Ei maistu..

Äippä

Poika on reilu vuoden ikäinen eikä ruoka tahdo maistua, kauheat taistelut aina kun syödään. Välillä menee kaks lusikallista ja sitten ei enää. Siis kaikki ruoat on semmosia. Mitä teen? Muutenkin on ollut painon kanssa ongelmia, on neuvolan käyrien mukaan alhaalla (painaa 9,3 kg), mut oli jo viimeeksi vähän noussut.. Maito kyllä uppoo vähän liiankin hyvin. Auttakaa?! :)

3

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teillä

      ruokaillaan? Elikkä annatko maidon ennen ruokaa vai toisipäin? Syömisestä pitäisi tehdä miellyttävää.. Lapselle oma lusikka käteen jolloin hänkin pääsee osallistumaan ;)
      Ootkos kokeillu jos nälissään söis..... ja tosiaan maito vasta kiinteiden jälkeen.

    • tehosekoittimella

      samassa kulhossa sekaisin sellainen piltti 1v liharuokapurkki, ja 2 desiä maitoa, ja laita vellitutilla varustettuun pulloon. (itse olen leikannut saksilla tutin aukkoa vielä leveämmäksi)

      Sieltä ne hoituu, ja paino senkun nousee, meillä saman kokoinen 8 kk, (ja hänen syntymäpainonsa oli 1860g!!!) Nyt siis 9,2 kiloa.

    • kolmen äiti

      ruokailuun auttaa ainakin säännölliset ruoka-ajat. aikuinen päättää mitä lapsi syö ja lapsi syö minkä syö. älä tee syömisestä ikävää tuputtamistilannetta.

      ole rauhallinen ja luota siihen ettei terve lapsi kuole vapaaehtoisesti nälkään. syökää perhe yhdessä aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.
      voisiko ns. sormiruoka auttaa? mitä lapsi voisi itse syödä sormin tai vaikka lusikoida itse ruokansa.
      en tiedä lapsesi pituutta, mutta jos lapsi on keskipituinen tai yhtään lyhyempi niin ei paino kuulosta huolestuttavalta.
      meillä pojat 1-vuotiaina 76cm ja 8900g ja toinen 73cm ja 9500g.
      yhden vuoden jälkeen ruokahalut voi muutenkin vähentyä ja vilkas liikkuva lapsi voi olla muutenkin hoikka.
      tärkeintä kuitenkin on ettet tee syömisestä epämiellyttävää koska lapsi ei sillon ainakaan syö.
      syömisestä ei kannata tehdä mitään ohjelmanumeroa tai lapselle temppuilu esitys mahdollisuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10255
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1576
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe