Kana/Tonnikalasalaatti

Olivia112

Osaako kukaan sanoa hyvää kana/tonnikalasalaatin reseptiä, kera kalorimäärien?
Reseptissä saisi olla pastaa/riisiä,kananmunaa/raejuustoa...

11

2772

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emma

      ja helppo mitä itse teen ja hyvää on.

      Pakastevihannes-riisisekoitusta pussi, siihen pilkon kanaa, ananasta, tomaattia ja salaatinlehtiäkin voi laittaa jos tykkää.

      Sit tonnarista teen sellaista kalasalaattia, mutta siin enemmän kaloreita.

      Pilkon salaatinlehtiä, kurkkua, tomaattia, keitetty kananmuna, katkarapuja ja tonnaria. Kastikkeena käytän piimää, johon sekoitan runsaasti tilliä ja ruohosipulia, mausteeksi viel ripaus paprikaa ja currya.

    • Emma

      voit laskea itse nois kalorilaskureis kun tiedät mitä laitat ja miten paljon.

    • ikuinen laihduttaja

      Minä teen kanasalaatin näin,maistuu miehellekkin :)

      jäävuorisalaattia
      kurkkua
      tomaattia
      ananasta
      kanan filepaloja paistettuna(uunissa)
      pastaa/riisiä
      voithan vielä lisätä sekaan jotain jos tykkäät..esim.raejuustoa
      tässä siis ihan tavallinen ohje.

    • ani2005

      hei

      tässä on yksi ohje josta on tullut oikea hitti mun kaverien keskuudessa.

      tarvitset:
      kiinankaalia tai jäävuorisalaattia
      broilerin filee suikaleita( marinadissa itse tykkään ranskankerma marinaadista mut mitkä vaan käy hyvin)
      vihreitä viinirypäleitä ( miksei tummatkin)
      paprika ( makea suippo paprika)
      kirsikkatomaatteja
      krutonkeja ( myydään kaupoissa näkkileipä osastolla eri mausteisia tykkään ite valkospiulista)
      ja ananas paloja.

      Kypsennä ensin broileri, jotta se jäähtyy sen ajan, kun pilkot muut ainekset.

      silppua jäävuorisalaatti/kiinankaali. Lisää sekaan ananaspalat, kirsikka tomaatit, viinirypälet ja paprika. Lisää jäähtynyt broileri sekoita ainekset keskenään ja lopuksi krutongit.
      Jos haluat kirsikka tomaatit voi pilkkoa pienemmiksi ja viinirypäleetkin puolittaa. Suosittelen kivettömiä viinirypäleitä.Joukkoon voi laittaa myös maissia jos tykkää ja miksei vaikka herneitäkin.
      Tarjoile/syö itse hyvän patongin tai leivän kanssa.
      En tiedä kaloreista,mutta ei kai tuossa nyt liikaa voi olla. Mielestäni se on hyvää ja kevyttä.

      teen usein tuota salaattia esim. illanistujaisiin hyvän patongin kanssa ja ihmiset ovat tykänneet paljon. Sitä teen joskus ihan ruoaksi ja kyllä se täyttää.

      • Utelias Ilmari

        Melekosen kuivaa tuo salaattisi, et sitten käytä mitään salaattikastiketta. Anna kun arvaan, ikäsi on 18-24 ja olet sinkku opiskeleva tai juuri valmistunut naishenkilö.


      • ani2005
        Utelias Ilmari kirjoitti:

        Melekosen kuivaa tuo salaattisi, et sitten käytä mitään salaattikastiketta. Anna kun arvaan, ikäsi on 18-24 ja olet sinkku opiskeleva tai juuri valmistunut naishenkilö.

        mielestäni tuo ei ole kuivaa koska nestettä tulee esim. ananas paloista, tomaateista ja viinirypäleistä. Toki voi salaatinkastiketta laittaa eihän sitä kukaa kiellä. juu täytän 24 ja iloksesi elän avoliitossa. Mieheni tykkää tuosta salaatista ja monet kaverini ja miehen kaverit. Makuasiahan tuo on. Tämä oli vain mun ehdotus eikä sitä oo pakko kokeilla.


      • tolkulla..
        ani2005 kirjoitti:

        mielestäni tuo ei ole kuivaa koska nestettä tulee esim. ananas paloista, tomaateista ja viinirypäleistä. Toki voi salaatinkastiketta laittaa eihän sitä kukaa kiellä. juu täytän 24 ja iloksesi elän avoliitossa. Mieheni tykkää tuosta salaatista ja monet kaverini ja miehen kaverit. Makuasiahan tuo on. Tämä oli vain mun ehdotus eikä sitä oo pakko kokeilla.

        Yleensä ylipainoinen mies on salaatinkastikkeiden ystävä, hänen salaatissaan on vähintään puolet kastiketta!


      • ani2005
        tolkulla.. kirjoitti:

        Yleensä ylipainoinen mies on salaatinkastikkeiden ystävä, hänen salaatissaan on vähintään puolet kastiketta!

        kiva huomata että täällä suomi24.ssa osataan vastata ihan asiallisestikin. kun laitoin tuon ohjeen niin osasin odottaa, että joku napisee vastaan. Mutta juu taitaa napisija olla itse todella ylipainoinen ja laittaa litra tolkulla salaatinkastiketta päälle:)
        Mutta tuota mainostamaani salaattia kannattaa toki kokeilla se on hyvää :)
        En sitä tekis jos se ei olis hyvää:) Kanan voi korvata myös lohella olen käyttänyt loimulohta kanan sijaan ja maistuu yhtä hyvältä, ellei jopa parempaaki.( johtunee siitä että tuota kana-cecar salaattia on tehny niin usein että jo kyllästyttää :)
        Mut kivaa kevättä kaikille!


      • :))
        tolkulla.. kirjoitti:

        Yleensä ylipainoinen mies on salaatinkastikkeiden ystävä, hänen salaatissaan on vähintään puolet kastiketta!

        just tyypillinen mies taitaa olla tuo Utelias. Kaupat ovat täynnä erilaisia salaatinkastikkeita, joista suuri osa on erittäin etikkaisia ja rasvaisia. Etikan maku on kuitenkin niissä päällimmäisenä. En ole vuosikausiin käyttänyt kaupan kastikkeita. Laitan valko- tai punaviinietikkaa suihkepullosta suoraan salaattiin. Yhteen annokseen lisään ruokalusikallisen jotain maustettua rypsi- tai oliiviöljyä. Se riittää vallan mainiosti, kun vielä maustan usein salaatissani käyttämäni raejuuston yrteillä/valkosipulilla ja mustapippurilla. Suolaa ja sokeria ei salaattini kaipaa. Salaattiainesten maku riittää. Mielestäni joillakin nuo pakolliset kastikkeiden kyllästämät salaatit ovat ihan opittu tapa kotoa tai hampurilaisravintoloista.
        Tooosi "kevyt" on esim. joku Hesen fetasalaatti jossa on valtavasti kovaa rasvaa sisältävää fetaa, supersuolaisia oliiveja kyllästettynä n. 50 % rasvaa ja paljon sokeria sisältävällä salaatinkastikkeella. Sen syötyään onkin sitten varmaan hyvä mieli kun lounas on korvattu "terveellisellä" salaatilla. Joopa joo.. :DD


      • minäpä

        Täytyy sanoa, että ei kuulu mihinkään laihduttajan ruokavalioon tuo.

        Tässä on hieman korjailtuna näin laihduttajallekin sopivaksi, 328kcal salaatti on tämä siis. Tuo sinun oma ehdotuksesi olisi mennyt aika reippaasti yli 500, kaikkineen marinaadeineen, vaikka varmasti ihan älyttömän hyvää olisikin.

        150g broilerin fileesuikaleita maustamaton.
        14 vihreää viinirypälettä
        2 tomaattia
        1 paahtoleipä paahdettuna
        2 ananasrengasta viipaloituna
        tosi vähän oliiviöljyä (en ole sisällyttänyt kalorilaskelmiin tätä, ruokalusikallinenkin lisää yli 100 kcal:lla. :s


      • kkkas

        YHDYSSANAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe