Pirtelö

Sittenkin kaloripommi?

Olen keksinyt tässä hyvän reseptin makeannälkääni, ja täyttävän iltapalan jossa on seka marjoja, hedelmia sekä kalsiumia. Mietinkin tässä vain että eihän tämäkin yllätä niinkuin jotkut muut ruoat ovat yllättäneet kaloreillaan joita en uskonut olevankaan! Eli olen pirtelöön laittanut jäisiä mansikoita, vadelmia, banaanin, t-lusikallinen sokeria sekä sinistä maitoa. Ennen en voinut kuvitellakaan että pirtelö voisi olla hyvää ilman jäätelöä! :D

14

6772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoehto

      itse käytän 1dl maitoa, 1dl rasvatonta banaanijogurttia, makeutusainetta vähän, pari munanvalkuaista vaahdotettuna, jäisiä marjoja paljon.

      tuossa on tosi vähän kaloreita, munavaahto tekee pirtelömäisemmäksi, banaanijogurtti yhtä kevyttä kuin maito ja kevyempää kuin banaani joten todella vähäkalorinen ja oikeasti herkullinen juoma!

      • thinninme

        Rasvattomissa jogurteissa on yleensä sokeria, joten ne eivät ole vähäkalorisia!


    • *Sara

      Tehosekoittimeen 1 desi rasvatonta maitoa, 1 desi vähäkalorista mehukeittoa ja 2 tl makeutusainetta.

    • piretlö tiellä pitää

      Itse laitan rasvatonta maitorahkaa, vähän pellavansiemeniä, kuituleseitä, pakastemarjoja, rasvatonta maitoa ja vähän makeutusjauhetta. Täyttävää ja pirun hyvää! Sitä voi myös muokata maidon määrällä, onko pirtelöä vai rahkatyyppistä. Proteiini ja kuituja. Nam!

    • xd

      xd

    • varmasti kaloriton

      HEDEKMÄ PIRSTELÖ:

      4dl Riisi-,kaura-,soija- maitoa(tai ihan tavallista maitoa)
      2 Persikkaa
      4 Tuoretta apsikoosia
      4dl vadelmia
      (1rkl hunajaa tai vaahtera siirappia)


      NAM!

    • HennaKinGi

      Itse taas olen juonut piirtelöä aamuin illoin ja oen pistänyt......

      2 banaani jukurttia
      1 hedelmä pommi jukurtti
      vähän kaurahiutaleita
      vähän jäätelöä (olen itse käyttänyt tiikeri jäätelöä)
      vähän hunajaa

    • neuvon sua

      Makeannälkään ainut toimiva resepti on vähähiilihydraattinen ruokavalio ja sitä suosittelen sinullekin. Lopeta tuollainen sokerien mussuttaminen. Parempaakin elämää on.

    • elinarawrr

      Ite tein just sillai, että laitoin banaanin, maitoa, mustikoita ja tuoremehu jämät. Eihän tässä maistu paljoa, kun banaani, mutta älyttömän terveellistä ja hyvää. :D

    • laihduttaja

      Todella huvää pirtelöä tulee, kun laittaa näitä aineksia oman mielen mukaan: mansikoita, maitoa, banaania, kaakaojauhetta, sokeria, namss!

    • sokeri pois!

      maito ei ole niin kirpeää banaanin, mansikan yms. kanssa, että siihen tarvitsisi lisätä ylimääräistä sokeria/kaakaojauhetta.

    • proteiinipirtelö!!

      pakaste mansikoita
      puolikas banaani
      1dl vaniljan makuista proteiini jauhetta
      rasvatonta maitorahkaa

    • Herkkunassu

      Itse kokoilen paljon erilaisia pirtelöitä ja smoothieita blenderillä joka päivä.

      Tässä joitakin aineksia joita survon koneeseen:

      -Vähäkalorista (yleensä vanilja-) maitorahkaa (rasvaton olisi tietty plussaa)
      -Ananasta (Hyvää, raikasta, terveellistä, sisältää paljon vettä)
      -Marjoja (Oman maun mukaan, näissä paljon vitamiineja ja maistuvat yleensä kaikille)
      -Vauvojen piltti-hedelmäsoseita (mango tai kuningatar yleensä, näissähän on yleensä aika paljon sokeria joten hyvin pienissä määrin)
      -Mansikka- tai vadelmahillo (lähinnä makeutukseen sillä sisältävät paljon sokereita)
      -Maito (rasvaton/laktoositon)
      -Banaani (Tosin hitaastisulava ja hajoava joten ei paras laihdutusmielessä)
      -Kaurahiutaleita tai vähän mysliä ( Myslissä paljon sokeria ja kaloreita mutta näistä saa vähän kuitua päivään)

      Tässä omat suosikkini! Jugurtit ja muutkin hedelmät tietty toimii hyvin ja jos habaa kehittelet niin pinaattihan on hyvä lisä tähän. Se voi maistua vieraalta jos et ole tottunut käyttämään mutta aloita pienestä määrästä ja totuttele, loppujen lopuksi et tarvitsekaan pinaattia kuin sen pari rkl päivässä niin se riittää. Itsekin vasta totuttelen siihen makuun (: Henkilökohtaisesti en suosi munavaahtoja sillä ne jotenkin etovat kun kysymys raa'asta kananmunasta :D Olen muutenkin semivegetaristi joten eläinkunnan tuotteet eivät ole parhaita ystäviäni..

      Kertokaahan lisää vinkkejänne!

      • Wapaaaa

        Desi maitoa, desi mehua, banaani. Nam :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe