JHL vai YTK

KaksvitoneN

Olen aloittamassa työt yhdistyksessä, kotisiivous tehtävänimikkeenäni. Mihin liittoon te muut yhdistyksissä/alalla työskentelevät kuulutte? Olen miettinyt joko JHL:ää tai YTK:ta.

120

7813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta JHL

      Liity vaan JHL:llään. YTK ei ole mikään liitto, vaan pelkkä työttömyyskassa, joka kerää jäsentensä rahat omistajiensa rahastosijoituksiin.

      • mutta!

        Ei minua kaduta YTK:hon liittyminen mitenkään, päinvastoin. Maksoin aikanaan oliko se nyt 66€/VUOSI jäsenmaksua ja nyt opiskelen ja kehitän itseäni 1500€ nettorahalla/kk :)


      • liittoon kuuluva
        mutta! kirjoitti:

        Ei minua kaduta YTK:hon liittyminen mitenkään, päinvastoin. Maksoin aikanaan oliko se nyt 66€/VUOSI jäsenmaksua ja nyt opiskelen ja kehitän itseäni 1500€ nettorahalla/kk :)

        JHL ehdottomasti. Jos liityt pelkkään kassaan, ei sulla ole mitää tukea ja apua ongelmatilanteessa. Äläkä sano ettei sulla tule ongelmia työssäsi, niin moni sanoi joka on joutunut jopa oikeudessa taistelemaan palkoista ja työsuhteestaan. Liity liittoon!


      • kokokoko
        liittoon kuuluva kirjoitti:

        JHL ehdottomasti. Jos liityt pelkkään kassaan, ei sulla ole mitää tukea ja apua ongelmatilanteessa. Äläkä sano ettei sulla tule ongelmia työssäsi, niin moni sanoi joka on joutunut jopa oikeudessa taistelemaan palkoista ja työsuhteestaan. Liity liittoon!

        mulle tuo JHL on tuonut niitä ongelmia...kun vaan pystyn niin heti eroon.Kyllä niihin ongelmiin saa apua ilman liitoakin,ei mulla ainakaan oo ikinä ollut sellaisia ongelmia että liito olis voinu auttaa,päinvastoin...


      • Sylvi,.
        kokokoko kirjoitti:

        mulle tuo JHL on tuonut niitä ongelmia...kun vaan pystyn niin heti eroon.Kyllä niihin ongelmiin saa apua ilman liitoakin,ei mulla ainakaan oo ikinä ollut sellaisia ongelmia että liito olis voinu auttaa,päinvastoin...

        Mitähän tuo sinun sepustus oikein tarkoittaa?
        Jutussasi ei ole päätä eikä persettä. Et taida olla vielä työelämässä mukana, kun päästelet tuollaisia typeryyksiä.


      • sinä
        kokokoko kirjoitti:

        mulle tuo JHL on tuonut niitä ongelmia...kun vaan pystyn niin heti eroon.Kyllä niihin ongelmiin saa apua ilman liitoakin,ei mulla ainakaan oo ikinä ollut sellaisia ongelmia että liito olis voinu auttaa,päinvastoin...

        saat sitä apua asioissa, jotka koskevat sinun työolosuhteita, jos et kerran kuulu liittoon?
        Luottamusmiehillä ei ole mitään velvollisuuksia kaltaisiasi siipeilijöitä kohtaan, teille kyllä kelpaa kaikki se, minkä liitot neivottelee, ja tarvittaessa taistelee jäsenilleen, mitään ette vaan olisi valmiita siitä työstä maksamaan.


      • kokokoko
        sinä kirjoitti:

        saat sitä apua asioissa, jotka koskevat sinun työolosuhteita, jos et kerran kuulu liittoon?
        Luottamusmiehillä ei ole mitään velvollisuuksia kaltaisiasi siipeilijöitä kohtaan, teille kyllä kelpaa kaikki se, minkä liitot neivottelee, ja tarvittaessa taistelee jäsenilleen, mitään ette vaan olisi valmiita siitä työstä maksamaan.

        vaan siitä miten kyseisessä liitossa on minua kohdeltu.Kun oltiin vielä ktv asiat sujuivat paljon paremmin,nyt kaikki on niin "isoa" että pieni yksittäinen ihminen unohtuu.


      • saa samat
        liittoon kuuluva kirjoitti:

        JHL ehdottomasti. Jos liityt pelkkään kassaan, ei sulla ole mitää tukea ja apua ongelmatilanteessa. Äläkä sano ettei sulla tule ongelmia työssäsi, niin moni sanoi joka on joutunut jopa oikeudessa taistelemaan palkoista ja työsuhteestaan. Liity liittoon!

        palvelut ongelma tilanteissa kuin näiltä liitoilta, minulle kävi joskus niin että liityin liitton ja kun minulle tuli ongelmia työnantajan kanssa niin liittopa pesi kätensä asiasta, ytk:ssa ei makseta laiskoille asianajajille korkeaa palkkaa vaan suoritat kerta maksun ja sillä selvä. Aina paasataan näistä liitoista kuinka ne on turvallisia mutta oman kokemuksen mukaan ei ollut mitään hyötyä siitä liitosta vaikka monta vuotta sinne makselin maksuja palkasta, olen ollut ytk:hon paljon tyytyväisempi.


      • kassassa
        saa samat kirjoitti:

        palvelut ongelma tilanteissa kuin näiltä liitoilta, minulle kävi joskus niin että liityin liitton ja kun minulle tuli ongelmia työnantajan kanssa niin liittopa pesi kätensä asiasta, ytk:ssa ei makseta laiskoille asianajajille korkeaa palkkaa vaan suoritat kerta maksun ja sillä selvä. Aina paasataan näistä liitoista kuinka ne on turvallisia mutta oman kokemuksen mukaan ei ollut mitään hyötyä siitä liitosta vaikka monta vuotta sinne makselin maksuja palkasta, olen ollut ytk:hon paljon tyytyväisempi.

        EI ole mitään palveluja, paina se sinne umpiluuhus jo vähitellen.


      • on myöskin
        kassassa kirjoitti:

        EI ole mitään palveluja, paina se sinne umpiluuhus jo vähitellen.

        samat palvelut kuin liitoilla niin että paina sinä se siihen homehtuneeseen kalloon ja käy vaikka itse katsomassa ytk sivuilta.


      • kokokoko
        kassassa kirjoitti:

        EI ole mitään palveluja, paina se sinne umpiluuhus jo vähitellen.

        tässä nyt oikein peräänkuulutetaan noin innokkaasti?


      • minkäälaisia
        kokokoko kirjoitti:

        tässä nyt oikein peräänkuulutetaan noin innokkaasti?

        laikimies palveluja tai samoja etuuksia kuin ammattiliitossa. käykää ytk;n sivuilla niin tiedätte.


      • reetu
        on myöskin kirjoitti:

        samat palvelut kuin liitoilla niin että paina sinä se siihen homehtuneeseen kalloon ja käy vaikka itse katsomassa ytk sivuilta.

        YTK tarjoaa ainoastaan työttömyyskassapalvelut. YTK-yhdistys auttaa työsuhteen päättymiseen liittyvissä epäselvyyksissä.
        Joten ei ne palvelut aivan samoja ole mitä ammattiliitoilta saa.


      • kokokoko
        minkäälaisia kirjoitti:

        laikimies palveluja tai samoja etuuksia kuin ammattiliitossa. käykää ytk;n sivuilla niin tiedätte.

        te olette oikein?Minä kun en tunne ketään kuka olisi koskaan tarvinnut esim. lakimiestä työnsä takia?


      • halusi tietää
        kokokoko kirjoitti:

        te olette oikein?Minä kun en tunne ketään kuka olisi koskaan tarvinnut esim. lakimiestä työnsä takia?

        kumpaan liitton liittyisi, kummassa on minkäkinlaiset palvelut, ja kyllä lakimiehiä tarvitaan riitatilanteissa jos asia menee oikeuteen asti.


      • kokokoko
        halusi tietää kirjoitti:

        kumpaan liitton liittyisi, kummassa on minkäkinlaiset palvelut, ja kyllä lakimiehiä tarvitaan riitatilanteissa jos asia menee oikeuteen asti.

        muitakin teitä jopa ilmaista lakimies palvelua riippumatta siitä kuuluuko liittoon tai ei,esim. varallisuudesta riippuen...en ole kuulunut elämässäni kuin metalliin ja jhl:n ja vaihdan yleiseen heti kun se on mahdollista...juuri sen takia että ne lakimiehet taitaa sotkea nämä tavalliset asiat eli minun kohdallani päiväraha-asiat ihan kokonaan....


      • ytk sivuilta
        reetu kirjoitti:

        YTK tarjoaa ainoastaan työttömyyskassapalvelut. YTK-yhdistys auttaa työsuhteen päättymiseen liittyvissä epäselvyyksissä.
        Joten ei ne palvelut aivan samoja ole mitä ammattiliitoilta saa.

        lait ja oikeus käytäntö niin sieltä selviää.


      • palveluja oikein
        on myöskin kirjoitti:

        samat palvelut kuin liitoilla niin että paina sinä se siihen homehtuneeseen kalloon ja käy vaikka itse katsomassa ytk sivuilta.

        tarkoitat ?
        Tietääkseni YTK:lta ei saa mitään muuta kuin työttömyyspäivärahaa eli työssä oleva ei saa sieltä maksulleen mitään vastinetta.
        YTK-yhdistykseltä sitten saa ottaa eri maksusta vakuutuksen joka kattaa pienen osan jos työsuhteesi päättyy laittomasti, mutta siinäkin on ihme rajoituksia, että kuka saa ja mitä.
        Että se niistä "palveluista "


      • nyt se ytk:n
        palveluja oikein kirjoitti:

        tarkoitat ?
        Tietääkseni YTK:lta ei saa mitään muuta kuin työttömyyspäivärahaa eli työssä oleva ei saa sieltä maksulleen mitään vastinetta.
        YTK-yhdistykseltä sitten saa ottaa eri maksusta vakuutuksen joka kattaa pienen osan jos työsuhteesi päättyy laittomasti, mutta siinäkin on ihme rajoituksia, että kuka saa ja mitä.
        Että se niistä "palveluista "

        nettisivut ja näkekää itse.


      • vimma sulla
        on myöskin kirjoitti:

        samat palvelut kuin liitoilla niin että paina sinä se siihen homehtuneeseen kalloon ja käy vaikka itse katsomassa ytk sivuilta.

        on antaa väärää tietoa ?
        Sieltä YTK:n sivuilta jokainen voi lukea selvällä Suomen kielellä, että YTK:lta ei todellakaan saa mitään muuta kuin työttömyysturvan ja piste.
        Sitten sieltä YTK-yhdistyksestä voi ottaa eri maksulla vakuutuksen, joka kattaa jotain ja joillekin jos sinut laittomasti irtisanotaan, ei juuri muuta.


      • kuten eräät
        vimma sulla kirjoitti:

        on antaa väärää tietoa ?
        Sieltä YTK:n sivuilta jokainen voi lukea selvällä Suomen kielellä, että YTK:lta ei todellakaan saa mitään muuta kuin työttömyysturvan ja piste.
        Sitten sieltä YTK-yhdistyksestä voi ottaa eri maksulla vakuutuksen, joka kattaa jotain ja joillekin jos sinut laittomasti irtisanotaan, ei juuri muuta.

        sanon vaan että menkää sinne sivuille itse lukemaan mitä siellä on tarjolla, eräät muut ne yrittää musta maalata ytk:ta.


      • ettei olla
        kuten eräät kirjoitti:

        sanon vaan että menkää sinne sivuille itse lukemaan mitä siellä on tarjolla, eräät muut ne yrittää musta maalata ytk:ta.

        luettu...
        Siis siellä ei ole mitään muuta YTK:lta kuin se työttömyysturva.
        Ytk-yhdistykseltä saa eri maksusta jonkinlaisen vakuutuksen irtisanomisriitoihin, mutta ei mitään, siis korostan, EI MITÄÄN työssäkäyvälle ihmisille.

        Haluan turvaa ja neuvoja työelämää varten koska työnantajien peli on mennyt niin kovaksi ja ahneeksi.
        YTK:lta en mitään apua saa siis liityn ammattiliittoon.


      • käytännössä
        kassassa kirjoitti:

        EI ole mitään palveluja, paina se sinne umpiluuhus jo vähitellen.

        ihan sama, onko liitossa vai ei. Työnantaja tekee niinkuin haluaa. Kaikki palkka, työaika ja yrityksen tarjoamat muut edut hoidetaan hyvin ja asiallisesti eli ei valittamista. Mutta jos isäntä ei halua pitää jotain töissä,niin se ei pidä. On ollut käräjillä ja maksanut monen kuukauden palkan kotiin, luottamusmieskin sai kenkää aikoinaan mut rahalla siitäkin selviää. Lakon tynkääkin silloin oli ilmassa ja pari päivää sitä olikin. Seurauksena ylimääräiset edut lopetettiin ja palattiin tessin mukaisiin. Kyseessä melkein 150 hengen metallialan yritys. Liityin kuitenkin liittoon että saa ryypätä itsensä siaksi ammattisosaston piikkiin kokouksissa ja reisuissa. Muuta hyötyä ei ole ollut. Ylityökorvauksetkin sain itse selvittää palkanlaskijalle kahdesta peräkkäisestä pyhäpäivästä kun luottamusmiehellä ei ollut asiasta tietoa ja selvittäminen tuntui kestävän.


      • liittokaan
        ettei olla kirjoitti:

        luettu...
        Siis siellä ei ole mitään muuta YTK:lta kuin se työttömyysturva.
        Ytk-yhdistykseltä saa eri maksusta jonkinlaisen vakuutuksen irtisanomisriitoihin, mutta ei mitään, siis korostan, EI MITÄÄN työssäkäyvälle ihmisille.

        Haluan turvaa ja neuvoja työelämää varten koska työnantajien peli on mennyt niin kovaksi ja ahneeksi.
        YTK:lta en mitään apua saa siis liityn ammattiliittoon.

        sun työpaikkaas pelasta jos työnantaja sut haluaa pihalle. Ei liittokaan paljon mitään työssäkäyvälle tarjoa muutakuin jäsenmaksulomakkeita.


      • ja samat on etuudet
        ettei olla kirjoitti:

        luettu...
        Siis siellä ei ole mitään muuta YTK:lta kuin se työttömyysturva.
        Ytk-yhdistykseltä saa eri maksusta jonkinlaisen vakuutuksen irtisanomisriitoihin, mutta ei mitään, siis korostan, EI MITÄÄN työssäkäyvälle ihmisille.

        Haluan turvaa ja neuvoja työelämää varten koska työnantajien peli on mennyt niin kovaksi ja ahneeksi.
        YTK:lta en mitään apua saa siis liityn ammattiliittoon.

        kuin ytk:ssa, samat tiedot saat työsuojelupiiristä ja ytk:lla on puhelinpalvelu riitatilanteiden varalle.
        ammattiliitosta puheenollen itse olin ktv:ssä ja jouduin työttömäksi niin kyselin luottamusmieheltä ja kyseisen liiton kassanhoitajalta miten maksetaan jäsenmaksut, luottamusmies ei tiennyt vaikka täytti minulle jäseneksi liittymislomakkeen ja palautti liittoon, ja kassanhoitaja sanoi että ei tarvitse työttömyys ajalta maksaa, kuinka ollakkaan kun oli puoli vuotta kulunut niin minulle tuli liitolta kirje että minut oli irtisanottu liitosta maksamattomien jäsenmaksujen vuoksi, niin hyvin ne liiton asiamiehet tietää liiton asioista, en liittynyt enää takaisin ammattiliitton vaan siirsin asiat ytk:hon ja olen pulman tilanteissa kääntynyt työsuojelupiirin puoleen ja hyvin olen tullut toimeen, enää ei minua saisi mikään mahti maailmassa ammattiliittoon lihottamaan niitä tietämättömiä tolloja, ja mitä siihen etujen valvomiseen tulee niin kattokaa miten kävi paperimiesten saivatko pitää työpaikkansa, häh?


      • olen kylläkin
        liittokaan kirjoitti:

        sun työpaikkaas pelasta jos työnantaja sut haluaa pihalle. Ei liittokaan paljon mitään työssäkäyvälle tarjoa muutakuin jäsenmaksulomakkeita.

        nyt eri mieltä...
        Sain syksyllä 11 prossan palkankorotuksen ja vielä joulurahat päälle, liitto ne neuvotteli...
        Samoin tuli palkallinen äitiys ja isyysloma viime sopimuskierroksella, liitto nekin neuvotteli...
        Luottamusmiehen palkkioni nousi ja sekin liiton ansiota...
        Arkipyhäkorvauksia on kiva saada näin pääsiäisenä, kiitos liiton, laki ei niistä puhu mitään...
        Tässä vähän alkua, tarvittaessa tulee kyllä lisää...


      • kokokoko
        ja samat on etuudet kirjoitti:

        kuin ytk:ssa, samat tiedot saat työsuojelupiiristä ja ytk:lla on puhelinpalvelu riitatilanteiden varalle.
        ammattiliitosta puheenollen itse olin ktv:ssä ja jouduin työttömäksi niin kyselin luottamusmieheltä ja kyseisen liiton kassanhoitajalta miten maksetaan jäsenmaksut, luottamusmies ei tiennyt vaikka täytti minulle jäseneksi liittymislomakkeen ja palautti liittoon, ja kassanhoitaja sanoi että ei tarvitse työttömyys ajalta maksaa, kuinka ollakkaan kun oli puoli vuotta kulunut niin minulle tuli liitolta kirje että minut oli irtisanottu liitosta maksamattomien jäsenmaksujen vuoksi, niin hyvin ne liiton asiamiehet tietää liiton asioista, en liittynyt enää takaisin ammattiliitton vaan siirsin asiat ytk:hon ja olen pulman tilanteissa kääntynyt työsuojelupiirin puoleen ja hyvin olen tullut toimeen, enää ei minua saisi mikään mahti maailmassa ammattiliittoon lihottamaan niitä tietämättömiä tolloja, ja mitä siihen etujen valvomiseen tulee niin kattokaa miten kävi paperimiesten saivatko pitää työpaikkansa, häh?

        minun asioissa on kanssa sählätty niin paljon minusta riippumattomista syistä, että mittani on täysi....siellä on kyllä selityksen mestarit ja vastuunsiirtäjän mestarit löydetty yhteen paikkaan töihin....


      • ajaa vain omia
        liittoon kuuluva kirjoitti:

        JHL ehdottomasti. Jos liityt pelkkään kassaan, ei sulla ole mitää tukea ja apua ongelmatilanteessa. Äläkä sano ettei sulla tule ongelmia työssäsi, niin moni sanoi joka on joutunut jopa oikeudessa taistelemaan palkoista ja työsuhteestaan. Liity liittoon!

        ja kavereidensa etua. Kursseilla käy, koskaan ei niistä muille kerro.On sanonut käyvänsä kursseilla, kun ei jaksa olla töissä.
        Jos kysyy asioista, ei tiedä mitään.Eikä myöskään selvitä. Työnantajaan päin kallellaan.
        Sen verran pitää kavereita,että pääsee aina luottamusmieheksi.
        Auttoi kyllä pomoa, joka kuului eri liittoon....


      • ;;;;;;;;;;-
        kokokoko kirjoitti:

        muitakin teitä jopa ilmaista lakimies palvelua riippumatta siitä kuuluuko liittoon tai ei,esim. varallisuudesta riippuen...en ole kuulunut elämässäni kuin metalliin ja jhl:n ja vaihdan yleiseen heti kun se on mahdollista...juuri sen takia että ne lakimiehet taitaa sotkea nämä tavalliset asiat eli minun kohdallani päiväraha-asiat ihan kokonaan....

        Kyllä oikeusaputoimistosta oikeusapua saa, mistään ilmaisesta en ole kuullut jos tuloja on. Kun niin hyvin olette perillä siitä, mitä liitoista saa ja kuinka hyvä ytk on niin kerroppa miten työehtosopimukset syntyvät ja kenen/keiden toimesta? Onko mitään havaintoa, jossain................?


      • YTK

        ÄLÄ TODELLAKAAN LIITY MIHINKÄÄN TYHMÄÄN LIITTOON...LIITTOJA TURHEMPIA ASIOITA EI LÖYDY EDES KOKO UNIVERSUMISTA...TURHAA MAKSAT LIITON POMOJEN TUHANSIEN EUROJEN PALKAT JA "TYÖMATKAT" LAPPIIN...


      • Trai, trai, tralla..
        kokokoko kirjoitti:

        muitakin teitä jopa ilmaista lakimies palvelua riippumatta siitä kuuluuko liittoon tai ei,esim. varallisuudesta riippuen...en ole kuulunut elämässäni kuin metalliin ja jhl:n ja vaihdan yleiseen heti kun se on mahdollista...juuri sen takia että ne lakimiehet taitaa sotkea nämä tavalliset asiat eli minun kohdallani päiväraha-asiat ihan kokonaan....

        Olet nyt käsittänyt pahasti väärin.
        Saat ilmaisen puolustusasianajajan, jos olet syytettynä rikoksesta.
        Jos menet vaatimaan ilmaista asianajajaa, selvittääksesi palkkasaatavia tai työehtorikkomuksia, sinut nauretaan ulos.


      • Jottas tierät
        käytännössä kirjoitti:

        ihan sama, onko liitossa vai ei. Työnantaja tekee niinkuin haluaa. Kaikki palkka, työaika ja yrityksen tarjoamat muut edut hoidetaan hyvin ja asiallisesti eli ei valittamista. Mutta jos isäntä ei halua pitää jotain töissä,niin se ei pidä. On ollut käräjillä ja maksanut monen kuukauden palkan kotiin, luottamusmieskin sai kenkää aikoinaan mut rahalla siitäkin selviää. Lakon tynkääkin silloin oli ilmassa ja pari päivää sitä olikin. Seurauksena ylimääräiset edut lopetettiin ja palattiin tessin mukaisiin. Kyseessä melkein 150 hengen metallialan yritys. Liityin kuitenkin liittoon että saa ryypätä itsensä siaksi ammattisosaston piikkiin kokouksissa ja reisuissa. Muuta hyötyä ei ole ollut. Ylityökorvauksetkin sain itse selvittää palkanlaskijalle kahdesta peräkkäisestä pyhäpäivästä kun luottamusmiehellä ei ollut asiasta tietoa ja selvittäminen tuntui kestävän.

        Vedit hatustas tuon jutun. Ei ylimääräsiä etuja niin vain, yksipuolisesti lopeteta.


      • Voi, voi, sentään.
        ajaa vain omia kirjoitti:

        ja kavereidensa etua. Kursseilla käy, koskaan ei niistä muille kerro.On sanonut käyvänsä kursseilla, kun ei jaksa olla töissä.
        Jos kysyy asioista, ei tiedä mitään.Eikä myöskään selvitä. Työnantajaan päin kallellaan.
        Sen verran pitää kavereita,että pääsee aina luottamusmieheksi.
        Auttoi kyllä pomoa, joka kuului eri liittoon....

        Voi raukkariepuja. No, itteppä ootte luottamusmiehenne valinnu. Otan osaa. Snif*


      • IHAN TYHMÄÄ
        YTK kirjoitti:

        ÄLÄ TODELLAKAAN LIITY MIHINKÄÄN TYHMÄÄN LIITTOON...LIITTOJA TURHEMPIA ASIOITA EI LÖYDY EDES KOKO UNIVERSUMISTA...TURHAA MAKSAT LIITON POMOJEN TUHANSIEN EUROJEN PALKAT JA "TYÖMATKAT" LAPPIIN...

        AIVAN. IHAN TYHMÄÄ, ETTÄ ON VAIN 40 TUNNIN TYÖVIIKKO. IHAN TYHMÄÄ, ETTÄ ON KESÄLOMA. IHAN TYHMÄÄ, ETTÄ ON YLITYÖKORVAUKSET. IHAN TYHMÄÄ, ETTÄ SAA SAIRAUSAJALTA PALKAN. IHAN TYHMÄÄ, ETTÄ ON YÖLISÄT. IHAN TYHMÄÄ, ETTÄ ON SUNNUNTAILISÄT. IHAN TYHMÄÄ, ETTÄ ON IRTISANOMISAIKA. IHAN TYHMÄÄ, ETTÄ ON ÄITIYSLOMA. IHAN TYHMÄÄ, ETTEI OLE ORJUUTTA.


      • Tuuteli sentään
        Voi, voi, sentään. kirjoitti:

        Voi raukkariepuja. No, itteppä ootte luottamusmiehenne valinnu. Otan osaa. Snif*

        Tai siis, jos kuuluisi liitton, pääsisi valitsemaan luottamusmiestä/naista.


      • Ei ay
        Trai, trai, tralla.. kirjoitti:

        Olet nyt käsittänyt pahasti väärin.
        Saat ilmaisen puolustusasianajajan, jos olet syytettynä rikoksesta.
        Jos menet vaatimaan ilmaista asianajajaa, selvittääksesi palkkasaatavia tai työehtorikkomuksia, sinut nauretaan ulos.

        Jos sinulla ei ole tuloja, niin kyllä se oikeusaputoimiston lakiapu on ilmaista. Maksu määräytyy aina tulojen ja omaisuuden mukaan, mutta tulee kyllä halvemmaksi, kuin liiton jäsenmaksut pitemmän päälle.
        Se yleisen oikeusaputoimiston lakimies selvittää ihan samalla tavalla nämä palkkasaatavat ja työehtorikkomukset, kuin se liiton lakimies. Usein nämä palkkasaatavat hoituu ilman oikeudenkäyntiä, jos kyseessä on selkeä tapaus.


      • AY1
        Ei ay kirjoitti:

        Jos sinulla ei ole tuloja, niin kyllä se oikeusaputoimiston lakiapu on ilmaista. Maksu määräytyy aina tulojen ja omaisuuden mukaan, mutta tulee kyllä halvemmaksi, kuin liiton jäsenmaksut pitemmän päälle.
        Se yleisen oikeusaputoimiston lakimies selvittää ihan samalla tavalla nämä palkkasaatavat ja työehtorikkomukset, kuin se liiton lakimies. Usein nämä palkkasaatavat hoituu ilman oikeudenkäyntiä, jos kyseessä on selkeä tapaus.

        Kuka hoiti Korhosen kärjäjöinnin voittoon?, Korhoselle 80 tuhatta ja risat.
        Tuli sille jäsenmaksussijoitukselle hyvä korko vai mitä meinaat.


      • Se yks jäsen
        ja samat on etuudet kirjoitti:

        kuin ytk:ssa, samat tiedot saat työsuojelupiiristä ja ytk:lla on puhelinpalvelu riitatilanteiden varalle.
        ammattiliitosta puheenollen itse olin ktv:ssä ja jouduin työttömäksi niin kyselin luottamusmieheltä ja kyseisen liiton kassanhoitajalta miten maksetaan jäsenmaksut, luottamusmies ei tiennyt vaikka täytti minulle jäseneksi liittymislomakkeen ja palautti liittoon, ja kassanhoitaja sanoi että ei tarvitse työttömyys ajalta maksaa, kuinka ollakkaan kun oli puoli vuotta kulunut niin minulle tuli liitolta kirje että minut oli irtisanottu liitosta maksamattomien jäsenmaksujen vuoksi, niin hyvin ne liiton asiamiehet tietää liiton asioista, en liittynyt enää takaisin ammattiliitton vaan siirsin asiat ytk:hon ja olen pulman tilanteissa kääntynyt työsuojelupiirin puoleen ja hyvin olen tullut toimeen, enää ei minua saisi mikään mahti maailmassa ammattiliittoon lihottamaan niitä tietämättömiä tolloja, ja mitä siihen etujen valvomiseen tulee niin kattokaa miten kävi paperimiesten saivatko pitää työpaikkansa, häh?

        eli pikkasen piti aavistella jutustasi ja ajattelin sit lisätä tähän alle lainauksen JHL:än sivuilta josko tästä lainauksesta selviäisi ja sitten kannattaa muutenkin lukea sieltä mistä sitä jäsenmaksua maksetaan Eli lainaus.

        "Jos jäsenmaksu- tai jäsenmaksuvapautustiedoissasi on katkoksia, lähettää jäsenyksikkö näistä puutteista rästikyselyjä ja pidemmistä katkoista ns. kuulemiskirjeen. Vastaa näihin kyselyihin ajallaan, jotta jäsenyytesi on kaikilta osin voimassa."


      • Anonyymi
        saa samat kirjoitti:

        palvelut ongelma tilanteissa kuin näiltä liitoilta, minulle kävi joskus niin että liityin liitton ja kun minulle tuli ongelmia työnantajan kanssa niin liittopa pesi kätensä asiasta, ytk:ssa ei makseta laiskoille asianajajille korkeaa palkkaa vaan suoritat kerta maksun ja sillä selvä. Aina paasataan näistä liitoista kuinka ne on turvallisia mutta oman kokemuksen mukaan ei ollut mitään hyötyä siitä liitosta vaikka monta vuotta sinne makselin maksuja palkasta, olen ollut ytk:hon paljon tyytyväisempi.

        Samaa mieltä. Kun minut irtisanottiin työstäni liiton äijä polleasti sanoi että hommataan työpaikka takaisin tai haetaan korvauksia.
        Asia venyi ja venyi okosta ei kuulunut moneen viikkoon mitään. Kun otin ukkoon yhteyttä ja kysyin missä mennään, sanoi että asianajaja tutkii asiaa. Kun kysyin juristin nimeä ja sanoin haluavani keskustella hänen kanssaan ukko häkeltyi ja sanoi että taitaakin asia olla sihteerillä.
        Lopputulema oli että monen kuukauden äästä tuli ilmoitus että asiaani ei tämän enempää käsitellä.


      • Anonyymi
        kokokoko kirjoitti:

        mulle tuo JHL on tuonut niitä ongelmia...kun vaan pystyn niin heti eroon.Kyllä niihin ongelmiin saa apua ilman liitoakin,ei mulla ainakaan oo ikinä ollut sellaisia ongelmia että liito olis voinu auttaa,päinvastoin...

        JHL on välillä aika nolo.

        Mutta et pärjää yksin

        Vaihda toinen liitto esim jyty


      • Anonyymi
        kokokoko kirjoitti:

        mulle tuo JHL on tuonut niitä ongelmia...kun vaan pystyn niin heti eroon.Kyllä niihin ongelmiin saa apua ilman liitoakin,ei mulla ainakaan oo ikinä ollut sellaisia ongelmia että liito olis voinu auttaa,päinvastoin...

        Sain töistä lopputilin koska en suostunut käyttämään maskia. JHL ei tehnyt mitään asialle. 3kk karenssi ja sitte vasta sain maksut. Ehkä YTH on se polkku


      • Anonyymi
        kuten eräät kirjoitti:

        sanon vaan että menkää sinne sivuille itse lukemaan mitä siellä on tarjolla, eräät muut ne yrittää musta maalata ytk:ta.

        Ei YTK auta mitenkään jos työsuhteeseen tulee esimerkiksi yötyölisien maksuongelmia tai tuntipalkka on äkisti viilattu liian alas tai jotain mitä tahansa, mikä olennaisesti heikentää työntekijän työsuhteesta saatavaa etua laittomasti.
        Ammattiliitto on se, joka silloin auttaa. Ja kun sille on jäsenmaksut kunnialla maksanut, ja asia on sen laatuinen, että on syytä auttaa, niin se ammattiliitto auttaa. Koska se on sen velvollisuus jäsenmaksuja vastaan.
        Työttömyyskassa on kassa ainoastaan työttömyyden varalta, että maksaa ansiosidonnaisen. Itselläni on omasta ammattiliitosta vain hyvää kokemusta. Jäsenistä pidetään tarvittassa tiukasti huolta.
        Mielelläni jatkan jäsenyyttä, eikä ne maksut nyt maailmaa kaada eivätkä ketään konkurssiin vie.


    • Ei ay

      JHL on vaan rahaa keräävä yhdistys, joka tukee rahoillaan vasemmistolaista politiikkaa.
      Yhdistyksen ahneudella ei ole vertaa, sen voin omasta kokemuksestani sanoa.

      • Etun Virkki

        Ei Ay se vaan jaksaa vaikka on eläkkkeellä , jauhaa lakkovahtien aseitten sisältöä haukkumalla ammattiliittoja. Ei eläkeläinen niitä tarvitse mutta huonot lähtökohdat on duunarilla jos ei ole mitään kunnon liittoja takana kun menee työnantajan kanssa riitatilanteeseen. Tottakai liittojen tehtävänä kannattaa myös vasemmistopolitiikkaa. Olisi sulaa hulluutta pitää työnantajien porvaripuolueiden linjaa.
        Tietysti jäsenmaksut maksavat , mutta se on pientä siihen verrattuna jos mitään tolkkua ei olisi ja työnantajat saisivat teettää miten pitkiä päiviä tahansa ja ilman valvontaa.
        Eikä Ei Ay voi kertoa omasta kokemuksestaan mitään jos kerran ei ole kuulunut mihinkään liitton.
        Ainoa minkä arvelen hänen kokeneen ja nyt olevan siitä katkerana , on ollut joutuminen erään kunnioitetun seniorilakkovahdin Talkoo-Taavetin ruutan tulilinjalle joutuminen. Joskin omaa uhmapäisyyttään ilmeisesti.


      • Ei ay
        Etun Virkki kirjoitti:

        Ei Ay se vaan jaksaa vaikka on eläkkkeellä , jauhaa lakkovahtien aseitten sisältöä haukkumalla ammattiliittoja. Ei eläkeläinen niitä tarvitse mutta huonot lähtökohdat on duunarilla jos ei ole mitään kunnon liittoja takana kun menee työnantajan kanssa riitatilanteeseen. Tottakai liittojen tehtävänä kannattaa myös vasemmistopolitiikkaa. Olisi sulaa hulluutta pitää työnantajien porvaripuolueiden linjaa.
        Tietysti jäsenmaksut maksavat , mutta se on pientä siihen verrattuna jos mitään tolkkua ei olisi ja työnantajat saisivat teettää miten pitkiä päiviä tahansa ja ilman valvontaa.
        Eikä Ei Ay voi kertoa omasta kokemuksestaan mitään jos kerran ei ole kuulunut mihinkään liitton.
        Ainoa minkä arvelen hänen kokeneen ja nyt olevan siitä katkerana , on ollut joutuminen erään kunnioitetun seniorilakkovahdin Talkoo-Taavetin ruutan tulilinjalle joutuminen. Joskin omaa uhmapäisyyttään ilmeisesti.

        "Eikä Ei Ay voi kertoa omasta kokemuksestaan mitään jos kerran ei ole kuulunut mihinkään liitton.
        Ainoa minkä arvelen hänen kokeneen ja nyt olevan siitä katkerana , on ollut joutuminen erään kunnioitetun seniorilakkovahdin Talkoo-Taavetin ruutan tulilinjalle joutuminen. Joskin omaa uhmapäisyyttään ilmeisesti. "

        Jos ymmärtäisit lukemasi tekstin, niin et väittäisi moista paskaa. Tästä liitosta minulla on kokemusta sen perustamisesta alkaen vuoteen 2007.Tähän liittoon sulautuneesta ktv:stä minulla on kokemusta 1982 alkaen.
        Joten kyllä minä voin puhua kokemuksesta. Mitä tulee jhl:n ahneuteen, niin se on totta, sillä he vaativat jäsenmaksua vielä eläkkeestäkin.
        Arvelusi kusi-taavetin ruutan tulilinjalle joutumisesta meni täysin pieleen. En ole koskaan joutunut tekemisiin kyseisen hörhön kanssa.

        Miten työnantajat voisivat teettää miten pitkiä päiviä tahansa ja ilman valvontaa. Ay-liitot eivät voi juurikaan määrätä työpäivän pituutta, vaan se on määritelty TYÖAIKALAISSA, mitä ay-liike ei suinkaan ole päättänyt, koska ei ole mikään lainsäätäjäelin.


    • YTK lakien mukaan

      "Ammattiyhdistykset sijoittavat jättisummia ulkomaille, mutta vaativat valtiolta kotimaisen omistuksen lisäämistä, kirjoittaa Aamulehti.

      Lehden tekemän selvityksen mukaan ay-liikkeen yhdeksällä suurella liitolla on arvopaperisijoituksia ulkomaille yhteensä liki 140 miljoonaa euroa ja kotimaahan noin 210 miljoonaa euroa. Kiinteistösijoitukset eivät ole mukana luvuissa.

      Aamulehden mukaan Suomen suurin ammattiliitto JHL ei tiedä, kuinka suuria summia se sijoittaa ulkomaille. JHL lakkoili viime viikolla painostaakseen valtiota pitämään tienrakennusyhtiö Destian omistuksessaan.

      Aamulehden selvityksessä oli mukana kolme ammattiliittojen keskusjärjestöä ja kymmenen suurinta ammattiliittoa.

      Ay-liike on toistuvasti ottanut kantaa kotimaisen omistuksen puolesta".

      Mielenkiintoisia nuo kommentit YTK-yhdistyksen antamasta lakiavusta. Sitä kuulemma saa vain silloin kun työsuhde on päätetty LAITTOMASTI. Meinaakohan ne ay-tollot saada liitoiltaan lakiapua silloin kun heidän työsuhteensa on purettu LAILLISESTI?

      • neljäs-nainen

        Hyvin mielenkiintoisia ovat kommenttisi! Ytk:lta ei lakiapua saa laittomissakaan irtisanomisissa. Ammattiyhdistysliike on ensisijaisesti edunvalvontajärjestö joka neuvottelee yleissitovat työehtosopimukset ja sopimukset kaikkille! Ammattiyhdistysliike hoitaa varojaan niin kuin hyvään varainhoitoon kuuluu, sijoittamalla varansa mahdollisimman turvallisesti ja tuottavasti. Jos näin ei olisi asian perään voisi kysellä.

        Aamulehden mukaan asiat esitetään Aamulehden ideologian mukaisesti.


      • -xyz-
        neljäs-nainen kirjoitti:

        Hyvin mielenkiintoisia ovat kommenttisi! Ytk:lta ei lakiapua saa laittomissakaan irtisanomisissa. Ammattiyhdistysliike on ensisijaisesti edunvalvontajärjestö joka neuvottelee yleissitovat työehtosopimukset ja sopimukset kaikkille! Ammattiyhdistysliike hoitaa varojaan niin kuin hyvään varainhoitoon kuuluu, sijoittamalla varansa mahdollisimman turvallisesti ja tuottavasti. Jos näin ei olisi asian perään voisi kysellä.

        Aamulehden mukaan asiat esitetään Aamulehden ideologian mukaisesti.

        Ja täälläkin ay-agitaattori "neljäs nainen" on vauhdissa.

        Siis tämän ketjun alkuunpanija on tyhmä, koko kysymys on väärin kun liitto ja YTK on asetettu vastakkain.

        Mutta ei liiton jäsenyys ole ainoa työläisen turva, missään tässä ketjussa ei taida olla mainintaa työsuojeluhallinnosta jonka sivuilla kannattaa käydä.

        Liittojen jäsenyys onkin lähinnä poliittinen kannanotto.


      • neljäs-nainen
        -xyz- kirjoitti:

        Ja täälläkin ay-agitaattori "neljäs nainen" on vauhdissa.

        Siis tämän ketjun alkuunpanija on tyhmä, koko kysymys on väärin kun liitto ja YTK on asetettu vastakkain.

        Mutta ei liiton jäsenyys ole ainoa työläisen turva, missään tässä ketjussa ei taida olla mainintaa työsuojeluhallinnosta jonka sivuilla kannattaa käydä.

        Liittojen jäsenyys onkin lähinnä poliittinen kannanotto.

        ..ei sopimuksia neuvottele, sen tekevät ammattiliitot ihan lakien ja asetusten mukaan! Se on sopimus/neuvottelu asia ei mikään kannaotto tai äänestys.


      • -xyz-
        neljäs-nainen kirjoitti:

        ..ei sopimuksia neuvottele, sen tekevät ammattiliitot ihan lakien ja asetusten mukaan! Se on sopimus/neuvottelu asia ei mikään kannaotto tai äänestys.

        Kyse olikin kaikesta muusta kuin työehtoneuvotteluista,työolosuhteista, irtisanomisista...
        Ja myös siitä lakiavusta jota liittojen agitaattorit pitävät tärkeänä ja ainakaan minä en tunne ketään joka olisi moista tarvinnut.


      • neljäs-nainen
        -xyz- kirjoitti:

        Kyse olikin kaikesta muusta kuin työehtoneuvotteluista,työolosuhteista, irtisanomisista...
        Ja myös siitä lakiavusta jota liittojen agitaattorit pitävät tärkeänä ja ainakaan minä en tunne ketään joka olisi moista tarvinnut.

        ..jutuista jonka työnantajat ovat hävinneet, olet nuori, hyvin pienessä firmassa tai peräti yrittäjä kun et tunne ketään joka lakiapua olisi tarvinnut. Minä kyllä tunnen muutaman, vaikka se ei mikään ilo olekkaan. Minulle on tärkeää se, että ammattiliitot neuvottelevat sopimukset, meillä ei tällä hetkellä muuta järjestelmää asiaa hoitamassa ole.

        En koe olevani mikään agitaattori kun otan asiat asioina, jos tähän maahan saadaan toimivampi, perempi systeemi hoitamaan työehtosopimusasiat niin ok, nyt liitot hoitavat ne ja piste.


      • Lukseppa

      • -xyz-
        neljäs-nainen kirjoitti:

        ..jutuista jonka työnantajat ovat hävinneet, olet nuori, hyvin pienessä firmassa tai peräti yrittäjä kun et tunne ketään joka lakiapua olisi tarvinnut. Minä kyllä tunnen muutaman, vaikka se ei mikään ilo olekkaan. Minulle on tärkeää se, että ammattiliitot neuvottelevat sopimukset, meillä ei tällä hetkellä muuta järjestelmää asiaa hoitamassa ole.

        En koe olevani mikään agitaattori kun otan asiat asioina, jos tähän maahan saadaan toimivampi, perempi systeemi hoitamaan työehtosopimusasiat niin ok, nyt liitot hoitavat ne ja piste.

        Kaikki työpaikkani ovat olleet suuria, parhaassa noin 4000 ja pienimmässäkin yli 100 työtekijää, olen noin 50 ja maailmaa nähnyt muutenkin mutten riitatapauksia työtekijöiden ja työantajien välillä. Mikä on tietty hyvä juttu!

        Tämänkin kaksi vuotta vanhan ketjun esiinkaivaminen lienee sitten "asioiden ottaminen asioina"


      • ytk:n jäsen
        Lukseppa kirjoitti:

        Lue linkistä miten on liittoa tarvittu, ei ole tarvittu YTK.
        http://www.ahjo.fi/portal/suomi/ahjo_verkkolehti/?a=getArticle&issueId=65&articleId=797

        Jos maksatte 20v jäsenmaksuja esim 500€ vuodessa ,(enempi mitä ytk maksu on) siitähän kertyy 10000€ miettikää mitä saisitte sillä rahalla.tällä keskustelu palstalla löysin vinkin mistä löytyy tuotto laskuri jos vaikka sijoittaisi joka vuosi jäsen maksussa säästyneen rahan esim 7% tuotolla 20 vuoden säästöillä rahaa olisi 20497,75€. osoitteessa www.porssisaatio.fi löytyy tämä laskuri.on huikeita summia mitä sinne uppoaa täyden työ uran aikana.


      • lepäilevä tuomas
        -xyz- kirjoitti:

        Kaikki työpaikkani ovat olleet suuria, parhaassa noin 4000 ja pienimmässäkin yli 100 työtekijää, olen noin 50 ja maailmaa nähnyt muutenkin mutten riitatapauksia työtekijöiden ja työantajien välillä. Mikä on tietty hyvä juttu!

        Tämänkin kaksi vuotta vanhan ketjun esiinkaivaminen lienee sitten "asioiden ottaminen asioina"

        Onhan se hyvä että on edes yksi joka on välttynyt näkemästäkään riitatapauksia työntekijöiden ja työnantajien välillä. Missähän lintukodossa olet oikein onnistunut piileksimään noinkin pitkään ja tähän ikään ?
        Minäkin olen 50 ja työelämää takana 35 vuotta ja pelkästään kahdessa isossa firmassa ilman työttömyyskatkoa. Mutta yhtään päivää ei ole mennyt ilman jonkinlaista eripuraa , etten sanoisi lievästi jonkinlaista jatkuvaa sotaa , sillä en ole kohdannut kuin ilkeitä työnantajia ja heidän edustajiaan. Saman vahvistavat lukuisat kollegani .Jos ei liittoja olisi niin kusessa oltaisi kaikki. Kauhun tasapaino pitää rattaat rullaamassa työpaikalla ainoastaan.


      • Liitto2011
        ytk:n jäsen kirjoitti:

        Jos maksatte 20v jäsenmaksuja esim 500€ vuodessa ,(enempi mitä ytk maksu on) siitähän kertyy 10000€ miettikää mitä saisitte sillä rahalla.tällä keskustelu palstalla löysin vinkin mistä löytyy tuotto laskuri jos vaikka sijoittaisi joka vuosi jäsen maksussa säästyneen rahan esim 7% tuotolla 20 vuoden säästöillä rahaa olisi 20497,75€. osoitteessa www.porssisaatio.fi löytyy tämä laskuri.on huikeita summia mitä sinne uppoaa täyden työ uran aikana.

        Iteasiassa ajattelin tänään liittyä YTK:n . En näe mitään syytä enää maksaan liiton maksuja, koska olen 5 vuotta jo odotellut milloin liitto tekee jotain vuokratyövoiman käytön suhteen. Ei liitolla ole mitään annettavaa vuokratyöläiselle, jolla on 5 tunnin irtisanomisaika. Ei siinä paljon riitoja tule, koska valtahan on täysin työnantajalla. Liittohan on siis täysin menettänyt merkityksensä....
        Laskut on kuitenkin jollain tapaa maksettava ja muuta työtä ei ole saatavilla näillä seuduilla eikä kaikki voi muuttaa Helsinkiin tai olla sairaanhoitajia.


      • kjhgfghjklölkjhg
        Liitto2011 kirjoitti:

        Iteasiassa ajattelin tänään liittyä YTK:n . En näe mitään syytä enää maksaan liiton maksuja, koska olen 5 vuotta jo odotellut milloin liitto tekee jotain vuokratyövoiman käytön suhteen. Ei liitolla ole mitään annettavaa vuokratyöläiselle, jolla on 5 tunnin irtisanomisaika. Ei siinä paljon riitoja tule, koska valtahan on täysin työnantajalla. Liittohan on siis täysin menettänyt merkityksensä....
        Laskut on kuitenkin jollain tapaa maksettava ja muuta työtä ei ole saatavilla näillä seuduilla eikä kaikki voi muuttaa Helsinkiin tai olla sairaanhoitajia.

        Onko ytk ajamassa parempia työehtoja vuokratyövoimalle? Ainakin rakennusalalla vuokratyöntekijöiden työehtoja liiton ansiosta on parannettu huomattavasti. Mitä useampi luikkii Loimaan käpykaartiin sitä enemmän työnantajaa naurattaa.


      • Liittohommaa
        kjhgfghjklölkjhg kirjoitti:

        Onko ytk ajamassa parempia työehtoja vuokratyövoimalle? Ainakin rakennusalalla vuokratyöntekijöiden työehtoja liiton ansiosta on parannettu huomattavasti. Mitä useampi luikkii Loimaan käpykaartiin sitä enemmän työnantajaa naurattaa.

        Ei mitään ehtojen parantamista kaivata, kuin kunnon työsopimuksia. Pois koko vuokratyövoima. Tosin ei ketään kiinnosta, kunhan itsellä on asiat vain hyvin. Naurattaa koko homma, että "työehtoja" on parannettu..Kyllä tässä on jo tarpeeksi kauan odoteltu sitä "muutosta".
        Antaa työnantajan nauraa..Onpahan jollakin edes hauskaa.


      • dfghjklölkjhg
        Liittohommaa kirjoitti:

        Ei mitään ehtojen parantamista kaivata, kuin kunnon työsopimuksia. Pois koko vuokratyövoima. Tosin ei ketään kiinnosta, kunhan itsellä on asiat vain hyvin. Naurattaa koko homma, että "työehtoja" on parannettu..Kyllä tässä on jo tarpeeksi kauan odoteltu sitä "muutosta".
        Antaa työnantajan nauraa..Onpahan jollakin edes hauskaa.

        Ei lailliselle toiminnalle mitään voi mutta jos työehtosopimukset koskisivat samalla lailla vuokratyövoimaa se loppuis omaan kannattamattomuuteensa. Ja varma on että sinun asenteellasi mikään ei muutu koskaan. Ammattiliitot on ainoa elin joka ajaa tess. yhteneväisyyttä vuokratyövoimalle ja on koko paskatoimintaa vastaan.


      • asfafdafaf
        dfghjklölkjhg kirjoitti:

        Ei lailliselle toiminnalle mitään voi mutta jos työehtosopimukset koskisivat samalla lailla vuokratyövoimaa se loppuis omaan kannattamattomuuteensa. Ja varma on että sinun asenteellasi mikään ei muutu koskaan. Ammattiliitot on ainoa elin joka ajaa tess. yhteneväisyyttä vuokratyövoimalle ja on koko paskatoimintaa vastaan.

        Eihän se koskaan tule noin onnistumaan. Miksi ihmeessä työnantajat tuohon suostuisivat, koska näin on hyvä niiden kannalta. Kyllä sitä olis pitänyt miettiä kuule joku vuosi taaksepäin ja olla kaukaa viisas.. Ammattiliitot ovat tehneet aikoinaan hienoa toimintaa ja saaneet paljon aikaiseksi. Nykyään ihmiset ovat korviaan myöten veloissa ja pelkäävät kalliiden asuntolainojen kanssa joutuvansa työttömäksi. "vaikka se tuo naapurin pekka nyt joutukin lähteen töistä, niin jospa minulle ei noin kävisi". Näkihän tämän maan mielipiteet, jos joku ammattiryhmä lakkoilee. Sehän tuomittiin välittömästi.


      • glölkjhgfdfghjk
        asfafdafaf kirjoitti:

        Eihän se koskaan tule noin onnistumaan. Miksi ihmeessä työnantajat tuohon suostuisivat, koska näin on hyvä niiden kannalta. Kyllä sitä olis pitänyt miettiä kuule joku vuosi taaksepäin ja olla kaukaa viisas.. Ammattiliitot ovat tehneet aikoinaan hienoa toimintaa ja saaneet paljon aikaiseksi. Nykyään ihmiset ovat korviaan myöten veloissa ja pelkäävät kalliiden asuntolainojen kanssa joutuvansa työttömäksi. "vaikka se tuo naapurin pekka nyt joutukin lähteen töistä, niin jospa minulle ei noin kävisi". Näkihän tämän maan mielipiteet, jos joku ammattiryhmä lakkoilee. Sehän tuomittiin välittömästi.

        Samat tyypit toivoo työehtoihinsa parannusta, liittyy ytk:hon ja tuomitsee työtaistelut. Aika älyvapaata porukkaa sanon minä. Kyllä vuokratyövoimaakin varmasti tarvitaan ja se joillekkin sopii mutta sen väärinkäyttö on estettävä ja sitä ei tee ytk.


      • Ei ay
        glölkjhgfdfghjk kirjoitti:

        Samat tyypit toivoo työehtoihinsa parannusta, liittyy ytk:hon ja tuomitsee työtaistelut. Aika älyvapaata porukkaa sanon minä. Kyllä vuokratyövoimaakin varmasti tarvitaan ja se joillekkin sopii mutta sen väärinkäyttö on estettävä ja sitä ei tee ytk.

        vuokratyövoimaa? Vuokratyövoimaa käytetään yleensä huippujen tasaamiseen.
        Silloin kun on vähemmän töitä, niin omat vakituiset riittävät . Kun tulee lyhytaikainen piikki työvoiman tarpeeseen, niin otetaan vuokratyövoimaa.
        Kaikkein lyhimmät piikit hoidetaan yleensä ylitöillä, mikä on kyllä kallis ratkaisu, mutta ei haluta tehdä mitään kahden viikon sopimuksia vuokratyövoimasta.

        Jos vuokratyöläinen on mukamas halvempi, kuin oma työntekijä, niin silloin voivat ay-liikkeen jäsenet katsoa peiliin ja miettiä, että olemmeko ylihinnoitelleet itsemme.


      • ytk:n jäsen
        Liitto2011 kirjoitti:

        Iteasiassa ajattelin tänään liittyä YTK:n . En näe mitään syytä enää maksaan liiton maksuja, koska olen 5 vuotta jo odotellut milloin liitto tekee jotain vuokratyövoiman käytön suhteen. Ei liitolla ole mitään annettavaa vuokratyöläiselle, jolla on 5 tunnin irtisanomisaika. Ei siinä paljon riitoja tule, koska valtahan on täysin työnantajalla. Liittohan on siis täysin menettänyt merkityksensä....
        Laskut on kuitenkin jollain tapaa maksettava ja muuta työtä ei ole saatavilla näillä seuduilla eikä kaikki voi muuttaa Helsinkiin tai olla sairaanhoitajia.

        Onneksi olkoon hyvästä valinnasta,laskeppa huvikseen tässä yllä mainitsemallani tuottolaskurilla paljonko halvemmalla pääset ennen kuin siirryt eläkeläiseksi ja kerro se meille lukijoille.Antaa lakkoilijoiden maksaa suolaiset jäsenmaksut liitoilleen.


      • AKTos.060
        Ei ay kirjoitti:

        vuokratyövoimaa? Vuokratyövoimaa käytetään yleensä huippujen tasaamiseen.
        Silloin kun on vähemmän töitä, niin omat vakituiset riittävät . Kun tulee lyhytaikainen piikki työvoiman tarpeeseen, niin otetaan vuokratyövoimaa.
        Kaikkein lyhimmät piikit hoidetaan yleensä ylitöillä, mikä on kyllä kallis ratkaisu, mutta ei haluta tehdä mitään kahden viikon sopimuksia vuokratyövoimasta.

        Jos vuokratyöläinen on mukamas halvempi, kuin oma työntekijä, niin silloin voivat ay-liikkeen jäsenet katsoa peiliin ja miettiä, että olemmeko ylihinnoitelleet itsemme.

        Totta helvetissä olemme ylihinnoitellet itsemme. Kysyy keneltä tahansa työnantajalta. 5-10€ läpituntihinta olisi heidän mielestään varmasti kohtuullinen.

        Vuokratyöläistä koskevat kuitenkin samat työehdot palkan, työaikojen, taukojen, palkanlisien ym. suhteen, kun vakinaisiakin työntekijöitä. Tässä suhteessa vuokratyöläinen ei siis tule halvemmaksi. Lisäksi, vuoratyötä välittävä firma ottaa ilmeisesti oman osansa, joten rahallisesti vuokratyövoiman käyttö tuskin tulee halvemmaksi. Ellei sitten varasteta vuokratyöläisen palkasta.


    • 38

      Vanha viesti on näköjään pompannut ylös.

      Aloittajalle oikea liitto on lienee Erityisalojen toimihenkilöliitto ERTO ry. Aattellisissa järjestöissä, säätiöissä ja yhdistyksissä työskentelevien ertolaisten oma yhdistys on Erityistoimihenkilöt ET ry. Yhdistyksen tärkein tavoite on jokaisen jäsenen saaminen työehtosopimuksen piiriin. Ks http://www.erto.fi/liity-jaseneksi/jarjestotyo

      • lkjhgfghjklöä'

        työnantajat käyttää vuokratyöläisiä väärin siten että voivat pitää jatkuvasti töissä ja vajaita viikkoja ym. Kokemusta on. Vuokratyömiehet kautta linjan pienemmällä palkalla kuin vakituiset, eikä johdu mitenkään ammattiliitoista. Mutta annappa taas eläkeläinen itselles pisteitä.


    • 20

      Keskusteluun osallistujilla tuntuu tulleen jostain käsitys että YTK on liitto, vaikka se on työttömyyskassa. Aloittaja ei kysynyt mihin työttömyyskassaan liittyä, vaan siitä mihin liittoon!

      • opivanrip

        Ytk on toisten siivellä loisivien käpykaartilaisten työttömyyskassa, ja jäsenet hyljeksittyjä lapamatoakin surkeampia loisia.


      • rikkuri
        opivanrip kirjoitti:

        Ytk on toisten siivellä loisivien käpykaartilaisten työttömyyskassa, ja jäsenet hyljeksittyjä lapamatoakin surkeampia loisia.

        Ammattiliittoon kuuluvat ovat lyhytnäköisiä kateellisia laiskureita joille ei merkitse suomen tulevaisuuden pärjääminen mitään.Aina vaan pitäisi saada enempi liksaa mahdollisimman vähillä töillä,ja vielä jatkuvaan kiristetään laittomilla lakoilla lisää etuja ja samalla aiheutetaan suomen tukirangalle (yrittäjille) valtavat tappiot sekä asiakkaille(esim finnairin matkustajat)vahinkoa.Lakkoilu täytyisi saada kuriin ja ihmisille enempi vastuuta omasta toimeentulosta.Onneksi teiltä ressukoilta ammattiliittolaisilta kerätään muhkeat jäsenmaksut niin voidaan me ytk:laiset nauraa teille vahingoniloisesti.Nauruun yhtyy varmasti ammattiliitonkin herrat,sillä rahantuloahan ei voi estää,aina näkyy löytyvän rahastettavia.On muuten ollut hyvästi töitä silloin kun te olette lakkoilleet,olen meinaan rikkuri,lakkovahdit ainakin näin on nimitellyt minua.Kateus poikia vaivaa kun minä olen tehnyt pitkää päivää ylityökorvauksilla jotka ay-liikkeen kiristäjät ovat joskus muinoin tinkineet.


      • AY1
        rikkuri kirjoitti:

        Ammattiliittoon kuuluvat ovat lyhytnäköisiä kateellisia laiskureita joille ei merkitse suomen tulevaisuuden pärjääminen mitään.Aina vaan pitäisi saada enempi liksaa mahdollisimman vähillä töillä,ja vielä jatkuvaan kiristetään laittomilla lakoilla lisää etuja ja samalla aiheutetaan suomen tukirangalle (yrittäjille) valtavat tappiot sekä asiakkaille(esim finnairin matkustajat)vahinkoa.Lakkoilu täytyisi saada kuriin ja ihmisille enempi vastuuta omasta toimeentulosta.Onneksi teiltä ressukoilta ammattiliittolaisilta kerätään muhkeat jäsenmaksut niin voidaan me ytk:laiset nauraa teille vahingoniloisesti.Nauruun yhtyy varmasti ammattiliitonkin herrat,sillä rahantuloahan ei voi estää,aina näkyy löytyvän rahastettavia.On muuten ollut hyvästi töitä silloin kun te olette lakkoilleet,olen meinaan rikkuri,lakkovahdit ainakin näin on nimitellyt minua.Kateus poikia vaivaa kun minä olen tehnyt pitkää päivää ylityökorvauksilla jotka ay-liikkeen kiristäjät ovat joskus muinoin tinkineet.

        "Kunta- alalla käydään neuvotteluja korotuksista, ei siinä mitään.
        Mutta nämä YTK kuuluvat kun ovat hyviä neuvottelijoita jotka saavat ainakin 10-20%:a paremmat korotukset kun liittoon kuuluva, ainakin mitä ne täällä kirjoittavat.
        Tämä huolestuttaa minua kun kustannustaso nousee ja samalla verotus kiristyy.
        Nyt toivon että YTK kuuluvat tyytyvät kohtuuteen omissa palkkaneuvotteluissa.
        Mutta onko heillä sitä kohtuutta?.
        Minä kyllä epäilen, koska he haluavat olla muutenkin vain ottamassa mutta ei antamassa..

        Laskin tuossa jos nämä 430 tuhatta henkilöä kävisi omat palkkaneuvottelut pomonsa kanssa ja jokainen käyttäisi aikaa siihen 15 min työaikamenetys on 1700 vuosityötunnin mukaa 63 vuotta ja tämä 2 kertaa eli yhteensä 126 vuotta.
        Taitaa tulla liittojen neuvottelut halvemmaksi.".

        Sinä kun kehut vielä näitä ylityökorvauksia saavasi niin se vasta kallista työtä on työnantajalle.
        Lakkolaiset säästää työnantajan näiltä palkkakustanuksilta silloin.
        Ja vielä kun saatte itse sitä korkeaa palkkaa.
        Oletko ajatellut tätä asiaa loppuun asti kuka kiristää ja ketä?.


      • neljäs-nainen
        rikkuri kirjoitti:

        Ammattiliittoon kuuluvat ovat lyhytnäköisiä kateellisia laiskureita joille ei merkitse suomen tulevaisuuden pärjääminen mitään.Aina vaan pitäisi saada enempi liksaa mahdollisimman vähillä töillä,ja vielä jatkuvaan kiristetään laittomilla lakoilla lisää etuja ja samalla aiheutetaan suomen tukirangalle (yrittäjille) valtavat tappiot sekä asiakkaille(esim finnairin matkustajat)vahinkoa.Lakkoilu täytyisi saada kuriin ja ihmisille enempi vastuuta omasta toimeentulosta.Onneksi teiltä ressukoilta ammattiliittolaisilta kerätään muhkeat jäsenmaksut niin voidaan me ytk:laiset nauraa teille vahingoniloisesti.Nauruun yhtyy varmasti ammattiliitonkin herrat,sillä rahantuloahan ei voi estää,aina näkyy löytyvän rahastettavia.On muuten ollut hyvästi töitä silloin kun te olette lakkoilleet,olen meinaan rikkuri,lakkovahdit ainakin näin on nimitellyt minua.Kateus poikia vaivaa kun minä olen tehnyt pitkää päivää ylityökorvauksilla jotka ay-liikkeen kiristäjät ovat joskus muinoin tinkineet.

        Miten PITKÄ näkö sinulla on? Ylettyykö tähän asti? Vai..? Kuka se täällä kehua retostaa tekemisillään ja tienaamisillaan? Pitkänäköinen YTK:n luuseri täällä mesoaa! Sinulle ei merkitse edes työnantajasi, työtoverisi tukevaisuus yhtään mitään Suomen tulevaisuudesta puhumattakaan! Se on mulle heti kaikki ja LAKKOJA rakastat/haluat SINÄ ei ketkään muut kuin YTK:n luuserit, jotka SÄÄLIMÄTTÄ lypsävät näitä yhteiskunnan tukirangan muodostavia yrittäjiä ja heidän työehtosopimuksista neuvottelevia työntekijöitään!!!

        Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa! Tunnustit yhden TOSIASIAN: teet TYÖTÄ ammattiliittojen neuvottelemilla/ lakkoilemilla/ sopimilla HINNOILLA ja TYÖEHDOILLA!!! Hyvä me!!! Talkoo taavetin apuriksi ilmoittaudun ja haluan ihku oman ruiskun!! Talkoo-taavetti pitää kiinni ja MINÄ ruiskutan!!


      • talkoo-taavetti
        neljäs-nainen kirjoitti:

        Miten PITKÄ näkö sinulla on? Ylettyykö tähän asti? Vai..? Kuka se täällä kehua retostaa tekemisillään ja tienaamisillaan? Pitkänäköinen YTK:n luuseri täällä mesoaa! Sinulle ei merkitse edes työnantajasi, työtoverisi tukevaisuus yhtään mitään Suomen tulevaisuudesta puhumattakaan! Se on mulle heti kaikki ja LAKKOJA rakastat/haluat SINÄ ei ketkään muut kuin YTK:n luuserit, jotka SÄÄLIMÄTTÄ lypsävät näitä yhteiskunnan tukirangan muodostavia yrittäjiä ja heidän työehtosopimuksista neuvottelevia työntekijöitään!!!

        Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa! Tunnustit yhden TOSIASIAN: teet TYÖTÄ ammattiliittojen neuvottelemilla/ lakkoilemilla/ sopimilla HINNOILLA ja TYÖEHDOILLA!!! Hyvä me!!! Talkoo taavetin apuriksi ilmoittaudun ja haluan ihku oman ruiskun!! Talkoo-taavetti pitää kiinni ja MINÄ ruiskutan!!

        Ilmanmuuta pääset joukkoomme ylityöhaluisia rikkurirääpäleitä ruiskuttamaan. Koskaan ei ole liikaa väkeä niissä talkoissa. Tulet saamaan oman rikkuria varten siankusilatingilla täytetyn sankoruiskun ja me poijjaat pidetään rikkuria kiinni ja sinä saat ruutata täysillä niskasta sisään ja lahkeesta ulos.
        Jos rikkuri rutisee , saat samoilla lämpösillä vetaista ne munatkin tärpätillä. Ihan oikein sellaisille rikkurisioille. Sikoja kun ovat , omaa kustansa saavat maistaa.


      • Lisää juttua
        talkoo-taavetti kirjoitti:

        Ilmanmuuta pääset joukkoomme ylityöhaluisia rikkurirääpäleitä ruiskuttamaan. Koskaan ei ole liikaa väkeä niissä talkoissa. Tulet saamaan oman rikkuria varten siankusilatingilla täytetyn sankoruiskun ja me poijjaat pidetään rikkuria kiinni ja sinä saat ruutata täysillä niskasta sisään ja lahkeesta ulos.
        Jos rikkuri rutisee , saat samoilla lämpösillä vetaista ne munatkin tärpätillä. Ihan oikein sellaisille rikkurisioille. Sikoja kun ovat , omaa kustansa saavat maistaa.

        Vaihdan välittömästi ytk:sta taikaisin liittoon, kun vuokratyövoiman käyttö lakkaa. Ei liitto voi millään tavalla jelppiä vuokratyövoiman käytössä tällä hetkellä. Yritykset tai ainakin ne suurimmat käyttää niin törkeästi vuokratyövoimaa hyväksi. Joku puhui aikasemmin "huippujen tasaamisesta" ja kiireapulaisista..Tuntuu nuo "kiireet" vaan kestän vuosia eli eihän siinä ihminen mitään tulevaisuutta voi suunnitella. Koko ajan saa pelätä milloin joutuu ulos ja rahan tulo loppuu. Okei, saahan sitä nostaa liiton rahaa hiljaisina aikoina, mutta useamman elämä on kädestä suuhun elämistä eli ei sinne säästöön kyllä jää rahaa. Eli ne hakemuksien käsittelyt kestää tolkuttoman kauan ja laskujen eräpäiviä joutuu muutteleen ym ym.
        Elämä ei toisinsanoen ole kovin tasaista ja sellaisen ihmisen on vaikea tähän mitään sanoa, joka ei ole tämän jatkuvan muutoksen uhri. Eli välillä tulee rahaa ja rahan tulo yhtäkkiä loppuu kuin seinään ja tällaista on off meininkiä se on vuodesta toiseen. No voishan sitä vaihtaa firmaa..Jatkuvasti on hakemukset vetämässä, mutta pitäs olla niin helvetin hyvä joka asiassa. Ei riitä, että on ahkera..Pitäs olla lääkäri tai tohtori..

        Vituttaa muutenkin nuo vanhat liiton miehet, jotka mersuillaan ajelee ja muka ajattelevat kaikkien parasta. Omaa etuaan he ajattelevat eikä niitä edes kiinnosta kunhan itsellä vain on eläkeikään asti työpaikka. Onneksi heillä on myös lapsia ja toivottavasti ne joutuvat kärsimään näistä samoista ongelmista. Jospa jossain vaiheessa porukka uskaltas nostaa vähän melua näistä jutuista.

        Muistan kuitenkin kuinka eräässä firmassa oli vielä asennetta. Aamulla tuli lauma vuokramiehiä töihin tekemään vakkareiden hommia, niin kukaan vakiporukkaan kuuluva ei nostanut persettään kentästä. Eikä vuokramiehet yksin osanneet hommia tehdä ja se loppu sitten siihen..


      • rikkuri
        neljäs-nainen kirjoitti:

        Miten PITKÄ näkö sinulla on? Ylettyykö tähän asti? Vai..? Kuka se täällä kehua retostaa tekemisillään ja tienaamisillaan? Pitkänäköinen YTK:n luuseri täällä mesoaa! Sinulle ei merkitse edes työnantajasi, työtoverisi tukevaisuus yhtään mitään Suomen tulevaisuudesta puhumattakaan! Se on mulle heti kaikki ja LAKKOJA rakastat/haluat SINÄ ei ketkään muut kuin YTK:n luuserit, jotka SÄÄLIMÄTTÄ lypsävät näitä yhteiskunnan tukirangan muodostavia yrittäjiä ja heidän työehtosopimuksista neuvottelevia työntekijöitään!!!

        Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa! Tunnustit yhden TOSIASIAN: teet TYÖTÄ ammattiliittojen neuvottelemilla/ lakkoilemilla/ sopimilla HINNOILLA ja TYÖEHDOILLA!!! Hyvä me!!! Talkoo taavetin apuriksi ilmoittaudun ja haluan ihku oman ruiskun!! Talkoo-taavetti pitää kiinni ja MINÄ ruiskutan!!

        kyllähän se vain niin on että lakkoilijat on niitä verenimijöitä joilla on asenne mulle heti kaikki ja mahdollisimman vähillä töillä.voi ...vetti ,olis se kasa jos laitettas markat ja eurot riviin jotka suomalaiset (sekä ulkolaiset) suoraselkäiset yrittäjät ovat menettäneet teidän kateellisten ay-liikkeen jäsenten lakkoilulla joista vielä iso osa on LAITTOMIA.ja eihän me ytk:laiset mitään korotuksia neuvotella,eikä myöskään sorruta laittomiin toimenpiteisiin.eikä olla myöskään niin lapsellisia että ryhdyttäisi LAKKOVAHDEIKSI.on aikoihin eletty että 2000 luvulla esiintyy lakkovahteja,nimittelemässä kateuksissaan työläisiä rikkuriksi.ois tullut tyhmä kanssa töihin niinkuin minä ,sinne jäi tomppelit kylmissään kärvistelemään portille.


      • neljäs-nainen
        rikkuri kirjoitti:

        kyllähän se vain niin on että lakkoilijat on niitä verenimijöitä joilla on asenne mulle heti kaikki ja mahdollisimman vähillä töillä.voi ...vetti ,olis se kasa jos laitettas markat ja eurot riviin jotka suomalaiset (sekä ulkolaiset) suoraselkäiset yrittäjät ovat menettäneet teidän kateellisten ay-liikkeen jäsenten lakkoilulla joista vielä iso osa on LAITTOMIA.ja eihän me ytk:laiset mitään korotuksia neuvotella,eikä myöskään sorruta laittomiin toimenpiteisiin.eikä olla myöskään niin lapsellisia että ryhdyttäisi LAKKOVAHDEIKSI.on aikoihin eletty että 2000 luvulla esiintyy lakkovahteja,nimittelemässä kateuksissaan työläisiä rikkuriksi.ois tullut tyhmä kanssa töihin niinkuin minä ,sinne jäi tomppelit kylmissään kärvistelemään portille.

        On hyvä muistaa, että yrittäjät ovat se toinen neuvottelu osapuoli ja sielläkin on näitä järjen jättiläisiä, jotka kuvittelevat, että heikentämällä liittoja saavutetaan jotain hyvää ja pysyvää!!! Niitä asenne vammaisia löytyy barrikaadin molemmin puolin ja nämä sivusta huutelijat, kaiken tietävät puhtoiset pulmuset lisäksi!

        Mitään niin lapsellista kuin lakot tämän päivän työehtosopimusneuvotteluissa en tiedä minäkään, mutta niillä eväillä mennään mitä tarjolla on! Vielä ei ole törmätty sellaiseen ihmeeseen, että työnantaja olisi hyvissä ajoin ennen uusia neuvotteluja ottanut ammattiliittoon yhteyttä ja KÄYNNISTÄNYT neuvotteluja ihan tosissaan, tätä vuohiin ja lampaisiin jakamista, myyrän työtä tehdään NISKA LIMASSA!

        Kateus on kaukana lakkovahtien työstä ja lapsellisuus vielä kauempana, mutta jokaisen pitää HENKILÖ kohtaisesti kokea, mitä TEKEMINEN yhteisen päämäärän hyväksi on! Se sinulta ja nuorilta YTK:laisilta puuttuu! Aika korjaa sen asian, näyttää "kädestä pitäen" kuka on tomppeli ja miten!


      • talkoo-taavetti
        rikkuri kirjoitti:

        kyllähän se vain niin on että lakkoilijat on niitä verenimijöitä joilla on asenne mulle heti kaikki ja mahdollisimman vähillä töillä.voi ...vetti ,olis se kasa jos laitettas markat ja eurot riviin jotka suomalaiset (sekä ulkolaiset) suoraselkäiset yrittäjät ovat menettäneet teidän kateellisten ay-liikkeen jäsenten lakkoilulla joista vielä iso osa on LAITTOMIA.ja eihän me ytk:laiset mitään korotuksia neuvotella,eikä myöskään sorruta laittomiin toimenpiteisiin.eikä olla myöskään niin lapsellisia että ryhdyttäisi LAKKOVAHDEIKSI.on aikoihin eletty että 2000 luvulla esiintyy lakkovahteja,nimittelemässä kateuksissaan työläisiä rikkuriksi.ois tullut tyhmä kanssa töihin niinkuin minä ,sinne jäi tomppelit kylmissään kärvistelemään portille.

        Ensinnäkään suoraselkäistä yrittäjää ei maastamme ole tähänpäivään mennessä löytynytkään.
        Toisekseen mainitsemaasi lakkovahtien kateutta rikkuria kohtaan ei myöskään tiedetä olevankaan. Myöskään sääliä ei tunneta, vaikka olettekin säälittäviä pelkurireppanoita joita työnantajat kohtelevat ja käskevät miten mielivät. Ei ollut ollenkaan kylmä ahtaajienkaan lakon aikana porteilla. Helvetin lämminhän siinä tuoksinassa tahtoi pikemminkin tulla kun ei tahtoneet riittää käsikäyttöiset sankoruiskutkaan enää vaan piti kovemmissa paikoissa turvautua jo paloautoista rakennettuihin moottoroituihin ruiskuihin ja ei kun siankusta rikkurin naamalle...huomio...TULTA!
        Emme tiedä missä lakkoilit mutta varma tieto on siitä jos olisimme siellä partioineet, olisit meiltä oppinut jotain uutta. Jotain mitä kannattaa joskus jättää tekemättä vaikka pomo ja äitikin kuinka käskisi. Ollaan muuten jo 2010 luvulla jonkin matkaa menossa joten vielä pitempiin aikoihin ollaan eletty ja lakkovahtibuumi vain yltyy. Hyvä.


      • Ei-ytk
        talkoo-taavetti kirjoitti:

        Ensinnäkään suoraselkäistä yrittäjää ei maastamme ole tähänpäivään mennessä löytynytkään.
        Toisekseen mainitsemaasi lakkovahtien kateutta rikkuria kohtaan ei myöskään tiedetä olevankaan. Myöskään sääliä ei tunneta, vaikka olettekin säälittäviä pelkurireppanoita joita työnantajat kohtelevat ja käskevät miten mielivät. Ei ollut ollenkaan kylmä ahtaajienkaan lakon aikana porteilla. Helvetin lämminhän siinä tuoksinassa tahtoi pikemminkin tulla kun ei tahtoneet riittää käsikäyttöiset sankoruiskutkaan enää vaan piti kovemmissa paikoissa turvautua jo paloautoista rakennettuihin moottoroituihin ruiskuihin ja ei kun siankusta rikkurin naamalle...huomio...TULTA!
        Emme tiedä missä lakkoilit mutta varma tieto on siitä jos olisimme siellä partioineet, olisit meiltä oppinut jotain uutta. Jotain mitä kannattaa joskus jättää tekemättä vaikka pomo ja äitikin kuinka käskisi. Ollaan muuten jo 2010 luvulla jonkin matkaa menossa joten vielä pitempiin aikoihin ollaan eletty ja lakkovahtibuumi vain yltyy. Hyvä.

        Nyky nuoret (valitettavasti) eivät ymmärrä että mitkään ehdot ja edut joilla työelämässä pelataan ei ole tulleet tyhjästä ja työnantajan hyvästä tahdosta. Mutta heiltä sen jotenkin "ymmärtää" mutta että aikuiset ihmiset voi olla noin ajattelemattomia ja hölmöjä. Jatkuvasti kuulee ulkomaisista joilla teetetään SUOMESSA työtä 4-8e/h palkalla joka sisältää kaiken, ilman liittoa se olisi ennenpitkää suurimman osan todellisuutta. Kannattaa miettiä kun täällä ylistää sitä LOISKASSAA!


      • joopasen joo
        Ei-ytk kirjoitti:

        Nyky nuoret (valitettavasti) eivät ymmärrä että mitkään ehdot ja edut joilla työelämässä pelataan ei ole tulleet tyhjästä ja työnantajan hyvästä tahdosta. Mutta heiltä sen jotenkin "ymmärtää" mutta että aikuiset ihmiset voi olla noin ajattelemattomia ja hölmöjä. Jatkuvasti kuulee ulkomaisista joilla teetetään SUOMESSA työtä 4-8e/h palkalla joka sisältää kaiken, ilman liittoa se olisi ennenpitkää suurimman osan todellisuutta. Kannattaa miettiä kun täällä ylistää sitä LOISKASSAA!

        Miksi tuo edellä oleva höpöttää, että nuoret tai yöelämässä olevat ei ymmärrä. Nimenomaan niiden pitäisi asialla tehdä, jotka ovat liitossa ja nauttivat siitä vakituisen työn suomista eduista. Mitä helvetin iloa vuokratyölyäiselle on noista liiton tuomista eduista? Saa perkele jonku lehden laatikosta. Ei sillä makseta laskuja!!! Pitäkää huoli, että niitä vuokratyöläisiä ei pääse sinne töihin.
        Totta helvetissä tänne tulee ulkomaalaisia töihin tuohon hintaan, koska ne töihin kuitenkin pääsevät.
        Miksi kaikista heikoimman pitää lähtä hyökkäämään systeemiä vastaan ja liitonpojat vain neuvottelee jostakin tupakkitaukojen pituudesta..Ei yksikertaisesti ole järkeä liittyä liittoon, jos ei niistä sen tuomista eduista ole mitään hyötyä.
        Puhutaan, että vuokratyöläisen edut ovat parantuneet. Miten niin! Hiljaisina aikoina aina pihalle ja vuodesta toiseen sama ralli jatkuu. Kyllä viisas työnantaja on laskenut, että teetätetään niitä töitä kausiluontoisesti. Puhutaan kiireapulaisista, mutta koittakaa nyt tajuta ettei kohta ole muita kuin niitä "kiireapulaisia".

        Ite ajatta meidät noihin YTK:n kassoihin.


      • rikkuri
        Ei-ytk kirjoitti:

        Nyky nuoret (valitettavasti) eivät ymmärrä että mitkään ehdot ja edut joilla työelämässä pelataan ei ole tulleet tyhjästä ja työnantajan hyvästä tahdosta. Mutta heiltä sen jotenkin "ymmärtää" mutta että aikuiset ihmiset voi olla noin ajattelemattomia ja hölmöjä. Jatkuvasti kuulee ulkomaisista joilla teetetään SUOMESSA työtä 4-8e/h palkalla joka sisältää kaiken, ilman liittoa se olisi ennenpitkää suurimman osan todellisuutta. Kannattaa miettiä kun täällä ylistää sitä LOISKASSAA!

        tässä vastine kolmelle ylläkirjoitelleelle huimia jäsenmaksuja maksavalle liittolaiselle.toivotan tervetulleeksi laillisesti suomeen tulleet ulkomaalaiset töihin perässä liikkujat.miksikö.siksi että saadaan toivon mukaan nöyryyttä suomalaisille lakkoherkille liiton tyypeille,ei kuvitella että yrityksiä voidaan kiristää aivan henkihieveröön henkilöstökulujen osalta.otetaan ulkomaalta edullisemmat ihmiset tekemään töitä.kannattaa olla esimerkiksi monessa remontissa hyvillään että "paska duunit "voidaan teettää virolaisilla edullisemmin kuin kantaväestöllä.eihän suomiporoja tahdo löytyä edes kaikkiin hommiin.siinä moni ay-liikkeen jäsen säästää monet eurot kun kt-kotiin tehdään remppa pienemmillä tunti veloituksilla. onneksi on toinenkin vaihto ehto suojautua lakkoilevien ay:n politrukkien kiusanteoilta ja sehän on toiminnan siirtäminen ulkomaille.tätähän on monet firmat menestyksellisesti käyttäneet.toivotaan että nämä esimerkit toimivat peloitteena kiristäjille.kyllä paperi liitto ainakin on hivenen siistinyt tapojaan,siitä KIITOS upm:n jussi pesoselle ja stora enson jouko karviselle .on ON TODELLA ISO ONGELMA kuinka saadaan ne alat kuriin joiden työt on pakko tehdä täällä suomessa.tänä aamuna radiossa haastateltiin jotakin ay johtajaa( joille te lakkoilijat,lakkovahdit maksatte palkan )ja herra sanoi suoraan että prosentin palkankorotus ei riitä,ja nythän pitäisi puhua mieluummin minkä verran me LASKEMME PALKKOJA jotta mahdollisimman moni monella olisi töitä josta maksaa jäsemmaksuja liiton pohjattomaan kassaan jos eivät ymmärrä mikä on työläisen parhaaksi.sillä HINTA KILPAILUKYKY ON MENESTYMISEN TÄRKEIN ASIA että tulevaisuudessa saadaan yllä pidettyä edes kohtuullinen sosiaaliturva(mitä kyllä rikkuri epäilee)


      • neljäs-nainen
        joopasen joo kirjoitti:

        Miksi tuo edellä oleva höpöttää, että nuoret tai yöelämässä olevat ei ymmärrä. Nimenomaan niiden pitäisi asialla tehdä, jotka ovat liitossa ja nauttivat siitä vakituisen työn suomista eduista. Mitä helvetin iloa vuokratyölyäiselle on noista liiton tuomista eduista? Saa perkele jonku lehden laatikosta. Ei sillä makseta laskuja!!! Pitäkää huoli, että niitä vuokratyöläisiä ei pääse sinne töihin.
        Totta helvetissä tänne tulee ulkomaalaisia töihin tuohon hintaan, koska ne töihin kuitenkin pääsevät.
        Miksi kaikista heikoimman pitää lähtä hyökkäämään systeemiä vastaan ja liitonpojat vain neuvottelee jostakin tupakkitaukojen pituudesta..Ei yksikertaisesti ole järkeä liittyä liittoon, jos ei niistä sen tuomista eduista ole mitään hyötyä.
        Puhutaan, että vuokratyöläisen edut ovat parantuneet. Miten niin! Hiljaisina aikoina aina pihalle ja vuodesta toiseen sama ralli jatkuu. Kyllä viisas työnantaja on laskenut, että teetätetään niitä töitä kausiluontoisesti. Puhutaan kiireapulaisista, mutta koittakaa nyt tajuta ettei kohta ole muita kuin niitä "kiireapulaisia".

        Ite ajatta meidät noihin YTK:n kassoihin.

        Tämä edellä oleva kirjoitti, että nuorilla ei ole KOKEMUSTA työtaisteluista ja sitä ei tule muuten kuin TEKEMÄLLÄ! TÄLLÄ palstalla on kirjoitettu ja kirjoitettu ja kirjoitettu kuinka LIITOISSA olevat ay - tollot, ay - änkyrät LAKKOILEVAT Suomen yritykset konkurssiin ja TOISAALTA ammattiliittoon KUULUVIEN pitää pitää huolta TYÖTTÖMISTÄ, vuokratyöläisistä ja joulupukista ja tontuista ja..............!!!!!!!!!!????????????

        Perkele liiton lehti tulee ja siinä kyllä kerrotaan jos viitsii lukea, miten ja milloin sopimukset muuttuvat, miten vuokratyöläisen asema on muuttunut! Totta helvetissä työnantaja/yrittäjä tuo tänne ulkomaalaisia töihin ja PALKKAA heitä sitä ei AMMATTILIITTO tee, eikä voi estää muuten kuin työrauha velvoitetta RIKKOMALLA siis LAKOLLA!

        Sehän ei käy, täällä KAIKKI ei liittoon kuuluvat nostavat älämölön laittomasta LAKKOILUSTA, kuinka turhaa ja TYHMÄÄ lakkoilu on!!! Päättäkää ihku oikeasti MITÄ te HALUATTE vai HALUATTEKO mitään muuta kuin VALITTAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • neljäs-nainen
        rikkuri kirjoitti:

        tässä vastine kolmelle ylläkirjoitelleelle huimia jäsenmaksuja maksavalle liittolaiselle.toivotan tervetulleeksi laillisesti suomeen tulleet ulkomaalaiset töihin perässä liikkujat.miksikö.siksi että saadaan toivon mukaan nöyryyttä suomalaisille lakkoherkille liiton tyypeille,ei kuvitella että yrityksiä voidaan kiristää aivan henkihieveröön henkilöstökulujen osalta.otetaan ulkomaalta edullisemmat ihmiset tekemään töitä.kannattaa olla esimerkiksi monessa remontissa hyvillään että "paska duunit "voidaan teettää virolaisilla edullisemmin kuin kantaväestöllä.eihän suomiporoja tahdo löytyä edes kaikkiin hommiin.siinä moni ay-liikkeen jäsen säästää monet eurot kun kt-kotiin tehdään remppa pienemmillä tunti veloituksilla. onneksi on toinenkin vaihto ehto suojautua lakkoilevien ay:n politrukkien kiusanteoilta ja sehän on toiminnan siirtäminen ulkomaille.tätähän on monet firmat menestyksellisesti käyttäneet.toivotaan että nämä esimerkit toimivat peloitteena kiristäjille.kyllä paperi liitto ainakin on hivenen siistinyt tapojaan,siitä KIITOS upm:n jussi pesoselle ja stora enson jouko karviselle .on ON TODELLA ISO ONGELMA kuinka saadaan ne alat kuriin joiden työt on pakko tehdä täällä suomessa.tänä aamuna radiossa haastateltiin jotakin ay johtajaa( joille te lakkoilijat,lakkovahdit maksatte palkan )ja herra sanoi suoraan että prosentin palkankorotus ei riitä,ja nythän pitäisi puhua mieluummin minkä verran me LASKEMME PALKKOJA jotta mahdollisimman moni monella olisi töitä josta maksaa jäsemmaksuja liiton pohjattomaan kassaan jos eivät ymmärrä mikä on työläisen parhaaksi.sillä HINTA KILPAILUKYKY ON MENESTYMISEN TÄRKEIN ASIA että tulevaisuudessa saadaan yllä pidettyä edes kohtuullinen sosiaaliturva(mitä kyllä rikkuri epäilee)

        Mitä raapustat tänne palstalle!! Lue yllä oleva kirjoitus! Pelottelemalla, pakottamalla ette saa aikaan mitään muuta kuin VASTUSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Silloin kun se joukko joka on työssä on saneerattu niin vähiin, että isoillakaan työpaikoilla/työmailla ei ole kuin 1 - 2 kahteen vakkari duunaria ja loput vuokra-, määräaikais-, alihankkijan, alihankkijan vuokraduunareita jotka EIVÄT kuulu MIHINKÄÄN liittoon tai KASSAAN!!

        Perkale kenelle isottelet ja mitä varten? Duunari on Suomessa niin selkä seinää vasten, että jos siltä vielä jotain VAADITAAN niin se ei enää peräänny vaan KÄÄNTYY päin ja sitten katsotaan kuka tekee mitä! Voisit pikkuisen miettiä KOKONAISUUTTA ja miettiä sitä kuinka EU:hun menoa perusteltiin sillä, että DEVALVOINNISTA ja INFLAATIOSTA päästään eroon!


      • Mie ihe
        neljäs-nainen kirjoitti:

        Mitä raapustat tänne palstalle!! Lue yllä oleva kirjoitus! Pelottelemalla, pakottamalla ette saa aikaan mitään muuta kuin VASTUSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Silloin kun se joukko joka on työssä on saneerattu niin vähiin, että isoillakaan työpaikoilla/työmailla ei ole kuin 1 - 2 kahteen vakkari duunaria ja loput vuokra-, määräaikais-, alihankkijan, alihankkijan vuokraduunareita jotka EIVÄT kuulu MIHINKÄÄN liittoon tai KASSAAN!!

        Perkale kenelle isottelet ja mitä varten? Duunari on Suomessa niin selkä seinää vasten, että jos siltä vielä jotain VAADITAAN niin se ei enää peräänny vaan KÄÄNTYY päin ja sitten katsotaan kuka tekee mitä! Voisit pikkuisen miettiä KOKONAISUUTTA ja miettiä sitä kuinka EU:hun menoa perusteltiin sillä, että DEVALVOINNISTA ja INFLAATIOSTA päästään eroon!

        Olen maksanut JHL.n maksuja jo riittävästi, hattuilut saimme kerran meidän pääluottamusnaiselta. Näiden ay-liittojen luulisi olevan edes olevinaan työntekijän puolella
        meidän kunnassa se ei ainakaan toimi. 99 € jäsenmaksu YKT.hen on murto-osa ja mitä sillä olen saanut kuin kommarin leiman otsaani ;-D


      • lkjhgfdfyuioiuytr
        Mie ihe kirjoitti:

        Olen maksanut JHL.n maksuja jo riittävästi, hattuilut saimme kerran meidän pääluottamusnaiselta. Näiden ay-liittojen luulisi olevan edes olevinaan työntekijän puolella
        meidän kunnassa se ei ainakaan toimi. 99 € jäsenmaksu YKT.hen on murto-osa ja mitä sillä olen saanut kuin kommarin leiman otsaani ;-D

        Eihän kukaan sua kommarina piä jollet ite? Vai ei saa hattuilla, ootkohan niitä ressuja joita pitää käsitellä kuin vauvaa. Liity kuule käpykaartiin sillei arvostus toisten silmissä kasvaa hah hah haaaa!


      • myös eronnut liitost
        Mie ihe kirjoitti:

        Olen maksanut JHL.n maksuja jo riittävästi, hattuilut saimme kerran meidän pääluottamusnaiselta. Näiden ay-liittojen luulisi olevan edes olevinaan työntekijän puolella
        meidän kunnassa se ei ainakaan toimi. 99 € jäsenmaksu YKT.hen on murto-osa ja mitä sillä olen saanut kuin kommarin leiman otsaani ;-D

        olet tehnyt hyvän ja oikean havainnon,tee niin kuin minä että kun liityt ytk:hon niin et kerro siitä työtovereillesi koska tämä herättää heti suunnatonta kateutta niissä jotka yllä pitävät jäsenmaksuillaan liittojen organisaatiota.


      • Ei-ytk
        myös eronnut liitost kirjoitti:

        olet tehnyt hyvän ja oikean havainnon,tee niin kuin minä että kun liityt ytk:hon niin et kerro siitä työtovereillesi koska tämä herättää heti suunnatonta kateutta niissä jotka yllä pitävät jäsenmaksuillaan liittojen organisaatiota.

        Olet varmaan se velliperse joka vierestä katsoo kun kaveria hakataan? Älykkyytesi puolesta olet vertaistesi joukossa, käpykaartissa.


      • fidel500
        Ei-ytk kirjoitti:

        Olet varmaan se velliperse joka vierestä katsoo kun kaveria hakataan? Älykkyytesi puolesta olet vertaistesi joukossa, käpykaartissa.

        Toivottavasti kaikki jäsenet YTK:ssa ovat huolehtineen siitä että, nämä eri liittojen neuvottelemat työehtosopimukset täyttyvät omalta kohdalta, etenkin maksettavien palkkojen suhteen. YTK katsoo ettei työssäoloehto täyty ellei ole maksettu alalle neuvoteltua työehtosopimuksen mukaista palkkaa, vaikka olisit ollut työssä 5 v ja jäsenenä saman ajan, ja vaikka et ole edes koskaan kuulunut kyseiseen liittoon jonka mukaan palkkasi YTK:ssa määritellään. Jäsenhaku lomakkeessa ilmoitetaan tuntipalkka/kk palkka/ ammattiala, silti YTK hyväksyy jäseneksi vaikka palkkasi ei ole työehtosopimuksien mukainen, huomaa sen vasta 5v päästä kun pitäis maksaa ansiosidonnaista.
        ps; Tämä on fakataa, sama työ sama palkka eri kassa, toinen saa ammattiliitosta ansiosidonnaista, toinen YTK:sta kehoituksen mennä KELAN luukulle.


      • myös liitosta eronnu
        Ei-ytk kirjoitti:

        Olet varmaan se velliperse joka vierestä katsoo kun kaveria hakataan? Älykkyytesi puolesta olet vertaistesi joukossa, käpykaartissa.

        eipä ole tullut eteen tilannetta että kaveria ois hakattu vieressä,toki rientäsin apuun jos tarvetta.tässä onkin hyvä muistella kuinka menneissä lakoissa lakkovahdit olivat vahingoittaneet töihin pyrkineiden työläisten autoja ja uhanneet työläisten fyysistä koskemattomuutta.oliskohan alana ollut tämän akt:n masinoima lakko,hesarista lueskelin että siellä on kateelliset pölvästit portti vahteina.enpä itse alentuisi vahtimaan kenenkään töissäkäyntejä vaikka minkä verran maksettaisi lakko avustuksia.


      • talkoo-taavetti
        myös liitosta eronnu kirjoitti:

        eipä ole tullut eteen tilannetta että kaveria ois hakattu vieressä,toki rientäsin apuun jos tarvetta.tässä onkin hyvä muistella kuinka menneissä lakoissa lakkovahdit olivat vahingoittaneet töihin pyrkineiden työläisten autoja ja uhanneet työläisten fyysistä koskemattomuutta.oliskohan alana ollut tämän akt:n masinoima lakko,hesarista lueskelin että siellä on kateelliset pölvästit portti vahteina.enpä itse alentuisi vahtimaan kenenkään töissäkäyntejä vaikka minkä verran maksettaisi lakko avustuksia.

        Kyllä siinä on lakkoavustukset sivuseikka kun on edunvalvonnasta kysymys ja kovia otteita käytettävä liian innokkaasti töihin pyrkiviä rikkureita kohtaan. Allekirjoittaneella useiden vuosikymmenten kokemukset niistä talkoista ja menetelmät kehittyneet. Nykyään jos oikein esiintyy yli-innokkuutta rikkuruuteen , löytyy motorisoidut kusiruutat heidän varallensa. Tulevaisuudessakin autoa kaatuu , neniin sattuu , myös muniinkin jos ne joudutaan tärpätillä voitelemaan rikkuriksi ryhtyneeltä. Lisäksi aivan ilmaiseksi.


      • ytk:n jäsen
        talkoo-taavetti kirjoitti:

        Kyllä siinä on lakkoavustukset sivuseikka kun on edunvalvonnasta kysymys ja kovia otteita käytettävä liian innokkaasti töihin pyrkiviä rikkureita kohtaan. Allekirjoittaneella useiden vuosikymmenten kokemukset niistä talkoista ja menetelmät kehittyneet. Nykyään jos oikein esiintyy yli-innokkuutta rikkuruuteen , löytyy motorisoidut kusiruutat heidän varallensa. Tulevaisuudessakin autoa kaatuu , neniin sattuu , myös muniinkin jos ne joudutaan tärpätillä voitelemaan rikkuriksi ryhtyneeltä. Lisäksi aivan ilmaiseksi.

        silloinpa täytyy meidän omistajien turvautua järeämpiin keinoihin jos ei ay änkyröiden umpiluisiin kalloihin uppoa viesti että lopettakaa lakkoilu ja muu kiusan teko minun omistamiini firmoihin.siirretään toimintaa ulkomaille halvempien henkilö kulujen maihin,siinäpä jäätte jäätte tänne suomeen itkemään tyhjentyneen tehtaan portille.voitte porukalla muistella kuinka tässäkin nyt toimettomalla portilla toimittiin lakkovahteina.hyvänä esimerkkinä vaikka kemijärven stora enson tehdas.onhan se upm:kin jonkun verran opettanut niskureita,nyt näistä tuloksista voin nauttia minäkin ytk:n jäsen sillä upm nosti osinkoa kolmatta vuotta peräkkäin ,vuodelta 2010 osinko on 0.55€ (2009 0.45€).ja voitte olla varma että tehtaita suljetaan monella eri paikka kunnalla tänäkin vuonna useilta eri tuotannon aloilta.jos osaisitte ajatella tulevaisuuttanne niin lopettaisitte jäsenmaksujen maksun ay-liikkeelle.


      • kun herrat päättää
        ytk:n jäsen kirjoitti:

        silloinpa täytyy meidän omistajien turvautua järeämpiin keinoihin jos ei ay änkyröiden umpiluisiin kalloihin uppoa viesti että lopettakaa lakkoilu ja muu kiusan teko minun omistamiini firmoihin.siirretään toimintaa ulkomaille halvempien henkilö kulujen maihin,siinäpä jäätte jäätte tänne suomeen itkemään tyhjentyneen tehtaan portille.voitte porukalla muistella kuinka tässäkin nyt toimettomalla portilla toimittiin lakkovahteina.hyvänä esimerkkinä vaikka kemijärven stora enson tehdas.onhan se upm:kin jonkun verran opettanut niskureita,nyt näistä tuloksista voin nauttia minäkin ytk:n jäsen sillä upm nosti osinkoa kolmatta vuotta peräkkäin ,vuodelta 2010 osinko on 0.55€ (2009 0.45€).ja voitte olla varma että tehtaita suljetaan monella eri paikka kunnalla tänäkin vuonna useilta eri tuotannon aloilta.jos osaisitte ajatella tulevaisuuttanne niin lopettaisitte jäsenmaksujen maksun ay-liikkeelle.

        niin ytk-jäsen kuin ay-jäsen potkii kiviä portin pieleen, ja valtio laittaa tekeen 9e orjana /päivä kiinalais maahantuojan hallille "MADE IN FINLAND" lappuja joita on suunniteltu suomessa ja myyty ruotsiin


      • Pentik yhtiö tekee
        kun herrat päättää kirjoitti:

        niin ytk-jäsen kuin ay-jäsen potkii kiviä portin pieleen, ja valtio laittaa tekeen 9e orjana /päivä kiinalais maahantuojan hallille "MADE IN FINLAND" lappuja joita on suunniteltu suomessa ja myyty ruotsiin

        KAIKEN KIINASSA. Kun osaamisen taso on alentunut suomessa, kun ei löydy kästyöntaitajia enää täältä, ja kun käytännössä kaikki tulee kiinasta......Lahjoittais edes osan tuotosta Taide ja käsityö oppilaitokselle mutta ei....mitään


      • talkoo-taavetti
        ytk:n jäsen kirjoitti:

        silloinpa täytyy meidän omistajien turvautua järeämpiin keinoihin jos ei ay änkyröiden umpiluisiin kalloihin uppoa viesti että lopettakaa lakkoilu ja muu kiusan teko minun omistamiini firmoihin.siirretään toimintaa ulkomaille halvempien henkilö kulujen maihin,siinäpä jäätte jäätte tänne suomeen itkemään tyhjentyneen tehtaan portille.voitte porukalla muistella kuinka tässäkin nyt toimettomalla portilla toimittiin lakkovahteina.hyvänä esimerkkinä vaikka kemijärven stora enson tehdas.onhan se upm:kin jonkun verran opettanut niskureita,nyt näistä tuloksista voin nauttia minäkin ytk:n jäsen sillä upm nosti osinkoa kolmatta vuotta peräkkäin ,vuodelta 2010 osinko on 0.55€ (2009 0.45€).ja voitte olla varma että tehtaita suljetaan monella eri paikka kunnalla tänäkin vuonna useilta eri tuotannon aloilta.jos osaisitte ajatella tulevaisuuttanne niin lopettaisitte jäsenmaksujen maksun ay-liikkeelle.

        Sen sinä porvariporsas tekisit muutenkin huolimatta meidän lakkotoimenpiteistämme. Ihan sama vaikka kuinka kiltisti porukka töitä tekisi, te änkyrät vasta porsaita olette. Sika olisi liian lievä ilmaisu teistä jotka joka tapauksessa sen tekisitte , lakkoilemme tai emme , että pyrkisitte siirtämään toimintaanne ulkomaille. Nyt lakkojen ja ruiskupartioittemme ansiosta ette tee sitä ainakaan kuluitta ja vaivatta. Vai oletko ytk.jäsen-änkyrä toista tai präti kolmatta mieltä? ps. jakomielitauti on paha tauti.


      • Wrec
        ytk:n jäsen kirjoitti:

        silloinpa täytyy meidän omistajien turvautua järeämpiin keinoihin jos ei ay änkyröiden umpiluisiin kalloihin uppoa viesti että lopettakaa lakkoilu ja muu kiusan teko minun omistamiini firmoihin.siirretään toimintaa ulkomaille halvempien henkilö kulujen maihin,siinäpä jäätte jäätte tänne suomeen itkemään tyhjentyneen tehtaan portille.voitte porukalla muistella kuinka tässäkin nyt toimettomalla portilla toimittiin lakkovahteina.hyvänä esimerkkinä vaikka kemijärven stora enson tehdas.onhan se upm:kin jonkun verran opettanut niskureita,nyt näistä tuloksista voin nauttia minäkin ytk:n jäsen sillä upm nosti osinkoa kolmatta vuotta peräkkäin ,vuodelta 2010 osinko on 0.55€ (2009 0.45€).ja voitte olla varma että tehtaita suljetaan monella eri paikka kunnalla tänäkin vuonna useilta eri tuotannon aloilta.jos osaisitte ajatella tulevaisuuttanne niin lopettaisitte jäsenmaksujen maksun ay-liikkeelle.

        Kuinka monta paperiteollisuuden työpaikkaa suomessa olisi nyt enemmän, jos paperimiehet/naiset olisivat puolittaneet palkkansa vuonna 2000?

        Ei ainuttakaan.


      • myös liitosta eronnu
        Wrec kirjoitti:

        Kuinka monta paperiteollisuuden työpaikkaa suomessa olisi nyt enemmän, jos paperimiehet/naiset olisivat puolittaneet palkkansa vuonna 2000?

        Ei ainuttakaan.

        se on tiedossa että paperiteollisuudessa henkilö kustannukset ovat pienemmät kuin monella muulla alalla,mutta siitä huolimatta on säälittävää että kovat jäsen maksut vievät jäseniltä järjen joka sanoisi että jatkuva itku ja lakkoilut voivat olla se viimeinen naula tehtaan arkkuun.lopettakaa se jäsenmaksujen maksu niin säästynyt summa on monella alalla suurempi kuin kiristämällä saatu prosentti korotus.taatusti me kevään yhtiökokouksissa muistetaan mainita toimivalle johdolle jos tulos jää surkeaksi.onneksi tämän päivän orionin ja sanoman kohonneet osingot antavat pientä toivoa että omistajaakin muistetaan eikä kaikki rahat kulu ay tollojen aiheuttamien sabotaasi kulujen paikkailuun.oletteko huomanneet että nöyryys on lisääntynyt paperiliitossa kun pistettiin muutamia tuhansia paperiliittolaisia pihalle,ja tätä linjaa jatketaan jos kohtuus ei muuten löydy.ei irtisanomisia huvikseen tehdä. vain kustannus tekijät määrää mistä seuraava pulju pannaan kiinni.meille omistajillehan tulee kertakustannuksia aina kun irtisanotaan.upm:n ja stora enson tapauksessakin miljoona poikineen laitettiin tukitoimiin pois potkituille jotka olivat vuosikymmenten aikana kerinneet lakkoilla jos vaikka kuinka monta kertaa.


      • neljäs-nainen
        myös liitosta eronnu kirjoitti:

        se on tiedossa että paperiteollisuudessa henkilö kustannukset ovat pienemmät kuin monella muulla alalla,mutta siitä huolimatta on säälittävää että kovat jäsen maksut vievät jäseniltä järjen joka sanoisi että jatkuva itku ja lakkoilut voivat olla se viimeinen naula tehtaan arkkuun.lopettakaa se jäsenmaksujen maksu niin säästynyt summa on monella alalla suurempi kuin kiristämällä saatu prosentti korotus.taatusti me kevään yhtiökokouksissa muistetaan mainita toimivalle johdolle jos tulos jää surkeaksi.onneksi tämän päivän orionin ja sanoman kohonneet osingot antavat pientä toivoa että omistajaakin muistetaan eikä kaikki rahat kulu ay tollojen aiheuttamien sabotaasi kulujen paikkailuun.oletteko huomanneet että nöyryys on lisääntynyt paperiliitossa kun pistettiin muutamia tuhansia paperiliittolaisia pihalle,ja tätä linjaa jatketaan jos kohtuus ei muuten löydy.ei irtisanomisia huvikseen tehdä. vain kustannus tekijät määrää mistä seuraava pulju pannaan kiinni.meille omistajillehan tulee kertakustannuksia aina kun irtisanotaan.upm:n ja stora enson tapauksessakin miljoona poikineen laitettiin tukitoimiin pois potkituille jotka olivat vuosikymmenten aikana kerinneet lakkoilla jos vaikka kuinka monta kertaa.

        Perkaleen juntti! Ammattiliitot OVAT työmarkkinoilla toimiva etujärjestö, joka ihan LAIN mukaisesti neuvottelee TYÖEHTOSOPIMUKSET!!! Jäsenmaksu on TARKOITETTU liiton TOIMINNAN pyörittämiseen, ei PALKANMAKSUUN!

        Jos OSAKKEENOMISTAJAT ja YRITTÄJÄT eivät EROTA sabotaasia työehtosopimusneuvotteluista niin heikoissa kantimissa TALOUS on!

        KIITTÄMÄTÖN ylimielinen olet, ne POIS POTKITUT ovat tehneet vuosikymmenien aikana sievoisen OSINKOPOTINKIN salkkuusi joilla olet varallisuuttasi kasvattanut! Pois potkitut RAKENTAVAT elämänsä aivan uudelleen, sinä VAIN sijoitat!


      • myös liitosta eronnu
        neljäs-nainen kirjoitti:

        Perkaleen juntti! Ammattiliitot OVAT työmarkkinoilla toimiva etujärjestö, joka ihan LAIN mukaisesti neuvottelee TYÖEHTOSOPIMUKSET!!! Jäsenmaksu on TARKOITETTU liiton TOIMINNAN pyörittämiseen, ei PALKANMAKSUUN!

        Jos OSAKKEENOMISTAJAT ja YRITTÄJÄT eivät EROTA sabotaasia työehtosopimusneuvotteluista niin heikoissa kantimissa TALOUS on!

        KIITTÄMÄTÖN ylimielinen olet, ne POIS POTKITUT ovat tehneet vuosikymmenien aikana sievoisen OSINKOPOTINKIN salkkuusi joilla olet varallisuuttasi kasvattanut! Pois potkitut RAKENTAVAT elämänsä aivan uudelleen, sinä VAIN sijoitat!

        kyllä teidän huimista jäsenmaksuista liiton herrojen liiveihin uppoaa sievoiset summat ja herrat hykertelee mielissään miten on helppo maksuja kerätä asuntovelallisilta,kulutusluotto helvetissä olevilta ja niiltäkin joilla talous on jollakin tapaa tasapainossa.eniten säälittää nämä kaksi ensin mainittua ryhmää jotka eivät ymmärrä että jäsenmaksuissa säästyneillä summilla voisi lyhentää velkoja kun vaihtaisi meidän edulliseen ytk:hon.onneksi löytyy halvempia maita jonne voidaan siirtää tuotanto jos asenne ei muutu liiton porukoilla,saadaan tulevinakin vuosikymmeninä pidettyä suomalaisia firmoja kilpailukykyisenä ja osinko virta vahvana.


      • AY1
        myös liitosta eronnu kirjoitti:

        kyllä teidän huimista jäsenmaksuista liiton herrojen liiveihin uppoaa sievoiset summat ja herrat hykertelee mielissään miten on helppo maksuja kerätä asuntovelallisilta,kulutusluotto helvetissä olevilta ja niiltäkin joilla talous on jollakin tapaa tasapainossa.eniten säälittää nämä kaksi ensin mainittua ryhmää jotka eivät ymmärrä että jäsenmaksuissa säästyneillä summilla voisi lyhentää velkoja kun vaihtaisi meidän edulliseen ytk:hon.onneksi löytyy halvempia maita jonne voidaan siirtää tuotanto jos asenne ei muutu liiton porukoilla,saadaan tulevinakin vuosikymmeninä pidettyä suomalaisia firmoja kilpailukykyisenä ja osinko virta vahvana.

        Miten on kun kaikki YTK kuuluvat saavat parempaa palkkaa kun liiton jäsenet, eikö tämä vaikuta yrityksen kilpailukykyyn mitenkään?.
        Näin täällä kerrotaan niistä YTK kuuluvien palkoista.


      • Omistaja puhuu meill
        myös liitosta eronnu kirjoitti:

        se on tiedossa että paperiteollisuudessa henkilö kustannukset ovat pienemmät kuin monella muulla alalla,mutta siitä huolimatta on säälittävää että kovat jäsen maksut vievät jäseniltä järjen joka sanoisi että jatkuva itku ja lakkoilut voivat olla se viimeinen naula tehtaan arkkuun.lopettakaa se jäsenmaksujen maksu niin säästynyt summa on monella alalla suurempi kuin kiristämällä saatu prosentti korotus.taatusti me kevään yhtiökokouksissa muistetaan mainita toimivalle johdolle jos tulos jää surkeaksi.onneksi tämän päivän orionin ja sanoman kohonneet osingot antavat pientä toivoa että omistajaakin muistetaan eikä kaikki rahat kulu ay tollojen aiheuttamien sabotaasi kulujen paikkailuun.oletteko huomanneet että nöyryys on lisääntynyt paperiliitossa kun pistettiin muutamia tuhansia paperiliittolaisia pihalle,ja tätä linjaa jatketaan jos kohtuus ei muuten löydy.ei irtisanomisia huvikseen tehdä. vain kustannus tekijät määrää mistä seuraava pulju pannaan kiinni.meille omistajillehan tulee kertakustannuksia aina kun irtisanotaan.upm:n ja stora enson tapauksessakin miljoona poikineen laitettiin tukitoimiin pois potkituille jotka olivat vuosikymmenten aikana kerinneet lakkoilla jos vaikka kuinka monta kertaa.

        Ihmettelen sitä että miksi työpaikoilla tapellaan ammattiyhdistys työnantajaliitto asenteella.
        Totuus on et molemmat ovat toistensa edustajai ja tekevät työtä omien jäsenien hyväksi ja valvovat sovittujen asioitten toteuttamisesta.
        Myöskin työnantaja ostaa työtä ja työntekijä myy työtä ja molemmat pyrkivät kuittaamaan tulosta, ei kannata työtä tehdä jos se ei kannata pätee molemmille.
        Myöskään ei ole tekijöitä jos ei makseta eikä se urakoitsiakaan tee kovinpitkään tappiolla ja ei ole osakkeen omistjia jos ei tuu sijoitukselle riittävää tuottoa.
        Eikä ole tuotteen ostajia jos tuote on niinsanotusti kertakäyttö kamaa tai sekoitus halpatute jota yritetään kyhää eri halpamaissa ja toiminta on mitä on tai vaikeakäyttöinen ettei toimi pelkästään vain puhelimena.
        Eniten kapuloita yleensä rattaisiin laittaa meillä tämä keskijohto joka ei ymmärrä sopimustekstejä ja luulevat omstavansa koko yrityksen vaikka ovat vain esimiehiä.
        Heille kun kerrotaan et tämä asia on sovittu ja sinunkin pitää toteuttaa siovittuja asioita eikä rikkoa niitä niin jo on naama vinossa.
        Meillä keskustellaan työnantaja ja työntekijä akselilla ja ei vielä ainakaan kumpikaan ole puhunut irtisanomisesta tai lakoista, no ehkä ne toisten työnpanoksella rahastavat puuttuvat meiltä.


      • AY1
        Omistaja puhuu meill kirjoitti:

        Ihmettelen sitä että miksi työpaikoilla tapellaan ammattiyhdistys työnantajaliitto asenteella.
        Totuus on et molemmat ovat toistensa edustajai ja tekevät työtä omien jäsenien hyväksi ja valvovat sovittujen asioitten toteuttamisesta.
        Myöskin työnantaja ostaa työtä ja työntekijä myy työtä ja molemmat pyrkivät kuittaamaan tulosta, ei kannata työtä tehdä jos se ei kannata pätee molemmille.
        Myöskään ei ole tekijöitä jos ei makseta eikä se urakoitsiakaan tee kovinpitkään tappiolla ja ei ole osakkeen omistjia jos ei tuu sijoitukselle riittävää tuottoa.
        Eikä ole tuotteen ostajia jos tuote on niinsanotusti kertakäyttö kamaa tai sekoitus halpatute jota yritetään kyhää eri halpamaissa ja toiminta on mitä on tai vaikeakäyttöinen ettei toimi pelkästään vain puhelimena.
        Eniten kapuloita yleensä rattaisiin laittaa meillä tämä keskijohto joka ei ymmärrä sopimustekstejä ja luulevat omstavansa koko yrityksen vaikka ovat vain esimiehiä.
        Heille kun kerrotaan et tämä asia on sovittu ja sinunkin pitää toteuttaa siovittuja asioita eikä rikkoa niitä niin jo on naama vinossa.
        Meillä keskustellaan työnantaja ja työntekijä akselilla ja ei vielä ainakaan kumpikaan ole puhunut irtisanomisesta tai lakoista, no ehkä ne toisten työnpanoksella rahastavat puuttuvat meiltä.

        Kiitos järkevästä kirjoituksesta.
        On täyttä asiaa mitä kirjoitat, näin se on asia.
        Hyvänä esimerkkinä on tämä VR trsapointiliikenne ja siellä 3€/h palkat venäläisille.
        Nyt johto toteaa että on tulkittu sopimusta väärin.


      • Ei ytk
        myös liitosta eronnu kirjoitti:

        kyllä teidän huimista jäsenmaksuista liiton herrojen liiveihin uppoaa sievoiset summat ja herrat hykertelee mielissään miten on helppo maksuja kerätä asuntovelallisilta,kulutusluotto helvetissä olevilta ja niiltäkin joilla talous on jollakin tapaa tasapainossa.eniten säälittää nämä kaksi ensin mainittua ryhmää jotka eivät ymmärrä että jäsenmaksuissa säästyneillä summilla voisi lyhentää velkoja kun vaihtaisi meidän edulliseen ytk:hon.onneksi löytyy halvempia maita jonne voidaan siirtää tuotanto jos asenne ei muutu liiton porukoilla,saadaan tulevinakin vuosikymmeninä pidettyä suomalaisia firmoja kilpailukykyisenä ja osinko virta vahvana.

        Mitä p...aa, MEIDÄN YTK hahhahhaaaaa!


      • Niin osakeen omistaj
        myös liitosta eronnu kirjoitti:

        kyllä teidän huimista jäsenmaksuista liiton herrojen liiveihin uppoaa sievoiset summat ja herrat hykertelee mielissään miten on helppo maksuja kerätä asuntovelallisilta,kulutusluotto helvetissä olevilta ja niiltäkin joilla talous on jollakin tapaa tasapainossa.eniten säälittää nämä kaksi ensin mainittua ryhmää jotka eivät ymmärrä että jäsenmaksuissa säästyneillä summilla voisi lyhentää velkoja kun vaihtaisi meidän edulliseen ytk:hon.onneksi löytyy halvempia maita jonne voidaan siirtää tuotanto jos asenne ei muutu liiton porukoilla,saadaan tulevinakin vuosikymmeninä pidettyä suomalaisia firmoja kilpailukykyisenä ja osinko virta vahvana.

        Kiittää


    • Anonyymi

      YTK ei ole liitto se on työttömyyskassa ja pelkkä sellainen ilman edunvalvontaa.

    • Anonyymi

      YTK on parempi. Ei tarvitse lakkoilla ja saa ansiosidonnaisen monta sataa halvemmalla. Työntantajat pitävät huolta työntekijöistä. Ammattiliitoilla ei ole siinä mitään osaa. Päinvastoin. SAK on maan suurin työttömyyden aiheuttaja toimillaan. Minimipalkka pitää säätää lakiin.

    • Anonyymi

      Kyllä YTK lainenkin lakkoilee siinä kuin ihmisetkin.
      Siitä pitävät lakkoporteilla lakkovahtien tukiryhmämme kusiruuttapartiot huolen että ykskään ei ruiskuttamatta menen portin sisäpuolelle ja pois joutuu kääntymään tultuaan siankusella ruiskutetuksikin.
      Siinä ei kysytä kuulutko Ytk tai mihin tahansa, vaan poissa pysyttävä kun lakko on !!!

      Talkoo-Taavetti

      • Anonyymi

        Ei muuten lakkoile, mutta laittakaapa video-streamia jakoon sitten portilla. Mielenkiinnolla seuraan tätä kuuluisaa uuden lakkoilijan vihkimistä. Onko luottamusmiehillä joku yhteinen hengenkohotusrituaali? Ristiin vemputusta tai junajyskytystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten lakkoile, mutta laittakaapa video-streamia jakoon sitten portilla. Mielenkiinnolla seuraan tätä kuuluisaa uuden lakkoilijan vihkimistä. Onko luottamusmiehillä joku yhteinen hengenkohotusrituaali? Ristiin vemputusta tai junajyskytystä?

        Etätöissä niin ei pääse paikalle katsomaan rinkirunkkausta.


    • Anonyymi

      En suosittele Aariakassaa tai Jytyä, hommat ei toimi mutta maksut aina kelpaa.

    • Anonyymi

      JHL tai YTK tai mikä tahansa, mutta jos lakon aikana erehdyt töihisi pyrkimään, saat siankusta ruutalla päällesi ja sitkeimmille tapauksille niskasta sisäpuolellekin ja taputellaan vielä että leviää oikein kunnolla siellä ryysyjen sisällä !!!

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Jhl liitto on mennyt ihan perseelleen päivärahan tulo viivästynyt ja välillä ei pääse kirjautumaan ihan paska paikka... Täytyy vaihtaa liittoo

      • Anonyymi

        Komppaan.


    • Anonyymi

      JHL vai YTK? YTK. Paljon pienemmällä rahalla samat edut. Eikä tarttee lakkoilla. Työt eivät ole koskaan lakossa.

    • Anonyymi

      YTK hoitaa homman tosi hienosti ja nopeasti ilman jaarituksia, erosin aikoinaan ammattiliitoista enkä ole katunut päivääkään.

      • Anonyymi

        Jos olet eronnut liitosta, et apuakaan saa kun tulee pomojen kanssa känää. Lisäksi voit tulla ruiskutetuksi siankusella jos pyrit rikkuritöihin lakon aikana.

        Talkoo-Taavetti


    • Anonyymi

      Olin niin typerä että liityin JHL:n vuonna 2022 ennen suuria yleislakkoja.
      No, me ei sit saatu mennä edes lakkoon kun työnantaja kielsi??
      Liitto ei edes vastannut puhelimeen/viesteihin eikä niitä kiinnostanut.
      Sain laittomat potkut perusteena syrjintä, liitto ei taaskaan vastaa mihinkään!

      Vuoden nostin ansiosidonnaista, heillä meni maksamiseen parhaillaan 3kk!! Igan hemmetin kiva olla kuukausia ilman tulija jos erehtyy jonkun satasen tienaamaan.
      Liitto kyllä lähettelee laskujaan siltä ajalta! Että kehtaavatkin!!!
      Vihaksi pistää!

      Nyt sain uuden kokoaikatyön, erosin eka päivänä JHL:stä ja liityin YTK:hon. Suosittelen samaa kaikille!

      • Anonyymi

        HEH HEE !!

        Todella lapsellisen huvittava provo nyt sinulta.


    • Anonyymi

      Olen hoitoalalla ja pettynyt Tehyyn, joten olen ollut YTK:ssa jo useamman vuoden. Eli suosittelen YTK:ta. Liitot eivät maksa päivärahaa vaan työttömyyskassat, liitot hoitavat työntekijän etuasioita ja ovat neuvottelemassa työelämä uudistuksista sun muista. Ymmärrän hyvin, jos joku haluaa kuulua tietyn alan liittoon mutta ainakin omassa liitossani ei toimittu niin, että se olisi ollut minun etuni palkansaajana.

    • Anonyymi

      Mites olisi PAM?

    • Anonyymi

      Palstan aloittajalle. Kun JHL eroaa SAK n käskyvallasta niin liity siihen, jos pysyy näiden isopalkkaisten käskyvallassa niin ilman muuta YTK.

    • Anonyymi

      JHL on onneton peluri näillä markkinoilla. Ei todellakaan mitään rotia touhussa, ei kykene ajamaan kenenkään asioita.

      PAM kun on ylempänä mainittu, siinä se vasta edunvalvoja on. Ilmoittaa suoraan ettei ole kiinnostunut tarjoamaan edunvalvonta jos on vaarana joutua oikeustaistoon ja siinä häviön mahdollisuus.

    • Anonyymi

      Älä missään nimessä liity JHLään. Ei hoida yksinkertaisia asioita.
      Itse hoidin irtisanomiseeni liittyvän asian viikossa ilman JHLää jossa Jhl mietti 4 kuukautta eikä mitään tehneet!!!!!
      Turhaan maksoin jäsenmaksuja.
      Erosin heti enkä voi suositella!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2032
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1755
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1644
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1567
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    10. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      71
      1173
    Aihe