Minä join pari päivää ja lintsasin sen vuoksi tärkeistä jutuista. Minulla olisi ollut keskiviikkona InDesign-kurssi sekä kirjoituskurssi enkä päässyt kumpaankaan. Harmillista muttei elämä nyt siihen kaadu. Pitää huomenna soittaa molemmille opettajille ja pyytää toiselta kurssimonisteet ja toiselta kysyä ensi kerran tehtävänantoa.
En hallitse yhtään elämääni. Täällä on taas kauhean sotkuista, en ole yrityksistäni huolimatta saanut töitä enkä hallitse alkoholinkäyttöäni. En ymmärrä miksei joku vaan voisi pitää minusta huolta kun en itse osaa. Jonkun pitäisi tulla tänne siivoamaan asuntoni, etsimään minulle työpaikka ja silittämään ja halaamaan ja laittamaan nukkumaan. Minulla on nyt hyvin regressiivinen olo. Säälin itseäni ja tunnen oloni ahdistuneeksi ja turvattomaksi.
Täälläkään ei ole nyt ketään. Nukuin illemmalla joten en saa nyt unta. Huomenna on varmasti parempi päivä. Voisin käydä ostoksilla ja mennä Korjaamolle johonkin novellitilaisuuteen johon eksäni minut Facebookissa kutsui. Kaipaisin huolenpitoa. Kun näen huomenna ihmisiä niin piristyn varmaan vähän.
Saisinpa edes unta. Joskus elämä tuntuu liian pitkältä ja epäilyttää jaksaako niin kauan. Huomenna on kyllä varmasti parempi päivä. Yritän nukkua. Otan niin paljon diapameja ja stilnocteja että nukahdan. Minun pitäisi varmaan pitää taukoa alkoholinkäytössä..
Surullinen olo..
23
1046
Vastaukset
- Wanha ja viisas
Ei sellaista murhetta olekaan, jota ei viinalla saisi hukutettua.
- trisse
Mutta ne nousee aina pinnalle myöhemmin...
- Nwofrl
Kannattaa varoa alkoholia kun on surullinen olo; se ei auta vaan pahentaa tilannetta - pitkällä tähtäimellä.
Alkoholi kuluttaa elimistön resursseja taistela hapettumista vastaan, koska sen hapettuminen on etusijalla. Se ottaa elimistössä vetovastuun, koska se vaikuttaa elimistössä hermomyrkyn tavoin. Elimistön on oltava tarkkana alkoholin kanssa, joten sen ylenmääräinen käyttäminen stressaa elimistöä.
Summa summarum: Mikäli ole stressaantunut ja käytät paljon alkoholia, pahentaa omaa stressiä. (noin yksi-kaksi annosta päivässä auttaa, muu menee yli. Suurimmalla osalla tämä tarkoittaa yhtä lasia viiniä.)
Mikäli käytät lääkkeitä, niin ei kannata käyttä viinaa ollenkaan. Lääkket rasittavat samaa "kohtaa" kuin alkoholi - kaikki lääkkeistä syntyvä kuona-aine pitää saada elimistöstä ulos. Tähän tarvitaan paljon energiaa jne. jne.
Etanoli eli etyyli-alkoholi on muutenkin hyvä liuotin, se reagoi vahvasti kaiken karvaisten aineiden kanssa. Se voi reagoida lääkkeiden kanssa ja aiheuttaa ei toivottuja reaktioita - synergiavaikutuksia.
Viina on siis viisasten juoma.
Kuulostaa siltä että olet väsynyt henkisesti ja fyysisesti - elämäntapojen muutos voisi olla paikallaan. Se että yhtenä päivänä on pirteä ja heti seuraavan väsynyt, ilman selvää syytä, on elimistössä vallitsevan tulehdustilan merkki. (em. hapettumisen eli hapetusstressin takia. kaikki elimistössämme olevat molekyylit reagoivat ympäristönsä kanssa. Hengitämme happea jota solut käyttävät energian luomiseen jne. elimistö kuluu....)
Tulehdusta voi hillitä ravinnolla ja yrityksellä aktivoida elimistöä toimimaan paremmin, siis tehokkaammin - uhreilua&ulkoilua.
Voit aloittaa syömällä paremmin - jätä jalosteet ja syö enemmän hedelmiä.
Yritä reippailla, ja käy vaikka puhumassa jollekkin väsymyksestäsi.
Toivottavasti pystyt jättämään viinan. Se ei välttämättä ole helppoa, eikä kannata soimata itseään mikäli se kestää jonkin aikaa. Relapseja tulee, mutta tulkoon. Asiaan voi soveltaa samaa taktiikkaa kuin laihduttamiseen tai tupakanpolttoon; pikkuhiljaa. Ja vaikka antabusta, jos muu ei auta. Ei siinä ole mitään hävettävää - toiset kokoevat enemmän mielihyvää alkoholin käytön aikana. Koukuttuminen on suhteelllista. Sellainen joka lopettaa kuin seinään ei välttämättä ikinä ollut kovin riippuvainen aineesta...
Se siitä mielenlujuudesta - lähtee se lehmäkin suosta, jos pystyy.- Puheaikaa lahjaksi:itselle
Trisse, tuntuu ikävältä että sinulla on nyt tuollaista.
Omasta kokemuksestni suosittelen antabusta, sillä alkoholilla on tosiaan esim. tuollaisia vaikutuksia mitä edellinen viestin kirjoittakin tuossa mainitsi. Ainakin kun itse päätin alkaa käyttää antabusta, minulle tuli itseasiassa aika voittoisakin olo. Aloin arvostaa itseäni enemmän. Enää minulla ei ollut sitä vaihtoehtoa ns. helpottaa oloani juomalla. Runsaasti ajatusenergiaa myös vapautui käyttööni, kun ei ollut sitä ainaista pohtimista että käydäkö ostamassa sitä alkoholia vai ei, ja mihin sitten rahat taas sen jälkeen riittävätkään. Aloin tosiaan arvostaa itseäni paljon enemmän, eikä se häirinnyt, että tarvitsin siihen tukikeppinä antabusta. Koin, että se oli viisas ja rohkea päätös. Olin aika ylpeäkin itsestäni, että jopa minä osasin joskus tehdä sellaisen päätöksen, kun muuten asiat tuntuivat menneen niin hunningolle.
Tarvitsisit parhaan ystävän. Parhain ystävä löytyy varmaankin jokaisen omasta sisimmästä. Ihan niinkuin jokaisen sisimmästä löytyy myös se pieni ja turvaton lapsi, niin uskon. Pieni suloinen Trisse-tyttö siellä sisimmässä tarvitsisi nyt huolenpitoa ja kuuntelijaa. Ei sille saisi ärjähdellä että lopeta nyt se kitinä. Pikku-Trisseä ei saa työntää sylistä pois! Aikuinen ei saa sanoa että pyh, ei nyt, en jaksa, ehdi, välitä. Jos kukaan muu tässä maailmassa ei ole pitänyt pikku-Trissen puolia, minä pidän nyt, täältä kaukaa. Ehkäpä se aikuinen, oma vanhempi, on liian usein sanonut, tai viestinnyt käytöksellään, että oo nyt hiljaa, en mä jaksa, minä juon nyt viinaa.
Ehkäpä voisit mennä etsimään itsellesi parhaan ystävän? Se voi olla pehmoeläin tai nukke. Joku, joka vetoaa sinuun, tuntuu parhaalta ystävältä. Joku joka varmasti jaksaa kuunnella, joku joka kestää rutistaa eikä harmistu jos kastuu kyyneliisi. Kirpputorilta vaikkapa voi löytyä joltain hyllyltä nököttämästä pieni olento, joka näyttää hylätyltä, odottelee siellä omaa ystäväänsä. Parhaalla ystävällä voi olla välillä äidillinen asenne, välillä isosiskomainen tms. Joka tapauksessa tämä paras ystävä osaa aina sanoa sinulle ne oikeat, parhaimmat sanat, ne, joita kaipaat kuulla, ja sanoja jotka auttavat sinua suoriutumaan asioista ja tehtävistä, yksi kerrallaan. Hän uskoo sinuun, kannustaa, iloitsee kanssasi pienistäkin saavutuksista. "Eiköhän me tästäkin selvitä, usko pois." Parhaalle ystävälle mikään Trissen saavutus ei ole turhan pieni ja riittämätön, eikä mikään Trissen murhe merkityksetön ja vähättelemisen arvoinen.
Perustarpeista voi olla hyvä lähteä liikkeelle. Väsyttääkö? Mitä hyvää ja virkistävää sitä voisi syödä? Mitä kivaa tehdä? Entäs muu huolenpito? Pieni hemmottelu voisi olla paikallaan, hoiva, jonka vain paras ystävä voi parhaiten järjestää. Kodista voi tehdä yhteisen kodin itselle ja parhaalle ystävälle. Ensin voi vaikka siivota yhden pöydän. Pöydälle voi sitten vaikka sytyttää kynttilän ja ihastella kaunista näkymää yhdessä. Huone kerrallaan, pöytä kerrallaan, asia kerrallaan - aikaa on, ja välillä on ansainnut tauon, jolloin voi tehdä jotain kivaa.
Jos tuntuu typerältä tai ehkäpä jopa sairaalloiselta ns. kehittää itselleen mielikuvitus-ystävä, niin voi ajatella että kuinka todellisia ihmisen ihmissuhteet ovatkaan yleensä. Aika usein heijastamme toiseen omia toiveita ja unelmia, toki pelkojakin, jotka sitten tavallaan muovaavat kyseisestä ihmisestä meille sen mitä hän meille edustaa. En toki väheksy ns. todellisia ihmissuhteita, mutta kun itse on vereslihalla ja poikki, parasta mitä voi itselleen antaa on oma ystävyytensä: ottaa se oma pieni lapsi syliinsä ja kuunnella tarkasti mitä kuuluu. - trisse
Tänä viikonloppuna käytän vielä alkoholia kun on kahdet bileet. Mutta ensi viikkona menen A-klinikalle ja pyydän hetkeksi antabusta. Samalla saan mitattua maksa-arvoni sillä olen vähän huolissani niistä.
- trisse
Puheaikaa lahjaksi:itselle kirjoitti:
Trisse, tuntuu ikävältä että sinulla on nyt tuollaista.
Omasta kokemuksestni suosittelen antabusta, sillä alkoholilla on tosiaan esim. tuollaisia vaikutuksia mitä edellinen viestin kirjoittakin tuossa mainitsi. Ainakin kun itse päätin alkaa käyttää antabusta, minulle tuli itseasiassa aika voittoisakin olo. Aloin arvostaa itseäni enemmän. Enää minulla ei ollut sitä vaihtoehtoa ns. helpottaa oloani juomalla. Runsaasti ajatusenergiaa myös vapautui käyttööni, kun ei ollut sitä ainaista pohtimista että käydäkö ostamassa sitä alkoholia vai ei, ja mihin sitten rahat taas sen jälkeen riittävätkään. Aloin tosiaan arvostaa itseäni paljon enemmän, eikä se häirinnyt, että tarvitsin siihen tukikeppinä antabusta. Koin, että se oli viisas ja rohkea päätös. Olin aika ylpeäkin itsestäni, että jopa minä osasin joskus tehdä sellaisen päätöksen, kun muuten asiat tuntuivat menneen niin hunningolle.
Tarvitsisit parhaan ystävän. Parhain ystävä löytyy varmaankin jokaisen omasta sisimmästä. Ihan niinkuin jokaisen sisimmästä löytyy myös se pieni ja turvaton lapsi, niin uskon. Pieni suloinen Trisse-tyttö siellä sisimmässä tarvitsisi nyt huolenpitoa ja kuuntelijaa. Ei sille saisi ärjähdellä että lopeta nyt se kitinä. Pikku-Trisseä ei saa työntää sylistä pois! Aikuinen ei saa sanoa että pyh, ei nyt, en jaksa, ehdi, välitä. Jos kukaan muu tässä maailmassa ei ole pitänyt pikku-Trissen puolia, minä pidän nyt, täältä kaukaa. Ehkäpä se aikuinen, oma vanhempi, on liian usein sanonut, tai viestinnyt käytöksellään, että oo nyt hiljaa, en mä jaksa, minä juon nyt viinaa.
Ehkäpä voisit mennä etsimään itsellesi parhaan ystävän? Se voi olla pehmoeläin tai nukke. Joku, joka vetoaa sinuun, tuntuu parhaalta ystävältä. Joku joka varmasti jaksaa kuunnella, joku joka kestää rutistaa eikä harmistu jos kastuu kyyneliisi. Kirpputorilta vaikkapa voi löytyä joltain hyllyltä nököttämästä pieni olento, joka näyttää hylätyltä, odottelee siellä omaa ystäväänsä. Parhaalla ystävällä voi olla välillä äidillinen asenne, välillä isosiskomainen tms. Joka tapauksessa tämä paras ystävä osaa aina sanoa sinulle ne oikeat, parhaimmat sanat, ne, joita kaipaat kuulla, ja sanoja jotka auttavat sinua suoriutumaan asioista ja tehtävistä, yksi kerrallaan. Hän uskoo sinuun, kannustaa, iloitsee kanssasi pienistäkin saavutuksista. "Eiköhän me tästäkin selvitä, usko pois." Parhaalle ystävälle mikään Trissen saavutus ei ole turhan pieni ja riittämätön, eikä mikään Trissen murhe merkityksetön ja vähättelemisen arvoinen.
Perustarpeista voi olla hyvä lähteä liikkeelle. Väsyttääkö? Mitä hyvää ja virkistävää sitä voisi syödä? Mitä kivaa tehdä? Entäs muu huolenpito? Pieni hemmottelu voisi olla paikallaan, hoiva, jonka vain paras ystävä voi parhaiten järjestää. Kodista voi tehdä yhteisen kodin itselle ja parhaalle ystävälle. Ensin voi vaikka siivota yhden pöydän. Pöydälle voi sitten vaikka sytyttää kynttilän ja ihastella kaunista näkymää yhdessä. Huone kerrallaan, pöytä kerrallaan, asia kerrallaan - aikaa on, ja välillä on ansainnut tauon, jolloin voi tehdä jotain kivaa.
Jos tuntuu typerältä tai ehkäpä jopa sairaalloiselta ns. kehittää itselleen mielikuvitus-ystävä, niin voi ajatella että kuinka todellisia ihmisen ihmissuhteet ovatkaan yleensä. Aika usein heijastamme toiseen omia toiveita ja unelmia, toki pelkojakin, jotka sitten tavallaan muovaavat kyseisestä ihmisestä meille sen mitä hän meille edustaa. En toki väheksy ns. todellisia ihmissuhteita, mutta kun itse on vereslihalla ja poikki, parasta mitä voi itselleen antaa on oma ystävyytensä: ottaa se oma pieni lapsi syliinsä ja kuunnella tarkasti mitä kuuluu.Onkin hyvä idea :) Menen kaupungille tänään ja katson jos löydän sellaisen. Puhun usein itselleni ikäänkuin kahtena henkilönä mutta se että toinen puhuja olisikin joku pehmolelu on kiinnostava ajatus. Minulle tule tuo hylätty lapsi -fiilis usein pintaan. Isä oli alkoholisti. Tai on yhä.
Kuten kirjoitin niin aion kokeilla antabusta. Pelkään vaan sosiaalisen elämäni kärsivän siitä. Olen ujo ja varautunut selvänä enkä jaksa olla bileissä jne. mutta on kyllä ihmisiä joita voin tavata selvänäkin.
Eksä oli tekstannut, kysynyt vointia ja kirjoittanut että tykkää musta.
Kirjoitit tosi fiksusti. Lepään tämän päivän. Siivoan tänään vähän ja sitten lähden kaupungille ostoksille eika pitkänkin listan kanssa. Se piristää kun täytyy ostaa välttämättömiä juttuja - ostaminen on siis sekä järkevää ja kivaa. Kun tulen kotiin niin teen jonkun hyvän ruuan jauhelihasta.
Töitä en tänään soittele. En ole niin pirteä ja koostunut nyt. Huomenna yritän soittaa taas pari puhelua. Kun en tänään käytä alkoholia niin voin huomenna jo paljon paremmin.
Voin jo tänään vähän paremmin.. - Samainen kirjoittaja
trisse kirjoitti:
Onkin hyvä idea :) Menen kaupungille tänään ja katson jos löydän sellaisen. Puhun usein itselleni ikäänkuin kahtena henkilönä mutta se että toinen puhuja olisikin joku pehmolelu on kiinnostava ajatus. Minulle tule tuo hylätty lapsi -fiilis usein pintaan. Isä oli alkoholisti. Tai on yhä.
Kuten kirjoitin niin aion kokeilla antabusta. Pelkään vaan sosiaalisen elämäni kärsivän siitä. Olen ujo ja varautunut selvänä enkä jaksa olla bileissä jne. mutta on kyllä ihmisiä joita voin tavata selvänäkin.
Eksä oli tekstannut, kysynyt vointia ja kirjoittanut että tykkää musta.
Kirjoitit tosi fiksusti. Lepään tämän päivän. Siivoan tänään vähän ja sitten lähden kaupungille ostoksille eika pitkänkin listan kanssa. Se piristää kun täytyy ostaa välttämättömiä juttuja - ostaminen on siis sekä järkevää ja kivaa. Kun tulen kotiin niin teen jonkun hyvän ruuan jauhelihasta.
Töitä en tänään soittele. En ole niin pirteä ja koostunut nyt. Huomenna yritän soittaa taas pari puhelua. Kun en tänään käytä alkoholia niin voin huomenna jo paljon paremmin.
Voin jo tänään vähän paremmin..Trisse, olet rohkea ja fiksu ihminen.
- Varjolilja
Meilläkin on sotkuista, mutta välillä sentään siivotaan. On ollut niin kauan pikkulapsia ja heidän sotkujaan. Olen turtunut kaikkeen, sekasotkuunkin. Äsken keräsin nuorimmaisemme silppuja lattialta ja heitin uuniin.
Tuo juominen on harmillinen juttu, mutta en osaa auttaa siinä. Itse olen immuuni kaikelle alkoholille, pelkkä hajukin saa voimaan pahoin. Muistaakseni kerroit joskus toisen vanhemmistasi olleen alkoholisti. Se ei varmaan ole ollut herkkua. Tiedän, että alkoholistien lapset ovat uhreja, mutta sinä olet jo iso tyttö ja isot tytöt oppivat vähitellen huolehtimaan itsestään. Sinulla ei varmaan ole pitkä matka alkoholistien lasten kerhoon (tai mikä se nyt onkaan). Et häviä mitään, vaikka kävisit katsomassa, miltä siellä näyttää.
En voi auttaa sinua, mutta itse löydät kyllä kanavan itsellesi, kunhan ensin sisältäsi jostain tulee se ahaa-elämys, suuri motivaatio. Joskus joutuu vajoamaan aivan ojan pohjalle ennen kuin tajuaa, että "tarttis tehdä jotain". Voit itse päättää, miten syvän ojan pohjalle sinun kannattaa vajota, miten syvältä tahdot nousta. Fiksuna ihmisenä ymmärrät kyllä, mitä tarkoitan.
Olen huomannut, että paha olosi on lisääntynyt ja paremman yleisön puutteessa purat sitä tänne. Kun et saa ketään muuta ärsytettyä, koetat ärsyttää edes Kellastunutta. Juuri sillä tavalla meilläkin pikkupojat nahistelevat. Kun jokin ärsyttää, aletaan nuhjata toisen lähellä ja aina vähän ärsytellään, että saataisiin toinen suuttumaan ja oma paha olo puretuksi siihen toiseen ja siten toinen syylliseksi muiden silmissä.
Sinäkään et voi hakea poikaystävistäsi äitiä tai isää itsellesi, vaan isona tyttönä pitää ryhtyä itse itselleen "äidiksi" ja "isäksi". Oletko jossain nähnyt kaksikymmentäviisivuotiaita vauvoja? Ruumis tosin voi näyttää aikuiselta, mutta sen sisällä onkin pieni ihminen. Ongelma on se, miten sisus ja kuori saadaan vastaamaan toisiaan.- trisse
Nyt kohta kaksi viikkoa. Olin ensin mummolassa jossa isä ja täti dokasivat ja se ahdisti. Sitten tulin kotiin ja iski pahat pms-oireet. Tänään olen lintsannut kaikesta missä olisi pitänyt käydä. Yritän nyt saada elämän taas raiteilleen pikku hiljaa. Tuossa oli monen kuukauden hyvä jakso. Uskon että saan sen taas päälle kun alan hoitaa asioitani.
- trisse
trisse kirjoitti:
Nyt kohta kaksi viikkoa. Olin ensin mummolassa jossa isä ja täti dokasivat ja se ahdisti. Sitten tulin kotiin ja iski pahat pms-oireet. Tänään olen lintsannut kaikesta missä olisi pitänyt käydä. Yritän nyt saada elämän taas raiteilleen pikku hiljaa. Tuossa oli monen kuukauden hyvä jakso. Uskon että saan sen taas päälle kun alan hoitaa asioitani.
ole lintsannut vaan tällä viikolla. Toisella kurssilla oli ollut vaan tutustumisharjoitus ja paljon ihmisiä pois. Tänään olisi toisen rinnakkaiskurssin lopputapaaminen ja voisin kysyä opettajalta voinko tulla sinne tänään suorittamaan eiliset jutut.
- Varjolilja
trisse kirjoitti:
ole lintsannut vaan tällä viikolla. Toisella kurssilla oli ollut vaan tutustumisharjoitus ja paljon ihmisiä pois. Tänään olisi toisen rinnakkaiskurssin lopputapaaminen ja voisin kysyä opettajalta voinko tulla sinne tänään suorittamaan eiliset jutut.
Hyvä, kun olet jo menossa parempaan päin. Minulla loppuivat pms-oireet ensimmäiseen lapseen. Sen jälkeen ei ole ollut mitään oireita. Ehkä se "hoito" vielä joskus auttaa sinuakin. Kirjoitin vähän rumasti sinulle aamulla, mutta en osannut kauniimmin. Se on kuitenkin totta ja totuus on välillä ikävää. Olen jo vanha, en tiedä olenko vanhempi vai nuorempi kuin Kellastunut, mutta olen käynyt kansakoulun minäkin. Vanhetessa tulevat elämän realiteetit tutuiksi, oppii tuntemaan omat rajansa ja, mikä pahinta, "muistojen aarrearkku" avautuu. Niitä muistoja ei saa enää millään pysymään piilossa.
- trisse
Varjolilja kirjoitti:
Hyvä, kun olet jo menossa parempaan päin. Minulla loppuivat pms-oireet ensimmäiseen lapseen. Sen jälkeen ei ole ollut mitään oireita. Ehkä se "hoito" vielä joskus auttaa sinuakin. Kirjoitin vähän rumasti sinulle aamulla, mutta en osannut kauniimmin. Se on kuitenkin totta ja totuus on välillä ikävää. Olen jo vanha, en tiedä olenko vanhempi vai nuorempi kuin Kellastunut, mutta olen käynyt kansakoulun minäkin. Vanhetessa tulevat elämän realiteetit tutuiksi, oppii tuntemaan omat rajansa ja, mikä pahinta, "muistojen aarrearkku" avautuu. Niitä muistoja ei saa enää millään pysymään piilossa.
En pahastunut mistään. AAL:ssä on pitänyt käydä jo momta vuotta mutten ole saanut aikaiseksi kun sinne meno on vähän ahdistanut. Yritän mennä nyt keväälle edes yhden kerran.
- Varjolilja
trisse kirjoitti:
En pahastunut mistään. AAL:ssä on pitänyt käydä jo momta vuotta mutten ole saanut aikaiseksi kun sinne meno on vähän ahdistanut. Yritän mennä nyt keväälle edes yhden kerran.
Luuletko, että yksi kerta auttaa? No, onhan sekin jonkinlainen alku ja jostain kaikki pitää aloittaa. Usein ensimmäinen kerta ahdistaa vaikka missä asiassa, mutta kun uskaltaa mennä yhden kerran, toinen on jo helpompi.
Luin toisesta ketjusta kiivasta keskusteluasi Kellastuneen kanssa. Ihmettelin jo aikaisemmassa kirjoituksessani samaa asiaa. Oletko ajatellut, mikä sinut oikeastaan "sytyttää"? Kellastunuthan on fiksu, taitava ja terävä kirjoittaja. Hän kirjoittaa välillä muillekin palstoille ja ne ovat asiallisia ja kokeneen ihmisen kirjoituksia. Kellastunut pitää puoliaan, ei anna (enää) muiden jyrätä itseään. Hänellä on ihmeen paljon voimia ja tarmoa, toisin kuin vaikkapa minulla. Kellastunut on oikeastaan aivan kunnioitettava nettipersoona. Ajattelehan asiaa tarkemmin ja eri näkökulmasta kuin aikaisemmin olet ajatellut. - trisse
Varjolilja kirjoitti:
Luuletko, että yksi kerta auttaa? No, onhan sekin jonkinlainen alku ja jostain kaikki pitää aloittaa. Usein ensimmäinen kerta ahdistaa vaikka missä asiassa, mutta kun uskaltaa mennä yhden kerran, toinen on jo helpompi.
Luin toisesta ketjusta kiivasta keskusteluasi Kellastuneen kanssa. Ihmettelin jo aikaisemmassa kirjoituksessani samaa asiaa. Oletko ajatellut, mikä sinut oikeastaan "sytyttää"? Kellastunuthan on fiksu, taitava ja terävä kirjoittaja. Hän kirjoittaa välillä muillekin palstoille ja ne ovat asiallisia ja kokeneen ihmisen kirjoituksia. Kellastunut pitää puoliaan, ei anna (enää) muiden jyrätä itseään. Hänellä on ihmeen paljon voimia ja tarmoa, toisin kuin vaikkapa minulla. Kellastunut on oikeastaan aivan kunnioitettava nettipersoona. Ajattelehan asiaa tarkemmin ja eri näkökulmasta kuin aikaisemmin olet ajatellut.teenpa niin..
- HeppuHej
Säännöllinen päivärytmi auttaa ja viisas alkoholin käyttö.
Pidän peukkuja. - trisse
Eilen oli kova morkkis noiden kurssien missaamisesta mutta ei se osoittautunut vakavaksi jutuksi - kirjoituskurssilla oli eka kokoontuminen ja lähes puolet oli ollut pois kun ei ollut kotitehtäviä. Indesign-kurssilla opettajalle sopi se että tulin tänään torstain ryhmään ja näin saan kurssitodistuksenkin kun minulla on vain yksi poissaolo.
Nyt perjantaina ja lauantaina on molempina iltoina bileet ja tulee juotua mutta ei se ole niin vakavaa kun on viikonloppu ja juo sosiaalisesti eikä yksin kotona. Ennen bileitä menen kaupungille ostamaan kasvien siemeniä (kun alkaa olla istutusaika) ja sen pehmolelun. Minulla olisi kyllä kirjahyllyssä söpö imukuppihiiri mutta on vaikea hahmottaa sitä suojelijaksi kun se on pyörinyt täällä jo monia vuosia. - Ulrikki
Minunkin kämppäni on sotkuinen.
- ritalin
Vaikutat aikamoiselta selviytyjältä. Sehän ei tarkoita, ettet pystyisi, että koet, ettet pysty.
- Eräs toinen rekkaamaton
Ritalin, sinä tunnut mukavalta ja fiksulta kirjoittajalta. Harmi vaan, aika usein joku häirikkö täällä kirjoittaa nimimerkilläsi. Mutta minä tosin ainakin tunnistan että milloin on kyseessä häirikkö etkä sinä. Kantsisko sinun rekisteröidä itsesi? Ainahan ei ole silloinkaan pakko käyttää sitä omaa rekisteröityä nimimerkkiä, jos ei halua kimppuunsa perskärpäsiä, jotka vainoavat sinua palstalta toiselle, piikittelen asioista, joita olet mahdollisesti kertonut itsestäsi. Tuota juttua olen nimittäin miettinyt omalla kohdallani... Mutta tosiaan niin kivasti suhtaudut tähän Trisseenkin, vaikka hän välillä sanoi sinusta aika loukkaavasti.
- trisse
Eräs toinen rekkaamaton kirjoitti:
Ritalin, sinä tunnut mukavalta ja fiksulta kirjoittajalta. Harmi vaan, aika usein joku häirikkö täällä kirjoittaa nimimerkilläsi. Mutta minä tosin ainakin tunnistan että milloin on kyseessä häirikkö etkä sinä. Kantsisko sinun rekisteröidä itsesi? Ainahan ei ole silloinkaan pakko käyttää sitä omaa rekisteröityä nimimerkkiä, jos ei halua kimppuunsa perskärpäsiä, jotka vainoavat sinua palstalta toiselle, piikittelen asioista, joita olet mahdollisesti kertonut itsestäsi. Tuota juttua olen nimittäin miettinyt omalla kohdallani... Mutta tosiaan niin kivasti suhtaudut tähän Trisseenkin, vaikka hän välillä sanoi sinusta aika loukkaavasti.
hän kävi hermoon joskus kirjoittaessaan varmana tietoja asioista jotka eivät ole siten kuin väitti.
Hän on tosiaan ollut kiva minulle. - ritalin
trisse kirjoitti:
hän kävi hermoon joskus kirjoittaessaan varmana tietoja asioista jotka eivät ole siten kuin väitti.
Hän on tosiaan ollut kiva minulle.tykkäät. Mäkin tykkään ja innostun pelkästään lisää, jos vähän sätit. ;)
- ritalin
Eräs toinen rekkaamaton kirjoitti:
Täytyy miettiä rekisteröitymistä.
- trisse
ritalin kirjoitti:
tykkäät. Mäkin tykkään ja innostun pelkästään lisää, jos vähän sätit. ;)
on vähän vikana :)
Ehkäpä naisissa myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537800- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482923
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484