Olen kiinnittänyt tässä tänä vuonna enemmän huomiota suojakaasun pakattujen lihojen, yleensä broilerin pakkauksiin syystä koska ostin kerran vahingossa selvästi auki olevan pakkauksen. Sen jälkeenkin olen kuitenkin huomannut kahdessa ostamassani paketissa pieniä ilmarakoja liimauksessa, yleensä liimausjuova katkeaa ja jatkuu ja väliin jää pieni ilmarako. Nyt viimeisimmässä näitä pieniä rakoja oli kolme. Nyt aloinkin pohtia kuinka tarkkaa näiden pakkausten liimaus loppujen lopuksi lihan säilymisen kannalta on? En voi olla niin epäonnekas että valitsen joka kuukausi sen harvinaisen viallisen paketin. Olen heittänyt jo kaksi pakettia roskiin tuon takia, mutta nyt jo kolmannen kerran tuollaisen paketin osuessa kohdalle aloin miettiä että kuinka usein ennen on tullut syötyä tällaisessa paketissa olleita tuotteita kun ei kirkasta liimausta tullut tutkittua ja sairastunut ei ole niihin kai koskaan. Onko se oikeasti siis niin tarkkaa? Vai olenkohan vain nyt epäonnekas ja kaikki on ennen ollut ok. Broilerit on nyt uunissa, toivottavasti huomenna ollaan terveitä....
Kuinka tiivis suojakaasupakkauksen on oltava?
5
3323
Vastaukset
- aloittaja
Kai se pilaantunut broileri pitäisi erottaa mausta marinadinkin alta? Nuo maistui ihan normaalille.
- pakkausvuotaa
Liimauksia en sen tarkemmin ole tutkaillut, mutta kyllä monesti olen huomannut, että pakkaukset ovat päälipuoleltakin siinä soosissa. Kai ne sitten vuotavat? Luulisi, ettei tehtaalla niin sössitä, että marinaadit roiskuu seinälle? Laitoshan olisi mahdoton pitää puhtaana - hygienisenä!
- fintraveller
suojakaasupakkaus on, että tuote säilyisi mahdollisimman tuoreena ja mahdollisimman
pitkään. Mutta ei liha hetkessä pilalle
mene vaikka pakkauksessa reikä olisikin.
Kannattaa tsekata pakkaus.pv. Jos on vasta
pakattu ei ainakaan pilaantumista kyseisen
asian takia ole.- aloittaja
ei ollu muistaakseni pakkauspäivämäärää, mutta viimeinen käyttöpäivä oli 15.päivä eli huominen. Ei tullu mitään oireita niin kai ne pienet reiät ei sillon merkkaa
- Kummastelija
aloittaja kirjoitti:
ei ollu muistaakseni pakkauspäivämäärää, mutta viimeinen käyttöpäivä oli 15.päivä eli huominen. Ei tullu mitään oireita niin kai ne pienet reiät ei sillon merkkaa
Mutta vähäisemmälläkin aivokapasiteetilla varustetulle henkilölle pitäisi ilman isompaa päättelyä olla selvillä, että jos suojakaasuun pakatun lihan pakkauksessa on reikä, niin suojaavat kaasut ovat melkoisen takuuvarmasti poistuneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä891839Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2771703Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2921470Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1751379- 51957
- 56957
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em70937- 66914
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40901Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤52888