DYYKKAUKSESTA

LeilA3

Dyykkaatko ruokaa? Tiedätkö opiskelijoita, jotka dyykkaavat? Mitä dyykkaat? Miten ja mistä? Onko siihen olemassa joitain kieltoja? Onko laillista?

11

3109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistettava

      -talvella säilyvyys hyvä
      -varo kalaa ja jauhelihaa

    • Hennukka..

      Olen opiskelija, dyykkaan tuosta lähikaupan takapihalta. Enimmäkseen leipää, pullaa, joskus hedelmiä ja vihanneksia, mehuja, kerran löytyi muutama pussi fanipalojakin, jugurtteja jne. Lihaa en ota kun en oikein luota aisteihini pilaantuneisuuden arvioinnissa... Menen dyykkaamaan yleensä puolisen tuntia sulkemisajasta, jolloin ruoka ei ole ehtinyt vielä jäätyä näin pakkasella, mutta henkilökunta on lähtenyt. Ei kai se laillista ole, mutta olen aina niin tunnollinen ja kiltti ihminen, että sallin itselleni tämän ainoan paheen. ;-)

      • ihminen vain

        Jos roskis on lukitsematon ja muutenkin paikassa minne pääsee avoimesti, niin tuskin siinä mitään laitonta on (aspektista, voidaanko poisheitettyä tavaraa pitää enää omaisuutena?). Lukkojen murtamista tai aitojen yli hyppimistä voidaan jo ehkä katsoa murtautumiseksi...


    • CrystalCinnamon

      Mutta kerran näin erään mummon eräässä matkakeskuksessa. Ei siis liity opiskelijoihin, mutta tuli dyykkauksesta mieleen. Siellä se mummo käveli keskellä vilkkainta kaupunkia, vilkkaassa matkakeskuksessa, ihmisten kummaksuvista katseista välittämättä ja tonki roskiksia.

    • opiskelijatar

      Vastahan se tuli kakkos kanavalla joku juttu siitä ku oli jotaki oululaisia biologian opiskelijoita jotka mm.tai ainakin cittarin roskiksista dyykkasivat ja ihan oli syömä kelpoista ruokaa. Paremmin kai he söivät ja syövät ku monikaan meistä. Ite opintotuella elän, eikä ikinä tulis mieleenkään semmosia määriä ruokaa kerralla hommata, mutta nuo saivat sen määrän ruokaa joka päivä. Mikäs siinä. Eikä sillä lihatiskin myyjällä ainakaan ollu mitään sitä dyykkausta vastaan. Ei tietääkseni oo kiellettyä?

    • juttua_aiheesta
    • palaa vaan:-)

      Ei kai siinä tosiaan mitään pahaa ole. Tuota kauppojen tapaa heittää ruokaa roskiin on paheksuttu mm. Aamulehden yleisönosastolla tässä joskus. Samaten muistan myös tuon em. tv-ohjelman.

      Ihan hyväähän se ruoka saattaa olla, mitä roskiin heitetään. Ja kun ei "murtaudu" roskiksille, niin eikös se ole vain hyvä, jos joku syö ne "roskat" eikä ne elintarvikkeet siten päädykään kaatopaikalle -paitsi myöhemmin tyhjinä pakkauksina.

      Muakin aikoinaan säälitti se vielä ihan syömäkelpoisen jämäruoan heittäminen roskiin, kun työskentelin eräässä kahvilassa. Ei niitä asiakkaille voinut enää myöhemmin myydä, kun piti pitää "korkeaa tasoa" yllä, mikä tietenkin sikäli hyvä juttu. Saatiin ite viedä pullia & sämpylöitä ym. iltaisin kotiin, mutta ei niitä jatkuvasti voinut ite syödä (kilot lisääntyy...). Välillä olisi tehnyt mieli antaa ne takapihalla jollekin tarvitsevalle, mutta eihän niitä pultsareita silloin ikinä tietenkään näkynyt...

    • luutnantti*

      Pelastusarmeijan ja (joidenkin hyväntekeväisyysjärjestöjen) ruokajakelusta saa dyykkausta parempaa ´ruokaa.

      • naske

        jotenki aattelen että en kävis sieltä hakeen ruokaa ku on köyhempiäkin jotka enemmän tarvii sitä ilmasta ruokaa.. itellä ois ehkä varaa ostaa ruuat mutta kun vaan on hitusen pihi tai haluaa ostaa jotain turhamaisempaa


    • no problem

      minä harrastan dyykkausruokaa kotonani siten, että en ensinkään katso pakkauksen viimeistä "dyykkaudpäivää", vaan ostan usein hyvällä alennuksella lähes viimeisen myyntipäivän tuotteita. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia, mutta rahaa säästyy. Joskus jopa saan ilmaiseksi, kun tuotteella on meneillään "parasta ennen" päiväys. Jos kassalla syntyy keskustelua, väitän sen tulevan koiralleni, vaikka en edes omista koiraa.

    • namuli

      Itse en voi kuvitella syöväni tällä hetkellä roskis ruokaa...olen niin herkkä mahataudeille! Tiedän kyllä muutaman ihmisen jotka hakee kaupan roskiksesta mm:ssa: leipää,täytekakkuja,sipsejä,ym...seurakuntatalon keittiön roskiksessakin on hautajaisten jälkeen herkkuja. Hyötykäyttöasemalta olen itse tehny löytöjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe