Harry Potter

vio-letti

Eräs vielä jt-ssä mukana oleva ystäväni kertoi, että hän oli salaa lukenut Harry Potter-kirjoja ja tykkäsi niistä. Vaikka hän on aikuinen ihminen, niin hän pelkäsi että hänen mieltymyksensä näihin kirjohin tulisi vanhimmiston tietoon.

Minä en ole lukenut Harry Potteria, olen mielestäni liian vanha mummu semmoiseen, mutta katsoin viime viikonloppuna Harry Potter-filmin enkä millään käsittänyt mikä siinä on jt-n kannalta väärää.

No, mikä on vialla Harry Potterissa? Tietääkö joku?

12

560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten sen kanssa?

On paljon varottavia kirjoja, luulen minä. Tuo Kalevalakin kertoo pakanuuden ajan suomalaisista.

Onkohan tutkimuksia tehty

• vio-letti

>>On paljon varottavia kirjoja, luulen minä

• RaM

...noituutta, taikuutta ja demonisuutta. :D

• vio-letti

>>noituutta, taikuutta ja demonisuutta

• Lisäksi

...Demonit oikeasti on? tulee tuota aina välillä kysyttyä, vaan näyttää olevan vielä harkinnassa, kannattaako kertoa ;
        (
        (-Islam tietää kertoa, että ne ovat-Dzinnejä; Ja -Suura sanoo, että se ,joka ei usko tätä, joutuu -johannam;iin,joka on sama kuin Muinaisruotsin -Hel-vite; ja hindulaisuuden - Naraka;. Että on valinnanvaraakin; Jos ei taas usko-Lutherin ilm; -Maakeskiseen maailmankaikkeuteen, joutuu Lutherin mukaan -Hel-vettiin, KirkkoIsä Augustinos sanoi, että -Jumala on valmistanut -Helvetin niitä varten, jotka tämmöisiä kyselevät;. ). Juutalaisuus sanoo, että ne ovat "-Sei'rim " ja "Shedim," Satyyrinmuotoisia Autiomaan henkiä;

• vio-letti
        Lisäksi kirjoitti:

...Demonit oikeasti on? tulee tuota aina välillä kysyttyä, vaan näyttää olevan vielä harkinnassa, kannattaako kertoa ;
        (
        (-Islam tietää kertoa, että ne ovat-Dzinnejä; Ja -Suura sanoo, että se ,joka ei usko tätä, joutuu -johannam;iin,joka on sama kuin Muinaisruotsin -Hel-vite; ja hindulaisuuden - Naraka;. Että on valinnanvaraakin; Jos ei taas usko-Lutherin ilm; -Maakeskiseen maailmankaikkeuteen, joutuu Lutherin mukaan -Hel-vettiin, KirkkoIsä Augustinos sanoi, että -Jumala on valmistanut -Helvetin niitä varten, jotka tämmöisiä kyselevät;. ). Juutalaisuus sanoo, että ne ovat "-Sei'rim " ja "Shedim," Satyyrinmuotoisia Autiomaan henkiä;

Missähän se Helvetti mahtaa olla? Jotkut väittävät että se oli heidän lapsuudenkodissaan, toiset taas, selvittyään krapulasta, että se oli siellä missä tenuteltiin hurjemman puoleisesti.

Jotkut väittävät kokeneensa Helvetin entisessä avioliitossaan ja toiset nykyisessä ja jotkut että osoite olisi heidän edellinen tai nykyinen työmaansa. Mene tiedä, vaikuttasi siltä että niitä helvettejä on vähän siellä sun täällä..

Ota tosta sitte selvää.. ;)

• Kiinnostusta riittää
        vio-letti kirjoitti:

Missähän se Helvetti mahtaa olla? Jotkut väittävät että se oli heidän lapsuudenkodissaan, toiset taas, selvittyään krapulasta, että se oli siellä missä tenuteltiin hurjemman puoleisesti.

Jotkut väittävät kokeneensa Helvetin entisessä avioliitossaan ja toiset nykyisessä ja jotkut että osoite olisi heidän edellinen tai nykyinen työmaansa. Mene tiedä, vaikuttasi siltä että niitä helvettejä on vähän siellä sun täällä..

Ota tosta sitte selvää.. ;)

Heillehän kuolema on vain kuolema. Paahoja ihmisiä vaan ei herätetä kuolemasta maanpäälliseen paratiisiin, mutta eivät he helvettiinkään joudu.

• Monet muutkin uskixet pelkää Harry Potteria. Pitävät sitä okkultismina...

• -pikkunoita-

Nurinkurista, että juuri Harry Potterit on yhdistetty okkultismiin ym. vanhoillisissa piireissä eikä esim. jo mainittua Milla Magiaa tai disneyn piirretettyjä joissa melkein kaikissa on noitia, haltijoita ja mitälie yliluonnollisia örkkejä.

Kun jokin asia saa tarpeeksi huomiota, osa siitä on väkisinkin negatiivista, ja Jt:iden suhtautuminenkin Potteriin taitaa vaihdella. Jotkut vanhemmista ei näe mitään pahaa, jotkut kieltävät lukemasta, jotkut eivät lukuharrastukseen puutu, mutta hyssyttelevät sitten salilla mainitsemasta. Suurin osa aloittajan mainitsemista mummuikäisistä ei tiedä mistä koko jutussa on kyse, mutta tuomitsee silti. Ja miten loppujen lopuksi tuollainen velhotarina eroaa vaikka muumeista (jossa siinäkin on noita, mörkö ja kovin demonistisia hattivatteja). Ja kukaan äärijehovantodistajakaan ei taida karttaa muumeja?

Satuolentoja yhtä kaikki, minusta lentävä isokorvainen elefantti kuulostaa vähintään yhtä yliluonnolliselta kuin luudalla lentävä velho.

Kaverini jonka perhe on tosi tiukkaa monissa asioissa, lähti kyllä taannoin potter-leffaan mitään kyseenalaistamatta. Toisaalta yksi kaverini lopetti katsomasta saippuasarjaa (passions-nimistä), koska yksi sen hahmoista oli noita, jolla oli puhuva nukke. Että näin.
      Mun lempparisarjoihin taas on aina kuulunut siskoni on noita, Buffy vampyyrintappaja, supernatural ja aika moni muu "kyseenalainen" ohjelma. Pitäisköhän mennä kysyyn vanhimmiston neuvoa, et mikä olis oikea, raamatulla valmennettuun omatuntoon perustuva, ratkaisu; lukeako vai ei enää viimeistä harry potter-kirjaa..? :)

• vio-letti

>>Pitäisköhän mennä kysyyn vanhimmiston neuvoa, et mikä olis oikea, raamatulla valmennettuun omatuntoon perustuva, ratkaisu; lukeako vai ei enää viimeistä harry potter-kirjaa..? :)

• Ja vielä ollessani JT...

Hän sanoi ettei Harry Pottereissa ole mitään väärää, ja jos jonkun yksittäisen jehovantodistajan omatunto ei salli niitä lukea se on ihan hänen oma asiansa. Ostipa faija mulle muuten yhden Harry Potter DVD:n lahjaksi :) Niin ja faija on siis vanhimpana seurakunnassa.

• vio-letti

>>Ostipa faija mulle muuten yhden Harry Potter DVD:n lahjaksi :) Niin ja faija on siis vanhimpana seurakunnassa

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3800
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      182
      3035
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2946
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2431
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      363
      2230
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1870
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1575
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1437
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1388
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1352
    Aihe