ajonopeus kilpapyöräilyssä?

..............

Kuinka nopeasti kilpapyöräilyssä yleensä ajetaan suoralla tiellä/radalla?

13

8623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hippipippi

riippuu vähän missä maassa ajellaan, kovemmissa kisoissa keskinopeus on aina yli 40km/h, vaikka matkaa olisi 200km. Keskinopeus vaihtelee aina melko paljon, proffat ajelee välillä kisat melkein 50km/h keskarilla...

• eliteluokassa

kisat ajetaan enimmäkseen 40-45 kmh keskarilla, olosuhteista riippuen. Kun ajetaan isoa kovaa tasaisella saattaa kilpapyöräilyssä ryhmä mennä kilometritolkulla 50-65 nopeuksilla, alamäissä 70-80 luokkaa.

• asiantuntija

Tässä ei nyt kannata saivarella kilpailunopeuksien kanssa, koska näihin vaikuttaa paljon eri tekijöitä, kuten tuuliolosuhteet, radan nousevuus, ryhmän ajotaktiikka etc. Kannattaa suoraan tarkastella henkilökohtaisia sisäratanopeuksia ja näistäkin ns. kriittisiä nopeuksia, eli keskaria, jonka pystyt ylläpitämään vähintään tunnin ajan. Todella hyväkuntoisella ko. nopeus on yli 50km/h. Itse asettaisin itseni keskikastiin ja minulla tämä nopeus on kriittisestä tehosta laskettuna n. 47km/h. En viitsi nyt kommentoida mikä ko. nopeus on Suomen elite-luokassa keskimäärin. Mitä nyt olen tuloksia silmäillyt, niin sen verran voin sanoa, että todella kehno se on (Suomessa on naurettavan huono taso).

• olen ite

102km/h on minun huippunopeus hetkellisesti mitattuna

• juuri näin

Minä ja asiantuntija ajamme Suomen eliteluokan kuskeja huomattavasti nopeammin, minä jopa asiantuntijaa nopeamminen. Asiantuntija ajaa nämä nopeutensa Bilteman hyväksi havaitulla Inseralla ja minä Kulkurilla-suomalaisella pelillä tottakai. Keskarit ovat karvan päälle 50 kmh satasen lenkillä ja lyhyellä 60-80 km lenkillä 55 korvilla. Että näin tällä kertaa.

• alkup.tuna

virtuaalikuski on taas vauhdissa.

Mites se kympin tempo, joko otat haasteen vastaan?

• ääääääää
        juuri näin kirjoitti:

Minä ja asiantuntija ajamme Suomen eliteluokan kuskeja huomattavasti nopeammin, minä jopa asiantuntijaa nopeamminen. Asiantuntija ajaa nämä nopeutensa Bilteman hyväksi havaitulla Inseralla ja minä Kulkurilla-suomalaisella pelillä tottakai. Keskarit ovat karvan päälle 50 kmh satasen lenkillä ja lyhyellä 60-80 km lenkillä 55 korvilla. Että näin tällä kertaa.

sun kannattaa siirtyä joulupukiksi,siellä saa puhua satuja lapsille

• asiantuntija
        alkup.tuna kirjoitti:

virtuaalikuski on taas vauhdissa.

Mites se kympin tempo, joko otat haasteen vastaan?

Kympin tempo menee VO2-tehoilla, eli n. 550W. Tuosta voit laskeskella ajan - karahtaa sinne kymmenen mintin pintaan. Pärjääks Hesburger-temmossa?

• voi voi
        asiantuntija kirjoitti:

Kympin tempo menee VO2-tehoilla, eli n. 550W. Tuosta voit laskeskella ajan - karahtaa sinne kymmenen mintin pintaan. Pärjääks Hesburger-temmossa?

Minulla tuo aerobinen kynnys on tuossa 550 watissa ollut vuosikausia. Painoahan minulla on 66 kiloa, joten watteja on tuolla kynnyksellä ihan kohtuudella. Maxteho on 640 wattia.

• eihän
        asiantuntija kirjoitti:

eihän nyt toki pärjää alkuunkaan

• alkup.tuna
        asiantuntija kirjoitti:

mitkään virtuaaliajot, etkö enää muista haastetta?

Kerro aika ja paikka, tulen ottamaan aikaa ja jos kymppi menee 45km/h keskinopeudella, ostan sulle pyörän. Ja sullahan on sitten ajokkina se paljon kehumasi yosemite sinkula :-)

Mikäs se Hesburger-tempo on, olet tainnut paljonkin harjoitella kun uskalsit haasteen heittää. Missä tämä kisa sitten pidetään?

• ...Simo

Kilpaluokassa ajaneena voi kertoa vauhdin olevan 30-50 välillä, keskinopeuden ollessa 38-41km/h. riippuen radan, kelin vaikutuksesta. Hetkellisesti, irtiotoissa ajetaan 45-50km/h. Muutama minuutti tätä vauhti yleensä riittää irtiottoon. Radalla ajetaankin sitten jo 50-60km/h. Ei ehkä velolla, missä tuuli vaikuttaa liikaa, mutta puisilla, katetuilla sisäradoilla kyllä. Ja nyt puhutaan 500-4000km ajosta.

• Jaristokraatti

Euroopan kisoissa ajetaan tasaisella, suoralla tiellä normaalioloissa 50 km/h, jos yritetään karkuun lähteneitä kiinni hyvinkin lähellä 60 km/h.

Hauskinta on maaliintulo kun loppusuora on pari kilometriä ja sprintterille rakennetaan voittoa, 5-6 joukkueen "veturia" nostaa vauhdin liki 70 km/h ja vetää sprintterin oikeaan paikkaan ryhmässä. Siinä sitten viisi - kuusi ukkoa tarkkailee toisiaan ja koettaa vimmatusti löytää vielä hieman lisää vauhtia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3195
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1022
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe