"Katseenkestävä"

mitä mielikuvia herättää?

Aika usein treffi-ilmoissa lukee jotain tyyliin
"olethan reilu, katseenkestäväkin mies"
mikä on minusta aika ärsyttävä ilmaisu... miten itse ymmärrätte "katseenkestävän"?

Tarkoittaako se yksiselitteisesti hyvännäköistä?
Jos niin miten adonis pitää olla ollakseen katseenkestävä?
Vai sitä että mies on sinut ulkonäkönsä kanssa?

Loppuun gallup tämän lukijoille: oletko itse mielestäsi katseenkestävä, olit sitten mies tai nainen?

32

3473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus...

      - oletan että tarkoittaa hyvännäköistä eli tällaisella ihmisellä kävisi ulkonäön puolesta parempi flaksi kuin 3/4 tallaajista

      - en koe olevani katseenkestävä eli skippaisin ko. ilmot

    • Musta se tarkoittaa sitä että on sen verran itsetuntoa että kehtaa pistää vaikka kuvansa sille toiselle arvioitavaksi. Päättäköön hän se mitä minä en voi päässäni arvata.

      • siis....

        että laittaisit ihan miten megahyvännäköiselle naiselle vaan flirttipostia, jos tyyppi vaikuttaisi muuten(kin) mielenkiintoiselta? Eli sua ei saisi mikään itseoletettu ns. tasoero tekemään ennakkokarsintaa? Sulla on sitten roimasti enemmän pokkaa kuin mulla.


      • siis....
        siis.... kirjoitti:

        että laittaisit ihan miten megahyvännäköiselle naiselle vaan flirttipostia, jos tyyppi vaikuttaisi muuten(kin) mielenkiintoiselta? Eli sua ei saisi mikään itseoletettu ns. tasoero tekemään ennakkokarsintaa? Sulla on sitten roimasti enemmän pokkaa kuin mulla.

        Edellisen ei ole tarkoitus olla mikään olemustasi koskeva kuitti, vaikka sen voisi niinkin ymmärtää kun sen vielä tuosta ruudulta lukaistessa totesin, sori kököstä muotoilusta :)


    • katseenkestäväksi

      sellaisen, jota katsoessaan ihmiset ei kauhistu. Sellaisia on aika paljon. Todennäköisesti sitä katseenkestävää miestä hakevat naiset tulkitsevat sen katseenkestävyyden toisin.

    • -k32v-

      koska se oli naise kynäst, nii ehkä se tarkoittais sitä, et kundin vois viedä ystävättärille näytille ilman et ne räjähtäis nauruun.

      et tulis täyttää miespuolise miehe ulkoiset tunnusmerkit.

      sitä se varmaa tarkoittais.

    • komea mies.

      Minä ainakin olen ehdottomasti katseenkestävä, sadat naiset eivät voi olla väärässä.

    • Joskus viime vuosituhannella päätin kerran kokeilla deittinettiä. siellä törmäsin tähän samaan. Ajattelin, että katseenkestävä on sellainen, jonka kanssa kehtaa kadulla kävellä ja jopa kavereilleenkin esitellä.

      Ja kyllä, minä olin mielestäni katseen kestävä, eikä yksikään niistä deiteistäkään ainakaan ulkonäköni takia karkuun juossut. Enkä minä mielestäni mikään adonis ole. Aivan tavallinen tallaaja.

    • sitä, että miehen muna kestää katsoa naista takaisin, kun nainen katsoo miestä. Eli, mies kestää naisen katseen, eikä käännä katsettaan pois naisesta.

      Olenko katseenkestävä? Joskus olen, joskus en. Rippuu naisesta, mielentilastani, sekä tilanteesta. Nyt olen katseenkestävä.

    • N 35+

      Mulla ei ole täällä ilmoitusta ollenkaan.
      Minä olen kaunis 30 nainen ja minulle katseenkestävä on sellainen mies, johon tunnen vetoa ja kiinnostusta.

      Ei tarvitse olla adonis, vaan itseenä OIKEASTI tyytyväinen mies. Jos olet mies, johon naiset melko usein ihastuvat, niin silloin persoonasi on todennäköisesti katseenkestävä. Jos sinuun ei kukaan koskaan ihastu, niin todennäköisesti et vastaa katseenkestävä kriteetriä.

    • mielestäni tarkoittaa samaa kuin "Voinko esitellä sinut ystävilleni, jotka tulevat kateelliseksi" sama lyhyesti "komea".

      Mikäli ulkonäkö ei ole katseenkestävä, paksu lompakko tasoittaa asiaa

    • muuan m

      ...sanoa, mitä kukin sanaa käyttänyt sillä sitten hakee. Ehkäpä osa testaa enemmänkin vastaajien itseluottamusta, vaikka ensireaktio on että haussa on keskimääräistä komeampi mies.

      Myönnän tuntevani pientä rimakauhua nättien naisten suhteen - juuri taisi mennä yksi oiken kiva profiili ohi, kun jäin liian pitkään miettimään, tavoittelisinko enempää kuin mihin rahkeet riittävät.

      • edellinen

        "kun jäin liian pitkään miettimään, tavoittelisinko enempää kuin mihin rahkeet riittävät."

        p.o. "tavoittelisinkohan hänen tapauksessaan".

        Muuten olen sitä mieltä, että jokaisella ujohkolla miehellä pitäisi olla naispuolinen tsänssikonsultti, jota voisi konsultoida tällaisissa tapauksissa...


    • todellinen

      adonis, kasteenkestävä, ainoa laatuaan, huippuyksilö, lahja kaikille (no ei ihan kaikille) maailman naisille -olen lutkittelija.

    • joku lauri tähkän kaltanen mies ku puhutaan katseenkestävästä. Sellanen jonka kehtaa esitellä muillekki ja ne voi sanoo jotain positiivista siitä.

      Ja itteeni, pidän katseenkestävänä, mut en missään tapauksessa käyttäs sitä termii ittestäni.

      • asia*mies

        oikein tsekata miltä Tähkä näyttää, minulla oli tuolta kohdin aukko yleissivistyksessä.
        Jotain samaa jannussa on kuin Johnny Cashissa nuorempana.

        Kun nyt katseenkestävistä ihmisistä puhutaan, niin Johnnyn vaimo June Carter oli muuten tosi söpö pakkaus.

        Itse en kuulu kauniit ja rohkeat-osastoon, valitettavasti :)


      • asia*mies kirjoitti:

        oikein tsekata miltä Tähkä näyttää, minulla oli tuolta kohdin aukko yleissivistyksessä.
        Jotain samaa jannussa on kuin Johnny Cashissa nuorempana.

        Kun nyt katseenkestävistä ihmisistä puhutaan, niin Johnnyn vaimo June Carter oli muuten tosi söpö pakkaus.

        Itse en kuulu kauniit ja rohkeat-osastoon, valitettavasti :)

        ja sit ku se myös juttelee niin sillä on puheessa myös sellanen sointi (sen murteen ohella) että sitä jää kuuntelemaan. EIkä mun mielestä ainakaa oo pissi päässy päähän nousemaan...

        Mun aukko oli tossa june carterissa, tai siis siinä miltä se nuorempana näytti... Olit oikeessa se oli nuorempana söpö pakkaus...

        Pöh eihän siun tartte ku alkaa vaan vatuloimaan kahden kauniin naisen välissä että kummanki ottas niin heti tunnistettas :D


      • asia*mies
        Frederico kirjoitti:

        ja sit ku se myös juttelee niin sillä on puheessa myös sellanen sointi (sen murteen ohella) että sitä jää kuuntelemaan. EIkä mun mielestä ainakaa oo pissi päässy päähän nousemaan...

        Mun aukko oli tossa june carterissa, tai siis siinä miltä se nuorempana näytti... Olit oikeessa se oli nuorempana söpö pakkaus...

        Pöh eihän siun tartte ku alkaa vaan vatuloimaan kahden kauniin naisen välissä että kummanki ottas niin heti tunnistettas :D

        On siinä Junessa jotain syvempääkin söpöyttä kuin nätit kasvot, katos vaikka joku pariskunnan yhteisesiintymispätkä juutuubista kun joudat. Olivat kuulemma ihan loppuun asti syvästi rakastuneita toisiinsa, vähän harvinaisempi tapaus viihdemaailmassa.


    • vänkyrä-nainen

      mun sanavarastoon tuo katseenkestävä, enkä ole siihen tätä aiemmin tainnut edes törmätä kovin usein.

      Mutta se, mikä mulle ensimmäisenä tuli mieleen on kuvauksellinen. Katseenkestävä ihminen voisi olla hyvä poseeraamaan ja esittelemään luonnollisesti itseään joka asennossa.

      Niin ja omalla kohdalla on mussa ehkä ihan vähän taipumusta tohon, mutta ei niin luonnollisesti kuin kuuluisi.

      • tgkti

        "Niin ja omalla kohdalla on mussa ehkä ihan vähän taipumusta tohon, mutta ei niin luonnollisesti kuin kuuluisi."


        Panes näyttäen niin arvioidaan...


      • vänkyrä-nainen
        tgkti kirjoitti:

        "Niin ja omalla kohdalla on mussa ehkä ihan vähän taipumusta tohon, mutta ei niin luonnollisesti kuin kuuluisi."


        Panes näyttäen niin arvioidaan...

        kyllä nyt tyytymään vaan mielikuvitukseen ;)
        Ei mulla sentään rohkeus ihan kaikeen riitä..


    • temeq

      - Sitähän se tarkoittaa. Ja aina ja kaikkialla naiset etsivät tummaa. :D Tai näin oli ainakin joskus. Tai en minä tiijjä.
      - Karismalla ja hyvällä itsetunnolla, iloisella ja ei niin ylpeällä naamalla pärjää varmaan aika pitkälle. Jos on ns. fyysisestikin komea, en usko siitä olevan haittaakaan.
      - Olen sikäli onnellisessa elämäntilanteessa, ettei minun tarvitse enää pohtia tällaista. Samaten olen suht sinut itseni kanssa.

      • viilisniilis

        Tummista. Sellanen ruskeatukkanen vielä menee, mutta muuten miehen tulee olla vaalea tai ristiverinen. Mulle tulee tummasta tukasta niljakas olo. Jotkut on kyllä ihan heikkoina tummaan tukkaan ja ruskeisiin silmiin, mutta muhun ne ei vetoa.


      • temeq
        viilisniilis kirjoitti:

        Tummista. Sellanen ruskeatukkanen vielä menee, mutta muuten miehen tulee olla vaalea tai ristiverinen. Mulle tulee tummasta tukasta niljakas olo. Jotkut on kyllä ihan heikkoina tummaan tukkaan ja ruskeisiin silmiin, mutta muhun ne ei vetoa.

        Miehen pitää näyttää sekä vähän tuhmalta rokkikukolta, mutta sitten sen pitää kuitenkin olla sellanen höpönassu ja aivan ihana oikeasti. Rokkikukon ulkonäköön pitää olla yhdistettynä myös aristokraattinen ajattelija ja ylipitkän uimahyppäjän kroppa.

        P.S. Sä olet joko värisokea tai valehtelet. :D


      • viilisniilis
        temeq kirjoitti:

        Miehen pitää näyttää sekä vähän tuhmalta rokkikukolta, mutta sitten sen pitää kuitenkin olla sellanen höpönassu ja aivan ihana oikeasti. Rokkikukon ulkonäköön pitää olla yhdistettynä myös aristokraattinen ajattelija ja ylipitkän uimahyppäjän kroppa.

        P.S. Sä olet joko värisokea tai valehtelet. :D

        Olevani värisokea... Aina olen ne punaiset ja vihreät pallukat nähnyt niissä testeissä :). Siis mä en vaan jotenkaan tykkää sellasista tummista. Tai siis kyllä mä olen seukannutkin yhden tosi tumman jätkän kanssa, mutta enimmäkseen olen aina ollut kiinnostunut vaaleista tai ristiverisistä. Sellasetkin menee, jotka on värjännyt tukkansa tummemmiksi. Mutta tätä on vaikea selittää, ei sitä kukaan oikeasti katso että minkä värinen tukka jollain on, kun tapaa mielenkiintoisen tyypin.

        Mutta muutenhan sä kirjotit tohon absoluuttiisen totuuden. Ei rokkikukon ulkonäköön yhdistettynä aristokraattinen ajattelija ja uimahyppääjän kroppa. Se pituus ei ole mulle niin justiinsa, sattuneesta syystä.


      • vänkyrä-nainen
        viilisniilis kirjoitti:

        Tummista. Sellanen ruskeatukkanen vielä menee, mutta muuten miehen tulee olla vaalea tai ristiverinen. Mulle tulee tummasta tukasta niljakas olo. Jotkut on kyllä ihan heikkoina tummaan tukkaan ja ruskeisiin silmiin, mutta muhun ne ei vetoa.

        sama. Tummat hiukset ja tummat silmät miehellä tuo liikaa mieleen ulkomaisen miehen, varsinkin jos kasvonpiirteet vielä ovat jotenkin "eksoottisemmat" ja ulkomainen mies(vaikka jostain eteläeuroopasta) = epäluotettava, niljakas, petollinen, haareminkerääjä, gigolo, tautinen, yöks... Joten ei oikein iske.

        En silti ees tunne suomalaisia miehiä, joilla on ihan ruskeat silmät ja tummat hiukset, jollei joitain sukulaisia lasketa mut muuten....

        Jännä sinänsä, et naisissa se eksoottisuus on musta nimenomaan kaunista, mut miehessä se herättää usein epäluottamusta.


      • viilisniilis
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        sama. Tummat hiukset ja tummat silmät miehellä tuo liikaa mieleen ulkomaisen miehen, varsinkin jos kasvonpiirteet vielä ovat jotenkin "eksoottisemmat" ja ulkomainen mies(vaikka jostain eteläeuroopasta) = epäluotettava, niljakas, petollinen, haareminkerääjä, gigolo, tautinen, yöks... Joten ei oikein iske.

        En silti ees tunne suomalaisia miehiä, joilla on ihan ruskeat silmät ja tummat hiukset, jollei joitain sukulaisia lasketa mut muuten....

        Jännä sinänsä, et naisissa se eksoottisuus on musta nimenomaan kaunista, mut miehessä se herättää usein epäluottamusta.

        Noista tummista miehistä mieleen tulee. Mutta sitten taas mustat miehet ei tuo mulle gigoloa mieleen ollenkaan ja ne on taas hyvän näköisiä. Ehkä mulle on jäänyt traumoja lapsuuden lomamatkoista Turkkiin, jossa ne miehet halus aina lääppiä ja pussailla mua. Ihan varmaan ton takia en pidä tummista miehistä.


      • temeq
        viilisniilis kirjoitti:

        Noista tummista miehistä mieleen tulee. Mutta sitten taas mustat miehet ei tuo mulle gigoloa mieleen ollenkaan ja ne on taas hyvän näköisiä. Ehkä mulle on jäänyt traumoja lapsuuden lomamatkoista Turkkiin, jossa ne miehet halus aina lääppiä ja pussailla mua. Ihan varmaan ton takia en pidä tummista miehistä.

        Ei taida olla ihan teidän makuunne se yyber-uros mallia 2008? Katoin sitä ohjelmaa hetken, ja yllätti, ettei se jannu olekaan ihan tollo. Ihan hyvän tyypin oloinen, mut sleazy olis silti ehkä se eka termi joka tulee mieleen. :)


      • viilisniilis
        temeq kirjoitti:

        Ei taida olla ihan teidän makuunne se yyber-uros mallia 2008? Katoin sitä ohjelmaa hetken, ja yllätti, ettei se jannu olekaan ihan tollo. Ihan hyvän tyypin oloinen, mut sleazy olis silti ehkä se eka termi joka tulee mieleen. :)

        mun mieleen tämä Antti. Hyvinhän se niitä naisia pyörittää, siksi varmaan valittukkin sarjaan. Kiva kroppa ja kaikkea, mutta ei tosiaan mun makuun. Mä tykkään enenmmän tällasista pojista:http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.actors.fi/images 2/VauramoSamuli4.jpg&imgrefurl=http://www.actors.fi/vauramo.html&h=524&w=400&sz=33&hl=fi&start=15&um=1&tbnid=MsdWN5gwUpOvUM:&tbnh=132&tbnw=101&prev=/images?q=samuli vauramo&um=1&hl=fi&rlz=1T4ADBR_enFI215FI215&sa=N

        Hemmetti että tuli pitkä. En osaa käyttää tinyurlia.


      • viilisniilis
        viilisniilis kirjoitti:

        mun mieleen tämä Antti. Hyvinhän se niitä naisia pyörittää, siksi varmaan valittukkin sarjaan. Kiva kroppa ja kaikkea, mutta ei tosiaan mun makuun. Mä tykkään enenmmän tällasista pojista:http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.actors.fi/images 2/VauramoSamuli4.jpg&imgrefurl=http://www.actors.fi/vauramo.html&h=524&w=400&sz=33&hl=fi&start=15&um=1&tbnid=MsdWN5gwUpOvUM:&tbnh=132&tbnw=101&prev=/images?q=samuli vauramo&um=1&hl=fi&rlz=1T4ADBR_enFI215FI215&sa=N

        Hemmetti että tuli pitkä. En osaa käyttää tinyurlia.

        Koetan saada linkin niin, että se toimii... http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.actors.fi/images 2/VauramoSamuli4.jpg&imgrefurl=http://www.actors.fi/vauramo.html&h=524&w=400&sz=33&hl=fi&start=15&um=1&tbnid=MsdWN5gwUpOvUM:&tbnh=132&tbnw=101&prev=/images?q=samuli vauramo&um=1&hl=fi&rlz=1T4ADBR_enFI215FI215&sa=N


    • Papeete1

      Katseenkestävän miellän tarkoittavan kaunista/komeaa. Itse en ole sellainen, ja kierränkin kaukaa ilmoitukset jossa sellaista haetaan.

    • Anonyymi

      Katseenkestävä tarkoittaa mulle sitä että mies kestää naisen(naisten) katseen("arvioinnin") Eli että miehen itsetunto on sen verran hyvä että uskaltaa olla "näkyvä" toiselle. Kukaan ei tosin ole tyhjentävästi selvittänyt katseen ja tuijotuksen eroa. Oikea nainen ei tuijota eikä katso miestä liiaksi. Sopii myös toisinpäin ..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe