Olisi kiva kuulla, miten te toteutatte intervalleja kuntopyörällä: kuinka pitkät intervallit, harjoituksen kokonaispituus, miten paljon näitä nopeudenvaihdoksia harjoittelukertaan sisältyy jne. Kannattaako tehdä tasatahtisia harjoituksia vuoropäivinä vai pelkästään intervalliharjoituksia. Kiitos jos joku viitsii neuvoa!
Intervalliharjoitukset kuntopyörällä
7
4727
Vastaukset
- teen näin
Kun minä kuntopyöräillessäni teen intervalliharjoituksia, teen ne näin:
4 min poljen "vaihteella" 4, sen jälkeen 1 minuutin "vaihteella" 6 ja yritän pitää vauhdin samana kuin pienemmällä vaihteella. Minulla tämä toimii, aikakin tuntuu menevän huomattavasti nopeampaa. Tätä harjoitusta teen 30 minuuttia ja siihen päälle palautuminen, kesto noin 5 minuuttia (yleensä tavoitteena on joku tietty kilometrimäärä).
Tässä nyt jotain... - niilo lylkorpi
tunturin ergometri jossa valmiit intervalliohjelmat. (9 eritasoa) vaihetelut n.100 watin ja 300 w välillä. poljinkiekat pyrin pitämään 70:ssä kokoajan. intervallien välit epäsäännölliset. treenin kesto yleensä 45 min. Ohjelman alkuun kevyttä (alamäkiosuutta) muutamia minuutteja-on yleensä jo ohjelman profiilissa.Ohjelmalla saa tehokkaita treenejä jo 4/5 tasolla mikäli sinnittelee tiukat osuudet riittävillä kierroksilla- helpoilla osuuksilla voi tietysti lisätä kierroksia yli sadan niin ei jalatkaan mene aivan tukkoon.
- niilo lylykorpi
tunturin ergometri jossa valmiit intervalliohjelmat. (9 eritasoa) vaihetelut n.100 watin ja 300 w välillä. poljinkiekat pyrin pitämään vähintään 70:ssä kokoajan. intervallien välit epäsäännölliset. treenin kesto yleensä n 45/60 min. Ohjelman alkuun ja loppuun kevyttä (alamäkiosuutta) muutamia minuutteja -on yleensä jo ohjelman profiilissa.Ohjelmalla saa tehokkaita treenejä jo 4/5 tasolla mikäli sinnittelee tiukat osuudet riittävillä kierroksilla- helpoilla osuuksilla voi tietysti lisätä kierroksia yli sadan niin ei jalatkaan mene aivan tukkoon.
- Aguila
Perus lenkki on tasavauhtinen kestoltaan n.40-60min. teet sen millä välineellä tahansa.
Nämä perus-lenkit ovat kuntoilusi perusta niitä teet viikossa 3-4 kertaa.
Tee joka toinen viikko yksi intervalliharjoitus jolloin nostat sykkeen 20-30 lyöntiä tasavauhtisen lenkin sykettä korkeammalle , ja pidät sitä yllä 2-4 minuuttia.Toista 6-10 kertaa.
Tee myös joka toinen viikko yksi kestoltaan pitkä lenkki ,syke enintään tasavauhtisen lenkin tasolla.- mestari...
ei ei näin, otappas nyt selvää kunnolla asiasta ja sitten alat reenaan intervallia
- Aguila
mestari... kirjoitti:
ei ei näin, otappas nyt selvää kunnolla asiasta ja sitten alat reenaan intervallia
Hän kysyi ja hänelle vastasin miten minä toteutan intervalli/tasavauhtiset harjoitukset.
Olisi kiva kuulla, miten te toteutatte intervalleja kuntopyörällä: kuinka pitkät intervallit, harjoituksen kokonaispituus, miten paljon näitä nopeudenvaihdoksia harjoittelukertaan sisältyy jne. Kannattaako tehdä tasatahtisia harjoituksia vuoropäivinä vai pelkästään intervalliharjoituksia. Kiitos jos joku viitsii neuvoa!
- Jaristokraatti
joten sen on pakko olla tehokasta :)
Homma perustuu kunnon lämmittelyyn, noin 5 minuuttia. Senjälkeen 6 - 7 x 20 sekunnin veto täysillä. 10 sek kevyesti vetojen välillä.
Jäähdyttely 5 minuuttia.
Vastuksella ei ole kovasti väliä, polje niin kovaa kuin jaksat millä tahansa vastuksella.
Ennen kuin joku pelle taas rääpii: kokeile ennen kuin arvostelet. Olin itse sitä mieltä että tuollaiset 20 sek pyrähdykset eivät ole tosi miehiä varten. Kuudennen "pyrähdyksen" jälkeen olin kaataa koko pyöräni, olin niin puhki.
Ja kannattaa huomata että tämä harjoitus oli olympiatason urheilijoille suunniteltu.
The Tabata Protocol -named after Izumi Tabata, Ph.D., a former researcher at Japan's National Institute of Fitness and Sports in Kanoya - is an interval routine developed by the head coach of the Japanese speed-skating team.
The workout consists of six to seven 20-second full-speed sprints interspersed with rest periods of 10 seconds.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643235Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992190- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132