onko..

-------

tomaatissa ja tomaattipyreessä saman verran lykopeeniä?

15

700

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkkkkkk

      On.

      • ihmetyttävät

        tämän k-änkyttäjän idioottimaiset vastaukset.

        Ei tietenkään ole painoyksikköä kohden sama määrä lykopeeniä.

        Kannattaa ostaa mahdollisimman paljon tiivistettyä tomaattipyreetä. Todella sääli, että Lidl on lopettanut tuubitomaattipyreensä myynnin. Se oli kolminkertaisesti tiivistettyä. Muut kaupan olevat pyreet ovat enimmillään vain kaksikertaisesti (italiaksi: "doppio") tiivistettyjä. Pitää syödä sitä enemmän.

        Itse syön kukkurallisen ruokalusikallisen (50 gr) aamuin illoin. Pitää eturauhasen kunnossa! Ja muuten toimii: olen 58-vuotias mies, ja ennen pyree-kuuriani pari vuotta sitten piti nousta joka yö pari kolme kertaa pissalle, mutta nyt ei enää tarvitse!


      • hämyvalo
        ihmetyttävät kirjoitti:

        tämän k-änkyttäjän idioottimaiset vastaukset.

        Ei tietenkään ole painoyksikköä kohden sama määrä lykopeeniä.

        Kannattaa ostaa mahdollisimman paljon tiivistettyä tomaattipyreetä. Todella sääli, että Lidl on lopettanut tuubitomaattipyreensä myynnin. Se oli kolminkertaisesti tiivistettyä. Muut kaupan olevat pyreet ovat enimmillään vain kaksikertaisesti (italiaksi: "doppio") tiivistettyjä. Pitää syödä sitä enemmän.

        Itse syön kukkurallisen ruokalusikallisen (50 gr) aamuin illoin. Pitää eturauhasen kunnossa! Ja muuten toimii: olen 58-vuotias mies, ja ennen pyree-kuuriani pari vuotta sitten piti nousta joka yö pari kolme kertaa pissalle, mutta nyt ei enää tarvitse!

        Vaihtelun vuoksi voisit syödä vaikka kurpitsan siemeniä..


      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
        ihmetyttävät kirjoitti:

        tämän k-änkyttäjän idioottimaiset vastaukset.

        Ei tietenkään ole painoyksikköä kohden sama määrä lykopeeniä.

        Kannattaa ostaa mahdollisimman paljon tiivistettyä tomaattipyreetä. Todella sääli, että Lidl on lopettanut tuubitomaattipyreensä myynnin. Se oli kolminkertaisesti tiivistettyä. Muut kaupan olevat pyreet ovat enimmillään vain kaksikertaisesti (italiaksi: "doppio") tiivistettyjä. Pitää syödä sitä enemmän.

        Itse syön kukkurallisen ruokalusikallisen (50 gr) aamuin illoin. Pitää eturauhasen kunnossa! Ja muuten toimii: olen 58-vuotias mies, ja ennen pyree-kuuriani pari vuotta sitten piti nousta joka yö pari kolme kertaa pissalle, mutta nyt ei enää tarvitse!

        ... en voi käsittää mitä hän kirjoittelee


    • Vain Tohtori Tolonen ymmärtää esittää tällaisen kysymyksen.

    • .....

      sadassa grammassa tomatoes, Lycopene 2573.0 mcg
      sadassa grammassa tomato products, puree, Lycopene 21754.0 mcg

      pureessa lähes kymmenkertainen määrä.

    • rasvaa kanssa

      Syö ketsuppia.

      Lykopeenin imeytymiseksi tarvitaan myös rasvaa.

    • tomaatti ei ainoa lähde

      Taulukko 1. Ruokien lykopeenipitoisuuksia (µg/100 g) (15-17).

      Tuore tomaatti    3 000 - 3 100
      Tomaattisäilyke    9 700
      Tomaattimehu    8 600 - 9 300
      Ketsuppi    9 900 - 17 000
      Vesimeloni    4 100 - 4 900
      Verigreippi    1 500 - 3 400
      Kuivattu ruusunmarja    780

      Diabetesliitto
      http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=523

      • se sitten

        aika metkaa, että tuosta luettelosta puuttuu juuri se tuote, jossa on eniten lykopeeniä, eli tiivistetty tomaattipyree... Lidlin pyree oli jopa kolminkertaisesti tiivistettyä, normaalipyreet vain kaksinkertaisesti.


      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkk
        se sitten kirjoitti:

        aika metkaa, että tuosta luettelosta puuttuu juuri se tuote, jossa on eniten lykopeeniä, eli tiivistetty tomaattipyree... Lidlin pyree oli jopa kolminkertaisesti tiivistettyä, normaalipyreet vain kaksinkertaisesti.

        Lykopeenia ja tein siitä maistuvan spakettisooshin, suhusittelen.


      • turhuudenjumala
        kkkkkkkkkkkkkkkkkkk kirjoitti:

        Lykopeenia ja tein siitä maistuvan spakettisooshin, suhusittelen.

        vittu ku on nyt maha kipee... just töistä tulleena, puoli tuntia ja puoli pulloa punkkua, väsytys... ei saatana. nauroin kippurassa. pitää pyyhkiä vissiin näyttö punkkuroiskeista. kiitos, kiireisen ja vittumaisen päivän osapelastus. toinen on toi punkkupullo...


      • tärinät päällä?
        turhuudenjumala kirjoitti:

        vittu ku on nyt maha kipee... just töistä tulleena, puoli tuntia ja puoli pulloa punkkua, väsytys... ei saatana. nauroin kippurassa. pitää pyyhkiä vissiin näyttö punkkuroiskeista. kiitos, kiireisen ja vittumaisen päivän osapelastus. toinen on toi punkkupullo...

        Kännissä jo maanantaina?


      • turhuudenjumala
        tärinät päällä? kirjoitti:

        Kännissä jo maanantaina?

        vapaapäivät ei satu viikolopuiksi kuin joka viides, niin otan sillon kun on vapaata...


      • Anonyymi
        se sitten kirjoitti:

        aika metkaa, että tuosta luettelosta puuttuu juuri se tuote, jossa on eniten lykopeeniä, eli tiivistetty tomaattipyree... Lidlin pyree oli jopa kolminkertaisesti tiivistettyä, normaalipyreet vain kaksinkertaisesti.

        https://www.foodie.fi/entry/tomato-paste-28-30-brix/7340011480280


        Tuossa tuotteessa on melko paljon tiivistettyä tomaattia.


    • on tokkiisa

      onse tokkiisa punanen tomatti niin on

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe