Tuoretta inkivääriä myydään kaupoissa, mutta onko olemassa myynnissä muuta kuin kiinalaista inkivääriä?
Itse ajattelin kyllä boikotoida kiinalaisia tuotteitta. Mitään ruokajuttuja en halua ostaa. Kiinassa on nykyään alueita, jotka ovat pahasti saastuneet. Paikalliset joutuvat esim.itse syömään kasviksia ym. jotka on kasteltu pilaantuneella vedellä. Hirveä ympäristöongelma siis siellä.
Pitää kyllä yrittää muutenkin katsoa tavaroiden valmistusmaa. Että olisi mahdollisimman vähän Kiinassa tehtyjä tavaroita.
Tuore inkivääri
6
1209
Vastaukset
- juurikasvu
Thaimaalainen galanga-juuri on hyvin samantapainen kuin inkivääri. Löytyy etnokaupoista.
- Anonyymi
Aivan samaa ajattelen. Mistä kaupasta löydän ei-kiinalaista inkivääriä? Tutuimmat kauppaketjut kun tuovat maahan vain kiinalaista. Onko tietoa?
- Anonyymi
Inkivääriä voi kasvattaa itse. Juurakoita löytyy hyvin varustetuista taimitarhoista. Aikoinaan Liperissä paikallinen kasvihuoneyrittäjä kasvatti kotimaista inkivääriä. Ei taida enää kasvattaa, koska en löydä sitä mistään myynnistä...
- Anonyymi
Voi yrittää kasvattaa ihan siitä kaupan inkiväärinpalasta! Kun antaa sen muhia riittävän pitkään, siis syömättä, niin jossain vaiheessa se ainakin minulla alkoi työntää itua kuin peruna. Nyt se koko hoito on vielä ulkona tilapäisessä ruukussa kahvinporomullassa. Vaihdan vähän tilavampaan ruukkuun ja multaan lähipäivinä mutta jostain luin että vaikka se kasvaisi, se ei kuki eikä tee uutta inkiväärimukulaa, mene ja tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi yrittää kasvattaa ihan siitä kaupan inkiväärinpalasta! Kun antaa sen muhia riittävän pitkään, siis syömättä, niin jossain vaiheessa se ainakin minulla alkoi työntää itua kuin peruna. Nyt se koko hoito on vielä ulkona tilapäisessä ruukussa kahvinporomullassa. Vaihdan vähän tilavampaan ruukkuun ja multaan lähipäivinä mutta jostain luin että vaikka se kasvaisi, se ei kuki eikä tee uutta inkiväärimukulaa, mene ja tiedä.
Joo ei se mukulasta onnistu kasvattaminen. Vaatii siis nimenomaan koko juurakon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ei se mukulasta onnistu kasvattaminen. Vaatii siis nimenomaan koko juurakon.
Pienempi pala juurakkoa on täysin riittävä itämis- ja kasvuunlähtöpaikka siinä kuin isompikin juurakko.'
APUUUVAAAA teitä juntteja.....
Suomessa kyse on ensisijaisesti siitä onko valoa ja lämpöä riittävästi. Minulla on parhaillaan kasa itse kasvatettua inkivääriä kellarissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1836490Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto935392Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost143745Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1233387Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT2003118Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat752355Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku12098Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val451684Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191666- 981356