Liian tulista ruokaa

suolistopalo

Kävin tässä yhtenä viikonloppuna eräässä Lahtelaisessa ravintolassa, torin laidalla, syömässä Tex Mex ruokaa. Ruokalistalla ei mainittu mitenkään, että ruoka on sairaan tulista. Chiliä oli laitettu aivan liikaa. Pystyin kyllä syömään annokseni, mutta kamalin seurauksin.

Vatsa meni ilmeisesti sekaisin liiasta chilistä.Puoli tuntia ruokailusta iski kamala vessahätä.Chilin palat tulivat ulos sulamattomina. Pöntöllä istuminen oli kuin nuotiossa istumista. Itseasiassa, preikä oli kuin puudutettu, vielä 15 minuuttia istunnon jälkeenkin.

Olen itse tosi tulisen ruuan ystävä, pidän jalopenoista ja chilistä. Mitään näin tulista en ole kuitenkaan ikinä syönyt. Olisi kyllä hyvä jos tulisuudesta olisi jokin varoitus ruokalistalla.

Onko muilla kokemuksia liian tulisista ruoka-annoksista.

9

6925

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mussusetä

Siis mitä?! Tulista ruokaa Tex Mex-raflassa??? Äijä puhuu ihan höpöi..
      Ja jos annoksessa oli sit liikaa tulisuutta, niin oliko sit ihan välttämätön PAKKO syödä se KOKONAAN? Jos siinä oli niin paljon liikaa chiliä niin ois kyllä pitäny helposti huomata jo syödessä ettei kannata.
      Turhaan vingut siinä, oma moka.

• Tympiintynyt

Juuri tuollaiset silkkisuut ovat syynä siihen miksei Suomessa saa juuri mistään tulista ruokaa. Ollaan olevinaan tulisen ystävää kun kebabin pepperonit maistuvat ja joskus jopa jalapenoviipale pitsan päällä mutta sitten kun ruoka on oikeasti edes aavistuksen tulista ollaan itkemässä että liian tulista, aijai ja rahat takaisin.

• suolistopalo

Osuinkohan nyt jotenkin arkaan aiheeseen, vai onkohan ensimmäinen kommentoija Santa Fe:n kokki. Olen kyllä tähän mennessä pitänyt kyseisen paikan sapuskoista ja aion käydä sielä vielä uudestaankin. Hintataso on tosin sen verran korkea että käyn lähinnä juhlistamassa jotain erikoisempaa tapahtumaa.

Mutta olen edelleen sitä mieltä että menussa olisi kiva olla maininta aterian tulisuuden tasosta esim tähdillä merkittynä. Siitä saisi sitten valita itselleen sopivan tason. No tämä viesti pitäisi tietysti lähettää kyseiseen ravintolaan. Mutta jos teistä jonmpi kumpi on se kokki, niin annan idean vapaasti käyttöön.

• vietnamilaisessa paikassa

syömässä. Olin ilmoittanut het etukäteen, etten halua syödä niin kovin tulista, ruoka tuli, ja tulinen kastike tuli erillisessä kupissa, josta saattoi ottaa juuri sen verran kuin halusi. Siis fiksumminkin voi tehdä, eikä pilata ihmisten ruokailua.

• suolistopalo
        vietnamilaisessa paikassa kirjoitti:

syömässä. Olin ilmoittanut het etukäteen, etten halua syödä niin kovin tulista, ruoka tuli, ja tulinen kastike tuli erillisessä kupissa, josta saattoi ottaa juuri sen verran kuin halusi. Siis fiksumminkin voi tehdä, eikä pilata ihmisten ruokailua.

No tuohan kuulostaa hyvältä. Mutta kertoitistko vielä missä tälläinen ravintola sijaitsee. Voisi olla kiva kokeilla. Olen myös törmännyt samanlaiseen käytäntöön thai paikoissa. Tulisuuden voi itse säätää itselleen sopivaksi, makuja kun on niin kovin monia. Aika paha mennä sanomaan mikä on kaikille sopiva tulisuus. Vähän niin kuin yrittäsi sanoa mikä on hyvää musiikkia...

• En ole tähänpäivään mennessä saanut Suomesta "tulista" ruokaa. vaikka sitä olen vartavasten pyytänyt.

• Tulinen chili

Mene Mount Everestiin hesassa. Jos ei muuten ole tarpeeksi tulista niin nappaa salaattikaapin chilisoosia ja sekoita ruokaan. On tulista!!

• ruokalistalla..

..on merkittynä tulisuus.
      sellaisilla jalopenon kuvilla nimen vieressä.
      1 jalopeno vähän tulinen, 2 vähän enemmän jne.
      Jos siis lukisi, mitä tilaa - tai ihan kysyy tarjoilijalta, joka kyllä tuntee ravintolan listan ja ruokien koostumuksen!?

• Jarmo Suomi

Muutama hassu paprikankuva listassa ei kerro tulisuudesta yhtään mitään, sen arviointi kun on täysin ravintolakohtaista. Itse olen valinnut ravintolan listalle merkityistä aterioista sen kaikkein tulisimman kolmen paprikan pöperön, joka kuitenkin oli miedompi kuin edellisen ravintolan miedoin keitos. Ja jos listassa lukee tarkenteinakin ainoastaan "punainen chili", se ei kerro ruokailijalle mitään tulisuudesta, ainoastaan sen että kohta syödään sen väristä chiliä. Ravintoloiden olisi syytä siirtyä yhteisesti käyttämään listoillaan Chiliyhdistyksenkin suosittelemaa 0-10-asteikkoa joka antaa kuluttajalle jo selkeän osviitan ja turhat väärinkäsitykset vältetään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1607
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1501
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1410
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      120
      1333
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      71
      1281
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1170
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      261
      1027
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      991
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      955
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      937
    Aihe