Löytyi vihdoinkin melko kattavalta näyttävä antiikkimessut-linkkilista (23 messut loppuvuonna 2008!):
http://antiikkimessut.org/
Antiikkimessut-linkkilista löytyi!
27
5946
Vastaukset
- kävijä
Otan talteen. Kiitos tiedosta.
- antiikkiMarkku
mielestäni voisi olla kyllä kattavampikin, vai koska lienee viimeksi päivitetty, nimittäin messuja on nykyään todella paljon ja monen tasoisia.
- samuel_
antiikkiMarkku kirjoitti:
mielestäni voisi olla kyllä kattavampikin, vai koska lienee viimeksi päivitetty, nimittäin messuja on nykyään todella paljon ja monen tasoisia.
Tuollapa on myöskin linkkejä messuille ja muille alan sivuille.
- samuel_
samuel_ kirjoitti:
Tuollapa on myöskin linkkejä messuille ja muille alan sivuille.
siis tässä se linkki
http://www.baronet.fi/indexett.htm - Messukauppias
Antik-Freak kirjoitti:
Ei ole tuotakaan listaa varmaan aikoihin päivitetty, siellä listataan esim. Expody:n Kouvolan tapahtuma (koska järjestetty viimeksi?), Helsingin Koskenrannan tapahtuma (ei järjestetty enää muutamaan vuoteen) ja Mardessan / Premax:n messut (liiketoiminta loppunut ytj-järjestelmnän mukaan jo kesällä, jatkuu ainakin jossain laajuudessa toisella nimellä). Samoin Rannikon Messuilla ei ole hetkeen nettisujensa mukaan ollut muuta toimintaa, kuin peruutetut Ikaalisten messut ja "alihankintana" tehty Turun kirjamessujen oheistapahtumana olleet Keräilymessut (onneksi sentään edes linkki Rannikon Messujen sivuilla on virheellinen!). Surkea lista, jos ajantasalla olevaa tietoa on tarkoitus jakaa.
- HooTee
Messukauppias kirjoitti:
Ei ole tuotakaan listaa varmaan aikoihin päivitetty, siellä listataan esim. Expody:n Kouvolan tapahtuma (koska järjestetty viimeksi?), Helsingin Koskenrannan tapahtuma (ei järjestetty enää muutamaan vuoteen) ja Mardessan / Premax:n messut (liiketoiminta loppunut ytj-järjestelmnän mukaan jo kesällä, jatkuu ainakin jossain laajuudessa toisella nimellä). Samoin Rannikon Messuilla ei ole hetkeen nettisujensa mukaan ollut muuta toimintaa, kuin peruutetut Ikaalisten messut ja "alihankintana" tehty Turun kirjamessujen oheistapahtumana olleet Keräilymessut (onneksi sentään edes linkki Rannikon Messujen sivuilla on virheellinen!). Surkea lista, jos ajantasalla olevaa tietoa on tarkoitus jakaa.
No kaipa jokainen osaa googlella hakea tarvitsemansa. Hakukenttään kirjoittaa antiikkimessut tai keräilymessut niin jo löytyy tarjontaa joka lähtöön ja makuun.
- messuille menossa
täällä on myös lista loppuvuoden antiikkimessuista. monikohan näistäkin messuista muuten on oikeat antiikkimessut, kun eikös antiikki ole sellaista yli sata vuotta vanhaa tavaraa.
www.laatutavara.com- vain vähän alasta tietävä
sitä Laatutavaran tapahtumakalenteria, niin huomaat, että, yhtä lukuunottamatta, minkään tapahtuman nimi ei ole pelkästään antiikkimessut. Nimissä löytyy antiikki-, taide- ja keräilymessut, antiikki-, keräily- ja sisustusmessut, Keräily 2009, Keräilykuume sekä antiikki- ja keräilymessut.
Kouvolan antiikkimessujen nimellä kalenterissa olevaa tapahtumaakin sen järjestäjä nimittää omillä nettisivuillaan antiikkitapahtumaksi.
Jos joskus olet käynyt näissä tapahtumissa, niin tietänet, että niissä on myynnissä paljon muutakin, kuin sitä yli 100-vuotiasta tavaraa. Tämä ei ole mitään termeillä kikkailua, vaan tapahtumien nimet tässäkin puheena olevassa kalenterissa kertovat aika hyvin, mitä siellä on / on ollut tarjolla.
Se miksi tilanne on tämä, olisi sitten pidemmän tarinan väärti. 15 vuotta tätä alan tapahtumakenttää läheltä (!) seuranneena minullakin on muodostunut jonkinlainen mielipide. Kysyntä on muokannut enemmän tarjontaa kuin päinvastoin.
Jos Suomeen saataisiin edes yksi sellainen tapahtuma, jossa olisi myynnissä vain yli 100-vuotiasta tavaraa, niin sen järjestäminen vaatisi muitakin tuloja kuin paikkamaksut ja pääsylipputulot Epäilen sen taloudellista järkevyyttä ainakaan kaupallisille järjestäjille. En usko, että omilla (tai oikeammin näytteilleasettajien) rahoilla tapahtumia järjestävät ilman tukevia sponsorituloja tähän kykenisi.
Tätä keskustelua on käyty muillakin keskustelupalstoilla viime vuosina. Siitä on paistanut joskun varsin "elitistinen" käsitys alan (huom. myynti-) tapahtumista. Vähän sama, kun autokaupan nimeä ei saisi käyttää muut kuin sellaiset yritykset, jotka kauppaavat vain yksinomaan saksalaisia, yli 50 000 euroa maksavia laatu(?)autoja tai italialaisia sportteja. Muiden pitäisi nimittää kauppojaan esimerkiksi kulkuneuvokaupoiksi.
Minusta suurempi huoli on se avausviestissä mainittu kalenteri osoitteessa http://antiikkimessut.org/ tai http://www.antiikkiliike.com/antiikkimessut/ jota ei jostain syystä ole päivitetty moneen kuukauteen. - messuille silti menossa
vain vähän alasta tietävä kirjoitti:
sitä Laatutavaran tapahtumakalenteria, niin huomaat, että, yhtä lukuunottamatta, minkään tapahtuman nimi ei ole pelkästään antiikkimessut. Nimissä löytyy antiikki-, taide- ja keräilymessut, antiikki-, keräily- ja sisustusmessut, Keräily 2009, Keräilykuume sekä antiikki- ja keräilymessut.
Kouvolan antiikkimessujen nimellä kalenterissa olevaa tapahtumaakin sen järjestäjä nimittää omillä nettisivuillaan antiikkitapahtumaksi.
Jos joskus olet käynyt näissä tapahtumissa, niin tietänet, että niissä on myynnissä paljon muutakin, kuin sitä yli 100-vuotiasta tavaraa. Tämä ei ole mitään termeillä kikkailua, vaan tapahtumien nimet tässäkin puheena olevassa kalenterissa kertovat aika hyvin, mitä siellä on / on ollut tarjolla.
Se miksi tilanne on tämä, olisi sitten pidemmän tarinan väärti. 15 vuotta tätä alan tapahtumakenttää läheltä (!) seuranneena minullakin on muodostunut jonkinlainen mielipide. Kysyntä on muokannut enemmän tarjontaa kuin päinvastoin.
Jos Suomeen saataisiin edes yksi sellainen tapahtuma, jossa olisi myynnissä vain yli 100-vuotiasta tavaraa, niin sen järjestäminen vaatisi muitakin tuloja kuin paikkamaksut ja pääsylipputulot Epäilen sen taloudellista järkevyyttä ainakaan kaupallisille järjestäjille. En usko, että omilla (tai oikeammin näytteilleasettajien) rahoilla tapahtumia järjestävät ilman tukevia sponsorituloja tähän kykenisi.
Tätä keskustelua on käyty muillakin keskustelupalstoilla viime vuosina. Siitä on paistanut joskun varsin "elitistinen" käsitys alan (huom. myynti-) tapahtumista. Vähän sama, kun autokaupan nimeä ei saisi käyttää muut kuin sellaiset yritykset, jotka kauppaavat vain yksinomaan saksalaisia, yli 50 000 euroa maksavia laatu(?)autoja tai italialaisia sportteja. Muiden pitäisi nimittää kauppojaan esimerkiksi kulkuneuvokaupoiksi.
Minusta suurempi huoli on se avausviestissä mainittu kalenteri osoitteessa http://antiikkimessut.org/ tai http://www.antiikkiliike.com/antiikkimessut/ jota ei jostain syystä ole päivitetty moneen kuukauteen.no nyt en tiedä mistä nimim. vain vähän alasta tietävä veti herneet sieraimiinsa, mutta ihan sama.
tuosta olen täysin samaa mieltä, että jos jotakin nettisaittia ei päivitetä puoleen vuoteen, niin olisi armollisempaa ottaa sellaiset "palvelut" pois hämäämästä ihmisiä. - vain vähän asiasta tietävä
messuille silti menossa kirjoitti:
no nyt en tiedä mistä nimim. vain vähän alasta tietävä veti herneet sieraimiinsa, mutta ihan sama.
tuosta olen täysin samaa mieltä, että jos jotakin nettisaittia ei päivitetä puoleen vuoteen, niin olisi armollisempaa ottaa sellaiset "palvelut" pois hämäämästä ihmisiä.vetänynyt nenääni enkä kihdistä kärsivänä mihinkään muuhunkaan paikkaan. Kerroin vain miten ja miksi messuja nimitetään vähän tarkemmalla ja kuvaavamalla otsikolla kuin pelkällä antiikkimessut -nimellä.
Toivottavasti et nyt saamasi infion jälkeen pety, kun sitten menet (tai tulet) näille messuille. Et ainakaan ala tietämättömyyttäsi jeesustella siellä messujen henkilökunnalle, että miksi siellä on myynnissä muutakin sitä sinun mielestäsi "oikeaa" antiikkia. - meen mää silti mutten ala huutaa henkilökunnalle, älä pelkää
vain vähän asiasta tietävä kirjoitti:
vetänynyt nenääni enkä kihdistä kärsivänä mihinkään muuhunkaan paikkaan. Kerroin vain miten ja miksi messuja nimitetään vähän tarkemmalla ja kuvaavamalla otsikolla kuin pelkällä antiikkimessut -nimellä.
Toivottavasti et nyt saamasi infion jälkeen pety, kun sitten menet (tai tulet) näille messuille. Et ainakaan ala tietämättömyyttäsi jeesustella siellä messujen henkilökunnalle, että miksi siellä on myynnissä muutakin sitä sinun mielestäsi "oikeaa" antiikkia.niin tiedätkö nyt vähän asiasta vai alasta? jos oikein Sherlokiksi heittäydyn niin näyttäisi siis siltä että olet itse siellä messuilla töissä? ja siksi täällä puolustelet tätä asiaa?
antiikkia on vain yli sata vuotta vanha roina ja tässä maassa ei monia sellaisia messuja järjestetä joilla oikeasti myytävä tavara olisi antiikkia. Piste.
Ei edes vanhassa satamassa. Eikä minkään sortin pro messuilla sen enempää kuin muillakaan.
tässä ottaa aivoon sekin että joka helkkarin urheilusseuran kinkeritkin on nykyjään messuja. kirkoss ajärjestetään pyhänä messu. messut on vähän eri juttu kuin esim. erään huonekaluliikkeen sunnuntainäyttely tai pihakaluste näyttely............. - vain vähän lasta tietävä.
meen mää silti mutten ala huutaa henkilökunnalle, älä pelkää kirjoitti:
niin tiedätkö nyt vähän asiasta vai alasta? jos oikein Sherlokiksi heittäydyn niin näyttäisi siis siltä että olet itse siellä messuilla töissä? ja siksi täällä puolustelet tätä asiaa?
antiikkia on vain yli sata vuotta vanha roina ja tässä maassa ei monia sellaisia messuja järjestetä joilla oikeasti myytävä tavara olisi antiikkia. Piste.
Ei edes vanhassa satamassa. Eikä minkään sortin pro messuilla sen enempää kuin muillakaan.
tässä ottaa aivoon sekin että joka helkkarin urheilusseuran kinkeritkin on nykyjään messuja. kirkoss ajärjestetään pyhänä messu. messut on vähän eri juttu kuin esim. erään huonekaluliikkeen sunnuntainäyttely tai pihakaluste näyttely.............edes mitä se oikea antiikki on! Mistä tahansa tyylioppaasta voit tarkistaa, että antiikiksi lasketaan vain ennen teollista aikaa ja pääosin käsityönä valmistettu tavara. Raja menee jossain 1830-1840 -lukujen kohdalla.
Meillä on pidetty myös yli 100-vuotiaita esineitä antiikkina, mutta se johtunee vain siitä, että meillä on omasta takaa oikeaa antiikkia. Sekin pääosin talonpoikaisantiikkia, ei sitä säätyläiskotien antiikkia, jota esim. Ruotsissa on paljon enemmän tarjolla.
Ne sinun ja monen muun antiikkina pitämät yli satavuotiaat tavarat ovat pääsääntöisesti kertaustyylien (esim. uusrokoo, uusrenesanssi, jne.) tavaraa ja pääosin jo ainakin puoliteollisesti valmistettua. Ne eivät esimerkiksi Helsingin arvohuutokaupoissa maksa, viime keskiviikkonakin niitä sai Bukowsakilta pilkkahintaan.
Minä en tätä roinaa pidä antiikkina. Sensijaan minä pidän huomattavasti haluttavampana esimerkiksi Tynellin messinkivalaisimia, Wirkkalan intarsiapöytiä, Sarpanevan 50-lukujen taidelasiesineitä vaikka ne eivät (vielä) antiikkia olekkaan.
Enkä puolustele tilannetta; kerroin vain edellisissä viesteissä, miksi Suomessa ei järjestetä todellisia antiikkimessuaja. Katsoppa vaikka huviksesi, mitä Wikipedian mukaan messuilla tarkoitetaan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Messut
En nyt halua enempää nolata sinua, mutta luulisin jo unohtaneeni enemmän asioita antiikista ja antiikkimessuista kuin sinä olet koskaan oppinut. Olen kuitenkin enemmään tai vähemmän ammatikseni toiminut alalla lähes 20 vuotta.
Kun nyt sitten itse järjestät vaikka ensimmäiset 50 antiikkimessutapahtumaasi, niin jopa minä voin pitää sinua varteenotettavana asiantuntijana. Silloin kannaotoillasi voisi olla jotain painoarvoakin. - muitten messuille menossa silti
vain vähän lasta tietävä. kirjoitti:
edes mitä se oikea antiikki on! Mistä tahansa tyylioppaasta voit tarkistaa, että antiikiksi lasketaan vain ennen teollista aikaa ja pääosin käsityönä valmistettu tavara. Raja menee jossain 1830-1840 -lukujen kohdalla.
Meillä on pidetty myös yli 100-vuotiaita esineitä antiikkina, mutta se johtunee vain siitä, että meillä on omasta takaa oikeaa antiikkia. Sekin pääosin talonpoikaisantiikkia, ei sitä säätyläiskotien antiikkia, jota esim. Ruotsissa on paljon enemmän tarjolla.
Ne sinun ja monen muun antiikkina pitämät yli satavuotiaat tavarat ovat pääsääntöisesti kertaustyylien (esim. uusrokoo, uusrenesanssi, jne.) tavaraa ja pääosin jo ainakin puoliteollisesti valmistettua. Ne eivät esimerkiksi Helsingin arvohuutokaupoissa maksa, viime keskiviikkonakin niitä sai Bukowsakilta pilkkahintaan.
Minä en tätä roinaa pidä antiikkina. Sensijaan minä pidän huomattavasti haluttavampana esimerkiksi Tynellin messinkivalaisimia, Wirkkalan intarsiapöytiä, Sarpanevan 50-lukujen taidelasiesineitä vaikka ne eivät (vielä) antiikkia olekkaan.
Enkä puolustele tilannetta; kerroin vain edellisissä viesteissä, miksi Suomessa ei järjestetä todellisia antiikkimessuaja. Katsoppa vaikka huviksesi, mitä Wikipedian mukaan messuilla tarkoitetaan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Messut
En nyt halua enempää nolata sinua, mutta luulisin jo unohtaneeni enemmän asioita antiikista ja antiikkimessuista kuin sinä olet koskaan oppinut. Olen kuitenkin enemmään tai vähemmän ammatikseni toiminut alalla lähes 20 vuotta.
Kun nyt sitten itse järjestät vaikka ensimmäiset 50 antiikkimessutapahtumaasi, niin jopa minä voin pitää sinua varteenotettavana asiantuntijana. Silloin kannaotoillasi voisi olla jotain painoarvoakin.no ei sulla ainakaan itsetunnossa vikaa ole...... Vai? :)
en kuule jaksa järjestää yksiäkään messuja, mutta sä siis järjestät, ihme tosin jos tolla asenteella olet noinkin monet jo kyennyt järjestämään. Mä en sun messuille tulis.... - vain vähän asiasta tietävä
muitten messuille menossa silti kirjoitti:
no ei sulla ainakaan itsetunnossa vikaa ole...... Vai? :)
en kuule jaksa järjestää yksiäkään messuja, mutta sä siis järjestät, ihme tosin jos tolla asenteella olet noinkin monet jo kyennyt järjestämään. Mä en sun messuille tulis....pelkästä jaksamisen puuttesta taida sinunkaan kohdallasi olla kysymys. On aivan eri asia repiä täällä turpaansa kuin järjestää edes yksi onnistunut messutapahtuma. Ja vaatii se vähän muutakin osaamista kun pelkkää hyvää itsetuntoa.
- menossa "antiikki" "messuille"
pelkästä jaksamisen puuttesta taida sinunkaan kohdallasi olla kysymys. On aivan eri asia repiä täällä turpaansa kuin järjestää edes yksi onnistunut messutapahtuma. Ja vaatii se vähän muutakin osaamista kun pelkkää hyvää itsetuntoa.
Olet niin oikeassa. En todellakaan jaksa järjestää, kun ei voisi vähempää kiinostaa järjestää. Ja sen lisäksi ettei kiinosta, en edes voisi järjestää koska: antiikkimessujen järjestäminen on mahdotonta!
Tuon linkittämäsi wikin mukaan messuilla "valmistajat esittelevät ja myyvät tuotteitaan". Aiemman asiantuntijalausuntosi mukaan antiikkia on "ennen teollista aikaa ja pääosin käsityönä valmistettu tavara, raja menee jossakin 1830-1840 lukujen kohdalla".
Eli antiikkimessuja ei siis voi järjestää kukaan koskaan missään, juuri kuten tuolla aiemmin itse sanoin. Alkuperäinen kysymyshän oli siitä, onko noilla antiikkimessulinkkilistoilla yhtäkään tapahtumaa joita voitaisiin todella kutsua antiikkimessuiksi. MOT: ei ole.
Vai onko näissä sinun järjestämissäsi tapahtumissa näytteilleasettajina 170-180 vuotiaita käsityöläisiä? Epäilen ettei.
Eikä, tuon itse esittämäsi määritelmän mukaan, mainitsemistasi halun kohteistasi, näistä tynelleistä, wirkkaloista ja sarpanevoista koskaan tule antiikkia, miksi siis laitat niiden jälkeen maininnan etteivät ne ole vielä antiikkia? Senkö takia, että aikasi niitä kerättyäsi voit mielessäsi nostaa niiden arvoa, ajattelemalla että nehän ovat antiikkia, vaikkeivät olekaan esiteollisella ajalla käsin valmistettuja.... Tai ehkä et itse ehdi elämäsi aikana nähdä että niistä tulisi "antiikkia", joten joudut tulevalle perikunnallesi todistelemaan että ne on sitten arvokkaita kun ne on tynellejä ja wirkkaloita ja antiikkia, että älkää vaan halvalla luopuko niistä kun musta aika jättää. Siinä sitä sitten perikuntasi pyörii saakelin rumien 1960 luvun rojujen keskellä ja miettii että heitätkö montussasi volttia jos rojauttavat koko paskan kaatopaikalle. - vain vähän asiasta tietävä
menossa "antiikki" "messuille" kirjoitti:
Olet niin oikeassa. En todellakaan jaksa järjestää, kun ei voisi vähempää kiinostaa järjestää. Ja sen lisäksi ettei kiinosta, en edes voisi järjestää koska: antiikkimessujen järjestäminen on mahdotonta!
Tuon linkittämäsi wikin mukaan messuilla "valmistajat esittelevät ja myyvät tuotteitaan". Aiemman asiantuntijalausuntosi mukaan antiikkia on "ennen teollista aikaa ja pääosin käsityönä valmistettu tavara, raja menee jossakin 1830-1840 lukujen kohdalla".
Eli antiikkimessuja ei siis voi järjestää kukaan koskaan missään, juuri kuten tuolla aiemmin itse sanoin. Alkuperäinen kysymyshän oli siitä, onko noilla antiikkimessulinkkilistoilla yhtäkään tapahtumaa joita voitaisiin todella kutsua antiikkimessuiksi. MOT: ei ole.
Vai onko näissä sinun järjestämissäsi tapahtumissa näytteilleasettajina 170-180 vuotiaita käsityöläisiä? Epäilen ettei.
Eikä, tuon itse esittämäsi määritelmän mukaan, mainitsemistasi halun kohteistasi, näistä tynelleistä, wirkkaloista ja sarpanevoista koskaan tule antiikkia, miksi siis laitat niiden jälkeen maininnan etteivät ne ole vielä antiikkia? Senkö takia, että aikasi niitä kerättyäsi voit mielessäsi nostaa niiden arvoa, ajattelemalla että nehän ovat antiikkia, vaikkeivät olekaan esiteollisella ajalla käsin valmistettuja.... Tai ehkä et itse ehdi elämäsi aikana nähdä että niistä tulisi "antiikkia", joten joudut tulevalle perikunnallesi todistelemaan että ne on sitten arvokkaita kun ne on tynellejä ja wirkkaloita ja antiikkia, että älkää vaan halvalla luopuko niistä kun musta aika jättää. Siinä sitä sitten perikuntasi pyörii saakelin rumien 1960 luvun rojujen keskellä ja miettii että heitätkö montussasi volttia jos rojauttavat koko paskan kaatopaikalle.tähän viestiketjuun kirjoittamissani viesteissä väiäätnyt, että Suomessa järjestettäisiin tai edes pystyttäsisiin järjestämään oikeita antiikkimessuja. Päinvastoin olen koettanut selittää miksi se ei ole mahdollista.
Eikä olisi edes kovin helppo järjestää messutapahtumaa, jossa olisi myynnissä vain yli 100-vuotiasta "antiikkia". Antiikkikauppiasyhdistys järjesti tälläisiä 90-luvun alussa Stockmannilla Helsingissä, mutta johonkin nekin kuolivat.
Minun tapahtumissani kauppiaat myyvät sitä mitä tapahtuman nimessä sanotaan, eli antiikkia (ainakin sitä yli 100-vuotiasta, mutta joukossa myös oikeita antiikkiesineitä), taidetta ja erilaista keräilytavaraa.
Suomessa järjestään tänäkin vuonna 120-130 sellaista yksi- tai kaksipäiväistä myyntitapahtumaa, joiden niminä on esimerkiksi Antiikki- ja keräilymessut, Antiikki-, taide- ja keräilymessut, Antiikki-, keräily- ja sisustusmessut, Antiikin ja keräilyn myyntitapahtuma, Antiikki- ja keräilymarkkinat, Keräilymessut, jne. Ne kertovat aika tarkaan, mitä niissä on tarjolla.
Tästähän se koko tämän viestienvaihto kanssasi alkoi, kun kerroin, että Suomessa ei järjestetä yksiäkään antiikkimessut -nimellä olevaa tapahtumaa ja yritin vielä rautalangasta vääntää miksi ei järjestetä. On Antiikkimarkkinat Billnäsissä ja Antiikkiviikko Mustiossa, mutta niidenkin nimien oikeellisuus on lähinnä siellä vierailleiden pääteltävissä.
Ruotsissa on yksi antiikkimesutapahtuma, jossa 10-15 ruotsalaista huippukauppiasta myy ns. jyrytettyä (=kaikki myynnissä olevat tavarat on erikseen tarkistettu ja hyväksytty myytäväksi ko. tapahtumassa) tavaraa. Sielläkään kaikki tavara ei määritelmän mukaista oikeaa antiikkia vaan mukana on myös 100-150 -vuotta vanhaa tavaraa.
Englannissa ja Hollannin Maastrcht:issa järjestetään myös vastaavia tapahtumia. Olen näissäkin tapahtumissa joskus käynyt opintoretkellä. Ongelmana esim. Hollannissa on vain se, että myytävänä olevat esineet maksavat 10 000 - 10 000 000 euroa kappalellta. Eipä ole paljon tarvinnut ainakaan minun tuliaisia niitä ostella.
Minä olen myynyt Tynellin "perhosvalaisimen" yli 70 000 markalla, Wirkkalan pöydän lähes 5000 eurolla ja Sarpaanevan Lansetin yli 15 000 eurolla. Uskoisin, että perikuntanikin on niin fiksua, että meillä kotona ja myyntivarastossa olevat vastaavat esineet eivät ainakaan heidän kauttaan päädy kaatikselle. Jo terve ahneus pitää siitä huolen.
Eiköhän tämä jankkaaminen jo tästä asiasta ala ainakin minun osaltani riittää. Voit jatkaa keskustelua itseksesi jos oikeassa olemisen tarpeesi sitä edellyttää. - Myyntiä
tähän viestiketjuun kirjoittamissani viesteissä väiäätnyt, että Suomessa järjestettäisiin tai edes pystyttäsisiin järjestämään oikeita antiikkimessuja. Päinvastoin olen koettanut selittää miksi se ei ole mahdollista.
Eikä olisi edes kovin helppo järjestää messutapahtumaa, jossa olisi myynnissä vain yli 100-vuotiasta "antiikkia". Antiikkikauppiasyhdistys järjesti tälläisiä 90-luvun alussa Stockmannilla Helsingissä, mutta johonkin nekin kuolivat.
Minun tapahtumissani kauppiaat myyvät sitä mitä tapahtuman nimessä sanotaan, eli antiikkia (ainakin sitä yli 100-vuotiasta, mutta joukossa myös oikeita antiikkiesineitä), taidetta ja erilaista keräilytavaraa.
Suomessa järjestään tänäkin vuonna 120-130 sellaista yksi- tai kaksipäiväistä myyntitapahtumaa, joiden niminä on esimerkiksi Antiikki- ja keräilymessut, Antiikki-, taide- ja keräilymessut, Antiikki-, keräily- ja sisustusmessut, Antiikin ja keräilyn myyntitapahtuma, Antiikki- ja keräilymarkkinat, Keräilymessut, jne. Ne kertovat aika tarkaan, mitä niissä on tarjolla.
Tästähän se koko tämän viestienvaihto kanssasi alkoi, kun kerroin, että Suomessa ei järjestetä yksiäkään antiikkimessut -nimellä olevaa tapahtumaa ja yritin vielä rautalangasta vääntää miksi ei järjestetä. On Antiikkimarkkinat Billnäsissä ja Antiikkiviikko Mustiossa, mutta niidenkin nimien oikeellisuus on lähinnä siellä vierailleiden pääteltävissä.
Ruotsissa on yksi antiikkimesutapahtuma, jossa 10-15 ruotsalaista huippukauppiasta myy ns. jyrytettyä (=kaikki myynnissä olevat tavarat on erikseen tarkistettu ja hyväksytty myytäväksi ko. tapahtumassa) tavaraa. Sielläkään kaikki tavara ei määritelmän mukaista oikeaa antiikkia vaan mukana on myös 100-150 -vuotta vanhaa tavaraa.
Englannissa ja Hollannin Maastrcht:issa järjestetään myös vastaavia tapahtumia. Olen näissäkin tapahtumissa joskus käynyt opintoretkellä. Ongelmana esim. Hollannissa on vain se, että myytävänä olevat esineet maksavat 10 000 - 10 000 000 euroa kappalellta. Eipä ole paljon tarvinnut ainakaan minun tuliaisia niitä ostella.
Minä olen myynyt Tynellin "perhosvalaisimen" yli 70 000 markalla, Wirkkalan pöydän lähes 5000 eurolla ja Sarpaanevan Lansetin yli 15 000 eurolla. Uskoisin, että perikuntanikin on niin fiksua, että meillä kotona ja myyntivarastossa olevat vastaavat esineet eivät ainakaan heidän kauttaan päädy kaatikselle. Jo terve ahneus pitää siitä huolen.
Eiköhän tämä jankkaaminen jo tästä asiasta ala ainakin minun osaltani riittää. Voit jatkaa keskustelua itseksesi jos oikeassa olemisen tarpeesi sitä edellyttää.Olen käynyt muutaman vuoden erilaisissa myyntitapahtumissa. Mielestäni niiden pitäisi olla Wanhan tawaran myynti ja keräilytapahtuma (esim.) ja jättää tuo sana antiikki pois. Se on nykykäytössä kokenut inflaation.
Hauska idea on eräällä tapahtumajärjestäjällä: Keräilykuume (en ole se), kertoo jotakin tapahtuman sisällöstä.
Jyväskylässä on Vanhan kirjan talvi-tapahtuma ja toinen Kirjamessut. Eikös voisi tuo tapahtuma sana olla niidenkin osalta parempi?
Sitten on Lasipäivä Riihimäellä jne. Lisää luovuutta messujen järjestämiseen.
Voin vakuuttaa, että kaikkea mahdollista kerätään, siksi keräilysanaa pitäisi korostaa.
Huom: myös asiakaskunta on 20 vuoden aikana muuttunut, nuoret hakevat retroa (senkin voisi laittaa nimeen, kattaa aika paljon).
Tätä aihetta on nyt aika tavalla "messuttu" tälläkin palstalla, mistähän kertoo? - Keräilijä
Myyntiä kirjoitti:
Olen käynyt muutaman vuoden erilaisissa myyntitapahtumissa. Mielestäni niiden pitäisi olla Wanhan tawaran myynti ja keräilytapahtuma (esim.) ja jättää tuo sana antiikki pois. Se on nykykäytössä kokenut inflaation.
Hauska idea on eräällä tapahtumajärjestäjällä: Keräilykuume (en ole se), kertoo jotakin tapahtuman sisällöstä.
Jyväskylässä on Vanhan kirjan talvi-tapahtuma ja toinen Kirjamessut. Eikös voisi tuo tapahtuma sana olla niidenkin osalta parempi?
Sitten on Lasipäivä Riihimäellä jne. Lisää luovuutta messujen järjestämiseen.
Voin vakuuttaa, että kaikkea mahdollista kerätään, siksi keräilysanaa pitäisi korostaa.
Huom: myös asiakaskunta on 20 vuoden aikana muuttunut, nuoret hakevat retroa (senkin voisi laittaa nimeen, kattaa aika paljon).
Tätä aihetta on nyt aika tavalla "messuttu" tälläkin palstalla, mistähän kertoo?Keräilykuumeen keräilymarkkinoilla Lempäälässä? Tamperelainen kauppakumppanini oli poikennut lauantaina yhden jälkeen siellä seurojentalolla. Myyjiä oli mansen miehen mukaan arviolta 7-8 ja ostajia ei kertaakaan sen reilun tunnin aikana enenpää kun myyjiä. Ja sisään piti maksaa. Nyt on tulossa keräilykuumemessut tänne uudellemaalle Hyrylään viikon päästä. Toivottavasti "messut" eivät ole yhtä aneemiset, kuin se Lempäälä oli kertojan mukaan. Hyvinkäälläkin pieneksi kutistuneilla keräilymessuilla on parikymmentä kauppiasta.
Vahinko, jos niistä keräilykuumemessuista ei kehity kummenpaa, ainakin nettisivut lupasivat erilaista hyvää ja hommassa oli tekemisen meininki. Tekisi hyvää tuulettaa vähän niitä messumyyjiä, jotka kuskaavat samaa ylihintaista roinaa messuilta toiselle. löytöjä ei messulta enää tee! - ExpoNova
Keräilijä kirjoitti:
Keräilykuumeen keräilymarkkinoilla Lempäälässä? Tamperelainen kauppakumppanini oli poikennut lauantaina yhden jälkeen siellä seurojentalolla. Myyjiä oli mansen miehen mukaan arviolta 7-8 ja ostajia ei kertaakaan sen reilun tunnin aikana enenpää kun myyjiä. Ja sisään piti maksaa. Nyt on tulossa keräilykuumemessut tänne uudellemaalle Hyrylään viikon päästä. Toivottavasti "messut" eivät ole yhtä aneemiset, kuin se Lempäälä oli kertojan mukaan. Hyvinkäälläkin pieneksi kutistuneilla keräilymessuilla on parikymmentä kauppiasta.
Vahinko, jos niistä keräilykuumemessuista ei kehity kummenpaa, ainakin nettisivut lupasivat erilaista hyvää ja hommassa oli tekemisen meininki. Tekisi hyvää tuulettaa vähän niitä messumyyjiä, jotka kuskaavat samaa ylihintaista roinaa messuilta toiselle. löytöjä ei messulta enää tee!Hei,
mukavaa että järjestämämme tapahtumat on noteerattu antiikki- ja keräilyalan tapahtumien runsaan tarjonnan joukosta.
Keräilykuume-keräilymessut on ExpoNova -nimisen tapahtumien tuottamiseen keskittyneen yrityksen rekisteröity aputoiminimi. Koska tässä keskusteluketjussa on useampaan kertaan mainittu kyseinen tapahtumanimi ja koska nimimerkki Keräilijän 27.11. kirjoittamassa viestissä on joitakin asiavirheitä, katson aiheelliseksi kirjoittaa oikaisun.
ExpoNova on järjestänyt Keräilykuume-keräilymessut Lahdessa 24.-25.10.2009.
Vuoden 2010 osalta ExpoNovan järjestämien messu- ja markkinatapahtumien kalenteri on vielä auki. Tapahtumakalenteri päivittyy varmistuttuaan nettisivuillemme osoitteessa www.kerailykuume.fi
Lempäälässä Manttaalitalolla järjestettiin ExpoNovan toimesta yksipäiväiset antiikki- ja keräilymarkkinat lauantaina 21.11.2009. Kyseisessä tapahtumassa oli todella vain 10 kauppiasta, johtuen useista viimehetken sairastumisista. Markkinatapahtumaan tutustui kaikkiaan yli 300 henkilöä. Tämän tyyppisissä tapahtumissa suurin yleisömäärä liikkuu aamun tunteina, juuri niiden löytöjen toivossa, iltapäivällä on usein rauhallisempaa ostosaikaa. Ikävää jos nimimerkki "Keräilijän" "Tamperelainen kauppakumppani" ei ollut tyytyväinen tapahtuman antiin.
ExpoNova järjestää Hyrylän torpalla Tuusulassa yksipäiväiset Antiikki- ja keräilymarkkinat (ei siis messutapahtumaa vaan markkinat) lauantaina 5.12.2009 kello 10-16. Kyseisen tapahtuman myyntipaikat on myyty loppuun.
Nimimerkki "Keräilijä" mainitsee "Hyvinkään pieniksi kutistuneet keräilymessut" samassa yhteydessä Keräilykuume-keräilymessujen kanssa. ExpoNova ei tähän mennessä ole järjestänyt Hyvinkäällä ainuttakaa alan tapahtumaa, nimimerkki tarkoittanee jonkun toisen tapahtumajärjestäjän tapahtumaa.
Varovaisesti arvioiden suomesta löytyy vähintään 30 alan tapahtumia järjestävää tahoa. Nopeasti ei mieleeni tule ainuttakaan pääsymaksutonta tapahtumaa. Osa tapahtumajärjestäjistä on yksityisiä yrityksiä, osa osuuskuntia, molemmat pyrkivät tuottamaan tapahtumia liiketaloudellisin perustein. Myös monet yhdistykset järjestävät alan tapahtumia - varainhankintatarkoituksessa. Ylempänä tässä viestiketjussa nimimerkki "vain vähän asiasta tietävä" näyttääkin jo sivunneen tätä tapahtumien pääsymaksullisuutta.
Tässä keskusteluketjussa näyttää kiistellyn termeistä. ExpoNovan osalta totean, että järjestämämme Keräilykuume-keräilymessut ovat aina vähintään kaksipäiväisiä tapahtumia, joita nimitämme messuiksi siksi, että niiden ohjelmassa on tuotemyynnin lisäksi esimerkiksi näyttelyitä, arviointeja tai muuta messumaisempaa ohjelmaa.
ExpoNovan järjestämät Antiikki- ja keräilymarkkinat ovat "kevyempiä" ja enemmän myyntiin suuntautuneita, yleensä yksipäiväisiä tapahtumia.
Mukavaa jos nimimerkki "Keräilijän" mielestä nuorehkon yrityksemme "hommassa" on ollut tekemisen meininkiä. Teemme parhaamme, jotta näin olisi jatkossakin.
Torsti Nieminen
Tapahtumatuottaja
ExpoNova - Keräilijä
ExpoNova kirjoitti:
Hei,
mukavaa että järjestämämme tapahtumat on noteerattu antiikki- ja keräilyalan tapahtumien runsaan tarjonnan joukosta.
Keräilykuume-keräilymessut on ExpoNova -nimisen tapahtumien tuottamiseen keskittyneen yrityksen rekisteröity aputoiminimi. Koska tässä keskusteluketjussa on useampaan kertaan mainittu kyseinen tapahtumanimi ja koska nimimerkki Keräilijän 27.11. kirjoittamassa viestissä on joitakin asiavirheitä, katson aiheelliseksi kirjoittaa oikaisun.
ExpoNova on järjestänyt Keräilykuume-keräilymessut Lahdessa 24.-25.10.2009.
Vuoden 2010 osalta ExpoNovan järjestämien messu- ja markkinatapahtumien kalenteri on vielä auki. Tapahtumakalenteri päivittyy varmistuttuaan nettisivuillemme osoitteessa www.kerailykuume.fi
Lempäälässä Manttaalitalolla järjestettiin ExpoNovan toimesta yksipäiväiset antiikki- ja keräilymarkkinat lauantaina 21.11.2009. Kyseisessä tapahtumassa oli todella vain 10 kauppiasta, johtuen useista viimehetken sairastumisista. Markkinatapahtumaan tutustui kaikkiaan yli 300 henkilöä. Tämän tyyppisissä tapahtumissa suurin yleisömäärä liikkuu aamun tunteina, juuri niiden löytöjen toivossa, iltapäivällä on usein rauhallisempaa ostosaikaa. Ikävää jos nimimerkki "Keräilijän" "Tamperelainen kauppakumppani" ei ollut tyytyväinen tapahtuman antiin.
ExpoNova järjestää Hyrylän torpalla Tuusulassa yksipäiväiset Antiikki- ja keräilymarkkinat (ei siis messutapahtumaa vaan markkinat) lauantaina 5.12.2009 kello 10-16. Kyseisen tapahtuman myyntipaikat on myyty loppuun.
Nimimerkki "Keräilijä" mainitsee "Hyvinkään pieniksi kutistuneet keräilymessut" samassa yhteydessä Keräilykuume-keräilymessujen kanssa. ExpoNova ei tähän mennessä ole järjestänyt Hyvinkäällä ainuttakaa alan tapahtumaa, nimimerkki tarkoittanee jonkun toisen tapahtumajärjestäjän tapahtumaa.
Varovaisesti arvioiden suomesta löytyy vähintään 30 alan tapahtumia järjestävää tahoa. Nopeasti ei mieleeni tule ainuttakaan pääsymaksutonta tapahtumaa. Osa tapahtumajärjestäjistä on yksityisiä yrityksiä, osa osuuskuntia, molemmat pyrkivät tuottamaan tapahtumia liiketaloudellisin perustein. Myös monet yhdistykset järjestävät alan tapahtumia - varainhankintatarkoituksessa. Ylempänä tässä viestiketjussa nimimerkki "vain vähän asiasta tietävä" näyttääkin jo sivunneen tätä tapahtumien pääsymaksullisuutta.
Tässä keskusteluketjussa näyttää kiistellyn termeistä. ExpoNovan osalta totean, että järjestämämme Keräilykuume-keräilymessut ovat aina vähintään kaksipäiväisiä tapahtumia, joita nimitämme messuiksi siksi, että niiden ohjelmassa on tuotemyynnin lisäksi esimerkiksi näyttelyitä, arviointeja tai muuta messumaisempaa ohjelmaa.
ExpoNovan järjestämät Antiikki- ja keräilymarkkinat ovat "kevyempiä" ja enemmän myyntiin suuntautuneita, yleensä yksipäiväisiä tapahtumia.
Mukavaa jos nimimerkki "Keräilijän" mielestä nuorehkon yrityksemme "hommassa" on ollut tekemisen meininkiä. Teemme parhaamme, jotta näin olisi jatkossakin.
Torsti Nieminen
Tapahtumatuottaja
ExpoNovajärjästäjältä. En tarkottanut, että Hyvinkään keräilymessut ovat keräilykuumeen järjestämät. Taitaa olla pitäjä jostain länsirannikolta ja järjestää harrastusmielessä niitä muualakin.
Parhaat tapahtumat jotka tässä Hyvinkään ympäristössä on järjestetty tänä vuotena, ovat olleet kuitenkin niitä ilman pääsylippua järjestettyjä tapahtumia. Esimerkiksi Riihimäen lasimuseon lasipäivät tammikuussa ja lasimuseon pihakirpputori kesällä. Ja Jokelan vanhan tiilitehtaan maisemissa järjestettiin heinäkuussa antiikkimarkkinat ilman pääsymaaksua.
Näissä oli arviolta vähintään 50 myyjää jokaisessa. Kyllä sellasesta määrästä myyjiä jo ostajakin voisi pääsylipun lunastaa. 5-6 euroa olisi kohtuullista ja jos myyjiä on yli 100 Helsingin katajanokan tapaan niin ei se 15 euroakaan tosi ostajia karkota.
Mutta 10 myyjää ja pääsymaksu onkin jo eri asia. Onkos niitä myyjiä kuinka paljon tulossa Hyrylään. Keräilijä kirjoitti:
Keräilykuumeen keräilymarkkinoilla Lempäälässä? Tamperelainen kauppakumppanini oli poikennut lauantaina yhden jälkeen siellä seurojentalolla. Myyjiä oli mansen miehen mukaan arviolta 7-8 ja ostajia ei kertaakaan sen reilun tunnin aikana enenpää kun myyjiä. Ja sisään piti maksaa. Nyt on tulossa keräilykuumemessut tänne uudellemaalle Hyrylään viikon päästä. Toivottavasti "messut" eivät ole yhtä aneemiset, kuin se Lempäälä oli kertojan mukaan. Hyvinkäälläkin pieneksi kutistuneilla keräilymessuilla on parikymmentä kauppiasta.
Vahinko, jos niistä keräilykuumemessuista ei kehity kummenpaa, ainakin nettisivut lupasivat erilaista hyvää ja hommassa oli tekemisen meininki. Tekisi hyvää tuulettaa vähän niitä messumyyjiä, jotka kuskaavat samaa ylihintaista roinaa messuilta toiselle. löytöjä ei messulta enää tee!Minut karkoittaa kyllä se, että markkinoille pitää maksaa sisäänpääsystä. Kauppiaathan siellä kauppavat messuhintaan wanhoja tavaroita, joten mitään ei sisäänpääsymaksulla asiakas saa. Kunnian kävellä ja katella ylihinnoiteltuja Arabian kippoja! Wanhassa Satamassa joka vuosi samoja esineitä. Jo sen pitäisi osoittaa, että hinnat ovat liian korkeat. Tavara ei liiku, ja ilmeisesti vain sisäänpääsymalsuilla kannattaa messuja järjestää.
Antiikkina voidaan myydä mitä tahansa vanhan näköistä. Kun ajatellaan, että moni ostaja on eläkeläinen, on aika loukkaavaa kaupata "antiikkina" esineitä, joita ko. asiakas on aikanaan ostanut uutuustuotteena kaupasta. Kukapa haluaisi olla vanhempi kuin antiikkiesineensä?
Toisaalta ihmettelen, miksi jotkut esineet ovat niin halpoja verrattuna muodikkaaseen keräilytavaraan. Esim. hyvin pidetyt hopealusikat ja muut hopeaesineet 20-30-luvulta ovat edullisia hinnaltaan, ja kuitenkin ne ovat paljon parempaa laatua kuin nykyisin kaupasta saatavat ohuet lusikat. Kermakko ja sokerikko 30-luvulta ovat ihan eri sorttia kuin nykyajan pienet ja kevyet vastaavat. Eiväthän ne vielä antiikkia ole, mutta nythän ne kannattaa ostaa.
Kirpputorit ovat ihan mukavia ostospaikkoja, kun vain muistettaisiin, että ne esineet eivät ole antiikkia eikä niistä kannata maksaa antiikkiliikkeen hintoja. Kirpputoritavara on nimenomaan se halpispaikka. Jos myyjä haluaa parempia hintoja, on kaupat tehtävä muualla.- Aimoartturi
Makriina kirjoitti:
Minut karkoittaa kyllä se, että markkinoille pitää maksaa sisäänpääsystä. Kauppiaathan siellä kauppavat messuhintaan wanhoja tavaroita, joten mitään ei sisäänpääsymaksulla asiakas saa. Kunnian kävellä ja katella ylihinnoiteltuja Arabian kippoja! Wanhassa Satamassa joka vuosi samoja esineitä. Jo sen pitäisi osoittaa, että hinnat ovat liian korkeat. Tavara ei liiku, ja ilmeisesti vain sisäänpääsymalsuilla kannattaa messuja järjestää.
Antiikkina voidaan myydä mitä tahansa vanhan näköistä. Kun ajatellaan, että moni ostaja on eläkeläinen, on aika loukkaavaa kaupata "antiikkina" esineitä, joita ko. asiakas on aikanaan ostanut uutuustuotteena kaupasta. Kukapa haluaisi olla vanhempi kuin antiikkiesineensä?
Toisaalta ihmettelen, miksi jotkut esineet ovat niin halpoja verrattuna muodikkaaseen keräilytavaraan. Esim. hyvin pidetyt hopealusikat ja muut hopeaesineet 20-30-luvulta ovat edullisia hinnaltaan, ja kuitenkin ne ovat paljon parempaa laatua kuin nykyisin kaupasta saatavat ohuet lusikat. Kermakko ja sokerikko 30-luvulta ovat ihan eri sorttia kuin nykyajan pienet ja kevyet vastaavat. Eiväthän ne vielä antiikkia ole, mutta nythän ne kannattaa ostaa.
Kirpputorit ovat ihan mukavia ostospaikkoja, kun vain muistettaisiin, että ne esineet eivät ole antiikkia eikä niistä kannata maksaa antiikkiliikkeen hintoja. Kirpputoritavara on nimenomaan se halpispaikka. Jos myyjä haluaa parempia hintoja, on kaupat tehtävä muualla.kyllä jotain vitosen verran maksan ihan mielelläni sisäänpääsystä. kansanhupiahan nuo tapahtumat on. itseäni viihdyttääkseni minä niissä käyn ja tietenkin löytääkseni keräilykohteitani. joissain tapahtumissa on kyllä niin ikävä ilmapiiri etten viitsi niissä enää käydä. kauppiaat kyräilevät toisiansa ja istuvat pöytiensä takana kuin myrkyn nielleet. joissakin toisissa tapahtumissa taas näkee heti että siellä on kauppiailla ja asiakkailla mukavaa ja hyvä ilmapiiri. monesti näillä markkinoilla ja messuilla on sellaisia myyjiä joilla ei ole missään kauppaa, missäs muualla heidän myytäviä tavaroita sitten näkisi jos ei näitä markkinoita järjestettäsi. ja kait se järjestäminen aika suolasen hintasta hommaa on joten pakko varmaan ottaa pääsymaksua vaikka myyntipöydistäkin tietenkin hintaa ottavat. ja noin se on kun makriina sanoo että kirpputorille ei ole sisäänpääsymaksua mutta ei siellä mitään ostettavaakaan ole ainakaan mulle. keräilyni kohde onkin kyllä vähän harvinaisempi eikä sitä aina noilta messuilta tai markkinoiltakaan löydä. sen takia niissä tulee paljon käytyäkin kanssa koska siinähän se jännitys ja huvi on justiin. löytyykö vai eikö löydy ja jos ei löydy niin en kyllä muutaman euron sisäänpääsyn takia itkemäänkään ala. sekin on mielestäni ihan se ja sama onko nimi messut vai markkinat ja sanotaanko myytävän antiikkia vai vanhaa tavaraa. kyllä sen nyt parissa tapahtumassa käytyään ymmärtää että tavaraa on myynnissä jos jonkinlaista oli se nimi mikä hyvänsä.
ne jotka ei halua maksaa siitä että pääsevät ostamaan jättävät sitten vaan menemättä maksullisiin tapahtumiin ja käyvät sitten siellä kirpputorilla narisemassa kun on niin kallista kaikki ja huonoo tavaraa tai polttavat litroittain bensaa ajamalla ympäri suomea tavaran perässä tai maksavat jostain huutonetistä ostetun tavaran postimaksuja ja niin edelleen. jokainen valitsee ihan itse mihin haluaa rahansa laittaa. mitäs sitten.
tuli mieleen sellainen vertaus kun meidän mökkipaikkakunnalla oli myymäläauton kauppias laittanut euron vaiko parin sisäänpääsymaksun tai ei se sillä nimellä ollut vaan joku palvelumaksu tai sellainen niin kauhea kitinä alkoi ja monet sanoivat lopettavansa käymisen kokonaan. väsähtänyt kauppias ei kauaa viitsinyt valitusta kuunnella ja tappiolla hommaa jatkaa vaan ajoi autonsa talliin ja lähti muihin hommiin. nyt ne valittajat ajavat taksilla tai omalla kulkupelillä kirkonkylälle ja maitopurkille tulee vähintään nelinkertainen hinta verrattuna myymäläauton hintaan sisäänpääsymaksuineen. - Kummasteleva
Aimoartturi kirjoitti:
kyllä jotain vitosen verran maksan ihan mielelläni sisäänpääsystä. kansanhupiahan nuo tapahtumat on. itseäni viihdyttääkseni minä niissä käyn ja tietenkin löytääkseni keräilykohteitani. joissain tapahtumissa on kyllä niin ikävä ilmapiiri etten viitsi niissä enää käydä. kauppiaat kyräilevät toisiansa ja istuvat pöytiensä takana kuin myrkyn nielleet. joissakin toisissa tapahtumissa taas näkee heti että siellä on kauppiailla ja asiakkailla mukavaa ja hyvä ilmapiiri. monesti näillä markkinoilla ja messuilla on sellaisia myyjiä joilla ei ole missään kauppaa, missäs muualla heidän myytäviä tavaroita sitten näkisi jos ei näitä markkinoita järjestettäsi. ja kait se järjestäminen aika suolasen hintasta hommaa on joten pakko varmaan ottaa pääsymaksua vaikka myyntipöydistäkin tietenkin hintaa ottavat. ja noin se on kun makriina sanoo että kirpputorille ei ole sisäänpääsymaksua mutta ei siellä mitään ostettavaakaan ole ainakaan mulle. keräilyni kohde onkin kyllä vähän harvinaisempi eikä sitä aina noilta messuilta tai markkinoiltakaan löydä. sen takia niissä tulee paljon käytyäkin kanssa koska siinähän se jännitys ja huvi on justiin. löytyykö vai eikö löydy ja jos ei löydy niin en kyllä muutaman euron sisäänpääsyn takia itkemäänkään ala. sekin on mielestäni ihan se ja sama onko nimi messut vai markkinat ja sanotaanko myytävän antiikkia vai vanhaa tavaraa. kyllä sen nyt parissa tapahtumassa käytyään ymmärtää että tavaraa on myynnissä jos jonkinlaista oli se nimi mikä hyvänsä.
ne jotka ei halua maksaa siitä että pääsevät ostamaan jättävät sitten vaan menemättä maksullisiin tapahtumiin ja käyvät sitten siellä kirpputorilla narisemassa kun on niin kallista kaikki ja huonoo tavaraa tai polttavat litroittain bensaa ajamalla ympäri suomea tavaran perässä tai maksavat jostain huutonetistä ostetun tavaran postimaksuja ja niin edelleen. jokainen valitsee ihan itse mihin haluaa rahansa laittaa. mitäs sitten.
tuli mieleen sellainen vertaus kun meidän mökkipaikkakunnalla oli myymäläauton kauppias laittanut euron vaiko parin sisäänpääsymaksun tai ei se sillä nimellä ollut vaan joku palvelumaksu tai sellainen niin kauhea kitinä alkoi ja monet sanoivat lopettavansa käymisen kokonaan. väsähtänyt kauppias ei kauaa viitsinyt valitusta kuunnella ja tappiolla hommaa jatkaa vaan ajoi autonsa talliin ja lähti muihin hommiin. nyt ne valittajat ajavat taksilla tai omalla kulkupelillä kirkonkylälle ja maitopurkille tulee vähintään nelinkertainen hinta verrattuna myymäläauton hintaan sisäänpääsymaksuineen.Lähinnä vanhan tavaran kauppiaat ovat pilanneet antiikki-sanan. vanha tavara, keräilyesineet, - -tavarat, tms olisi parempi sana nykyään. Moni onkin jättänyt antiikki-sanan pois. Suosittelen messujen nimien tarkistamista.
Hyrylässä oli monia myyjiä ja paljon kävijöitä. Ainakin minun mielestäni.
Wanhassa Satamassa on paljon samoja kauppiaita kuin muillakin messuilla. Muistan nekin ajat kun muistaakseni Intercontinentalissa pojat järjestivät hienoja antiikkimessuja - ja hajuvesi tuoksui pyörryttävästi.
Ja marisijat, ei kenenkään tarvitse mennä minnekään maksamaan, saahan maksullisista tapahtumista jäädä pois. Ei sisään ole kukaan työntämässä.
Kirpputorit tyhjentävät aamuisin trokarit, jotka sitten harrastavat harmaata taloutta eli myyvät keräilytapahtumissa "ominaan" monia vuosia maksamatta veroja jne. Tämä(kin) pilaa alan maineen, jos nyt mainetta on ollut kuin muutamilla arvostetuilla oikeilla antiikkikauppiailla.
On hyvä, että alalle tulee kilpailua, karisevat huonot pois. On hyvä, että ns. suuren yleisön laatutietoisuus kasvaa (kiitos osittain kirpputoreille), osaavat ostaa laatutavaraa ja maksavat asianmukaisen hinnan. On mukavaa kun nuoret keräävät kotiinsa heille "vanhoja" huonekaluja ja näin siirtävät laatutietoisuutta eteenpäin.
Jotkut kauppiaat myyvät "antiikkina" lähinnä Aasiasta tuotuja koottavia "antiikkikaappeja" ym. Kulemma Belgiassa iso varasto, josta niitä haetaan. Toivottavasti asiakkaiden tietoisuus kasvaa - messujen ja markkinoiden välityksellä. - Messuvieras
Kummasteleva kirjoitti:
Lähinnä vanhan tavaran kauppiaat ovat pilanneet antiikki-sanan. vanha tavara, keräilyesineet, - -tavarat, tms olisi parempi sana nykyään. Moni onkin jättänyt antiikki-sanan pois. Suosittelen messujen nimien tarkistamista.
Hyrylässä oli monia myyjiä ja paljon kävijöitä. Ainakin minun mielestäni.
Wanhassa Satamassa on paljon samoja kauppiaita kuin muillakin messuilla. Muistan nekin ajat kun muistaakseni Intercontinentalissa pojat järjestivät hienoja antiikkimessuja - ja hajuvesi tuoksui pyörryttävästi.
Ja marisijat, ei kenenkään tarvitse mennä minnekään maksamaan, saahan maksullisista tapahtumista jäädä pois. Ei sisään ole kukaan työntämässä.
Kirpputorit tyhjentävät aamuisin trokarit, jotka sitten harrastavat harmaata taloutta eli myyvät keräilytapahtumissa "ominaan" monia vuosia maksamatta veroja jne. Tämä(kin) pilaa alan maineen, jos nyt mainetta on ollut kuin muutamilla arvostetuilla oikeilla antiikkikauppiailla.
On hyvä, että alalle tulee kilpailua, karisevat huonot pois. On hyvä, että ns. suuren yleisön laatutietoisuus kasvaa (kiitos osittain kirpputoreille), osaavat ostaa laatutavaraa ja maksavat asianmukaisen hinnan. On mukavaa kun nuoret keräävät kotiinsa heille "vanhoja" huonekaluja ja näin siirtävät laatutietoisuutta eteenpäin.
Jotkut kauppiaat myyvät "antiikkina" lähinnä Aasiasta tuotuja koottavia "antiikkikaappeja" ym. Kulemma Belgiassa iso varasto, josta niitä haetaan. Toivottavasti asiakkaiden tietoisuus kasvaa - messujen ja markkinoiden välityksellä.Kaapelitehtaalla antiikki- ja keräilymessuilla. Väkeä oli hurjasti ainakin alkuiltapäivästä sunnuntaina.
Kirppikksellä törmäsin tiistaina siellä myymässä olleesseen kauppiaaseen, jonka kanssa juttelin jo siellä messuilla. Väitti, että messuilla oli käynyt varmaankin lähes kolmetuhatta kävijää. Messujärjestäjä ei kuulemma ilmoita kävijämääriä edes kauppiaille (miksiköhän?), mutta paljon näissä tapahtumissa kauppiaana käyvä osaa kuuleemma aika tarkkaan arvioida kävijöiden määrän!
Kun lähdin pois tapahtumasta, annoin palautetta vaatesäilytystä silloin hoitaneelle messuisännälle. Tapahtuman mainoksessa Hesarissa lueteltiin mitä siellä on tarjooa ja lista alkoi huonekaluilla, niitä ei kyllä tapahtumassa paljoa ollut
Sen sijaan minua kiinnostavaa 50 ja 60 lukujen tavaraa ja vaimoani valitettavasti kiinnostavia koruja sitäkin enemmän. Järjästäjä myönsi, että huonekalujen puute on nykyään näiden pinempien tapahtumien ongelma, kauppiaat eivät muutamaa poikkeusta lukuunottamatta halua tuoda mukanaan nyt huonosti kauppaansa tekeviä huonekaluja. Mutta kuulemma jos se huonekalut sana vielä jätettäisiin pois mainoksista, niin silloin niitä ei olisi enää tarjolla sitäkään vähää. Ja pinempää oikeaa antiikkia oli kuitenkin tarjolla, esimerkiksi 1700 luvun hopeaa, 1800 luvun lasia ja keramiikkaa ja muuta.
Samaa sanoi kirppiksellä tapaamani kauppias, myyntipaikkojen hinnat perustuvat paikkojen kokoon ja lähes neliön lattiapintaalaa vievän lipaston hinnan tai enemmänkin saa yhdestä taidelasista ja niitä mahtuu neliön kokoiselle pöytäalalle kymmeniä.
Se taitaa olla vain niin, että tälläisessä tapahtumassa Katajanokkaa lukuunottamatta suurin osa myyjistä ja asiakkaista on pääsääntöisesti vanhempia kuin myymänsä tavara.
Mutta siellä Kaapelitehtaallakin pyöri hämmästyttävän suuri määrä hymyileviä asiakkaita ja hyväntuulisia sekä ilmeisesti myyntiinsä hyvin tyytyväisiä kauppiaita. Ja saahan niitä huonekaluja tosin ehkä paremmin täältä Helsingistä antiikkiliikkeistä. Punavuoresta, Korkeavuorenkadulta ja Kapteeninkadulta löytyy upeita liikkeitä ja hienoja huonekaluja jos rahapussia pakottaa.
On kuitenkin virkistävää, että meille tuoreemman tavaran ja "puoliantiikin" (kuten laatutavara.com määrittelee myymänsä tavaran?) keräilijöille on tarjolla mielenkiintoista tavaraa ja paikoin aivan eri hintaan kuin näiltä Helsingin designtavaran kiskurihintakauppiailta. Niitäkin näkyi siellä messuilla, olivat vain ostajina, ei taida heidän hinnoillaan pärjätä oikein messuilla? - Siitä vaan
Messuvieras kirjoitti:
Kaapelitehtaalla antiikki- ja keräilymessuilla. Väkeä oli hurjasti ainakin alkuiltapäivästä sunnuntaina.
Kirppikksellä törmäsin tiistaina siellä myymässä olleesseen kauppiaaseen, jonka kanssa juttelin jo siellä messuilla. Väitti, että messuilla oli käynyt varmaankin lähes kolmetuhatta kävijää. Messujärjestäjä ei kuulemma ilmoita kävijämääriä edes kauppiaille (miksiköhän?), mutta paljon näissä tapahtumissa kauppiaana käyvä osaa kuuleemma aika tarkkaan arvioida kävijöiden määrän!
Kun lähdin pois tapahtumasta, annoin palautetta vaatesäilytystä silloin hoitaneelle messuisännälle. Tapahtuman mainoksessa Hesarissa lueteltiin mitä siellä on tarjooa ja lista alkoi huonekaluilla, niitä ei kyllä tapahtumassa paljoa ollut
Sen sijaan minua kiinnostavaa 50 ja 60 lukujen tavaraa ja vaimoani valitettavasti kiinnostavia koruja sitäkin enemmän. Järjästäjä myönsi, että huonekalujen puute on nykyään näiden pinempien tapahtumien ongelma, kauppiaat eivät muutamaa poikkeusta lukuunottamatta halua tuoda mukanaan nyt huonosti kauppaansa tekeviä huonekaluja. Mutta kuulemma jos se huonekalut sana vielä jätettäisiin pois mainoksista, niin silloin niitä ei olisi enää tarjolla sitäkään vähää. Ja pinempää oikeaa antiikkia oli kuitenkin tarjolla, esimerkiksi 1700 luvun hopeaa, 1800 luvun lasia ja keramiikkaa ja muuta.
Samaa sanoi kirppiksellä tapaamani kauppias, myyntipaikkojen hinnat perustuvat paikkojen kokoon ja lähes neliön lattiapintaalaa vievän lipaston hinnan tai enemmänkin saa yhdestä taidelasista ja niitä mahtuu neliön kokoiselle pöytäalalle kymmeniä.
Se taitaa olla vain niin, että tälläisessä tapahtumassa Katajanokkaa lukuunottamatta suurin osa myyjistä ja asiakkaista on pääsääntöisesti vanhempia kuin myymänsä tavara.
Mutta siellä Kaapelitehtaallakin pyöri hämmästyttävän suuri määrä hymyileviä asiakkaita ja hyväntuulisia sekä ilmeisesti myyntiinsä hyvin tyytyväisiä kauppiaita. Ja saahan niitä huonekaluja tosin ehkä paremmin täältä Helsingistä antiikkiliikkeistä. Punavuoresta, Korkeavuorenkadulta ja Kapteeninkadulta löytyy upeita liikkeitä ja hienoja huonekaluja jos rahapussia pakottaa.
On kuitenkin virkistävää, että meille tuoreemman tavaran ja "puoliantiikin" (kuten laatutavara.com määrittelee myymänsä tavaran?) keräilijöille on tarjolla mielenkiintoista tavaraa ja paikoin aivan eri hintaan kuin näiltä Helsingin designtavaran kiskurihintakauppiailta. Niitäkin näkyi siellä messuilla, olivat vain ostajina, ei taida heidän hinnoillaan pärjätä oikein messuilla?Rompetoreilla myydään kaikkea taivaan ja maan väliltä. Ovat muotia. Näissä antiikkimessukuvioissa oli naisjärjestäjä, Porista kait.
Jotakin häikkää tapahtui, mutta nyt ilmestyi taas kuvioihin järjestämällä ravikeskuksissa rompetoreja. Onkohan sillä hevosia vai hevosia harrastava miesystävä.
En ole koskaan käynyt raveissa, pitäisköhän mennä rompetorille ravikeskukseen. Ovatko messujen korvike? Tietääkö kukaan? - 8+4
Siitä vaan kirjoitti:
Rompetoreilla myydään kaikkea taivaan ja maan väliltä. Ovat muotia. Näissä antiikkimessukuvioissa oli naisjärjestäjä, Porista kait.
Jotakin häikkää tapahtui, mutta nyt ilmestyi taas kuvioihin järjestämällä ravikeskuksissa rompetoreja. Onkohan sillä hevosia vai hevosia harrastava miesystävä.
En ole koskaan käynyt raveissa, pitäisköhän mennä rompetorille ravikeskukseen. Ovatko messujen korvike? Tietääkö kukaan?rompetorit ovat autojen ja moottoripyörien osien ja varusteiden ja sen tyyppisen tavaran myyntitoreja. Nämä kaikenlaiset muka antiikkisten kippojen ja kuppien myyjä ja muut sekalaisen kirpputoripaskan tyrkyttäjä t ovat pilanneet monta hyvää rompetoria. hus pois!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427085
- 323968
- 493406
- 412978
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472137- 412090