PSA-dieselit

dieseliä harkitseva

Minkälaisia ovat kestävyydeltään nuo PSA-dieselit, eniten kiinnostaa 1.6 litrainen 16 -ventiilinen. Nokkaakseli on hihnakäyttöinen, mikä on vaihtoväli ja kestääkö nurkumatta tuon vaihtovälinsä? Monissa moottoreissa tuo hihna on kuitenkin heikko kohta.Hidaskäyntisenä diesel muuten kestää varmaan 1,5 kertaisesti mitä bensakone.

114

21514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tultu

      En nyt kirjoita BSA aasta, vaan yleensä jakohihnasta. Tuntuu kuin tuo jakohihna olisi jonkinlainen moottorin valmistajien myynti edustaja. Eli tehdään moottoriin tarkoituksella heikko kohta, joka varmasti hajottaa, ja taas ostetaan uutta, tai saadaan myytyä varaosaa.

      • dieseliä harkitseva

        Ei tuo jakohihna oikein toteutettuna ole ongelma. Itselläni nyt 100000 km ajettu ford 1.6 ja lkuperäinen hihna on, vaihtoväli 160000 km tai 10 vuotta. Vaihtokuulemma maksaa osineen 300 euroa, joten ei mielestäni lainkaan ongelma.
        Opelissa on ollut ongelmia ja bemari aikoinaan luopui hihnasta, kun i kestänyt edes 30000 km:ä.
        Fordissa kuulemma hihna kestää loistavasti, kiristinrulla kuulemma alkaa ensimmäisenä valittamaan.


      • outlanderisti
        dieseliä harkitseva kirjoitti:

        Ei tuo jakohihna oikein toteutettuna ole ongelma. Itselläni nyt 100000 km ajettu ford 1.6 ja lkuperäinen hihna on, vaihtoväli 160000 km tai 10 vuotta. Vaihtokuulemma maksaa osineen 300 euroa, joten ei mielestäni lainkaan ongelma.
        Opelissa on ollut ongelmia ja bemari aikoinaan luopui hihnasta, kun i kestänyt edes 30000 km:ä.
        Fordissa kuulemma hihna kestää loistavasti, kiristinrulla kuulemma alkaa ensimmäisenä valittamaan.

        Kokemusta on senverran (n,1milj km PSA dieseleillä) ja yhtään hihnan katkeamista ei kohdallani ole ollut. Vanhempiin jotka itse huolsin vaihdettiin hihna 80-100tkm välein, ohje 80tkm. Yleensäkkään tuo hihnan kesto ei PSA moottorisissa ole ongelma ollut.


      • Kestääkö
        outlanderisti kirjoitti:

        Kokemusta on senverran (n,1milj km PSA dieseleillä) ja yhtään hihnan katkeamista ei kohdallani ole ollut. Vanhempiin jotka itse huolsin vaihdettiin hihna 80-100tkm välein, ohje 80tkm. Yleensäkkään tuo hihnan kesto ei PSA moottorisissa ole ongelma ollut.

        Nokka-akseli 80 tkm? Kyllä nämä psa:t ovat korjaamojen pelastus.
        Eihän ranskalaisautoja ole minkään viranomaisenkaan käytössä näkynyt koskaan. Poliisi, ambulanssit ym. Miksei?


      • näkynyt
        Kestääkö kirjoitti:

        Nokka-akseli 80 tkm? Kyllä nämä psa:t ovat korjaamojen pelastus.
        Eihän ranskalaisautoja ole minkään viranomaisenkaan käytössä näkynyt koskaan. Poliisi, ambulanssit ym. Miksei?

        On niitä ja paljon!

        Käy joskus ulkomaanmatkalla.


      • ranskassa
        näkynyt kirjoitti:

        On niitä ja paljon!

        Käy joskus ulkomaanmatkalla.

        no kyllähän niitä varmaan ranskassa on. Ei kyllä muualla.
        Yleensä minä ainakin pysyn erossa ranskalaisista autoista, olen kyllä nähnyt käytännössä ja omistajien kertomuksia olen kuullut.
        Muutenkin niistä ei saa edes korjaamalla sellaisiksi että niistä voisi pitää.


      • näin se vaan on
        ranskassa kirjoitti:

        no kyllähän niitä varmaan ranskassa on. Ei kyllä muualla.
        Yleensä minä ainakin pysyn erossa ranskalaisista autoista, olen kyllä nähnyt käytännössä ja omistajien kertomuksia olen kuullut.
        Muutenkin niistä ei saa edes korjaamalla sellaisiksi että niistä voisi pitää.

        tuntuu PSA:n dieselit kelpaavan muidenkin merkkien nokalle, eikös mitsukin siirtynyt VW:n koneista PSA:n koneisiin, mikäs merkki on maailman suurin dieselien valmistaja? Tuossa olen paljon jutellut taksi kuskien kanssa eri automerkeistä, esim 407 pösön dieseleitä on kovati kehuttu, samoin uudemmissa 6v automaateissa ei ole ollut ongelmia, kun luopuivat aisin laatikoista. samoin isompi 2,7l diesel kone on jagessa, rangessa. Ei kai ne mitään huonoja koneita käytä, jos niissä olisi paljon ongelmia. kaksi parasta diesel tekijää löytyy mersulta ja PSA:ta.


      • juupas
        näin se vaan on kirjoitti:

        tuntuu PSA:n dieselit kelpaavan muidenkin merkkien nokalle, eikös mitsukin siirtynyt VW:n koneista PSA:n koneisiin, mikäs merkki on maailman suurin dieselien valmistaja? Tuossa olen paljon jutellut taksi kuskien kanssa eri automerkeistä, esim 407 pösön dieseleitä on kovati kehuttu, samoin uudemmissa 6v automaateissa ei ole ollut ongelmia, kun luopuivat aisin laatikoista. samoin isompi 2,7l diesel kone on jagessa, rangessa. Ei kai ne mitään huonoja koneita käytä, jos niissä olisi paljon ongelmia. kaksi parasta diesel tekijää löytyy mersulta ja PSA:ta.

        mitsu outlanderiin tuli psa:koneita kyllä siitä syystä koska outlander on sama auto kuin peugeot/sitikka vastaava maasturi.
        Mitenkähän on nämä valmistusmäärät eri dieseleillä. VW:n dieseleitä on kyllä ha-autoissa paljon paljon enemmän. Esim. viime vuonna myydyimmät dieselit lähes kaikki VW koneilla. Muilla ei kerta kaikkiaan mitään jakoa. Sitä paitsi nämä 4 syl. tdi koneet ovat erittäin kestäviä. Nettiautosta haku esim. yli 300tkm ajettuja autoja. Siellä on volvoa VW:tä mersua enimmäkseen. Volvotkin tdi koneilla.
        Tällaiset kenen itse kukin juttelut taksikuskien kanssa ei meinaa yhtään mitään.
        Ja vaikka se psa:n kone ehkä hammasta pureskellen menisikin, niin siinä tulee se myös muu auto ranskalainen. Minä en ainakin pysyn erossa niistä.


      • BMWpappa
        ranskassa kirjoitti:

        no kyllähän niitä varmaan ranskassa on. Ei kyllä muualla.
        Yleensä minä ainakin pysyn erossa ranskalaisista autoista, olen kyllä nähnyt käytännössä ja omistajien kertomuksia olen kuullut.
        Muutenkin niistä ei saa edes korjaamalla sellaisiksi että niistä voisi pitää.

        siis parhaita tienpäällä.
        Mersut, Audit ja BMWtkin on omistettu, mutta parhaat kyydit ovat antaneet "Iso Kissa" DS ja Pösö 505 riisseli. Mun oma takapuoli kertoi sen ja se on lahjomaton.


      • niimpä 1
        juupas kirjoitti:

        mitsu outlanderiin tuli psa:koneita kyllä siitä syystä koska outlander on sama auto kuin peugeot/sitikka vastaava maasturi.
        Mitenkähän on nämä valmistusmäärät eri dieseleillä. VW:n dieseleitä on kyllä ha-autoissa paljon paljon enemmän. Esim. viime vuonna myydyimmät dieselit lähes kaikki VW koneilla. Muilla ei kerta kaikkiaan mitään jakoa. Sitä paitsi nämä 4 syl. tdi koneet ovat erittäin kestäviä. Nettiautosta haku esim. yli 300tkm ajettuja autoja. Siellä on volvoa VW:tä mersua enimmäkseen. Volvotkin tdi koneilla.
        Tällaiset kenen itse kukin juttelut taksikuskien kanssa ei meinaa yhtään mitään.
        Ja vaikka se psa:n kone ehkä hammasta pureskellen menisikin, niin siinä tulee se myös muu auto ranskalainen. Minä en ainakin pysyn erossa niistä.

        sinunkin tarkistaa tietolähteesi.


      • outlanderisti
        juupas kirjoitti:

        mitsu outlanderiin tuli psa:koneita kyllä siitä syystä koska outlander on sama auto kuin peugeot/sitikka vastaava maasturi.
        Mitenkähän on nämä valmistusmäärät eri dieseleillä. VW:n dieseleitä on kyllä ha-autoissa paljon paljon enemmän. Esim. viime vuonna myydyimmät dieselit lähes kaikki VW koneilla. Muilla ei kerta kaikkiaan mitään jakoa. Sitä paitsi nämä 4 syl. tdi koneet ovat erittäin kestäviä. Nettiautosta haku esim. yli 300tkm ajettuja autoja. Siellä on volvoa VW:tä mersua enimmäkseen. Volvotkin tdi koneilla.
        Tällaiset kenen itse kukin juttelut taksikuskien kanssa ei meinaa yhtään mitään.
        Ja vaikka se psa:n kone ehkä hammasta pureskellen menisikin, niin siinä tulee se myös muu auto ranskalainen. Minä en ainakin pysyn erossa niistä.

        Volvolla ei nykyisin ole mitään tekemistä VAG TDI koneiden kanssa. 2,4 ja D5 ovat volvon omia ja pienemmät 1,6 ja 2,0 PSA. Sitäpaitsi PSA koneita löytyy , Volvon, Fordin, Land ja Range Roverin, Mitsubishin, Peugeotin ja Citroenien keulalta sekä Fiatin scudon ja ducaton koneina. Esim Peugeot 207 oli viime vuoden (2007) myydyin automalli euroopassa.


      • niitä
        outlanderisti kirjoitti:

        Volvolla ei nykyisin ole mitään tekemistä VAG TDI koneiden kanssa. 2,4 ja D5 ovat volvon omia ja pienemmät 1,6 ja 2,0 PSA. Sitäpaitsi PSA koneita löytyy , Volvon, Fordin, Land ja Range Roverin, Mitsubishin, Peugeotin ja Citroenien keulalta sekä Fiatin scudon ja ducaton koneina. Esim Peugeot 207 oli viime vuoden (2007) myydyin automalli euroopassa.

        yli 300tkm ajettuja v70 volvoja sieltä nettiautosta.


      • juupas
        niimpä 1 kirjoitti:

        sinunkin tarkistaa tietolähteesi.

        lisää ja perustele.


      • outlanderisti
        niitä kirjoitti:

        yli 300tkm ajettuja v70 volvoja sieltä nettiautosta.

        ne on autotalli.com puolella vaivaset 63 kpl kun laitto minimi kilometrit 293tkm. Vanhin ko autoista 1997 ja kun passatteja haki samalla kriteerillä niitä tuli puolet vähemmän ja myyty kuitenkin vissiin puolet enemmän??


      • olla kuitenkaan

        hihna se ongelma että kone menee vaan käyttäjä. En ole koskaan ajanut ketju autolla eikä ole kyllä yhtään hihnaakaan katkennut, kun ajoissa vaihtaa ja huoltaa joskus autoa...


      • AEL
        outlanderisti kirjoitti:

        Volvolla ei nykyisin ole mitään tekemistä VAG TDI koneiden kanssa. 2,4 ja D5 ovat volvon omia ja pienemmät 1,6 ja 2,0 PSA. Sitäpaitsi PSA koneita löytyy , Volvon, Fordin, Land ja Range Roverin, Mitsubishin, Peugeotin ja Citroenien keulalta sekä Fiatin scudon ja ducaton koneina. Esim Peugeot 207 oli viime vuoden (2007) myydyin automalli euroopassa.

        MYÖS MAZDAN KEULALLA AINAKIN AIK. PSA:N KONE


      • jhbjklsdfhbksdfb
        outlanderisti kirjoitti:

        Volvolla ei nykyisin ole mitään tekemistä VAG TDI koneiden kanssa. 2,4 ja D5 ovat volvon omia ja pienemmät 1,6 ja 2,0 PSA. Sitäpaitsi PSA koneita löytyy , Volvon, Fordin, Land ja Range Roverin, Mitsubishin, Peugeotin ja Citroenien keulalta sekä Fiatin scudon ja ducaton koneina. Esim Peugeot 207 oli viime vuoden (2007) myydyin automalli euroopassa.

        Samoin BMW/Minin kone on tuo 1.6 PSA dieseli. Eikös tuo diesel ole juuri se moottori jonka BMW toimittaa Toyotalle.


      • Anonyymi
        Kestääkö kirjoitti:

        Nokka-akseli 80 tkm? Kyllä nämä psa:t ovat korjaamojen pelastus.
        Eihän ranskalaisautoja ole minkään viranomaisenkaan käytössä näkynyt koskaan. Poliisi, ambulanssit ym. Miksei?

        Kyllä PSA n koneilla pääsee yli 10 000 tuntia kevyesti , minulla keskinopeus ollut n 52 km/t eli 520 000 km. Kaksinaamainen vauhtipyörä piti silloin vaihtaa 2,2 HDI 607


      • Anonyymi
        Kestääkö kirjoitti:

        Nokka-akseli 80 tkm? Kyllä nämä psa:t ovat korjaamojen pelastus.
        Eihän ranskalaisautoja ole minkään viranomaisenkaan käytössä näkynyt koskaan. Poliisi, ambulanssit ym. Miksei?

        Osaatko lukea. Missä kerrottiin mitään nokka-akselista ?


    • Pete_307_73

      Peugeot dieseleissä on hihnan vaihtoväli 6 vuotta/160000km. Näin siis ainakin huoltovihkon mukaan. Bensavehkeissä edelleen 4v/120000km.

      • MSa

        Citikalla 1.6 HDi:n hihnalle vaihtoväli on 200tkm / 10 vuotta. Jännä homma että pösöllä tuo on lähes aina jonkin verran citikkaa alempi.


    • Saksan seisoja

      PSA Dieseleiden vahvin puoli on moottorin johtosarjat. Vikoja ei niissä ole havaittu koskaan, eikä siksi kalliita ja työläitä korjauksia vikojen löytämiseksi tarvitse maksaa.

      PSA-dieseleissä ei ole myöskään törmätty korkeapainepumpun rikkoutumisiin tai suutinvikoihin. EGR-venttiilit ja ilmamassamittarit kestävät kilpailijoita pidempään eikä tankin siirtopumpuissakaan mitään ongelmia ole havaittu.

      Parasta PSA-konsernin kaikissa tuotteissa on se, että niiden arvo säilyy erinomaisesti ja saat käytetystä autosta jopa enemmän kuin itse maksoit siitä uutena.

      • *tuttamaan

        Netti onkin tehokkain foorumi paljastaa koko mailmalle primitiivireaktionsa! Nyt seisoo hyvin tuo järki, vai?


      • Saksan seisoja
        *tuttamaan kirjoitti:

        Netti onkin tehokkain foorumi paljastaa koko mailmalle primitiivireaktionsa! Nyt seisoo hyvin tuo järki, vai?

        Unohtui mainita, ettei hiukkassuodattimien toiminnassa ole todettu minkäänlaisia ongelmia!

        HYVÄ PSA!!!

        Katsokaas, jos pyydätte perusteluja, niitä löytyy...

        Pamautanko lisää faktaa tapetille???


      • PAM PAM
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Unohtui mainita, ettei hiukkassuodattimien toiminnassa ole todettu minkäänlaisia ongelmia!

        HYVÄ PSA!!!

        Katsokaas, jos pyydätte perusteluja, niitä löytyy...

        Pamautanko lisää faktaa tapetille???

        teko sinulta olisi pamauttaa itsesi taivaan tuuliin.


      • Saksan seisoja
        PAM PAM kirjoitti:

        teko sinulta olisi pamauttaa itsesi taivaan tuuliin.

        On kohtuutonta kertoa kysyvälle "salaisia" tietoja, joita törmää vaan PSA:han rahansa haaskannut.

        Salaista palvelua saa PSA jälleenmyyjältä ILMAISEKSI johtoja pitkin mutta PSA-autojen ohjelmat ovat aukottomia, eikä siksi lukemattomia päivityksiä toimivan version löytämiseksi tarvita.

        Sen tietää myös siitä, ettei tuo keltainen OBD-valo PSA-autoissa syty koskaan olemattoman vian takia, eikä siksi ole koskaan epäselvyyttä, onko autossa vikaa vai ei. PSA-dieselissähän ei ole vikaa eikä OBD-valo loista taulussa.

        Haluatteko lisää?


      • Saksan seisoja
        *tuttamaan kirjoitti:

        Netti onkin tehokkain foorumi paljastaa koko mailmalle primitiivireaktionsa! Nyt seisoo hyvin tuo järki, vai?

        Oma PSA:ko vi**ttaa?

        Jos ovat niin pirun hyviä, niin mikä vi**ttaa?

        Onko nämä kertomani tiedot jotain Ranskan valtiosalaisuuksia?

        Sekö vi**ttaa, ettei kukaan kertonut sinulle, ennen kuin teit pätkäsopimuksen?

        Jos nuo kertomani ongelmat nyt osuivat liian henkilökohtaisesti oman autosi korjaushistoriaan, voin kertoa, että on kuulemma jollain legendan mukaan ollut ihan oireetonkin PSA.Tosin toisille ei tämä lista riitä.

        Autokaupassahan on kyse myös hieman tuurista. Tietysti omilla valinnoilla voi ongelmien todennäköisyyteen vaikuttaa.


      • Saksalaiset
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Oma PSA:ko vi**ttaa?

        Jos ovat niin pirun hyviä, niin mikä vi**ttaa?

        Onko nämä kertomani tiedot jotain Ranskan valtiosalaisuuksia?

        Sekö vi**ttaa, ettei kukaan kertonut sinulle, ennen kuin teit pätkäsopimuksen?

        Jos nuo kertomani ongelmat nyt osuivat liian henkilökohtaisesti oman autosi korjaushistoriaan, voin kertoa, että on kuulemma jollain legendan mukaan ollut ihan oireetonkin PSA.Tosin toisille ei tämä lista riitä.

        Autokaupassahan on kyse myös hieman tuurista. Tietysti omilla valinnoilla voi ongelmien todennäköisyyteen vaikuttaa.

        Nimimerkistäsi päätellen tiedät faktaa myös saksan dieseleistä?? No annahan tulla, mielenkiinnolla odottelen...


      • Saksan seisoja
        Saksalaiset kirjoitti:

        Nimimerkistäsi päätellen tiedät faktaa myös saksan dieseleistä?? No annahan tulla, mielenkiinnolla odottelen...

        Huippu koneita varmalla tekniikalla. Koneen saa ostettua hyvässä kotelossa ja laatuauto säilyttää myös arvonsa.

        Saa hajalle virittämällä ja kusipäisellä ajolla mutta hajoaa se tiiliskivikin, kun tarpeeksi hakkaa.

        Todistettavasti paras:

        http://microsites.audi.com/campaigns/tdipower/index.html


      • todellako?
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Huippu koneita varmalla tekniikalla. Koneen saa ostettua hyvässä kotelossa ja laatuauto säilyttää myös arvonsa.

        Saa hajalle virittämällä ja kusipäisellä ajolla mutta hajoaa se tiiliskivikin, kun tarpeeksi hakkaa.

        Todistettavasti paras:

        http://microsites.audi.com/campaigns/tdipower/index.html

        Ai jaa.. eipä mennyt kun 20 sek. kun löysin tämän...
        haluatko ehkä lisää?

        http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000001060&posting=22000000032547993


      • ymmärrys hoi
        Saksan seisoja kirjoitti:

        On kohtuutonta kertoa kysyvälle "salaisia" tietoja, joita törmää vaan PSA:han rahansa haaskannut.

        Salaista palvelua saa PSA jälleenmyyjältä ILMAISEKSI johtoja pitkin mutta PSA-autojen ohjelmat ovat aukottomia, eikä siksi lukemattomia päivityksiä toimivan version löytämiseksi tarvita.

        Sen tietää myös siitä, ettei tuo keltainen OBD-valo PSA-autoissa syty koskaan olemattoman vian takia, eikä siksi ole koskaan epäselvyyttä, onko autossa vikaa vai ei. PSA-dieselissähän ei ole vikaa eikä OBD-valo loista taulussa.

        Haluatteko lisää?

        OBD-valo. Missä dieselissä on OBD-valo?, kerro lisää niitä satuja. Dieseleissä ei ole OBD-valoa. Eikä muissakaan merkeissä. Ainoastaan bensa autoissa on se sinun OBD. Minkä faktan vielä heität? Minkä takia se valo pitäisi syttyä olemattoman vian takia? kuten kirjoitat. Kannattaisi sinunkin tollon tarkistaa fakta tietosi, ennen kun tulet esittämään tyhmyytesi tänne. Haluatko lisää faktaa hölmöydestäsi, sitä kun tuntuu sinulta löytyvän.


      • näinkös se on
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Huippu koneita varmalla tekniikalla. Koneen saa ostettua hyvässä kotelossa ja laatuauto säilyttää myös arvonsa.

        Saa hajalle virittämällä ja kusipäisellä ajolla mutta hajoaa se tiiliskivikin, kun tarpeeksi hakkaa.

        Todistettavasti paras:

        http://microsites.audi.com/campaigns/tdipower/index.html

        kysyin viime keväänä taksikuskilta uudesta diesel mondeosta, miten on toiminut. Kysyi minulta heti, että haluanko diplomaattisen vastauksen vai totuuden. Auto oli kolme kuukautta vanha, ja tänä aikana ollut kaiken kaikkiaan korjaamolla yli puolitoista kuukautta. Tässä sinulle ammatti autoilijan totuus.


      • Saksan seisoja
        näinkös se on kirjoitti:

        kysyin viime keväänä taksikuskilta uudesta diesel mondeosta, miten on toiminut. Kysyi minulta heti, että haluanko diplomaattisen vastauksen vai totuuden. Auto oli kolme kuukautta vanha, ja tänä aikana ollut kaiken kaikkiaan korjaamolla yli puolitoista kuukautta. Tässä sinulle ammatti autoilijan totuus.

        Eikös tuo fordi käytä sitä PSA moottoria?


      • Saksan seisoja
        todellako? kirjoitti:

        Ai jaa.. eipä mennyt kun 20 sek. kun löysin tämän...
        haluatko ehkä lisää?

        http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000001060&posting=22000000032547993

        Nuo "ongelmat" koskevat ainoastaan osaa 2,5 V6 tdi moottoreita, joissa ilmeni nokka-akselivikoja ja kyseisen koneen naftapumppuissa oli joskus ongelmia. Menneen talven lumia.

        Mitä muuta löysit?

        Itse olen vaihtanut Ilmamassamittareita säästömiehille ("säästävät", koska eivät vaihda ilmansuodatinta).

        Jokunen alipaineventtiilikin on mennyt.

        Turbon voi saada rikki, kun hommaa lastun ja asuntovaunun...


      • selittelyltä
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Nuo "ongelmat" koskevat ainoastaan osaa 2,5 V6 tdi moottoreita, joissa ilmeni nokka-akselivikoja ja kyseisen koneen naftapumppuissa oli joskus ongelmia. Menneen talven lumia.

        Mitä muuta löysit?

        Itse olen vaihtanut Ilmamassamittareita säästömiehille ("säästävät", koska eivät vaihda ilmansuodatinta).

        Jokunen alipaineventtiilikin on mennyt.

        Turbon voi saada rikki, kun hommaa lastun ja asuntovaunun...

        Ai ekö ne nyt sitte ollutkaan ylivertasia ja viattomia sakujen dieselit? Tuosta voit valita lisää faktaa ihan itte...

        http://www.audiclub.fi/audifinns/forumdisplay.php?f=98&order=desc


      • Ford PSA.n
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Eikös tuo fordi käytä sitä PSA moottoria?

        diiseleitä, vain joissain bensakoneissa on yhteistuotantoa.


      • Vitelä Vettu
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Nuo "ongelmat" koskevat ainoastaan osaa 2,5 V6 tdi moottoreita, joissa ilmeni nokka-akselivikoja ja kyseisen koneen naftapumppuissa oli joskus ongelmia. Menneen talven lumia.

        Mitä muuta löysit?

        Itse olen vaihtanut Ilmamassamittareita säästömiehille ("säästävät", koska eivät vaihda ilmansuodatinta).

        Jokunen alipaineventtiilikin on mennyt.

        Turbon voi saada rikki, kun hommaa lastun ja asuntovaunun...

        Ensin paukutellaan henkseleitä ja sitten muutamaa vastavetoa myöhemmin tungetaan pari-kolme häntää koipien väliin peukaloa imien.

        Suoli24 olisi muuten loistava keskustelupalsta mutta joku ääliöfiltteri olisi paikallaan...


      • outlanderisti
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Nuo "ongelmat" koskevat ainoastaan osaa 2,5 V6 tdi moottoreita, joissa ilmeni nokka-akselivikoja ja kyseisen koneen naftapumppuissa oli joskus ongelmia. Menneen talven lumia.

        Mitä muuta löysit?

        Itse olen vaihtanut Ilmamassamittareita säästömiehille ("säästävät", koska eivät vaihda ilmansuodatinta).

        Jokunen alipaineventtiilikin on mennyt.

        Turbon voi saada rikki, kun hommaa lastun ja asuntovaunun...

        Moottoriviat

        # Jakohihnavikoja 518i vuosimalleissa 1990-93. Vaihtoväli ainoastaan 50 000 kilometriä.
        # Nokka-akseliongelmia, mikäli ei käytetä hyvää öljyä ja öljyn vaihtovälit ovat pitkät.
        # Kannenpulttien katkeamisia on esiintynyt vuosimalleissa 1988-89. Varmista huoltohistoriasta, että pultit on vaihdettu.
        # Moottorin öljyvuotoa jakopään puolelta.
        # Moottorin ylikuumenemisia.
        # Turbodieseleiden moottoreissa kannentiivisteen palamisia.
        # Termostaattivikoja.
        # Jäähdytinvuotoja. Vuotavia jäähdytysnesteletkuja. Viallisia jäähdyttimen korkkeja vuosimalliin 1994 saakka.
        # Vesipumppuvikoja: vuotoa, kiinnileikkautumisia.
        # Polttoainepumppuvikoja.
        # Joutokäyntiongelmia. Joutokäynti vaeltaa. Lisäilmaluisti on rikki.
        # Sytytysjohdinvikoja. Rakennetta parannettu 1993 lopussa.
        # Sytytyspuolavikoja.
        # Laturivikoja vuosimallissa 1991.
        # Käynnistysmoottorivikoja. Rakennetta parannettu 1992.
        # Virtalukkovikoja.
        Ja nämä vain moottorista


      • outlanderisti
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Nuo "ongelmat" koskevat ainoastaan osaa 2,5 V6 tdi moottoreita, joissa ilmeni nokka-akselivikoja ja kyseisen koneen naftapumppuissa oli joskus ongelmia. Menneen talven lumia.

        Mitä muuta löysit?

        Itse olen vaihtanut Ilmamassamittareita säästömiehille ("säästävät", koska eivät vaihda ilmansuodatinta).

        Jokunen alipaineventtiilikin on mennyt.

        Turbon voi saada rikki, kun hommaa lastun ja asuntovaunun...

        # Moottorivaurioita erityisesti TDI-moottoreissa. Syynä jakohihnaviat ja ahdinviat.
        # Dieseleissä on polttoaineputkistovuotoja.
        # Vuosimalleissa 2003-05 1.9 TDI moottorin kaksoismassavauhtipyörä saattaa hajota jo alle 100 000 ajokilometrissä. Vaiva ilmenee moottorin tärisevänä käyntinä.
        # Polttoainepumppuvikoja. Tarkastus/kunnostus. Takaisinkutsu 10.12.2004.
        # Vuosimalleissa 2005-06 moottorin ohjainlaitteeseen saattaa päästä vettä virheellisen tiivistyksen takia. Ohjainlaite uusitaan. Takaisinkutsu 5.9.2005.
        # 2.0 TDI-moottoriessa kampiakselin asentotunnistimen vikoja.
        # Laturivikoja.
        # Sytytyspuolavikoja.
        Nämäkin vain moottorissa.


      • outlanderisti
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Nuo "ongelmat" koskevat ainoastaan osaa 2,5 V6 tdi moottoreita, joissa ilmeni nokka-akselivikoja ja kyseisen koneen naftapumppuissa oli joskus ongelmia. Menneen talven lumia.

        Mitä muuta löysit?

        Itse olen vaihtanut Ilmamassamittareita säästömiehille ("säästävät", koska eivät vaihda ilmansuodatinta).

        Jokunen alipaineventtiilikin on mennyt.

        Turbon voi saada rikki, kun hommaa lastun ja asuntovaunun...

        # Moottorinohjausjärjestelmän vikoja erityisesti bensiinimoottoreissa vuosimallissa 2002.
        # Ajonestolaitteen vikoja vuosimallissa 2002.
        # Polttoainepumpun vikoja vuosimallissa 2001.
        # Sytytyspuolavikoja.
        # Venttiilinnostimet takertelevat kylmässä 2 litran koneessa.

        Vaihteiston ja voimansiirron viat

        # Paljon ajettuihin levypyöriin saattaa syntyä murtumia. Levypyörät on vaihdettava. Takaisinkutsu 26.8.2003.
        # Pyöränlaakerivikoja.

        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat

        # Etualatukivarren pallonivel on väljä.
        # Raidetangon päät ovat väljät.

        Pakoputkistoviat

        # Pakoputkisto on murtunut vuosimallissa 2001.
        Kaikki listatut viat. Miksi tuo on niin lyhyt???, jos PSA:t on niin paskoja?


      • outlanderisti
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Nuo "ongelmat" koskevat ainoastaan osaa 2,5 V6 tdi moottoreita, joissa ilmeni nokka-akselivikoja ja kyseisen koneen naftapumppuissa oli joskus ongelmia. Menneen talven lumia.

        Mitä muuta löysit?

        Itse olen vaihtanut Ilmamassamittareita säästömiehille ("säästävät", koska eivät vaihda ilmansuodatinta).

        Jokunen alipaineventtiilikin on mennyt.

        Turbon voi saada rikki, kun hommaa lastun ja asuntovaunun...

        # Moottorin, vaihteiston ja vetopyörästön öljyvuotoa.
        # Nokka-akselivaurioita 2,3 litran moottorissa.
        # Dieselmalleissa ruiskutuspumppuvikoja.
        # Dieselmalleissa vesipumppuvuotoa vuosimalliin 2002 saakka.
        # Letkuvuotoa jäähdytysjärjestelmässä.
        # Käynnistinmoottorivikoja.
        # Laturivikoja.
        # Moottorinohjausjärjestelmän häiriö.
        # Ajonestolaitteen vikoja.
        # Virtalukkovikoja.
        # Maadoituskaapelin kontaktivikoja
        Nämäkin vain moottorista ja kaikissa lähteenä HS vikasarja


      • outlanderisti
        Ford PSA.n kirjoitti:

        diiseleitä, vain joissain bensakoneissa on yhteistuotantoa.

        FORD käyttää nimen omaan PSA/Ford yhteistyö moottoreita, mutta myös omiaan jotka ovatkin pommin maineessa (hajoamis herkkyytensä vuoksi)


      • Saksan seisoja
        outlanderisti kirjoitti:

        # Moottorivaurioita erityisesti TDI-moottoreissa. Syynä jakohihnaviat ja ahdinviat.
        # Dieseleissä on polttoaineputkistovuotoja.
        # Vuosimalleissa 2003-05 1.9 TDI moottorin kaksoismassavauhtipyörä saattaa hajota jo alle 100 000 ajokilometrissä. Vaiva ilmenee moottorin tärisevänä käyntinä.
        # Polttoainepumppuvikoja. Tarkastus/kunnostus. Takaisinkutsu 10.12.2004.
        # Vuosimalleissa 2005-06 moottorin ohjainlaitteeseen saattaa päästä vettä virheellisen tiivistyksen takia. Ohjainlaite uusitaan. Takaisinkutsu 5.9.2005.
        # 2.0 TDI-moottoriessa kampiakselin asentotunnistimen vikoja.
        # Laturivikoja.
        # Sytytyspuolavikoja.
        Nämäkin vain moottorissa.

        Missä on dieselkoneen sytytyspuolat?

        Suurin osa noista vioista siis takaisinkutsuja, eli maahantuoja varmistaa ettei vikaa ole ja MAKSAA korjauksen jos vikaa löytyy. Näin varmistetaan moottorin moitteeton toiminta.

        Vauhtipyöräviat ja ahdinviat liittyvät aiheeseen lastu ja asuntovaunu. Syksyllä venemiehillä tuo vauhtipyörä tuttu vika, kun kiskotaan jahti vesiltä. "Ihan normaalikäytössä meni!" No ei ole VAG-ainoa, jonka vauhtipyörät ei moista kestä.

        Jakohihnat vahvistuivat 00-01 ja uusi korvaava hihna kestää mainiosti 90tkm vaihtovälin. Jos "säästää" siinäkin ja ajaa pitkäks, ei ole moottorin vika.

        Laturin vapaapyöriä hajonnut. Vika ilmenee moniurahihnan "lätinänä". Alle 100 euroa/300tkm. Samoja laturin vapaapyöriä käyttävät muutkin autovalmistajat.

        Kovin vaan ovat harvinaisia nuo viat, mitkä jäävät takaisinkutsujen ulkopuolelle ja omistajan maksettavaksi.

        Ekoissa tdi-koneissa (-95) lähti kampiakselin pultti löystymään ja aiheutti ongelmia. Jos pultti vaihdettiin ajoissa ohjeiden mukaan, ei ongelmaa ollut.

        Yhden selkeän moottorivaurion muistan korjanneeni. Ei kestänyt kiertokangen laakeri ajaa, koska oli tankattu bensaa. Paska kone...


      • Saksan seisoja
        outlanderisti kirjoitti:

        # Moottorinohjausjärjestelmän vikoja erityisesti bensiinimoottoreissa vuosimallissa 2002.
        # Ajonestolaitteen vikoja vuosimallissa 2002.
        # Polttoainepumpun vikoja vuosimallissa 2001.
        # Sytytyspuolavikoja.
        # Venttiilinnostimet takertelevat kylmässä 2 litran koneessa.

        Vaihteiston ja voimansiirron viat

        # Paljon ajettuihin levypyöriin saattaa syntyä murtumia. Levypyörät on vaihdettava. Takaisinkutsu 26.8.2003.
        # Pyöränlaakerivikoja.

        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat

        # Etualatukivarren pallonivel on väljä.
        # Raidetangon päät ovat väljät.

        Pakoputkistoviat

        # Pakoputkisto on murtunut vuosimallissa 2001.
        Kaikki listatut viat. Miksi tuo on niin lyhyt???, jos PSA:t on niin paskoja?

        Eikös tuossa listassa ole lähes kaikki mahdollinen? Luettelit VAG:lle jotain satunnaisia tunnistimia mutta PSA:ssa voi siis tyypillisesti olla mikä tahansa sähköinen komponentti tai softa vika.

        Moottorinohjausjärjestelmä, eli kaikki, mikä sähköllä toimii!?

        Listaan ei ilmeisesti otettu palaneita seevitosii.

        Vialliset moottorin huohottimen Lämmitinvastukset (tai niiden johdotukset) aiheuttavat oikosulun eikä lämmitin sis myöskään toimi. Pakkanen jäädyttää huohottimen ja öljyt lentää pitkin katua. Koneen kyljessä hehkuvat lämmittimen johtimet syttyvät ja öljypalo valmis... No eikös tuo ole "moottorinohjausjärjestelmän vika".

        PSA:lla ei myönnetä mitään ja siksi takaisinkutsuja ei järjestetä. Takuuhommia kun on jono pihalla muutenkin.

        Tosin tuo öljylätäkkö auton alla on ilmeisesti se perinteinen PSA:n tunnusmerkki, eikä siksi ole vika. Saahan PSA:t jopa katsastuksessa erikoiskohtelun noitten öljyvuotojen suhteen.


      • Saksan seisoja
        outlanderisti kirjoitti:

        FORD käyttää nimen omaan PSA/Ford yhteistyö moottoreita, mutta myös omiaan jotka ovatkin pommin maineessa (hajoamis herkkyytensä vuoksi)

        Onhan tuolla Saksanmaalla pakko olla huonojakin autoja, kuten Opel. Jottei Opel olisi huonoin, pitää olla Ford...


      • Saksan seisoja
        selittelyltä kirjoitti:

        Ai ekö ne nyt sitte ollutkaan ylivertasia ja viattomia sakujen dieselit? Tuosta voit valita lisää faktaa ihan itte...

        http://www.audiclub.fi/audifinns/forumdisplay.php?f=98&order=desc

        Jos autoaan haluaa korjata harrastukseksi on siihen mainioita foorumeita. Itse korjaan autoja työkseni.

        Tuolla foorumeilla siis arvuutellaan vikoja ja ollaan "automiehiä". Ei siis mitään tilastotiedettä, vaan yksittäisiä tapauksia, joista yritetään vetää pitkiä linjauksia - faktaa?. Tiedäthän! Vähän kuin taksikuskit ja talonmiehet...


      • Saksan seisoja
        ymmärrys hoi kirjoitti:

        OBD-valo. Missä dieselissä on OBD-valo?, kerro lisää niitä satuja. Dieseleissä ei ole OBD-valoa. Eikä muissakaan merkeissä. Ainoastaan bensa autoissa on se sinun OBD. Minkä faktan vielä heität? Minkä takia se valo pitäisi syttyä olemattoman vian takia? kuten kirjoitat. Kannattaisi sinunkin tollon tarkistaa fakta tietosi, ennen kun tulet esittämään tyhmyytesi tänne. Haluatko lisää faktaa hölmöydestäsi, sitä kun tuntuu sinulta löytyvän.

        Menehän nyt muualle viisastelemaan ja HÄPEÄ!

        Oletkos sinä niitä P*S*A-miehiä kun noin typeriä puhut, etkä ymmärrä mistään mitään?

        Kyllä se sisäinen valvontasysteemi on -01 ja uudemmissa ihan kaikissa autoissa. Myös PSA-Dieseleissä! OBD On Board Diagnosis! Semmoinen keltainen lamppu siinä kojetaulussa!

        "Haluatko lisää faktaa hölmöydestäsi?" Voi jessus!
        PSA!

        Ja nyt apina mene muualle mölyämään!


      • kysynvaan kun en oo varma
        outlanderisti kirjoitti:

        FORD käyttää nimen omaan PSA/Ford yhteistyö moottoreita, mutta myös omiaan jotka ovatkin pommin maineessa (hajoamis herkkyytensä vuoksi)

        Ymmärsinkö oikeen? PSA:n koneet täyttä paskaa MUTTA Fordilla on olemassa vielä huonompia?


      • asennettasi
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Jos autoaan haluaa korjata harrastukseksi on siihen mainioita foorumeita. Itse korjaan autoja työkseni.

        Tuolla foorumeilla siis arvuutellaan vikoja ja ollaan "automiehiä". Ei siis mitään tilastotiedettä, vaan yksittäisiä tapauksia, joista yritetään vetää pitkiä linjauksia - faktaa?. Tiedäthän! Vähän kuin taksikuskit ja talonmiehet...

        Niin..Sinä tuossa hehkutit Audia...Eipä ne ole sen kummallisempia kuin muutkaan autot, eivät erotu massasta. Joten eiköhän Sinun ihan oikeasti kannata
        muuttaa asennettasi. Nämä autojutut on niin paljon mielikuva asioita...Jos joku Audi hajoo, niin se on normaalia tai käyttäjän vika, mutta jos sitikka hajoo, niin se on täysi paska.

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/2-3-vuotiaat autot/1135234036984


      • Saksan seisoja
        asennettasi kirjoitti:

        Niin..Sinä tuossa hehkutit Audia...Eipä ne ole sen kummallisempia kuin muutkaan autot, eivät erotu massasta. Joten eiköhän Sinun ihan oikeasti kannata
        muuttaa asennettasi. Nämä autojutut on niin paljon mielikuva asioita...Jos joku Audi hajoo, niin se on normaalia tai käyttäjän vika, mutta jos sitikka hajoo, niin se on täysi paska.

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/2-3-vuotiaat autot/1135234036984

        Kyllä tuo sitikalla ajelu vaatii sellaista asennetta, mitä minulta ei kyllä löydy.

        Audia kyllä löytyy versioina, jotka erottuu massasta, jopa diiselinä. Eihän PSA edes valmista luxus-luokan autoja. Miltä kuulostaa A8 V10 TDI mutta se taas onkin toinen asia. eihän eurolla saa kun euron auton.

        Varsin outo on tuo "vikalista". Mikä on iso vika? Lamppu palanut? Tuo lista tosin ei liity mitenkään Diesel-moottoreihin mutta sama se.

        Etsitkö vielä listan autojen arvon vuosittaisesta laskusta. Kelpaako takuuajan jälkeen PSA-auto edes vaihdokiksi autokauppaan? Juu kelpaa toki, jos lisäät velkaa ja otat PSA:N.


      • joopajoopajoo
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Menehän nyt muualle viisastelemaan ja HÄPEÄ!

        Oletkos sinä niitä P*S*A-miehiä kun noin typeriä puhut, etkä ymmärrä mistään mitään?

        Kyllä se sisäinen valvontasysteemi on -01 ja uudemmissa ihan kaikissa autoissa. Myös PSA-Dieseleissä! OBD On Board Diagnosis! Semmoinen keltainen lamppu siinä kojetaulussa!

        "Haluatko lisää faktaa hölmöydestäsi?" Voi jessus!
        PSA!

        Ja nyt apina mene muualle mölyämään!

        Se kirjoitetaan On Board Diagnostics, senkin tyhmä ;)

        Nolottaako nyt?-D


      • outlanderisti
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Missä on dieselkoneen sytytyspuolat?

        Suurin osa noista vioista siis takaisinkutsuja, eli maahantuoja varmistaa ettei vikaa ole ja MAKSAA korjauksen jos vikaa löytyy. Näin varmistetaan moottorin moitteeton toiminta.

        Vauhtipyöräviat ja ahdinviat liittyvät aiheeseen lastu ja asuntovaunu. Syksyllä venemiehillä tuo vauhtipyörä tuttu vika, kun kiskotaan jahti vesiltä. "Ihan normaalikäytössä meni!" No ei ole VAG-ainoa, jonka vauhtipyörät ei moista kestä.

        Jakohihnat vahvistuivat 00-01 ja uusi korvaava hihna kestää mainiosti 90tkm vaihtovälin. Jos "säästää" siinäkin ja ajaa pitkäks, ei ole moottorin vika.

        Laturin vapaapyöriä hajonnut. Vika ilmenee moniurahihnan "lätinänä". Alle 100 euroa/300tkm. Samoja laturin vapaapyöriä käyttävät muutkin autovalmistajat.

        Kovin vaan ovat harvinaisia nuo viat, mitkä jäävät takaisinkutsujen ulkopuolelle ja omistajan maksettavaksi.

        Ekoissa tdi-koneissa (-95) lähti kampiakselin pultti löystymään ja aiheutti ongelmia. Jos pultti vaihdettiin ajoissa ohjeiden mukaan, ei ongelmaa ollut.

        Yhden selkeän moottorivaurion muistan korjanneeni. Ei kestänyt kiertokangen laakeri ajaa, koska oli tankattu bensaa. Paska kone...

        Kun olet kerran ammattilainen, niin kerroppas sitten miksi mun VAG koneinen auto menee ensiviikolla kolmannen kerran korjattavaksi moottoriongelmien vuoksi? Autollahan on ajettu jo suunnattomat 28000km, ekalla kerralla jätti juuri ennen joulua vaimon ja pojan tielle. Sammuttuaan 800m bensikseltä lähdön jälkeen, väite ei mitään vikaa akku vain tyhjä??? Seuraavan kerran oikutteli mulla katos veto ja rupes täristään ja liikenne valoissa tuntui, kun olisi käynyt kolmella. Seuraavana aamun lähti vasta kahdennen- kolmannentoista startin jälkeen käyntiin ja silloinkin ontuen lämpötila 4 astetta ja auto korjaamole kolmeksi päiväksi. Nyt ovat saaneet jotain osia jotka vaihdetaan ja odotellaan sen jälkeen mitä tapahtuu. Kyllä noita vikoja esiintyy takuuajan ulkopuolellakin. Mulla vaan vaivasta 1,5milj km kokemusta PSA koneista ja ainoa vika on ollut yksi kansitiiviste vaurio. Viimeisin citikkani "vikapesä" C5 kävi peräti kerran huolto-ohjelman ulkopuolella korjaamolla ei jättänyt kertaakaan tielle, eikä ollut minkäänlaisia häiriöitä koneessa kahden vuoden/ 60000km aikana ja silloin oli sentään talvella kunnon pakkasiakin -25astetta.


      • outlanderisti
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Eikös tuossa listassa ole lähes kaikki mahdollinen? Luettelit VAG:lle jotain satunnaisia tunnistimia mutta PSA:ssa voi siis tyypillisesti olla mikä tahansa sähköinen komponentti tai softa vika.

        Moottorinohjausjärjestelmä, eli kaikki, mikä sähköllä toimii!?

        Listaan ei ilmeisesti otettu palaneita seevitosii.

        Vialliset moottorin huohottimen Lämmitinvastukset (tai niiden johdotukset) aiheuttavat oikosulun eikä lämmitin sis myöskään toimi. Pakkanen jäädyttää huohottimen ja öljyt lentää pitkin katua. Koneen kyljessä hehkuvat lämmittimen johtimet syttyvät ja öljypalo valmis... No eikös tuo ole "moottorinohjausjärjestelmän vika".

        PSA:lla ei myönnetä mitään ja siksi takaisinkutsuja ei järjestetä. Takuuhommia kun on jono pihalla muutenkin.

        Tosin tuo öljylätäkkö auton alla on ilmeisesti se perinteinen PSA:n tunnusmerkki, eikä siksi ole vika. Saahan PSA:t jopa katsastuksessa erikoiskohtelun noitten öljyvuotojen suhteen.

        Tuossa C5 listassa ei ollut spesifioitu yhtään vioista dieseliin???? vai luinko väärin??? BMW, VW ja Mersussa oli monta moottori ongelmaa vain dieseleillä. Postaa tilasto tuosta huohottimen vastuksen sytyttämistä monista PSA autoista niin minä järkkään tilaston VAG dieseleiden jakohihnojen heikkoudesta (no senhän jo osoittaa 90000km vaihtoväli ja järkyttävä hinta. Vrt PSA HDI 120-160 tkm7 10v)


      • Pohattamiesmään
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Kyllä tuo sitikalla ajelu vaatii sellaista asennetta, mitä minulta ei kyllä löydy.

        Audia kyllä löytyy versioina, jotka erottuu massasta, jopa diiselinä. Eihän PSA edes valmista luxus-luokan autoja. Miltä kuulostaa A8 V10 TDI mutta se taas onkin toinen asia. eihän eurolla saa kun euron auton.

        Varsin outo on tuo "vikalista". Mikä on iso vika? Lamppu palanut? Tuo lista tosin ei liity mitenkään Diesel-moottoreihin mutta sama se.

        Etsitkö vielä listan autojen arvon vuosittaisesta laskusta. Kelpaako takuuajan jälkeen PSA-auto edes vaihdokiksi autokauppaan? Juu kelpaa toki, jos lisäät velkaa ja otat PSA:N.

        Kyllä mulle kelpaisi esim. Citroen C6. Häviäähän tuo Audille hintansa puolesta mutta eikös se ole ostajan kannalta lähinnä hyvä asia??


      • Saksan seisoja
        joopajoopajoo kirjoitti:

        Se kirjoitetaan On Board Diagnostics, senkin tyhmä ;)

        Nolottaako nyt?-D

        Mutta ei yhtään niin paljoa, kun jos joutuu ajamaan PSA-dieselillä.


      • Saksan seisoja
        Pohattamiesmään kirjoitti:

        Kyllä mulle kelpaisi esim. Citroen C6. Häviäähän tuo Audille hintansa puolesta mutta eikös se ole ostajan kannalta lähinnä hyvä asia??

        Niin mikäköhän on ero? Mieti! Jos se C6 on parasta sitikkaa, ei se tarkoita että se olisi mitään, kun puhutaan luxus-autoista. Kuten sanoin, ei PSA:lla ole mitään tarjottavaa tuohon kategoriaan. Ehkä hyvä niin, koska ei ole kyllä kysyntääkään...

        Kelpaa varmaan sulle, sitä en epäile.


      • Saksan seisoja
        outlanderisti kirjoitti:

        Kun olet kerran ammattilainen, niin kerroppas sitten miksi mun VAG koneinen auto menee ensiviikolla kolmannen kerran korjattavaksi moottoriongelmien vuoksi? Autollahan on ajettu jo suunnattomat 28000km, ekalla kerralla jätti juuri ennen joulua vaimon ja pojan tielle. Sammuttuaan 800m bensikseltä lähdön jälkeen, väite ei mitään vikaa akku vain tyhjä??? Seuraavan kerran oikutteli mulla katos veto ja rupes täristään ja liikenne valoissa tuntui, kun olisi käynyt kolmella. Seuraavana aamun lähti vasta kahdennen- kolmannentoista startin jälkeen käyntiin ja silloinkin ontuen lämpötila 4 astetta ja auto korjaamole kolmeksi päiväksi. Nyt ovat saaneet jotain osia jotka vaihdetaan ja odotellaan sen jälkeen mitä tapahtuu. Kyllä noita vikoja esiintyy takuuajan ulkopuolellakin. Mulla vaan vaivasta 1,5milj km kokemusta PSA koneista ja ainoa vika on ollut yksi kansitiiviste vaurio. Viimeisin citikkani "vikapesä" C5 kävi peräti kerran huolto-ohjelman ulkopuolella korjaamolla ei jättänyt kertaakaan tielle, eikä ollut minkäänlaisia häiriöitä koneessa kahden vuoden/ 60000km aikana ja silloin oli sentään talvella kunnon pakkasiakin -25astetta.

        Eihän kyseessä ole moottorivika, vaan käyntivika eikä kyseessä ole VAG-Diesel.

        Kun kerroit noin tarkat tiedot muutenkin autostasi on todella helppo kertoa, mikä autossasi on vikana. Luuletko, että kaivan nyt kristallipallon ja kerron vian?

        Kun VAG täynnä niitä tyyppivikoja, voitkin tulostaa korjaamollesi syyn autosi viasta.

        Itse törmännyt tuollaiseen vikaan kerran, ja johtui "talviseisonnasta" vesisateessa. Auto tykkää, että sillä ajetaan.


      • Saksan seisoja
        outlanderisti kirjoitti:

        Tuossa C5 listassa ei ollut spesifioitu yhtään vioista dieseliin???? vai luinko väärin??? BMW, VW ja Mersussa oli monta moottori ongelmaa vain dieseleillä. Postaa tilasto tuosta huohottimen vastuksen sytyttämistä monista PSA autoista niin minä järkkään tilaston VAG dieseleiden jakohihnojen heikkoudesta (no senhän jo osoittaa 90000km vaihtoväli ja järkyttävä hinta. Vrt PSA HDI 120-160 tkm7 10v)

        Miksi sitten linkitit seuraavaa:
        # Moottorinohjausjärjestelmän vikoja erityisesti bensiinimoottoreissa vuosimallissa 2002.
        # Ajonestolaitteen vikoja vuosimallissa 2002.
        # Polttoainepumpun vikoja vuosimallissa 2001.
        # Sytytyspuolavikoja.
        # Venttiilinnostimet takertelevat kylmässä 2 litran koneessa.

        Sytytspuolat eivät tosiaan Dieselin osia mutta polttoainepumppu tosiaan on ja kallis sellainen.

        Pyörrät jo omia puheitasi, sotket bensamoottoreita tarinoihiisi, jos et muuta keksi ja väität muuta mitä linkität.

        Moottorinohjaus nykydieselissä todella oleellinen osa ja nuo johtosarjaviat, huohottimen lämmittimineen todellisia vikakohteita, kuten sanoin jo keskustelun alussa ja kuten itse lähettämässäsi lainauksessa seisoo.


      • Sinä tollo
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Menehän nyt muualle viisastelemaan ja HÄPEÄ!

        Oletkos sinä niitä P*S*A-miehiä kun noin typeriä puhut, etkä ymmärrä mistään mitään?

        Kyllä se sisäinen valvontasysteemi on -01 ja uudemmissa ihan kaikissa autoissa. Myös PSA-Dieseleissä! OBD On Board Diagnosis! Semmoinen keltainen lamppu siinä kojetaulussa!

        "Haluatko lisää faktaa hölmöydestäsi?" Voi jessus!
        PSA!

        Ja nyt apina mene muualle mölyämään!

        sinulle sen verran, että olen merkkiliikkeen huollossa töissä, mutta en pösöllä. Mutta meillä huolletaan myös toista PSA:n merkkiä, ja paljon muita merkkejä. Sinulla tuntuu järki loppuvan niin tekstit alkaa lentää.Mutta näinhän se on sinulla. Kun järki loppuu niin työkalut suurenee. kun ei avaimella aukea, niin otetaan leka esille.


      • edellinen
        Sinä tollo kirjoitti:

        sinulle sen verran, että olen merkkiliikkeen huollossa töissä, mutta en pösöllä. Mutta meillä huolletaan myös toista PSA:n merkkiä, ja paljon muita merkkejä. Sinulla tuntuu järki loppuvan niin tekstit alkaa lentää.Mutta näinhän se on sinulla. Kun järki loppuu niin työkalut suurenee. kun ei avaimella aukea, niin otetaan leka esille.

        Muuten viime talvena meille tuotiin hetkellisen kovemman pakkasen aikaan eniten Bemaria hinaamalla pihaan, ainoatakaan citikkaa ei tuotu, mitä aikaisempien mallien aikana oli. mikäs merkki oli muuten jossain testissä äskettäin laadukkaiden autojen listalla. S mersujen ja muiden erittäin kalliiden autojen kanssa. Oli muuten 407 pösö. Ja oli saksalainen testi muistaakseni.


      • näin myös
        outlanderisti kirjoitti:

        # Moottorin, vaihteiston ja vetopyörästön öljyvuotoa.
        # Nokka-akselivaurioita 2,3 litran moottorissa.
        # Dieselmalleissa ruiskutuspumppuvikoja.
        # Dieselmalleissa vesipumppuvuotoa vuosimalliin 2002 saakka.
        # Letkuvuotoa jäähdytysjärjestelmässä.
        # Käynnistinmoottorivikoja.
        # Laturivikoja.
        # Moottorinohjausjärjestelmän häiriö.
        # Ajonestolaitteen vikoja.
        # Virtalukkovikoja.
        # Maadoituskaapelin kontaktivikoja
        Nämäkin vain moottorista ja kaikissa lähteenä HS vikasarja

        B mersun vetoakselien katkeamiset, takseissa mennyt useampia, samasta autosta. Myös yksityis käytössä hajoilleet vetarit.


      • Oihin Suttaja
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Niin mikäköhän on ero? Mieti! Jos se C6 on parasta sitikkaa, ei se tarkoita että se olisi mitään, kun puhutaan luxus-autoista. Kuten sanoin, ei PSA:lla ole mitään tarjottavaa tuohon kategoriaan. Ehkä hyvä niin, koska ei ole kyllä kysyntääkään...

        Kelpaa varmaan sulle, sitä en epäile.

        Eli siis PSA konsernin dieselmoottorit ovat ihan paskoja koska niillä ei ole tarjota tarpeeksi kallista autoa jota sinä voisit verrata oman budjettisi ylittävän automerkin kalleimpaan huippumalliin?

        Ympyrä on sulkeutunut. Juttusi ovat kyllä uskomattomia ja junttiutesi hipoo täydellisyyttä.

        Sinulle suosittelen .22 kaliiperista ohimoon painettuna ja merkistä riippumatta. Hommaa silti varmuuden vuoksi joku saksalaisvalmisteinen!


      • Saksan seisoja
        edellinen kirjoitti:

        Muuten viime talvena meille tuotiin hetkellisen kovemman pakkasen aikaan eniten Bemaria hinaamalla pihaan, ainoatakaan citikkaa ei tuotu, mitä aikaisempien mallien aikana oli. mikäs merkki oli muuten jossain testissä äskettäin laadukkaiden autojen listalla. S mersujen ja muiden erittäin kalliiden autojen kanssa. Oli muuten 407 pösö. Ja oli saksalainen testi muistaakseni.

        Voi synkkyys! Minkäköhän kalipeerin harjanvarrella sinua siellä töissäsi alistetaan, kun noin synkät on jutut?

        Kyllä olisi sinunkin syytä vetäistä se pääsi perseestä ja katsella raikkaampien tuulten suuntaan, kun noin synkäksi on vetäissyt. Ei meidän virmassa vaan noin vituta.

        Lue muuten uusin TM ;)


      • Saksan seisoja
        Oihin Suttaja kirjoitti:

        Eli siis PSA konsernin dieselmoottorit ovat ihan paskoja koska niillä ei ole tarjota tarpeeksi kallista autoa jota sinä voisit verrata oman budjettisi ylittävän automerkin kalleimpaan huippumalliin?

        Ympyrä on sulkeutunut. Juttusi ovat kyllä uskomattomia ja junttiutesi hipoo täydellisyyttä.

        Sinulle suosittelen .22 kaliiperista ohimoon painettuna ja merkistä riippumatta. Hommaa silti varmuuden vuoksi joku saksalaisvalmisteinen!

        Voi synkkyys! Minkäköhän kalipeerin harjanvarrella sinua siellä töissäsi alistetaan, kun noin synkät on jutut?

        Kyllä olisi sinunkin syytä vetäistä se pääsi perseestä ja katsella raikkaampien tuulten suuntaan, kun noin synkäksi on vetäissyt. Ei meidän virmassa vaan noin vituta.

        Lue muuten uusin TM ;)

        Ajelen muuten luxus-Audilla. En tosin uudella. Sen verran on ikääntynyt tuo audini, ettei sen ikäisiä PSA-autoja näy, ainakaan ehjiä. Luxusta tosin on enemmän kuin uudessa "huippu" PSA:ssa mutta mitäs sinä niistä luxuksista tiedät...


      • maantiellä
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Voi synkkyys! Minkäköhän kalipeerin harjanvarrella sinua siellä töissäsi alistetaan, kun noin synkät on jutut?

        Kyllä olisi sinunkin syytä vetäistä se pääsi perseestä ja katsella raikkaampien tuulten suuntaan, kun noin synkäksi on vetäissyt. Ei meidän virmassa vaan noin vituta.

        Lue muuten uusin TM ;)

        Ajelen muuten luxus-Audilla. En tosin uudella. Sen verran on ikääntynyt tuo audini, ettei sen ikäisiä PSA-autoja näy, ainakaan ehjiä. Luxusta tosin on enemmän kuin uudessa "huippu" PSA:ssa mutta mitäs sinä niistä luxuksista tiedät...

        Mulla onkin isompi ku sulla! Mitäs siihen sanot?


      • niinkös
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Voi synkkyys! Minkäköhän kalipeerin harjanvarrella sinua siellä töissäsi alistetaan, kun noin synkät on jutut?

        Kyllä olisi sinunkin syytä vetäistä se pääsi perseestä ja katsella raikkaampien tuulten suuntaan, kun noin synkäksi on vetäissyt. Ei meidän virmassa vaan noin vituta.

        Lue muuten uusin TM ;)

        täytyy sinulle sanoa, että meille ei Audin huolto, eikä korjaus kuulu, ja hyvä näin Mutta muita laadukkaita saksan seisojia kyllä löytyy MB, BMW. sitten Citroen, Honda, ym. Kaikki GM:n merkit. Teiltä ei taida sitten muita merkkejä löytyäkkään kun se Audi, mutta siinä sitä tekemistä riittääkin. mutta kuten aiemmin kirjoitin, niin sinulla kun järki loppuu niin ei normaali puhe enää riitä. Minun ei enää tarvitse lueskella TM:ää kun kohta 30v olen töissä näitä tehnyt. Mutta pidä sinä se pääsi siellä perseessä, niin pysyy tälläkin keskustelun taso vähän korkeammalla. Samoin voin kyllä sinulle rehellisesti sanoa että kyllä niitä vikoja löytyy jokaisesta autosta, merkistä riippumatta, vai oletko jo niin aivopesty sen Audin kohdalla, ettei niihin tule vikoja ollenkaan. En ole kovin montaa Audia nähnyt, millä olisi 500000km ja reippaasti ylikin ajettu, ilman koneen avausta, mutta meillä käy vieläkin näitä huollossa olevia merkkejä, joilla on näitä km ajettu, sinun parjaamasi PSA:kin. Samoin aika lyhyt tuntuu audin käyttöikä olevan kun seuraa liiketeessä olevia autoja, melkein kaikki liikkeellä olevat audit on uuden karheita pelejä. johtuuko ehkä lyhyt ikäisyydestä, vai mikä on syynä. Tai sitten ne myydään takaisin Saksaan. itse en ole Citroenin puolella huollossa, mutta sen puolen pojat kyllä on kehuneet PSA:n dieselit. Jos sinulla on varmempaa tietoa niin kerro ihmeessä.


      • Huuhaainnanen 1
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Voi synkkyys! Minkäköhän kalipeerin harjanvarrella sinua siellä töissäsi alistetaan, kun noin synkät on jutut?

        Kyllä olisi sinunkin syytä vetäistä se pääsi perseestä ja katsella raikkaampien tuulten suuntaan, kun noin synkäksi on vetäissyt. Ei meidän virmassa vaan noin vituta.

        Lue muuten uusin TM ;)

        Ajelen muuten luxus-Audilla. En tosin uudella. Sen verran on ikääntynyt tuo audini, ettei sen ikäisiä PSA-autoja näy, ainakaan ehjiä. Luxusta tosin on enemmän kuin uudessa "huippu" PSA:ssa mutta mitäs sinä niistä luxuksista tiedät...

        Audisi näytille, paljonko mittarissa ajettuja kilometrejä, itsellä on 607000km ajettu pösö ilman remontteja, ei pelti, eikä koneelle ole tehty mitään, normaalin huollon lisäksi. On tällanen köyhästi varustettu 605, ilman turhia tingeltangeleita. mitä muuten luulet automyyjien sinulle hyvittävän noista kehumistasi lisävarusteista. Uskon ettei yhtään mitään. Minkä vuoden malli sinun audisi on. taidat aika usein tyytyä tuohon harjanvarteen, kun sitä näytät usein täällä muille tarjoavan. Onko se yleistä teillä audisteilla, hoidella kaverit harjalla, luultavasti käytät kireitä nahkahousuja. onko se harjan varsi niin hyvä kun kaikille sitä tyrkytät. Itse kyllä tykkään enemmän peuhata vaimon kanssa. Mutta en halua estää tai kieltää sen harjanvarren käyttöä. PS: Kokeile välillä vaikka sitä harja puolta, eikä sitä varsipäätä. Tiedä, vaikka kuinka tykkäisit.


      • outlanderisti
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Miksi sitten linkitit seuraavaa:
        # Moottorinohjausjärjestelmän vikoja erityisesti bensiinimoottoreissa vuosimallissa 2002.
        # Ajonestolaitteen vikoja vuosimallissa 2002.
        # Polttoainepumpun vikoja vuosimallissa 2001.
        # Sytytyspuolavikoja.
        # Venttiilinnostimet takertelevat kylmässä 2 litran koneessa.

        Sytytspuolat eivät tosiaan Dieselin osia mutta polttoainepumppu tosiaan on ja kallis sellainen.

        Pyörrät jo omia puheitasi, sotket bensamoottoreita tarinoihiisi, jos et muuta keksi ja väität muuta mitä linkität.

        Moottorinohjaus nykydieselissä todella oleellinen osa ja nuo johtosarjaviat, huohottimen lämmittimineen todellisia vikakohteita, kuten sanoin jo keskustelun alussa ja kuten itse lähettämässäsi lainauksessa seisoo.

        En eritellyt miltään merkiltä dieseleitä, mutta sinä otit itse esimerkiksi bensakoneen l. Citroen moottorinohjaus järj etenkin bensakoneissa??? valmistaja muuten Bosch. Ja valitettavasti tuo meidän auto ei seisoskele yleensä juuri 14h pitempiä aikoja kerrallaan. Ainoa auto josta minulla on VAG konsernin autoja huonompia kokemuksia on Toyota.


      • outlanderisti
        Huuhaainnanen 1 kirjoitti:

        Audisi näytille, paljonko mittarissa ajettuja kilometrejä, itsellä on 607000km ajettu pösö ilman remontteja, ei pelti, eikä koneelle ole tehty mitään, normaalin huollon lisäksi. On tällanen köyhästi varustettu 605, ilman turhia tingeltangeleita. mitä muuten luulet automyyjien sinulle hyvittävän noista kehumistasi lisävarusteista. Uskon ettei yhtään mitään. Minkä vuoden malli sinun audisi on. taidat aika usein tyytyä tuohon harjanvarteen, kun sitä näytät usein täällä muille tarjoavan. Onko se yleistä teillä audisteilla, hoidella kaverit harjalla, luultavasti käytät kireitä nahkahousuja. onko se harjan varsi niin hyvä kun kaikille sitä tyrkytät. Itse kyllä tykkään enemmän peuhata vaimon kanssa. Mutta en halua estää tai kieltää sen harjanvarren käyttöä. PS: Kokeile välillä vaikka sitä harja puolta, eikä sitä varsipäätä. Tiedä, vaikka kuinka tykkäisit.

        Taitaa olla auto union tuo saksan seisottajan auto. Ainakin sen pitää olla yli 30 vuotta vanha, koska kuka tahansa näkee ehjiä 1980 luvulla valmistettuja Ranskalaisia autoja liikenteessä jopa enemmän kuin VAG konsernin saman ikäisiä.


      • lääkitys 1
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Voi synkkyys! Minkäköhän kalipeerin harjanvarrella sinua siellä töissäsi alistetaan, kun noin synkät on jutut?

        Kyllä olisi sinunkin syytä vetäistä se pääsi perseestä ja katsella raikkaampien tuulten suuntaan, kun noin synkäksi on vetäissyt. Ei meidän virmassa vaan noin vituta.

        Lue muuten uusin TM ;)

        Ajelen muuten luxus-Audilla. En tosin uudella. Sen verran on ikääntynyt tuo audini, ettei sen ikäisiä PSA-autoja näy, ainakaan ehjiä. Luxusta tosin on enemmän kuin uudessa "huippu" PSA:ssa mutta mitäs sinä niistä luxuksista tiedät...

        sairaslomalla kun näytät täällä roikkuvan koko ajan. Alkoiko audi ottaa päähän, että joutu lähtee lomalle, onko lääkityksesi ihan kohdallaan, vai mistä moinen älämölö sinulle on tullut. Tarjosiko työnantaja liian paksun harjan varren sinulle. Yritetään ymmärtää tuskaasi, koita jaksaa.


      • meset mielessä
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Voi synkkyys! Minkäköhän kalipeerin harjanvarrella sinua siellä töissäsi alistetaan, kun noin synkät on jutut?

        Kyllä olisi sinunkin syytä vetäistä se pääsi perseestä ja katsella raikkaampien tuulten suuntaan, kun noin synkäksi on vetäissyt. Ei meidän virmassa vaan noin vituta.

        Lue muuten uusin TM ;)

        Ajelen muuten luxus-Audilla. En tosin uudella. Sen verran on ikääntynyt tuo audini, ettei sen ikäisiä PSA-autoja näy, ainakaan ehjiä. Luxusta tosin on enemmän kuin uudessa "huippu" PSA:ssa mutta mitäs sinä niistä luxuksista tiedät...

        mutta viime viikolla viimeksi ajoin asiakkaan
        SLK 55 AMG:lä, ilma jousitettu, ilmastoidut istuimet, näin aluksi, kai sinun "luksus"audistasi, tällaiset jo löytyy. Samoin viime kesänä saksassa mersun kursseilla ajeltiin Mersun G 63 AMG versiolla viikon ajan.


      • edellinen
        lääkitys 1 kirjoitti:

        sairaslomalla kun näytät täällä roikkuvan koko ajan. Alkoiko audi ottaa päähän, että joutu lähtee lomalle, onko lääkityksesi ihan kohdallaan, vai mistä moinen älämölö sinulle on tullut. Tarjosiko työnantaja liian paksun harjan varren sinulle. Yritetään ymmärtää tuskaasi, koita jaksaa.

        Oletko pitkällä sairaslomalla.


      • Outoa?
        niinkös kirjoitti:

        täytyy sinulle sanoa, että meille ei Audin huolto, eikä korjaus kuulu, ja hyvä näin Mutta muita laadukkaita saksan seisojia kyllä löytyy MB, BMW. sitten Citroen, Honda, ym. Kaikki GM:n merkit. Teiltä ei taida sitten muita merkkejä löytyäkkään kun se Audi, mutta siinä sitä tekemistä riittääkin. mutta kuten aiemmin kirjoitin, niin sinulla kun järki loppuu niin ei normaali puhe enää riitä. Minun ei enää tarvitse lueskella TM:ää kun kohta 30v olen töissä näitä tehnyt. Mutta pidä sinä se pääsi siellä perseessä, niin pysyy tälläkin keskustelun taso vähän korkeammalla. Samoin voin kyllä sinulle rehellisesti sanoa että kyllä niitä vikoja löytyy jokaisesta autosta, merkistä riippumatta, vai oletko jo niin aivopesty sen Audin kohdalla, ettei niihin tule vikoja ollenkaan. En ole kovin montaa Audia nähnyt, millä olisi 500000km ja reippaasti ylikin ajettu, ilman koneen avausta, mutta meillä käy vieläkin näitä huollossa olevia merkkejä, joilla on näitä km ajettu, sinun parjaamasi PSA:kin. Samoin aika lyhyt tuntuu audin käyttöikä olevan kun seuraa liiketeessä olevia autoja, melkein kaikki liikkeellä olevat audit on uuden karheita pelejä. johtuuko ehkä lyhyt ikäisyydestä, vai mikä on syynä. Tai sitten ne myydään takaisin Saksaan. itse en ole Citroenin puolella huollossa, mutta sen puolen pojat kyllä on kehuneet PSA:n dieselit. Jos sinulla on varmempaa tietoa niin kerro ihmeessä.

        Nyt BMW onkin laadukas, vaikka juuri viime talvena ne hinattiin pajalle? Logiikkaa...

        Eli nyt siis Audi on paska mutta kaikki muu kyllä laadukkaita. Herää nyt hyvä mies! Eihän sitikalla ajele erkkikään! Vatipäille myytte osarilla! Fordistakin tuli laatuauto, kun veho osti! Voi viulu!!!

        VAG Kyllä paljon muutakin kun audi. Miten olis Skoda tai Bugatti?


      • olikos
        meset mielessä kirjoitti:

        mutta viime viikolla viimeksi ajoin asiakkaan
        SLK 55 AMG:lä, ilma jousitettu, ilmastoidut istuimet, näin aluksi, kai sinun "luksus"audistasi, tällaiset jo löytyy. Samoin viime kesänä saksassa mersun kursseilla ajeltiin Mersun G 63 AMG versiolla viikon ajan.

        PSA:n Diiseli?


      • Saksan seisoja
        outlanderisti kirjoitti:

        En eritellyt miltään merkiltä dieseleitä, mutta sinä otit itse esimerkiksi bensakoneen l. Citroen moottorinohjaus järj etenkin bensakoneissa??? valmistaja muuten Bosch. Ja valitettavasti tuo meidän auto ei seisoskele yleensä juuri 14h pitempiä aikoja kerrallaan. Ainoa auto josta minulla on VAG konsernin autoja huonompia kokemuksia on Toyota.

        En ole maininnut PSA bensakoneista sanaakaan, joten mieti ihan ite. Täällä puhuttiin Dieselmoottoreista, ennen kuin joku vatipää tänne listasi puolaviat ym. paskaa.

        Mitä tämä tarkoittaa:"mutta sinä otit itse esimerkiksi bensakoneen l. Citroen moottorinohjaus järj etenkin bensakoneissa???"? En tiedä mutta ei toisaalta kiinnosta enää paskan vertaa!

        Fanaattista on kaivaa aseet esille (vaikkakin pieni kaliperi), kun puhutaan autoista mutta tulipahan selväksi, millaiset pässit noita PSA-paskoja ostavat. Kiitos ja anteeksi.


      • huomaa
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Missä on dieselkoneen sytytyspuolat?

        Suurin osa noista vioista siis takaisinkutsuja, eli maahantuoja varmistaa ettei vikaa ole ja MAKSAA korjauksen jos vikaa löytyy. Näin varmistetaan moottorin moitteeton toiminta.

        Vauhtipyöräviat ja ahdinviat liittyvät aiheeseen lastu ja asuntovaunu. Syksyllä venemiehillä tuo vauhtipyörä tuttu vika, kun kiskotaan jahti vesiltä. "Ihan normaalikäytössä meni!" No ei ole VAG-ainoa, jonka vauhtipyörät ei moista kestä.

        Jakohihnat vahvistuivat 00-01 ja uusi korvaava hihna kestää mainiosti 90tkm vaihtovälin. Jos "säästää" siinäkin ja ajaa pitkäks, ei ole moottorin vika.

        Laturin vapaapyöriä hajonnut. Vika ilmenee moniurahihnan "lätinänä". Alle 100 euroa/300tkm. Samoja laturin vapaapyöriä käyttävät muutkin autovalmistajat.

        Kovin vaan ovat harvinaisia nuo viat, mitkä jäävät takaisinkutsujen ulkopuolelle ja omistajan maksettavaksi.

        Ekoissa tdi-koneissa (-95) lähti kampiakselin pultti löystymään ja aiheutti ongelmia. Jos pultti vaihdettiin ajoissa ohjeiden mukaan, ei ongelmaa ollut.

        Yhden selkeän moottorivaurion muistan korjanneeni. Ei kestänyt kiertokangen laakeri ajaa, koska oli tankattu bensaa. Paska kone...

        korjaamon kultalapsi. Hyvällä romuauton tuntemuksella ei tule kallista remppaa.
        Johtipäätöksenä: Vaatii kallista virittelyä koneen keston suhteen.
        Niin se vaan on jotku ajaa toiset väijyy mistä poikii.


      • outlander -06
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Eihän kyseessä ole moottorivika, vaan käyntivika eikä kyseessä ole VAG-Diesel.

        Kun kerroit noin tarkat tiedot muutenkin autostasi on todella helppo kertoa, mikä autossasi on vikana. Luuletko, että kaivan nyt kristallipallon ja kerron vian?

        Kun VAG täynnä niitä tyyppivikoja, voitkin tulostaa korjaamollesi syyn autosi viasta.

        Itse törmännyt tuollaiseen vikaan kerran, ja johtui "talviseisonnasta" vesisateessa. Auto tykkää, että sillä ajetaan.

        2 litraisessa diesel outlanderissa on volkkarin kone niin eikös se silloin vaggiin päin kallistu. Uusissa tosin on psa:n hdi mikä on huomattavasti parempi vaihtoehto. Omassani juuri tämä moottori on ollut heikoinlenkki vaikka itse moottori ei ole levinnytkään vielä. Mutta koneessa ns. pikkuvikoja ja onneton vääntö pikkukierroksilla varsinkin kylmällä koneella.


      • HOIHOI!!
        Vitelä Vettu kirjoitti:

        Ensin paukutellaan henkseleitä ja sitten muutamaa vastavetoa myöhemmin tungetaan pari-kolme häntää koipien väliin peukaloa imien.

        Suoli24 olisi muuten loistava keskustelupalsta mutta joku ääliöfiltteri olisi paikallaan...

        Miksi ei ylläpito toimi?


      • siihen
        Outoa? kirjoitti:

        Nyt BMW onkin laadukas, vaikka juuri viime talvena ne hinattiin pajalle? Logiikkaa...

        Eli nyt siis Audi on paska mutta kaikki muu kyllä laadukkaita. Herää nyt hyvä mies! Eihän sitikalla ajele erkkikään! Vatipäille myytte osarilla! Fordistakin tuli laatuauto, kun veho osti! Voi viulu!!!

        VAG Kyllä paljon muutakin kun audi. Miten olis Skoda tai Bugatti?

        vielä Seat, niin taitaa olla kaikki.


      • Anonyymi

        Aika samoilla linjoilla olen, tosin egr-venttiili meni vaihtoon vain 140 tkm ajettuna. Itse kun olen ostanut Pösöt n.3 vuotiaina, niin n. puoleen hintaan uuteen verrattuna ennen sai n. 60tkm ajetun diiselin. Enään ei ihan noin hyviä kauppoja saa.


      • Anonyymi
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Unohtui mainita, ettei hiukkassuodattimien toiminnassa ole todettu minkäänlaisia ongelmia!

        HYVÄ PSA!!!

        Katsokaas, jos pyydätte perusteluja, niitä löytyy...

        Pamautanko lisää faktaa tapetille???

        Mulla oli omassa 407 1,6Hdi;ssä semmoinen ongelma hiukkassuodattimessa, että meni 85% tukkoon 205tkm ajettuna. Valmistajan huoltoohjelman mukaan kyseinen pönttö pitäisi vaihtaa 120tkm. huollossa. No uuden ostin 245€ maksoi. Itse vaihdoin, helppo homma. Kyseinen osa siis kesti n. 80% enemmän kuin oli suunniteltu.


    • TT-Citikka

      osoittaa tuo tähän keskusteluun aktiivisesti osallistunut "Saksan seisoja" - kaikki mikä tulee Saksasta on hyvää (hups, Fordia ja Opelia lukuun ottamatta) ja kaikki mikä tulee Ranskasta on huonoa...

      PSA-yhtymän HDi-kone pärjää vertailussa mihin tahansa diesel-koneeseen ja verrattuna mm. VW:n pumppusuutindieseleihin on huomattavan hiljainen ja käynniltään muutenkin sivistynyt. Toki siinäkin on heikkoutensa (kuten esimerkiksi kampiakselin vulkanoitu hihnapyörä). Voipi vaikka kysyä miksi VW on siirtymässä yhteispaineruiskutukseen dieseleissään - järjestelmään, jota mm. Fiat, Opel, PSA yms. ovat käyttäneet jo hyvän aikaa...

      • italialaista insinööritaitoa

        "miksi VW on siirtymässä yhteispaineruiskutukseen dieseleissään - järjestelmään, jota mm. Fiat, Opel, PSA yms. ovat käyttäneet jo hyvän aikaa..."
        Koska italot myydessään CommonRailin saksalaisille halusivat suojata omat pikkudieselmarkkinansa pahimmalta kilpailijalta. He asettivat myynnin ehdoksi ettei VW saa käyttää systeemiä alle 2-litraisissa koneissa. Nyt taitaa olla karenssiaika kulunut umpeen.


      • TT-Citikka
        italialaista insinööritaitoa kirjoitti:

        "miksi VW on siirtymässä yhteispaineruiskutukseen dieseleissään - järjestelmään, jota mm. Fiat, Opel, PSA yms. ovat käyttäneet jo hyvän aikaa..."
        Koska italot myydessään CommonRailin saksalaisille halusivat suojata omat pikkudieselmarkkinansa pahimmalta kilpailijalta. He asettivat myynnin ehdoksi ettei VW saa käyttää systeemiä alle 2-litraisissa koneissa. Nyt taitaa olla karenssiaika kulunut umpeen.

        ovat laulaneet myös sellaista, että VW ei olisi halunnut maksaa BOSCHille rojalteja yhteispaineruiskutussysteemin käytöstä. Voi olla vääräkin huhu.


      • Saksan seisoja

        Eipä tuo PSA ole tuon commonrailin keksijä. Saksaan vie juuret ja vahvasti mutta jostain on PSA:nkin pitänyt tekniikka haalia...


      • joopajoopajoo

      • outlanderisti
        TT-Citikka kirjoitti:

        ovat laulaneet myös sellaista, että VW ei olisi halunnut maksaa BOSCHille rojalteja yhteispaineruiskutussysteemin käytöstä. Voi olla vääräkin huhu.

        Laulaneet, että VAG dumppas pumppiksia muille valmistajille jotta olisi varaa maksaa commonrail oikeuksista nyt. Mikä muu selittää sen, että mustasukkaisesti vain konsernin sisällä käytettyjä koneita (vanhentuvalla tekniikalla. Ei mahdollisuuksia euro VI normiin) ilmestyy yks kaks yllättäen esim jenkkien keulalle tai mitsuun joka kuitenkin siirtyy kohta PSA koneisiin???


      • Saksan seisoja

      • VW:t

        käyttämät kaksoismassa pyörät on levinneet taksikäytössä, uusissa touraneissa.


      • Ja asenne
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Aika yksioikoista:"The design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH"

        rajoittaa näemmä ymmärrystäsi.


      • TT-Audi

        Kyllähän kaikki autotekniikkaa seuraavat tietävät, että ei Euroopassa ole montaa moottorinohjausjärjestelmien tekijää. Niiden kesken sitten autotehtaat tekevät sopimuksensa, tarpeen ja hinnan mukaan.

        Bosch yhdistää eurooppalaisia merkkejä vahvasti ja näin myös esim. komponenttien viat usein yhteisiä. Ei voida siis sanoa, että VW:n laturit paskoja, sillä ei VW niitä valmista. Jos laturit huonoja, pyörii niitä muillakin yhtä lailla.

        Ei nykyaikainen moottori SAA olla enää heikko, tosin aina niitä manteleita on puurossa, merkistä riippumatta. Auto tosin on tekninen kokonaisuus, ei pelkkä moottori ja kokonaisuuksissa huomattavasti isommat erot, kuin moottoreissa.

        Itse en myöskään vain voi sietää fransmannien tekeleitä, eikä mielestäni Fiateissakaan ole autoa nimeksikään. Sallittehan mielipiteeni, vaikka fanaattisuus täällä korkeampaa kuin Maranellossa Ferrarismi.

        Onko Saksan seisoja väittänyt, että kaikki mikä tulee Saksasta on hyvää???


      • Ainoa että
        TT-Audi kirjoitti:

        Kyllähän kaikki autotekniikkaa seuraavat tietävät, että ei Euroopassa ole montaa moottorinohjausjärjestelmien tekijää. Niiden kesken sitten autotehtaat tekevät sopimuksensa, tarpeen ja hinnan mukaan.

        Bosch yhdistää eurooppalaisia merkkejä vahvasti ja näin myös esim. komponenttien viat usein yhteisiä. Ei voida siis sanoa, että VW:n laturit paskoja, sillä ei VW niitä valmista. Jos laturit huonoja, pyörii niitä muillakin yhtä lailla.

        Ei nykyaikainen moottori SAA olla enää heikko, tosin aina niitä manteleita on puurossa, merkistä riippumatta. Auto tosin on tekninen kokonaisuus, ei pelkkä moottori ja kokonaisuuksissa huomattavasti isommat erot, kuin moottoreissa.

        Itse en myöskään vain voi sietää fransmannien tekeleitä, eikä mielestäni Fiateissakaan ole autoa nimeksikään. Sallittehan mielipiteeni, vaikka fanaattisuus täällä korkeampaa kuin Maranellossa Ferrarismi.

        Onko Saksan seisoja väittänyt, että kaikki mikä tulee Saksasta on hyvää???

        suurin fanaattisuus näkyy olevan saksan seisojalla. Suu vaahdossa möykkää ainoastaan audin hyvyyttä. Jos noin puupää on, kun se näkyy olevan, niin siihen ei todellakaan voi muuta kun lyödä löylyä lisää. Täytyy mielenkiinnolla lueskellä tän saksan seisojan juttuja, mihin säfeereihin se oikein pääsee, omasta mielestäni aika pöllöksi on päässyt, en tiedä onko lääkitys ihan kohillaan, mutta hauskaa meillä muilla tuntuu oleva, erään seisojan kustannuksella. Jos se ei tajuu lopettaa niin oma on häpeä.


      • Saksan seisoja
        Ainoa että kirjoitti:

        suurin fanaattisuus näkyy olevan saksan seisojalla. Suu vaahdossa möykkää ainoastaan audin hyvyyttä. Jos noin puupää on, kun se näkyy olevan, niin siihen ei todellakaan voi muuta kun lyödä löylyä lisää. Täytyy mielenkiinnolla lueskellä tän saksan seisojan juttuja, mihin säfeereihin se oikein pääsee, omasta mielestäni aika pöllöksi on päässyt, en tiedä onko lääkitys ihan kohillaan, mutta hauskaa meillä muilla tuntuu oleva, erään seisojan kustannuksella. Jos se ei tajuu lopettaa niin oma on häpeä.

        Tässä lähinnä yrittänyt selvittää, ettei PSA:n dieselit ole "taivaallisia", niiden "koteloista" puhumattakaan.

        Jos sun mielest jollain sitikalla saa hyvät kyydit ja olet siihen tyytyväinen, se on sun asia. PSA:n arvostelu vain täällä aiheutti fanaattisen ristitulen!

        Ajakaa mun puolesta vaikka millaisella tötteröllä, ei se ole minulta mitään pois! Jos joku vitun hiivatti ei minua kiinnosta, pitäisi ampua itsensä? Ei minulla ole autojen kanssa mitään ongelmaa, kunhan PSA ei tule hallin ovesta sisään...


      • ammattitaidostasi
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Tässä lähinnä yrittänyt selvittää, ettei PSA:n dieselit ole "taivaallisia", niiden "koteloista" puhumattakaan.

        Jos sun mielest jollain sitikalla saa hyvät kyydit ja olet siihen tyytyväinen, se on sun asia. PSA:n arvostelu vain täällä aiheutti fanaattisen ristitulen!

        Ajakaa mun puolesta vaikka millaisella tötteröllä, ei se ole minulta mitään pois! Jos joku vitun hiivatti ei minua kiinnosta, pitäisi ampua itsensä? Ei minulla ole autojen kanssa mitään ongelmaa, kunhan PSA ei tule hallin ovesta sisään...

        Sinun tapauksessasi tulee selvääkin selvemmin esille
        ns. "korjaus ammattimiehen" ote. Jos ammattitaito loppuu, niin tuotteessa on vika. Itse korjaan ammatikseni PSA tuotteita, ei niissä mitään ongelmia ole enempää kuin VAG tuotteissakaan, nykyään ranskikset ovat hyviä korjattavia, samaa niistä ei voinut sanoa 20 vuotta sitten. Ehkä nämä ennakkoluulot juontuvat tuolta ajalta.


      • Saksan seisoja
        ammattitaidostasi kirjoitti:

        Sinun tapauksessasi tulee selvääkin selvemmin esille
        ns. "korjaus ammattimiehen" ote. Jos ammattitaito loppuu, niin tuotteessa on vika. Itse korjaan ammatikseni PSA tuotteita, ei niissä mitään ongelmia ole enempää kuin VAG tuotteissakaan, nykyään ranskikset ovat hyviä korjattavia, samaa niistä ei voinut sanoa 20 vuotta sitten. Ehkä nämä ennakkoluulot juontuvat tuolta ajalta.

        No onhan tuosta ammattitaidon arvostuksesta ollut sen verran hyvä huutokauppa, ettei nyt ihan voi häpeissääkään olla. Mielipiteeni ei ole silti huutoäänestyksellä kaupan, eikä ranskikset kelpaa minulle kun ruokapöytään.

        Totta. Vittumaisen korjattavan historia alkoi yli 20v sitten mutta niistä ajoista vieläkin liikaa jäänteitä minulle. yli 10 vuotta vanhoja meille tarjotaan ja kohteliaasti passataan vieläkin, koska "ehjän" sitikan saa osien hinnalla.


      • TT-Citikka
        Ja asenne kirjoitti:

        rajoittaa näemmä ymmärrystäsi.

        että kun "saksanseisoja" näkee tekstissä saksalaisfirman nimen, niin muulla ei ole merkitystä - ansiot saksalaisille, ongelmat ovat muiden aiheuttamia...


      • samainen
        VW:t kirjoitti:

        käyttämät kaksoismassa pyörät on levinneet taksikäytössä, uusissa touraneissa.

        osa kestää, koska vääntö apinarajoitettu.

        Hajoo ne silti...


      • rutonof
        Saksan seisoja kirjoitti:

        Eipä tuo PSA ole tuon commonrailin keksijä. Saksaan vie juuret ja vahvasti mutta jostain on PSA:nkin pitänyt tekniikka haalia...

        Japanista


    • Keskustelun aloittaja

      En uskonut, että tällaisen väittelyn sain aikaan, kun en muuta kysynyt kuin PSA-dieselin nokkahihnan kestävyyttä.
      Kiitos niille, jotka vastasivat kysymykseni. Johtopäätökseni on, että kestävä on ko. koneen hihna

    • 1.9 tdii

      Voi perkele millaiseksi paskanjauhannaksi on keskustelu menny!

      Vastaan kuitenkin alkuperäiseen kysymykseen:

      Ajelin tuollaisella 4 vuotta ja 100 tkm. Ei mitään ongelmia. Öljyt vaihdettiin 20 tkm välein ja ilmansuodatinkin pari kertaa. Edes naftansuodatinta ei kertaakaan vaihdettu. Hihna kyllä kestää myös. Oli myös raskasta ajoa - lehdenjakoa ja kärryjen ja vaunun vetoa.

      Nyt on alla 1,9 tdi, aika näyttää kuinka kestää

    • kaupparatsu

      Itse ajan 90-130tuhatta vuodessa ja muutama psa:n dieselkin on alla ollut. Ensimmäinen oli 605 pösö -97 ja 2.1td. Se vaihtui -01 607 hdi pösöön. Sitten tuli farmarin tarvis ja katseet suunnattiin vag:n tuotteisiin. Alle hommattiin farkku passat 2.5tdi ja neliveto. On muuten ainut auto josta tuo edellä mainittu ilmamassamittari on mennyt. Ja kaksi kertaa. Jossain vaiheessa alkoi rengasmelut kyllästyttää ja palattiin sedaniin. Ostin A6 audin 3.0tdi quatron. Nyt 200tuhatta mittarissa ja sinä aikana olen ajanut 27tuhatta liikkeen laina-autolla. Ja tuo keltainen moottorinvikavalo on tullut todella tutuksi ja kaksi kertaa on jatkettu matkaa hinausautolla. Kesällä autonvaihto edessä ja näillä näkymin 607hdi 2.7 koneella seuraava auto. 530D bemari pyöri mielessä pitkään mutta kollegan kokemukset yli 200tuhatta ajetusta bmw:stä sai palaamaan pösöön. Itsellä on tavoitteena ajaa ainakin 3vuotta yhdellä autolla ja siinä vaiheessa mittarissa yleensä yli 300tuhatta. Audilla lukema taitaa jäädä alle sen. Mutta kun psa:n dieselistä kysyttiin niin voin omaltakohdalta sanoa että niin pitkään kun itse maksan huollot ja korjaukset niin en keksi oikein parempaakaan vaihtoehtoa. Japanilaisista löytyy varmaan hyviäkin dieseleitä mutta itseä ei viehätä niiden ajettavuus pitkällä matkalla. Mutta tuota nelivetoa jään kyllä kaipaamaan jos jotain huonoa tulevasta autonvaihdosta pitää sanoa.

      • Se voi purra suutuksissaan.

        Mutta noin muuten omat kokemukseni vastaavat sinun kokemuksiasi.

        PSA dieselit ovat toimineet ongelmitta todellakin 300 - 400 tkm, mutta mersut, vagit ja bemut eivät ( firmassamme on paljon autoja ja niillä ajetaan paljon).

        Japanin dieseleitä talossa on kaksi; toisella ajettu 420 tkm ilman ongelmia moottorissa tai autossa, toisella 720 tkm ilman ongelmia moottorissa tai autossa. Tämä jälkimmäinen kylläkin on Toyota HJ61 maasturi vuodelta 1988.

        Muijan volkkarit seisovat korjaamolla jatkuvasti. Ei moottorivikoja, kun ne on bensakoneita, mutta muuta vikaa sitten on riittänytkin.

        Kohta Saksanseisoja alkaa karjahdella!


      • 605 Srdt -91

        edelleen PSA:n 2,1 dieselillä. Mittarissa tällä hetkellä ilman huolia 607000km. Hihnan vaihdon kun muistaa n 80000km välein, ja normaalit huollot, niin matka sen kun jatkuu. Nykyisissä dieseleissä hihnan vaihto väli on kai huomattavasti pitempi.


      • 400.000

        Oma PSA on 405 1.9 imudiesel.
        Hihna vaihdettu 5 kertaa á n.80.000 km.
        Vesipumppu ja rullat kerran.
        Käytetty 10W-30 "traktori-öljyä" uudesta asti.
        Renkaat/ jarrupalat / levyt / laturi / akku uusittu.
        Muuten täysin alkuperäinen.

        Ajettu nyt 400.000 km.


      • salaisuuden.

        Kaupparatsulla ei siis ole ollut varaa huoltaa audiaan, jos kaksi ilmamassamittaria kulahtanut.

        Kertoivat huollossa, että hajoaa tuo kapistus, jos ilmansuodatin paskainen. No ei se maksa kun satasen tuo mittari.

        Kannattaa "säästää"... Olisit sästänyt ennemmin ostovaiheessa ja ostanut huomattavasti halvemman pidettävän 4-pyttysen. Kyllä paukkuja riittää ja ois jäänyt vielä rahaa huoltoihin.

        Nuo keltaiset valo-discot nykypäivää valmistajasta riippumatta...

        Mulle sama millä ajelette mutta itse en psa:lla kyllä ajele.


    • ja maine

      kestää isiltä pojalle. Hyvässä ja pahassa...

    • käyttämät moottorit

      Volvo V70 uutuuskone on 2L diesel sama kone jota Foordikin käyttää. Onko kyseinen kone ranskalaisia PSA koneita??

      • Foordin

        Tekeleitä


      • koneita
        Foordin kirjoitti:

        Tekeleitä

        Kyllä ne on PSA myllyjä


      • outlanderisti
        koneita kirjoitti:

        Kyllä ne on PSA myllyjä

        Foortilla on vain 1,8l diesel omaa tuotantoa muut ovat PSA/ford koneita ja vastaavasti volvolla 5 syl dieselit ovat omia muut PSA/ford yhteistyötä.


    • I like it

      Tuntuu olevan pommin varma tuo PSA:n 1.6 ainakin Mazdassa. Eli japanilaiseen autoon ranskalainen moottori ja homma pelaa. (Kunhan ei ole saksalaisia tarvikeosia boschilta särkymässä)

    • EMW

      Sen verran on pakko sanoa, että auto kun auto ei kestä ilman säännöllistä OIKEANLAISTA huoltoa! Ostin käytetyn C5:n 2.2HDi ja edellinen omistaja oli ollut joku nuukajussi ja lukutaidoton. Huollattanut auton kumminserkunkaimallaan, joka oli joskus ollut Citroenin merkkihuollossa töissä, kai vuonna 2 tai 5... No anyway, aikamoisen pommin huomasin ostaneeni, kun selvisi ettei huoltoja ollut tehty nuukuksissaan oikein! Harmit loppui, kun viiemin uusittiin Hydrauliikan pumppu, josta pari kaveria heti ekassa huollossa huomautti! Ei ollut edellinen omistaja osannut huolehtia öljyn määrästä, ja pumppu sai jossainvaiheessa ilmaa eli kavitoi. Lisäksi löytyi muutama hydevuoto, jotka korjattiin. Nyt on takana 125 000km onnellisesti. Seuraava autokin, jos siihen on joskus varaa ja tarvetta, on varmasti Citroen! Ja Diesel sellainen!

    • pösö mies

      Mullakin 406 pösö joka on ajettu yli 500000 tuhatta km huollot tehty nyt se oli netti autossa myynnissä porukka pelkää kun se on ajettu paljon mutta psa kestää .psa on hyvä tästä autosta ei ole ollu kone auki äskettäin vaidettu jakopää ja anturit

    • Andre_C

      En tiedä kuinka kestää, itselläni Citikan 1.6 HDI on kulkenut vasta 286000 km ja ei vielä hajonnut. Jakopäänhihnan vaihtoväli on ohjekirjan mukaan 250000 km/10 vuotta ja hyvin kesti tuon 250000km vaihtovälin.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe