Yrittäjille älykkyystestit

Laki567

Vaadin kaikille nykyisille / tuleville yrittäjille pakollisia älykkyystestejä. Minimivaatimuksena 120:n äo:n raja.

On vastuutonta, että kaikenmaailman tumpelot pääsevät määräilemään ja alistamaan hyvin koulutettua työvoimareserviä pelkästään sillä perusteella, että Suomen orjatyölaki tämän hyväksikäytön mahdollistaa.

On edesvastuutonta, että esim. hyvin koulutettu insinööri joutuu pakon sanelemana alistumaan jonkun pikkufirmaa pitävän typeryksen käskytettäväksi ja nöyryytettäväksi täysin ilman palkkaa.

Tilanne on nykyisellään täysin järjetön ja kestämätön. Nyky-yhteiskunnan elinkeinorakenne on muodostunut sellaiseksi, että röyhkeimmät, kieroimmat ja katalimmat saavat yhä enemmän tilaa vastuullisilla paikoilla.
Täytyisi olla kapasitettia toimia esimiehenä, mistä syystä ehdotan älykkyystestejä ennenkuin minkäänlaisia avustuksia ja ilmaistyövoimaa ruvetaan yhdellekkään yrittäjälle lahjoittamaan.

43

1088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukaan järkevä ny yrittäjäksi alakaan.

• asdasdasdasdasdas

niin kuka hullu nyt ketään töihin ottaa?

• asdasdasdasdasdas kirjoitti:

niin kuka hullu nyt ketään töihin ottaa?

Siis, ottaa työntekijöitä töihin. Niistä ei ole kuin mieliharmia.

Jos meinais joitakuita palkata, ni pitäis palkata itteensä viisaampia, että siinä palkkauksessa mitään järkee olis, mutku ne ittee viisaammat ovat iteki yrittäjiä, ni ei niitä enää vieraalle töihin saa.

Maailma on epäreilu.

• nettitesti riittää, minun äo ylittää vaaditun 120 vaikka tyhmempi ei sitä heti huomaa.

• Laki567

Vaadin virallista Mensan testiä.

• Laki567 kirjoitti:

Vaadin virallista Mensan testiä.

Minulla on virallinen kirja, missä selvitetään Mensan testien syvimmän tarkoituksen.

Mikä luku seuraavaksi:

14 28 56 112 ...

• entäs..
        runontaja kirjoitti:

Minulla on virallinen kirja, missä selvitetään Mensan testien syvimmän tarkoituksen.

Mikä luku seuraavaksi:

14 28 56 112 ...

tää

4 33 8 77 16 ...

• entäs.. kirjoitti:

tää

4 33 8 77 16 ...

tässä vaiheesa pelin poikki, koska ei kiinnosta miettiä ulkomuistista miten mikäkin Mensan testi menee.

• kyllä ihan
        runontaja kirjoitti:

tässä vaiheesa pelin poikki, koska ei kiinnosta miettiä ulkomuistista miten mikäkin Mensan testi menee.

mun oma keksimä. Vastaus olis 2x77 11

4 33 8 77 16 ...

• muistuttamassa :
        kyllä ihan kirjoitti:

mun oma keksimä. Vastaus olis 2x77 11

4 33 8 77 16 ...

että hauki on kala!

• Mitäs olet ottanut vai onko päinvastoin jotain jäänyt ottamatta, kun tuntuu tuo mieli vähän horjuvan?

Perusta oma firma, niin ei tarvitse olla kenenkään määräiltävänä. Asiakkaiden korkeintaan. Ai, mutta sehän vaatii liikeideaa, pääomaa, kykyjä ja riskinottokykyä. Helpommalla pääsee kun on on palkkarenkinä ja itkee riistoporvareiden ahneutta ja pikkupomojen pompottelua...

• Laki567

Minä ajattelin asioita koko kansakunnan hyvinvoinnin kannalta, laajapohjaisesti.

Että siltä pohjalta ponnistaen.

• Laki567 kirjoitti:

Minä ajattelin asioita koko kansakunnan hyvinvoinnin kannalta, laajapohjaisesti.

Että siltä pohjalta ponnistaen.

Eli vain mensan testit läpäisseet saisivat perustaa yrityksiä Suomessa. Taitaisi yrittäminen olla aika vähäistä ja tuskin olisi sinullakaan työhuolia. (Jos nyt on tälläkään hetkellä.)

• Laki567
        Ratikkakuski kirjoitti:

Eli vain mensan testit läpäisseet saisivat perustaa yrityksiä Suomessa. Taitaisi yrittäminen olla aika vähäistä ja tuskin olisi sinullakaan työhuolia. (Jos nyt on tälläkään hetkellä.)

Tuo ei todellakaan ole alaraja, mitä sinä nyt oikein kuvittelit.

• Ratikkakuski kirjoitti:

ku ne 'tärkeimmät' yrittäjän ominaisuudet ovat tietämättömyys ja tyhmyys, intohimo ja tunteen palo, sekä usko itseensä ja sitä omaa asiaansa kohtaan. Kaikki muu on toisarvoista.

Pitää olla vitun hullu, että yrittäjäksi lähtee.

• Laki567 kirjoitti:

Tuo ei todellakaan ole alaraja, mitä sinä nyt oikein kuvittelit.

Suuressa viisaudessasi lienet yrittäjä itse?

• Laki567
        Ratikkakuski kirjoitti:

Suuressa viisaudessasi lienet yrittäjä itse?

Nykyään se ei sitä ole.

• Laki567 kirjoitti:

Nykyään se ei sitä ole.

Nythän laki juuri on kaikille sama. Sinä suuressa ylemmyydentunnossasi haluaisit tehdä siitä ÄO:n perusteella syrjivän. Oletko varma, että olisit toivomallasi puolella?

• Laki567
        Ratikkakuski kirjoitti:

Nythän laki juuri on kaikille sama. Sinä suuressa ylemmyydentunnossasi haluaisit tehdä siitä ÄO:n perusteella syrjivän. Oletko varma, että olisit toivomallasi puolella?

Työntekijältä vaaditaan huippuosaamista palkattomana, työnantajalta ei vaadita mitään.

• Laki567 kirjoitti:

Työntekijältä vaaditaan huippuosaamista palkattomana, työnantajalta ei vaadita mitään.

Mikset sitten ryhtyisi yrittäjäksi? Minä muuten olen aina yrittänyt hinnoitella oman työni mahdollisimman kalliiksi toki työn mielekkyys huomioiden. Tyhjänhän saa pyytämättäkin. Sinäkö olet saanut tyhjän, vaikka olet pyytänytkin?

• Laki567
        Ratikkakuski kirjoitti:

Mikset sitten ryhtyisi yrittäjäksi? Minä muuten olen aina yrittänyt hinnoitella oman työni mahdollisimman kalliiksi toki työn mielekkyys huomioiden. Tyhjänhän saa pyytämättäkin. Sinäkö olet saanut tyhjän, vaikka olet pyytänytkin?

ja tilanne on kuten kerroin, tiettyjä kansanryhmiä käytetään häikäilemättömästi hyväksi. Tässä on tutkijoille nyt tutkimisen paikka ja minä vien viestiä eteenpäin.

• kunnon mies
        Laki567 kirjoitti:

ja tilanne on kuten kerroin, tiettyjä kansanryhmiä käytetään häikäilemättömästi hyväksi. Tässä on tutkijoille nyt tutkimisen paikka ja minä vien viestiä eteenpäin.

työpaikkaa joustavasti ja kustannustehokkaasti

• huippuosaamista
        Laki567 kirjoitti:

omaava ihminen tekee työtä palkattomana ei huippuosaamisessa silloin älykkyytä tarvita

• sirpamaikkarilta

se älykkyys on johdannainen siihen miten kohtelee alamaisiaan? Luulis sen olevan enemmänkin luonteessa oleva ominaisuus.

Terveisin EI-älykäs

• Laki567

että älykkyys ja loogisuus kulkevat rinta rinnan. Loput voitte jo päätellä ihan itse.

• sirpamaikkarilta
        Laki567 kirjoitti:

että älykkyys ja loogisuus kulkevat rinta rinnan. Loput voitte jo päätellä ihan itse.

älykkyydellä sitten tarkotat? Hyvää ulkolukumuistia? Matemaattista kykyä? Ja miten se loogisuus liittyy älykkyyteen?

Tyhmän logiikalla ei kaikkea aina ymmärrä.

• Laki567
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

älykkyydellä sitten tarkotat? Hyvää ulkolukumuistia? Matemaattista kykyä? Ja miten se loogisuus liittyy älykkyyteen?

Tyhmän logiikalla ei kaikkea aina ymmärrä.

sinne päin.

• sirpamaikkarilta
        Laki567 kirjoitti:

sinne päin.

sitten taineet saada älykästä keskustelua aikaiseksi.

• on ihan
        Laki567 kirjoitti:

kylmän loogista käyttää yrittäjän hyväkseen ilmasta työvoimaa.

• Laki567
        on ihan kirjoitti:

kylmän loogista käyttää yrittäjän hyväkseen ilmasta työvoimaa.

merkityksessä edellyttää älykkyyttä.

• oikeus :
        Laki567 kirjoitti:

jota ei voi ottaa orjalta pois

• hmmmmmm??
        Laki567 kirjoitti:

kaikella on logiikkansa. Lumihiutaleellakin on se. Fraktaaliyhtälöistä koostuu oikeestaan koko maailmankaikkeutemme ja se on kaiken logiikan perusta. Kaaosteorian mukaan kaiken on tapahduttava myös insinöörin palkattoman työn. Ehkä hän on juuri sillä hetkellä on pois jostain muualta. Suunnittelemasta myöhemmin romahtavaa siltaa, omia-aikojaan hallitsemattomasti räjähtävää superasetta jne.

• kuinka?

Pakottaa ilman palkkaa, mitä, kuinka, kuka?

• Laki567

opiskelija / työtön voi joutua kenen hyvänsä yrittäjän riiston kohteeksi. Siksi peräänkuuluttaisin jonkinlaista etiikkaa nykyisten löyhämoraalisten työnantajien kuriin saattamiseksi.
        Työnantajia ei kyetä valvomaan riittävästi, joten ehdotan tämän kaltaista etukäteisseulontaa.

Opiskelijat ja työttömätkin ovat ihmisiä ja ansaitsevat inhimillisen kohtelun.

• totta.
        Laki567 kirjoitti:

opiskelija / työtön voi joutua kenen hyvänsä yrittäjän riiston kohteeksi. Siksi peräänkuuluttaisin jonkinlaista etiikkaa nykyisten löyhämoraalisten työnantajien kuriin saattamiseksi.
        Työnantajia ei kyetä valvomaan riittävästi, joten ehdotan tämän kaltaista etukäteisseulontaa.

Tosin jotkut äo-testit ei kyllä auta. Voi työnantaja olla täys mulkku vaikka äo olisi 160.

Ihmettelen kyllä tota juttua, tiedän työnantajia jotka härskisti käyttää sitä hyväkseen.

• olisi tarpeen
        Laki567 kirjoitti:

• mitä huonomuistisuutta
        Laki567 kirjoitti:

ko. mahdollisuus oli työntekijäjärjestöjen, työvoimaviranomaisten ja valtiovallan yhdessä räätälöimää laman jälkeen. Tarkoituksena oli katkaista pitkäaikaistyöttömyys koulutetuilla aloilla ja turvata näiden "koulutettujen aivojen" säilyminen kotimaassa sekä niiden mahdollinen ajantasalla pysyminen nopeasti kehittyvillä aloilla

• -k32v-

olipas siinä taas käsienheilutusta kerrakseen..

• helmi.

oisko karhut heränny talviuniltaan jo? pitäiskö niitten mennä takas nukkuun viä?

• -k32v-
        helmi. kirjoitti:

oisko karhut heränny talviuniltaan jo? pitäiskö niitten mennä takas nukkuun viä?

niinku mikä talvi?

• helmi.
        -k32v- kirjoitti:

niinku mikä talvi?

se kysyis vaikeita.

• kynämiehenä

Yrittäjälle älykkyystesti? - entäs työntekijöille siis oikeille sellaisille - ei insinööreille.
      Koska tyhmyydestä kielii jo tuo kertomasi tilanne:
      "hyvin koulutettu insinööri joutuu pakon sanelemana alistumaan jonkun pikkufirmaa pitävän typeryksen käskytettäväksi ja nöyryytettäväksi täysin ilman palkkaa."
      Eli hyvä koulututettu insinööri ei siis ole mikään synonyymi älykkäälle.
      Mutta älykkäimmät ovat aina tyhmien mielestä niitä:"röyhkeimpiä, kieroimpia ja katalimpia"
      Ja jos itse olet insinööri niin tekstin perusteella minua alkaa pelottaa ajaa millekään sillalle tai asua "takuuturvallisen" laitoksen läheisyydessä.

• -k32v-

tää ei kyl haluais asuu missään tapaukses minkää "takuuturvallisen" laitoksen läheisyydessä.

aloitus ittessää haiskahtaa vähä provolt, et siin olis niinku aika vähä yhtymäkohtii oikeen elämän kans.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      94
      934
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      54
      888
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      798
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      141
      718
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      675
    6. 78
      531
    7. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      498
    8. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      486
    9. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      86
      477
    10. Olit kyllä niin

Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki
      Ikävä
      44
      467
    Aihe