Edullinen vinkki

valkosipulimylly

Hei, oletteko ihmetelleet valkosipulimyllyjen korkeita hintoja? Siis sellaisten kertakäyttömyllyjen, joita ei voi täyttää. Lidlissä sellainen maksaa vain 1,29 €, mikä on mielestäni edullinen. Tosi maukasta tulee kun laittaa muutaman kierroksen myllystä leivälle vaikka raejuuston päälle. Namii!

7

2819

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valkosipulimylly?

      Puristuuko siitä siis tuoretta valkosipulia? Enpä ole moiseen törmännyt. Onneksi. Jos puhut valkosipulijauheesta, niin se tulisi lailla kieltää. Sillä on yhtä vähän tekemistä valkosipulin kanssa kuin mustapippurilla maustepippurin kanssa.

      En suostu ostamaan mitään kertakäyttöistä, vaikka maksaisi VAIN puolikkaan puupennin. Valkosipulin paras mylly on terävä pikkuveitsi, hätätilanteessa raastinrauta. Kummatkin käytössä jo kolmattakymmenettä vuotta.

      • myllystä

        Valkosipulimyllyssä on kuivattua valkosipulia rouheena. Se hienontuu samalla, kun myllyä kiertää. Maku on voimakas ja todella herkullinen. Itse en juurikaan käytä tuoretta valkosipulia. Helppouden ja riittoisuuden vuoksi on valkosipulin makua saatavilla tarvittaessa myllystä, eikä tarvitse alkaa kynsiä kuorimaan. Tuore vs tuppasi kuivumaan ja nahistumaan jääkaapissa, kun sitä ei tullut useinkaan kaivettua sieltä esiin. Valkosipulijauheen käyttö on jäänyt kokonaan löydettyäni nuo myllyt. Mutta makunsa ja mieltymyksensä kullakin.


      • yrttimylly
        myllystä kirjoitti:

        Valkosipulimyllyssä on kuivattua valkosipulia rouheena. Se hienontuu samalla, kun myllyä kiertää. Maku on voimakas ja todella herkullinen. Itse en juurikaan käytä tuoretta valkosipulia. Helppouden ja riittoisuuden vuoksi on valkosipulin makua saatavilla tarvittaessa myllystä, eikä tarvitse alkaa kynsiä kuorimaan. Tuore vs tuppasi kuivumaan ja nahistumaan jääkaapissa, kun sitä ei tullut useinkaan kaivettua sieltä esiin. Valkosipulijauheen käyttö on jäänyt kokonaan löydettyäni nuo myllyt. Mutta makunsa ja mieltymyksensä kullakin.

        Paljonko tossa myllyssä on rouhetta?

        Voihan sitä ostaa rouhetta ja tällätä sitä pippuri-/suolamyllyyn?


      • 45 g
        yrttimylly kirjoitti:

        Paljonko tossa myllyssä on rouhetta?

        Voihan sitä ostaa rouhetta ja tällätä sitä pippuri-/suolamyllyyn?

        tuossa Lidlin myllyssä. Tuleehan siihen kilohintaa, kun lasinen mylly maksaa myös hinnassa. Pointtini oli vaan että suhteellisen paljon enempi maksaa esim. Santa marian ym. myllyt. Hinta voi olla jopa kolminkertainen. Tietysti edullisinta on käyttää uudelleen täytettävää myllyä ja erikseen myytävää vsrouhetta.


      • Utelias Ilmari
        myllystä kirjoitti:

        Valkosipulimyllyssä on kuivattua valkosipulia rouheena. Se hienontuu samalla, kun myllyä kiertää. Maku on voimakas ja todella herkullinen. Itse en juurikaan käytä tuoretta valkosipulia. Helppouden ja riittoisuuden vuoksi on valkosipulin makua saatavilla tarvittaessa myllystä, eikä tarvitse alkaa kynsiä kuorimaan. Tuore vs tuppasi kuivumaan ja nahistumaan jääkaapissa, kun sitä ei tullut useinkaan kaivettua sieltä esiin. Valkosipulijauheen käyttö on jäänyt kokonaan löydettyäni nuo myllyt. Mutta makunsa ja mieltymyksensä kullakin.

        Säilytät valkosipulia jääkaapissa? Parhaiten se säilyy ilmavassa pussissa kuivassa huoneenlämmössä.


    • kiitos!

      Makua irti valkosipulirouheesta pippurimyllyllä.

      Valkosipuijauhe on helposti vähän tunkkaista. Olen siis rouheen ystävä. Nyt oivalsin, että tuoretta jauhetta saa rouheesta pippurimyllyllä! Näin yksinkertaista. Ihanaa!

    • vinkkivinkki

      Itse käytän murskattua, tuoretta valkosipulia jota saa kaupasta lasipurkissa. Merkki on nimeltään Valkoliekki ja purkissa on 175g. Hintaa en nyt tähän hätään muista, mutta uskoisin sen olenvan parin euron tietämillä. Muuten käyttäisin tuoretta valkosipulia mutta kun sitä tahtoo aina jäädä käyttämättä säilytystavasta riippumatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe