moi

tinna

mitä kaikkea ruokia ootte laittanu 9kk ikäisille ipanoille?teettekö vielä erikseen vai?ja oisko jotain välipala vinkkejä muita ku soseita ja hedelmää..ja vielä sellasta et jos annatte tomaattia ni annatteko sellasenaan vai jonku ruuan seassa??=)

2

377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uoleh

täällä 9kk poika... vielä syö erikseen omaa ruokaa, lukuunottamatta jauhelihakastiketta ja jos teen jotain keittoa niin siitä saan helposti hänelle annoksen... kova hinku olisi antaa samaa ruokaa mutta tuntuu vielä jotenkin monimutkaiselta säätämiseltä niin olen päättänyt odottaa vielä hetken... teen oikeastaan edelleen samanlaisia sapuskoja hänelle kuin joskus 5kk iässäkin, jätän vain karkeammaksi. en tiedä miten olisin monipuolistanut ruokia kun tein jo tuolloin senverran monipuolista etten keksi enää uusia ruoka-aineita..

eli "soseissa" käytän: peruna,porkkana,kukkakaali,parsakaali,palsternakka,bataatti,sipuli,purjo,hernemaissipaprika,maissi,keittojuurekset-sekoitus, kruunusekoitus ja mausteita..sekaan keitän joskus tuoreeltaan makaronia tai riisiä.

lihat on erikseen pakastettuna:kanaa,kalkkunaa,nautaa ja possua. ja välillä otan lihaa seuraavaksi päiväksi meidän omasta ruoasta, esim jauhelihakastiketta..

usein ruoan kanssa tarjoan "sormiruokana" kurkkuraastetta tai porkkanaraastetta, ei kyllä osaa vielä itse ottaa joten annan omilla sormilla hänen suuhun, tykkää kovasti. joskus kun annoinkin lusikalla kesken ruokailun kurkkuraastetta niin rupes yökkimään, tuolla tavalla hän erottaa paremmin että nyt sieltä tuleekin jotain erilaista ja kylmää kun annan sormilla:D

välillä annan myös kaupan ruokia vaihteluksi, ja reissussa...

puuroja erilaisia:kaura,ruis,neljänviljan...

puuron kanssa hedelmäsoseita, raastettua omenaa, tai muussattua banaania...

• lisäysss

tomaattia en ole antanut tuoreeltaan..joskus laitoin keitettyjä kirsikkatomaatteja soseeseen ja siitä ilmestyi näppyjä, nyt olen käyttänyt ihan tomaattimurskaa eikä oo tullu mitn...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      264
      3231
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      75
      1281
    3. 66
      1203
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      197
      1035
    5. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      931
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      48
      923
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      48
      824
    8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      772
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      41
      762
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39
      708
    Aihe