Taustatiedot

onko merkitystä

Aseta tärkeysjärjestykseen. Onko näillä asioilla merkitystä ja miksi?

1)lapsuuden koti
2)entinen avioliitto
3)lapset
4)koulutus
5)työpaikka
6)varallisuus
7)luottotiedot
8)ystäväpiiri

37

1286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eli kun

olet löytänyt sopivan seurustelukumppanin. Onko kyseisillä asioilla merkitystä suhteen jatkumisen kannalta. esim. vaaditko että naisen tulee olla "hyvästä perheestä"

• pärjää minun kanssa hyvin, tai sitten ei

• Kyllä noista kaikista löytyy sellaisia äärivaihtoehtoja, jotka varmasti vaikuttavat parisuhteen syntymiseen ja laatuun, mutta tässä kuusi merkittävintä esimerkkien kera.

1)lapset - Jos on huostaanotettuja lapsia niin se on turn-off.

2)entinen avioliitto - Edellinen aviolitto helvetin enkelin kanssa on turn-off.

3)ystäväpiiri - Ystäväpiiri huumehörhöjä ja alkoholisteja...on turn-off.

4)koulutus - Peruskoulu jäänyt kesken...on turn-off.

5)työpaikka - Ilotalo työpaikkana on turn-off

6)lapsuuden koti - Insestiperhe on turn-off.

• myös.

ihan samaan kastiin. Jos luottotiedot pahasti pielessä ja "varallisuus" ulosottopuolella - niin onhan se tekijä, että kiitos, ei kiitos.

• myös. kirjoitti:

ihan samaan kastiin. Jos luottotiedot pahasti pielessä ja "varallisuus" ulosottopuolella - niin onhan se tekijä, että kiitos, ei kiitos.

...yhtä kalliiksi ne tulee miehelle kaikki, oli niillä varallisuutta tai ei.

• varallisuus & luottoti...
        Richartti kirjoitti:

...yhtä kalliiksi ne tulee miehelle kaikki, oli niillä varallisuutta tai ei.

Ei siis olisi este, että naisella on puoli miljoonaa velkaa, ja luottotiedot menneet?

Nainen on velkasaneerauksessa?

• varallisuus & luottoti... kirjoitti:

Ei siis olisi este, että naisella on puoli miljoonaa velkaa, ja luottotiedot menneet?

...eroa sillä onko nainen persaukinen duunari, joka elää kädestä suuhun vai onko sillä puoli miljoonaa velkaa ja se elää kädestä suuhun? Kumpikin on joka tapauksessa käsi ojossa. Ihan yks ja sama. Voin elättää ihan kumman vaan.

• että maksaisisit
        Richartti kirjoitti:

...eroa sillä onko nainen persaukinen duunari, joka elää kädestä suuhun vai onko sillä puoli miljoonaa velkaa ja se elää kädestä suuhun? Kumpikin on joka tapauksessa käsi ojossa. Ihan yks ja sama. Voin elättää ihan kumman vaan.

toisen puolenmiljoonan velat.

Olet ilmeisen varakas.

• että maksaisisit kirjoitti:

toisen puolenmiljoonan velat.

Olet ilmeisen varakas.

Mä maksaisin pimeänä, niin ei pääsis velkojat väliin.

• tuosta

Miksi niin?

• tuosta kirjoitti:

Miksi niin?

..ei ole koskaan toisen exät kummemmin häirinneet, niin mustasukkainen ja katkera helvetin enkeli voisi jo hieman häiritä.

• kaikki lähtee siitä
        Richartti kirjoitti:

..ei ole koskaan toisen exät kummemmin häirinneet, niin mustasukkainen ja katkera helvetin enkeli voisi jo hieman häiritä.

yhtä lailla se nössö exäkin voi haulikon kanssa tulla "asiota selvittämään".

• kaikki lähtee siitä kirjoitti:

yhtä lailla se nössö exäkin voi haulikon kanssa tulla "asiota selvittämään".

..hyvä puoli, että niistä ei oo kohti ampumaan sillä haulikolla. Ei ainakaan tähän mennessä ole ollut. Suuta soitetaan ja uhotaan, mutta mitään ei tapahdu.

• Pankkikriisin kokenut.
        varallisuus & luottoti... kirjoitti:

Riippu mistä syystä se velka on. -90 luvulla ei ollut ihmekään jos ihan kunnon kansalaisilta meni koti alta ja joutuivat velkahelvettiin. Nykypäivänä voi olla toista.

• sirpamaikkarilta

vaikuttas eniten. Kavereista näkee aika paljon millanen ihminen on. Enkä tarkota sellasia kavereita, joita moikkaillaan ohimennen ja vaihdetaan pari sanaa. Jos kaverit edustavat vaikka kokoomusta taikka rikollisliigaa niin aika paljon se aiheuttaa enakkoluuloja, ainaki mulla.

Muissa asioissa pitää olla jo niin ääritapauksia että se nyt paljoakaan vaikuttaa.

• 3)lapset voivat olla joko parisuhteen surma tai sen ilo.

1)lapsuuden koti on tärkeä siitä syystä, että miten siitä kertoo, vai kertooko ollenkaan, mut sillä ei ole väliä minkälainen se on ollut, kuhan vain on avoin sen suhteen. En halua mitään mörköjä sieltä asti kannettavaksi.

2)entinen avioliitto, samat perusteet kuin yllä.

8)ystäväpiiri, siitä syystä tärkee, että se oma piiri pitää olla.

5)työpaikka, jyrkkä ei työttömille. Pitää olla työ- tai opiskelupaikka, muuten ei ole väliä.

7)luottotiedot
      6)varallisuus
      4)koulutus

Lopuille en keksinyt mitään perusteita, mutta ne ovat vähemmän tärkeitä, eivät ole nk. ensiarvoisen tärkeitä suhteen jatkumisen osalta. Varsinkaan varallisuudella ja etenkään koulutuksella ei oo sitte ni paskankaan väliä. Luottotietojuttu on vähä siitä kiinni, että jos ne on menneet, ni se syy on sitä merkintää tärkeämpi asia.

• cat.mint

noista asioista on merkitystä. Kertoo ihmisestä jotain. Siis ne asiat joihin itse voi vaikuttaa, osaanhan noista ei voi. Lähinnä ajan takaa luotettavaa ihmistä.

2)entinen avioliitto

- Merkkaisi jossain määrin.

3)lapset

Suoraan sanoen en voisi kuvitella olevani miehen kanssa jolla jo on lapsia. Haluan olla hänen elämänsä nainen, ja että hän saisi lapset minun kanssani.

7)luottotiedot

- No kertoo henkilön luotettavuudesta ja omista asioistaan huolehtimisesta, kun luottotiedot ovat kunnossa.

4)koulutus

- No jonkin verran merkitystä. Jonkinlainen koulutus ainakin oltava.

5)työpaikka

- Mikäli on työtön mutta etsii koko ajan töitä, niin ok. Eli jotain on ainakin yritettävä.

8)ystäväpiiri

- Olisi toki hyvä jos miehellä olisi ystäviä, siis oikeita ystäviä jotka tukevat elämän eri tilanteissa ja joiden kanssa viettää aikaa. Mitä ne ystävät ovat, sillä ei ole niinkään merkitystä, kunhan ne ovat TODELLISIA ystäviä.

1)lapsuuden koti

- Ei merkitystä. Kukaan ei voi valita mihin syntyy.

6)varallisuus

- Täysin toisarvoinen asia.

• Papeete1

lapset
      -Lapset ovat tärkeitä, ja heidän kohtelustaan saa arvokasta tietoa henkilöstä.

ystäväpiiri
      -Kavereista näkee myös millaisesta ihmisestä on kyse. Oikeestaan mua ei kyllä kiinnostaisi kaveritkaan. Mitä vähemmän niitä näkyy, sen parempi. Hei älkää tuijottako.. ei ne mun kavereitani kuulukkaan olla :)

entinen avioliitto
      -Tästä nyt saa tietää vaikkapa henkilön väkivaltaisuudesta tai pettämistaipumuksesta. Muuten entiset ei kiinnosta.

Näille muille mä en oikein keksinyt tärkeyttä. No, ehkä jos on ylikoulutettu ja varakas, niin sehän tietysti haittaa mutta senhän nyt näkee kysymättäkin.
      1)lapsuuden koti
      4)koulutus
      5)työpaikka
      6)varallisuus
      7)luottotiedot

• cat.mint

"Kavereista näkee myös millaisesta ihmisestä on kyse."

Ei välttämättä. Ihmisellä voi olla hyvinkin kirjava kaveripiiri. Heidän perusteella ei voi päätellä välttämättä mitään. Tietysti eri asia on, jos kaikki kaverit ovat narkkareita, silloin voisi herätä muutama kysymys.

• Papeete1
        cat.mint kirjoitti:

"Kavereista näkee myös millaisesta ihmisestä on kyse."

Ei välttämättä. Ihmisellä voi olla hyvinkin kirjava kaveripiiri. Heidän perusteella ei voi päätellä välttämättä mitään. Tietysti eri asia on, jos kaikki kaverit ovat narkkareita, silloin voisi herätä muutama kysymys.

Että jos kaveripiiri muodostuu narkkareista tai rikollisista tai moottoripyöräjengiläisistä, niin kyllä siitä osviittaa saa kummasti.

• Mies 23v

1)lapsuuden koti

Sillä ei ole minulle henkilökohtaisesti mitään merkitystä, millaisessa ympäristössä nainen on varttunut.

2)entinen avioliitto

Jos avioliitto tai varsinaisesti avioero on ollut pitkään ns. kesken, ei se ole kovin lupaava merkki mahdollisen suhteen kannalta.

3)lapset

Jos lapsilla on useampi eri isä, niin se on aika huono ennusmerkki ja kertoo aika paljon naisen ajatusmaailmasta ja vastuullisuudesta.

4)koulutus

Kyllä naisella pitää jonkinlainen koulutus olla alla. Ei se nykypäivänä enää käy, että alla on peruskoulu ja pari vuotta lukiota tai ammattikoulua joka on jätetty kesken motivaation puutteessa. Ilman koulutusta ei naisella ole mitään mahdollisuuksia päästä hanttihommia parempiin töihin ja tämä tarkoittaisi käytännössä sitä että paremmin tienaava mies joutuisi maksumieheksi kaikkiin "yhteisiin" hankintoihin ja menoihin.

5)työpaikka

Kunhan semmoinen löytyy ja se ei ole mikään työkkärin tarjoama "taskuraha"-työpaikka, niin muulla ei ole merkitystä.

6)varallisuus

Omaa rahaa ei naisella tarvitse olla välttämättä tuhansia euroja jemmassa, vaan se riittää että omillaan tulee toimeen.

7)luottotiedot

Luottotietojen menetys kertoo aika paljon naisen vastuullisuudesta ja yleisestä elämäntyylistä. Velkaantuneelle naiselle en suostu ryhtymään ns. "elättäjäksi".

8)ystäväpiiri

Ystävät ja kaverit ovat jokaisen omia asioita.

• 1. Lapset, jos niitä olisi, mutta kun ei ole.

2. Ystävät ovat elämäni toinen tukijalka Rouva Ratikan lisäksi.

3. Koulutus on antanut minulle nykyisen statukseni.

4. Työpaikka on minulle tärkeä niin taloudellisesti kuin henkisestikin.

5. Varallisuus Minä olen turvallisuushakuinen ihminen ja raha rauhoittaa.

6. Luottotiedot Niiden merkityksen varmaan ymmärtää vasta ne menetettyään. Moisesta ei tosin ole kokemusta.

7. Lapsuudenkoti Tämä ei merkitse mitään. Mikä niistä? Asuin ennen kotoa muuttoa kuudessa eri paikassa äidin ja viikonloput lisäksi isän luona kolmessa eri paikassa.

8. Entinen avioliitto tämä on toivottavasti ensimmäinen ja viimeinen avioliittoni.

• vänkyrä-nainen

3)lapset - Pidän lapsista kohtuullisissa rajoissa. Joku seitsemän veljeksen isä vois aiheuttaa kammonväristyksiä hiukan :D
      Mutta mies, jolla on lapsi herättää ehkä enemmän luottamusta kuin lapseton mies. Jotenkin uskon, et lapsen saaminen saa miehessä aikaan sen tietynlaisen kasvun.

2)entinen avioliitto
      En hirveesti haluaisi miestä, joka on jo ollut naimisissa koska naimisiin mennään mun mielestä vaan kerran tai omassa tapauksessani tuskin kertaakaan.

8)ystäväpiiri
      Ei kai se hirveesti merkkaa, jos miestäni rakastan. Ei mun oo pakko sen kavereiden kanssa parhaimpia kavereita olla, mut kiva jos tullaan ees toimeen keskenämme.

1)lapsuuden koti
      Ei haittaa, vaikka lapsuudenkoti ois lastenkoti. Positiivista kokemusta sellasen miehen kanssa suhteessaolosta ja kavereinakin on samansuuntaisesta taustasta olevia.

4)koulutus
      Ei se oikein mulle merkitse mitään. Nykyään tuntuu olevan niin paljon kaikkia uusia ammatteja, et jos joltain kysyy et mikä siitä tulee kun se valmistuu, niin ei siitä pysty ees maalaisjärjellä päättelemään et minkäalan ihmisestä oikein on kyse jossei tiedä missä koulussa se on. Paljon yksinkertaisempaa, kun valmistuttaisiin vaan lääkäreiksi ja myyjiksi ja sihteereiksi, eikä olis mitään hienostonimityksiä kaikille ammateille.

Mut siis mulle on ihan sama...taiteellisesti lahjakkaat miehet usein kiinnostaa, mut mun puolesta voi olla vaikka itseoppineita. Ihan sama. Pääasia, et tekee sitä mitä haluaa.

5)työpaikka
      kts. edellinen, ei merkkaa mitään kunhan yrittää ainakin tehdä sitä mitä haluaa.

7)luottotiedot
      Ei nyt oo ihan ekoja puheenaiheita varmaan uuteen ihmiseen tutustuttaessa...Ei siis oleellinen asia mulle...Tai siis ei kuulu mulle. Lainaa tuskin koskaan uskallan pankista ottaa ainakaan suurta summaa asuntoa varten, joten yhteistä lainaa varten ei ainakaan mun takia tarvi olla luottotiedot puhtaita.

6)varallisuus
      Ei ole oleellinen asia. En oo rikkaiden miesten kanssa ollut ja mulle on ihan yhdentekevää onks miehen tilin saldo plussan vai miinuksen puolella kunhan se rakastaa mua ja mä sitä ja kunhan joka päivä on ees jotain ruokaa. Mä en ole maailman paras käsittelemään rahaa, joten olis tietty suotavaa et se mies hoitais ne hommat hiukan mua paremmin.:)

• No lapsuuden koti ois kiva tietty nähdä. Sillä voi selittää monia asioita. Naisen varallisuus ei niinkää kiinnosta, mut jos isäukolla sattuu olemaan mettää niin paljon ettei kerkee sitä hoitamaan niin sitä voi ajatella ikään ku sijotuksena.

Sit lapset ja avioliitto, nää asiat vaikuttaa tulevaisuuteen. Sama juttu on koulutuksella.

Muutenpa noilla asioilla ei oo väliä. Sellaset asiat vaan vaikuttaa mitkä seuraa banaanilaivan mukana australiaan lähtiessä.

• MMies

2)entinen avioliitto
      3)lapset
      8)ystäväpiiri
      merkitystä, muilla ei. Ja siksi, että kertoo ihmisen omista valinnoista enemmän kuin koulutus tai työpaikka esim.

Ps. mihin unohtui se seksikumppanien määrä?

• ap.

Miksi entinen avioliitto on ykkösenä? Toki seksikumppaneiden määräkin on aika tärkeä.
        Onko joku tietty lukumäärä olemassa?

• MMies
        ap. kirjoitti:

Miksi entinen avioliitto on ykkösenä? Toki seksikumppaneiden määräkin on aika tärkeä.
        Onko joku tietty lukumäärä olemassa?

Se tuli listalla ensimmäisenä vastaan- niinkuin 1, 2, 3...? Tärkeysjärjestyksessä merkityksen määrän mukaisesti lista menisi näin:

3)lapset
        2)entinen avioliitto
        8)ystäväpiiri

Lapset siksi, että ne on siinä ja pysyy (luultavasti ainakin). Ja avioliitto siksi, että kertoo sen ihmisen valinnoista: millaiseen ihmiseen aikoinaan rakastunut (luultavasti ainakin) ja naimisiinkin mennyt. Ystäväpiirin taas olettaisin olevan jotakuinkin samalla aaltopituudella, joten se taas kertoisi millainen tää tyyppi olisi muiden kuin minun seurassa.

"Onko joku tietty lukumäärä olemassa?"

En mä tiedä. Miltä luku 3 kuulostaisi?

• ^^¨^¨^¨
        MMies kirjoitti:

Se tuli listalla ensimmäisenä vastaan- niinkuin 1, 2, 3...? Tärkeysjärjestyksessä merkityksen määrän mukaisesti lista menisi näin:

3)lapset
        2)entinen avioliitto
        8)ystäväpiiri

Lapset siksi, että ne on siinä ja pysyy (luultavasti ainakin). Ja avioliitto siksi, että kertoo sen ihmisen valinnoista: millaiseen ihmiseen aikoinaan rakastunut (luultavasti ainakin) ja naimisiinkin mennyt. Ystäväpiirin taas olettaisin olevan jotakuinkin samalla aaltopituudella, joten se taas kertoisi millainen tää tyyppi olisi muiden kuin minun seurassa.

"Onko joku tietty lukumäärä olemassa?"

En mä tiedä. Miltä luku 3 kuulostaisi?

Luku kolme on tänä päivänä aika vähäinen, mutta mun mielestä ihan jees. Totta lapset on ja pysyy, ja kyllä se aika paljon ihmisestä kertoo miten on lapsensa hoitanut.

• MMies
        ^^¨^¨^¨ kirjoitti:

Luku kolme on tänä päivänä aika vähäinen, mutta mun mielestä ihan jees. Totta lapset on ja pysyy, ja kyllä se aika paljon ihmisestä kertoo miten on lapsensa hoitanut.

Jos kuulen naisen mainitsevan luvun kolme, niin häivyn paikalta.

• saanen kysyä
        MMies kirjoitti:

mikä siinä kolmessa on?

• vänkyrä-nainen
        MMies kirjoitti:

kolmas kertahan aina toden sanoo:)

• MMies
        saanen kysyä kirjoitti:

mikä siinä kolmessa on?

Yleinen vitsi. Siis aikuiset ihmiset selittävät pokka päällä jotain cosmoannanetti-läppää live-elämässään.

• MMies
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

Mutku mä olisin sit se neljäs:(

• MMies
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

Mutku mä olisin sit se neljäs:(

• Danskuu

lapset
      -Heidan kohtelu ja tapaamiset kertovat enemman kuin mikaan muu. (niin jos lapsia on)

ystavapiiri
      -Mulla kokemus menneisyydessa miehen huonosta ystavapiirista. Meinas lahtee henki minulta ja lapsiltani, joten samalla lailla merkitsee, kuin lapset.

entinen avioliitto
      -Jos edelleen se oli "vittumainen amma", niin goodbye

koulutus
      -Hei, ees jotain peruskoulun jalkeen

tyopaikka
      -Edes jotain viritysta koko ajan

• Nykytilanne kokonaisuutena on se joka määrää kaikesta olennaisesta, ihmisen itsensä ominaisuudet. Jos noi jotenkin vaikuttaa ne vaikuttaa sen kautta miten tää ihminen suhtautuu taustoihinsa ja elää hazardiensa tai etujensa kanssa jos sellaisia on.

• Aurinko79-

Mietin nämä mahdollisen kumppanin kannalta.

1)lapset - jos miehellä on lapsia, täytyy olla hyvä isä ja pitää lapsistaan huolta. Mitään munatonta lapsensa hylkääjää mä en huolis koskaan. Jollei ole lapsia, täytyy kuitenkin haluta joku päivä omia lapsia.

2)ystäväpiiri - jos ystäväpiiri koostuu esim. vaarallisista rikollisista, niin todennäköisesti se kertoo miehestä myös sen verran että se on moro.

3)työpaikka - kyllä ihmisen täytyy töitä tehdä

4)koulutus - täytyy olla edes peruskoulut suoritettuna ja mielellään ammatti hankittuna tavalla tai toisella.

5)entinen avioliitto - jos on vielä kiinni tai traumatisoitunut pahasti edellisestä liitostaan, niin sillä on merkitystä. Muussa tapauksessa ei. Jollei ole hullua mustasukkaista exää...

6)luottotiedot - jossain tapauksissa ymmärrän tämän, mutta jos se syntyy täysin oman laiskuuden/saamattomuuden takia ja antaa tilanteen vain pahentua, niin mun ois vaikea sulattaa tätä.

7)lapsuuden koti - Periaatteessa ei merkitystä, jos ihmisestä on kasvanut hyvä ihminen mutta joskus ongelmainen lapsuudenkoti voi nousta liian suureksi esteeksi suhteelle. Ja onhan se muutenkin kiva, jos toisen perhe on sellainen, jonka kanssa tulee toimeen.

8)varallisuus - Ei merkitystä, jos muuten hoitaa asiansa kunniallisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      94
      934
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      54
      888
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      798
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      141
      718
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      675
    6. 78
      531
    7. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      498
    8. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      486
    9. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      86
      477
    10. Olit kyllä niin

Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki
      Ikävä
      44
      467
    Aihe