onko..

-------

tomaatissa ja tomaattipyreessä saman verran lykopeeniä?

15

969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkkkkkk

      On.

      • ihmetyttävät

        tämän k-änkyttäjän idioottimaiset vastaukset.

        Ei tietenkään ole painoyksikköä kohden sama määrä lykopeeniä.

        Kannattaa ostaa mahdollisimman paljon tiivistettyä tomaattipyreetä. Todella sääli, että Lidl on lopettanut tuubitomaattipyreensä myynnin. Se oli kolminkertaisesti tiivistettyä. Muut kaupan olevat pyreet ovat enimmillään vain kaksikertaisesti (italiaksi: "doppio") tiivistettyjä. Pitää syödä sitä enemmän.

        Itse syön kukkurallisen ruokalusikallisen (50 gr) aamuin illoin. Pitää eturauhasen kunnossa! Ja muuten toimii: olen 58-vuotias mies, ja ennen pyree-kuuriani pari vuotta sitten piti nousta joka yö pari kolme kertaa pissalle, mutta nyt ei enää tarvitse!


      • hämyvalo
        ihmetyttävät kirjoitti:

        tämän k-änkyttäjän idioottimaiset vastaukset.

        Ei tietenkään ole painoyksikköä kohden sama määrä lykopeeniä.

        Kannattaa ostaa mahdollisimman paljon tiivistettyä tomaattipyreetä. Todella sääli, että Lidl on lopettanut tuubitomaattipyreensä myynnin. Se oli kolminkertaisesti tiivistettyä. Muut kaupan olevat pyreet ovat enimmillään vain kaksikertaisesti (italiaksi: "doppio") tiivistettyjä. Pitää syödä sitä enemmän.

        Itse syön kukkurallisen ruokalusikallisen (50 gr) aamuin illoin. Pitää eturauhasen kunnossa! Ja muuten toimii: olen 58-vuotias mies, ja ennen pyree-kuuriani pari vuotta sitten piti nousta joka yö pari kolme kertaa pissalle, mutta nyt ei enää tarvitse!

        Vaihtelun vuoksi voisit syödä vaikka kurpitsan siemeniä..


      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
        ihmetyttävät kirjoitti:

        tämän k-änkyttäjän idioottimaiset vastaukset.

        Ei tietenkään ole painoyksikköä kohden sama määrä lykopeeniä.

        Kannattaa ostaa mahdollisimman paljon tiivistettyä tomaattipyreetä. Todella sääli, että Lidl on lopettanut tuubitomaattipyreensä myynnin. Se oli kolminkertaisesti tiivistettyä. Muut kaupan olevat pyreet ovat enimmillään vain kaksikertaisesti (italiaksi: "doppio") tiivistettyjä. Pitää syödä sitä enemmän.

        Itse syön kukkurallisen ruokalusikallisen (50 gr) aamuin illoin. Pitää eturauhasen kunnossa! Ja muuten toimii: olen 58-vuotias mies, ja ennen pyree-kuuriani pari vuotta sitten piti nousta joka yö pari kolme kertaa pissalle, mutta nyt ei enää tarvitse!

        ... en voi käsittää mitä hän kirjoittelee


    • Vain Tohtori Tolonen ymmärtää esittää tällaisen kysymyksen.

    • .....

      sadassa grammassa tomatoes, Lycopene 2573.0 mcg
      sadassa grammassa tomato products, puree, Lycopene 21754.0 mcg

      pureessa lähes kymmenkertainen määrä.

    • rasvaa kanssa

      Syö ketsuppia.

      Lykopeenin imeytymiseksi tarvitaan myös rasvaa.

    • tomaatti ei ainoa lähde

      Taulukko 1. Ruokien lykopeenipitoisuuksia (µg/100 g) (15-17).

      Tuore tomaatti    3 000 - 3 100
      Tomaattisäilyke    9 700
      Tomaattimehu    8 600 - 9 300
      Ketsuppi    9 900 - 17 000
      Vesimeloni    4 100 - 4 900
      Verigreippi    1 500 - 3 400
      Kuivattu ruusunmarja    780

      Diabetesliitto
      http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=523

      • se sitten

        aika metkaa, että tuosta luettelosta puuttuu juuri se tuote, jossa on eniten lykopeeniä, eli tiivistetty tomaattipyree... Lidlin pyree oli jopa kolminkertaisesti tiivistettyä, normaalipyreet vain kaksinkertaisesti.


      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkk
        se sitten kirjoitti:

        aika metkaa, että tuosta luettelosta puuttuu juuri se tuote, jossa on eniten lykopeeniä, eli tiivistetty tomaattipyree... Lidlin pyree oli jopa kolminkertaisesti tiivistettyä, normaalipyreet vain kaksinkertaisesti.

        Lykopeenia ja tein siitä maistuvan spakettisooshin, suhusittelen.


      • turhuudenjumala
        kkkkkkkkkkkkkkkkkkk kirjoitti:

        Lykopeenia ja tein siitä maistuvan spakettisooshin, suhusittelen.

        vittu ku on nyt maha kipee... just töistä tulleena, puoli tuntia ja puoli pulloa punkkua, väsytys... ei saatana. nauroin kippurassa. pitää pyyhkiä vissiin näyttö punkkuroiskeista. kiitos, kiireisen ja vittumaisen päivän osapelastus. toinen on toi punkkupullo...


      • tärinät päällä?
        turhuudenjumala kirjoitti:

        vittu ku on nyt maha kipee... just töistä tulleena, puoli tuntia ja puoli pulloa punkkua, väsytys... ei saatana. nauroin kippurassa. pitää pyyhkiä vissiin näyttö punkkuroiskeista. kiitos, kiireisen ja vittumaisen päivän osapelastus. toinen on toi punkkupullo...

        Kännissä jo maanantaina?


      • turhuudenjumala
        tärinät päällä? kirjoitti:

        Kännissä jo maanantaina?

        vapaapäivät ei satu viikolopuiksi kuin joka viides, niin otan sillon kun on vapaata...


      • Anonyymi
        se sitten kirjoitti:

        aika metkaa, että tuosta luettelosta puuttuu juuri se tuote, jossa on eniten lykopeeniä, eli tiivistetty tomaattipyree... Lidlin pyree oli jopa kolminkertaisesti tiivistettyä, normaalipyreet vain kaksinkertaisesti.

        https://www.foodie.fi/entry/tomato-paste-28-30-brix/7340011480280


        Tuossa tuotteessa on melko paljon tiivistettyä tomaattia.


    • on tokkiisa

      onse tokkiisa punanen tomatti niin on

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe