Sen takia yhteisöverosta menee iso siivu kirkolle yrityksiltä. Vaikka omistaja olisi ateisti. Ettekö pummit voisi maksaa omaa uskoanne ihan itse? Menkää oikeisiin töihin, pois sieltä kotoa notkumasta!
Vastaukset 19
- Umpiluterilainen
....on valtavat 0,455% yhteisöveron vuosittaisesta tuotosta jonka VALTIO kerää ja sitten jakaa itsensä, kunnan ja kahden kansankirkkomme välillä.
- Kössönöm
valtiohan sen kerää, kuten myös kirkon jäsenmaksut. Eipä kerää muiden yhdistysten jäsenmaksuja, vaan ne hoitavat sen itse.
- suoraan palkasta
Kössönöm kirjoitti:
valtiohan sen kerää, kuten myös kirkon jäsenmaksut. Eipä kerää muiden yhdistysten jäsenmaksuja, vaan ne hoitavat sen itse.
kuten ammattiyhdistysten jäsenmaksut. Maksan muuten ammattiyhdistykselle enemmän veroa kuin kirkolle.
Jos kirkko ja valtio erotettaisiin, tulisi ajankohtaiseksi sopia työnantajien kanssa, että myös kirkon jäsenmaksut voidaan pidättää suoraan palkasta. - Kössönöm
suoraan palkasta kirjoitti:
kuten ammattiyhdistysten jäsenmaksut. Maksan muuten ammattiyhdistykselle enemmän veroa kuin kirkolle.
Jos kirkko ja valtio erotettaisiin, tulisi ajankohtaiseksi sopia työnantajien kanssa, että myös kirkon jäsenmaksut voidaan pidättää suoraan palkasta.suoraan palkasta. Kirkko on tehnyt tästä valtion kanssa sopimuksen vuonna 1960. Eli se hoituu siinä samassa kuin valtion ja kunnallisverokin.
Ammattiyhdistysten jäsenmaksut taas maksetaan eri tavalla. Työnantaja perii ne työntekijän palkasta ja tilittää ne sitten aikanaan eteenpäin. - Umpiluterilainen
Kössönöm kirjoitti:
Aivan, näin on.
Vielä 70-luvun alussa oli toisin, mutta sitten valtio sääti lain että ainoa veronkerääjä on verohallinto ja vei näin kirkollisveron ja kunnallisveron keräyksen itselleen, ja perii siitä vielä huomattavan maksun. - Umpiluterilainen
Kössönöm kirjoitti:
suoraan palkasta. Kirkko on tehnyt tästä valtion kanssa sopimuksen vuonna 1960. Eli se hoituu siinä samassa kuin valtion ja kunnallisverokin.
Ammattiyhdistysten jäsenmaksut taas maksetaan eri tavalla. Työnantaja perii ne työntekijän palkasta ja tilittää ne sitten aikanaan eteenpäin....sopimus ollut vaan säädetty laki joka tuli voimaan 70-luvun alussa, siihen asti molemmat kansankirkot hoitivat kirkollisveron keräyksen itse. Nykyään, siitä lähtien, seurakunnat joutuvat maksamaan tästä pakkopalvelusta verohallinolle.
- Kössönöm
Umpiluterilainen kirjoitti:
...sopimus ollut vaan säädetty laki joka tuli voimaan 70-luvun alussa, siihen asti molemmat kansankirkot hoitivat kirkollisveron keräyksen itse. Nykyään, siitä lähtien, seurakunnat joutuvat maksamaan tästä pakkopalvelusta verohallinolle.
Jos tämä sopimus eli laki purettaisiin, niin veikkaanpa että kirkosta eroaminen kohoaisi huippuunsa.
Onhan se ollut kirkolle etu, että ihmisiltä nyhdetään rahaa vähän kuukausittain, kuin kertarysäyksellä kerran vuodessa. Väitätkö, että valtio pakotti kirkon tähän veronperintäsysteemiin vuonna 1960? - Umpiluterilainen
Kössönöm kirjoitti:
Jos tämä sopimus eli laki purettaisiin, niin veikkaanpa että kirkosta eroaminen kohoaisi huippuunsa.
Onhan se ollut kirkolle etu, että ihmisiltä nyhdetään rahaa vähän kuukausittain, kuin kertarysäyksellä kerran vuodessa. Väitätkö, että valtio pakotti kirkon tähän veronperintäsysteemiin vuonna 1960?Laki tuli voimaan ihan 70-luvun alussa ja se ei ollut sopimus. Tilanne jatkui samankaltaisena kuin ennenkin sillä erotuksella että srk:ien keräyskustannukset nousivat, et ilmeisesti tiedä paljonko se on (12-13.000 hengen srk/ n. 100.000mk, riippuen kerättävästä summasta).
Kyllä, valtio/poliitikot halusivat tämän lain ja kunnilta ja kansankirkoilta ei siinä kysytty. - Kössönöm
Laki tuli voimaan ihan 70-luvun alussa ja se ei ollut sopimus. Tilanne jatkui samankaltaisena kuin ennenkin sillä erotuksella että srk:ien keräyskustannukset nousivat, et ilmeisesti tiedä paljonko se on (12-13.000 hengen srk/ n. 100.000mk, riippuen kerättävästä summasta).
Kyllä, valtio/poliitikot halusivat tämän lain ja kunnilta ja kansankirkoilta ei siinä kysytty.Olen saanut sellaista tietoa, että kirkollisvero olisi alettu periä valtion toimesta vuonna 1960. Pitänee tarkistaa asia.
Miksi valtio ja kunnat haluaisivat periä kirkon puolesta sen jäsenmaksuja? Kysyn vaan.
Luepa tuosta.
http://www.petrikarisma.net/ei_valtionkirkko.htm - mitään?
Aivan, näin on.
Vielä 70-luvun alussa oli toisin, mutta sitten valtio sääti lain että ainoa veronkerääjä on verohallinto ja vei näin kirkollisveron ja kunnallisveron keräyksen itselleen, ja perii siitä vielä huomattavan maksun.Kirkon on vain otettava verorahat köyhiltä vasten tahtoaan. Ilman tätä verosiivua koko kirkko olisi jo varmaan kaatunut. Ei teidän uskovaisten siipeilyssä tunnu olevan mitään häpyä.
- Kössönöm
mitään? kirjoitti:
Kirkon on vain otettava verorahat köyhiltä vasten tahtoaan. Ilman tätä verosiivua koko kirkko olisi jo varmaan kaatunut. Ei teidän uskovaisten siipeilyssä tunnu olevan mitään häpyä.
väittää, että tuhma eduskunta sääti lain, jonka perusteella valtio hoitaa veronkeruun kirkon puolesta, vaikka kirkko ei olisi sitä halunnut.
Tulee mieleen Ribbentroppin lause. "Jos kerrot valheen, kerro iso".
- Faktio
Omistaja-yrittäjä voi itse vaikuttaa siihen maksaako yhteisöveroa vai ei.
- ole hyvä!
. . .
Moneskohan kerta se on näsäviisastella samasta asiasta.
Voihan yritys välttää veroa monella muullakin tavalla.- Faktio
ole hyvä! kirjoitti:
. . .
Olen tästä jo useampia kertoja kirjoittanut, mutta jostakin perusasioita tuntemattomia näyttää sikiävän.
Omistaja-yrittäjä voi nostaa koko tuloksen palkkana, jolloin hän ei joudu maksamaan yhteisöveroa. Samoin hän voi muuttaa firmansa yhtiömuodon sellaiseksi ettei tarvitse maksaa yhteisöveroa.
Nämä järjestelyt ovat täysin laillisia, ja verottaja usein kiittää tälläistä yrittäjää koska se lisää henkilön maksamia veroja.
- säästöönkin jää
Kyllä meillä varaa on.
Jumalattomat hyötyvät luterilaisten luomasta yhteiskunnallisesta infrastruktuurista (vrt Venäjä), joten heidän työnantajansa ja firmansa ovat joutavia maksamaan yhteisöveroa.- Kolikoita kirstuun
Tottakai teillä jaa sosiaalituesta enemmän käteen kun ette viisti maksaa oikeasti omaa uskontoanne. Kyllä minä uskovaisiakin palkkaisin töihin, mutta ei heistä ole työntekoon. Todista että olen väärässä ja mene sinäkin töihin.
- Kössönöm
Mikä on se luterilaisten luoma yhteiskunnallinen infrastruktuuri? Selventäisitkö?
mukana asiakkaalta perittävässä tuotteen tai palvelun hinnassa olipa sitten ateisti tai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1541246- 881174
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051080- 65882
- 57632
- 32548
- 52543
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?79499No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29474- 45467