Kevyt keittoja?

laihduttaja85

Moi!
Kertokaas erittäin kevyiden keittojen ohjeita,mitä laittaa keittoon?

16

4251

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viitseliäisyyttä

      kiitos!
      Käy finellin sivuilla

    • vaikkapa...

      ...joitain näistä valintasi mukaan:
      porkkana, selleri, parsakaali, kukkakaali, sipuli, purjo, kesäkurpitsa, peruna...

      Lisäksi hieman suolaa ja pippuria, ja muita mausteita kuten erilaisia yrttejä, persiljaa, basilikaa, herbes de provence, valkosipuli... Jos soseutat keiton, niin voit lisätä nokareen maustettua kevyttuorejuustoa antamaan makua ja pehmeyttä.

      Jos haluat lihaisamman keiton, niin lisää vähärasvaista naudanpaistijauhelihaa, marinoimattomia kanan filesuikaleita tai vaikka pakasteseitiä. Lihan voit ensin ruskistaa ihan pienessä tilkassa öljyä paistinpannulla, niin tulee maukkaampaa. (Jos lisään lihaa, niin en ainakaan itse yleensä soseuta keittoa.)

      Oma suosikkini on ihan tavallinen porkkana-sipuli-kukkakaalikeitto soseutettuna ja maustettuna pippurilla, suolalla, valkosipulilla ja kevyttuorejuustolla.

      Keitot ovat mielestäni kaikkein helpompia ruokia valmistaa, jopa ihan ilman mitään ohjetta. Mielikuvistusta saa käyttää, ja erittäin harvoin onnistuu epäonnistumaan :)

      • ei halua

        itse tehdä, niin kaupan pakastealtaasta löytyy myös monenlaisia keittoja, esim. pinaattikeittoa ja kasvissosekeittoa ja keittoja löytyy myös pusseissa... eikä ole kaloreita paljon!

        mä olen tätä laiskaa ihmissorttia;)


      • jättää pois

        keitosta jos haluaa kevyttä tarjota.


      • edellinen
        jättää pois kirjoitti:

        keitosta jos haluaa kevyttä tarjota.

        Arvasinkin, että tuo tulee vielä jossain vaiheessa esille, ja pohdin jo kirjoittaessani, että pitäisikö edes mainita koko perunaa :)

        Tietenkään perunasta ei kannata tehdä koko keittoa, mutta vaikkapa yksi iso tai kaksi pientä perunaa kattilallisessa keittoa tekee mielestäni keiton rakenteesta paremman, ja jotenkin pehmentää makua. Eivätkä ne keiton kalorit siitä vielä taivaisiin pomppaa. Eli itse laitan lähes keittoon kuin keittoon hieman perunaa.

        Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni. Jos noudattaa esim vhh-ruokavaliota, niin peruna kannattaa tietenkin jättää pois.


      • keitto fani

        hei tässä kevyt tomaattikeitto Tomaattimurskaa paprikaa porkkanaa sipulia 2dl kevyt ruoka kermaa suolaa meiramia Keitä tomaattimurskaaa ja paprika sekä porksa
        akana melkein kypsäksi ja lisää freesattu sipuli keitä vielä noin 7-8
        minuuttia mausta minä lisään itse vielä hiukan makeaa chilikastiketta se antaa terävyyttä keitolle lisää lopuksi ruoka kerma älä keitä enää ota kattila liedeltä ja anna keiton vetäytyä hetki


    • kkkkkkkkkkk

      vettä, tomaattimurskaa, mausteita, rasvatonta kanaa tai kalaa tai lihaa ja sipulia, vähän suolaa, rasvatonta liemijauhetta/kuutio.

      Kamat kattilaan ja kiehautus ja hetki keittämistä.

      Hirveen makusta mutta todella kevyttä !

      • kyllä...

        ...miten saat tuosta kamalan makuista. Ehkä poltat sen pohjaan, tai laitat jotain mausteita, jotka eivät lainkaan sovi?


    • hyvää on..

      elikkä keittojuurespussi, pun.paprikaa, purjoa, kevyt kanaliemikuutio, nuudeleita murustettuina, tuoretta persiljaa ja mustapippuria. jos on liian suolatonta, lisää pan-suolaa..

    • keitto

      omia pakaste sieniä tai herkkusieniä 200.g voita
      purjo ,vehnäjauhoja 2rkl.1.L vettä 1 kasviskuutio
      1/2 pkt koskenlaskia juustoo .kirveliä hyppysellinen, pippuria,suolaa maun mukaan.kuullota sie. sip.sit kiehumaan kasvisk,
      maust.muk.20min. sit .kylmään vet.1.d vehnäj. sekaan.sekoit.kiehut10.min sit juusto .pieni.paloin. kuumennet. syödään.Paahto leipää.

    • hauduta

      1 1/2 .L vettä ,200.g punajuurta tuoreit.
      200.g kaalia,150.g sipulia,150.g porkkanoita,
      purjo,2kasviskuut.tinjamia,pippuria, suolaa,2.rkl öljyä.(smetanaa)Paloitellaan pieniksi. keitetään 30-60 min.Hyvää
      Kannattaa paseerata hiukan.Sit kiehumaan, kannen kera.Itse teen pataan.

    • hautumaan

      6 komiaa porkkanaa,1 sipuli,2rkl voita,yrttisuolaa,1,2 L kasvislientä(kuutioista.
      0.5 dl luonnonriisiä.tinjamia.pienennä ja raasta
      paseeraa laita kiehumaan.hauduta 40-50 min.

    • keittäjä

      syö keitettyjä sanomalehtiä. On kuitua ja varmasti vähän kaloreita. Juhlapäiväksi voit tehdä aikakausilehtikeiton.

    • diettailija

      Keitto 1: Suikalejuures pussi, kevyt kasvisliemikuutio(puolet). Soseeksi ja sekaan viipale tai pari 5% aamupalajuustoa. nams.

      Keitto 2: Kasviksia maun mukaan, punaisia linssejä, tummaa soijarouhetta ja kevyt kasvis/lihaliemikuutio.

    • leeve
    • pruttapappa

      Hernekeittopurkki riittää hyvin vaikka viikoksi. Niin kauan lantraat, kun kaivossa vettä piisaa. Kevenee aina vaan. Hyvää ja halpaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe