Sealife Reefmaster Mini SL 320 - sukelluskamera

Heikkulis

Onko kenelläkään käytössä tätä sukelluskameraa?

http://www.sealife-cameras.com/cameras/reefmaster_mini.html

Eli Sealife Reefmaster Mini SL 320 sukelluskameraa?

Olen vasta aloittanut sukelluksen, mutta innostunut erittäin paljon siitä, ja haluaisin ostaa jonkun muun kuin kertakäyttökameran. Saa maksaakin. On vaan niin paljon tarjontaa noissa kamera joku hyvä kotelo -yhdistelmissä, etten ole vielä päättänyt. Ja siinä etsiessäni tämä Sealife Reefmaster osui silmiini. Siinä on kotelo ja kamera samassa, hinta n. 350 euroa.

Nyt haluaisinkin kuulla kokemuksia tästä kamerasta, jos jollakin on ollut käytössä tällainen?

Tai jos jollakin suositella aloittelijalle jotain hyvää kameraa, niin merkkitiedot olisivat tervetulleita. Etenkin valmiista paketeista. Esim. mihin kameraan koteloon salamaan olet päätynyt, ja mitä paketti maksoi, ja oletko ollut tyytyväinen päätökseesi?

Kiitokset tiedoista jo etukäteen! :)

5

2994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikkulis
      • Sukeukko

        snorkkeli.net:ssä kannattaa kysyä oma osio
        va kuvaajille.


    • Nimetön

      Terve, mukavan harrastuksen pariin olet päätynyt.
      Itse olen sukeltanut noin 5v, nyt 80dyykkiä takana aina ulkomaan matkoilla ollessa, olin 3vk sitten filippiineillä sukeltamassa :-).

      Alkuun minullakin oli kertakäyttökameraa ja nälän kasvaessa ostin jonkun halvan kameran sukelluskotelolla muistaakseni 85euroa, merkki:Cullman sharky kamera aivan kirppiskamaa ja kotelo vielä vuosi, en suosittele ostamaan.

      Sitten ostin Olympuksen m700 vedenalaiskotelolla, on ollut käytössä parina talvena. Oon ollut ihan tyytyväinen ostokseen näihin päiviin asti kunnes filippiineillä porukalla vertailtiin otettuja kuvia muiden kanssa. Ihailtiin suu auki hämmästyksestä parin hepun ottamia uskomattoman tarkkoja ja värikkäitä kuvia joihin ei itsellä nykyisellä laitteistolla ole koskaan mahdollisuutta, kameroiden väliset erot on suuria!!.
      Kameroita joita siellä käytettiin:
      Canon, Olympus, Fuji F50Fd, Joku kallis sukekamera(en muista merkkiä) mut yli 10megapixeliä.
      Canonin ja Olympuksen voi laittaa samaan kategoriaan, eli ei niin ihmeen hyviä. Fujin(ilman lisäsalamaa) ja sukekameran(lisäsalamalla) erot oli todella pieniä.
      Tuo Fuji F50Fd 12megapix. ILMAN lisäsalamaa hämmästytti kuvanlaadulla, uskomaton tarkkuus ja mahtavat realistiset värit??!!.

      Tuota Fujin kamera kotelo pakettia voisin suositella ja yhteishintakin pyörii 400euron paikkeilla. Hyviä puolia on ettet välttämättä tarvitse lisäsalamaa ja voit päivisin käyttää pientä taskukameraa ilman koteloa maanpäällä kuvatessa.

      Toivottavasti kirjoituksestani on jotain apua sinulle kameran valinnassa, valinta on itse sinun päätettävissä. En ole tekemässä mitään tutkimusta kameroiden välillä mut näihin ominaisuuksiin oon itse törmännyt. Eipä muuta kuin hauskoja hetkiä sukellusharrastuksen parissa ja mukavaa kevättä..
      T: Lassi

    • m.y

      Tulin ostaneeksi kyseisen kameran ko. firmasta. Kamera on noin kuukauden ikäinen, eikä sitä ole vielä käytetty kertaakaan. Kädessä pitäessä laite tuntuu tukevalta ja kaikin puolin kestävältä.

      Voisin luopua siitä hintaan 200 €, kun näyttää siltä, että kamera on jäämässä kokonaan käyttämättömäksi. Laita sähköpostilla yhteystietosi, jos kiinnostaa: m.y miukumauku suomi24.fi.

    • MH

      Itselläni Sealife Reefmaster DC600, josta ollut paljon iloa, kuvia noin 1000kpl, omassani 10mbit/12*zoom 4*digi zoom. Olen saanut erittäin tarkkoja kuvia, luotettava, kunhan pitää o-renkaan puhtaana. Pese o-rengas (vesi saippua paras) säänöllisesti. Kun lähdet sukeltamaan, ole huolellinen kannen kassa, sillä vesi menee paineessa läpi jos o-renkaassa on vaikka hius. Hyviä kuvaus hetkijä. P.S. Suomessa paljon valoa kuvauksiin, käytä aina isointa kuva-kapasitettia, hitaampi lataus mutta sitäkin parempia kuvia. T:Mauri

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe