laatukamaa? Missä asioissa?
Oletko merkkitietoinen
23
938
Vastaukset
- -M25-
Kertokaan joku onko nämä sitten trendimerkkejä, mulla oli esim. tänään päällä: CAT:kengät, Blend:in farkut, Mexx:hupari ja Gatto:n nahkatakki.
- Kettulaatikko
on joku tärkeä ja kallis ostos, vaikka kamera tai tietokone, niin silloin merkki merkkaa jotakin.
Vaatteissa yms.en voi sietää merkkikamaa. Jos ostan merkkivaatteen siksi että se istuu hyvin ja miellyttää muuten, niin raksin sen merkin pois siitä. En halua julistaa mitään ökykamaa.
Ennen se merkki kävi joissain asioissa laadun takeesta, mutta nykyään harvemmin. merkki aika paljon. Oli se sit kuormaaja tai akkuporakone yms. Muuten en ole merkkitietoinen, tai vaikka olisin tietoinenkin jonkun merkin laadusta, ni en ole silti merkkiuskollinen, eikä tuotteen valinta perustu merkkiin mitenkään.
Kännykän, auton ja joidenkin muiden merkillä on väliä. Vaatteissa ei ole. Yritän etsiä itselleni mieluisia ja joskus ne ovat merkkituotteita, toisinaan eivät.
Etsin esimerkiksi mustaa, yksinkertaista villapaitaa ympäri kaupunkia. Lopulta löysin juuri etsimäni Seppälästä tarjouksesta 15€:lla. Toisaalta meinasi itku päästä, kun Dieselin farkut maksoivat 150€. Siinä on ainkin puolet liikaa.- cat.mint
Esimerkiksi jossain elektroniikkalaitteissa katson merkkiä. Vaatteissa en välttämättä. Kosmetiikassa kyllä, koska siinä jos missä yleensä pätee että laadusta ei kannata tinkiä.
- Kettulaatikossa
Kosmetiikassa minäkin käytän vain yhtä merkkiä. Se taitaakin olla ainut asia jossa olen merkkiuskollinen.
- cat.mint
Kettulaatikossa kirjoitti:
Kosmetiikassa minäkin käytän vain yhtä merkkiä. Se taitaakin olla ainut asia jossa olen merkkiuskollinen.
Mitä merkkiä käytät kosmetiikassa?
- Kettulaatikossa
cat.mint kirjoitti:
Mitä merkkiä käytät kosmetiikassa?
luonnonkosmetiikkaan hurahdin. Ei lisäaineita yms. ja tuntuu taivaallisen hyvältä. Ruusuvoidekin tuoksuu miedosti aidolle kukalle, eikä millekään esanssille.
Ei kalleimmasta päästä, mutta ei nyt hillittömän halpakaan. Monet starat on kertoneet käyttävänsä sarjan tuotteita, vaikka niillä olisi varaa megakalliisiinkin. Tuo ei kylläkään ollut miksi aloin käyttää, mutta myöhemmin olen pannut merkille.
- en ole
kovin tarkka, mutta naisissa kelpaavat vain kaikkein tasokkaimmat ja laadukkaimmat rotuyksilöt, siis varsinaiset muotovaliot.
- sirpamaikkarilta
merkkikamaa? En osta tavaraa vaan sen pohjalta että sen valmistaja taikka suunnittelija on onnistunut vakuuttamaan ihmiset tavaran paremmuudesta. Ja kuinka moni voi rehellisesti sanoa että vaikka joku toooooosi ihana Luis Vuittonin laukku on kaunis?
Tosin eettisistä syistä käytän parempia ja kalliimpia tuotteita, esim. Joe Blascon meikit ja Paul Mitchellin hiustuotteet.Siis, tänään törmäsin ensimmäitä kertaa elämässäni silmästä silmään eettiset syyt, ku sain nuoremmalta tytöltä haukut siitä, ku mul on meetwurstia jääkaapissa. Tytön entistä lempiherkkua, mutku se oli ny kuullu, että se tehään hevosista, eli tytön ainoasta intohimosta, ni mä sain saarnan siitä tyyliin, että 'etkö tiedä, että se tehdään hevosista ja katoki, ettet enää osta sitä'
(ristus)- .............................
relaxed_eyes kirjoitti:
Siis, tänään törmäsin ensimmäitä kertaa elämässäni silmästä silmään eettiset syyt, ku sain nuoremmalta tytöltä haukut siitä, ku mul on meetwurstia jääkaapissa. Tytön entistä lempiherkkua, mutku se oli ny kuullu, että se tehään hevosista, eli tytön ainoasta intohimosta, ni mä sain saarnan siitä tyyliin, että 'etkö tiedä, että se tehdään hevosista ja katoki, ettet enää osta sitä'
(ristus)Exä oli ravihullu, ja mä ostin eettisistä syistä sille ja sen kavereille hevosmeetvurstia.
- sirpamaikkarilta
relaxed_eyes kirjoitti:
Siis, tänään törmäsin ensimmäitä kertaa elämässäni silmästä silmään eettiset syyt, ku sain nuoremmalta tytöltä haukut siitä, ku mul on meetwurstia jääkaapissa. Tytön entistä lempiherkkua, mutku se oli ny kuullu, että se tehään hevosista, eli tytön ainoasta intohimosta, ni mä sain saarnan siitä tyyliin, että 'etkö tiedä, että se tehdään hevosista ja katoki, ettet enää osta sitä'
(ristus)ovat hyvät. Nyt sitten vaan lisää kuvia koe-eläimistä kärsimässä taikka söpöistä possuista ahtaissa sikaloissa. Alkaa elämän arvot menemään kohdilleen.
Olen erittäin ylpeä tyttäresi puolesta!
- ...........
Kyllä olen merkkitietoinen...
Hygienia-tuotteiden kanssa ainakin, sillä olen itse ainakin huomannut että sillä kalliimmalla hinnalla se laatukin on parempaa...
Jotkin Pirkka-dödöt ei pidä läheskään yhtä hyvin kuin käyttämäni Lacosten tuotteet... Ja lisäksi tuntuvat naisetkin arvostavan vähän kalliimman oloisia tuoksuja, mutta tämä on vain minun oma mielipide.
Vaatteiden kanssa esim. sitten en juurikaan kiinnitä merkkiin huomiota, vaan ostan sitä mikä istuu ja näyttää hyvältä. - vänkyrä-nainen
kauniista, kuten kauniista ja kauniinsävyisistä vaatteista, liinavaatteista, verhoista, kynttilöistä, astioista, koriste-esineistä, valokuvista, maalauksista jne...Usein se kalliimpi merkkituote ei todellakaan vastaa omaa kauneuskäsitystäni, vaan edullisemmallakin saa kaunista, pienemmistä ja tuntemattomammista liikkeistä, kirpputoreilta ja vanhojen tavaroiden kaupoista.
Tietyissä asioissa luotan johonkin tiettyyn, hyväksi kokemaani laatumerkkiin, kuten kännykät, kamerat jne. Mutta esim. vaatteissa ei se merkki merkitse niin kovin paljon...Kaikista halvimpiakaan vaatteita en silti osta, koska se halpa hinta taas usein merkitsee hajoamista ekassa pesussa, eikä köyhällä oo kyllä varaa ostaa vaatteita yhdeksi käyttökerraksi.
Vaatteita ostan silloin kun tarvii ja silloin ostan sellaista, että se kestää ja vaatteita jotka on mun mielestä joko kauniita tai käytännöllisiä. Vaate voi olla laadukas ilman merkkiäkin jos se vain on hyvin tehty. autot... tiettyä merkkiä pitä laadukkaana ja jokasella merkillä on joku tietty status.
Mulle merkki merkkaa ainaki farkuissa ja vaatteissa. Ekana selaan yleensä Jackarin farkut. Työkoneissa on muutama merkki jotka on etusijalla. Nii ja turvakengissä sekä työvaatteet :D
kitaran kielissä oon hyvin merkki ja malli uskollinen ja sama juttu on plekuissa.- SupremeSatan
väliä.
- -eräsmies-
laatua sillä tavalla että kulutushyödykkeet olisivat mahdollisimman kestäviä. Se on parasta kaikkien kannalta. Sitä paitsi vihaan vaatekauppoja ja muitakin roinakauppoja niin paljon, että toivon joutuvani vierailemaan niissä mahdollisimman harvoin.
Merkit ja brandit on kauppiaita ja markkinamiehiä varten, ei kuluttajaa. - Aurinko79-
Mä en ole millekään merkille erityisen merkkiuskollinen. Ostan kaikkea sen mukaan, mikä sillä hetkellä tuntuu oikealta. Voin hyvin ostaa edullisempaa "merkitöntäkin" kamaa, jos se vain minua miellyttää. Tämä pätee erityisesti vaatteisiin.
Mä oon kaikista tarkin kosmetiikan suhteen. Sen pitää olla hyväksi todettu ja laadukasta ennenkuin ostan sitä. Seuraavana taitaa tulla astiastot, vaikka en mä mitenkään neuroottinen ole senkään suhteen.
Joustan tarpeen vaatiessa kuin kumipallo näissä asioissa. mietin ostanko Canonin vai Nikonin
- Siten, että
jos havaitsen jotain hyväksi, en vaihda sitä. Ihan kaikessa.
- la.ra
mutta jotkut merkit sopivat paremmin minulle kuin toiset ja sitten niitä ehkä tulee suosittua.
En tykkää maksaa merkistä, mutta joskus se on tae laadusta.
Mikä vaatteisiin tulee, niin ostan pääasiassa kirpparilta, ja siellä ei parane olla turhan ronkeli. Toisaalta samalla näkee että missä merkeissä on laatua ja kestävyyttä. Jotain henkkamaukkaa ei kannata kirpparilta(kaan) ostaa.
Urheilukengät ja -vaatteet ovat sellaisia, joissa laatu kulkee yleensä aina ihan käsi kädessä hinnan kanssa.
Ruoan suhteen olen aika merkkitietoinen siinä mielessä, että on tietyt brandit, joita yritän vähän niinkuin boikotoida. - vili
on laatukamaa. en osta halpaa, koska haluan että ne kestävät ja on hyviä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011021
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt57969Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61820Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa142774- 65685
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel101542- 78541
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89538- 39518
- 40516