Riittääkö taivaaseen pääsyyn se, että elää ihmisiksi? Vai pitääkö uskoa Jumalaan ja jeesukseen?
Miten pääsee taivaaseen?
190
7107
Vastaukset
- Umpiluterilainen
Taivaaseen pääsyyn ei riitä se että elää ihmisiksi, ei myöskään se että kuuluu johonkin kristilliseen yhteisöön (kirkkokunta tai erillinen seurakunta), kristillisiä yhteisöjä eivät ole mm. mormonit ja jehovan todistajat.
Taivaaseen pääsyyn ei riitä se että uskoo jonkin olemassaoloon, tässä kohdassa se tarkoittaa Jumalaa ja Jeesusta Kristusta.
Taivaaseen pääsee vain yhdellä tavalla:
Ymmärtää olevansa syntinen (=väärin tehnyt, puhunut ja ajatellut) JA (siis "ja", ei "tai") rukouksessa sydämestänsä sitä rehellisesti tarkoittaen pyytää Jumalalta syntien anteeksiantoa.
Tämä ei tarkoita sitä että sen jälkeen SAA tietoisesti (=tarkoituksella) tehdä syntiä.
Jumala ei pelasta Helvetiltä vaan synniltä, Helvetiltä pelastuminen on vain Bonusta.- käytännössä
siis pitää uskoa Jumalaan, koska ei kai muuten voi rehellisesti syntejään pyytää anteeksikaan juuri Jumalalta?
- christian_29
käytännössä kirjoitti:
siis pitää uskoa Jumalaan, koska ei kai muuten voi rehellisesti syntejään pyytää anteeksikaan juuri Jumalalta?
hyvä olisi myös nähdä oma syntisyys, että voisi pelastua ja saada synnit anteeksi.
Jeesus on tullut JUURI syntisiä varten. Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
Tärkein on silti Usko, että Jeesus on antanut anteeksi kaiken! Hän on sinun syntiesi rangaistuksen kärsinyt ja voittanut. Hän on Taivaassa valmistanut sinulle kodin ja loputtomat juhlat!
Pääsemme sinne, kaikkein Pyhimpään vain ja ainoastaan Jeesuksen Veren puhdistamina, siis Uskomalla.
Jumalan luokse ei tulla kilpailemalla, kuka on pärjännyt parhaiten tai puhtaimmin, eikä ketään jätetä ulos liian huonona ihmisenä. Jeesuksen Hyvyys riittää aivan jokaiselle!!! - -I-
Vaihtaisin sinuna nimimerkkiä, koska näkemyksesi ei ole luterilainen vaan edustaa äärimmäistä, synkkää, reformoitua kristillisyyttä.
Pistän tähän lyhyesti jotain ajatuksia, jos haluatte tarkennuksia kysykää:
Taivaaseen pääsee Kristuksen sovitustyön tähden, joka omistetaan omalle kohdalle uskolla. Kaikki on jo sovitettu ja anteeksiannettu!! Rukoukset ja hyvät teot yms. eivät sovita syntejä (eikä edes tarvitse ku on jo!) ja ne tulee tyystin hylätä tässä kohden.
Synnintunto ja oman syntisyyden tajuaminen, Jumalan lain edessä, tietenkin saavat ihmisen heräämään ja etsimään pelastusta, joka on Krituksessa Jeesuksessa.
Pelastuksen omistavana, ihminen tuottaa hyviä hedelmiä ja palvelee lähimmäisiä. Kristityn tulee hakeutua sanan ja sakramenttien äärelle, jotta hän varjeltuu uskossa elämänsä loppuun saakka. - suomi53
christian_29 kirjoitti:
hyvä olisi myös nähdä oma syntisyys, että voisi pelastua ja saada synnit anteeksi.
Jeesus on tullut JUURI syntisiä varten. Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
Tärkein on silti Usko, että Jeesus on antanut anteeksi kaiken! Hän on sinun syntiesi rangaistuksen kärsinyt ja voittanut. Hän on Taivaassa valmistanut sinulle kodin ja loputtomat juhlat!
Pääsemme sinne, kaikkein Pyhimpään vain ja ainoastaan Jeesuksen Veren puhdistamina, siis Uskomalla.
Jumalan luokse ei tulla kilpailemalla, kuka on pärjännyt parhaiten tai puhtaimmin, eikä ketään jätetä ulos liian huonona ihmisenä. Jeesuksen Hyvyys riittää aivan jokaiselle!!!Jaak. 2:17-18,22,26 sanotaan: Näin on uskonkin laita. Yksistään, ilman tekoja se on kuollut. Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, TEOISSA USKO TULI TODEKSI.
Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Eiköhän se ole niin, että armosta pelastumme parhaammekin tehtyämme? Uskon, että
meidän tulee kilvoitella hyvällä tiellä ja rakastaa lähimmäisiämme. Jeesus maksoi kalliin hinnan meidän synneistämme ja Hän odottaa, että teemme vilpittömän parannuksen. Murtunut mieli ja särkynyt sydän tuovat meille anteeksiannon Hänen veressään. Jos ei yritetäkään tehdä parannusta, niin melkoisella varmuudella ei kovin paljon uskotakaan. Jeesus tuli parantamaan todellakin sairaita, mutta emmekö me kaikki ole sairaita siihen asti, kunnes meistä on tullut Hänen kaltaisiaan. Jeesuksen hyvyys riittää kaikille niille, jotka haluavat tulla Hänen luoksensa. Hänen luoksensa ei ole pakko tulla. Ihmisen itsensä täytyy tehdä se valinta. - oikeassa hyvinkin
suomi53 kirjoitti:
Jaak. 2:17-18,22,26 sanotaan: Näin on uskonkin laita. Yksistään, ilman tekoja se on kuollut. Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, TEOISSA USKO TULI TODEKSI.
Eiköhän se ole niin, että armosta pelastumme parhaammekin tehtyämme? Uskon, että
meidän tulee kilvoitella hyvällä tiellä ja rakastaa lähimmäisiämme. Jeesus maksoi kalliin hinnan meidän synneistämme ja Hän odottaa, että teemme vilpittömän parannuksen. Murtunut mieli ja särkynyt sydän tuovat meille anteeksiannon Hänen veressään. Jos ei yritetäkään tehdä parannusta, niin melkoisella varmuudella ei kovin paljon uskotakaan. Jeesus tuli parantamaan todellakin sairaita, mutta emmekö me kaikki ole sairaita siihen asti, kunnes meistä on tullut Hänen kaltaisiaan. Jeesuksen hyvyys riittää kaikille niille, jotka haluavat tulla Hänen luoksensa. Hänen luoksensa ei ole pakko tulla. Ihmisen itsensä täytyy tehdä se valinta.teot seuraavat uskoa, mutta tekoja voi olla ennekin uskoa , merkkinä halusta uskoa.
Teot eivät kuitenkaan merkitse mitään vaan ne ovat ilmiö uskon halusta tai uskomisesta.
Mukava lukea oikeaa asiaa.
Kiitos sinulle.. tai oikeastaan Jumalalle , että on mahdollistanut sinun kirjoittaa tuo teksti tänne. - Umpiluterilainen
-I- kirjoitti:
Vaihtaisin sinuna nimimerkkiä, koska näkemyksesi ei ole luterilainen vaan edustaa äärimmäistä, synkkää, reformoitua kristillisyyttä.
Pistän tähän lyhyesti jotain ajatuksia, jos haluatte tarkennuksia kysykää:
Taivaaseen pääsee Kristuksen sovitustyön tähden, joka omistetaan omalle kohdalle uskolla. Kaikki on jo sovitettu ja anteeksiannettu!! Rukoukset ja hyvät teot yms. eivät sovita syntejä (eikä edes tarvitse ku on jo!) ja ne tulee tyystin hylätä tässä kohden.
Synnintunto ja oman syntisyyden tajuaminen, Jumalan lain edessä, tietenkin saavat ihmisen heräämään ja etsimään pelastusta, joka on Krituksessa Jeesuksessa.
Pelastuksen omistavana, ihminen tuottaa hyviä hedelmiä ja palvelee lähimmäisiä. Kristityn tulee hakeutua sanan ja sakramenttien äärelle, jotta hän varjeltuu uskossa elämänsä loppuun saakka.Sittenhän sinä olet samaa mieltä kuin minä Taivaaseen pääsyn metodologiasta.
- -I-
Umpiluterilainen kirjoitti:
Sittenhän sinä olet samaa mieltä kuin minä Taivaaseen pääsyn metodologiasta.
Ehkäpä luin tekstiäsi liian kriittisesti. Minusta vaan helluntailaistyyppinen synnin hädässä ratkaisun tekeminen tai rukouksessa elämän antaminen Jeesukselle ei ole Raamatun malli.
Meidän tulee vain turvata Kristuksen täyttämään työhön. - Anonyymi
suomi53 kirjoitti:
Jaak. 2:17-18,22,26 sanotaan: Näin on uskonkin laita. Yksistään, ilman tekoja se on kuollut. Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, TEOISSA USKO TULI TODEKSI.
meidän tulee kilvoitella hyvällä tiellä ja rakastaa lähimmäisiämme. Jeesus maksoi kalliin hinnan meidän synneistämme ja Hän odottaa, että teemme vilpittömän parannuksen. Murtunut mieli ja särkynyt sydän tuovat meille anteeksiannon Hänen veressään. Jos ei yritetäkään tehdä parannusta, niin melkoisella varmuudella ei kovin paljon uskotakaan. Jeesus tuli parantamaan todellakin sairaita, mutta emmekö me kaikki ole sairaita siihen asti, kunnes meistä on tullut Hänen kaltaisiaan. Jeesuksen hyvyys riittää kaikille niille, jotka haluavat tulla Hänen luoksensa. Hänen luoksensa ei ole pakko tulla. Ihmisen itsensä täytyy tehdä se valinta.Entä jos on vaikka peliaddiktio tms jota vastaan vaan on vaikea taistella.
- Anonyymi
Synnin valta katkeaa kun tulee katuen Jeesuksen luokse.
Katso täältä vastaus:
https://jeesusonherraturku.wordpress.com/2021/07/05/jumalan-kutsu-armon-ja-rakkauden-tielle/
- kirkon jäsen
Netistä voi kuunnella nettiseuroja ja nauhoitettuja saarnoja, mutta uskoon tulo tarvitsee elävää sanaa, jota saa Rauhanyhdistyksiltä!
- Umpiluterilainen
....jota saa Rauhanyhdistyksiltäkin.
- koko ikäsi
ihmisiksi, muttet usko Jumalaan, niin joudut kadotukseen. Teot eivät pelasta.
Mutta vaikka olisit miljoonia ihmisiä kiduttava ja murhauttava hirmuhallitsija, ja kuolinvuoteellasi rukoilet Jumalalta syntejäsi anteeksi, niin pääset taivaaseen.- tyhmät eivät usko
ja todella viisaat uskovat. Miksi heittää elämä täysin hukkaan jonkun epäuskon ja oman ylpeyden vuoksi? Kannattaa elää uskossa. Se antaa enemmän loppupelissä kuten huomaat
- kannattaa.
tyhmät eivät usko kirjoitti:
ja todella viisaat uskovat. Miksi heittää elämä täysin hukkaan jonkun epäuskon ja oman ylpeyden vuoksi? Kannattaa elää uskossa. Se antaa enemmän loppupelissä kuten huomaat
Ota sinäkin sydämeesi laskukone.
- Endorfiinihumala
tyhmät eivät usko kirjoitti:
Usko Jumalaan ei ole viisaudesta kiinni. Usko Jumalaan ei ole päätöksestä kiinni. En voi päättää uskovani johonkin, mihin en usko. Et kai sinäkään alkaisi uskoa esim. johonkin sademetsän heimon uskontoon vain siksi, että päättäisit alkaa uskoa siihen??
Uskottomuus ei johdu ylpeydestä, pahuudesta, omavoimaisuudesta tai tyhmyydestä. Minun mielestäni olisi mukava ajatus, että kuoleman jälkeen saisin ikuisen onnen, ja että elämällä olisi jokin suurempi tarkoitus.
Monet ihmiset käyttävät vahvaa itsepetosta uskotellessaan itselleen, että uskovat järjenvastaisiin myytteihin vain siksi, että eivät kestä ajatusta siitä, että elämällä ei ole oikeasti tarkoitusta ja kuoleman jälkeen elämää on yhtä paljon kuin ennen syntymää. Sitä paitsi, jos Jumala on kaikkivoipa, niin miksi suurin osa maailman ihmisistä elää kärsimyksessä koko elämänsä?
Jos kyse uskossa on päätöksestä, niin kokeilepa hetki uskoa vaikka saunatonttuihin vilpittömästi.. Sitten mieti, että jotkut suvaitsemattomat, putkikatseiset idiootit tulevat sanomaan sinulle, että olet paha ihminen, kun et usko, ja siksi joudut elämään äärettömässä kärsimyksessä.. ikuisuuden!!
Suurinta osaa kristityistä vaivaa vakava empatianpuute. Puhuvat lähimmäisenrakkaudesta, mutta tosiasiassa tarkoittavat tällä vain kristittyjä.
- Faktio
Uskomalla Jeesukseen.
- ainoa
tapa?
- Pähkylä
ainoa kirjoitti:
tapa?
On.
Jeesus opetti: "Minä olen tie, totuus ja elämä.
Ei kukaan tule Isän luo muutoin kuin minun kauttani."
Jumala antaa sydämeesi uskon Jeesukseen.
Pyydä, niin saat!
Jeesus opetti: "Pyytäkää, niin teille annetaan.
Etsikää, niin te löydätte.
Kolkuttakaa, niin teille avataan." (Matt.7:7)
Jeesus sanoi: "Menkää kaikkialle maailmaan
ja julistakaa EVANKELIUMI kaikille luoduille.
JOKA SEN USKOO JA SAA KASTEEN, on pelastuva.
Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
(Merk.15:15-16)
- Evankeliumin uskominen on uskomista siihen, että Jeesus otti sinun syntisi omille harteilleen, ja kärsi sinun ansaitsemasi rangaistuksen. Sillä perusteella sinulla on rauha Jumalan kanssa.
Olet matkalla Taivaaseen, Jumalan Kotiin siksi, että toinen maksoi sen, mitä olet velkaa Jumalalle. - solari
Taisit unohtaa nämä uskon teot tai eräiden tekojen tekemättä jättäminen. Ne kuuluvat kiistämättä asiaan mukaan. Eivät kaikki pelastu jotka huutavat Jeesuksen tai Jumalan nimeä, vaikka näin eräät vieläkin luulevat täällä palstalla.
Usko ilman tekoja on kuollut ! - monissa hautajaisissa,
solari kirjoitti:
Taisit unohtaa nämä uskon teot tai eräiden tekojen tekemättä jättäminen. Ne kuuluvat kiistämättä asiaan mukaan. Eivät kaikki pelastu jotka huutavat Jeesuksen tai Jumalan nimeä, vaikka näin eräät vieläkin luulevat täällä palstalla.
Usko ilman tekoja on kuollut !ja jokaisessa on sanottu, että vainaja meni tai-
vaaseen, koska oli lapsena kastettu!
Valehtelivatko nämä papit? - Vastaus luterilaiselta
monissa hautajaisissa, kirjoitti:
ja jokaisessa on sanottu, että vainaja meni tai-
vaaseen, koska oli lapsena kastettu!
Valehtelivatko nämä papit?Jeesus sanoo. Minä olen tie totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luon kuin minun kauttani. Vain henkilökohtainen usko Jeesukseen syntien sovittajana ja suun tunnustus Häneen pelastaa. Ei mikään muu.
- Raamattu kertoo
ainoa kirjoitti:
tapa?
Raamattu kertoo, että on toinenkin tapa. Jos et ole koskaan kuullut evankeliumia ikinä mistään, ei silti automaattisesti joudu kadotukseen. Niillä joilla ei ole lakia, ei lailla tuomita, Raamattu lupaa. Se tarkoittaa sitä että jossain voi elää luonnon kansoja jotka tietämättään tekee Jumalan tahdon, vaikkei he ole ikinään kuullut evankeliumia. Mehän emme tiedä miten kaikin tavoin Jumala ihmisiä puhuttelee.
- solari tarkoittaa?
solari kirjoitti:
Usko ilman tekoja on kuollut !Mitkä ovat ne teot joita mielestäsi tarvitaan pelastukseen?
Kuinka hyvin olet niissä onnistunut? - solari
solari tarkoittaa? kirjoitti:
Mitkä ovat ne teot joita mielestäsi tarvitaan pelastukseen?
Kuinka hyvin olet niissä onnistunut?Jaakobin kirje:
2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
1.Pietarin kirje:
4:2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.
4:19 Sentähden, uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on.
5:2 kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,
Kyllä kristityn pitää noudattaa Jumalan tahtoa, jotta olisi kelvollinen Jeesuksen seuraaja. Pelkkä usko pelastumiseen ja Jeesuksen sovitustyöhön ei ole riittävä. Usko vaatii myös elämässä tekoja. - solari
solari tarkoittaa? kirjoitti:
Mitkä ovat ne teot joita mielestäsi tarvitaan pelastukseen?
Kuinka hyvin olet niissä onnistunut?Matteuksen evankeliumi:
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan,
vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Vanhurskautuminen ja Jumalan tahto edellyttää myös varsinaisia TEKOJA eikä pelkästään uskoa pelastukseen. Usko ilman tekoja on kuollut ! - -I-
solari kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan,
Vanhurskautuminen ja Jumalan tahto edellyttää myös varsinaisia TEKOJA eikä pelkästään uskoa pelastukseen. Usko ilman tekoja on kuollut !Pelastava usko tuottaa välttämättä hyviä tekoja, mutta ne eivät lisää mitään pelastukseen. Kaikki on jo täytetty 2000v. sitten!
- christian_29
solari kirjoitti:
Jaakobin kirje:
2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
1.Pietarin kirje:
4:2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.
4:19 Sentähden, uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on.
5:2 kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,
Kyllä kristityn pitää noudattaa Jumalan tahtoa, jotta olisi kelvollinen Jeesuksen seuraaja. Pelkkä usko pelastumiseen ja Jeesuksen sovitustyöhön ei ole riittävä. Usko vaatii myös elämässä tekoja.todellista huijausta ajatella, että okei nyt mä uskon pelastuvani Jeesuksen työn kautta ja se saa riittää. Mä voin itse tehdä mitä huvittaa, eikä varsinkaan kenelläkään ihmisellä ole mitään sanottavaa mun menoihin.
Tällaisen elämäntyylin taiteilija pääsee kyllä kovaan puristukseen, kun huomaa ettei voi olla samaan aikaan puolesta tai vastaan. Sillon kun Jeesus on omien halujen kanssa eripuolella, pitääkin valita kumpaa kuuntelee.
Kristityllä se on sisällä, tahto Elää Jeesuksen mukaan. Kun on saanut nähdä, miten paljon parempaa ja ihanampaa on olla Taivaan kansalainen.
Sellainen joka ei ole tätä koskaan kokenut tietenkin tyytyy siihen roskaan ja moskaan mitä vain ihmisviisaus tarjoaa. Silloin saattaa se hevosenkusikin hyvältä maistua, kuten eräs puolituttu väitti. Ihan pokkana. - Faktio
solari kirjoitti:
Jaakobin kirje:
1.Pietarin kirje:
Kyllä kristityn pitää noudattaa Jumalan tahtoa, jotta olisi kelvollinen Jeesuksen seuraaja. Pelkkä usko pelastumiseen ja Jeesuksen sovitustyöhön ei ole riittävä. Usko vaatii myös elämässä tekoja.Galatalaiskirje:
2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
Tärkeä on huomata ettemme pelastu yhdenkään lain teon kautta vaan pelkästään uskosta.
Mitä tekoja solari tarkoittaa? Jaakobin on väitetty tarkoittaneen tuolla mm. ympärileikkausta , sapatin viettoa sekä muutenkin juutalaisen lain tarkkaa noudattamista. Noudattaako solari niitä?
Jeesus sanoi:
10:25 Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
10:26 Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
10:27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
10:28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää." - Faktio
solari kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
Vanhurskautuminen ja Jumalan tahto edellyttää myös varsinaisia TEKOJA eikä pelkästään uskoa pelastukseen. Usko ilman tekoja on kuollut !Jeesus sanoi sen karismaattisille huijarisaarnaajille jotka juuri omien ihmeiden ja merkkien ansiosta luulevat pelastuvansa.
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' - sanoo noille
Faktio kirjoitti:
Jeesus sanoi sen karismaattisille huijarisaarnaajille jotka juuri omien ihmeiden ja merkkien ansiosta luulevat pelastuvansa.
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'papeille, jotka eivät usko Raamattuun?
Ettei vaan:
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' - Aitoluterilainen
solari kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
Vanhurskautuminen ja Jumalan tahto edellyttää myös varsinaisia TEKOJA eikä pelkästään uskoa pelastukseen. Usko ilman tekoja on kuollut !Jeesus sanoo itse, mikä se teko on:
Uskokaa minuun ja Häneen, joka minut lähetti. Se on Jumalan teko.
Pelastus tapahtuu siis yksin uskosta.
Teot eivät voi vaikuttaa pelastukseen (vaikka paavilaiset niin luulevat). - Aitoluterilainen
Faktio kirjoitti:
Galatalaiskirje:
2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
Tärkeä on huomata ettemme pelastu yhdenkään lain teon kautta vaan pelkästään uskosta.
Mitä tekoja solari tarkoittaa? Jaakobin on väitetty tarkoittaneen tuolla mm. ympärileikkausta , sapatin viettoa sekä muutenkin juutalaisen lain tarkkaa noudattamista. Noudattaako solari niitä?
Jeesus sanoi:
10:25 Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
10:27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
10:28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää."Kiitos Faktiolle selvästä selityksestä.
Teot ovat uskon hedelmä, eivät sen perusta.
Olen näiltä ansiosidonnaisilta "uskovilta" kysynyt monet kerrat, mikä on se minimiteko tai tekojen vähimmäissumma, joka vaaditaan, jotta tietää olevansa pelastettu.
Eivät osaa vastata. Epävarmuuteen siis pelastus jää.
Tällaiseen, sanonko, saatanalliseen epävarmuuteen roomalaiskatoliset ja lahkolaiset hätääntyneen sielun jättävät.
Antavat kuormia kannettavaksi, mutta eivät itse kajoa sormenpäällään. - solari
Aitoluterilainen kirjoitti:
Jeesus sanoo itse, mikä se teko on:
Uskokaa minuun ja Häneen, joka minut lähetti. Se on Jumalan teko.
Pelastus tapahtuu siis yksin uskosta.
Teot eivät voi vaikuttaa pelastukseen (vaikka paavilaiset niin luulevat).Vai että ei teot ratkaise. Otetaanpa eräs esimerkki:
Olen "hyvässä uskossa" teen siitä huolimatta huorintekoja, varastan minkä kerkiän, puhun epäkunnioitettavasti vanhemmilleni jne.
Kuinkas mahtaa käydä jos uskon ainoastaan näistä teoista huolimatta pelastuvani. Enkä toteuta sitä omassa elämässäni.
Edelleenkin Usko ilman Tekoja on kuollut !
Ensin tulee henkilölle usko ja sen jälkeen tahto elää Jeesuksen ja Jumalan TAHDON mukaisesti, onko vaikeata käsittää tätä kokonaisuutta. Se armon lahja ei ole mikään taivasautomaatti, kun kerran uskoo pelastuvan. Jonka jälkeen saa tehdä mitä lystää. - Faktio
sanoo noille kirjoitti:
papeille, jotka eivät usko Raamattuun?
Ettei vaan:
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'Sen paikan Jeesus on varannut karismaattista ihmesirkusta ylläpitäville.
- Luterilainen...
solari kirjoitti:
Vai että ei teot ratkaise. Otetaanpa eräs esimerkki:
Olen "hyvässä uskossa" teen siitä huolimatta huorintekoja, varastan minkä kerkiän, puhun epäkunnioitettavasti vanhemmilleni jne.
Kuinkas mahtaa käydä jos uskon ainoastaan näistä teoista huolimatta pelastuvani. Enkä toteuta sitä omassa elämässäni.
Ensin tulee henkilölle usko ja sen jälkeen tahto elää Jeesuksen ja Jumalan TAHDON mukaisesti, onko vaikeata käsittää tätä kokonaisuutta. Se armon lahja ei ole mikään taivasautomaatti, kun kerran uskoo pelastuvan. Jonka jälkeen saa tehdä mitä lystää.Suoraan sanoen, typerää!
Eihän huoraamisesi liity millään tavalla vanhurskaaksi tulemisen asiaan.
Joka katuu, se saa armon täysin ilman tekoja.
Teot kuuluvat uskossa olemiseen, ne ovat uskon hedelmä. Ne eivät kuitenkaan vanhurskauta, sillä "vanhurskas on elävä uskosta".
Uskoon tuleminen ja uskossa eläminen ovat 2 eri asiaa. Sinä sekoitat nyt nämä.
Tarkoitatko, että ryövärillä ristillä oli esittää jotakin laupeuden töitä Jeesukselle? - Faktio
solari kirjoitti:
Vai että ei teot ratkaise. Otetaanpa eräs esimerkki:
Ensin tulee henkilölle usko ja sen jälkeen tahto elää Jeesuksen ja Jumalan TAHDON mukaisesti, onko vaikeata käsittää tätä kokonaisuutta. Se armon lahja ei ole mikään taivasautomaatti, kun kerran uskoo pelastuvan. Jonka jälkeen saa tehdä mitä lystää.Solari tarkoittaa ilmeisesti että pitää tehdä niitä vanhan liiton uskontekoja ympärileikkaus, sapatin viettäminen yms. juuri niitä joita fariseukset tekivät Jeesuksen aikana.
Galatalaiskirje:
5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
Tokihan me kristityt vältämme tahallista synnin tekemistä, vaikka tiedämme sen mahdottomaksi. Emme pelastu hyvien tekojemme kautta. Usko näkyy teoistamme, mutta se ei tee meitä kelvolliseksi Jumalalle.
ilm
1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Kaikki synnit ovat samanarvoisia Jumalan edessä. - pohjak.
Faktio kirjoitti:
Solari tarkoittaa ilmeisesti että pitää tehdä niitä vanhan liiton uskontekoja ympärileikkaus, sapatin viettäminen yms. juuri niitä joita fariseukset tekivät Jeesuksen aikana.
Galatalaiskirje:
5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
Tokihan me kristityt vältämme tahallista synnin tekemistä, vaikka tiedämme sen mahdottomaksi. Emme pelastu hyvien tekojemme kautta. Usko näkyy teoistamme, mutta se ei tee meitä kelvolliseksi Jumalalle.
ilm
1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Kaikki synnit ovat samanarvoisia Jumalan edessä.mikä se sinun koulutus onkaan?
- solari
Faktio kirjoitti:
Galatalaiskirje:
Jeesus sanoi:
10:28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää."Kyllä Jeesus painotti myös tekoja ja Isänsä tahtoa hänen seuraajilleen, eikö se malli ole sopiva kaikille ?
Jeesus ei kumonnut vanhoja kirjoituksia, vaan toteutti mitä profetiat olivat aiemmin todenneet.
Kristityn tärkein elämän ohje uudessa liitossa on lähimmäisen rakastaminen, ei pitäisi olla vaikeata ymmärtää mitä se käytännössä tarkoittaa ja edellyttää. Kyllä 10-käskyä edelleenkin on voimassa ja monet muutkin asiat, etkö itse noudata monia kehotuksia mitä Jeesus esitti seuraajilleen ? Kaikkia mitä koski vain juutalaisia ei tietenkään koske meitä muita jotka emme ole juutalaista sukua.
Mitä muuten vanhurskauttaminen oikein tarkoittaa kristityn uskovan elämässä ?
Onko Sinulla tarkoitus ymmärtää esitettyjä asioita omalla tavallasi ?
Usko ilman tekoja on kuollut. - jokin trauma
Faktio kirjoitti:
Sen paikan Jeesus on varannut karismaattista ihmesirkusta ylläpitäville.
karismaattisia uskovia kohtaan?
Ethän vain ole kateellinen? - -I-
solari kirjoitti:
Kyllä Jeesus painotti myös tekoja ja Isänsä tahtoa hänen seuraajilleen, eikö se malli ole sopiva kaikille ?
Jeesus ei kumonnut vanhoja kirjoituksia, vaan toteutti mitä profetiat olivat aiemmin todenneet.
Kristityn tärkein elämän ohje uudessa liitossa on lähimmäisen rakastaminen, ei pitäisi olla vaikeata ymmärtää mitä se käytännössä tarkoittaa ja edellyttää. Kyllä 10-käskyä edelleenkin on voimassa ja monet muutkin asiat, etkö itse noudata monia kehotuksia mitä Jeesus esitti seuraajilleen ? Kaikkia mitä koski vain juutalaisia ei tietenkään koske meitä muita jotka emme ole juutalaista sukua.
Usko ilman tekoja on kuollut.Usko ilman tekoja on totisesti kuollut. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että teot ja usko yhdessä ansaitsisivat pelastuksen. Kaikki on tätetty jo 2000v. sitten.
- ihmiset
jokin trauma kirjoitti:
Ethän vain ole kateellinen?kuin hän, ovat olleet laittamssa niin kerettiläisiä roviolle kuin juutalaisia keskitysleireille.
Heillä on julma sydän, ja he ovat tehneet Jumalasta oman kuvansa. - solari
Luterilainen... kirjoitti:
Suoraan sanoen, typerää!
Eihän huoraamisesi liity millään tavalla vanhurskaaksi tulemisen asiaan.
Joka katuu, se saa armon täysin ilman tekoja.
Teot kuuluvat uskossa olemiseen, ne ovat uskon hedelmä. Ne eivät kuitenkaan vanhurskauta, sillä "vanhurskas on elävä uskosta".
Uskoon tuleminen ja uskossa eläminen ovat 2 eri asiaa. Sinä sekoitat nyt nämä.
Tarkoitatko, että ryövärillä ristillä oli esittää jotakin laupeuden töitä Jeesukselle?mielestäni kaikkia opetuksia mitä Jeesus esitti Isänsä TAHDOSTA tulisi noudattaa. Käytäntö on sitten eri asia, kun kukaan ei ole täydellinen siinä. Lipsumisia puoleen tai toiseen tulee.
Sinun uskosi mukaan kristitty voi elää kuin Ellun kanat pellossa, ei huolta huomisesta. Vaikka tekee vastoin Jeesuksen opetuksia ja Luojamme TAHTOA ?
Todella uskova henkilö toteuttaa sen mitä sanassa sanotaan, eikä jätä niitä tekemättä. Uskoon tulon jälkeen uskova henkilö TOTEUTTAA PARHAAN KYKYNSÄ mukaan elämänsä uudelleen, sen mitä sanassa sanotaan. Silloinhan toteutuu se tosiasia että usko vaatii käytännön tekoja kristityltä uskovalta. Jos ei menetteli noin olisi silloin niitä ulkokullattuja, joista Jeesus varoitti seuraajiaan.
Ryövärin tapaus oli aika poikkeuksellinen, aika harva pystyy Jeesukselle antamaan tukea tuollaisessa ainutlaatuisessa tilanteessa. Tapaus oli yksi ja ainoa, toista kertaa ei tule !
Ryövärin mahdollisuus toteuttaa uuden elämänsä, perustuu pelkästään Jeesuksen lupaukseen. Maallinen elämä päättyi ryövärillä siihen, mutta hän meni sinne mihin Jeesuskin meni. Olen melkoisen varma siitä että ryöväri tekee siellä Jeesuksen ja Jumalan tahdon mukaisesti uuden elämänsä. - solari
Faktio kirjoitti:
Solari tarkoittaa ilmeisesti että pitää tehdä niitä vanhan liiton uskontekoja ympärileikkaus, sapatin viettäminen yms. juuri niitä joita fariseukset tekivät Jeesuksen aikana.
Galatalaiskirje:
ilm
Kaikki synnit ovat samanarvoisia Jumalan edessä.Minä en todellakaan tarkoita niintä Mooseksen laki-liittoa, uusi liito poisi sen. Koska tuli toteen näytetyksi sen noudattaminen juutalaisilla ei onnistunut.
SYNTI on yksinkertaisesti TEKO tai AJATUS joka erkaanutta ihmisen Jumalasta.
Päivittäin moni meistä niin minä kuin sinäkin valitettavasti sorrumme siihen.
PARANNUS ON TEKO ! EIKÄ VAIN YKSIN USKO !
Matteuksen evankeliumi:
3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
4:17 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
Apostolien teot:
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. - Faktio
solari kirjoitti:
Kyllä Jeesus painotti myös tekoja ja Isänsä tahtoa hänen seuraajilleen, eikö se malli ole sopiva kaikille ?
Usko ilman tekoja on kuollut."Kristityn tärkein elämän ohje uudessa liitossa on lähimmäisen rakastaminen, ei pitäisi olla vaikeata ymmärtää mitä se käytännössä tarkoittaa ja edellyttää. Kyllä 10-käskyä edelleenkin on voimassa ja monet muutkin asiat, etkö itse noudata monia kehotuksia mitä Jeesus esitti seuraajilleen ?"
Toki yritän parhaani mukaan ja omantuntoni tähden. En kuitenkaan usko että tarkallakaan niiden noudattamisella voisin yhtään auttaa pelastumistani tai saavani pisteitä taivaassa.
Se että on kristitty ei tee tekoja pelastuakseen vaan siksi että pelastunut. - Faktio
jokin trauma kirjoitti:
Ethän vain ole kateellinen?Ei lainkaan. Onhan Jeesus varannut Raamattuun ihan oman jakeenkin heidän ihmejohtajilleen, joten sen täytyy olla raamatullista.
Kiinnostaako sinua karismaattisuus? Täällä olisi hyvä linkki http://www.huitsinnevada.info/ jossa keskustellaan siitä. Faktio kirjoitti:
"Kristityn tärkein elämän ohje uudessa liitossa on lähimmäisen rakastaminen, ei pitäisi olla vaikeata ymmärtää mitä se käytännössä tarkoittaa ja edellyttää. Kyllä 10-käskyä edelleenkin on voimassa ja monet muutkin asiat, etkö itse noudata monia kehotuksia mitä Jeesus esitti seuraajilleen ?"
Toki yritän parhaani mukaan ja omantuntoni tähden. En kuitenkaan usko että tarkallakaan niiden noudattamisella voisin yhtään auttaa pelastumistani tai saavani pisteitä taivaassa.
Se että on kristitty ei tee tekoja pelastuakseen vaan siksi että pelastunut.Eihän Jeesus mitään uusia liittoja halunnut saatikka niistä maininnut.
Jeesus määrää Raamatussa että vanhahasta laista ei muuteta piirtoakaan.
Paavali rakenteli Jeesuksen jälkeen uutta liittoa vaikka ei koskaan nähnyt edes Jeesusta.- ole..
Faktio kirjoitti:
"Kristityn tärkein elämän ohje uudessa liitossa on lähimmäisen rakastaminen, ei pitäisi olla vaikeata ymmärtää mitä se käytännössä tarkoittaa ja edellyttää. Kyllä 10-käskyä edelleenkin on voimassa ja monet muutkin asiat, etkö itse noudata monia kehotuksia mitä Jeesus esitti seuraajilleen ?"
Se että on kristitty ei tee tekoja pelastuakseen vaan siksi että pelastunut.pelastunut, koska teoistasi tällä palstalla näkyy vain halpamaisuus ja pahansuopuus.
- joka päivä
solari kirjoitti:
Minä en todellakaan tarkoita niintä Mooseksen laki-liittoa, uusi liito poisi sen. Koska tuli toteen näytetyksi sen noudattaminen juutalaisilla ei onnistunut.
SYNTI on yksinkertaisesti TEKO tai AJATUS joka erkaanutta ihmisen Jumalasta.
Päivittäin moni meistä niin minä kuin sinäkin valitettavasti sorrumme siihen.
PARANNUS ON TEKO ! EIKÄ VAIN YKSIN USKO !
Matteuksen evankeliumi:
3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
4:17 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
Apostolien teot:
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.Minä olen aikoja sitten tehnyt parannuksen myös Solarin edustamasta itsevanhurskaudesta. Olen paennut omaa pyhyyttäni Kristuksen turviin.
Solari on hyvä ja jatkaa omissa eväissään. Kun ne loppuvat, keskustellaan uskosta, mitä se todella merkitsee.
Noinkin täyteen astiaan, mitä Solarilla on, ei mahdu enää tippaakaan Jumalan armoa. - solari
joka päivä kirjoitti:
Minä olen aikoja sitten tehnyt parannuksen myös Solarin edustamasta itsevanhurskaudesta. Olen paennut omaa pyhyyttäni Kristuksen turviin.
Solari on hyvä ja jatkaa omissa eväissään. Kun ne loppuvat, keskustellaan uskosta, mitä se todella merkitsee.
Noinkin täyteen astiaan, mitä Solarilla on, ei mahdu enää tippaakaan Jumalan armoa.Hyvinpä pystyt päättelemään sen että olen käsityksesi mukaan vanhurskauttanut itseni. Pidän aivan luonnollisena että noudatan ts. teen tiettyjä asioita ja joitakin jätän tekemättä. Mutta en pidä niistä numeroa, että ne ainoastaan antaisivat toivon paremmasta paikasta tulevaisuudessa. Minulle Jeesuksen sanat Isän TAHDOSTA on iso asia, yhtä iso kuin Jeesuksen teotkin ja kaikki opetus. En mielestäni ole valmis poistamaan sieltä mitään oleellista oppia, jokainen tietenkin ymmärtää asioiden kokonaisuuden ehkä hieman eri tavalla.
Jumalan ARMO on se suurin asia, josta kaikki on riippuvaisia koska kukaan ei tiedä varmasti pelastuksesta. Mitä sinne isoon kirjaan on kirjoitettu viimeisellä tuomiolla. Silloinhan tapahtuu se jako kahteen, on vain toivo paremmasta.
Minun eväspakissani on Jeesuksen Opetus ja Jumalan Tahto lisättynä oman mitättömän erehtyväisen mielen Halu Oppia tuntemaan ja ymmärtämään paremmin sanaa. Näin minä nämä asiat sisäistän nyt. - Faktio
ole.. kirjoitti:
pelastunut, koska teoistasi tällä palstalla näkyy vain halpamaisuus ja pahansuopuus.
En ole väittänytkään että pelastuisin omilla teoillani.
- suomi53
solari kirjoitti:
Usko ilman tekoja on kuollut !Olen kanssasi samaa mieltä. Uskonhan juuri tulisi
näkyä siinä, että autat apua tarvitsevia. Jo vertauksessa Laupiaasta Samarialaisesta käy ilmi, että jopa pappi kulki ohi tarjoamatta apua, vaikka näki toisen tuskissaan ja hänen avuntarpeensa. Sitten tuli tämä laupias samarialainen, jota ei pidetty minkään arvoisena.
Hän sitoi lähimmäisensä haavat, vei hänet majataloon ja maksoi majatalon isännälle, että hän huolehtisi tästä hänen poissa ollessaan ja lupasi vielä maksaa takaisin tullessaan mitä vielä kuluisi. Vai oliko tämä laupias samarialainen itse Jeesus Kristus, joka halusi opettaa näin meitä ihmispoloisia, että meidän tulee rakastaa lähimmäisiämme, olivat he sitten ketä tahansa. Ensimmäisenä tulee mieleen itse Herra, meidän kaikkien Vapahtaja, joka tahtoo pitää huolen kaikista "kurjimmistakin" ihmisistä.
Tämän kirjoitti eräs "mormoni", joita ei pidetä edes kristittyinä.
- Reilusti kristitty
Pitää uskoa että on syntinen (perisynti jne).
Jeesus pelasti sinut kuolemallaan.
Jos uskot Jeesuksen pelastukseen ja siihen että hän on neitseestä syntynyt Jumalan poika, vältyt perisynnin seuraukselta eli kuolemalta ja tulet elämään ikuisesti kärsimättä sitten kun ruumiit ylöstemmataan.
Kyse ei ole taivaasta tai hyvistä teoista tai rakkaudesta vaan tuosta mitä kerroin.
Jos et allekirjoita tuota, et ole kristitty.- muu-utta...
..muistetaanpa kaikki,mitä meille tapahtuu viimeisellä tuomiolla: jako vuohiin ja lampaisiin.eli.Minun oli nälkä ja jano jne. ja te annoitte minulle/ette antaneet...yhdelle näistä minun vähimmistäni...tämä Jeesuksen Sana pakkaa välillä minulta/meiltä unohtumaan.Loppupäätelmä tästä on,että usko ilman tekoja on tosiaankin kuollutta uskoa.Muistetaan tämä.
- Wariska
Tietenkin sitä toivoisi, että sarjamurhaajat ja Hitler ja Stalin ja pedofiilit eivät sinne pääsisi ja että ne vain kuoltuaan haihtuisivat maailmankaikkeudesta, mutta kun se ei vaan niin mene.
Koska ei ole olemassa synnitöntä ihmistä, niin Jumalan ja paholaisen välisessä sielujen keruu kilpailussa tällä hetkellä Jumala olisi aivan kauheasti häviöllä. Mutta olen sitä mieltä, että taivaaseen me kaikki ollaan menossa jos emme ole aivan hirveitä tehneet.
Ja kuka se meistä pystyy sanomaan, että mikä se on se niin suuri synti, että Jumala sanoo STOP, eläppäs tänne tule, sinua Lucifer kutsuu. Luciferkin oli aikoinaan Jumalan enkeli ja hänestä tuli kuitenkin pahis. Loppujen lopuksi, kun Jumala voittaa tämän taistelun sieluista, niin Luciferin on pakko palata takaisin ja tuoda mukanaan kaikki kaappaamansa sielut ja niin ollaan koko remmi taivaan riemuissa.- christian_29
Jos ihminen EI USKO ja EI EDES HALUA USKOA Jeesukseen, tai Taivaaseenkaan ja pilkkaa.. pilkkaa.. Kerta toisensa jälkeen nauraa päälle ja pilkkaa, sillon se kolahtaa omaan nilkkaan koska Täydellinen Rakkaus EI VOI PAKOTTAA Uskomaan, joten ei myöskään pakota Taivaan Iloon ketään.
Tässä ollaan taas tasapuoleisia. Kyllä pitää olla pimeä pää jos ei muuta tahdokaan kuin pärjätä omillaan ja pitää uskiksia vintistä pimeinä, vajaa-älyisinä.
Meidän kieltäjien tähden Jeesus kuoli ja ylösnousi valmistamaan paikat Taivaan autuuteen. Kaikille! Vaikka ihminen ei muuta tekisi kuin pilkkaisi, Jumala EI kiellä Pelastusta ja Armoa. On suuri sääli jos ihminen kaikin keinoin sen itseltään torjuu ja väkisinjättäytyy Armahduksen ulkopuolelle. - Wariska
christian_29 kirjoitti:
Jos ihminen EI USKO ja EI EDES HALUA USKOA Jeesukseen, tai Taivaaseenkaan ja pilkkaa.. pilkkaa.. Kerta toisensa jälkeen nauraa päälle ja pilkkaa, sillon se kolahtaa omaan nilkkaan koska Täydellinen Rakkaus EI VOI PAKOTTAA Uskomaan, joten ei myöskään pakota Taivaan Iloon ketään.
Tässä ollaan taas tasapuoleisia. Kyllä pitää olla pimeä pää jos ei muuta tahdokaan kuin pärjätä omillaan ja pitää uskiksia vintistä pimeinä, vajaa-älyisinä.
Meidän kieltäjien tähden Jeesus kuoli ja ylösnousi valmistamaan paikat Taivaan autuuteen. Kaikille! Vaikka ihminen ei muuta tekisi kuin pilkkaisi, Jumala EI kiellä Pelastusta ja Armoa. On suuri sääli jos ihminen kaikin keinoin sen itseltään torjuu ja väkisinjättäytyy Armahduksen ulkopuolelle.Enhän sanonut mitää, etten usko Jumalaan?
Saitko sellaisen käsityksen? - christian_29
Wariska kirjoitti:
Enhän sanonut mitää, etten usko Jumalaan?
Saitko sellaisen käsityksen?En saanut sinusta käsitystä, ettet uskoisi ja kun vastasin, tarkoitin myös itseäni. Kun ei ole tämä omakaan pää sitä kristityn kiiltokuvaa nähnytkään - täysin toista ääripäätä mennään.
Rehellisesti silti vastasin, kuten asian Uskon ja ymmärrän. Eikös se niin ole, että Taivaaseen ei pääse mitään syntiä, eikä ihmisviisautta. Se on saastaistakin pahempaa! Ja kuitenkin Taivas on täynnä syntisiä!!:
Kaikenkarvaisia synnintekijöitä, joille Rakkaimmaksi elämässä tuli Jeesus! Syntisiä joille Armo kelpasi ja jotka parantajaa tarvitsivat. - Wariska
christian_29 kirjoitti:
En saanut sinusta käsitystä, ettet uskoisi ja kun vastasin, tarkoitin myös itseäni. Kun ei ole tämä omakaan pää sitä kristityn kiiltokuvaa nähnytkään - täysin toista ääripäätä mennään.
Rehellisesti silti vastasin, kuten asian Uskon ja ymmärrän. Eikös se niin ole, että Taivaaseen ei pääse mitään syntiä, eikä ihmisviisautta. Se on saastaistakin pahempaa! Ja kuitenkin Taivas on täynnä syntisiä!!:
Kaikenkarvaisia synnintekijöitä, joille Rakkaimmaksi elämässä tuli Jeesus! Syntisiä joille Armo kelpasi ja jotka parantajaa tarvitsivat.Kun ei ole olemassa synnitöntä ihmistä. Pieniä vauvoja lukuunottamatta, missäpä ne olisivat ehtineet syntiä tehdä.
Taivas olisi aika tyhjä, jos siellä olisi vain synnittömiä. - -I-
Wariska kirjoitti:
Kun ei ole olemassa synnitöntä ihmistä. Pieniä vauvoja lukuunottamatta, missäpä ne olisivat ehtineet syntiä tehdä.
Taivas olisi aika tyhjä, jos siellä olisi vain synnittömiä.Sinulla on väärä käsitys synnistä, jos sanot heitä synnittömiksi. Hekin ovat täysin turmeltuneita, eivät ole täydellisiä eivätkä rakasta Jumalaa koko sydämestään.
Taivaassa ei ole syntiä. Sinne mennään Kristuksen lahjavanhurskaudella. - sinulla
-I- kirjoitti:
Sinulla on väärä käsitys synnistä, jos sanot heitä synnittömiksi. Hekin ovat täysin turmeltuneita, eivät ole täydellisiä eivätkä rakasta Jumalaa koko sydämestään.
Taivaassa ei ole syntiä. Sinne mennään Kristuksen lahjavanhurskaudella.ei ole lapsia, olisi hirveätä olla sellaisten vanhempien lapsi, joiden mielestä jo pienet vauvat ovat täysin turmeltuneita.
- -I-
sinulla kirjoitti:
ei ole lapsia, olisi hirveätä olla sellaisten vanhempien lapsi, joiden mielestä jo pienet vauvat ovat täysin turmeltuneita.
Raamattu sanoo kaikkien olevan syntisiä jo sikiämisestä saakka. Haluan vain pitää ennemmin kiinni Jumalan sanasta kuin omista järkeilyistäni.
- oikeana,
-I- kirjoitti:
Raamattu sanoo kaikkien olevan syntisiä jo sikiämisestä saakka. Haluan vain pitää ennemmin kiinni Jumalan sanasta kuin omista järkeilyistäni.
jos miljoonat kastamattomina kuolleet vauvat tuomitaan helvetin tuleen?
- -I-
oikeana, kirjoitti:
jos miljoonat kastamattomina kuolleet vauvat tuomitaan helvetin tuleen?
Jumala väärin, jos hän vanhurskaudessaan tuomitsee helvetin ansainneen helvettiin?
Tämä on Raamatun ilmoitus. Siitä ei pääse yli. - -I-
-I- kirjoitti:
Jumala väärin, jos hän vanhurskaudessaan tuomitsee helvetin ansainneen helvettiin?
Tämä on Raamatun ilmoitus. Siitä ei pääse yli.sakramentit puuttuminen ei kaodta vaan sen halveksiminen.
- pidätkö
-I- kirjoitti:
Tämä on Raamatun ilmoitus. Siitä ei pääse yli.sinä itse oikeana miljoonien kastamattomien vauvojen tuomitemista helvettiin?
- -I-
pidätkö kirjoitti:
sinä itse oikeana miljoonien kastamattomien vauvojen tuomitemista helvettiin?
se on Jumalan pyhä päätös, niin tyydyn siihen, vaikka liha kapinoisikin vastaan
- sama..
-I- kirjoitti:
Tämä on Raamatun ilmoitus. Siitä ei pääse yli.helluntailaiset ystäväni pitävät lapsia viattomina. Niin minäkin.
- -I-
sama.. kirjoitti:
helluntailaiset ystäväni pitävät lapsia viattomina. Niin minäkin.
väärässä. Samoin sinä.
Kuinka uskallat ja kehtaat nousta Taivaallista Majesteettia vastaan!? Onko järkesi, oletko sinä, Jumalaa suurempi? - Nana-nam
-I- kirjoitti:
se on Jumalan pyhä päätös, niin tyydyn siihen, vaikka liha kapinoisikin vastaan
Totta niin totta. Emme me asialle mitään voi. kaikki kuuluu Jumalalle, myös päätösvalta.
Kaikkivaltias on Kaikkivaltias, ei Kaikkisalliva. - olevansa taivaallinen
-I- kirjoitti:
väärässä. Samoin sinä.
Kuinka uskallat ja kehtaat nousta Taivaallista Majesteettia vastaan!? Onko järkesi, oletko sinä, Jumalaa suurempi?majesteetti??
Salli mun nauraa.
Raamattu osoittaa selvästi, että vauvat perivät
taivaan. Jeesus itse sanoi lapsista:
Senkaltaisten on taivasten valtakunta.
Vieläpä Jeesus sanoo, että kukaan ei voi riistää
heitä Isän kädestä.
Aina on esiintynyt noita lapsenriistäjiä, jota te-
kevät oman oppinsa sellaiseksi, että vanhemmat
kastaisivat lapsensa helvetin pelosta.
Jos ei muuten, niin hätäkaste on hyvä peloite! - -I-
olevansa taivaallinen kirjoitti:
majesteetti??
Salli mun nauraa.
Raamattu osoittaa selvästi, että vauvat perivät
taivaan. Jeesus itse sanoi lapsista:
Senkaltaisten on taivasten valtakunta.
Vieläpä Jeesus sanoo, että kukaan ei voi riistää
heitä Isän kädestä.
Aina on esiintynyt noita lapsenriistäjiä, jota te-
kevät oman oppinsa sellaiseksi, että vanhemmat
kastaisivat lapsensa helvetin pelosta.
Jos ei muuten, niin hätäkaste on hyvä peloite!tuohon niin ehkä pääset kiristelemään hapaitasi...? En todellakaan toivo sitä. Vielä on aika luopua synneistä ja turvautua yksin Kristukseen!
Missään kohtaa Raamattua ei lue, että vauvat perisivät taivaan ja huom! se on SENKALTAISTEN eikä lapsien.
Herran pelko on kaiken viisauden alku. Se näkyy myös siinä, että tunnustutetaan Paavalin kanssa, että me ja jälkeläisemme olemme vihanlapsia emmekä luonnostamme tunne Jumalaa. Missä vaiheessa mukaasi perisynti sitten hyökkää ihmiseen vai ovatko ihmiset täysin synnittömiä? - Wariska
-I- kirjoitti:
Ei vauva voi tehdä syntiä syntymällä tänne maailmaan. Höpöhöpö.
Vauvat ovat puhtaita, koska heillä ei voi olla edes ajatuksen syntiä.
Aikuiset vaan ovat niin katkeria ja kateellisia, etteivät soisi edes vauvojen päästä taivaaseen.
Tuo jos mikä on todella paha synti ajatella vauvoista noin. - -I-
Wariska kirjoitti:
Aikuiset vaan ovat niin katkeria ja kateellisia, etteivät soisi edes vauvojen päästä taivaaseen.
Tuo jos mikä on todella paha synti ajatella vauvoista noin.on rationalisointi. Raamattu on hyvin selkeä tässä asiassa ja jos pidät omia järkeilyjäsi Jumalan sanaa suurempana niin se on todella murheellinen asia.
Vauvat eivät ole puhtaita, koska he ovat läpikotaisen saastuneita synnistä, kuten mekin. Tämä näkyy mm. siinä etteuvät he rakasta Jumalaa yli kaiken ja ole täydellisiä niin kuin Taivaallinen Isä on.
Tuskin kukaan haluaa tuomita lapsia helvettiin, mutta Jumalan sana menee kaiken edelle. Tulee muistaa fraasi: Sakramentin puuttuminen ei kadota vaan sen halvekseminen. - -I-
Nana-nam kirjoitti:
Totta niin totta. Emme me asialle mitään voi. kaikki kuuluu Jumalalle, myös päätösvalta.
Kaikkivaltias on Kaikkivaltias, ei Kaikkisalliva.tulla aina vähän valikoiden kiihkoilemaan erinäisiin kiinnostaviin ketjuihin ;)
- raakalainen olet!
-I- kirjoitti:
tuohon niin ehkä pääset kiristelemään hapaitasi...? En todellakaan toivo sitä. Vielä on aika luopua synneistä ja turvautua yksin Kristukseen!
Missään kohtaa Raamattua ei lue, että vauvat perisivät taivaan ja huom! se on SENKALTAISTEN eikä lapsien.
Herran pelko on kaiken viisauden alku. Se näkyy myös siinä, että tunnustutetaan Paavalin kanssa, että me ja jälkeläisemme olemme vihanlapsia emmekä luonnostamme tunne Jumalaa. Missä vaiheessa mukaasi perisynti sitten hyökkää ihmiseen vai ovatko ihmiset täysin synnittömiä?Ei riitä, että tuomitset lapset helvettiin , vaan
panet minutkin samaan paikkaan!
Sinussa näkyy oikein hyvin, että olet VIHAN LAPSI, kun tuomitse kaikki , jotka uskovat Jeesuksen
lupaukseen, helvettiin.
"Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta"
Mistä teikäläisiä oikein sikiää? - noin tyhmä?
-I- kirjoitti:
on rationalisointi. Raamattu on hyvin selkeä tässä asiassa ja jos pidät omia järkeilyjäsi Jumalan sanaa suurempana niin se on todella murheellinen asia.
Vauvat eivät ole puhtaita, koska he ovat läpikotaisen saastuneita synnistä, kuten mekin. Tämä näkyy mm. siinä etteuvät he rakasta Jumalaa yli kaiken ja ole täydellisiä niin kuin Taivaallinen Isä on.
Tuskin kukaan haluaa tuomita lapsia helvettiin, mutta Jumalan sana menee kaiken edelle. Tulee muistaa fraasi: Sakramentin puuttuminen ei kadota vaan sen halvekseminen.Kirjoitat:
"Tämä näkyy mm. siinä etteuvät he rakasta Jumalaa yli kaiken ja ole täydellisiä niin kuin Taivaallinen Isä on."
Tuolla perusteella ei kukaan pääse taivaaseen. Et sinäkään!
Sinun ongelmasi on tyhmyys! - -I-
raakalainen olet! kirjoitti:
Ei riitä, että tuomitset lapset helvettiin , vaan
panet minutkin samaan paikkaan!
Sinussa näkyy oikein hyvin, että olet VIHAN LAPSI, kun tuomitse kaikki , jotka uskovat Jeesuksen
lupaukseen, helvettiin.
"Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta"
Mistä teikäläisiä oikein sikiää?että joudut helvettiin. Painotin nimenomaan sitä, että toivottavasti käännyt tästä harhastasi ja omistat pelastuksen Kristuksessa.
Tietenkin voit pelastua myös tuossa harhassasi, jos Jumala sen käsittämättömässä armossaan suo. Väärään oppiin ehdoin tahdoin pitäytyminen vastoin Raamatun selviä totuuksia on kuitenkin pelastuksen kannalta hyvin vanhingollista, koska ne voivat hyvinkin karkoittaa PH:n ja silloin uskosta tulee vain järjellistä totena pitämistä.
Jokainen joka turvaa Kristukseen pelastuu. Se on sitten toinen asia varjeltuuko uskossa. - sekoilet?
-I- kirjoitti:
että joudut helvettiin. Painotin nimenomaan sitä, että toivottavasti käännyt tästä harhastasi ja omistat pelastuksen Kristuksessa.
Tietenkin voit pelastua myös tuossa harhassasi, jos Jumala sen käsittämättömässä armossaan suo. Väärään oppiin ehdoin tahdoin pitäytyminen vastoin Raamatun selviä totuuksia on kuitenkin pelastuksen kannalta hyvin vanhingollista, koska ne voivat hyvinkin karkoittaa PH:n ja silloin uskosta tulee vain järjellistä totena pitämistä.
Jokainen joka turvaa Kristukseen pelastuu. Se on sitten toinen asia varjeltuuko uskossa.Olet vaahdonnut, että liha ei voi kääntyä.
Pitää vain odottaa niin kauan, että Jumala kääntää!!!! - -I-
noin tyhmä? kirjoitti:
Kirjoitat:
"Tämä näkyy mm. siinä etteuvät he rakasta Jumalaa yli kaiken ja ole täydellisiä niin kuin Taivaallinen Isä on."
Tuolla perusteella ei kukaan pääse taivaaseen. Et sinäkään!
Sinun ongelmasi on tyhmyys!ymmärtää väärin.
Kukaan ei nimenomaan pääse omilla teoillaan tai viattomuudellaan taivaaseen. Kukaan ei voi täyttää Jumalan lakia täydellisesti, Kristusta lukuunottamatta. Syntisyys näkyy juuri rakkaudettomuutena ja vajavaisuutena.
Me pääsemme taivaaseen kun uskolla omistamme Kristuksen sijaisvanhurskauden omaksemme. Lapset pääsevät tästä osallisiksi kasteessa. Hekin ovat itsessään helvetin ansainneita ja tämä näkyy siinä, että lapset eivät myöskään täytä Jumalan pyhää lakia. - -I-
sekoilet? kirjoitti:
Olet vaahdonnut, että liha ei voi kääntyä.
Pitää vain odottaa niin kauan, että Jumala kääntää!!!!Jumalan armosta sinä tietenkin käännyt synneistäsi. Meidän tulee erottaa kääntyminen Kristuksen puoleen, joka tapahtuu ajallisesti silloin kun usko syntyy ja pahoista teoista ja harhoista kääntyminen, joka kuuluu kristityn vaellukseen.
Eka on puhdasta monergismia, jälkimmäisessä ihminen kamppailee Jumalan armon avulla syntiä vastaan. - sotkea Raamatun
-I- kirjoitti:
väärässä. Samoin sinä.
Kuinka uskallat ja kehtaat nousta Taivaallista Majesteettia vastaan!? Onko järkesi, oletko sinä, Jumalaa suurempi?ilmoitusta.
Paavali julistaa:
"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta
nyt Hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN
KAIKKIALLA ON TEHTÄVÄ PARANNUS."
Sinun mukaasi kukaan ei voi tehdä parannusta, vaan
pitää odotella, että Jumala sen tekee. - kaikki ihan kohdallaan?
-I- kirjoitti:
ymmärtää väärin.
Kukaan ei nimenomaan pääse omilla teoillaan tai viattomuudellaan taivaaseen. Kukaan ei voi täyttää Jumalan lakia täydellisesti, Kristusta lukuunottamatta. Syntisyys näkyy juuri rakkaudettomuutena ja vajavaisuutena.
Me pääsemme taivaaseen kun uskolla omistamme Kristuksen sijaisvanhurskauden omaksemme. Lapset pääsevät tästä osallisiksi kasteessa. Hekin ovat itsessään helvetin ansainneita ja tämä näkyy siinä, että lapset eivät myöskään täytä Jumalan pyhää lakia.Vai että vauvat ovat helvetin ansanneita????????
Raamattuhan sanoo, että lapset ovat Jumalan lahja.
Jumalako antaa helvetin lahjoja????
Vielä ehdit päivystykseen tutkituttamaan pääsi.
Sinäkö olet nyt täyttänyt Jumalan Pyhän lain!!!! - -I-
sotkea Raamatun kirjoitti:
ilmoitusta.
Paavali julistaa:
"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta
nyt Hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN
KAIKKIALLA ON TEHTÄVÄ PARANNUS."
Sinun mukaasi kukaan ei voi tehdä parannusta, vaan
pitää odotella, että Jumala sen tekee.Minä väitän, että tuo Paavalin "evankelinen kehoitus" vaikuttaa parannuksen, koska se on Jumalan sanaa, joka vetää ihmistä puoleensa.
En ole mikään hurmahenki, joka odottaa suoraa yhteyttä taivaaseen vaan uskon, että Jumala on sitonut itsensä sanaan ja sakramentteihin. - -I-
kaikki ihan kohdallaan? kirjoitti:
Vai että vauvat ovat helvetin ansanneita????????
Sinäkö olet nyt täyttänyt Jumalan Pyhän lain!!!!Substanssi on kyllä hyvä, Jumalan luoma asia, mutta aksidenssi on täysi turmeltuneisuus lakeemuksen tähden. Aadamin kautta kaikki ovat syyllisiä, pienet vauvatkin, mutta Kristuksessa on vapaus.
Kannattaisi tarkistaa kielenkäyttöäsi. - parannukseen,
-I- kirjoitti:
Minä väitän, että tuo Paavalin "evankelinen kehoitus" vaikuttaa parannuksen, koska se on Jumalan sanaa, joka vetää ihmistä puoleensa.
En ole mikään hurmahenki, joka odottaa suoraa yhteyttä taivaaseen vaan uskon, että Jumala on sitonut itsensä sanaan ja sakramentteihin.elleivät kuulijat nouse ja tee parannusta???
Eihän pelkkä sana saa ketään liikkeelle, vaan ih-
misten on vapaaehtoisesti lähettävä.
Mutta sinähän olet opettanut, että kasteessa ihminen
saa syntinsä anteeksi.
Eihän Paavali kehoittanut noita ihmisiä kasteelle!!! - kannattaisi
-I- kirjoitti:
Substanssi on kyllä hyvä, Jumalan luoma asia, mutta aksidenssi on täysi turmeltuneisuus lakeemuksen tähden. Aadamin kautta kaikki ovat syyllisiä, pienet vauvatkin, mutta Kristuksessa on vapaus.
Kannattaisi tarkistaa kielenkäyttöäsi.tarkastaa kielenkäyttöäsi, kun tuomitset pienet,
viattomat vauvat HELVETTIIN.
Halveksit Jeesuksen lupausta:
"Senkaltaisten on taivasten valtakunta".
Miten sinä voit puhua "ystävällisyydestä"???? - -I-
parannukseen, kirjoitti:
elleivät kuulijat nouse ja tee parannusta???
Eihän pelkkä sana saa ketään liikkeelle, vaan ih-
misten on vapaaehtoisesti lähettävä.
Mutta sinähän olet opettanut, että kasteessa ihminen
saa syntinsä anteeksi.
Eihän Paavali kehoittanut noita ihmisiä kasteelle!!!Room. 10:17
"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
Ap. t. 2:37 "Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?" 38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.""
Alkukielen mukaan parannuksen teko liittyy kasteeseen. - -I-
kannattaisi kirjoitti:
tarkastaa kielenkäyttöäsi, kun tuomitset pienet,
viattomat vauvat HELVETTIIN.
Halveksit Jeesuksen lupausta:
"Senkaltaisten on taivasten valtakunta".
Miten sinä voit puhua "ystävällisyydestä"????Pyrin puhumaan mahdollisimman asiallisesti kuten kristitylle kuuluu. Kristitylle kuuluu tuoda myös Jumalan sanan totuuksia esille ja tämä nyt sattuu olemaan sellainen.
Se on nimenomaan SENKALTAISTEN eli jokin lapsen ominaisuus on ihanteellinen ja se on sanan vastaanottaminen ilman filosofointia. - harhauttaa!!!
-I- kirjoitti:
Room. 10:17
Ap. t. 2:37 "Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?" 38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.""
Alkukielen mukaan parannuksen teko liittyy kasteeseen.Paavali ei puhunut tuossa kasteesta mitään!!!!
Hänhän sanoo: 1. Kor 1:17
"Sillä ei Kristus lähettänyt minua kastamaan, vaan
evankeljumia julistamaan.""
Sinähän sekoilet kummasti. Ensin sanot:
Room. 10:17
Sitten nuljautat tuon kasteeksi.
Suosittelisin vieläkin sinulle päänuppisi tutkimusta. - kuin haukkuminen!
-I- kirjoitti:
Pyrin puhumaan mahdollisimman asiallisesti kuten kristitylle kuuluu. Kristitylle kuuluu tuoda myös Jumalan sanan totuuksia esille ja tämä nyt sattuu olemaan sellainen.
Se on nimenomaan SENKALTAISTEN eli jokin lapsen ominaisuus on ihanteellinen ja se on sanan vastaanottaminen ilman filosofointia.Tuomita viattomat vauvat helvettiin, ja mitätöidä
Jeesuksen puheet.
Voitko sanoa, mitä lahkoa edustat, että tiedän
kiertää kaukka tuollaiset! - -I-
kuin haukkuminen! kirjoitti:
Tuomita viattomat vauvat helvettiin, ja mitätöidä
Jeesuksen puheet.
kiertää kaukka tuollaiset!Jeesus sanoo, että usko kautta pelastutaan, mutta poikkeuksena lapset, jotka pelastivat, koska ovat viattomia.
Nyt ei käy lastenkaltaisuus - jatkuvasti Jeesuksen
Wariska kirjoitti:
Tuo jos mikä on todella paha synti ajatella vauvoista noin.sanoja!!!
"Te teette minun sanani tyhjiksi perinnäissääntöjen-
ne tähden". Matt 15:6, sanoi Jeesus. - hyihyihyi
kaikki ihan kohdallaan? kirjoitti:
Vai että vauvat ovat helvetin ansanneita????????
Sinäkö olet nyt täyttänyt Jumalan Pyhän lain!!!!Mieti vähän tyyliäsi!
Nimimerkki I kirjoittaa asiallisesti, mutta sinä herjaat. Et raukka pysty edes argumentoimaan. - aitoluterilainen
jatkuvasti Jeesuksen kirjoitti:
sanoja!!!
"Te teette minun sanani tyhjiksi perinnäissääntöjen-
ne tähden". Matt 15:6, sanoi Jeesus.Mitä Jeesuksen sanaa on halveksittu siinä, että tuodaan esille Jumalan sana???
Missä raamattu opettaa, että lapsille on oma tiensä taivaaseen, uskon sijasta viattomuus ja pyhyys?
Olen kiinnostunut kuulemaan. - tyylikästä tuomita
hyihyihyi kirjoitti:
Mieti vähän tyyliäsi!
Nimimerkki I kirjoittaa asiallisesti, mutta sinä herjaat. Et raukka pysty edes argumentoimaan.vauvat helvettiin?
- rautalangasta??
aitoluterilainen kirjoitti:
Mitä Jeesuksen sanaa on halveksittu siinä, että tuodaan esille Jumalan sana???
Missä raamattu opettaa, että lapsille on oma tiensä taivaaseen, uskon sijasta viattomuus ja pyhyys?
Olen kiinnostunut kuulemaan.Nimim. -I- siteeraa tuota Hebr 11:6
"Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen."
mutta jättää jakeen kesken.
Sehän jatkuu: "Sillä joka Jumalan tykö TULEE, täy-
tyy uskoa... ja että hän palkitsee ne, jotka häntä
etsivät."
Siis tääsä puhutaan niistä, jotka etsivät ja yrittävät tulla Jumalan tykö.
Vauvan ei tavitse tulla, koska hän ON JO JUMALAN
TYKÖNÄ!
Jeesushan itse sanoi:
Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI,
se ei pääse sinne sisälle."
Lapsi on siis JO SISÄLLÄ!!!!!!
Ilman mitään kasteseremonioita.
Selviskö? - Kasteenarmossa...
rautalangasta?? kirjoitti:
Nimim. -I- siteeraa tuota Hebr 11:6
etsivät."
TYKÖNÄ!
Jeesushan itse sanoi:
Selviskö?Itsellesi voit vääntää rautalangasta.
Miten noin suuri tyhmyys ja itsevarmuus voivatkaan pesiä samassa päässä? Selitä mulle!!!
------------
Nimim. I siteeraa aivan oikein.
Lapsen kaltaisuus:
Ole sitten lapsen kaltainen, ja usko Jumalan sana!
Pointtihan on siinä, että sinä järkeilet toisen tien taivaaseen. Mitään muuta tietä ei ole kuin usko Kristukseen.
Lapsen viattomuudesta ei todista yksikään kohta Raamatusta.
Lapsen esikuvallisuus oli siinä, että he tahtovat uskoa sanaa.
Jeesus ei heitä kastanut, sillä hän oli itse kasteen sakramentti.
Nyt hän on läsnä seurakunnassaan, valmis ottamaan lapsia vastaan Pyhässä Kasteessa sanansa ja Henkensä kautta.
Nyt sinä teet tuosta Jumalan tykö tulemisesta jonkun periaatteen. Aivan tolkutonta. Peruste onkin siis oma tekeminen, kuten aina "ratkaisukristillisyydessä", tuleminen, upottaminen tms. järkeily ja teko. Ei ole uskoa sellainen! - Jumalan sanaa.
Kasteenarmossa... kirjoitti:
Itsellesi voit vääntää rautalangasta.
Miten noin suuri tyhmyys ja itsevarmuus voivatkaan pesiä samassa päässä? Selitä mulle!!!
------------
Nimim. I siteeraa aivan oikein.
Lapsen kaltaisuus:
Ole sitten lapsen kaltainen, ja usko Jumalan sana!
Pointtihan on siinä, että sinä järkeilet toisen tien taivaaseen. Mitään muuta tietä ei ole kuin usko Kristukseen.
Lapsen viattomuudesta ei todista yksikään kohta Raamatusta.
Lapsen esikuvallisuus oli siinä, että he tahtovat uskoa sanaa.
Jeesus ei heitä kastanut, sillä hän oli itse kasteen sakramentti.
Nyt hän on läsnä seurakunnassaan, valmis ottamaan lapsia vastaan Pyhässä Kasteessa sanansa ja Henkensä kautta.
Nyt sinä teet tuosta Jumalan tykö tulemisesta jonkun periaatteen. Aivan tolkutonta. Peruste onkin siis oma tekeminen, kuten aina "ratkaisukristillisyydessä", tuleminen, upottaminen tms. järkeily ja teko. Ei ole uskoa sellainen!Sanot:
"Jeesus ei heitä kastanut, sillä hän oli itse kasteen sakramentti"
Etkö ole lukenut Raamatusta, että Jeesus KASTOI niitä, jotka uskoivat Häneen!!!!!
Joh 3:22, 4:1
Miksi Jeesus antoi ehtoollista?
Eikö Hän ollutkaan ehtoollisen sakramentti????
Jeesus todistaa monessa kohden, että lapset ovat kelvolliset taivaaseen, vaikka jotkut lapsen-
vihaajat koettavat tehdä heistä syntisä.
Matt 18:10
"Katsokaa, ettette HALVEKSU yhtäkään näistä pie-
nistä, sillä heidän enkelinsä näkee aina taivaal-
lisen Isäni kasvot."
Te yritätte vanhempien teoilla vanhurskauttaa
sellaisen, joka on JO autuas! - ja täyttä toistoa
Jumalan sanaa. kirjoitti:
Sanot:
"Jeesus ei heitä kastanut, sillä hän oli itse kasteen sakramentti"
Etkö ole lukenut Raamatusta, että Jeesus KASTOI niitä, jotka uskoivat Häneen!!!!!
Joh 3:22, 4:1
Miksi Jeesus antoi ehtoollista?
Eikö Hän ollutkaan ehtoollisen sakramentti????
Jeesus todistaa monessa kohden, että lapset ovat kelvolliset taivaaseen, vaikka jotkut lapsen-
vihaajat koettavat tehdä heistä syntisä.
"Katsokaa, ettette HALVEKSU yhtäkään näistä pie-
nistä, sillä heidän enkelinsä näkee aina taivaal-
lisen Isäni kasvot."
Te yritätte vanhempien teoilla vanhurskauttaa
sellaisen, joka on JO autuas!Höpöhöpö-
Jeesus asetti kasteen ylönsnousemisensa jälkeen.
Sitä ennen hän kastoi parannuksen kasteella.
Kyllä, sen kaltaisten on taivasten valtakunta, ei lapseuden tähden, vaan sanan kuulemisen ja sanan uskomisen tähden.
Siksi hän kieltää sinuakin estämästä lapsia tulemasta kasteelle, aivan kuten hän kielsi opetuslapsiakin estämästä.
Näytä nyt sitten, missä on lapsille ilmoitettu se aikuisista poikkeava tie taivaaseen. - vastaus..
kuin haukkuminen! kirjoitti:
Tuomita viattomat vauvat helvettiin, ja mitätöidä
Jeesuksen puheet.
kiertää kaukka tuollaiset!Jeesus sanoo normaalin ihmisen omatunnossa, etteivät lapset ole ansainneet kidutusta, ja vain mielisairas tai ihmishirviö on tästä eri mieltä.
- Wariska
-I- kirjoitti:
on rationalisointi. Raamattu on hyvin selkeä tässä asiassa ja jos pidät omia järkeilyjäsi Jumalan sanaa suurempana niin se on todella murheellinen asia.
Tuskin kukaan haluaa tuomita lapsia helvettiin, mutta Jumalan sana menee kaiken edelle. Tulee muistaa fraasi: Sakramentin puuttuminen ei kadota vaan sen halvekseminen.Jumala on antanut vauvan syntyä tähän maailmaan, että pienokainen joutuisi helvettiin, ilman, että hänellä itsellään on siihen osaa tai arpaa. Toisin sanoen, vauva ei voi vaikuttaa siihen, että hän joutuu helvettiin. Eikö se ole epäreilua? Onko Jumala epäreilu?
Kissan viikset. Olet ilkeä ja rakkaudeton ihminen.
En halveksi Jumalaa missään tapauksessa ja minun Jumalani rakastaa niitä pieniään ja ottaa heidät luokseen ilman ihmisten keksimiä tyhmiä sakramentteja.
Ne sakramentit ovat ihmisestä ja vielä miehistä, jotka ovat oleet mitä luultavammin poikamiehiä ja joille lapset ja niiden sielut ovat olleet yhdentekeviä.
Mies, joka on tullut isäksi, ei keksi sellaisia tyhmiä sakramentteja, että vauvat joutuvat helvettiin. - Wariska
rautalangasta?? kirjoitti:
Nimim. -I- siteeraa tuota Hebr 11:6
etsivät."
TYKÖNÄ!
Jeesushan itse sanoi:
Selviskö?Kiitos sinulle!
Hallelujaa tuolle Raamatun kohdalle. - Wariska
ja täyttä toistoa kirjoitti:
Höpöhöpö-
Jeesus asetti kasteen ylönsnousemisensa jälkeen.
Sitä ennen hän kastoi parannuksen kasteella.
Kyllä, sen kaltaisten on taivasten valtakunta, ei lapseuden tähden, vaan sanan kuulemisen ja sanan uskomisen tähden.
Siksi hän kieltää sinuakin estämästä lapsia tulemasta kasteelle, aivan kuten hän kielsi opetuslapsiakin estämästä.
Näytä nyt sitten, missä on lapsille ilmoitettu se aikuisista poikkeava tie taivaaseen.Etkö antaisi lasten mennä taivaaseen?
Miksi? - Wariska
tyylikästä tuomita kirjoitti:
vauvat helvettiin?
Kristityt aikuiset ovat niin katkeraa porukkaa, etteivät halua, että vauvoilla olisi oma polku taivaaseen.
Eihän voi olla niin, että Jumala tahallaan lähettää tänne pienen ja sitten ottaa siltä heti hengen ja pistää Luciferille paluupostissa.
Kristittyjen jumala on paha ja tuomion jumala. Minun Jumalani on heikkoja ja pieniä ja köyhiä rakastava Jumala. - Raamattu ylin
Wariska kirjoitti:
Etkö antaisi lasten mennä taivaaseen?
Miksi?Niin täydellisen typerä kysymys, että täytyy ihmetellä!
Minä en ole Jumala! Todistan vain Hänen sanastaan, joka asettuu sinun ihmisluulojasi vastaan.
Viattomia ihmisiä ei ole! - Wariska
Raamattu ylin kirjoitti:
Niin täydellisen typerä kysymys, että täytyy ihmetellä!
Minä en ole Jumala! Todistan vain Hänen sanastaan, joka asettuu sinun ihmisluulojasi vastaan.
Viattomia ihmisiä ei ole!Mikään kysymys ei ole typerä!
Se on typerä, joka ei vastaa suoraan kysymykseen.
Sinä et todellakaan ole Jumala ja se sana, mitä yrität Jumalan sanaksi sanoa, on vain sinun käsitys Hänen sanastaan.
Vauvat ovat viattomia, sillä Jeesus on heidän syntinsä jo sovittanut kuolemaala heidän puolestaan.
Mietippä uudelleen niitä Raamatun kohtia.
Mitä sinä sanoisit äidille, joka on vauvansa menettänyt? Tuohon kysymykseen et uskalla vastata, vai mitä? Uskallatko oikean totuuden edessä, lasketella Raamatun lauseita, jotka olet omalla tavallasi ymmärtänyt?
- päästä taivaaseen
on kuolla!
Kyllä se pappi siunaa kaikki taivaaseen, jos nimi
on kirkon kirjoissa.- sinä
luulet.
- L.-M.
Vaikka useimmat tähän keskusteluun osallistuvat sinulle toitottavatkin vääriä tietoja, itse Raamatussa lukee selvästi präntättynä, että ikuiseen pelastukseen vaaditaan elävä usko Kolmiyhteiseen Jumalaan eli Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, kaste ja hyviä tekoja.
Ilman hyviä tekoja pelkkä usko on kuollut eikä siis pelasta (ks. Jaakobin kirje, 2 luku).- christian_29
Nämä mainitsemasi hyvät teot ovat Jumalan Ennaltavalmistamia. Sellaiset seuraavat uudestisyntyneen elämää ja tulevat huomaamatta.
Ei siihen lihallisia ponnisteluja tarvita, yhtään enempää kuin uudestisyntymiseenkään. - ..kyllä...
christian_29 kirjoitti:
Nämä mainitsemasi hyvät teot ovat Jumalan Ennaltavalmistamia. Sellaiset seuraavat uudestisyntyneen elämää ja tulevat huomaamatta.
Ei siihen lihallisia ponnisteluja tarvita, yhtään enempää kuin uudestisyntymiseenkään...ihan totta.Sillä viimeisellä tuomiolla myös pyhät kysyvät Jeesukselta:"missä me näimme sinut alasti ja vaatetimme jne jne.Eli he eivät ole tienneet/huomanneet hyviä tekojaan lähimmäiselle.
- bvgfrdwq
Huvittavaa jankutusta.
- Nasse.
että nuo taivasjutut ja jeesukset ovat pelkkää satua joilla hitaita ja elämän perustotuuksia kestämättömiä uunotetaan.
Taivas on täällä ja nyt, ellet tee siitä helvettiä jollain taikauskolla tai muulla hölmöilyllä. - Wariska
Rikkailla on varmaankin vaikeaa päästä taivaaseen, ainakin Raamatun mukaan. Eikö siellä jossakin kohdassa sanota, että rikkailla on yhtä vaikeaa päästä taivaaseen, kuin kamelilla päästä neulansilmästä läpi.
- Luterilainen....
Sinun argumenttisi loppuivat, siinä ongelma.
Näen ylimielisyyttä, johon annettujen vastausten perusteella ei olisi aihetta.- Wariska
Miksi Raamatun lauseet ovat joskus tärkeitä ja joskus eivät?
Onko se kiinni siitä, kuka tulkitsee ja miten tulkitsee?
Onko taivaaseen pääseminen tulkinnallinen juttu?
Mikä on argumentti?
Kenen argumenteille hymyilit?
- Christian kaksysi
Sulta loppuivat argumentit. Siinä ongelma.
- christian_29
mitkäs argumentit tällä kertaa?
- wariska sinäkin
Etkö huomaa, Wariska, ettei sinulla ole ainuttakaan, ei edes yhtä (1) sanaa Raamatusta juttujesi tueksi.
Sinä tuet uskosi siihen, mitä hautaustoimistossa äidille sanotaan!!
Ihan huuhaata!- Wariska
Mitä oikein urputat?
Onko uskonto tarkoitettu kaikille ihmisille vai vain teologian tuntijoille?
Mitä se hautaustoimisto tähän liittyy? Mitä tekemistä on hautaustoimistolla siihen, että haluan tietää mitä luterilaiseksi itseään kutsuva kristitty sanoo äidille, jonka vauva on kuollut? Eihän siihen hautaustoimistoa käsittääkseni tarvita.
Siunaako luterilainen pappi kuolleen vauvan helvettiin? - kinaaaaamista
Wariska kirjoitti:
Mitä oikein urputat?
Onko uskonto tarkoitettu kaikille ihmisille vai vain teologian tuntijoille?
Mitä se hautaustoimisto tähän liittyy? Mitä tekemistä on hautaustoimistolla siihen, että haluan tietää mitä luterilaiseksi itseään kutsuva kristitty sanoo äidille, jonka vauva on kuollut? Eihän siihen hautaustoimistoa käsittääkseni tarvita.
Siunaako luterilainen pappi kuolleen vauvan helvettiin?Eiks oikein leikkaa, vai!
Sun ideas peruste näkyy olevan hautaustoimistossa, koska jatkuvasti vedät esiin sitä, mitä sanoa äidille, kun vauvaa pistetään arkkuun.
Oikea perusta on Jumalan sana: lapsi on syntinen kuten muutkin, pelastuu vain uskon kautta, kuten muutkin.
Tämä käsitys perustuu jumalansanaan, ei arkkuteoriaan. - Wariska
kinaaaaamista kirjoitti:
Eiks oikein leikkaa, vai!
Sun ideas peruste näkyy olevan hautaustoimistossa, koska jatkuvasti vedät esiin sitä, mitä sanoa äidille, kun vauvaa pistetään arkkuun.
Oikea perusta on Jumalan sana: lapsi on syntinen kuten muutkin, pelastuu vain uskon kautta, kuten muutkin.
Tämä käsitys perustuu jumalansanaan, ei arkkuteoriaan.Et uskalla totuuden edessä sanoa, sitä että olet kylmä ja ilkeä ihminen surevalle lähimmäisellesi.
- -I-
En jaksa vastata jokaiseen viestiin erikseen, joten kirjoittelen tähän yleisiä suuntaviivoja:
- Omatunto voi erehtyä ja se on paikoitellen hyvin pimeä langenneella ihmisellä.
Wariskan logiikkaa noudattaen kukaan ei saisi joutua helvettiin, koska sinne joutuminen voi kuulostaa meistä ikävältä.
Järki ja omatunto tulee sitoa Raamattuun.
- Raamattu opettaa selkeästi, että joka ikinen ihminen maailman alusta loppuun saakka pelastuu yksin Kristuksen tähden uskon kautta. Näin myös lapset, jotka eivät ole syntisen tilansa tähden viattomia coram Deo.
- Olemme eksyneet pois kristinuskosta, jos järkeilemme paremman opin tai pelastustien kuin Raamattu antaa.
- Jeesus on sovittanut kaikkien synnit jo 2000v. sitten. Tuo hellarien argumentti, että Jeesus olisi jollakin erikoisella tavalla sovittanut lapsien synnit on vailla Raamattupohjaa.
- Usko saadaan armovälineiden kautta. Lapsille se on kaste (Joh. 3: 5).- Wariska
mitä todella vaikeassa tilanteessa olevat ihmiset sanovat tuohon hyvän ihmisen yhteenvetoon.
Ihmiset, joilla ei elämässä ole ollut kovinkaan vaikeita aikoja, voivat puhua tuollaista kieltä. Niistä vaikeuksista, mitä monet ihmiset kohtaavat, monet ilman omaa syytään, teillä ei, ystävät rakkaat, ole mitään tietoa ja niinpä te voitte, Raamatun sanaa kopioiden, tuomita ihmiset kadotukseen.
Teistä on hauskaa leikkiä tuomion jumalanne tuomion enkeleitä ja pitää itseänne parempina ihmisinä. Ja vedota joka lähtöön, että en se minä, vaan jumalanne raamatussa. - -I-
Wariska kirjoitti:
mitä todella vaikeassa tilanteessa olevat ihmiset sanovat tuohon hyvän ihmisen yhteenvetoon.
Ihmiset, joilla ei elämässä ole ollut kovinkaan vaikeita aikoja, voivat puhua tuollaista kieltä. Niistä vaikeuksista, mitä monet ihmiset kohtaavat, monet ilman omaa syytään, teillä ei, ystävät rakkaat, ole mitään tietoa ja niinpä te voitte, Raamatun sanaa kopioiden, tuomita ihmiset kadotukseen.
Teistä on hauskaa leikkiä tuomion jumalanne tuomion enkeleitä ja pitää itseänne parempina ihmisinä. Ja vedota joka lähtöön, että en se minä, vaan jumalanne raamatussa.Jumalan sana kuitenkin pysyy. Sinä vetoat järkeen ja tunteisiin. Raamattuperustelut puuttuvat.
Kristityn vanhemman kastamattomilla lapsilla on mahdollisuuksia, jos intentiot ovat olleet kohdallaan.
Edelleen: Sakramentin puuttuminen ei kadota vaan halveksiminen.
Voisit nyt antaa Raamatusta esimerkkejä, että lapsilla on omat tiet taivaaseen - Wariska
-I- kirjoitti:
Jumalan sana kuitenkin pysyy. Sinä vetoat järkeen ja tunteisiin. Raamattuperustelut puuttuvat.
Kristityn vanhemman kastamattomilla lapsilla on mahdollisuuksia, jos intentiot ovat olleet kohdallaan.
Edelleen: Sakramentin puuttuminen ei kadota vaan halveksiminen.
Voisit nyt antaa Raamatusta esimerkkejä, että lapsilla on omat tiet taivaaseenmainitaan, että jos vanhempien intentiot ovat kohdallaan?
- argumentointia...
Wariska kirjoitti:
Teistä on hauskaa leikkiä tuomion jumalanne tuomion enkeleitä ja pitää itseänne parempina ihmisinä. Ja vedota joka lähtöön, että en se minä, vaan jumalanne raamatussa.täysin asiatonta ja tolkutonta argumentointia.
mikset julista, että kaikki pääsevät taivaaseen!
ei kukaan tule sitten pahalle mielelle! - -I-
Wariska kirjoitti:
mainitaan, että jos vanhempien intentiot ovat kohdallaan?
Voin myöntää, että asia on aika hankala, mutta minulla on kohtalainen vastaus tai oikeastaan Franz Pieperillä on johon minä hieman nojasin. En kuitenkaan kirjoita sitä ennen kuin osoitat minulle oman kantasi raamatullisuuden monilla varmoilla jakeilla. Kiitos.
On turhauttavaa vastata koko ajan sinun uusiin ja uusiin kysymyksiin saamatta itse mihinkään vastausta.
- Faktio
Myös lapsi uskoo Jumalaan, koska hän on Jumalan luoma. Siksi lapsikin pelastuu.
- -I-
ettei kukaan tunne luonnostaan Jumalaa. Lapset eivät siis usko.
Unohdat tyystin lankeemuksen vaikutukset. - SepeDeus
-I- kirjoitti:
ettei kukaan tunne luonnostaan Jumalaa. Lapset eivät siis usko.
Unohdat tyystin lankeemuksen vaikutukset.selvästi, että Jeesus on SOVITTANUT MAAILMAN SYNNIN.
Siinä meni myös perisynti.
Ainoastaan taipumus syntiin periytyy!
Pitääkö Jeesuksen mennä uudestaan ristille, ennenkuin te uskotte?
2. Kor 5:19
"Sillä Jumala oli Kristuksessa JA SOVITTI MAAILMAN
itsensä kanssa, eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."
Tekä vaan luette lapsille heidän rikkomuksensa!
Miksi lastenvihaajat eivät usko edes Jeesuksen
omia sanoja:
"Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta.Mark 10:14
"Katsokaa, etette halveksu yhtäkään näistä pie-
nistä, sillä heidän enkelinsä taivaassa näkevät
aina minun taivaallisen Isäni kasvot."
Jer 1:5 "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennen kuin sinä
äidistä synnyit, minä sinut pyhitin,"
Jes 49:1
"Herra on minut kutsunut hamasta äidinkohdusta saakka: hamasata äidin helmasta hän on minun nimeni maininnut."
Ps 106:38
"He vuodattivat VIATONTA verta, poikiensa ja tyttäriensä verta, uhraten heidät epäjumalille."
Ps 103:17
"Mutta Herran armo pysyy iankakkisesta iankaikki-
seen, niille, jotka Häntä pelkäävät, ja hänen
vanhurskautensa lastten lapsille."
Ps 22:11
"Sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni
saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini
kohdusta."
Hes 18:20
"poika ei kanna isän syntivelkaa."
Raamattu osoittaa selvästi, että jokaisen on kuol-
tava OMAN syntivelkansa tähden, ei sen tähen,
mitä Aadam tai Eeva tai vanhemmat ovat tehneet.!
Hes 18:4
"Se sielu, joka syntiätekee, sen on kulotava"
Jokainen tuomitaan TEKOJENSA mukaan. Ei sen mukaan
mitä vanhemmat ovat tehneet tai jättäneet teke-
mättä, Ilm 20:12.
Nimim. -I- ei välitä ollenkaan, mitä Raamattu
sanoo, vaan uskoo sokeasti Lutherin harhaoppeihin. - -I-
SepeDeus kirjoitti:
selvästi, että Jeesus on SOVITTANUT MAAILMAN SYNNIN.
omia sanoja:
Jer 1:5 "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennen kuin sinä
"Herra on minut kutsunut hamasta äidinkohdusta saakka: hamasata äidin helmasta hän on minun nimeni maininnut."
"He vuodattivat VIATONTA verta, poikiensa ja tyttäriensä verta, uhraten heidät epäjumalille."
kohdusta."
sanoo, vaan uskoo sokeasti Lutherin harhaoppeihin.On mukavaa saada vihdoinkin jotain perusteluja.
Jeesus on totisesti sovittanut kaikki synnit. En kuitenkaan älyä logiikkaasi, että tämä poistaisi perisynnin. Ja eikö taipumus syntiin ole jo syntiä? Se ei ole Jumalasta.
Ei pidä vaan kaikki on jo täytetty. Lapsikin omistaa pelastuksen kun hänet kastetaan ja hänellä on täten usko Kristukseen.
"Miksi lastenvihaajat eivät usko edes Jeesuksen
omia sanoja:
"Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta.Mark 10:14 "
Nimenomaan "lastenkaltaisten" eli sellaisten, jotka uskovat Isän sanan. Jeesus ei sano kuitenkaan lapsia taivaskelpoisiksi itsessään.
"Matt 18:10
aina minun taivaallisen Isäni kasvot." "
Kristus on kuollut lastenkin tähden, joten heidätkin tulee saattaa osallisiksi anteeksiantmuksesta eikä kastetta saa estää.
"Jer 1:5 "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennen kuin sinä
"Herra on minut kutsunut hamasta äidinkohdusta saakka: hamasata äidin helmasta hän on minun nimeni maininnut." "
Tulee muistaa, että tässä puhutaan profeetta Jeremiasta/Jeasjasta jolla oli erityinen kutsu Jumalalta työhön. Siitä huolimatta, nämä kohdat eivät puhu profeetan synnittömyydestä.
"Ps 106:38
"He vuodattivat VIATONTA verta, poikiensa ja tyttäriensä verta, uhraten heidät epäjumalille.""
Raamattu puhuu viattomuudesta tai vanhurskaudesta kahdessa merkityksessä: coram Deo ja iustitia civilis. Lasten viattomuus kuuluu jälkimmäiseen, mutta Jumalan edessä he ovat kadotuksen ansainneita.
"Ps 22:11
kohdusta.""
Puhuu Kristuksesta.
"Hes 18:20
"poika ei kanna isän syntivelkaa." "
Jokainen on itse vastuussa synneistään. Perisynti on oma synti. - Luterilainen...
SepeDeus kirjoitti:
selvästi, että Jeesus on SOVITTANUT MAAILMAN SYNNIN.
omia sanoja:
kohdusta."
sanoo, vaan uskoo sokeasti Lutherin harhaoppeihin.Ihmettelen kovasti, millaista asian-vierestä-todistelua tämä SepeDeus harrastaa.
Esitetyt jakeet eivät liity lainkaan aiheeseen.
Heppoista todistelua, surullista!!!
2 Kor 5:19
So what?
Sovitusta emme voi omistaa muuten kuin uskon kautta, emme millään "viattomuudella".
KUKA NIIN ON TÄÄLLÄ SANONUT?
Perisyntihän ei ole Isältä perittyä. - Luterilainen....
-I- kirjoitti:
On mukavaa saada vihdoinkin jotain perusteluja.
Jeesus on totisesti sovittanut kaikki synnit. En kuitenkaan älyä logiikkaasi, että tämä poistaisi perisynnin. Ja eikö taipumus syntiin ole jo syntiä? Se ei ole Jumalasta.
Ei pidä vaan kaikki on jo täytetty. Lapsikin omistaa pelastuksen kun hänet kastetaan ja hänellä on täten usko Kristukseen.
omia sanoja:
Nimenomaan "lastenkaltaisten" eli sellaisten, jotka uskovat Isän sanan. Jeesus ei sano kuitenkaan lapsia taivaskelpoisiksi itsessään.
Kristus on kuollut lastenkin tähden, joten heidätkin tulee saattaa osallisiksi anteeksiantmuksesta eikä kastetta saa estää.
"Jer 1:5 "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennen kuin sinä
"Herra on minut kutsunut hamasta äidinkohdusta saakka: hamasata äidin helmasta hän on minun nimeni maininnut." "
Tulee muistaa, että tässä puhutaan profeetta Jeremiasta/Jeasjasta jolla oli erityinen kutsu Jumalalta työhön. Siitä huolimatta, nämä kohdat eivät puhu profeetan synnittömyydestä.
"He vuodattivat VIATONTA verta, poikiensa ja tyttäriensä verta, uhraten heidät epäjumalille.""
Raamattu puhuu viattomuudesta tai vanhurskaudesta kahdessa merkityksessä: coram Deo ja iustitia civilis. Lasten viattomuus kuuluu jälkimmäiseen, mutta Jumalan edessä he ovat kadotuksen ansainneita.
kohdusta.""
Puhuu Kristuksesta.
Jokainen on itse vastuussa synneistään. Perisynti on oma synti.Kiitos, todistelusi on asiallista.
Lapsenkaltaisuus ei todellakaan merkitse vaittomuutta ja synnittömyyttä, vaan halua
kuunnella Jumalaa ja Hänen sanaansa.
Jeesuksen ollessa maan päällä Hän otti lapsia syliinsä, opetti ja siunasi - ja nämä uskoivat.
Nyt se tapahtuu kasteessa.
Ollessaan maan päällä Hän oli itse kasteen sakramentti.
Jos kaste on vain vettä ja "upottamista" jää Kristuksen läsnäolo kokonaan tajuamatta; Hän on sanansa kautta läsnä, aivan kuten hän oli maan päällä ollessaan ottaessaan näitä lapsia syliinsä. - SepeDeus
-I- kirjoitti:
omia sanoja:
kohdusta.""
Puhuu Kristuksesta.
Jokainen on itse vastuussa synneistään. Perisynti on oma synti.että Raamattu ei tunne sanaa "perisynti".
Se on Augustinuksen keksintöä, ja Luther vielä
kehitti sitä lisää.
Syntitaipumus EI OLE SYNTI, vaan Jaak 1:15
"kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se
synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se
kuoleman."
Tämä syntitaipumus elää meidän lihassamme Room 7:18, mutta se ei vielä kadota ketään. Siksi vauvatkin ovat autuaita siihen saakka, kunnes
tekevät tietoisesti syntiä.
Hebr 2:14-15
"Koska siis lapsilla on liha ja veri, tuli hänkin
niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi,( siis
Hänessäkin oli taipumus syntiin. Jeesuskin olisi
voinut langeta!!!) että Hän kuoleman kautta ku-
kistaisi sen, jolla on kuolema hallussaan, siis
perkeleen, JA VAPAUTTAISI KAIKKI NE, JOTKA KUO-
LEMAN PELOSTA kautta koko elämänsä olivat olleet
orjuuden alaisia."
Kuoleman valta ja perkeleen valta ON VOITETTU!!!!
Ei lapsikasteella voida täydentää Jeesuksen täy-
dellistä sovitustyötä. "Se ON TÄYTTY!"
Jeesus palautti ihmisen samaan asemaan, kuin mitä
oli ennen syntiinlankeemusta.
Ainoastaan lankeemuksen ajallinen seuraus, ajallinen kuolema, säilyy, mutta kuolemakin on
voitettu.
Jeesus sanoi: Joka elää ja USKOO MINUUN, SE EI
IKINÄ KUOLE."
Luuletko todella, että Jesajalla ja Jeremialla olisi ollut eri tie pelastukseen, kuin muilla?
Missä niin on kirjoitettu.
Tuossahan sanottiin, että HE OLIVAT PYHITETTYJA!!!!! Ei siinä vielä puhuta kutsusta mitään!
Jos ihminen on viaton, niin hänon sitä nimenomaa
JUMALAN edessä, vaikka teetkin tyjhäksi Raamatun
selvän ilmoituksen.
Älä lausu väärää tuomiota!
Nythän sinä joutavia puhut:
"jokainen on itse vastuussa synneistään. Perisynti on oma synti."
Eikös sen perisynnin pitänyt olle seurausta Aadamin lankeemuksesta??????
Sinä olet valitettavasti hirttänyt itsesi tuohon
Augustiinuksen ja Lutherin oppiin niin tiukasti,
että et halua ymmärtää Raamatun selvää ilmoitusta armollisesta Jumalasta.
Ota nuo tuomion lasit pois silmiltäsi ja usko
Jumalan Sanaan! - lastenvihaajien ja
Luterilainen... kirjoitti:
Ihmettelen kovasti, millaista asian-vierestä-todistelua tämä SepeDeus harrastaa.
Esitetyt jakeet eivät liity lainkaan aiheeseen.
Heppoista todistelua, surullista!!!
2 Kor 5:19
So what?
Sovitusta emme voi omistaa muuten kuin uskon kautta, emme millään "viattomuudella".
KUKA NIIN ON TÄÄLLÄ SANONUT?
Perisyntihän ei ole Isältä perittyä.lastenmurhaajien ikioma palsta?
- -I-
SepeDeus kirjoitti:
että Raamattu ei tunne sanaa "perisynti".
kehitti sitä lisää.
kuoleman."
Tämä syntitaipumus elää meidän lihassamme Room 7:18, mutta se ei vielä kadota ketään. Siksi vauvatkin ovat autuaita siihen saakka, kunnes
orjuuden alaisia."
Ainoastaan lankeemuksen ajallinen seuraus, ajallinen kuolema, säilyy, mutta kuolemakin on
voitettu.
IKINÄ KUOLE."
Luuletko todella, että Jesajalla ja Jeremialla olisi ollut eri tie pelastukseen, kuin muilla?
Tuossahan sanottiin, että HE OLIVAT PYHITETTYJA!!!!! Ei siinä vielä puhuta kutsusta mitään!
selvän ilmoituksen.
Jumalan Sanaan!"että Raamattu ei tunne sanaa "perisynti".
kehitti sitä lisää. "
Raamattu ei tunne myöskään sanaa "kolminaisuus" yms. mutta se ei tarkoita etteikö asioita olisi siellä.
"Syntitaipumus EI OLE SYNTI, vaan Jaak 1:15
kuoleman." "
Opettele lisää Raamatun kielenkäyttöä! On erilaisia syntejä ja kun katsomme tätä jaetta kokonaisilmoituksen varassa, huomaamme, että tässä on kyseessä ulkonaiset synnit, teon synnit.
"Tämä syntitaipumus elää meidän lihassamme Room 7:18, mutta se ei vielä kadota ketään. Siksi vauvatkin ovat autuaita siihen saakka, kunnes
tekevät tietoisesti syntiä. "
Uskot todella, että synnistä turmeltuneet pääsevät taivaaseen?! Kohtahan puhuu erityisesti miten se meissä asuva turmellus vaikuttaa kaikki pahat teot. Teemme syntiä, koska olemme syntisiä.
orjuuden alaisia." Jeesus ei voinut langeta, koska Hän oli tosi Jumala. Tämä seikka ei poista sitä etteikö Häntä olisi todella koeteltu. Kristus tuli lihasta ja verstä osallisiksi. Syntisyys ei kuulu ihmisyyden substanssiin, mutta aksidenssi se on. Tämä aksidenssi puuttui Kristkselta.
"Kuoleman valta ja perkeleen valta ON VOITETTU!!!!
dellistä sovitustyötä. "Se ON TÄYTTY!" "
Tuota seuraten uskoakaan ei tarvita "täydentämään" sovitusta. Tällainen sovitus-kaste-vastakkainastettelu ei ole järkevää, koska Raamattu ei pidä niitä vastakohtina. Golgatalla hankittiin sovitus, sanassa ja sakramenteissa sitä jaetaan.
"Jeesus palautti ihmisen samaan asemaan, kuin mitä
voitettu. "
"Ei pidä paikkansa, muuten kuin imputaation suhteen. Jumala näkee meidät Kristuksessa täydellisinä, mutta tämän synnin ruumiin on tultava maaksi kunnes kirkastuneina nousemme Herran tykö.
uuletko todella, että Jesajalla ja Jeremialla olisi ollut eri tie pelastukseen, kuin muilla?
selvän ilmoituksen.
Älä lausu väärää tuomiota! "
En luule. Nuo kohdat eivät vaan puhu mitään pelastuksesta vaan profeetan virkaan pyhittämisestä. He olivat erotettuja muista tässä suhteessa.
Ei pidä paikkaansa. Room. 4 puhuu tästä hyvin suoraan.
"Eikös sen perisynnin pitänyt olle seurausta Aadamin lankeemuksesta?????? "
Tämä tauti ja synti on lankeemuksen tähden meissä, mutta samalla olemme itse vastuussa omasta pahuudestamme, joka meissä on.
"Sinä olet valitettavasti hirttänyt itsesi tuohon
Jumalan Sanaan!"
Minulla on hyvin armollinen Jumala, joka on sovittanut koko maailman synnin ja joka haluaa jokaisen pelatusta. - SepeDeus
-I- kirjoitti:
"että Raamattu ei tunne sanaa "perisynti".
kehitti sitä lisää. "
Raamattu ei tunne myöskään sanaa "kolminaisuus" yms. mutta se ei tarkoita etteikö asioita olisi siellä.
"Syntitaipumus EI OLE SYNTI, vaan Jaak 1:15
kuoleman." "
Opettele lisää Raamatun kielenkäyttöä! On erilaisia syntejä ja kun katsomme tätä jaetta kokonaisilmoituksen varassa, huomaamme, että tässä on kyseessä ulkonaiset synnit, teon synnit.
"Tämä syntitaipumus elää meidän lihassamme Room 7:18, mutta se ei vielä kadota ketään. Siksi vauvatkin ovat autuaita siihen saakka, kunnes
tekevät tietoisesti syntiä. "
Uskot todella, että synnistä turmeltuneet pääsevät taivaaseen?! Kohtahan puhuu erityisesti miten se meissä asuva turmellus vaikuttaa kaikki pahat teot. Teemme syntiä, koska olemme syntisiä.
orjuuden alaisia." Jeesus ei voinut langeta, koska Hän oli tosi Jumala. Tämä seikka ei poista sitä etteikö Häntä olisi todella koeteltu. Kristus tuli lihasta ja verstä osallisiksi. Syntisyys ei kuulu ihmisyyden substanssiin, mutta aksidenssi se on. Tämä aksidenssi puuttui Kristkselta.
"Kuoleman valta ja perkeleen valta ON VOITETTU!!!!
dellistä sovitustyötä. "Se ON TÄYTTY!" "
Tuota seuraten uskoakaan ei tarvita "täydentämään" sovitusta. Tällainen sovitus-kaste-vastakkainastettelu ei ole järkevää, koska Raamattu ei pidä niitä vastakohtina. Golgatalla hankittiin sovitus, sanassa ja sakramenteissa sitä jaetaan.
"Jeesus palautti ihmisen samaan asemaan, kuin mitä
voitettu. "
"Ei pidä paikkansa, muuten kuin imputaation suhteen. Jumala näkee meidät Kristuksessa täydellisinä, mutta tämän synnin ruumiin on tultava maaksi kunnes kirkastuneina nousemme Herran tykö.
uuletko todella, että Jesajalla ja Jeremialla olisi ollut eri tie pelastukseen, kuin muilla?
selvän ilmoituksen.
Älä lausu väärää tuomiota! "
En luule. Nuo kohdat eivät vaan puhu mitään pelastuksesta vaan profeetan virkaan pyhittämisestä. He olivat erotettuja muista tässä suhteessa.
Ei pidä paikkaansa. Room. 4 puhuu tästä hyvin suoraan.
"Eikös sen perisynnin pitänyt olle seurausta Aadamin lankeemuksesta?????? "
Tämä tauti ja synti on lankeemuksen tähden meissä, mutta samalla olemme itse vastuussa omasta pahuudestamme, joka meissä on.
"Sinä olet valitettavasti hirttänyt itsesi tuohon
Jumalan Sanaan!"
Minulla on hyvin armollinen Jumala, joka on sovittanut koko maailman synnin ja joka haluaa jokaisen pelatusta.noin ajattelematon voi olla? Sanot:
"Tuota seuraten uskoakaan ei tarvita "täydentämään" sovitusta"
Uskollahan me nimenomaa omistamme tuo valmiin pelastuksen!!!!!!
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut".
Sinä yrität omistaa sen vanhempiesi teoilla!
Valitettavasti kaiki eivät usko ja sen tähden jou-
tuvat kadotukseen Hebr 4:2.
Johannes kastaja täytettiin Pyhällä-Hengellä jo
äitinsä kohdussa. Ei kait Jumala olisi syntistä
ihmistä täyttänyt Hengellään???
Järkeäkin on lupa käyttää.
Vai oliko hänkin taas sinun mielestäsi poikkeus-
tapaus. Näinhän sinä sanot aina, kun joku ei
sovi sinin oppiisi.
Et näköjään tajua, että meidät tuomitaan TEKOJEMME
mukaan. Ei syntymämme tai vanhempiemme tekojen mukaan!!!
Ilm 20:12
"Ja kuolleet tuomittiin sen mukaan, mitä kirjoi-
hin oli kirjoitettu, TEKOJENSA MUKAAN".
Jumala on vanhurskas, ja siihenhän kuuluu, että
ihminen on vastuussa ainoastaan siitä, mitä hän
on tehnyt tietoisesti!
Ei oikeuslaitoskaan tuomitse vauvaa vanhempiensa
rikkeistä, vaikka tämä olisi ollut mukana esim, ylinopeutta ajaneessa autossa!
Sinä olet jotenkin jälkijunassa, jos uskot, että kasteessa pestään kaikki synti pois. Silloinhan olisi järkevintä kastaa ihminen vasta vähän ennen
kuolemaansa, kuten Augustinus teki!!!
Onko teitä paljon kirkon sisällä, jolla on noin julma Jumala? - Luterilainen....
SepeDeus kirjoitti:
että Raamattu ei tunne sanaa "perisynti".
kehitti sitä lisää.
kuoleman."
orjuuden alaisia."
voitettu.
IKINÄ KUOLE."
selvän ilmoituksen.
Jumalan Sanaan!Älä viitsi, kiltti SepeDeus, häärätä opettajana, kun ajattelusi ei oikein pääse pintaa syvemmälle.
>>Syntitaipumus EI OLE SYNTI, vaan Jaak 1:15
"kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman." >>>
HIMO JO ITSESSÄÄN ON SYNTI, JA HIMO ON PERINSYNNIN SEURAUSTA.
MITEN NYT KÄY TODISTELUSI???
>>>Kuoleman ja perkeleen valta ON VOITETTU>>>
No, saatko tähän vahvistusta uutistarjonnasta,
kuolemalla ja perkeleellä ei enää valtaa???
----------
>>> Ei lapsikasteella voida täydentää Jeesuksen täydellistä sovitustyötä>>>>
Jeesuksen sovintotyöstä voidaan tulla osalliseksi vain SANAN JA SAKRAMENTTIEN KAUTTA:
Ilman sanaa kukaan ei voi omistaa Jeesuksen sovintokuolemaa. Tämä sana tarjotaan lapselle kasteessa. - Sebedeusta "kiltiksi...
Luterilainen.... kirjoitti:
Älä viitsi, kiltti SepeDeus, häärätä opettajana, kun ajattelusi ei oikein pääse pintaa syvemmälle.
>>Syntitaipumus EI OLE SYNTI, vaan Jaak 1:15
"kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman." >>>
HIMO JO ITSESSÄÄN ON SYNTI, JA HIMO ON PERINSYNNIN SEURAUSTA.
MITEN NYT KÄY TODISTELUSI???
>>>Kuoleman ja perkeleen valta ON VOITETTU>>>
No, saatko tähän vahvistusta uutistarjonnasta,
kuolemalla ja perkeleellä ei enää valtaa???
----------
>>> Ei lapsikasteella voida täydentää Jeesuksen täydellistä sovitustyötä>>>>
Jeesuksen sovintotyöstä voidaan tulla osalliseksi vain SANAN JA SAKRAMENTTIEN KAUTTA:
Ilman sanaa kukaan ei voi omistaa Jeesuksen sovintokuolemaa. Tämä sana tarjotaan lapselle kasteessa.Sinusta ei valtettavasti voi sanoa samaa.
Harvoin enää nyky-päivinä tapaa tuollaisia sadisteja
jotka voivat olla noin julmia.
Varmaan kannatat Lutherin keskiaikaista tapaa,
että toisinajattelijatkin ja anabaptistit pitää
tappaa armahtavan jumalan nimessä.
Oletko katsonut kenties liikaa kauhuleffoja??? - Täysluterilainen
lastenvihaajien ja kirjoitti:
lastenmurhaajien ikioma palsta?
Voisitko olla asiallinen?
Nimimerkki SepeDeus näkyy hellareiden ja vastaavien tapaan sekoittavan yleisen vanhurskauden ja uskon vanhurskauden.
Kristus on todella sovittanut koko maailman, kaikkien synnit. Sen omistaminen ei kuitenkaan ole mahdollista ilman Jumalan sanaa.
Ilman Jumalan sanaa meillä ei ole kenelläkään Kristusta uskottavaksi.
Siksi ei pidä lapsiakaan estellä, vaan heidät pitää viedä kasteelle. - Täysluterilainen
Sebedeusta "kiltiksi... kirjoitti:
Sinusta ei valtettavasti voi sanoa samaa.
Harvoin enää nyky-päivinä tapaa tuollaisia sadisteja
jotka voivat olla noin julmia.
Varmaan kannatat Lutherin keskiaikaista tapaa,
että toisinajattelijatkin ja anabaptistit pitää
tappaa armahtavan jumalan nimessä.
Oletko katsonut kenties liikaa kauhuleffoja???Uskotko todellakin, että Jumala vaikuttaa tuon sinussa muhivan vihan ja kiukuttelun? Mieti, hyvä ihminen, mikä henki sinua kuljettaa!!
- kenessäkään vihaa,
Täysluterilainen kirjoitti:
Uskotko todellakin, että Jumala vaikuttaa tuon sinussa muhivan vihan ja kiukuttelun? Mieti, hyvä ihminen, mikä henki sinua kuljettaa!!
sillä Hän on rakkaus.
Tuo viha taitaa tarttua sinusta, kun olet täällä
julman oppisi kanssa. - -I-
SepeDeus kirjoitti:
noin ajattelematon voi olla? Sanot:
Sinä yrität omistaa sen vanhempiesi teoilla!
Valitettavasti kaiki eivät usko ja sen tähden jou-
tuvat kadotukseen Hebr 4:2.
Johannes kastaja täytettiin Pyhällä-Hengellä jo
sovi sinin oppiisi.
Et näköjään tajua, että meidät tuomitaan TEKOJEMME
hin oli kirjoitettu, TEKOJENSA MUKAAN".
Jumala on vanhurskas, ja siihenhän kuuluu, että
ihminen on vastuussa ainoastaan siitä, mitä hän
on tehnyt tietoisesti!
Ei oikeuslaitoskaan tuomitse vauvaa vanhempiensa
rikkeistä, vaikka tämä olisi ollut mukana esim, ylinopeutta ajaneessa autossa!
Sinä olet jotenkin jälkijunassa, jos uskot, että kasteessa pestään kaikki synti pois. Silloinhan olisi järkevintä kastaa ihminen vasta vähän ennen
Onko teitä paljon kirkon sisällä, jolla on noin julma Jumala?"noin ajattelematon voi olla? Sanot:
Sinä yrität omistaa sen vanhempiesi teoilla! "
Uskolla vastaanotetaan Kristuksen sovitustyö, joka pelastaa. En kiellä tätä. Halusin vain sanoa, ettei kaste vie mitään Kristuksen sijaistyöstä pois vaan kaste on evankeliumia. Samoin uskokaan ei täydennä tai lisää mitään.
Kaste ei ole vanhempien tai edes lapsen teko, vaan Jumalan suuri armolahja. Tiedäthän, että Raamatussa käytetään kasteen yhteydessä aina "Jumalallista passiivia" eli Jumala siis kastaa.
"Johannes kastaja täytettiin Pyhällä-Hengellä jo
sovi sinin oppiisi. "
Kyllä hyvinkin täytettiin. Ajatuksesi ovat todella pöyristyttäviä! Lähtikö Henki pois Johanneksesta kun hän alkoi tietoisesti tehdä syntiä? Vai pysyikö Henki hänessä ja hän toimi uskollisesti Herran profeettana. Logiikkasi mukaan Raamattu puhuu väärin kun se kertoo Kolmiyhteisen Jumalan asuvan meissä syntisissä kristityissä uskon kautta. Johannes oli erikoistapaus, koska toista tienvalmistajaa ei ole ollut eikä tule.
"Et näköjään tajua, että meidät tuomitaan TEKOJEMME
hin oli kirjoitettu, TEKOJENSA MUKAAN". "
Jumala kyllä palkitsee tekomme kirkkauksilla, mutta autuuden kanssa niillä ei ole tekemistä. Pahat tekomme ja pahuutemme opn meidän omaa vikaamme ja niinpä meidät tuomitaan ihan oikeudenmukaisesti. Vaikka Aadam lankesi, niin siitä seurannut turmelus on jokaisen omaa turmelusta omalla kohdalla.
"Sinä olet jotenkin jälkijunassa, jos uskot, että kasteessa pestään kaikki synti pois. Silloinhan olisi järkevintä kastaa ihminen vasta vähän ennen
Onko teitä paljon kirkon sisällä, jolla on noin julma Jumala?"
Uskon, että Jumala ei lue kastetulle syntejään Kristuksen tähden kun hän varjeltuu uskossa. Kasteeseen aina palataan uskossa ja siksi sitä ei ole syytä lykätä.
Jumala ei ole julma. Olen pahoillani, jos ainakin joiltain osin luonnollinen mielesi kapinoi tässä Raamattua vastaan. - SepeDeus
-I- kirjoitti:
"noin ajattelematon voi olla? Sanot:
Sinä yrität omistaa sen vanhempiesi teoilla! "
Uskolla vastaanotetaan Kristuksen sovitustyö, joka pelastaa. En kiellä tätä. Halusin vain sanoa, ettei kaste vie mitään Kristuksen sijaistyöstä pois vaan kaste on evankeliumia. Samoin uskokaan ei täydennä tai lisää mitään.
Kaste ei ole vanhempien tai edes lapsen teko, vaan Jumalan suuri armolahja. Tiedäthän, että Raamatussa käytetään kasteen yhteydessä aina "Jumalallista passiivia" eli Jumala siis kastaa.
"Johannes kastaja täytettiin Pyhällä-Hengellä jo
sovi sinin oppiisi. "
Kyllä hyvinkin täytettiin. Ajatuksesi ovat todella pöyristyttäviä! Lähtikö Henki pois Johanneksesta kun hän alkoi tietoisesti tehdä syntiä? Vai pysyikö Henki hänessä ja hän toimi uskollisesti Herran profeettana. Logiikkasi mukaan Raamattu puhuu väärin kun se kertoo Kolmiyhteisen Jumalan asuvan meissä syntisissä kristityissä uskon kautta. Johannes oli erikoistapaus, koska toista tienvalmistajaa ei ole ollut eikä tule.
"Et näköjään tajua, että meidät tuomitaan TEKOJEMME
hin oli kirjoitettu, TEKOJENSA MUKAAN". "
Jumala kyllä palkitsee tekomme kirkkauksilla, mutta autuuden kanssa niillä ei ole tekemistä. Pahat tekomme ja pahuutemme opn meidän omaa vikaamme ja niinpä meidät tuomitaan ihan oikeudenmukaisesti. Vaikka Aadam lankesi, niin siitä seurannut turmelus on jokaisen omaa turmelusta omalla kohdalla.
"Sinä olet jotenkin jälkijunassa, jos uskot, että kasteessa pestään kaikki synti pois. Silloinhan olisi järkevintä kastaa ihminen vasta vähän ennen
Onko teitä paljon kirkon sisällä, jolla on noin julma Jumala?"
Uskon, että Jumala ei lue kastetulle syntejään Kristuksen tähden kun hän varjeltuu uskossa. Kasteeseen aina palataan uskossa ja siksi sitä ei ole syytä lykätä.
Jumala ei ole julma. Olen pahoillani, jos ainakin joiltain osin luonnollinen mielesi kapinoi tässä Raamattua vastaan.toistemme ohi, vaan sinä olet omaksunut niin täysin
tuon julman ja epäraamatullisen opin lasten syntisyydestä, että et ymmärrä edes selviä Raamatunpaikkoja.
Et näköjään sinäkään ymmärrä, että vauvakaste on täysin ihmistekoinen yritys pelastaa pieni vauva.
Vahemmat päättävät milloin kaste suoritetaan.
Onko Jumalan toteltava heidän komentoaan.
Vanhemmat ja kummit kantavat vauvan.
Pappi pirskottelee vettä.
Mihin tässä Jumalaa tarvitaan?????
Herää jo!!
Missä vaiheesa on kysytty Jumalan tahtoa?
Jumalan lapseksi ei tulla pakollisen toimituksen
kautta, vaan:
Joh 1:12
"Mutta kaikille, jotka OTTIVAT HÄNET VASTAAN, Hän
antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille,
jotka uskovat."
Kasteesta ei ole mitään mainintaa.
Sinä lisäät omia olettamuksiasi Raamattuun.
Taas teet Johannes Kastajasta poikkeustapauksen.
Sinullahan niitä riittää. En ole väittänyt, että
Pyhä-Henki olisi poistunut hänestä. Puhut omiasi.
Etkö edes tajua, että tuo Ilm 20:12 puhuu JUURI
VIIMEISESTÄ TUOMIOSTA, jossa ihmiset tuomitaan
tekojensa mukaan!!
Ilm 21:8 kertoo, ketkä joutuvat kadotukseen,
EIKÄ SIINÄ OLE SANOTTU, ETTÄ KASTAMATTOMAT joutui-
sivat kadotukseen!!!!
Ainoastaan pelkurit, epäuskoiset jne....
Taidat kuulua noihin epäuskoisiin, kun taat tyhjäksi Jeesusksen ristinkuoleman ja sovituksen! - Luterilainen....
SepeDeus kirjoitti:
toistemme ohi, vaan sinä olet omaksunut niin täysin
tuon julman ja epäraamatullisen opin lasten syntisyydestä, että et ymmärrä edes selviä Raamatunpaikkoja.
Et näköjään sinäkään ymmärrä, että vauvakaste on täysin ihmistekoinen yritys pelastaa pieni vauva.
Herää jo!!
kautta, vaan:
jotka uskovat."
tekojensa mukaan!!
sivat kadotukseen!!!!
Taidat kuulua noihin epäuskoisiin, kun taat tyhjäksi Jeesusksen ristinkuoleman ja sovituksen!Evankeliumin sanan vaikutus ja merkitys ei
riipu siitä, kuka vie mihinkin kuulemaan tai
kastettavaksi.
Merkitys on siinä, että se on Jumalan sana.
Kun vanhemmat ja kummit kantavat, Jumalan sana ei voi olla Jumalan sanaa?? Outoa!
Johannes Kastaja ei ole poikkeustapaus?
Tarkoittaako SepeDeus, että kaikki lapset täytetään äitinsä kohdussa PH:llä?
Joh 1:12 toteutuu kasteessa, koska kaste on evankeliumia. - -I-
SepeDeus kirjoitti:
toistemme ohi, vaan sinä olet omaksunut niin täysin
Herää jo!!
kautta, vaan:
jotka uskovat."
tekojensa mukaan!!
sivat kadotukseen!!!!
Taidat kuulua noihin epäuskoisiin, kun taat tyhjäksi Jeesusksen ristinkuoleman ja sovituksen!tuossa yhdessä asiassa, mutta jos haluat sanaleikin verukkeella mollata minua, niin be my guest.
"Onko Jumalan toteltava heidän komentoaan. "
Jumala on itse sanassaan sitoutunut vaikuttamaan kasteessa, joten tässä ei Jumalaa pakoteta mihinkään vaan Hän tahtonsa mukaisesti lahjoittaa taivaan aarteet kastettavalle.
"Joh 1:12
jotka uskovat." "
Kasteessa lapsi saa Kristuksen lahjavanhurskauden omakseen (Joh. 3: 5). Jumala antaa voiman ottaa Hänet vastaan. Kukaan ei ole Jumalan lapsi omasta tahdostaan tai voimastaan.
"Sinä lisäät omia olettamuksiasi Raamattuun. "
Eikö tämä lasten viattomuus ole nyt sinun olettamuksesi, joka on räikeässä ristiriidassa Jumalan ilmoituksen kanssa?
"Taas teet Johannes Kastajasta poikkeustapauksen.
Pyhä-Henki olisi poistunut hänestä. Puhut omiasi."
Tottakai profeetat ovat poikkeuksia!! Pyhähän merkitsee mm. eroitettua ja nämä Jumalan miehet olivat nimenomaan erikoisesti tiettyyn palveluvirkaan erotettuja jo hamasta äidin kohdusta saakka. Kyllä väitit, jos seuraamme logiikkaasi, ettei Henki voi asua missään syntisessä vai oliko Kastaja mukaasi Kristuksen tavoin synnitön?
"Etkö edes tajua, että tuo Ilm 20:12 puhuu JUURI
tekojensa mukaan!!
sivat kadotukseen!!!!"
Me pääsemme taivaaseen Kristuksen vanhurskauden tähden. Siinä on kaikki teot meillä valmiina. Tämä lahja saadaan kasteessa.
"Taidat kuulua noihin epäuskoisiin, kun taat tyhjäksi Jeesusksen ristinkuoleman ja sovituksen!"
Miten niin teen?! Minä uskon, että kaikkien ihmisten synnit on sovitettu jo 2000v. sitten. Sovitus omistetaan omalle kohdalle uskolla. Vauvatkin tarvitsevat pelastavan uskon, koska Raamattu ei tee mitään poikkeuksia pelasutiessä, ja tämän he saavat kasteessa. - SepeDeus
-I- kirjoitti:
tuossa yhdessä asiassa, mutta jos haluat sanaleikin verukkeella mollata minua, niin be my guest.
"Onko Jumalan toteltava heidän komentoaan. "
Jumala on itse sanassaan sitoutunut vaikuttamaan kasteessa, joten tässä ei Jumalaa pakoteta mihinkään vaan Hän tahtonsa mukaisesti lahjoittaa taivaan aarteet kastettavalle.
"Joh 1:12
jotka uskovat." "
Kasteessa lapsi saa Kristuksen lahjavanhurskauden omakseen (Joh. 3: 5). Jumala antaa voiman ottaa Hänet vastaan. Kukaan ei ole Jumalan lapsi omasta tahdostaan tai voimastaan.
"Sinä lisäät omia olettamuksiasi Raamattuun. "
Eikö tämä lasten viattomuus ole nyt sinun olettamuksesi, joka on räikeässä ristiriidassa Jumalan ilmoituksen kanssa?
"Taas teet Johannes Kastajasta poikkeustapauksen.
Pyhä-Henki olisi poistunut hänestä. Puhut omiasi."
Tottakai profeetat ovat poikkeuksia!! Pyhähän merkitsee mm. eroitettua ja nämä Jumalan miehet olivat nimenomaan erikoisesti tiettyyn palveluvirkaan erotettuja jo hamasta äidin kohdusta saakka. Kyllä väitit, jos seuraamme logiikkaasi, ettei Henki voi asua missään syntisessä vai oliko Kastaja mukaasi Kristuksen tavoin synnitön?
"Etkö edes tajua, että tuo Ilm 20:12 puhuu JUURI
tekojensa mukaan!!
sivat kadotukseen!!!!"
Me pääsemme taivaaseen Kristuksen vanhurskauden tähden. Siinä on kaikki teot meillä valmiina. Tämä lahja saadaan kasteessa.
"Taidat kuulua noihin epäuskoisiin, kun taat tyhjäksi Jeesusksen ristinkuoleman ja sovituksen!"
Miten niin teen?! Minä uskon, että kaikkien ihmisten synnit on sovitettu jo 2000v. sitten. Sovitus omistetaan omalle kohdalle uskolla. Vauvatkin tarvitsevat pelastavan uskon, koska Raamattu ei tee mitään poikkeuksia pelasutiessä, ja tämän he saavat kasteessa.Jumala ei sitodu mihinkään sellaiseen "pelastusautomaattiin", minkä katolinen kirkko on keksinyt. Se on sinun turhaa toiveajatteluasi.
Tilanne Suomessakin todistaa, että Jumalalla ei ole
mitään tekemistä tuon lapsille väkisin suoritetun
kasteen kanssa.
Olisiko Jumalan työ noin huonoa, kun lähes kaikki
elävät täysin ilman Jumalaa.
Oletkohan hiukan sokea?
Kasteessa vauvaan yritetään pumpata väkisin "lahjavanhurskautta", mutta huonolla tuloksella.
Tuo lasten viattomuus käy hyvin ilmi tuosta jutusta, jonka kirjoitin kastepalstalle, joten kopion sen tänne:
Ompa mukava seurata, millaista keskustelua syntyy, kun tuo esille raamatullista totuutta.
Nuo kiivaat lapsikastefanit ummistavat silmänsä ja
ymmärryksensä kaikelle, mikä ei sovi heidän
kirkkonsa oppiin.
He toistavat noita samoja "raamatunpaikkoja", jotka
eivät mitenkään liity ko aiheeseen, mutta jotain
kun pitäisi löytää oppinsa tueksi, niin kaikki kelpaa.
Raamatussa on niin selvästi sanottu lasten kohtalosta, että täytyy olla sairas luonteeltaan, jos kuvittelee, että vanhurskas Jumala tyomitseisi
vauvat kadotukseen.
"Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä, sillä minä sanon teille, että heidän
enkelinsä taivaasa näkevät aina minun taivaallisen Isäni kasvot.
Jae 14
"Niin ei myöskään teidän taivaallinen Isänne tahto
ole, ETTÄ YKSIKÄÄN NÄISTÄ PIENISTÄ joutuisi ka-
dotukseen."
Jos kerran Jumalan tahto on ,ettei yksikään näistä pienistä joudu kadotukseen, niin mikä hin-
ku on joillakin yrittää saada heidät sinne väki-
sin.
Jumala toteuttaa tahtonsa ilman mitään vesi-
seremonioita. - -I-
SepeDeus kirjoitti:
Jumala ei sitodu mihinkään sellaiseen "pelastusautomaattiin", minkä katolinen kirkko on keksinyt. Se on sinun turhaa toiveajatteluasi.
kasteen kanssa.
Oletkohan hiukan sokea?
Kasteessa vauvaan yritetään pumpata väkisin "lahjavanhurskautta", mutta huonolla tuloksella.
Tuo lasten viattomuus käy hyvin ilmi tuosta jutusta, jonka kirjoitin kastepalstalle, joten kopion sen tänne:
Ompa mukava seurata, millaista keskustelua syntyy, kun tuo esille raamatullista totuutta.
kirkkonsa oppiin.
Raamatussa on niin selvästi sanottu lasten kohtalosta, että täytyy olla sairas luonteeltaan, jos kuvittelee, että vanhurskas Jumala tyomitseisi
vauvat kadotukseen.
"Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä, sillä minä sanon teille, että heidän
Jae 14
dotukseen."
Jos kerran Jumalan tahto on ,ettei yksikään näistä pienistä joudu kadotukseen, niin mikä hin-
sin.
seremonioita."Jumala ei sitodu mihinkään sellaiseen "pelastusautomaattiin", minkä katolinen kirkko on keksinyt. Se on sinun turhaa toiveajatteluasi.
kasteen kanssa.
Oletkohan hiukan sokea?"
Jumala sitoutuu moniin asioihin: mm. liittoihin ja Pyhää Raamattuun. Jos Jumala ei sitoisi itseään sanaansa, emme voisi olla mistään varmoja. Kaste on myös tällainen asia johon liittyy liiton lupaus.
Tilanne Suomessa on huono, mutta se ei johdu kasteen tehottomuudesta vaan siihen liittyvän kristillisen opetuksen ja kasvatuksen laiminlyömisestä.
"Nuo kiivaat lapsikastefanit ummistavat silmänsä ja
kirkkonsa oppiin.
kun pitäisi löytää oppinsa tueksi, niin kaikki kelpaa. "
Mitäköhän paikkoja tarkoitat? Mielestäni itse käytät juuri näitä Raamatun merkkihenkilöihin liittyviä lupauksia väärin oikeuttaaksesi oppisi lasten viattomuudesta.
"Raamatussa on niin selvästi sanottu lasten kohtalosta, että täytyy olla sairas luonteeltaan, jos kuvittelee, että vanhurskas Jumala tyomitseisi
vauvat kadotukseen. "
"En löydä kyllä tuollaisia kohtia yhtään kappaletta. Miten kävisi vastapainoksi: se joka ei usko tuomitaan kadotukseen?
sin."
Jumalan tahto on, että kaikki pelastuisivat. Kaikki eivät kuitenkaan pelastu, koska he eivät tunne evankeliumia ja torjuvat sen. Näin myös kastamattomat lapset. - Wariska
-I- kirjoitti:
omia sanoja:
kohdusta.""
Puhuu Kristuksesta.
Jokainen on itse vastuussa synneistään. Perisynti on oma synti.Tästä sen näkee, kuinka kaukana luterilaisuus on tavallisen ihmisen arjesta.
Luterilaisten jumala on Raamatun lauseissa ja teologiassa, josta tavallinen ihminen, joka ei ole akateemisesti sivistynyt, ymmärrä tuon taivaallista.
Vaaditaanko taivaaseen pääsyyn vielä akateeminen tutkintokin? Ei ihme, että vauvat eivät sinne sitten pääsekkään, eihän ne raukat mitään tutkintoja ole ehtineetkään suorittaa.
Eikö Jumalan ja Hänen sanansa pitäisi olla surevia lohduttavia ja rakastavia sanoja eikä heti tuomion sanoja tulvillaan. Ihmiselle ei anneta mitään toivoa.
Kyllä teillä nyt on sitten ihanaa ja mukavaa, kun te olette jo päässeet niin kauas tavallisen ihmisen arjesta. - Wariska
lastenvihaajien ja kirjoitti:
lastenmurhaajien ikioma palsta?
Ja mulla ei ole kuin muutama kaveri täällä, lasten ja vauvojen ja niiden äitien ja isien vihaajien palstalla, vastustamassa kanssani ilkeyksien määrää, jotka he Herran sanaksi vääristävät. APUA!
Anna Herra heidän nähdä valosi. - Wariska
Täysluterilainen kirjoitti:
Voisitko olla asiallinen?
Nimimerkki SepeDeus näkyy hellareiden ja vastaavien tapaan sekoittavan yleisen vanhurskauden ja uskon vanhurskauden.
Kristus on todella sovittanut koko maailman, kaikkien synnit. Sen omistaminen ei kuitenkaan ole mahdollista ilman Jumalan sanaa.
Ilman Jumalan sanaa meillä ei ole kenelläkään Kristusta uskottavaksi.
Siksi ei pidä lapsiakaan estellä, vaan heidät pitää viedä kasteelle.Mitä sitä sitten tekee?
Meneekö se vauva sitten minne, sinun mieletäsi? - Elwen
Wariska kirjoitti:
Ja mulla ei ole kuin muutama kaveri täällä, lasten ja vauvojen ja niiden äitien ja isien vihaajien palstalla, vastustamassa kanssani ilkeyksien määrää, jotka he Herran sanaksi vääristävät. APUA!
Anna Herra heidän nähdä valosi.tuskin kaipaat ateistin tukea.
Mutta jos pitäydytään tässä kristinuskon moraalisessa puolessa, niin onpa iljettävää ajatellakaan, että lapsia laitettaisiin helvettiin. Ihmisen, joka pitää sellaista Rakastavan Jumalan tekona, täytyy olla aika vinksahtanut.
Samoin olisi epäoikeudenmukaista, että toisiin jumaliin uskovat tai kokonaan uskomattomat joutuisivat ikuiseen kidutukseen siksi, että Jumala ei ole viitsinyt ilmaista itseään heille, vaan on korkeintaan lähettänyt toinen toistaan höyrypäisempiä hihhuleita kertomaan jotain satua Aatamista ja Eevasta. - riidanhaastaja
Wariska kirjoitti:
Anna Herra heidän nähdä valosi.Mikä sinun todellinen ongelmasi on?
Älä vaan vaivu psykoosiin!! - ON Trolli
riidanhaastaja kirjoitti:
Mikä sinun todellinen ongelmasi on?
Älä vaan vaivu psykoosiin!!etkö jo sitä huomaa! Entinen L-M.
- Wariska
ON Trolli kirjoitti:
etkö jo sitä huomaa! Entinen L-M.
Matkalaukkuko?
Peikkoko?
Trollaattori?
Olenpa hyvinkin trollaattori. Autan niitä ihmisiä, jotka eivät ilman apua tule toimeen ja siksipä ymmärränkin ihmisen arkea paremmin kuin teologiaa päntänneet luterilaiset, jotka pelkäävät katsoa totuutta silmiin. - V. - L.
Elwen kirjoitti:
tuskin kaipaat ateistin tukea.
Mutta jos pitäydytään tässä kristinuskon moraalisessa puolessa, niin onpa iljettävää ajatellakaan, että lapsia laitettaisiin helvettiin. Ihmisen, joka pitää sellaista Rakastavan Jumalan tekona, täytyy olla aika vinksahtanut.
Samoin olisi epäoikeudenmukaista, että toisiin jumaliin uskovat tai kokonaan uskomattomat joutuisivat ikuiseen kidutukseen siksi, että Jumala ei ole viitsinyt ilmaista itseään heille, vaan on korkeintaan lähettänyt toinen toistaan höyrypäisempiä hihhuleita kertomaan jotain satua Aatamista ja Eevasta."Mutta jos pitäydytään tässä kristinuskon moraalisessa puolessa, niin on iljettävää ajatellakaan, että lapsia laitetaan helvettin."
En minäkään pysty uskomaan, että pienet kastamattomat lapset joutuisivat helvettiin. Muistelen lukeneeni joltakin palstalta, jolla joku teologi vastasi ihmisten kysymyksiin ja jossa kysyttiin myös kastamattomina kuolleiden vauvojen kohtaloa, että tuohon kysymykseen ei tiedetä täysin selvää vastausta. Olisi luullut tuon teologinkin tietävän, jos se vastaus olisi niin selvä, kuin mitä jotkut tässä ketjussa ovat väittäneet.
"Samoin olisi epäoikeudenmukaista, että toisiin jumaliin uskovat tai kokonaan uskomattomat joutuisivat ikuiseen kidutukseen..."
Ikuisen piinan järveä on kutsuttu Gehennaksi ( eli helvetiksi ) Jerusalemin ulkopuolella olevan laakson mukaan, jossa vanhan Testamentin aikaan joskus uhrattiin myös ihmisiä. Laaksosta tuli savuava kaatopaikka, jonne juutalaiset heittivät jätteitä ja teloitettujen ihmisten ruumiit. Vähitellen laakson nimeä alettiin käyttää myös paikasta, jonne Jumala lähettää syntiset tuomiopäivänä.
Jos keskiajalla ja aikaisemminkin on uskottu tuommoiseen helvettiin, niin ei kai enää tarvitse. Luin lehdestä jokin aika sitten Helsingin luterilaisen ja ortodoksipiispan käsityksistä. Kumpikin oli sitä mieltä, että taivas merkitsisi Jumalan lähellä olemista ja helvetti kaukana olemista Jumalasta.
"Samoin olisi epäoikeudenmukaista, että toisiin jumaliin uskovat tai kokonaan uskomattomat joutuisivat ikuiseen kidutukseen siksi, että Jumala ei ole viitsinyt ilmaista itseään heille..."
Tuo ikuiseen kidutukseen uskominen kuuluu lähinnä kai keski- tai sitä vielä aikaisempaan aikaan. Sillä kai haluttiin lähinnä pelotella ihmisiä, että he parantaisivat tapansa. Luulisin, että nykyisin ei noin enää uskota. Itselleni olisi täysi mahdottomuus uskoa noin. - Hienoa, Hienoa
Wariska kirjoitti:
Matkalaukkuko?
Peikkoko?
Trollaattori?
Olenpa hyvinkin trollaattori. Autan niitä ihmisiä, jotka eivät ilman apua tule toimeen ja siksipä ymmärränkin ihmisen arkea paremmin kuin teologiaa päntänneet luterilaiset, jotka pelkäävät katsoa totuutta silmiin.Hienoa, älykästä taas kerran!
Sinä se meitä yhä vaan hemmottelet!
Mistä tämä suuri armo?
Harvoin tapaa noin henkevää ja argumenteissaan pätevää kristittyä! - Elw.
V. - L. kirjoitti:
"Mutta jos pitäydytään tässä kristinuskon moraalisessa puolessa, niin on iljettävää ajatellakaan, että lapsia laitetaan helvettin."
En minäkään pysty uskomaan, että pienet kastamattomat lapset joutuisivat helvettiin. Muistelen lukeneeni joltakin palstalta, jolla joku teologi vastasi ihmisten kysymyksiin ja jossa kysyttiin myös kastamattomina kuolleiden vauvojen kohtaloa, että tuohon kysymykseen ei tiedetä täysin selvää vastausta. Olisi luullut tuon teologinkin tietävän, jos se vastaus olisi niin selvä, kuin mitä jotkut tässä ketjussa ovat väittäneet.
"Samoin olisi epäoikeudenmukaista, että toisiin jumaliin uskovat tai kokonaan uskomattomat joutuisivat ikuiseen kidutukseen..."
Ikuisen piinan järveä on kutsuttu Gehennaksi ( eli helvetiksi ) Jerusalemin ulkopuolella olevan laakson mukaan, jossa vanhan Testamentin aikaan joskus uhrattiin myös ihmisiä. Laaksosta tuli savuava kaatopaikka, jonne juutalaiset heittivät jätteitä ja teloitettujen ihmisten ruumiit. Vähitellen laakson nimeä alettiin käyttää myös paikasta, jonne Jumala lähettää syntiset tuomiopäivänä.
Jos keskiajalla ja aikaisemminkin on uskottu tuommoiseen helvettiin, niin ei kai enää tarvitse. Luin lehdestä jokin aika sitten Helsingin luterilaisen ja ortodoksipiispan käsityksistä. Kumpikin oli sitä mieltä, että taivas merkitsisi Jumalan lähellä olemista ja helvetti kaukana olemista Jumalasta.
"Samoin olisi epäoikeudenmukaista, että toisiin jumaliin uskovat tai kokonaan uskomattomat joutuisivat ikuiseen kidutukseen siksi, että Jumala ei ole viitsinyt ilmaista itseään heille..."
Tuo ikuiseen kidutukseen uskominen kuuluu lähinnä kai keski- tai sitä vielä aikaisempaan aikaan. Sillä kai haluttiin lähinnä pelotella ihmisiä, että he parantaisivat tapansa. Luulisin, että nykyisin ei noin enää uskota. Itselleni olisi täysi mahdottomuus uskoa noin.nykyään taitaa uskoa mihinkään kidutushelvettiin, vaikka jonkinlaiseen korkeampaan voimaan ja kuoleman jälkeiseen elämään uskoisikin.
Kovin merkillinen on kuitenkin sellaisten uskovien käsitys hyvyydestä ja rakkaudesta, joiden mielestä kidutusta järjestävä Jumala on hyvä ja rakastava. Tosin perinteiseen kristinuskoon kuuluu käsitys syntiinlankeamisesta, ja sen koko ihmiskunnalle tuomasta ankarasta rangaistuksesta, jonka Jeesus sitten kärsi ihmisten edestä.
Muta voihan kristinuskoakin päivittää, siinä kuin kautta vuosituhansien uskonnot ovat muutenkin muokkautuneet muuttuvien olojen myötä, tosin yleensä hitaasti muun kehityksen perässä laahaten. - Nasse.
V. - L. kirjoitti:
"Mutta jos pitäydytään tässä kristinuskon moraalisessa puolessa, niin on iljettävää ajatellakaan, että lapsia laitetaan helvettin."
Tuo ikuiseen kidutukseen uskominen kuuluu lähinnä kai keski- tai sitä vielä aikaisempaan aikaan. Sillä kai haluttiin lähinnä pelotella ihmisiä, että he parantaisivat tapansa. Luulisin, että nykyisin ei noin enää uskota. Itselleni olisi täysi mahdottomuus uskoa noin.on aina yhtä virkistävää.
Joko olet lukenut sitaattini jutuistasi blogissani?
Potee vähän juttupulaa, pitäisiköhän käyttää hakua ja ammentaa samoja helmiä lisää... - Wariska
Hienoa, Hienoa kirjoitti:
Hienoa, älykästä taas kerran!
Sinä se meitä yhä vaan hemmottelet!
Mistä tämä suuri armo?
Harvoin tapaa noin henkevää ja argumenteissaan pätevää kristittyä!Kivaa, että lopultakin ymmärrät asiat oikein, siitä sen armon saat silmissäni.
Aivan nolottaa lukea tällaista kiitosta.
Kiitos itsellesi, mukavaa tavata tälläkin palstalla ihan tavallisia kristittyjä, jotka eivät odota mitään teologisia fraaseja.
Kaikkea hyvää sinulle. - V. - L.
Elw. kirjoitti:
nykyään taitaa uskoa mihinkään kidutushelvettiin, vaikka jonkinlaiseen korkeampaan voimaan ja kuoleman jälkeiseen elämään uskoisikin.
Kovin merkillinen on kuitenkin sellaisten uskovien käsitys hyvyydestä ja rakkaudesta, joiden mielestä kidutusta järjestävä Jumala on hyvä ja rakastava. Tosin perinteiseen kristinuskoon kuuluu käsitys syntiinlankeamisesta, ja sen koko ihmiskunnalle tuomasta ankarasta rangaistuksesta, jonka Jeesus sitten kärsi ihmisten edestä.
Muta voihan kristinuskoakin päivittää, siinä kuin kautta vuosituhansien uskonnot ovat muutenkin muokkautuneet muuttuvien olojen myötä, tosin yleensä hitaasti muun kehityksen perässä laahaten."Aika harva taitaa uskoa mihinkään kidutushelvettiin, vaikka jonkinlaiseen korkeampaan voimaan ja kuolemanjälkeiseen elämään uskoisikin."
Noin varmaankin on. Aika harva muutenkaan ajattelee mistään muustakaan asiasta niin kuin keskiajalla ajateltiin. Silloinhan yleensä hoidettiin ainakin hammassärkyä ja reumatismia polttamalla takassa hullunkaalin lehtiä, jotka taasen aiheuttivat hallusinaatioita. Tulee mieleen kysymys, mitä kaikkea ihmiset ovat saattaneet tehdä hallusinaatioiden vallassa.
Yleensä historian kirjoissa ei kerrota tuommoisista asioista. Kai sitten historiankirjoittajatkin ovat paremmin perehtyneitä siihen, mitä tehtiin, kuten esim. sotiin, kuin siihen, mistä ne tekemiset johtuivat tai siihen, miten tuolloin ihan käytännön tasolla tavalliset ihmiset elivät. - pakko kommentoida
Wariska kirjoitti:
Kivaa, että lopultakin ymmärrät asiat oikein, siitä sen armon saat silmissäni.
Aivan nolottaa lukea tällaista kiitosta.
Kiitos itsellesi, mukavaa tavata tälläkin palstalla ihan tavallisia kristittyjä, jotka eivät odota mitään teologisia fraaseja.
Kaikkea hyvää sinulle.Oletkohan tässäkään asiassa ymmärtänyt yhtään mitään? Ikävä kyllä et.
Elän Jumalan armossa, en sinun´. - -I-
Elw. kirjoitti:
nykyään taitaa uskoa mihinkään kidutushelvettiin, vaikka jonkinlaiseen korkeampaan voimaan ja kuoleman jälkeiseen elämään uskoisikin.
Muta voihan kristinuskoakin päivittää, siinä kuin kautta vuosituhansien uskonnot ovat muutenkin muokkautuneet muuttuvien olojen myötä, tosin yleensä hitaasti muun kehityksen perässä laahaten.Raamattu voi kenties puhua hyvin vertauskuvallisesti helvetin tuskista. En kuitenkaan hyväksy ajatusta, että Jumalasta kaukana oleminen olisi jotenkin pienempi paha kuin ikuinen tuli. Hylkääminen täytyy olla ihan hirveä kokemus, ja tekisi melkeen mieli sanoa, että paljon pahempi kuin tulijärvi, vaikka en voi sanoa asiaa absoluuttisena totuutena.
- Nasse.
V. - L. kirjoitti:
"Aika harva taitaa uskoa mihinkään kidutushelvettiin, vaikka jonkinlaiseen korkeampaan voimaan ja kuolemanjälkeiseen elämään uskoisikin."
Noin varmaankin on. Aika harva muutenkaan ajattelee mistään muustakaan asiasta niin kuin keskiajalla ajateltiin. Silloinhan yleensä hoidettiin ainakin hammassärkyä ja reumatismia polttamalla takassa hullunkaalin lehtiä, jotka taasen aiheuttivat hallusinaatioita. Tulee mieleen kysymys, mitä kaikkea ihmiset ovat saattaneet tehdä hallusinaatioiden vallassa.
Yleensä historian kirjoissa ei kerrota tuommoisista asioista. Kai sitten historiankirjoittajatkin ovat paremmin perehtyneitä siihen, mitä tehtiin, kuten esim. sotiin, kuin siihen, mistä ne tekemiset johtuivat tai siihen, miten tuolloin ihan käytännön tasolla tavalliset ihmiset elivät.voidaan kirjoittaa historiaan viitaten että aika harva ajattelee nykyisin kuten murto-osa ihmisistä ajatteli vuonna 2008.
Silloinhan nämä ihmiset uskoivat raamatun jumalaan ja osa jopa sotikin toisia samaan tai kilpailevaan jumalaan uskovia vastaan.
Samalla voidaan piirtää erilaisia kaavioita kuinka tuo jumalausko synnytettiin, sitä muokattiin, se muuttui geneerisemmäksi ja samalla lahkoutui, siirtyen lopulta mytologiaksi niiden mytologioiden joukkoon josta se oli plagioitu. - V.- L.
Nasse. kirjoitti:
on aina yhtä virkistävää.
Joko olet lukenut sitaattini jutuistasi blogissani?
Potee vähän juttupulaa, pitäisiköhän käyttää hakua ja ammentaa samoja helmiä lisää...Mitä tarkoitat rusinapulalteologialla? Mikä on sinusta se oikea teologia, jonka mukaisesti sinun mielestäsi pitäisi uskovien uskoa? Oletko sinä kasvanut ateistiperheessä vai teistiperheessä? Miksi olet niin pilkallinen toisin kuin sinä ajattelevia tai uskovia kohtaan? Suhtauduttiinko lapsuudenkodissasi samoin uskoviin kuin sinä teet nyt? Miksi et viihdy muiden ateistien parissa Ateismipalstalla? Vai onko siellä sinulle liian tylsää?
Voisit laittaa blogiisi myös keskustelupalstan, jonne voisi kirjoittaa. Etkö osaa itse kirjoittaa mitään omintakeista edes omaan blogiisi vaan vain haukkua toisten kirjoituksia. Koetko uskovien vainoamisen elämäntehtävänäsi? Yritätkö haukkumalla muuttaa maailmaa mieleisekseksesi? - Elw.
-I- kirjoitti:
Raamattu voi kenties puhua hyvin vertauskuvallisesti helvetin tuskista. En kuitenkaan hyväksy ajatusta, että Jumalasta kaukana oleminen olisi jotenkin pienempi paha kuin ikuinen tuli. Hylkääminen täytyy olla ihan hirveä kokemus, ja tekisi melkeen mieli sanoa, että paljon pahempi kuin tulijärvi, vaikka en voi sanoa asiaa absoluuttisena totuutena.
joka on tottunut uskomaan kuolemanjälkeiseen elämään, on varmaan vaikea ajatella, ettei mitään sellaista olekaan.
Uskaltaakohan tosiuskovainen edes toivoa, että helvetti olisi satua, vai olisiko se sen pelottavan ja tuomitsevan Jumalan järjestelyjen liiallista kritisointia? - Wariska
pakko kommentoida kirjoitti:
Oletkohan tässäkään asiassa ymmärtänyt yhtään mitään? Ikävä kyllä et.
Elän Jumalan armossa, en sinun´.Mikä sinä olet minun ymmärrystäni arvioimaan?
Ei se, että olet lukenut teologiaa ja Raamattua, tee sinusta niin hyvää ihmistä, että voit arvioida toisten älykkyyttä, varsinkaan, jos et ymmärrä ironiaa.
Sainpas sinut!!!!!!!!!!!!!!!!! - Anonyymi
SepeDeus kirjoitti:
Jumala ei sitodu mihinkään sellaiseen "pelastusautomaattiin", minkä katolinen kirkko on keksinyt. Se on sinun turhaa toiveajatteluasi.
kasteen kanssa.
Oletkohan hiukan sokea?
kirkkonsa oppiin.
vauvat kadotukseen.
Jae 14
dotukseen."
sin.
seremonioita.Sepedeus-noita täällä jo 7 v sitten
- ei..
riitä.
- .......
........
- Anonyymi
On Suotavaa, että USKOO JUMALAAN TAIVAALLISEEN ISÄÄN, JEESUKSEEN JUMALAN SANAAN, VAPAHTAJAAN, JOKA OLI TOSI IHMINEN JA TOSI JUMALA ja PYHÄÄN HENKEEN PYHITTÄJÄÄN, JOKA ON JUMALAN HENKI JA KRISTUKSEN HENKI. PITÄÄ LUOPUA EPÄILYSTÄ JA OTTAA VASTAAN JUMALAN SANA.
QUE SEMPRE VERBUM DEI. SCRIPTUM ANGELUS DEI.- Anonyymi
Ja kun piti löytää tie takaisin paratiisiin, niin hups päädyitkin tulen liekkeihin. Löytyy 1.Korittolaiskirje luku 3:10-13. Miten tässä näin kävi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun piti löytää tie takaisin paratiisiin, niin hups päädyitkin tulen liekkeihin. Löytyy 1.Korittolaiskirje luku 3:10-13. Miten tässä näin kävi?
Uskovainen on joskus sanonut tähän, mutta kun se onkin Pyhä tuli.
Mutta ei kuitenkaan paratiisissa, tai elämän puu olisi palanut hiillokseksi.
- Anonyymi
Ihminen on synnissä siitynyt ja syntynyt.Ei ole siis olemassa sellaista ihmistä joka ei olisi synnitön.Jeesus sanoo; "Tehkää parannus." Joka ei "Uudesti synny ylhäältä ei ole näkevä minun valta kuntaa."Hädän päivänä huuda avuksesi Herrasi nimeä."Rukoile Jumalaa että pelastuisit ja saisit ikuisen elämän.
- Anonyymi
Tämä siis koskee vain uskovaisia.
- Anonyymi
Riittää hyvin. Pelkällä kohteliaisuudella pääset joka paikassa puoleenväliin. Ja yks kaks huomaatkin että kesän tulleen ja on kivaa.
- Anonyymi
Musk järjestää taivaaseen pääsyn kunhan rahaa vain löytyy.
- Anonyymi
Aloittajalla on hyvä kysymys, kun Jeesuksen opetuksin taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme eläessämme, kun ei perkaa sitä uskonnolla pois.
Mutta parempi kysymys tähän olisi, että miten löytää Jeesuksen opastaman tien takaisin paratiisiin, tässä taivasten valtakunnassa jossa jo elämme - se on Jeesuksen opetuksen pointti.- Anonyymi
Vaan ei ketään Raamatun totuus kiinnosta.
- Anonyymi
Jeesus opetti annihilaatio-oppia. Tuon ajan juutalaiset eivät uskoneet kuolemanjälkeiseen elämään, vaan se kuului kreikkalaiseen antiikin hellenismiin, ja myöhemmin myös hennenistikristillisyyteen, joka oli yksi varhaiskristillisyyden suuntauksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan ei ketään Raamatun totuus kiinnosta.
Nykyiset kristityt ovat paljon taikauskoisempia kuin Jeesus itse oli.
Voidaan ihan perustellusti ryhtyä jo nimittämään kristittyjä pakanallisiksi. He ovat taikauskoisia. - Anonyymi
"Mutta parempi kysymys tähän olisi, että miten löytää Jeesuksen opastaman tien takaisin paratiisiin,"
Jumala määräsi rangaistuksen samalla kun karkoitti ihmisen paratiisista:
"– Koska teit niin kuin vaimosi sanoi
ja söit puusta, josta minä kielsin sinua syömästä,
niin olkoon maa sinun takiasi kirottu.
Kovalla työllä sinun on hankittava siitä elantosi
niin kauan kuin elät.
Maa kasvaa sinulle
orjantappuraa ja ohdaketta,
mutta sen kasveista joudut ottamaan ravintosi.
Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi,"
Nykyisin tuo rangaistus on jo kärsitty. Ei kukaan joudu enää nykyisin otsa hiessä kyntämään orjantappurapeltoa saadakseen leipää, vaan useimmat ovat palveluammateissa tai asiantuntijatehtävissä. Eli toisin sanoen, elinolosuhteet ovat yhtä hyvät kuin ne olivat Eedenin puutarhassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta parempi kysymys tähän olisi, että miten löytää Jeesuksen opastaman tien takaisin paratiisiin,"
Jumala määräsi rangaistuksen samalla kun karkoitti ihmisen paratiisista:
"– Koska teit niin kuin vaimosi sanoi
ja söit puusta, josta minä kielsin sinua syömästä,
niin olkoon maa sinun takiasi kirottu.
Kovalla työllä sinun on hankittava siitä elantosi
niin kauan kuin elät.
Maa kasvaa sinulle
orjantappuraa ja ohdaketta,
mutta sen kasveista joudut ottamaan ravintosi.
Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi,"
Nykyisin tuo rangaistus on jo kärsitty. Ei kukaan joudu enää nykyisin otsa hiessä kyntämään orjantappurapeltoa saadakseen leipää, vaan useimmat ovat palveluammateissa tai asiantuntijatehtävissä. Eli toisin sanoen, elinolosuhteet ovat yhtä hyvät kuin ne olivat Eedenin puutarhassa.Tuskinpa se sitä tarkoittaa, että hiki pitää valua otsasta konkreettisesti, vaan esim. ahkeruutta, rehellisyyttä ym., sisältää paljon!
Helvetin vanha ketju.🔥👹🔥
- Anonyymi
Lutherin opin mukaan ihminen pelastuu ainoastaan armosta. Omat teot eivät Lutherin mukaan vaikuta siihen mitenkään, ei esim. kymmenen käskyn noudattaminen.
Sellainen 'sankari' on tämän meidän lahkon ylipappi. Aamen. - Anonyymi
Jumala ei muutu olemassaolevaksi sillä, että joku uskoo Jumalaan. Eikä heikkene siitä, että joku ei usko. Jumalan olemus on ikuisesti olemassaoleva ja se sisältää myös sen tason, missä kaikki tietoisuus on. Myös ateistin ja uskontopinnarin. Tuurilla pääset siivellä matkustaen sinne minne muutkin.
Jos ap uskot kuolemanjälkeiseen elämään, elät jonkinlaisessa uskossa. Et ehkä tiedosta sitä. Saatat myös ajatella jumalaa kristinuskon hahmona, fresko ukkona. Jumalan voi kokea muullakin tavoin.
Opiskelemalla uskontoja voit kehitellä ajatusta Jumalasta eteenpäin, jos ateismi kyllästyttää. Netti on täynnä tietoa.- Anonyymi
Jeesuksen ohje oli selvä:
Joh 3
""Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen ohje oli selvä:
Joh 3
""Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".Lisäksi Jeesus jatkoi:
"Portti on ahdas, joka vie elämään ja harvat sen löytävät, mutta portti on lavea, joka vie kadotukseen ja monet siitä kulkevat."
Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2672265- 961899
- 911413
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!701120Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si141078Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman39991Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46971- 47958
- 46932
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika39905