Light cola?

...

Onkohan laihdutukselle haittaa, jos pahaan makean nälkään joisi hieman esim. coca cola lightia/zeroa? Entä mitkähän olisivat hyviä laihdutusvalmisteita, mitkä juuri auttaisivat esim. pahaan makeannälkään? Ongelmani on myös, mitä ottaisin töihin evääksi? Täytyisi kuitenkin olla kevyttä, mutta ravitsevaa ja nopeasti syötävää. Ehdotuksia?

28

7406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgdgdfg

      voit juoda light colaa/zeroa/pepsi maxia nii paljon kuin ikinä haluat!
      niin minä ainakin teen ja mitat 160/43

      • niitä

        keinomakeutusaineita... jotka aiheuttaa syöpää, mutta paljonko pitäisi litkiä, että syöpäriski on todellinen.


      • enempää
        niitä kirjoitti:

        keinomakeutusaineita... jotka aiheuttaa syöpää, mutta paljonko pitäisi litkiä, että syöpäriski on todellinen.

        Kun kolme litraa päivittäin. Eli hyvällä mielellä voi litkiä ja kaloreitahan niissä ei ole.


      • Lilith86

        Coca Cola Lightissa ja Zerossa makeutusaineena käytettävä aspartaami ei ole lainkaan niin turvallinen aine kuin meille on kerrottu. Katsokaa kuinka tutkimuksissa ja markkinoinnissa on huijattu:

        Sweet Misery - Aspartame Conspiracy
        9-osainen stoori aspartaamisalaliitosta
        1. osa tässä http://www.youtube.com/watch?v=PmaRsFKWaXI&NR=1


    • pitäisi jättää kauppaan.

      Siitä on tutkimuksia, että kevyttuotteisiin laitetut makeuttavat tunnistaa ihmiskeho sokeriksi, elikkä ne lihottaa yhtä paljon kuin sokeroidut ruoat ja juomat. Tutki netistä.
      Meidän perhe on päässyt tämmikuusta lähtien hyvään tulokseen syömällä lihaa tai kalaa, lisäksi paljon vihanneksia salaatteina, tai keitettynä, keittoina,munakkaiden täytteenä,jne. Alkoholi ja kaikki tarpeeton (suklaat,jugurtit,sokeriset myslit) ym. jätetty pois. Nyt aletaan tosissaan uskoa, että saavutetaan tavoitteemme n.3 kg:n kuukausivauhtia.

      • höpö höpö

        Oot kyllä nyt ymmärtänyt nuo tutkimustulokset vähän väärin. Voi olla, että makeanreseptorit aktivoivat insuliininerityksen vaikka kyseessä ei olisikaan sokeri, mutta ei se paljon auta, että insuliini kiihdyttää sokerin imeytymistä, tai energian ylipäätään, jos sitä sokeria tai energiaa EI OLE!

        Painotan vielä, että mikään, ei tasan mikään muu, kuin energia voi ihmistä lihottaa, ja sitä ei juurikaan light-limsoissa ole.

        Niissä tutkimuksissa mun käsittääkseni sitä paitsi sanotaan, että koska elimistö oppii, ettei makea ruoka välttämättä olekaan energiapitoista, sitä aletaan himoita suurempia määriä, jolloin loppujen lopuksi saattaa saada enemmän energiaa syömällä keinomakeutettuja tuotteita, kuin tavallisia. Limsojen kanssa se ei kuitenkaan ole mahdollista, koska niissä ei ole energiaa kuin marginaalisesti. Muutenkin kuulostaa vähän ihmeelliseltä mun korviin, mutta mulla ei olekaan makeanhimoa.

        Mutta siis, laihdutuksen puolesta sen kun juot niin paljon kuin huvittaa. Onhan niissä lisäaineita, enkä nyt olis niin varma kaikkien makeutusaineiden terveellisyydestä, niin ja lisäähän ne myös elimistön happamuutta. Mutta ei ne laihtumista estä. Ite käytän makeutusainetta (tosin aika pieniä määriä) joka päivä, ja olen kyllä tosi hyvin laihtunut. 11 kiloa jo tämän vuoden alusta. Ne on ne kalorit jotka ratkaisee! Kaikki muu on jotain pseudotieteellistä taikauskoista höpinää, joka useimmiten pohjautuu joihinkin marginaalisen harvinaisiin tai vaikutuksiltaan pieniin seikkoihin. Ihmisillä on tapana pelätä kaikkea uutta...


      • vaikka syön

        alle kulutukseni jos käytän keinomakeutettuja tuotteita? Karkin yms. makean korvaan light juomilla, sokerittomilla karkeilla.Jogurtin, rahkan ja puuron makeutan hermesetaksella. Syömiseni ovat alle 1200 kaloria. En ole tosin laihtunut yhtään yli kahteen kuukauteen. Voisiko syy muka olla keinomakeutetuissa tuotteissa?


      • pysähdyttävä

        Yksi pydähdyttävä juttu ole se, jossa kysyttiin, että miksi ihmeessä pitäisi syödä lainkaan vähäkalorisia sipsejä...


      • makeuttaa
        vaikka syön kirjoitti:

        alle kulutukseni jos käytän keinomakeutettuja tuotteita? Karkin yms. makean korvaan light juomilla, sokerittomilla karkeilla.Jogurtin, rahkan ja puuron makeutan hermesetaksella. Syömiseni ovat alle 1200 kaloria. En ole tosin laihtunut yhtään yli kahteen kuukauteen. Voisiko syy muka olla keinomakeutetuissa tuotteissa?

        Miksi maustamaton jugurtti pitäisi makeuttaa?


      • ruikuli.
        vaikka syön kirjoitti:

        alle kulutukseni jos käytän keinomakeutettuja tuotteita? Karkin yms. makean korvaan light juomilla, sokerittomilla karkeilla.Jogurtin, rahkan ja puuron makeutan hermesetaksella. Syömiseni ovat alle 1200 kaloria. En ole tosin laihtunut yhtään yli kahteen kuukauteen. Voisiko syy muka olla keinomakeutetuissa tuotteissa?

        Kannattaa muistaa, että jotkut aineet aiheuttaa vatsan löystymistä...


      • yleensä jogurtin
        makeuttaa kirjoitti:

        Miksi maustamaton jugurtti pitäisi makeuttaa?

        sekaan marjoja, jotka maistuvat aika pahalta ilman makeutusta. Hermesetasta laitan yleensä 1,5dl annokseen n.4tl (=6kcal). Sinällään maustamaton jogurti on ihan hyvää, mutta saan määrällisesti enemmän kun laitan sekaan puolet marjoja. Vie nälän paremmin pois.


      • säästöliekillä
        vaikka syön kirjoitti:

        alle kulutukseni jos käytän keinomakeutettuja tuotteita? Karkin yms. makean korvaan light juomilla, sokerittomilla karkeilla.Jogurtin, rahkan ja puuron makeutan hermesetaksella. Syömiseni ovat alle 1200 kaloria. En ole tosin laihtunut yhtään yli kahteen kuukauteen. Voisiko syy muka olla keinomakeutetuissa tuotteissa?

        Tässä mielenkiintoinen linkki, josta selviää, ettei liian vähäinen kalorimäärä laihduta.

        http://www.weightbalance.fi/bin/showmessage?ID=1316&Page=1&Language=fin


      • vatsa..
        ruikuli. kirjoitti:

        Kannattaa muistaa, että jotkut aineet aiheuttaa vatsan löystymistä...

        muistuttaa, jos ei ite muista ;)) Laksatiiviset vaikutukset tulevat heti, jos ksylitol-purkkaakin useamman mussuttaa..


      • Olen ihan samaa mieltä
        höpö höpö kirjoitti:

        Oot kyllä nyt ymmärtänyt nuo tutkimustulokset vähän väärin. Voi olla, että makeanreseptorit aktivoivat insuliininerityksen vaikka kyseessä ei olisikaan sokeri, mutta ei se paljon auta, että insuliini kiihdyttää sokerin imeytymistä, tai energian ylipäätään, jos sitä sokeria tai energiaa EI OLE!

        Painotan vielä, että mikään, ei tasan mikään muu, kuin energia voi ihmistä lihottaa, ja sitä ei juurikaan light-limsoissa ole.

        Niissä tutkimuksissa mun käsittääkseni sitä paitsi sanotaan, että koska elimistö oppii, ettei makea ruoka välttämättä olekaan energiapitoista, sitä aletaan himoita suurempia määriä, jolloin loppujen lopuksi saattaa saada enemmän energiaa syömällä keinomakeutettuja tuotteita, kuin tavallisia. Limsojen kanssa se ei kuitenkaan ole mahdollista, koska niissä ei ole energiaa kuin marginaalisesti. Muutenkin kuulostaa vähän ihmeelliseltä mun korviin, mutta mulla ei olekaan makeanhimoa.

        Mutta siis, laihdutuksen puolesta sen kun juot niin paljon kuin huvittaa. Onhan niissä lisäaineita, enkä nyt olis niin varma kaikkien makeutusaineiden terveellisyydestä, niin ja lisäähän ne myös elimistön happamuutta. Mutta ei ne laihtumista estä. Ite käytän makeutusainetta (tosin aika pieniä määriä) joka päivä, ja olen kyllä tosi hyvin laihtunut. 11 kiloa jo tämän vuoden alusta. Ne on ne kalorit jotka ratkaisee! Kaikki muu on jotain pseudotieteellistä taikauskoista höpinää, joka useimmiten pohjautuu joihinkin marginaalisen harvinaisiin tai vaikutuksiltaan pieniin seikkoihin. Ihmisillä on tapana pelätä kaikkea uutta...

        Liika energia lihottaa, ei mikään muu.


      • laihtua~~
        vaikka syön kirjoitti:

        alle kulutukseni jos käytän keinomakeutettuja tuotteita? Karkin yms. makean korvaan light juomilla, sokerittomilla karkeilla.Jogurtin, rahkan ja puuron makeutan hermesetaksella. Syömiseni ovat alle 1200 kaloria. En ole tosin laihtunut yhtään yli kahteen kuukauteen. Voisiko syy muka olla keinomakeutetuissa tuotteissa?

        Voisit mielestäni syödä vaikka enemmänkin ja silti laituisit.
        Juon kevytlimsoja aika paljon, silti laihdun noin kilon viikossa 1400kcal dieetillä.
        Painan nyt 75kg 163cm.


    • määrä

      Mitä haittaa light coca-colasta voisi olla lukuun ottamatta että kuplat voi nostaa verenpainetta.

      • quizz

        kuulostaa ehkä urbaanilta legendalta, mutta on täyttä totta. kannattaa perehtyä keinomakeiden ja etenkin aspartaamin historiaan. ne on oikeasti törkeää ihmisten massamyrkytystä.


    • kostautuvat

      Itse olen huomannut, että light-juomat kiihdyttävät ruokahalua. Keinotekoisilla makeutusaineilla esim. aspartamiinilla on tällainen vaikutus. Saatan helpommin retkahtaa syöpöttelyyn illalla, jos aiemmin päivällä olen litkinyt light-juomaa. Vettä suosittelisin mieluummin lipittämään ruokajuomana ja muutenkin.

    • kromia

      Ise olen saanut hillittyä makeannälkää kromivalmisteilla. Niitä on markkinoilla useita ja kokeilemalla löydät itsellesi sopivan. Niissä on siis eroja ja kaikki eivät ole toimineet omalla kohdallani samalla tavalla. Todennut olen myös sen, että ennen menkkoja ei kyllä tehoa mitkään valmisteet, vaan tulee mössöteltyä enempi herkkuja :)

    • llllllll

      light limsat on tosi hyvii makeannälkään kunhan niit ei juo litratolkulla.. töihin kaikki hedelmät ja vihannekset on suositeltavii.. marjat on hyviä makeannälkään. mut toki välillä voi tulla PAKKO saada karkkia. itse syön tällöin dietorellen niitä vähempikalorisempia karkkeja jotka on yllättävänki maukkaita. mut välillä tarvii antaa itselleen kunnon herkkuhetki ja syödä kahvipöydästä se kakunpalanen ja keksi (:

    • aspartaamin_uhri

      Aspartaamia kannattaa karttaa kuin ruttoa, eikä kyllä muitakaan keinomakeita kannata käyttää. On vaikka kuinka monta luonnollista vaihtoehtoa vähäkaloriseksi sokerinkorvikkeeksi. Näitä vaan ei myydä tavan kaupoissa, joten pitää tilata esim. netistä:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Sugar_substitutes

      Itselle oli järkytys huomata muutaman vuoden keinomakeiden käytön jälkeen, miten vajavaisella turvallisuustutkimuksella nuo myrkyt laitetaan markkinoile. Aspartaamin kohdalla koko hyväksymisprosessi oli aivan täysi farssi. Eläinkokeissa koe-eläimiä kuoli, sai kohtauksia ja aivokasvaimia. Nämä tulokset jätettiin joko raportoimatta tai sitten vaan huomioimatta. Koetuloksia myös manipuloitiin. Tästä on vieläpä virallinen raportti, jonka nimi on Bessler-report. Löytyy netistäkin. Kannattaa käydä vaikka osoitteessa www.dorway.com ja katsoa google videossa videot "sweet misery" ja "sweet remedy". Aspartaami on oikeasti kammottavaa tavaraa ja myrkkyjä ne on muutkin. Esim. sukraloosi ja asesulfaami.

      • pampula

        Ilmoittaudun että olen koukussa pepsi maxiin jonka tuoteselosteisiin on merkitty aine E951 joka on siis aspartaami. Niin, että onko mitään määrää joka olisi ns. turvallinen? Juon n. 2 litraa viikossa, yritän vähentää mutta ei tunnu onnistuvan.


      • Lumiii
        pampula kirjoitti:

        Ilmoittaudun että olen koukussa pepsi maxiin jonka tuoteselosteisiin on merkitty aine E951 joka on siis aspartaami. Niin, että onko mitään määrää joka olisi ns. turvallinen? Juon n. 2 litraa viikossa, yritän vähentää mutta ei tunnu onnistuvan.

        n.60 kiloinen ihminen saa juoda aspartaamilla maustettua limua n. 14l/päivä jotta se olisi haitallista..


      • Lumiii
        Lumiii kirjoitti:

        n.60 kiloinen ihminen saa juoda aspartaamilla maustettua limua n. 14l/päivä jotta se olisi haitallista..

        siis korjaan itse 4l/päivä.


    • aspartaami_uhri

      russell blaylock -niminen amerikkalainen neurokirurgi puhuu paljon aspartaamin vaikutuksista. google videosta löytyy hänen luentojaan. muutenkin mies tietää, miten ihmisen kannattaa syödä. aspartaami kannattaa unohtaa.

      • jjkk

        Light limsat on ihan yhtä pahoja hampaille kuin sokeriset limsatkin!!!


    • kokemusta on

      puhe oli edelleen light-colan vaikutuksesta laihtumiseen, EI HAMPAISIIN! voi herranen aika.. sitä paitsi, light-colassa on miinuskaloreita enemmän kuin itse aineessa niitä on, eli elimistö kuluttaa muistaakseni ainakin 10kcal per light-colalasi. tarkoittaa sitä, että kun siinä colassa on 0kcal, juomalla sitä kalorit kuluu :) kätevää minun mielestä.

    • kolamies

      parhain keksintö evör.

      Vieläkun saatais hyvänmakuinen laittiolut :]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe