mitä mieltä olette!!??

heseilijän ystävä

Ystäväni on todella lihava ja käy joka päivä hesellä syömässä. Ei minua se haittaa että hän syö aina siellä, mutta hänellä on 1v4kk ikäinen lapsi ja lapsikin syö joka päivä hesellä hampurilaisen ja ranskalaisia. Miksi hän ei syötä lapselle terveellistä ruokaa? aina vain hesepullaa!?

13

1089

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjeissa

      Niinhän se neuvolan ohjeissakin on, 1v syö samaa ruokaa kuin muukin perhe...

      Miksi kysyt?

      • heseilijän ystävä

        niin mutta äiti ja lapsi käyvät joka päivä salaa isältä hesellä syömässä. onko se normaalia!? Itse käyn hesellä ehkä kerran kolmessa kuussa, koska olen kokki ja pidän hyvästä ja terveellisestä ruoasta.


    • ei kuulu syödä roskaruokaa

      Tuo kuulostaa kammottavalta! Väliäkö sillä jos äiti on tankki mutta ajattelisi lastaan, nykypäivänä tiedetään jo hese ruuan haitat. Olen kokki myöskin ja minua kauhistuttaa tuommoiset äidit. Oletko puhunut ystävällesi ja neuvonut häntä? Sinä jos kuka tiedät ravintosuositukset ym...voisit ehdottaa hänelle ruokapäiväkirjan pitoa ja sinä kökkina voisit auttaa häntä oikeille raiteille?Onko lapsi jo lihava?

      • heseilijän ystävä

        Lapsi ei ole VIELÄ lihava. olen koittanut puhua asiasta ystävälleni hienovaraisesti, mutta hän perusteli lapsen hesemössäyksen sillä, että lapsi ei syö muuta ja kohta on neuvola-aika niin on muka pakko saada lapselle painoa lisää.

        Yleensä kaikilla lapsilla on joskus vaihe, kun ruoka "ei maistu", mutta ei sitä hesellä, suklaalla ja pipareilla korjata.. Tottakai lapset syö mieluummin herkkuja kuin ns. kunnon ruokaa.

        Pitäisikö kysyä asiaa neuvolasta?

        Koulussa meillä oli mielenkiintoisia vertailuja mm. hesen kerrosateria ja koulun ateria vierekkäin ja molempien aterioiden kalorit ja energiapitoisuudet. Hesen kerrosateriassa oli 2/3osaa aikuisen ihmisen energia tarpeesta päivässä. Mitenköhän on juustoateria pikkulapsella?


    • ,,,,,,,,,,,,,,------

      antaa jokaisen taaplata tyylillään...

      • ei väliä??

        Minun mielestäni heseilijä on oikeilla jäljillä halutessaan auttaa ystäväänsä. Lapsen parasta hän varmaan ajattelee.

        Ikävä kyllä nykyaikan on olemassa tuollaisia äitejä jotka haluaa päästä helpolla ja syöttää roskaruokaa lapsilleen. Ja kuitenkaan ei ole vaikeata eikä aikaa vievää tehdä itse kotona hyvää ja terveellistä,kevyttä ruokaa. Se on jo perhettäkin yhdistävä tekijä.

        Ikävä että Suomikin amerokoituu tuossa asiassa enemmän ja enemmän. Mammat ja lapset senkun tuplaantuu kooltaa ja alkaa näyttää possuilta.


      • heseilijän ystävä
        ei väliä?? kirjoitti:

        Minun mielestäni heseilijä on oikeilla jäljillä halutessaan auttaa ystäväänsä. Lapsen parasta hän varmaan ajattelee.

        Ikävä kyllä nykyaikan on olemassa tuollaisia äitejä jotka haluaa päästä helpolla ja syöttää roskaruokaa lapsilleen. Ja kuitenkaan ei ole vaikeata eikä aikaa vievää tehdä itse kotona hyvää ja terveellistä,kevyttä ruokaa. Se on jo perhettäkin yhdistävä tekijä.

        Ikävä että Suomikin amerokoituu tuossa asiassa enemmän ja enemmän. Mammat ja lapset senkun tuplaantuu kooltaa ja alkaa näyttää possuilta.

        Olen kyllä samaa mieltä. Harmittaa vaan kun ystävä hommaa lapselleen paino-ongelmia.

        olen raskaana ja ystäväni pyysi minut viimeviikolla mukaansa heselle, siellä hän sitten ihmetteli suureen ääneen, että miksi en syö siellä. Sanoin että teen mieheni kanssa ruokaa kotona. Sitten ystäväni sanoi, että minä voin hyvällä omalla tunnolla syödä joka päivä hesellä, koska olen raskaana. En ymmärrä! Sitten hän alkoi muistelemaan että, kun hän oli raskaana, hän söi hesellä 1-3 kertaa päivässä.

        Vaikka olenkin raskaana niin ei se tarkoita sitä että voin syödä ihan mitä mieleen tulee. Nyt on katsottava tarkemmin mitä suuhunsa pistää. En halua että herkuista tulee minulle jokapäiväinen tapa, koska se on vaikea lopettaa raskauden jälkeen. Haluan olla hyvässä kunnossa, enkä blösähtää turhaan.


      • kyllä varmaan juu
        heseilijän ystävä kirjoitti:

        Olen kyllä samaa mieltä. Harmittaa vaan kun ystävä hommaa lapselleen paino-ongelmia.

        olen raskaana ja ystäväni pyysi minut viimeviikolla mukaansa heselle, siellä hän sitten ihmetteli suureen ääneen, että miksi en syö siellä. Sanoin että teen mieheni kanssa ruokaa kotona. Sitten ystäväni sanoi, että minä voin hyvällä omalla tunnolla syödä joka päivä hesellä, koska olen raskaana. En ymmärrä! Sitten hän alkoi muistelemaan että, kun hän oli raskaana, hän söi hesellä 1-3 kertaa päivässä.

        Vaikka olenkin raskaana niin ei se tarkoita sitä että voin syödä ihan mitä mieleen tulee. Nyt on katsottava tarkemmin mitä suuhunsa pistää. En halua että herkuista tulee minulle jokapäiväinen tapa, koska se on vaikea lopettaa raskauden jälkeen. Haluan olla hyvässä kunnossa, enkä blösähtää turhaan.

        Mahtaa olla kivaa olla sun kaverina.

        Eiköhän joku jo seuraavaksi ehdota lastensuojeluilmoituksen tekemistä.


    • NÄINONJEP

      Ei oo ystävällä rahasta puutetta jos on joka päivä varaa käydä hesessä.

      • heseilijän ystävä

        ei oo ystäväl rahasta puute, kun on työtön ja mies kans. sossu, kela, mummo, äiti muut sukulaiset elättää...


    • provo?

      Onpas taas outo provo...

      • ole mikään

        prova, vaan ihan täyttä totta!


      • saman ikäinen
        ole mikään kirjoitti:

        prova, vaan ihan täyttä totta!

        lapsi ja tunnustan, että olemme pari kertaa käyneet koko perheen voimin "hesessä" ja silloin siis myös lapseni on saanut maistella kyseistä roskaruokaa enkä siinä näe mitään pahaa. Mutta sitä en toki ymmärrä, että hesen sapuskat kuuluvat oleellisena osana ruokavalioon ylipäänsä miunkään ikäisellä ihmisellä. Vaan ongelmapa tässä sinun tilanteessasi on se, että et voi asialle periaatteessa yhtikäs mitään. Toki on hienoa jos sinussa on naista kertomaan ystävällesi rehellisesti oma mielipiteesi asiaa kaunistelematta ja hyssyttelemättä. Ehkäpä se saisi ystäväsi silmät avautumaan sen suhteen millaista hallaa hän omalle lapselleen tekee. Lapsena hankituista rasvasoluista kun ei enää aikuisena pääse eroon ja terveyshaitat tuollaisessa elämäntavassa ovat huomattavia... Vaan jos ystäväsi on kovasti ylipainoinen eikä koe sitä omalla kohdallaan minkäänlaiseksi ongelmaksi, niin tuskimpa moinen valistuskaan auttaisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      15
      1480
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe