Mulla on käytössä työkirja, jossa saattaa olla tulostettavia sivuja 2-34 riippuen siitä kuinka paljon taulukossa on rivejä. Onko mahdollista tehdä makro joka valitsisi tulostus alueen tietyssä sarakkeessa (esim. sarake O) olevan rivimäärän mukaan?
Tulostusalueen määrittely
3
439
Vastaukset
- EllaV
Helpoin tapa on ensin tarkastaa kuinka paljon rivejä löytyy mikäli kaikilla riveillä on edes jotain eli eivät ole tyhjiä.
dim inRivit as integer
dim i as integer
for i = 1 to 3000 'Määrällä ei ole merkitystä kunhan on riittävästi
if wordbooks("Sheet1").Range("A" & i) "" then
inRivit = inRivit 1
else
exit for
end if
'Siitä kun on hypätty pois niin (olettaen että sivu aktiivinen
range.("A1:O" & inRivit).select
selection.print
Valitettavasti en linukan puolelta pysty tarkastamaan toimiiko mutta vaikkaisin että aika lähelle osuu. - Miksuit
Sub ValitseTaulu()
Dim VR As Integer
Dim VS As Integer
VR = Selection.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
VS = Selection.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Column
Range(Cells(1, 1), Cells(VR, VS)).Select
End Sub Excelin omilla funktioilla
ThisWorkbook moduuliin...
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
Dim vika As Integer
vika = Range("O65536").End(xlUp).Row
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$A$1:$O$" & vika
End Sub
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa183863Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2373561Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi4851845- 1391604
Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1491551Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa5771473Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2171427- 1131375
- 491109
- 751065