Siis onko totta,että kemin tunnetusti jo VIISAAT päättäjät ovat taas saamassa aikaan jotain mitä saavat kautua!!??!
Olin aivan sanaton kun luin lehdestä että eläinlääkäripalvelut siirretään kemistä simoon,siis täh,voiko se olla totta??
Eikö joka kunnalla ole pakollista järjestää eläinlääkäri?
Miten hitossa minä autoton ihminen kuskaan koirani simoon asti jos heille jotain sattuu??
Voi juma että tekis mieli mojauttaa ja kunnolla semmoista joka taas on tämmöisiä päättänyt.
Olen Jos De Rijk:n asiakkaita ollut aina,niin kauan kuin olen eläimiä omistanut,ja kyllä suuresti harmittaa jos en enää hänelle eläimieni kanssa voi mennä,vaan palvelut siirtyvät SIMOON??
Simo on eri kunta kuin kemi,joten ihmettelen suuresti miten voi eläinlääkäripalvelut siirtää toiselle kunnalle,ja kun vielä on kysessä pienempi kunta kuin kemi??
Nyt menee jo liian pitkälle,eikö asialle todella voi tehdä mitään??
ELÄINLÄÄKÄRIN PALVELUT
27
3074
Vastaukset
- kaupunki....
on jo pitkään aikonut palkata oman eläinlääkärin, mutta kun suomessa ja varsinkin täällä pohjoisessa on huutava eläinlääkäripula. Tuo Simoon siirtyminen on vain väliaikainen ratkaisu, siihen asti kun kaupunki saa oman eläinlääkärin.
- uowrmci
mennä muutama vuosi hyvinkin ennenkuin Kemi saapi oman elukkalääkärin, eihän kukaan täysijärkinen elukkalääkäri lähde Kemiin hoitamaan tommosta virkaa kun maakunnissa saa kaksin - kolminkertaisen palkan oikeiden eläimien hoidosta.
- hätääkärsimässä
uowrmci kirjoitti:
mennä muutama vuosi hyvinkin ennenkuin Kemi saapi oman elukkalääkärin, eihän kukaan täysijärkinen elukkalääkäri lähde Kemiin hoitamaan tommosta virkaa kun maakunnissa saa kaksin - kolminkertaisen palkan oikeiden eläimien hoidosta.
Vaikka olisikin väliaikainen ratkaisu,niin kuka voi sanoa kuinka kauan tämä kestää,kuukauden kaksi vai ko vuosia??
olen muutaman kerran joutunut käydä eläinlääkärillä lyhyellä varoitusajalla,eli siis eläimeni on ollut huonossa kunnossa ja tarvinnut lääkärin hoitoa heti samana päivänä.on ollut onni että aina olen päässyt suoraan sille päivälle josen vastaanotolle,ja asummekin tien toisella puolella,joten matka kävellen ei valtavan pitkä.
Millä ihmeellä kuljetan koirani simoon asti,jos sattuu jotain.linja-autoihin ei koira saa viedä ja taksilla tulisi turhan kalliiksi.ja eläinlääkärit kun eivä tee kotikäyntejä..
Kyllä on kumma että pitää sinne viedä,miksei se simossa oleva paikka voisi siirtyä ennemmin tänne,takuulla sitä enemmän täällä tarvitaan?
taas on yksi hyvä syy lisää miksi meinaa usko mennä koko kemiin ja tekisi mieli haistattaa pitkät!!!! - keminmaassa...
hätääkärsimässä kirjoitti:
Vaikka olisikin väliaikainen ratkaisu,niin kuka voi sanoa kuinka kauan tämä kestää,kuukauden kaksi vai ko vuosia??
olen muutaman kerran joutunut käydä eläinlääkärillä lyhyellä varoitusajalla,eli siis eläimeni on ollut huonossa kunnossa ja tarvinnut lääkärin hoitoa heti samana päivänä.on ollut onni että aina olen päässyt suoraan sille päivälle josen vastaanotolle,ja asummekin tien toisella puolella,joten matka kävellen ei valtavan pitkä.
Millä ihmeellä kuljetan koirani simoon asti,jos sattuu jotain.linja-autoihin ei koira saa viedä ja taksilla tulisi turhan kalliiksi.ja eläinlääkärit kun eivä tee kotikäyntejä..
Kyllä on kumma että pitää sinne viedä,miksei se simossa oleva paikka voisi siirtyä ennemmin tänne,takuulla sitä enemmän täällä tarvitaan?
taas on yksi hyvä syy lisää miksi meinaa usko mennä koko kemiin ja tekisi mieli haistattaa pitkät!!!!on eläinlääkäri. Kannattaa mennä sinne, jos ei simoon asti halua. Mitä Kemi edes tekee eläinlääkärillä, kun eihän täällä ole maatiloja ym. Lemmikeitä varten on sitten nämä yksityiset lääkärit.
- kanssasi...
keminmaassa... kirjoitti:
on eläinlääkäri. Kannattaa mennä sinne, jos ei simoon asti halua. Mitä Kemi edes tekee eläinlääkärillä, kun eihän täällä ole maatiloja ym. Lemmikeitä varten on sitten nämä yksityiset lääkärit.
Kemihän ei tarvitsisi eläinlääkäriä ollenkaan, koska maatiloja ei ole. Simossa ja Keminmaassa eläinlääkäriä tarvitaan enemmän. Lemmikkieläimet joutaakin viedä yksityiselle lääkärille.
Tosin eläinlääkärillä on muitakin tehtäviä kuin eläinten lääkintään liittyvät, mutta ne palvelut voisi ostaa vaikkapa Oulusta. - 13579
hätääkärsimässä kirjoitti:
taas on yksi hyvä syy lisää miksi meinaa usko mennä koko kemiin ja tekisi mieli haistattaa pitkät!!!!se elukkalääkäri pysyy simossa sen takia kun simossa sattuu olemaan lehmiä ja muita hyötyelikoita ja ne on kuule pikkasen tärkeämpiä kuin jonku hurtat tai rotat.
- kaupungin eläinlääkäri??
siis loppuuko se josen klinikka kokonaan,vai tarkoittaako tämä että kaupungilla vaan ei ole omaa lääkäriä,ja kaupungin eläinlääkäripalvelut siirtyy väliaikaisesti simoon??
jos näin on,että kemiin ei jää yhtään eläinlääkäriä niin on jo aika huonosti asiat!! - törkeää
adressi nykyisen puolesta, kannattaisi kaupungin varmaan ajatella, että samalla jää ainakin kolmen ihmisen verotulot pois, kun jäävät työttömiksi!!! uskomatonta! Hyvä Jos de Riik kun teit asiasta julkisen!!!!
- ade
osaisko joku tehdä nettiin sen adressin?
- törkeää...
on se, että tämä nyt lopettava eläinlääkäri on jo vuosia kiristänyt Kemin kaupunkia eläinlääkäripalveluissa ja nyt on menossa viimeinen uhkailu ja kiristys, vieläpä median avulla. Hyvähän se on sanoa sopimus yksipuolisesti irti ja sitten alkaa laskuttaa moninkertaisesti kaupunkia pakkotilanteessa.
Rijkin kanssa sopimus ei toiminut: Mies ei ollut tavoitettavissa vaikka piti. Puhupa Rijkille niin asia voi muuttua?
Kunnan on pakko järjestää eläinlääkäripalvelut jotenkin. Heiskanen ilmeisesti ei enää halunnut hoitaa sitä, ja on Keminmaassa.
Autottomuus tuskin on syy valittaa. Ei Kemissäkään juurikaan ole julkista liikennettä, vai asuitko pieneläinklinikan naapurissa?
Minä uskon että tuo eläinlääkäriasia on järjestetty parhaalla MAHDOLLISELLA tavalla. Kemiin on haettu eläinlääkäriä vuosikausia mutta sellaista ei ole tänne vielä saatu tulemaan =)
Ja jos kerran itse olet niin viisas niin ala kunnallisvaaliehdokkaaksi syksyn vaaleihin -tulet huomaamaan että kotoa on helppo valittaa.- -minna-
täällä näkyy välissä olevan näitä "lemmikittömiä" tiukkapipoja kommentoimassa, mutta kyllä se vaan niin on että kemi tarvitsee ehdottomasti pieneläimiin perehtyneen el.lääkärin, joka hoitaa myös, ilta/vkonloppu/yö päivystyksiä!!!!
ja tosiasiahan on niin että keminmaassa on huippueläinlääkäri-pariskunta, jolla riittää varmasti työsarkaa ja porukkaa lappaa kiireeksi asti, mutta heidänkin työaikansa ovat rajoitetut!!! eli he tekevät työnsä päiväsaikaan, eivätkä hoida päivystyksiä!, eli jos koira sairastuu esim. yöllä, niin sitä ei voi viedä yksityiselle keminmaahan, koittakaa jo ymmärtää!
itse menetin n. vuosi sitten koiran kun en saanut illalla minnekkään hoitoon, puhumattakaan yöstä...tornio ei ottanut vastaan, ouluun ei päässyt rovaniemelle ei päässyt, ilta/yö oli piinallista soittamista ja aamun odottelua,sitä aamua ei koskaan tullut rakkaimpamme ehti poistua keskuudestamme.voi kauhia sitä tuskaa, joka on edelleenkin läsnä:( itkettää...
koira oli meidän "lapsi"!
on vain kummallinen kaupunki tämä kemi, kun sen ei tarvitse järjestää eläinlääkäripalveluja, vaikka jokaisen kunnan tulisi huolehtia niistä asioista!...
USKOMATONTA! mutta totta! - rncmxcmx
-minna- kirjoitti:
täällä näkyy välissä olevan näitä "lemmikittömiä" tiukkapipoja kommentoimassa, mutta kyllä se vaan niin on että kemi tarvitsee ehdottomasti pieneläimiin perehtyneen el.lääkärin, joka hoitaa myös, ilta/vkonloppu/yö päivystyksiä!!!!
ja tosiasiahan on niin että keminmaassa on huippueläinlääkäri-pariskunta, jolla riittää varmasti työsarkaa ja porukkaa lappaa kiireeksi asti, mutta heidänkin työaikansa ovat rajoitetut!!! eli he tekevät työnsä päiväsaikaan, eivätkä hoida päivystyksiä!, eli jos koira sairastuu esim. yöllä, niin sitä ei voi viedä yksityiselle keminmaahan, koittakaa jo ymmärtää!
itse menetin n. vuosi sitten koiran kun en saanut illalla minnekkään hoitoon, puhumattakaan yöstä...tornio ei ottanut vastaan, ouluun ei päässyt rovaniemelle ei päässyt, ilta/yö oli piinallista soittamista ja aamun odottelua,sitä aamua ei koskaan tullut rakkaimpamme ehti poistua keskuudestamme.voi kauhia sitä tuskaa, joka on edelleenkin läsnä:( itkettää...
koira oli meidän "lapsi"!
on vain kummallinen kaupunki tämä kemi, kun sen ei tarvitse järjestää eläinlääkäripalveluja, vaikka jokaisen kunnan tulisi huolehtia niistä asioista!...
USKOMATONTA! mutta totta!korjaantuu kun vaikka sinä menisit lukemaan eläinlääkäriksi ja menisit kaupungille nälkäpalkalla töihin.
Mutta asiaan, kun ei ole eläinlääkäreitä suomenmaassa tarpeeksi niin mistä ne kaupungin isät sen taikoisi, sano sinä se, täällä palstoilla on kyllä hyvä valitta kaikista asioista mutta kun tarttis itsekin vähän heittää ideoita kehiin.
Ja toiseksi kyllä ne ihmislääkärit olisi siinä tärkeysjärjestyksessä tärkeämpiä hommata kuin hupielukoille lääkäri, se on minun mielipiteeni. - ....
rncmxcmx kirjoitti:
korjaantuu kun vaikka sinä menisit lukemaan eläinlääkäriksi ja menisit kaupungille nälkäpalkalla töihin.
Mutta asiaan, kun ei ole eläinlääkäreitä suomenmaassa tarpeeksi niin mistä ne kaupungin isät sen taikoisi, sano sinä se, täällä palstoilla on kyllä hyvä valitta kaikista asioista mutta kun tarttis itsekin vähän heittää ideoita kehiin.
Ja toiseksi kyllä ne ihmislääkärit olisi siinä tärkeysjärjestyksessä tärkeämpiä hommata kuin hupielukoille lääkäri, se on minun mielipiteeni.ja kuuleppas semmoinen homma, että kaupungille oli jo tarjolla el.lääkäri, mutta eipä perkele kelvannut!tarttis lisää ihmislääkäreitäkin, se on kyllä tosi.yhtä tärkeä asia se on eläimille eläinlääkäri! NE MEIDÄN "LEMMIKKILAPSET" ei ole mitään mainitsemiasi "hupielukoitasi"! ja täällä ei valiteta turhasta! ja onhan se yksi varteenotettava SUURI IDEAKIN! ollut, eli eläinlääkäri on hakenut virkaa, mutta sitä ei huolittu.siinäpä ideaa sulle kehässä.
- Josen palveluita
.... kirjoitti:
ja kuuleppas semmoinen homma, että kaupungille oli jo tarjolla el.lääkäri, mutta eipä perkele kelvannut!tarttis lisää ihmislääkäreitäkin, se on kyllä tosi.yhtä tärkeä asia se on eläimille eläinlääkäri! NE MEIDÄN "LEMMIKKILAPSET" ei ole mitään mainitsemiasi "hupielukoitasi"! ja täällä ei valiteta turhasta! ja onhan se yksi varteenotettava SUURI IDEAKIN! ollut, eli eläinlääkäri on hakenut virkaa, mutta sitä ei huolittu.siinäpä ideaa sulle kehässä.
Voi helvetti jos maanantaina eivät saa sopimusta syntymään. Itse asun Torniossa ja olen aina koiraani käyttänyt Josen luona kun apua on tarvinnut.
Kerran jouduin soittamaan Keminmaan eläinlääkärille, mutta eivät ottaneet vastaan! Sanoivat että käyttää siellä missä ennenkin käyttänyt, mutta silloin oli Kemin pieneläinklinikka kiinni pari kuukautta, joten oli aika neuvoton olo minne mennä.
Minulla kyllä kokemusta on kaikkien lähikuntien eläinlääkäreistä ja Jose on kyllä kaikista paras. - paikkaansa
Josen palveluita kirjoitti:
Voi helvetti jos maanantaina eivät saa sopimusta syntymään. Itse asun Torniossa ja olen aina koiraani käyttänyt Josen luona kun apua on tarvinnut.
Kerran jouduin soittamaan Keminmaan eläinlääkärille, mutta eivät ottaneet vastaan! Sanoivat että käyttää siellä missä ennenkin käyttänyt, mutta silloin oli Kemin pieneläinklinikka kiinni pari kuukautta, joten oli aika neuvoton olo minne mennä.
Minulla kyllä kokemusta on kaikkien lähikuntien eläinlääkäreistä ja Jose on kyllä kaikista paras.Heiskanen on paras. Aina asiallinen ja ammattitaitoinen. Torniossa on tietysti hyvät eläinlääkäri palvelut mutta olen käyttänyt aina Heiskasella. Ja tulen aina käyttämään. Matkakaan ei ole esteenä Keminmaahan.
- mistä on
Josen palveluita kirjoitti:
Minulla kyllä kokemusta on kaikkien lähikuntien eläinlääkäreistä ja Jose on kyllä kaikista paras.Miksi soittaessa pitää sanoa mistä tulee? Pitää eläinlääkärin hoitaa turistinkin eläimen, jos hätä on.
- ----
mistä on kirjoitti:
Miksi soittaessa pitää sanoa mistä tulee? Pitää eläinlääkärin hoitaa turistinkin eläimen, jos hätä on.
kun soitat päivystävälle, niin jos tulet kemistä, niin saat olla satavarma ettet pääse vastaanotolle!!!! näin se vaan on! kaupunki on ajanut asiat siihen malliin...kemiläisiä ei huolita muualle:(
- voi kinastella
paikkaansa kirjoitti:
Heiskanen on paras. Aina asiallinen ja ammattitaitoinen. Torniossa on tietysti hyvät eläinlääkäri palvelut mutta olen käyttänyt aina Heiskasella. Ja tulen aina käyttämään. Matkakaan ei ole esteenä Keminmaahan.
miksi kommentoit toisen sanoja, että "ei pidä paikkaansa,että jose on paras".jos tämän kirjoittajan mielestä asia on näin,niin et voi sanoa että ei pidä paikkaansa!
Sinun mielestä heiskanen on paras ja hänen mielestään jose on hänen kohdallaan ollut paras,kukaan ei voi sanoa että kuka on paras,jokaisella on omat mieliopiteensä,joten jos joku kehuu "omaa lääkäriään",niin kellään ei ole otsaa sanoa että EI PIDÄ PAIKKAANSA!!Kyllä se pitää hänen kohdallaan paikkaansa,hän on siihen tyytyväinen.
Itse olen sitä mieltä,että Jose on ihana ja sydämellinen lääkäri,oikeasti tykkää työstään ja eläimistä.olen käynyt kaikilla kemi-topnion alueen eläinlääkäreillä,ja olen itse todennut että parhainta ja nopeinta palvelua saan joselta.ainoa,mistä olen saanut hieman tylyä palvelua on tämä keminmaan lääkäripaikka,oli silloin vielä karjalahdella.siellä hieman pullukkaa koiraani naurettiin ja sanottiin että on ainakin ollut ruoka-aikana kotona,eikä se mua ainakaan siinä tilanteessa jaksanut naurattaa.oli tökerö kommentti,ei nuin sanottaisi lapsestakaan..
- joooooooooooo
taitaa olla kemillä jotain josea vastaan kun on varaa menettää noin hyvä eläinlääkäri naapuri kuntaan
- ....
eikös se niin ollut että jos maanantaina ei tule sopimusta, niin jose ei siirry simoon, vaan jää eläkkeelle? ja avustajat työttömiksi! HARMI!
jose on "varmaan" liian kallis kaupungille, kun kaikki pitäis saaha ilmatteeksi. kuralla olevalla kaupungilla ei oo rahaa maksaa. - arvostelijat
.... kirjoitti:
eikös se niin ollut että jos maanantaina ei tule sopimusta, niin jose ei siirry simoon, vaan jää eläkkeelle? ja avustajat työttömiksi! HARMI!
jose on "varmaan" liian kallis kaupungille, kun kaikki pitäis saaha ilmatteeksi. kuralla olevalla kaupungilla ei oo rahaa maksaa.Asettukaa arvostelijat itse ehdokkaiksi ensi kunnallisvaaleissa ja jakakaa rahat sitten paremmin! Helppo on arvostella, kun ei mitään tiedä. Tässäkin lehtijuttu antoi ymmärtää ihan päin mäntyä - ja vain yhden osapuolen kannan!
- yhtään järkevää
arvostelijat kirjoitti:
Asettukaa arvostelijat itse ehdokkaiksi ensi kunnallisvaaleissa ja jakakaa rahat sitten paremmin! Helppo on arvostella, kun ei mitään tiedä. Tässäkin lehtijuttu antoi ymmärtää ihan päin mäntyä - ja vain yhden osapuolen kannan!
olen pannut merkille että eipä siellä valtuustossa taida ketään kovin fiksua olla,kerta toisensa jälkeen tehdään samat tyhmät päätökset mihin rahaa laitetaan ja mistä tiukennetaan!!
AINA otetaan lapsilta ja vanhuksilta,ja kaikilta jotka eivät itse pysty taistelemaan eduistaan.Otetaan heikommilta ja annetaan hyväosaisille!!
Tässä hyviä esimerkkejä;
-lakkautetaan kouluja ja siirretään lapset kilometrien päähän muihin kouluihin
-Vanhusten hoitopaikoissa on huutavapula hoitajista,vaan kun ei saada tarpeeksi varoja joilla niitä palkata liisää!
-ja nyt tämä eläinlääkäri-jupakka,
puolustuskyvyttömät eläimet annetaan olla omissa oloissaan,jos sattuu vaikka auton tönäisemäksi,ei ole mitään pelastusta kun ei ole mitään minne viedä!
Mutta onneksi meillä on varakkaita päättäjiä,on ilo katsella heidän touhujaan,ja kuulla taas mistä nyt pihistetään,että saadaan jotain hienoa ja kulttuurillista tänne meidän kemiimme..=0)
oulussa lukee eräässä tiliiseinässä spreillä kirjoitettuna että "paska kaapunni",kyllä melkeen kohta voisin todeta samaa kemistä..
Masentavaa,aina tulee lisää paskaa vaikka edellisetkin on vielä lämpimänä ja keräämättä..
- eläinlääkäri?!?
missä kemissä on vielä eläinlääkäripalveluja?
Toimiiko pieneläinklinikka kuitenkin entiseen malliin vaikka sopimusta ei saataisi?
Onko täällä muita yksityisiä?
minusta pitäisi olla pieneläimille ja suurille,"maatilaneläimille" omat lääkärinsä.
Olen muutaman kerran soittanut päivystävälle lääkärille,joka ilmeisesti on juuri näihin isoihin erikoistunut,ja saanut vastaukseksi että "lehmä synnyttää ja ei kerkeä tulla"..
pitäisi olla joku pieniin eläimiin erikoistunut päivystäjä,sillä esimerkiksi jos koira jää auton alle,loukkaantuu pahasti,niin siihen tarvitaan heti sitä lääkäriä,ei seuraavana aamuna.
ja jos loukkaantuu niin pahasti että on suurta kärsimystä eläimelle,niin se lopetuspiikkikin pitäisi saada siihen heti,ettei lisää kärsimystä tulisi,mistä sen saa jos iltasella tapahtuu ja on vaikka viikonloppu,kituuko eläin kärsimässä jalat poikki sinne ma-aamuun asti...????!!!!- viesteissä...
näkyy se, että nykyään lemmikkieläimiä ja eläimiä ylipäänsä on alettu inhimillistää.
Jos koira tai kissa kärsii niin sen voi lopettaa kuka tahansa metsästysaseen omistaja. Eihän se tietty ole niin kaunista katseltavaa kun eläin ammutaan, mutta pääsee kivuistaan.
Lemmikieläimetkin ovat eläimiä, eivät ihmisiä. Joka hommaa itselleen lemmikin niin ottakoot huomioon myös jo hankintavaiheessa eläinlääkäritilanteen. Ihmisillä on ihan liikaa lemmikkejä kaiken kaikkiaan ja siinäkin pitäisi olla järki mukana.
Eläinlääkäripalveluja tarvitaan. Suomessa kuitenkin valmistuu eläinlääkäreitä todella vähän ja tänne pohjoiseen heitä on vaikeaa houkutella. Opiskeluaikoinaan kun nuo eläinlääkärit tottuvat käyttämään mm pääkaupunkiseudun kulttuuripalveluja niin ei heille ole täällä mitään tarjottavaa.
Jose alkaa olla jo eläkeukkoiässäkin sitäpaitsi. - koirien omistaja
viesteissä... kirjoitti:
näkyy se, että nykyään lemmikkieläimiä ja eläimiä ylipäänsä on alettu inhimillistää.
Jos koira tai kissa kärsii niin sen voi lopettaa kuka tahansa metsästysaseen omistaja. Eihän se tietty ole niin kaunista katseltavaa kun eläin ammutaan, mutta pääsee kivuistaan.
Lemmikieläimetkin ovat eläimiä, eivät ihmisiä. Joka hommaa itselleen lemmikin niin ottakoot huomioon myös jo hankintavaiheessa eläinlääkäritilanteen. Ihmisillä on ihan liikaa lemmikkejä kaiken kaikkiaan ja siinäkin pitäisi olla järki mukana.
Eläinlääkäripalveluja tarvitaan. Suomessa kuitenkin valmistuu eläinlääkäreitä todella vähän ja tänne pohjoiseen heitä on vaikeaa houkutella. Opiskeluaikoinaan kun nuo eläinlääkärit tottuvat käyttämään mm pääkaupunkiseudun kulttuuripalveluja niin ei heille ole täällä mitään tarjottavaa.
Jose alkaa olla jo eläkeukkoiässäkin sitäpaitsi.kyllä KEMISSÄ ELÄINLÄÄKÄRIÄ TARVITAAN, JOSE OLI ASIALLINEN TOIMINNOISSAAN.PÄÄSEEHÄN Keminmaahan jos on auto,eikä Simokaan kaukana ole mutta Autoa aina tarvitaan.
- kissamuori
koirien omistaja kirjoitti:
kyllä KEMISSÄ ELÄINLÄÄKÄRIÄ TARVITAAN, JOSE OLI ASIALLINEN TOIMINNOISSAAN.PÄÄSEEHÄN Keminmaahan jos on auto,eikä Simokaan kaukana ole mutta Autoa aina tarvitaan.
Kemissä on ollut kaupungineläinlääkävin virka avoinna varmaan pari vuotta, mitä Jose on pätkittäin tehny kun ei itsekkään ole nuori poika enään. Ei kai se Simolainenkaan ole kuin tilapäisratkaisu? Tarkoitus olisi ottaa pieneläimiä vastaan Kemissä (rokotuksia) ja Simossa (muuta)???
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362759Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122549100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372258Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo371547Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511545- 381473
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 271178
- 241114