Montako leukaa vedät?

Pekkala

Saan itse tällä hetkellä vedettyä 16 täysin tyylipuhdasta leukaa. Tavoitteeni on saada 30, joten minun pitäisi varmaankin laihtua kovasti.
Omasta mielestäni tämän hetkinen tulokseni on aika hyvä, koska olen "aika" lihava.

Löytyykö palstalta ketään, kuka jaksaisi vetää 30 leukaa, tai tietäisi minkälaisella treenillä pääsisin nykyisestä 16 leuasta tuohon 30 leukaan?

62

7923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laihamies

      mutta yleiskunto on tosi hyvä. Jukra, sä voit olla ylpee!

    • 20 leukaa,

      pari vuotta sitten. Nyt menee ehkä 14, koska puoleen vuoteen ei ole tullut vedettyä. Jos päivittäin vetää, niin tulokset nousevat. Jos ei vedä, niin sitten tulokset laskevat.

      • hjkhkjhjk

        Vedän kuusi leukaa :) Mutta olen 31-v-nainen joten ihan ok.


    • kuntounto

      puhtaasti, elopainoa vajaa 100kg :D

      Ei muuta kuin Pekkala lisää treeniä vaan ja lopeta paskanjauhaminen..

      • Maailmanennätysmies

        On sulla matkaa vielä mun tulokseen, nimittäin jotain päälle 350 taitaa olla oma enkka.


      • Pekkala

        Minkälaista treeniä?
        Itse treenaan pari kertaa viikossa 2x16 sarjoja. Aloitin jostakin 2x10 sarjoista pari kuukautta sitten ja kun sain sarjan kevyesti menemään lisäsin aina yhden leuan lisää sarjoihin. Nyt olen näissä 16 sarjoissa, tämä on ollut suhteellisen hidas prosessi. Jos joku osaisi kertoa paremman tavan treenata, siirtyisin luonnollisesti heti siihen!!!


      • juippi24
        Pekkala kirjoitti:

        Minkälaista treeniä?
        Itse treenaan pari kertaa viikossa 2x16 sarjoja. Aloitin jostakin 2x10 sarjoista pari kuukautta sitten ja kun sain sarjan kevyesti menemään lisäsin aina yhden leuan lisää sarjoihin. Nyt olen näissä 16 sarjoissa, tämä on ollut suhteellisen hidas prosessi. Jos joku osaisi kertoa paremman tavan treenata, siirtyisin luonnollisesti heti siihen!!!

        itte oon kuullu että ensin on ~20s tai enemmän jos jaksaa asennossa, jossa leuka on ~tangon kohdalla, toiset, ~30s niin että käsi on 90:n asteen kulmassa, ja 20-30s roikkuu tangossa... Ei oo kuitenkaan kokemusta että toimis, mut eiköhän se toimi, kun pari kertaa päivässä tuon tekee ;)


    • Eere

      Armeijass on "kiitettävä" jos vetää 14. 10 on hyvä ja 6 tyydyttävä. Mää sain kiitettävän kun verin sen 14. Ny oikias elämäs verän 18. Oon 23 vuotias.

      • Pekkala

        Omalla treenimetodillani minun pitäisi viimeistään neljän viikon kuluttua kyetä samaan. Jos treeni olisi koko ajan nousujohteista, niin teoriassa vuoden kuluttua jaksaisin vetää 40 leukaa. Veikkaan, että todellisuudessa jumitun kuitenkin siihen 20 leuan korville.


      • Anonyymi
        Pekkala kirjoitti:

        Omalla treenimetodillani minun pitäisi viimeistään neljän viikon kuluttua kyetä samaan. Jos treeni olisi koko ajan nousujohteista, niin teoriassa vuoden kuluttua jaksaisin vetää 40 leukaa. Veikkaan, että todellisuudessa jumitun kuitenkin siihen 20 leuan korville.

        Painan 103 kg en saa enää yhtään ilman apua.
        Mutta kun olin armeijassa kiipesin tikkaita ilman jalkoja


    • mitäköhän

      järkeä tuossa nyt sitten on? Onko se joku eksakti voimanmitta montako leukaa vetää?

      T: nainen

    • niilo lylykorpi

      parin vuoden takaa on 26, nykyisellään menee ehkä 22- 20. 30 ollu tavoite mutta taitaa jäädä saavuttamatta mikäli alaraajojani ei jouduta jostain syystä amputoimaan tahi sitten täytyy turvautua hormooneihin... (ikää on näet jo 40 ja treeniin ei enää tunnu löytyvän sitä tarvittavaa viimeistä puristusta). aion toki silti vielä yrittää parantaa ennätystäni sillä muistaakseni mr. dippi on 60 ja vetää silti n. 40 leukaa tai sinnepäin..

    • Apinan serkku

      Uskomattomia lukuja iskette pöytään. Itse lähdin liikkeelle yhdestä, mutta nyt olen jumittunut kahdeksaan vetoon. Jokin juoni täytyisi harjoittelussa olla, ei tapahdu muuten kehitystä.

      Ovatko nämä leuanvetäjät jotain voimalajien edustajia, kun saavat tuollaisia hirmu tuloksia. Itse olen ollut aina hyvä kestävyyslajeissa, mutta leuanveto ja muu sellainen tuntuu epämiellyttävältä.

      Vedän kuitenkin leukoja, koska se vahvistaa yläselän lihaksia, parantaa ryhtiä ja on kaikella tavalla eduksi keholle. Leuvanveto on sinänsä kannustava laji, koska siinä näkee selvästi kehityksen tapahtuvan - tosin nyt se tyssäsi. Lisäksi sitä on helppo harrastaa kotona.

      Millä tempolla te vetelettä eli montako leukaa minuutissa?

      Kovimmat leuanvetäjät, joita olen tavannut livenä ovet olleet todella laihoja rimpuloita.

    • Selkämies*

      Vaihtele otetta ja tee joka päivä. Leveellä kapeella vasta että myötäotteella. Myös hammerote on helvetin hyvä jos siihen on mahdollisuus. Jos leuoissa haluaa olla hyvä, niin pitää vetää usein. Jos haluaa leuanvedolla selkään lihasta ja hauikseen, niin lisäpainot käyttöön kun menee 10 toistoa. 3x5-8 lisäpainoilla = tulee lihasta! Tällöin riittää 1-2xvkossa.

      T: 98kg 40kg lisäp. Mr.LeveäSelkä

    • Leukaa

      Paino 53kg pituus 170cm. Leukoja menee tasan 30 :D. Eikä oo viel tyssänny.

      Treeni ohje eka hankit ittes laihaan kuntoo.Sit rupeet vetelee leukoja. Myötä-vasta ote ja leveämmilla ja kaitaisemmilla otteilla.

      Ite treenaan sillee et mun talos on kahes karmis tanko. Aina ku kävelen niien alta nii vedän sen verra leukoja ku jaksan. Sillei treenasin nopeeta. Eka meni 1 nii kuukauden pääst meni jo joku 10.

      • Leukaa

        Ainii toi tempo. Vedän niin nepeeta ku pystyn kuha on puhtaita. Tossa enkas on tosin vähä hidasteltu et on saanu henkee.


    • 50 leukaa 50 vuotta

      Junnuna (~16 v) meni 35 kun treenasin ahkerasti, heikko kukkakeppi olin ennen sitä, sen jälkeen on aina mennyt 12 ..15 ilman treenejä.
      Nyt pienellä treenillä (~6kertaa) nousi 22 kertaa, ikää jo 44v.
      Haba on muita lihaksi selvästi edellä.

      Harjoittelin muistaakseni nuorena nousujohteisia sarjoja, nyt on kokeiltu heti maksimia ja sen jälkeen muutama maksimi laskevasti. Ei liene oikea metodi.

    • ghkjhgh

      9 vedän ja massaa96kg

    • 67-v

      Maksimi on kokeilematta.

      Keväällä, ennen mätipuolen repimistä, vedin 10:n sarjoja koska pitemmät ovat minusta hyödyttömiä.
      Vedot alhaalta, täysin löysiltä, joka välissä jännitykset purkaen.

      Ennen olkaleikkausta max. lisäpaino oli 55kg / 5 toistoa.
      60kg:lla ei inahtanut ykkönenkään alhaalta.

      90kg / 176cm. 67-vuotta.

    • Hapeton

      Tämä hengitys on hankala vedellessä, mielellään vetäisi hengittämättä, mutta kun toisinaan huippaa päässä vaikka hengittäisikin.

      Voiko kymmenen sarjoja vetää hengittämättä?

      Joon ehdotus treeniksi tuntui mukavalta, helppo roikkua ja hengitellä, minulle hänen sarjansa meni helposti läpi, vaikka leukoja jaksan vetää vain 9 kpl.

      • Guzzimies

        Kiimingin urheilijat järjestää vuosittain toistoleuanvedon sm kisat.Heidän sivuiltaan voi nähdä tuloksia kisoista.Voi unohtaa hurjat salitulokset kun vetää oikeasti puhtaasti leukoja.
        Atleettisen partasuun blogista saa asiallista tietoa leuanvedosta.


      • henkeä

        Opettele hengitys, sisäänhengityksellä ylös ja uloshengityksellä alas, eihän siinä muuten mitään järkeä ole.


    • 16 vuotta

      Ennätys 42 ja painan 55 kg ja oon 174cm pitkä

    • Taaviankka

      Mulla on yksi leuka ja se pysyy toistaiseksi vetämättäkin paikallaan mutta milläs painoilla vedät alataljassa kymppejä?

    • --..--

      Mulla kun on kaksoisleuka niin jos vedän 10 leukaa tarvitsen siihen vaan 5 toistoa.
      Eli jaksan siis vetää 24 leukaa.

    • nainen95-

      ennätys on 4!

    • vvcxvcxvcx

      Toisen "tyylipuhdas" leuka on puolet kevyempi kuin toisen, joten ei lainkaan vertailukelpoisia nämä tulokset ellei näe itse suoritusta. Jos lasken tosi rauhallisesti ja pysäytän liikkeen alas suorille käsille niin menee varmaankin vain kymmenen. Jos jätän kädet hieman koukkuun ja teen lieviä heilahduksia lopussa niin menee lähemmäs 30.

      Tässä liikkeessä ei kannata keskittyä määrään, vaan tuntumaan.

      • 68-v

        Noin on!

        Lasken itse ala-asennossa täysin löysille, jännitykset pois.
        Riipun rentona nivelten varassa ennen seuraavaa vetoa.
        Vedot potkimatta, jalat ristissä.

        Tänään vedin alkulämpimiksi 4 x 5.


    • saan 40

      olen 13 ja saan vedettyä 40 leukaa ja olen normaali kokoinen olen vai vedellyt leukoja noin 8 vuotiaasta asti puhtaina

      • isäpappa-

        aijai.puhtautesi on enintää 50%


    • 70kg 32v

      22 ihan sama mihin aikaa yöstä ja mitkä normi vaatteet päällä ja millä otteella tahansa vaikka niskan taa. no sit jos lähdetään niinku vasta tai myötäotteella niin kyl 25 tuppaa 3/4stä kerrasta meneemään. sanoisin että SM kisoissa 24 puhdasta menis.

    • 30leukaa

      Itse pääsen tällä hetkellä kymmenisen leukaa.

      Tavoitteenani on 30 leukaa putkeen. Perustin aiheesta eilen blogin, josta voi seurata kehittymistäni: 30leukaaputkeen.wordpress.com

      Käytän harjoitusohjelmaa sivustoilta 50pullups.com, missä on valmiit harjoitusohjelmat aloitustason mukaan.

    • lffkfknfkx

      Saan 22 leukaa ja olen 14v poika. Paino noin 60 kg

    • Bodomatex

      Leuanveto on kyllä voimaa vaativa suoritus.
      Leuanvetoa harrastetaan aktiivisesti Street workout lajissa eli kehopainoharjoittelussa ja leuanveto kehittää lihaksia tehokkaasti.
      Leuanveto ei ole pelkästään sitä mitä koulussa leuanvedossa tuli tutuksi.

      http://www.youtube.com/watch?v=5dlYpJneyF0&hd=1

    • ei nim

      8 toistoa,painoa n.87 kiloa.

    • Mies32vuotta

      6 toistoa, paino 91kg

    • 17V

      17 toistoa, paino 78kg

    • tavoite saavutettu!

      Vajaa pari vuotta sitten 96 kiloisena jaksoin hikisesti vetää sen yhden leuan, nyt 15 kiloa kevyempänä menee puhtaasti 10 leukaa.

    • 27v 62kg

      Muutama viikko sitte tein 11 kun kylmiltään kokeilin, että yli 10 menee. Joskus ennätys 14 tai 15. Tuo 20 olisi jo hyvä tulos, mutta jos 50 menis niin paljon töitä vaatisi. Tuosta hengitystekniikasta luin ylempää niin enpä ole aiemmin kuullut.

    • ex-voimailija

      oma paino ratkasee leuanvedossa,, 60kg vetää 60krt , 100kg riittää 10, Leuanveto huono treeni, lihas pienenee ja sitkistyy , vain. En suosittele jatkuvaan treenaukseen, miksen välitreeninä.

      • riveri

        7 toistoa, paino 92kg. Kerran viikossa neljän toiston sarjoilla. Useammin tai pidempään vetämällä lihakset ja nivelsiteet repeää liikaa ja veto heikkenee. Rauhallisia vetoja heilumatta alhaalta ylös ja alas. Vajaita vetoja hosumalla vammariski suuri.


    • Täyspitkinä ja potkimatta 10 on tiukassa ilman lisäpainojakaan.

    • <>.<>

      13-15 toisto, painoa 78kg.
      Viime vuonna, kun painoin 65kg meni vain 5-7 toistoa=)

      • <>. <>

        Niin ja lisäyksenä, vedot lähtee merkitstä ylös.


    • kehitys 0

      Mulla leuat ei ole kehittynyt vuosiin vaan toistomaksimi on jäänyt pysyvästi viiteen. Painan 110kg ja risat. Maastaveto on 240 kiloa ja alataljalla teen 10 sarjoja 150 kilolla. Ylätalja on samaa luokkaa leukojen kanssa.

      Kyllä tuo ylöspäin vetäminen on aivan eri planeetalta jos vertaa muihin selkäliikkeisiin ja vaatii myös omalla tavallaan erityislahjakkuutta!

      • ed kirj

        Alaspäin vetäminen siis, ajatusvirhe.


    • tötötötötötö

      26 kappaletta vedin putkeen painitreenien jälkeen salilla muutama kuukausi takaperin. Normaalisti kymmenen sarjoja. Painoa 90kg.

    • yhyyy

      ite oon 12v ja menee puhtaita leukoja vaan 9

    • Gammaleeni

      Kesäkuussa kokeilin leuanvetoa ja sain vaivoin vaan yhden leuan vedettyä.
      Pari viikkoa sitten sain leuanvedossa vaan 5 leukaa vedettyä, painoa n.60kg.

    • ukiva

      Koulupoikana vetelin parikymmentä joka päivä kun oli paikka kellarissa. Nykyään en todennäköisesti saa yhtäkään. Ei ole paikkaa ja ikääkin on pian 70.

    • 13v boe

      Onko 8 täysin tyylipuhdasta leukaa hyvä 13-vuotiaalle?

      • Anonyymi

        42v alkoholisti läski painan 105kg saan 4 leukaa enkä ole ikään treenannu mitään, muutakuin tehnyt töitä


    • Leukapuoli

      Tervehdys! Olen 20v jäbä, pari vuottta salitreeniä takana, innostunut taas leuoista. Menee jotain 18-23 hyvänä päivänä kunnon tekniikalla jos en aloita liian raivokkaasti (silloin tulee stoppi vastaan 15 kohdalla).

      Aikoinaan, kun olin 13v, vedin kouluni kuntosalin ennätyksen - 28 leukaa. Siihen pääsin silloin kevyellä elopainolla ja vetelemällä leukoja tämän tästä missä tahansa missä voi roikkua kaikilla eri tyyleillä. Pidin myös kaikenlaisesta kiipeilystä telineissä ja temppuilusta. Olin katsellut ninja warrioria ja treenasin samantapaisesti, leikkiähän se oli.

      Vinkki: Treenaa mahdollisimman eri tyyleillä mutta eniten vastaotteella hartioiden leveydeltä, millä siis maksimikokeilu kannattaa tehdä. Tee porrastettuja treenejä. Tee lyhyitä sarjoja nopeasti ja korostetun hitaasti. Tee staattista roikkumista, tee maksimi sarjoja uupumiseen asti. Tee erilaisia soutuliikkeitä ja hauiskääntöjä, älä kasvata liikaa muuta kehonpainoa. Jos sitä jo on, laihduta siitä ylimääräinen vek.

    • Anonyymi

      Yhdellä kädellä kaksi. Normaalilla vastaotteella sätkimättä vedän habaa lämmitellessä muutamia 5 - 7:n sarjoja. Vuosikymmeniin en ole kokeillut maksimimäärää. Kun kympit alkoivat olla turhan helppoja vedimme lisäpainoilla. Punttivyöhön levyjä roikkumaan. 55kg:lla viisi toistoa. 60kg:lla alhaalta lähtien ei yhtään.

    • Anonyymi

      Oon hyvä kuntonen 11v saan 150 mut miten saisin 200 sataa?

    • Anonyymi

      Vedän verryttelyleuat 4 x 5 toistoa kulmariipunnassa niin ainakaan mikään sätkiminen ei ole mahdollista.
      Kulmariipunta?. Roikutaan rekissä ja nostetaan koivet polvista suorine eteen vaakatasoon tai hieman yli ja ryhdytään vetelemään säilyttäen kulma-asento.
      En ole kokeillut mutta 10 olisi jo tiukka.
      En ole vetänyt lisäpainoilla mutta ylätaljassa vedän pyramidin ykkösmaksimin ollessa noin 1,4 x oma paino. Yli oman painon ei ainakaan pysty alkuretkuun vaan on vedettävä.
      Vuosikerta 1943

    • Anonyymi

      Wau , isoja määriä vedätte. Mulla menee vaan 8 vasemmalla, ja 6 oikialla

    • Anonyymi

      Ennen salitreenausta sain 19. Nyt yli 20 vuoden salitreenin jälkeen paljon vahvempana saan 5.
      Ylivoimaisesti tehokkain keino parantaa leuanvetotulosta on laihduttaminen!

    • Anonyymi

      Itse vedän leuat aina lisäpainoilla.
      Ensin teen jalkojennostoja leuanvetotangossa, suorin jaloin niin että jalat osoittavat suoraan ylös päin. Ilman heiluntaa. 20-30toistoa.
      Sitten laitan 20kg lisäpainon lisäpainovyöhön roikkumaan. Sillä vedän 20-30 leukaa. Jään vielä roikkumaan tankoon 1.5min ajaksi. Leuat vedän aina täydellä stopilla ja tanko rintalastan yläosaan.
      Näitä sitten tehdään 5-7kertaa.
      Ikää alkaa olemaan mutta useasti epäilijät ovat vedonlyönnin hävinneet. Itseasiassa aina. Näytän treenin niin että teen vain pari toistoa, sitten lyödäänvetoa pystynkö vetään kertomani treenin. Vuosien saatossa tullut tienattua hyvät rahat.
      Myös uinnissa, avovedessä, menee 5km matka. Ennen meni 6.3km vaikka oli juoksulenkki alla. Näin alkaa ikä jo näkyä.
      Myös nyrkkeilyssä olin hyvä. Voitin kaikki ottelut ja sparrissa joutui em 1 taipumaan. Suomessa taso ei ole ollut ikinä kummoinen, olisin saanut huiput kumoon jos olisi hinta ollut sopiva. Ei kukaan ilmaiseksi kehään mene hakattavaksi.

      • Anonyymi

        Olet kyllä kovakuntoinen!! Voisi vanhemmat vuosikerrat ottaa mallia. Näytät hyvin mallia että ikä ei estä hyvää kuntoa. Ihan ei kaikki noihin tuloksiin pysty.
        Monet yrittää täällä päteä ja hakea kunnioitusta, nutta kyllä sinä olet ensimmäinen joka saa täydet pisteet.
        Terveyttä ja jaksamista.


    • Anonyymi

      Saan itse 150 leukaa tavoitteeni on 200

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8751
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2361
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe