Yliarvioiko naiset

omaa

viehätysvoimaansa? Tai aliarvioiko kenties?

30

1213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukka

toiset yliarvioi ja toiset aliarvioi ja suurin osa tietää suunnilleen missä mennään samoin kuin miehissä.

• nnnainennnn

Naisen on vaikea arvioida viehätysvoimaansa, koska niin monet miehet valehtelevat naiselle "olet ihana, seksikäs jne.." vain saadakseen pi..ua. Kuinka nainen vois sitten tietää mikä on oikeasti asian laita...? Milloin mies valehtelee, ja milloin ei? Jos viehätysvoimaa mitataan mahdollisuudella saada vakava parisuhde, se lienee helpompi arvioida. Mutta jos se mitataan ympärillä pörräävien miesten määrällä, arvioiminen on jo vaikeamopaa, koska ei voi tietää kuka miehistä pitää naista oiikeasti puoleensavetävänä, ja kuka vain testaa mahdollisuuksiaan päästä vällyjen väliin..

• Pistemies

Harvoimpa sitä haluaa naisen kanssa sänkyyn, jos ei pidä tätä viehättävänä. Totta kyllä että tuo ulkonäön liiallinen kehuminen ei ole mitenkään harvinaista. Itse en mieluusti kehu naisen ulkonäköä yli sen mitä mieltä oikeasti olen. Jos hän on mielestäni kaunis niin sanon sen, en että hän on kaunein nainen jonka olen nähnyt.

• varmaankin yliarvioi. Eikä tuo kait ees oo mikään ihme, kyllähän miehet lirkuttelee naisille ja kehuu kauniiksi / seksikkääksi / ties mitä vaikka totuus nyt ei välttis ihan niin kummallinen oliskaan.

Tosin elämä opettaa nöyryyttä näissäkin asioissa, harva yli kolmikymppinen kuvittelee ittestään enää ainakaan kovin pahasti liikoja.

• zxc-

Olen kokenut taas päin vastoin, yli neljäkymppinesä sain varmuutta itselleni ja se näkyy sisäisenä valona, sanotaan nyt sitten noin.

Mikä lie, mutta vasta nyt koen olevani kaunis, saan siitä kuulla muiltakin, ei ole mun oma päätelmä, nuorilta ja vanhemmilta..olen nuoremman näköinen kuin kaksikymppisenä, jolloin näytin tosi vanhalta.

Joten eipäs luokitella ikäryhmiä..yleistetä liikaa.

• ap.
        zxc- kirjoitti:

Olen kokenut taas päin vastoin, yli neljäkymppinesä sain varmuutta itselleni ja se näkyy sisäisenä valona, sanotaan nyt sitten noin.

Mikä lie, mutta vasta nyt koen olevani kaunis, saan siitä kuulla muiltakin, ei ole mun oma päätelmä, nuorilta ja vanhemmilta..olen nuoremman näköinen kuin kaksikymppisenä, jolloin näytin tosi vanhalta.

Joten eipäs luokitella ikäryhmiä..yleistetä liikaa.

asiassa en väitä vastaan, vaikka alle nelikymmpinen mies olenkin.

• Marie-Cecile

yliarvioin aina oman viehätysvoiman. Mutta kun on niin helppoa väittää, että miehet eivät lähesty kun on niin hyvännäköinen.

No, ei kun ihan oikeasti. Minusta jokaisen viehätysvoima perustuu ehkä enemmän siihen omaan sisäiseen tunteeseen mitä on ja kuinka tasapainossa on.

Ja helposti sekä miehet että naiset saavat sitä valhellista itsevarmuutta ulkoisilla jutuilla eli puunaamalla itseään tiettyyn kuosiin ja sitä kautta heille tulee itsevarmuutta, joka näkyy taas kiinnostavuutena, joillakin se voi mennä ylitse hieman ja siitä voi tulla yliarvioimista.

Onhan se melkoista itsensä aliarvioimista, kun kuulee jonkun naisen kertovan ihan tosissaan, että ei uskalla mennä kauppaan ilman meikkiä, koska silloin on niin alaston olo.

• ap.

kun yksi kommenttini poistui aika nopeasti...

Ihmettelen siis uudestaan, että miksi kun viehätysvoimasta puhutaan, aina mielletään se ulkonäköön? Petaako moni viehätysvoimansa ulkonäön varaan? Siinä tapauksessa se viehätysvoima on aika olematon. Se voi olla jollekin korkeintaan seksuaalista vetovoimaa ja sillä ei saa muunlaista huomiota.

Sisin heijastuu aina ulospäin. Se miten ihminen hoitaa sisintä, näkyy myös ulospäin. Onko joku itsensä kaltainen tai haluaako kenties olla jokin muu.

Sinä et varmaan poista kommenttiani? Ethän?

• Marie-Cecile
        ap. kirjoitti:

kun yksi kommenttini poistui aika nopeasti...

Ihmettelen siis uudestaan, että miksi kun viehätysvoimasta puhutaan, aina mielletään se ulkonäköön? Petaako moni viehätysvoimansa ulkonäön varaan? Siinä tapauksessa se viehätysvoima on aika olematon. Se voi olla jollekin korkeintaan seksuaalista vetovoimaa ja sillä ei saa muunlaista huomiota.

Sisin heijastuu aina ulospäin. Se miten ihminen hoitaa sisintä, näkyy myös ulospäin. Onko joku itsensä kaltainen tai haluaako kenties olla jokin muu.

Sinä et varmaan poista kommenttiani? Ethän?

Siis poistatuta kommentteja.

No siis veikkaisin, että se miksi moni mieltää viehätysvoiman ulkonäköön liittyväksi on se, että mikä ensimmäisenä herättää yleensä huomion on ulkonäkö. Ja ehkä se vain helposti unohtuu, että ulkonäkö voi pysäyttää ja herättää mielenkiinnon, mutta se mikä saa jäämään/olematta kävelemättä ohitse tuleekin sieltä sisältä.

Mutta moni ihminen on todella viehättävä ulkonäöstä riippumatta, koska heidän persoona on niin suuri ja se saa tämän ihmisen näkymään niin voimakkaasti, että sitä ei vain jotenkin voi olla huomaamatta. Ja usein näistä ihmisistä ei edes huomaa ovatko he hyvännäköisiä vai ei, he vain ovat. :)

• ap.
        Marie-Cecile kirjoitti:

No siis veikkaisin, että se miksi moni mieltää viehätysvoiman ulkonäköön liittyväksi on se, että mikä ensimmäisenä herättää yleensä huomion on ulkonäkö. Ja ehkä se vain helposti unohtuu, että ulkonäkö voi pysäyttää ja herättää mielenkiinnon, mutta se mikä saa jäämään/olematta kävelemättä ohitse tuleekin sieltä sisältä.

Mutta moni ihminen on todella viehättävä ulkonäöstä riippumatta, koska heidän persoona on niin suuri ja se saa tämän ihmisen näkymään niin voimakkaasti, että sitä ei vain jotenkin voi olla huomaamatta. Ja usein näistä ihmisistä ei edes huomaa ovatko he hyvännäköisiä vai ei, he vain ovat. :)

Ulkonäkö kiinnittää aina ensiksi huomion. Kiinnostaa aihe siksi, että usein ulkonäön merkitystä joko korostetaan turhan paljon tai vähätellään. Harvoin sen merkitys nähdään sellaisena kuin se on.

Kyllä se persoona ja ulkoinen olemus kulkee usein käsikädessä. Ellei aina. Nimenomaan sen takia, että sitä ulkonäköä joko vähätellään tai korostetaan kohtuuttomasti. Suuren persoonan ulkonäkö kestää lähemmän tarkastelun. Ulkonäkö liiallisen koristeltuna taas ei.

• Quark
        Marie-Cecile kirjoitti:

mennä, eli pelkkään ulkonäköön panostavat taitavat enimmäkseen yliarvioida (erityisesti jos menee keinotekoisen puolelle), vaikutus kun voi jäädä kovin lyhykäiseksi.
        Mutta luonnollisen kauniit naiset (nuoret ja kypsemmät) älkää aliarvioiko viehätysvoimaanne, päin vastoin, olkaa varovaisia, sillä seuraukset voivat olla kohtalokkaat....

• Eivät järjestäen.

Monet myös aliarvioi... ja loput sitten ei tiedä mistä se oikee viehätysvoima tulee; ovat "väärin suuntautuneita". Toiset jopa peittää viehättävyttään ja häpeilee sitä... huomaamatta että se on heidän paras valttinsa... Ja monet naiset ajattelee että pelkkä raaka viehätysvoima riittää perille saakka ja pelkästään sillä voi ratsastaa... Onhan näitä luuloja monia...:)

Toisaalta sama kyllä pätee varmasti miehiinkin.

• ap.

varmaan päteekin. Minua ei miehenä miehet kovin paljon kiinnosta. Siitä voi sitten käydä toisen keskustelun.

Mutta toisaalta en väitä vastaan. On havainnut paljon samanlaista kun kirjoitit.

• Melkein kaikkein hauskinta tässä asiassa on se, että mun mielestä ne aloitteellisimmat naiset ovat olleet sieltä kauneimmasta ja viehättävimmästä päästä, mut juuri he 'painavat' sitä omaa viehätysvoimaansa alaspäin itse. Eli, eivät pidä itseään mitenkään erikoisena, tai erityisenä, vaikka minun tai väitän, että muidenkin miesten silmissä sitä ovat.

Sitten taas ne, joissa ei sitä viehätysvoimaa niin ole, ni korostavat muka sitä omaavansa ja heidän ei tarvitse 'alentua' tekemään aloitetta miesten suuntaan. Siis, nainen voi olla hyvännäköinen, mut se, että kuvittelee omaavansa olematonta viehätysvoimaa tekee siitä naisesta vastenmielisen katella.

Niin, oikeastaan se viehätysvoima on mielentilaasia. Ei se viehättäväkään nainen jokaisessa mielentilassaan välttämättä kovin viehättävä ole, mutta jos se myöntää olevansa epäviehättävä sillonku se itsensä sellaseksi tuntee, ni se tekee taas naisesta kiehtovan.

Erikoisia asioita, joihin on kohtuu vaikee yksselitteisesti vastata.

• ap.

Voin yhtyä myös tähänkin. Viehättävyys ja vaatimattomuus kulkee usein käsikädessä.

• ainakin

ne ottaa itteensä, jos joku ei osoitakaan niin suurta mielenkiintoa heitä kohtaan kuin toisin päin.

• Kettulaatikossa

joku yleispätevä mittainstituutio, jossa voisi käydä ne todelliset lukemansa tarkistuttamassa?

Ja onko viehätysvoiman mittaaminen kulttuurisidonnaista? Ihminen joka on omassa kulttuurissaan hyvinkin tavanomainen, voi olla toisessa maassa silmiinpistävän eksoottinen? Lasketaanko silloin yhteispisteet vai miten homma skulaa?

:D

• leiki tyhmempää

kuin olet ja loukkaa mun älykkyyttäni tai kenties sitä olematonta älykkyyttäni. Miten päin sitä nyt haluaakin tarkastella.

Kyllä jokainen tietää tasan tarkkaan oman mittansa. Usein vaan itse hukkaa sen uskomalla muita enemmän kuin omaa itseään.

Saat tietää sen kun menet vaikka jonnekin ulos viettämään iltaa ilman koristelua, pukeutuen tavallisen arkisesti, ilman mitään hienoa kampausta jne. Jos vielä kokee itsensä viehättäväksi ilman ulkoista koristelua, silloin se viehätysvoima on sisältä lähtöisin. Jos taas siihen tarvitaan aina toisten vakuutteluja ja oman ulkokuoren naamiointia, niin onko se viehätysvoimaa?

• Kettulaatikossa
        leiki tyhmempää kirjoitti:

kuin olet ja loukkaa mun älykkyyttäni tai kenties sitä olematonta älykkyyttäni. Miten päin sitä nyt haluaakin tarkastella.

Kyllä jokainen tietää tasan tarkkaan oman mittansa. Usein vaan itse hukkaa sen uskomalla muita enemmän kuin omaa itseään.

Saat tietää sen kun menet vaikka jonnekin ulos viettämään iltaa ilman koristelua, pukeutuen tavallisen arkisesti, ilman mitään hienoa kampausta jne. Jos vielä kokee itsensä viehättäväksi ilman ulkoista koristelua, silloin se viehätysvoima on sisältä lähtöisin. Jos taas siihen tarvitaan aina toisten vakuutteluja ja oman ulkokuoren naamiointia, niin onko se viehätysvoimaa?

päähäni vain pälkähti mielikuva sellaisesta katsastusaseman tyyppisestä mestasta, jossa mitattaisiin viehätysvoimaa. :)

Hyvin vaikeaa on sanoa milloin joku viehättyy ulkoisista ominaisuuksista ja milloin sisäisistä, tietääkö sitä aina viehättyjä itsekään?

Toisekseen se ulkoinen on ainakin niin pahasti katsojan silmässä, että miten senkin taas arvioit?

"Kyllä jokainen tietää tasan tarkkaan oman mittansa. Usein vaan itse hukkaa sen uskomalla muita enemmän kuin omaa itseään."

Mistä se tieto siitä omasta mitasta sitten tulee, jos ympärillä olevat ihmiset eivät siihen saa vaikuttaa? Onko sellainen ihminen viehättävä, joka kokee olevansa sitä, mutta josta kukaan ei ole kiinnostunut?

"Viehättävä" on jo sanana sellainen että siihen tarvitaan ne jotka viehättyvät?!

• ap.
        leiki tyhmempää kirjoitti:

Se on hyvä, että et yrittänyt loukatta olematonta älykkyyttäni. Minulle nimittäin pälkähti päähäni sellainen mielikuva, että yrität saada mut näyttämään tyhmältä, jotta itse vaikuttaisit fiksummalta. Toivottavasti erehdyin.

Niin joo. Pitää olla joku, joka viehättyy. Viehätyn itse aika harvoin. Siksi tein aloituksen täällä. Moni muu mies taas viehättyy helposti, koska on täysin munansa vietävissä. Moni nainen taas pitää sellaista viehättymistä oman viehättävyyden mittana ja blää, blää... En jaksa alkaa selostamaan jotain, minkä moni tietää ilman selostustakin.

Toisaalta uskoisin sun nyt varmaan ilman tätäkin selostusta ymmärtävän paremmin aloituksen tarkoituksen.

• Kettulaatikossa
        ap. kirjoitti:

Se on hyvä, että et yrittänyt loukatta olematonta älykkyyttäni. Minulle nimittäin pälkähti päähäni sellainen mielikuva, että yrität saada mut näyttämään tyhmältä, jotta itse vaikuttaisit fiksummalta. Toivottavasti erehdyin.

Niin joo. Pitää olla joku, joka viehättyy. Viehätyn itse aika harvoin. Siksi tein aloituksen täällä. Moni muu mies taas viehättyy helposti, koska on täysin munansa vietävissä. Moni nainen taas pitää sellaista viehättymistä oman viehättävyyden mittana ja blää, blää... En jaksa alkaa selostamaan jotain, minkä moni tietää ilman selostustakin.

Toisaalta uskoisin sun nyt varmaan ilman tätäkin selostusta ymmärtävän paremmin aloituksen tarkoituksen.

mitään sellaista ajatellut. Huvituin vain omasta mielikuvastani, pahaa en tarkoittanut.

Toisessa sepustuksessa meinasin sitä, että se fyysinen ja muunlainen viehättyminen on vaikeaa erottaa toisistaan. Tarkoititko nyt sitä että naiset jotka saavat fyysisen viehättymisen merkkejä osakseen ajattelevat olevansa kokonaisvaltaisesti viehättäviä? Ja siten yliarvioivat omaa viehätysvoimaansa?

• ap.
        Kettulaatikossa kirjoitti:

mitään sellaista ajatellut. Huvituin vain omasta mielikuvastani, pahaa en tarkoittanut.

Toisessa sepustuksessa meinasin sitä, että se fyysinen ja muunlainen viehättyminen on vaikeaa erottaa toisistaan. Tarkoititko nyt sitä että naiset jotka saavat fyysisen viehättymisen merkkejä osakseen ajattelevat olevansa kokonaisvaltaisesti viehättäviä? Ja siten yliarvioivat omaa viehätysvoimaansa?

Ja älä turhia huolehdi. En ottanut itseeni.

• yliarvioivat

yhtä paljon kuin aliarvioivatkin. Samalla tavalla kuten miehetkin.

Itse ainakin koen olevani ihan tavallinen nainen. Joskus olo tuntuu itsevarmalta, yleensä olo on hyvä, harvemmin tuntuu pahalta tai "itsetunnottomalta". Onneksi näin.

Eiköhän kaikki meistä, sekä miehet että naiset, ole viehättäviä omalla persoonallisella tavallaan. Eri asia sitten nokka pystyssä kulkevat ylimieliset ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa jotain parempia kuin toiset. Se on kyllä epäviehättävää jos jokin. Se ei ole oikeaa itseluottamusta. Kaikki me tässä samassa veneessä seilataan, koulutuksesta, asemasta tai ulkönäöstä huolimatta, loppujen lopuksi.
      Sisin ratkaiskoon.

• rusalkaa

Nuorempana aliarvioin roimasti...sain tästä myös hämmentävää palautetta, sillä en kokenut olevani niin vaikuttava persoona. Todella vaarallista ja hallitsematonta.

Nykyään vissiin sitten yliarvioin.

• cat.mint

Tai ainakin itseluottamukseni on huono...

• ap.

Aliarviointi on kahdesta pahasta, vähemmän paha. Kokemattomuus ja itseluottamus kulkevat käsikädessä. Itseluottamus kasvaa elämänkokemuksen myötä. Peloista vapautuu kohtaamalla pelkonsa ja huomaamalla, ettei niissä ole mitään pelättävää. Aloittaa vaikka niistä vähäisimmistä peloista.

• Aurinko79-

Kyllä sitä joskus törmää naisiin, jotka kuvittelevat hurmaavansa kaikki ja selviävänsä ihan mistä vain viehätysvoimansa avulla. Jotkut ehkä selviävätkin, eli se ei välttämättä ole kuvittelua vaan tietoa. Ja sitten on niitä, jotka kuvittelevat itsestään reippaasti liikoja, mikä on omiaan vähentämään sellaisen ihmisen viehätysvoimaa.

Itse en kyllä luottais pelkkään viehätysvoimaan missään tilanteissa. Tuskin mulla sitä edes ois niin paljoa, että pelkästään sen avulla selviäisin mistään. Lähtökohta on, etten pistä itseäni tilanteisiin, joista ei selviä ns. keimailematta, koska tiedän etten hallitse sitä joten parempi jättää tuollaiset niille, jotka sen osaavat.

• ap.

Eipä ole mitään kommentoitavaa. Tai ehkä yksi juttu. Jalat maassa on aika viehättävä piirre.

• Aurinko79-
        ap. kirjoitti:

Eipä ole mitään kommentoitavaa. Tai ehkä yksi juttu. Jalat maassa on aika viehättävä piirre.

Ihminen, joka nostaa itsensä muiden yläpuolelle, tekee itsestään ainakin mun silmissä epäviehättävän. Itsevarmuushan on eri asia, itsevarma voi olla pitäen ne töppöset maan kamarallakin.

• html

Kyllä yliarvioi ja toisinaan jopa siinä mittakaavassa että pahaa tekee, mikään ei ole säälittävämpää kuin se että, nainen jolla ei selkeästi ole kysyntää koittaa vielä varmuudenvuoksi esittää vaikeasti tavoitettavaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      74
      1390
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      937
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      872
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      90
      798
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      694
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      654
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      45
      605
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      46
      594
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      134
      588
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      45
      547
    Aihe