Kuinka tiivis suojakaasupakkauksen on oltava?

tarkkailua

Olen kiinnittänyt tässä tänä vuonna enemmän huomiota suojakaasun pakattujen lihojen, yleensä broilerin pakkauksiin syystä koska ostin kerran vahingossa selvästi auki olevan pakkauksen. Sen jälkeenkin olen kuitenkin huomannut kahdessa ostamassani paketissa pieniä ilmarakoja liimauksessa, yleensä liimausjuova katkeaa ja jatkuu ja väliin jää pieni ilmarako. Nyt viimeisimmässä näitä pieniä rakoja oli kolme. Nyt aloinkin pohtia kuinka tarkkaa näiden pakkausten liimaus loppujen lopuksi lihan säilymisen kannalta on? En voi olla niin epäonnekas että valitsen joka kuukausi sen harvinaisen viallisen paketin. Olen heittänyt jo kaksi pakettia roskiin tuon takia, mutta nyt jo kolmannen kerran tuollaisen paketin osuessa kohdalle aloin miettiä että kuinka usein ennen on tullut syötyä tällaisessa paketissa olleita tuotteita kun ei kirkasta liimausta tullut tutkittua ja sairastunut ei ole niihin kai koskaan. Onko se oikeasti siis niin tarkkaa? Vai olenkohan vain nyt epäonnekas ja kaikki on ennen ollut ok. Broilerit on nyt uunissa, toivottavasti huomenna ollaan terveitä....

5

3323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja

Kai se pilaantunut broileri pitäisi erottaa mausta marinadinkin alta? Nuo maistui ihan normaalille.

• pakkausvuotaa

Liimauksia en sen tarkemmin ole tutkaillut, mutta kyllä monesti olen huomannut, että pakkaukset ovat päälipuoleltakin siinä soosissa. Kai ne sitten vuotavat? Luulisi, ettei tehtaalla niin sössitä, että marinaadit roiskuu seinälle? Laitoshan olisi mahdoton pitää puhtaana - hygienisenä!

• fintraveller

suojakaasupakkaus on, että tuote säilyisi mahdollisimman tuoreena ja mahdollisimman
      pitkään. Mutta ei liha hetkessä pilalle
      mene vaikka pakkauksessa reikä olisikin.
      Kannattaa tsekata pakkaus.pv. Jos on vasta
      pakattu ei ainakaan pilaantumista kyseisen
      asian takia ole.

• aloittaja

ei ollu muistaakseni pakkauspäivämäärää, mutta viimeinen käyttöpäivä oli 15.päivä eli huominen. Ei tullu mitään oireita niin kai ne pienet reiät ei sillon merkkaa

• Kummastelija
        aloittaja kirjoitti:

ei ollu muistaakseni pakkauspäivämäärää, mutta viimeinen käyttöpäivä oli 15.päivä eli huominen. Ei tullu mitään oireita niin kai ne pienet reiät ei sillon merkkaa

Mutta vähäisemmälläkin aivokapasiteetilla varustetulle henkilölle pitäisi ilman isompaa päättelyä olla selvillä, että jos suojakaasuun pakatun lihan pakkauksessa on reikä, niin suojaavat kaasut ovat melkoisen takuuvarmasti poistuneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      89
      1839
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      277
      1703
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      292
      1470
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1379
    5. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      957
    6. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      957
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      70
      937
    8. Toivon että jätät tämän päivän jälkeen minut lopullisesti rauhaan mies

Ihan kokonaan, kiitos.
      Ikävä
      66
      914
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      901
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      52
      888
    Aihe