneen pysyvästi eikä hoitoihin enää tarvitse mennä? Kuinka monta vuotta/hoitokertaa siihen tarvitsi?

      Itse kävin joitain kertoja vuosia sitten valoimpulssihoidossa eikä auttanut. Itse asiassa kun karvat piti silloin sheivata ennen hoitoa, niin nyt karvaa kasvaa enemmän ja laajemmalti, kun hoitaja sheivasi myös sieltä mistä en ollut itse aiemmin ajellut...

      Voi kuinka monet itkut sitä onkaan karvojensa takia itkenyt eikä mielellään itseään peilistäkään katsoisi ilman vaatteita. Mun taktiikkana on vaalentaa karvat kesäisin (kun pitää mennä vaikkapa uimarannalle), koska en uskalla ajella/vetää liuskoilla kriittisistä paikoista. Olen nimittäin niin monta kertaa huomannut, että kun poistan karvoja niin karvat kasvavat takaisin tummempina, paksumpina ja pidempinä, ja karvatupesta alkaa kasvamaan kaksi karvaa yhden sijasta. Kasvaa ne kyllä nytkin tummina, paksuina ja pitkinä (reidet ympäriinsä, takapuoli, maha, rinnat) mutta en halua että ne tuosta villiintyy vielä entisestään.

      • Molemmissa käynyt

        Ensinnäkin sheivaus ei lisää karvankasvua eikä paksunna tai tummenna niitä. Karvatuppi ei edes tiedä että karva on katkaistu, miten se voisi muuttaa kasvuansa jotenkin. Se että karvat TUNTUVAT paksummilta johtuu siitä että karva onkin sheivauksen jälkeen saman paksuinen latvaan saakka, eli paksumpi. Karva sinällään juuresta mitattuna on molemmissa tapauksissa yhtä paksu.

        Vahauksessa tai epilaattorilla ajellessa karvankasvu voi vähentyä kun karvat nypitään säännöllisesti jo siinä vaiheessa kun ne eivät ole ehtineet kasvaa täyteen vahvuuteen.

        Minulta on poistettu kasvoista alexandriittilaserilla kasvoista tummat karvat (7 hoitokertaa) ja vaaleat neulaepilaatiolle (toista kymmentä hoitakertaa). Nykyään kasvoissa kasvaa vain yksittäisiä hentoja karvoja joita nypin pinseteillä pois muutaman viikon välein (kerralla ehkäpä 4-8 karvaa).

        Valoimpulssikäsittely ei ole kovin tehokas karvanpoistotekniikka ja sitä joudutaan toistamaan paljon enemmän kuin laseria jos edes tehoaa.

        Pysyvään karvanpoistoon laserilla tarvitaan ehkäpä 6-10 hoitokertaa 4-6 viikon välein. Kerralla saa "tapettua" vain kasvuvaiheessa olevat karvat. Lepovaiheessa olleet karvat poistetaan muutaman viikon kuluttua kun ne kasvavat näkyviin. Kun hoitokertoja toistetaan riittävän monta kertaa, kaikki lepovuorossakin olleet karvatupet on käsitelty.

        Laser tehoaa vain tummaan karvaan ja vaatii mahdollisimman vaalean ihon, eli päivettyneeseen ihoon ei tehdä käsittelyä. Lisäksi laserilla käsitelty iho on erittäin arka auringonvalolle, jolloin voi syntyä maksaläiskiä ym. Vaaleat karvat voidaan poistaa vain neulaepilaatiolla, mutta siihenkin tarvitaan kyseisen tekniikan hyvin hallitseva kosmetologi.


      • tietoa - ei mututiet
        Molemmissa käynyt kirjoitti:

        Ensinnäkin sheivaus ei lisää karvankasvua eikä paksunna tai tummenna niitä. Karvatuppi ei edes tiedä että karva on katkaistu, miten se voisi muuttaa kasvuansa jotenkin. Se että karvat TUNTUVAT paksummilta johtuu siitä että karva onkin sheivauksen jälkeen saman paksuinen latvaan saakka, eli paksumpi. Karva sinällään juuresta mitattuna on molemmissa tapauksissa yhtä paksu.

        Vahauksessa tai epilaattorilla ajellessa karvankasvu voi vähentyä kun karvat nypitään säännöllisesti jo siinä vaiheessa kun ne eivät ole ehtineet kasvaa täyteen vahvuuteen.

        Minulta on poistettu kasvoista alexandriittilaserilla kasvoista tummat karvat (7 hoitokertaa) ja vaaleat neulaepilaatiolle (toista kymmentä hoitakertaa). Nykyään kasvoissa kasvaa vain yksittäisiä hentoja karvoja joita nypin pinseteillä pois muutaman viikon välein (kerralla ehkäpä 4-8 karvaa).

        Valoimpulssikäsittely ei ole kovin tehokas karvanpoistotekniikka ja sitä joudutaan toistamaan paljon enemmän kuin laseria jos edes tehoaa.

        Pysyvään karvanpoistoon laserilla tarvitaan ehkäpä 6-10 hoitokertaa 4-6 viikon välein. Kerralla saa "tapettua" vain kasvuvaiheessa olevat karvat. Lepovaiheessa olleet karvat poistetaan muutaman viikon kuluttua kun ne kasvavat näkyviin. Kun hoitokertoja toistetaan riittävän monta kertaa, kaikki lepovuorossakin olleet karvatupet on käsitelty.

        Laser tehoaa vain tummaan karvaan ja vaatii mahdollisimman vaalean ihon, eli päivettyneeseen ihoon ei tehdä käsittelyä. Lisäksi laserilla käsitelty iho on erittäin arka auringonvalolle, jolloin voi syntyä maksaläiskiä ym. Vaaleat karvat voidaan poistaa vain neulaepilaatiolla, mutta siihenkin tarvitaan kyseisen tekniikan hyvin hallitseva kosmetologi.

        Sekoitat nyt kyllä! Ihoa kuorivat/uudistavat laserhoidot altistavat ihon auringon uv-valon vaikutuksille. Sitä ei aleksandriittilaser tee. Se ei kuori ihoa. Valo menee suoraan karvojen juurituppeen. Mutta vaaleita karvoja kannattaa edelleen poistaa neulaepilaatiolla, niihin ei hyviä laitehoitoja ole (vaikka joku sinnikkäästi niin väittäisi, ei kannata uskoa:)


      • Molemmissa käynyt
        tietoa - ei mututiet kirjoitti:

        Sekoitat nyt kyllä! Ihoa kuorivat/uudistavat laserhoidot altistavat ihon auringon uv-valon vaikutuksille. Sitä ei aleksandriittilaser tee. Se ei kuori ihoa. Valo menee suoraan karvojen juurituppeen. Mutta vaaleita karvoja kannattaa edelleen poistaa neulaepilaatiolla, niihin ei hyviä laitehoitoja ole (vaikka joku sinnikkäästi niin väittäisi, ei kannata uskoa:)

        Tietoni perustuu omaan kokemukseen! Olen käynyt poistamassa karvoja alexandriittilaserilla ja hoitojakso ulottui yli kesän. Hoidot lopetettiin keväällä huhtikuussa ja aloitettiin vasta syyskuun lopulla. Näinkin aikaisen aloituksen mahdollisti se että olin vältellyt päivettymistä kesällä aktiivisesti. Sain nimenomaiset ohjeet välttää mahdollisimman paljon auringonvaloa ja uskoin kyllä ammattilaista varmistaakseni ettei tule mitään iho-ongelmia.

        Jopa neulaepilaation jälkeenkin sain kosmetologilta samat ohjeet vältellä auringonvaloa ettei tule iho-oireita.

        Tuo välttäminen ei ollut mikään ongelma, käytin suuren kertoimen voiteita, enkä maannut auringossa. Helppo toteuttaa eikä mitään vaurioita tullut. En epäillyt ammattilaisen antamia ohjeita, vaan noudatin niitä.

        Kyllä alexandriittilaserkin vaikuttaa jonkun verran muuhunkin ihoon eikä vain karvatuppiin. Sairaanhoitajani oli tarkka tehon säädössä, joten ihon punotus käsittelyn jälkeen tehdyn jäällä jäähdytyksellä auttaen kesti yleensä vain vajaan tunnin.


      • etsinyt ja löytänyt
        Molemmissa käynyt kirjoitti:

        Ensinnäkin sheivaus ei lisää karvankasvua eikä paksunna tai tummenna niitä. Karvatuppi ei edes tiedä että karva on katkaistu, miten se voisi muuttaa kasvuansa jotenkin. Se että karvat TUNTUVAT paksummilta johtuu siitä että karva onkin sheivauksen jälkeen saman paksuinen latvaan saakka, eli paksumpi. Karva sinällään juuresta mitattuna on molemmissa tapauksissa yhtä paksu.

        Vahauksessa tai epilaattorilla ajellessa karvankasvu voi vähentyä kun karvat nypitään säännöllisesti jo siinä vaiheessa kun ne eivät ole ehtineet kasvaa täyteen vahvuuteen.

        Minulta on poistettu kasvoista alexandriittilaserilla kasvoista tummat karvat (7 hoitokertaa) ja vaaleat neulaepilaatiolle (toista kymmentä hoitakertaa). Nykyään kasvoissa kasvaa vain yksittäisiä hentoja karvoja joita nypin pinseteillä pois muutaman viikon välein (kerralla ehkäpä 4-8 karvaa).

        Valoimpulssikäsittely ei ole kovin tehokas karvanpoistotekniikka ja sitä joudutaan toistamaan paljon enemmän kuin laseria jos edes tehoaa.

        Pysyvään karvanpoistoon laserilla tarvitaan ehkäpä 6-10 hoitokertaa 4-6 viikon välein. Kerralla saa "tapettua" vain kasvuvaiheessa olevat karvat. Lepovaiheessa olleet karvat poistetaan muutaman viikon kuluttua kun ne kasvavat näkyviin. Kun hoitokertoja toistetaan riittävän monta kertaa, kaikki lepovuorossakin olleet karvatupet on käsitelty.

        Laser tehoaa vain tummaan karvaan ja vaatii mahdollisimman vaalean ihon, eli päivettyneeseen ihoon ei tehdä käsittelyä. Lisäksi laserilla käsitelty iho on erittäin arka auringonvalolle, jolloin voi syntyä maksaläiskiä ym. Vaaleat karvat voidaan poistaa vain neulaepilaatiolla, mutta siihenkin tarvitaan kyseisen tekniikan hyvin hallitseva kosmetologi.

        Minulla on samansuuntaisia kokemuksia. Kävin siinä Stokkaa vastapäätä olevassa lääkärikeskuksessa ja olen kyllä tyytyväinen siellä annettuun hoitoon. Aleksandriittihoidon jälkeen on ihan erilainen olokin, kun näkyvä karva katoaa hoidon yhteydessä - ei jää sitä harmaata varjoa edes tuohon ylähuuleen. Ja se pysyy hyvin myös poissa.

        Aiemmin kävin muualla missä ei oli käytössä jokin valoimpulssilaite. Kainalotkin kasvoi karvaa tuuheana jo pari viikkoa hoidon jälkeen. Ja maksoi tuon saman kun hoito laserilla. Ottaa vieläkin päähän! Turhaa maksoin noista neljästä kerrasta...


      • hanki elämä

        ei ole, näethän itse, kaikki selittelee olevansa juuri pääsemässä kohti karvattomuutta mutta sitä ei koskaan tule vaan joutuu käymään tuhansien hintaisessa hoidossa koko ikänsä.

        Kun olette vanhoja naisia ja miehenne kuolee ja itse vielä elätte 25 vuotta köyhänä leskenä teitä harmittaa ettette tehneet tonneillanne jotakin järkevää koska olette vanhoja, karvaisia, köyhiä ja yksin.

        Lekuri sen sijaan matkustelee luxuslomiaan muijansa kanssa teid'n rahoilla.

        Teitä on viilattu linssiin


    • kaikkipois(

      Kun haluaisin kaikki myös alapäänalueelta (olen 28v nainen) niin onko se eri hinta kun bikinirajan hinta? Epilaserilla näkyis olevan 250 paikkeilla hinta.

      • ihan sama

        Sama hinta, ainakin minulla.


    • ikiposliini

      Lääkärin tekemänä twhoaa 5-6 käsittelyn jälkeen. Kipu melko kova mutta burana auttaa ennen käsittelyä.

    • partapainajainen

      Mulle hinta ei ole ollut oleellinen asia - karvojen vähentäminen on. Mieluusti maksan tonnin tai kaksi siitä, että saan sillä kasvoalueen karvat pois! Olen käynyt aleksandriittilaserhoidoissa Jyväskylässä ja Kuopiossa Mehiläisessä. Tosi tyytyväinen olen ollut! Miksi en mennyt aiemmin hoitoon? Uskoin ensin niitä valheita, mitä kosmetologit kertoivat: että iho tulehtuu ja palaa laserhoidoista. Nämä hoidot ovat kuitenkin pelastaneet mun elämän: alan vihdoin päästä eroon tästä ikauhesta partapainajaisesta!

    • n-34v.

      Olen ja aloittanut vasta (2 hoitoa takana) intiimialueen karvanpoiston laserilla. Tehdään Hesalaisessa sairaalassa.

    • Rouva Espoosta

      Toimii ja kasvu lähes olematonta nykyään kn olen 4 kertaa sair. Mehiläisessä käynyt ihotauti expertillä laserissa. Seuraavaksi sääret aion myös käsitellä , mutta aloitan vasta ensi syksynä rusketuksen kadottua. Alapää ja kainalot on vielä ehkä kerran laseroitava.

    • Menossa kuitenkin

      Paljon tuollainen tehokas klinikalla/sairaalassa tehty laser karvanpoisto maksaa? Haluaisin kainaloiden, alapään (kokonaan) ja nännin ympäryskarvat lopullisesti pois.

      • .......

      • nainen 42v

        Saa pulittaa ajasta riippuen 200-250e kerralta. Nyt 6.s kerta oli ja jään odottamaan että eivät enää kasvaisi koskaan.


      • enemmän
        nainen 42v kirjoitti:

        Saa pulittaa ajasta riippuen 200-250e kerralta. Nyt 6.s kerta oli ja jään odottamaan että eivät enää kasvaisi koskaan.

        yli 400 oli ihotautilääkärin laser kerta tampereella, riippuu kohteesta


    • madilda 31

      On tuo laser auttanut ja 2x viela kayn.

    • karvakäsi

      Mikä olisi tehokkain konsti tummien käsikarvojen poistoon, sokerointi, laaseri..?

      Olen kärsinyt jo monta vuotta tummista käsikarvoista.
      Pikkutyttönä kun opettelin höylän käyttöön, en tajunnut että käsiä ei kannata ajella, ja ajelin ne hyvin monta kertaa.. 2-3cm mittaisia karvoja löytyy ja häpeän todella paljon käsiäni. En viitsi kesällä pitää hihattomia paitoja, koska karvani ovat niin tummia ja ihmiset tuntuvat tuijottavan käsiäni. Töissä joudun olemaan hihattomassa paidassa, mutta yleensä otan takin päälleni ja yritän piilotella käsivarsiani (työpaikallani käytetään takkeja / paksuja toppatakkeja jatkuvasti).

      • Saadaan pois

        Ellei rahasta tee tiukkaa, ylivoimaisesti tehokkain konsti tummien karvojen pysyvään poistoon on laser (alexandriitti tai diodi). Mutta käsivarsien käsittely 6-8 kertaa maksaa paljon.

        Koska tarjosit vaihtoehdoksi sokerointiakin, sinulle ilmeisesti riittää myös tilapäinen poistaminen. Edullisin vaihtoehto sillä linjalla on epilaattori. Riittävän hyvänlaatuinen Braunin epilaattori maksaa alle viiskymppiä ja kestää vuosia kovaakin käyttöä. Olen saanut käsivarsi- ja säärikarvani häviämään pysyvästi säännöllisellä epilaattorilla ajelulla. Nyt ei tarvitse ajella epilaattorilla kuin kainaloita.


    • karvakäsi

      Saadaan Pois; kauanko sinulla meni että karvat lähtivät säännöllisellä ajelulla käsivarsista? Säärikarvat minulla kasvavat myös tosi pitkiksi ja tummiksi, mikäli en ajele pois. Olen harkinnut kyllä kovasti tuota epilaattoria, enkä sinänsä pelkää pientä kipua, se voisi siis olla vaihtoehtoni! Laserhoitoon menisin kyllä muuten, mutta rahasta tekee sen verran tiukkaa ettei ole varaa. Tietenkin esim. ½-1v reilulla säästämisellä voisin saada rahat kokoon. Voin linkata tänne muutamat kuvat käsivarsistani, kunhan saan kuvat koneelle ja nettiin.

      • Saadaan pois

        En kiinnittänyt huomiota missä ajassa karvojen kasvu tyrehtyi. Sen kyllä huomasin että yhdessä kohdassa (ranteen yläpuolella) kasvoi karvaa runsaammin kuin muualla käsivarsissa. Kun ajelin tuon kohdan epilaattorilla, karvat eivät kasvaneet enää takaisin. Muuten karvankasvu väheni ja heikkeni vähitelle kuukausien kuluessa. Nyt kasvaa erittäin vähän ja epilointi pitkin välein riittää eikä silloinkaan karvat näy vielä kunnolla mutta epilointikin vain nipistelee pikkuisen.

        Joillakin karvankasvu voi olla voimakkaampaa hormoneista ta geeneistä johtuen. Silloin voi olla ettei karvankasvu lopu mutta säännöllisellä epiloinnilla saa pidettyä paikat siisteinä. Voi olla että oma karvoitukseni oli alkuaankin heikompaa koska talvella sukkahousut "söivät" jotkin kohdat sääristä karvattomiksi mutta kesällä paljaat sääret alkoivat työntämään karvaa uudelleen.


    • Liisa

      Olen käynyt Hesassa Siluetti Spa:ssa (Espalla) laseroimassa jalkoja. Olen käynyt 5 kertaa. Karvat on vähentyneet säärissä mutta ei reisissä. Laseri on E-max nimeltään. Siellä on myös Cutera merkkinen laser mutta siitä minulla ei ole kokemuksia.

    • Alexandriitissakäyny

      Ilmeisesti tarkoitat valmistajanimiä. Yleensä valmistajan nimen perusteella ei voi arvioidan laserin laatua ja tehoa. Nimestä huolimatta tärkeämpää on toimintaperiaate. Karvanpoistossa parhaiten toimii alexandriittilaser ja diodilaser koska niiden valon aallonpituus soveltuu parhaiten tumman karvatupen kuumentamiseen. Myös Nd Yag-laseria voi käyttää karvanpoistoon mutta tehokkain on alexandriitti.

      • Rita

        Olipa kiva lukea kohtalosisarista. En olekaan ainoa! Oisko kellään tietoa missä pohjoissuomessa sais sitä alex....jotain laserhoitoa? Ainakaan Rovaniemen Terveystalolla sitä ei ole :'( Mistä muualta sitä voisi etsiä???


      • ...
        Rita kirjoitti:

        Olipa kiva lukea kohtalosisarista. En olekaan ainoa! Oisko kellään tietoa missä pohjoissuomessa sais sitä alex....jotain laserhoitoa? Ainakaan Rovaniemen Terveystalolla sitä ei ole :'( Mistä muualta sitä voisi etsiä???

        Joutuu matkustamaan. Rovaniemeä lähin paikka on Oulun Mehiläinen.


    • Alanaturel

      Voi herranjestas, mitä järkee? Hei, ihmiset polveutuu apinasta. En ikinä laittais tollasia rahoja noin turhaan...

      • siisti+sileä

        Joo apinasta polveudutaan, mutta melko harva ainakaan meistä naisista haluaa olla enää apina tai muukaan eläin.


    • menossa kuitenkin

      Olen sitten varannut ajan Siluetti Span kanssa ja aloitetaan alku syksystä ettei rusketus häiritse laserointia. Haluttaessa saa paikallispuudutuksen esim häpyalueelle, mutta ajattelin kokeilla ilman puudutuksia ekan kerran.

    • nimimerkki2012

      oliko lääkäri nainen vai mies?

    • 87k

      Ite olen kanssa ajatellut kokonaan poistattaa viikset/parran ja karvat alapäästä pysyvästi.

      Miten on, mahtaakohan parilla tonnilla päästä alkuunkaan?

      • ..........

        Oikein hyvin pääsee alkuun mutta hintaa kertyy aikanaan enemmänkin. Kumpikin "pää" maksanee noin 200 € kerralta (yhteensä siis 300-400 € kerralta). Koska puhut parrasta, olet ilmeisesti mies ja silloin hoitokertoja tarvitaan enemmän kuin naisilla ja pitää varautua kymmenkuntaan kertaan 4-6 viikon välein.


    • Braunilla loput

      Olen 46-vuotias pohjois-savolainen nainen. Minulla on kerrassaan kunnollinen parrankasvu leuassa, leuan alla ja myös kaulalla, leukaperissäkin on muutamia karvoja. Viiksetkin löytyy, kuinkas muuten :/ Kävin juuri katselemassa eBaysta Rio-karvanpoistolaitteita, joita näyttäisi saavan edullisesti ulkomailta tilattuna. Mietityttää vain se, että kun minulla on näitä karvoja tässä naamavärkissäni äkkiä laskien ainakin pari tuhatta ja näytti siltä, että laitteella käsitellään yksi karvatuppi kerrallaan, niin miten ihmeessä se onnistuu itseltä? Väsyyhän siinä jo kädet ja mitenkäs kaulan alue, miten sinne edes itse näkee? Tarkat silmätkin pitää olla. Ajattelin, että jos paukahutan tilata tuon laitteen, niin vuokraan sitä muille karvakasoille, niin saan osan kustannuksista pois :)

      • Turha laite

        Ei kannata tilata, menetät vain rahasi huonoon laitteeseen. Jos vielä vuokraat laitetta kavereille, saat vihat niskaasi kun karvat ei lähdekään. Nuo kotikäyttöön tarkoitetut laitteet ovat jo turvallisuudenkin vuoksi niin tehottomia ettei pysyvää tulosta tule.

        Jos sinulla on runsaasti tummaa karvoitusta, siihen ei auta pysyvästi kuin terveysalan ammattilaisen tekemä aito laserepilointi alexandriitti- tai diodilaserilla.


      • leiseriä?

        Sinun kannattaa mennä ihitautilääkärille tai endokrinologille suoraan yksityiselle, saat varmaan maksusitoumukset tai lääkitystä, sinulla on varmaankin joku sairaus joka aiheuttaa noin voimakasta karvoitusta.

        Ihotautilääkäri tekee laserilla sulle poistoa, mutta maksaa useita satkuja, jopa tonniin asti, voisiko joku antaa sulle maksusitoumukset, tuo on sosiaalinen vakava haitta jo

        onnea matkaan


    • Turhaa koko homma

      Sori vaan kaikille mut ei ne karvat mihinkään lähde,kusetusta ja rahastusta koko homma. Itse käynyt useita kertoja ja rahaa mennyt riittävästi.Aina vaan karvaa kasvaa. Vai oliko joku jolla ei oo enää karvaa kasvanu? en mä ainakaan oo kuullu enkä nähny kaikki vaan käy tuhlaan rahojaan kunnes joutuvat luopuun koko hommasta. Laaserhoidot on kuitenki ollu käytössä useampia vuosia.

      • Kylä lähtee!

        Kerropa vähän tarkemmin miksi karvasi ei ole lähtenyt. Mikäli olet käynyt aidossa laserepiloinnissa (alexandriitti- tai diodilaser) jossakin lääkärikeskuksessa, niin ehkäpä karvasi on liian vaaleita jotta laser tehoaisi. Hoitokertojakin tarvitaan (sukupuolesta riippuen) 6-12 joten oletko käynyt riittävän usein?

        Olen käynyt laserissa jo vuosia sitten hoitosarjan ja karvat kyllä katosi. Vasta nyt monen vuoden kuluttua on ilmestynyt ensimmäisiä erittäin heikkoja karvoja, mutta kuitenkin niin vähän ettei kannata vielä käydä laserissa.


    • Karvafobia

      Moro kaikki. Voiko tehä laaserihoitoo myös vatsa ja selkäkarvojen poistoon ..mulla on vähä "karvafobia" ja haluun koko kropasta karvat pois mut pelkään ett hoitolla olisi vakavia jälkivaikutuksia erilaisia sairauksia.onko ongelmat mahdolliset jos haluun kaikista karvoista eroon?

      • Kalliiksi tulee!

        Karvoitus voidaan poistaa laserilla kaikkialta vartalolta mikäli karvoitus on tummaa (laser ei tehoa vaaleaan karvoitukseen). Karvoituksen poisto ei aiheuta mitään sairauksia eikä vaaraa jos tekijä on terveysalan ammattilainen ettei synny palovammoja.

        Hoito tulee hyvin kalliiksi kun karvoitusta poistetaan suuremmalta alueelta, Epilaserin hinnastossa selkä/rinta ja vatsa lääkärin tekemänä 650 €, hoitajan tekemänä 520 € (selkä ja vatsa samalla kerralla hoitajan tekemänä 940 €). Tämä hinta siis kerralta ja hoitokertoja pitää toistaa 6-9 kertaa muutaman viikon välein ennen kuin kaikki karvat on saatu "tapettua".


    • Riskiä pelkäävä

      Pelkään, että laser-hoito epäonnistuu ja tummahkot "viikseni" alkavat rehottamaan pahemman näköisesti, jos laser ei niitä poistakkaan. Onko tästä kokemuksia, vai uskallanko mennä naamaani hoidattamaan?

      • Ei kannata pelätä

        Se on kaupunkilegenda että alkaa rehottamaan pahemman näköisenä. Vaikka laserkäsittely ei tehoaisikaan täysin, todennäköisesti ainakin osa tai lähes kaikki karvat lakkaa kasvamasta. Mitä tummempia karvat ovat, sitä varmemmin tehoaa.


    • suosittelen satana

      Laserhoito epäonnistuu todella harvoin, jos käytössä on aleksandriittilaser. Tärkeää on myös, miten hoito tehdään, eli toimenpiteen suorittajan kokemus ja huolellisuus. Epilaserin hoitoja on suositeltu paljon... monella hyviä kokemuksia. Aleksandriittilaserhoitoja tehdään kyllä muuallakin.

    • kysymys3

      miten sitten jos on sääristä melkein kaulaan asti karvoja hoidetaanko ne kaikki poies vai onko siinä joku tietty raja mihi asti niitä poistetaan jne? ja paljon tulee maksamaan??

      • Tyytyväinen

        Voi poistaa suunilleen kaikki ite oon äynyt laser tilkassa poistattamassa käsivarsista ja kainaloista, lasertilkan sivustosta näet hinnaston ja alueet mistä voi poistaa...


    • Kyllä auttoi

      Kävin joitakin vuosia sitten Oulussa Botnia-sairaalassa diodilaserhoidossa. Yhteensä hoitokertoja taisi olla ehkä 5... lopetin käynnit elämänmuutoksen vuoksi, mutta hoito oli tosi tehokas. Poistatin ylähuulen ja leuan alueen karvat ja nyt, n. 4 vuotta hoitojen jälkeen tuntuu, että täytyy käydä ylläpitohoidossa. Suosittelen kyllä, mutta nimenomaan tummille karvoille.

    • Karvakasa(ko)

      Ihanaa lukea näitä ja huomata että monelle on kyseinen laserhoito tepsinyt :) Näkee itsekkin valon pilkahduksen pimeän tunnelin päässä :) Kun rahasta kyse, pitää muistaa että aina voi säästää,vaikka se aikaa veisikin. Itse olen ainakin valmis siihen. Tiedoksi vielä että mieshormonit pistää karvat kasvamaan naisilla. Kannattaane tutkituttaa ensin.

    • mietin3

      Kukaan käynyt hoidoissa etelänaapurissa?

      • Nomoneynohoney

        Minä kavin 4hoito kerta kahden hoito kerran jälkeen kun kävin suihkussa karavat putosivat vaikka mulla on tosi tummat karvat ja iho on ruskea ja se oli mun rinta karvat ja 4hoito kerran jälkeen karvat vähenivat ja tulos olikin hyvä hoitaja sanoi vielä mun pitää 6 hoito kerta käydä hoitoon mut harmi kun ei ollu enää raha joten lopettin mut aion jossain vaihessa taas käydä hoiton kun hoitaja sanoi jos et ajaa pois karvoja voit kyl myöhemminkin taas tulla


    • HyvästiKarvoille

      Hei vaan.

      Hoitaako ne tuolla laserilla myös alapään karvoituksen mieheltä?

    • Bikinirajaparturi

      Laser ei taida kauheesti vaikuttaa miesten hormonitoimintaan ja siksi hoitovaste parempi naisille kuin miehille. Mulla on kotikäyttöön epilaser jos joku tarttee apua karvaongelmaan. Tuntuu aika hurjalta laittaa tonni vaikka ei ole takeita, että homma toimii.

      • Humpuukivehkeitä

        Epilaser on firman nimi. Kotikäyttöön tarkoitetut "laserit" ovat todellisuudessa IPL laitteita (valoimpulssilaiteita) eikä niiden teho ole lähelläkään kosmetologien IPL laitteita joten karvojen kuoleminen on epätodennäköistä. Kosmetologien ammattilaitteillakaan karvat ei välttämättä lähde pysyvästi.


      • Bikinirajaparturi
        Humpuukivehkeitä kirjoitti:

        Epilaser on firman nimi. Kotikäyttöön tarkoitetut "laserit" ovat todellisuudessa IPL laitteita (valoimpulssilaiteita) eikä niiden teho ole lähelläkään kosmetologien IPL laitteita joten karvojen kuoleminen on epätodennäköistä. Kosmetologien ammattilaitteillakaan karvat ei välttämättä lähde pysyvästi.

        Mutta ovat kyllä toimineet...ja rajatkin on vielä tallella


      • Bikinirajaparturi
        Bikinirajaparturi kirjoitti:

        Mutta ovat kyllä toimineet...ja rajatkin on vielä tallella

        Auto correct muutti tekstiäkin...rahat on tallella. Mutta eihän tämäkään kaikille sovi. Ja harmittaisi kovasti käyttää 1000€ huomatakseen ettei saa apua.


    • Apinatar

      Muutamia kysymyksiä on tullut tuosta alapään laseroinnista, niin miehille kun naisillekin. Ainakin täällä, Espanjassa, on itsestäänselvyys että kaikki pois. Eli rohkeasti vaan laserointiin ja ilmoitatte että haluatte kaiken pois :) Hinnat on myös täällä huomattavasti erilaiset. Hurjalta kuullostaa 300-400e/kerta/alue! Itse maksoin (oli kyllä tarjous mutta silti) 220e koko kroppa x7.

      • Mikä_laite

        Oliko todellakin laserlaite (diodi- tai alexandriittilaser), vaiko joku kosmetologin "laser" (todellisuudessa valoimpulssilaite)?
        Kyllähän täällä Suomessakin kosmetologit mainostaa halvalla laserepilaatiota, mutta todellisuudessa käsittely tehdään IPL laitteella.
        Keskusyksikkö on kummassakin tapauksessa melko samannäköinen ja kooltaan siirreltävän ilmastointikoneen kokoinen ja muotoinen josta johtaa paksut "letkut" hoitajan käyttämään hoitoyksikköön. Laitteen nimen voi luntata kojeen kyljestä ja käyttää googlea selvittääkseen mikä se oikeastaan oli. Myös suojauksesta saa vähän vinkkiä, laserissa joudutaan käyttämään tehokkaampaa silmien suojausta (esimerkiksi kasvoja käsiteltäessä metallikupit silmille).


    • Aaaaapuva

      Osaisko joku sanoa onko laserhoitoni alexandriitilaaserilla epäonnistunut kun karvat muuttuivat valkoisiksi? Olivat sitä ennen mustia. Kukaan ei tässä viestiketjussa ole maininnut karvojen värimuutoksesta käsittelyn jälkeen. Hoidosta ei ole kuin viikko ja karvat eivät tietystikkään ole vielä pudonneet. Tuli vain mieleen että jos teho laaserissa ei ole ollut riittävä... eli joudunko pitämään partani jatkossakin kun laser ei tehoa vaaleisiin karvoihin. Kävin lapista asti helsingissä sairaalassa joten olisi liian pitkiä matkoja turhan takia...

      • Sileäleukainen

        Karvathan ajellaan tarkasti pois ennen laserkäsittelyä ettei ne pala säteilyssä. Viikko laserepiloinnista kuolleet karvanystyt voivat olla vielä ihon sisällä karvatupessa ja ne poistuu sieltä vähitellen eikä uutta karvaa kasva. Viikossa voi tietenkin ehtiä kasvamaan melko pitkäkin parransänki ja nämä kasvavat karvat on vaaleita koska laser ei ole vaikuttanut niihin (laser tehoaa vain tummiin karvoihin). Nämä vaaleat partakarvat joutuu poistamaan neulaepilaatiolla ja sitä varten löytänet pätevän kosmetologin lähempääkin.
        Olet ilmeisesti käynyt vasta ensimmäisen kerran laserepiloinnissa. Nyt joudut uusimaan käsittelyn (laserin ja neulaepillation) ainakin 6-8 kertaa 4-6 viikon välein jotta kaikki partakarvat on kuolleet. Kerralla voidaan tappaa vain silloin kasvusyklissä olevat karvat ja uusintakerralla poistetaan lepovuorossa olleet karvat kun ne kasvavat esiin.
        Itselläni on koko parta poistettu pysyvästi seitsemällä laserhoitokerralla (tummat karvat) ja runsaalla kymmenellä neulaepilaatiokerralla (loput tummat ja kaikki vaaleat).


      • Aaaaapuva

        Elikkä voisi sanoa että ammattilainen mokasi käyttäessään liian pientä tehoa laserissa... kun olis voinu heti tehä sen isommalla teholla joka olisi kerralla poistanut sysimustat karvani... teki niistä vain valkoisia joihin laser ei enää tehoa. Parta oli kyllä ajeltu huolellisesti 1,5 tuntia ennen operaatiota. Nyt sitten hoito eiku pitkittyy ja kallistuu... Tietenkin minun tuuria, aina vastustaa yritti mitä tahansa :-(


      • Sileäleukainen
        Aaaaapuva kirjoitti:

        Elikkä voisi sanoa että ammattilainen mokasi käyttäessään liian pientä tehoa laserissa... kun olis voinu heti tehä sen isommalla teholla joka olisi kerralla poistanut sysimustat karvani... teki niistä vain valkoisia joihin laser ei enää tehoa. Parta oli kyllä ajeltu huolellisesti 1,5 tuntia ennen operaatiota. Nyt sitten hoito eiku pitkittyy ja kallistuu... Tietenkin minun tuuria, aina vastustaa yritti mitä tahansa :-(

        Tarkennan vielä: Liian pienitehoinen laser ei vaalenna karvoja (eihän ne karvat olleet näkyvissäkään koska oli ajeltu pois). Liian pieni teho vaikuttaa siten että karvatupet toipuu säteilystä ja alkaa kasvaa uudelleen karvaa (mustaa). Mutta kasvu ei ala viikossa vaan muutamassa kuukaudessa. Kyllä ne vaaleat partakarvasi on olleet jo ennestään naamassasi, et vaan ole huomannut niitä mustien karvojen joukossa. Odota nyt 4-6 viikkoa ja aja partaasi normaalisti, sen jälkeen vasta näkee mikä on lopputulos.


    • Vasta kun tummat karvat on poistettu, huomaa kuinka paljon seassa itseasiassa on vaaleita. Minulla oli erittäin tiheä parta, varsinkin leuassa joka oli lähes musta. Olen käynyt parin vuoden aikana kymmenessä alexandriittilaserkäsittelyssä ja nyt alkaa olla jo aika puhdasta. Olen käynyt käsittelyssä 2-3 kk välein, riippuen siitä miten paljon uutta kasvua on tullut.
      Vasta 7-8 käynnin jälkeen alkoi näyttää siltä ettei partaa juuri kasva. Posket, kaula ja leuanalus ovat käytännössä olleet karvattomat 9. käsittelyn jälkeen mutta leuka ja ylähuuli vaatinevat vielä 2-3 käyntiä. Liian usein on turha käydä, esim. kerran kuussa on aivan liian tiheä väli. Kustannustehokkainta on käydä 2-3kk välein.
      Kallistahan tämä on mutta omaa oloa on vaikea hinnoitella. Kärsin parrasta joka ainoa päivä; minusta se oli ruma enkä koskaan ole tuntenut että se kuuluisi naamaani. Nyt on kiva katsoa peiliin : )
      Laserin jälkeen muutaman päivän kuluttua voi sängen ajaa koneella aina kun sitä puskee ulos. Poltetut karvat työntyvät kuten kasvava sänki mutta hiilenmustina. Tästä liikkuu kaikenlaista kaupunkilegendaa kuten ettei sänkeä saa ajaa koska karvat jäävät ihon sisään. Hoitaja itse ohjeisti, että käsittelyn jälkeen saa ajella koneella, höylällä tai nyppiä karvat pois. Nyppiminen onnistuu parhaiten 1,5-2 viikkoa käsittelyn jälkeen. Silloin poltetut tupet irtoavat jo helposti.

    • Tellmeeee

      Miksi te kaikki puhutte "karvan polttamisesta" tässä laser- hoitokeskustelussa, kun eikö siinä hoidossa juuri polteta niitä karvatuppia että karvat ei enää kasvaisi....?

    • Braspimpula

      Kävin itse 9 kertaa alexsandriitihoidossa ja kohteena bikinialue ja tavoite brassi. Nyt puoli vuotta edellisestä kerrasta eikä yhtään karvaa ole tullut takaisin. Olen niin onnellinen että tuo toimi näin täydellisesti! Ei ole tarvinnut enää kärsiä karvankasvun tuomista ongelmista (kutina, punaiset näppylät) iho nykyään todella sileää ja tunnen itseni itsevarmemmaksi. Miesystäväni tykännyt kovasti myös uudesta minusta ;)

    • Kultakutri2016

      Itsekin hommasin epilaattorin ettei tarvisi päivittäin sheivata. Jälki hyvä ja kipuun tottui, MUTTA ihonkarvat alkoi kasvaa ihon sisään, nyt sääret täynnä punaisia pilkkuja :-( Kuorinnasta ja rasvauksesta ei ollut apua. Viime epiloinnista jo yli vuosi. Mahtaako laserointi aiheuttaa vastaavaa? Kokemuksia?

      • Jatka_vaan

        Minullakin tuli alussa epilaattoria käytettäessä sisäänkasvaneita karvoja, mutta kun jatkoin vaan säännöllisesti, se loppui.
        Laserissa käytyäni ei tullut koskaan sisäänkasvaneita karvoja. Tuo johtuu siitä että kerralla käsitellyt karvat (kasvuvaiheessa olleet) eivät kasva enää takaisin. Ei siis voi tulla sisäänkasvaneita karvoja.


    • Karvainen

      Kuinka paljon teillä käytettiin tehoja ylähuulen ja leuan alueelle? Mulla oli 20 joulea ja huomasin että punoitus oli aika kauan, oliko liian suuri teho?? Kuinka kauan teillä oli punoitusta?
      Sänkeä tuli taas sääriin heti seuraavana päivänä, onko se niitä kuolleita juurituppeja? Saako ne ajaa pois. Tuntuu että on ihan tiukassa, ihan kuin ennekin kun tulee sänkeä..
      mulla on hirvee karvaongelma.

      • Käsittelyssä_ollut

        En ottanut koskaan noita teholukemia muistiin, ajattelin että hoitaja kuitenkin tietää millä tehoilla toimii. Ylähuuli ja leuka oli kyllä hurjan näköinen käsittelyn jälkeen, mutta jäähdyttelin jääpussilla käsiteltyä aluetta 10-15 minuuttia. Ehkäpä puolen tunnin kuluttua punoitus alkoi helpottaa ja katosi kokonaan muutamassa tunnissa. Tärkeintä on että karvan ja ihon kontrasti on mahdollisimman suuri, karvat mustia ja iho vaalea, rusketusta ei saa olla. Lisäksi laserkäsitelty iho on erittäin herkkä auringonvalolle ja voi syntyä pysyviä maksaläikkiä. Siksi tähän aikaan vuodesta on jo erittäin riskialtista käydä laserepilaatiossa. Ainakin käsitellyt alueet on peitettävä vaatteilla tai yli 50 kertoimella olevalla aurinkovoiteella, lisäksi on oleskeltava mahdollisimman paljon varjossa ja sisällä. Esimerkiksi itse käytin kesätauolla peittäviä vaatteita, leveälieristä hattua ja kadullakin kävelin varjoisaa puolta, koska keväällä aloitettu laserkäsittely jatkui syksyllä.


    • Karvainen

      Mulle sairaanhoitaja sanoi että ei tarvi mitään erityistä. No kyllä mä kuitenkin käytän kasvoille korkeaa suojakerrointa. Mutta hän siis sanoi että ei mitään tarvi.

    • Itseniiloksi

      Suosittelen karvojen laaserhoitoa Ruotsissa.Lataa Lets deal saat hoitoja huippuedullisesti. Itse ostin 50 e sääret x2. Tekijän ei Ruotsissa tarvitse olla ei terveydenhoidon ammattilainen mutta minä olen, enkä ole koskaan saanut huonoa kokemusta saati sitten huonoa tulosta! Hoidettuja alueita :sääret, kainalot ja bikinilinjat... Tänään kävin pitkästä aikaa taas laaseroinnissa, kohta on ihana posliini.

      • Epäilyttää_vahvasti

        Kun kerran väität olevasi terveydenhoidon ammattilainen, ymmärrät varmaankin että aitoa laserlaitetta käyttämään tarvitaan koulutettu ammattilainen. Suomessa tuo on rajattu terveysalan ammattilaiselle. Vaarana on mm. pahat paloarvet.

        Asiantuntijana voit varmaankin kertoa minkätyyppisellä laserlaitteistolla olet saanut hoitoa (alexandriitti-, diodi- vai Nd:YAG-laser).

        Hieman epäilyttää noin valtavan suuri hintaero Suomeen (täällä sääret jonkun kympin päälle 400) joten epäilyttää että kyse onkin IPL hoidosta.


      • tutkiskelija_
        Epäilyttää_vahvasti kirjoitti:

        Kun kerran väität olevasi terveydenhoidon ammattilainen, ymmärrät varmaankin että aitoa laserlaitetta käyttämään tarvitaan koulutettu ammattilainen. Suomessa tuo on rajattu terveysalan ammattilaiselle. Vaarana on mm. pahat paloarvet.

        Asiantuntijana voit varmaankin kertoa minkätyyppisellä laserlaitteistolla olet saanut hoitoa (alexandriitti-, diodi- vai Nd:YAG-laser).

        Hieman epäilyttää noin valtavan suuri hintaero Suomeen (täällä sääret jonkun kympin päälle 400) joten epäilyttää että kyse onkin IPL hoidosta.

        Tutkiskelen juuri vaihtoehtoja ja näyttää ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta. Noi let's dealin tarjoukset rajoittuu kaikki uusiin asiakkaisiin (halpa sisäänheittohinta) ja esim tällä salongilla (ei sairaala) mainostavat kuvan kanssa käyttävänsä ihan kunnon diodilaseria: http://www.glanzbeautyclinic.se/permanent-harborttagning/


      • kuiyuhioiyou
        tutkiskelija_ kirjoitti:

        Tutkiskelen juuri vaihtoehtoja ja näyttää ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta. Noi let's dealin tarjoukset rajoittuu kaikki uusiin asiakkaisiin (halpa sisäänheittohinta) ja esim tällä salongilla (ei sairaala) mainostavat kuvan kanssa käyttävänsä ihan kunnon diodilaseria: http://www.glanzbeautyclinic.se/permanent-harborttagning/

        Mitä sitten maksaa jatkohoidot? Karvoja ei koskaan saa kaikkia yhdellä kerralla pois. Laserilla saadaan "tapettua" ne karvat jotka kasvavat sillä hetkellä ja mihin lasersäde osuu. Päällekkäin ei kannata "ampua" ettei iho pala. Kun lepovuorossa olleet karvat kasvavat näkyviin (noin 6 viikkoa myöhemmin) tarvitaan uusi käsittely. Kun hoitokertoja toistetaan 6-10 kertaa, kaikki karvat ovat kuolleet. Mutta laser tehoaa vain tummiin karvoihin.

        Eiköhän tuo firma kerää katteen sitten näillä jatkohoitokerroilla.


    • Anonyymi

      Itse kävin 6 kertaa aleksandriittilasrissa poistamassa partakarvoja. Karvat pysyy harvempana ja osa poissa noin puoli vuotta ja sitten kasvaa takaisin. Itse kävin mehiläisessä hoidoissa.Hoidot oli laadukkaita ja palvelu hyvää mutta valitettavasti laserinkaan teho ei ole pysyvää. 1200eur maksoi kokeilu ja nyt taas tilanne sama kuin aloittaessa vuoden takaisesta. Snadisti kieltämättä rahastuksen makua noissakin hoidoissa on.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe