Mitä kieltä tämä on?

Vai onko mitään

Ensin menette tälle sivulle:
http://tampere.nokiamissio.fi/

Sitten valitsette oikealta tekstin:
Markku Koivisto: Yliluonnollista - Kielillä puhuminen ja kielten selitys 17.2.08

Sen jälkeen etsitte soittimesta kohdan 01:14:08
Toinen kohta 01:18:25

8

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Granny P.

Voipi olla jotain mutta voi yhtä hyvin olla olemattakin. Paavali (ent. Saulus) Tarsolainen taisi muinoin lausahtaa tätä aihetta sivuten jotensakin jotta "jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen" ja hän jatkoi vielä mielestäni varsin viisaasti että "niin paljon kuin maailmassa onkin kieliä, kaikki ne ovat ymmärrettävissä".

Henkilökohtaisesti olisin uskovainen taipumaan, että tuossa katkelmassa kuvattu "kieli" on tilannetta varten kehiteltyä markkinointirekvisiittaa, jolla pyritään jonkinlaiseen vaikutusammuntaan kohderyhmän riveissä, mahdollisesti tavoitteena herkistellä kuulijoiden kukkaronnyörejä jossakin myöhemmässä vaiheessa.

• hyvä näyte

Poika ääntää merkillisen hyvin outoa kieltä. Pitäisi selvittää onko hän arabian tai jonkun lähikielen hallitsija, kenties syntyperää sinne suuntaan. äänteet tulevat erittäin puhtaasti ja puhe on sujuvaa. Kieli on myös tavallista elävämpää, mihin olemme tottuneet kielillä puhuttaessa. Koiviston tulkkaus vaikuttaa sen sijaan sirkusmaiselta itsensä korostukselta. Tulkki menee edelle ja ei varmasti välillä edes kuule mitä puhutaan, koska oma julistus on niin voimallista.

• Atte Ateisti

Todellinen kielimies tuo Koivisto, kun tulkkaa toista jo ennen kuin tämä on ehtinyt loppuun asti asiaansa sanoa...

Ze me´anjenet et savta sheli...

• Pro Feta

Tuon nettisivun avaussivulla mainitaan parissakin kohdassa ”profetaalinen esirukoilija Chuck Pierce”.

Nämä karismaattiset herätysliikkeet ovat eläneet omaa elämäänsä minun kokemusmaailmani ulkopuolella. Osaisiko joku sanoa, mitä tuossa käytetty sana ”profetaalinen” tarkoittaa? Sen merkitys ilmeisestikin poikkeaa sanan ”profeetallinen” merkityksestä?

• Atte Ateisti

Helsingin yliopisto,puhetieteiden laitos, fonetiikan peruskurssi.

Käy läpi kurssi tai lähetä harjoitustyöksi opiskelijalle. "Kieli" selviää ennen pitkää. Nuo fonetiikan tutkijat koulutetaan kirjoittamaan tekstiä kuulemansa perusteella foneettisesti oikein vaikka se itse kielenä olisi heille vierasta. Joku toinen sen sitten tunnistaa.

Eli turha jäädä kärvistelemään "mysteerin" edessä.

Mutta minäpä kerron tuloksen: hölynpölyä.

Ze me´anjenet et savta sheli.

• Atte Ateisti
    • Hourijamatkoille

Puhuja on varmaan ollut lomalla Isrelissa (hourijamatkoilla)ja siellä kuullut puhuttua hepreaa ja arabiaa. Älämölö mitä hän päästää suustaan muistuttaa jonkinverran hepreaa ja arabiaa. Mitään oikeata kieltä se ei kyllä ole. Yhden eurokossun jälkeen pystyn melkein samaan.
      Mutta onhan se hyvää että hän "hourii" valvotuissa oloissa, mitä teet jos samanlainen hourija tulee vastaan kaupungilla kirves kädessä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe