haluaisin alkaa dieetille ja kokeilla rasvanpolttokeittoa. keiton ohjeessa on mm. "2 purkkia tomaatteja (kuorittuja)". myydaanko naita tomaatteja siis purkeissa, vai olisiko terveellisempaa ostaa tuoreita tomaatteja ja kayttaa niita keitossa? kuinka suuri on yksi purkki (g)?
ja toinen avuntarve: voisiko joku englanninkielen taitoinen kertoa mitka nama sanat ovat englanniksi kun oma sanakirjani on pakattuna jossain...:
kerakaali, hapankaali ja varsiselleri
rasvanpolttokeitosta:
11
1746
Vastaukset
- Päivi
Ottamatta kantaa tomaattien laatuun, kerronpa sinulle, että viime sunnuntaina valmistin keiton (käytin säilökettä murskana). Maanantai-iltana kunnolla oksennettuani heippasin seitsemän litraa soppaa vessanpönttöön. Se oli aivan karmeaa!!! Kyllä aika karpaasi olet, jos sen sopan alas saat menemään! Ohje oli Kauneus ja Terveys -lehdessä 1/99.
Samassa lehdessä oli myös vichy-dieetti, jolla jatkoin tiistaiaamusta eteenpäin. Ei ole ollut nälkä - ja dieettiä olen noudattanut kirjaimellisesti. Nyt eletään perjantaita ja kiloja on pudonnut lähes neljä ja puoli, vyötärönympäryksestä kadonnut 3,5 senttiä. Lähtöpaino oli 74 kg, pituuteni 170 cm.
Onnea sinunkin laihduttamiseesi : )- adga
Kerran eräs tuttuni alkoi tuolle rasvanpolttosoppakuurille. Ajattelinpa sitten kerran maistaa tuota ihmelitkua ja yllätys yllätys se oli itse asiassa aika hyvää. Sitä en tiedä miksi itse koit keiton noin kuvottavaksi johtuiko se siitä että et osannut sitä valmistaa vai oletko yksinkertaisesti ikäsi syönyt niin epäterveellisesti että et pysty ns. normaaliruokaa enää syömään.
- naikkonen
kommentista. voisitko viela antaa tuon vichy vesi dieetti ohjeen? :)
- exfinn
hei,
tassa englannin kieliset nimet:
Cabbage= kerakaali
Sauerkraut= hapankaali
celery=varsiselleri
unohda sopat, lopeta hiilihydraattien syominen,
leipa, perunat, pasta, riisi ja paino yksinkertaisesti tippuu ympariltasi.
onnea- naikkonen
mutta mita sita voi sitten syoda jos jattaa kokonaan hiilihydraatit pois? missa pain maailmaa sina muuten asustelet?
- exfinn
naikkonen kirjoitti:
mutta mita sita voi sitten syoda jos jattaa kokonaan hiilihydraatit pois? missa pain maailmaa sina muuten asustelet?
voit vapaasti syoda, lihaa, kalaa, kanaa, vihanneksia, hedelmia...
Laita ihan tavallisesti ruokaa mutta syot sen sitten vihannesten kanssa etka perunoitten tai riisin.
Hyvin lahtee kilot!!
Asun pohjois Englannissa. - naikkonen
exfinn kirjoitti:
voit vapaasti syoda, lihaa, kalaa, kanaa, vihanneksia, hedelmia...
Laita ihan tavallisesti ruokaa mutta syot sen sitten vihannesten kanssa etka perunoitten tai riisin.
Hyvin lahtee kilot!!
Asun pohjois Englannissa.kiitos viestista! mina asustelen talla hetkella USAssa. olen asunut lontoossa pari kertaa. englanti on mukava maa! :)
- naikkonen
mista voi saada ne hyvat ja valttavat ravinteet jos ei syo lainkaan viljatuotteita (tai missa sita hiilihydraattia sitten onkin)?
- ammatiltaan kokki
Eipä sillä etteikö jokainen saa tehdä ja järjestää dieettinsä miten tykkää, mutta tuo ei ole rasvanpolttoa, vaan nesteen poistoa ja rankat kuurit polttavat lihasmassaa ensin. Suosittelen ruoan ammattilaisena sinulle elämäntapojen muutosta ja ruokaremonttia. Ennenkaikkea unohda moiset hössötykset..se muutama kilo mitä lähtee moisella dieetillä, tulee kyllä kaksinkertaisena takaisin, Thrust me, i know!
- Malla
Jos todella haluat päästä turhista kiloista, on ihmedieetit viisainta unohtaa hetipaikalla. Paras tie, muttei oikotie, onneen on koko ruokavalion muuttaminen pysyvästi. Muutos voi olla vaikea ja painonpudotukseen on varattava aikaa vuosi pari. Eli hitaasti ja sitkeästi on maltettava tässä projektissa edetä, mutta tuloksena onkin pysyvä painonpudotus ja niitä ihmedieettejä ei sitten sen koommin tarvitse haikaillakaan. Ota yhteyttä ravitsemusterapeuttiin ruokavaliosi tarkistamista varten.
- Hitaasti mutta varmasti
Olen samaa mieltä. Se on karua, että ihmedieetit ja muuta rajut laihdutusyritykset kannattaa unohtaa. Itse muutama vuosi sitten laihdutin tehokkaasti 8 kiloa. Ja eipä aikaakaan kun hiipien kilot tulivat takaisin korkojen kera. 11 kiloa sain takaisin. Niiden kilojen kanssa elelin ollessani silloin tukeva, en edes lihava, tyytyväisenä aikani. Ennenkuin elämäntilanteeni ja sen aikaiset tapahtumat toivat minulle masennuksen. Puolitutut ihmiset minulle silloin tällöin sanoivat välillä että sinä olet laihtunut! Johon minä tietysti sanomaan että enkä ole, koska enhän ollut laihduttanutkaan. Kunnes kävin vaa'assa ja huomasin todellakin laihtuneeni 3 kiloa. Masennus oli ja pysyi, ja ajan kuluessa huomasin että laihdun hyvin hiljaa mutta varmasti koko ajan lisää. Masennuksessa mieleni siis ei tehnyt mässyttää ja ruokahalukin katosi, mutta sain siis syödä ja söin kaiken mitä mieleni milloinkin teki sitä ajattelematta laihdunko vai lihonko. Ajat kuluivat ja masennuskin alkoi hellittää otettaan vähitellen ja huomasin että edelleenkään mieleni ei tee leivonnaisia eikä suuria ruokamääriä koska vatsani oli vähitellen tottunut vähempään.
Nykyään olen täysin parantunut masennuksesta, mutta niukemmaksi ja terveellisemmäksi (jos nyt sitä siksi voi kutsua, siis leivonnaisten ja ylettömän mässäilyn himo on kokonaan jäänyt) muuttunut ruokavalioni on jäänyt samaksi. Nykyään saan siis syödä kaiken mitä haluan. Syön todella reilut ateriat kokooni nähden, karkkia, vaaleaa leipää, suklaata, jäätelöä ja sen semmoista.Mutta en usein, koska mieleni ei yksinkertaisesti tee. Viikonloppuisin usein ostan itselleni läjän karkkia, sipsejä, jätelöä ym. Mutta parin karkki kourallisen ja muutaman sipsin jälkeen mieleni ei enää teekkään syödä loppuja. Joten lopetan mässäilyn aina siihen enkä syömisen pakosta syö kaikkea loppuun. Myös ruokaa syön kunnon annoksen kerralla josta tulee kylläinen olo. Mutta seuraavan kerran kehoni muistaakin vaatia ruokaa joskus jopa vasta kahdeksan tunnin kuluttua. Nykypäivään mennessä olenkin 13 kiloa kevyempi kun painavimmillani (olen ollut nykyisessä painossani noin 3 vuotta). Ja käyn vaa'assa viikottain sen takia etten laihdu lisää. Jos paino on pudonnut vaikka kilon, otan sen heti takaisin sillä enää en halua laihtua vaikka se näyttääkin jostain kumman syystä onnistuvan ihan huomaamatta. Olenkin naureskellut että liekö minulla matoja jotka syövät minun ruokani ja minä se vain laihdun :) Joten, neuvoni onkin että te jotka haluatte laihtua pysyvästi, UNOHTAKAA IHMEDIEETIT ja laihduttakaa hitaasti mutta varmasti. Uskokaa tai älkää, se toimii mutta ihmedieetit ei.
Nimim. Huomaamatta laihtuva kylläisesti syövä 53 kiloinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895645
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902976Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232654Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251996- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1161460- 1851328