Lävistys ikäraja?

HEARTLÄVISTJÄ

Hei,mmiikä se on yleinen ikäraja,millä sivulla se todistetaan,linkkiä tulemaan!

97

28063

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaista. >:>

      Noh... Yleinen ikäraja on 16 v mutta vanhempien luvalla saa ottaa nuoremmatkin

      • jensuuuwww

        riippuu itseasiassa liikkeestä.. joissakin on rajana 15. eli vain 15 vuotias (ja sitä ylöspäin) saa ottaa ilman huoltajan lupaa lävistyksen, ja alle 15 vuotiaat saavat ottaa lävistyksen vain huoltajan luvalla.. :)


      • Kuluttajaviranomainen

      • jenskwwwq

      • jenskwwwqq
        jenskwwwq kirjoitti:

        joissakin liikkeissä on niin.. kierteleppä maailmaa ;P

        niin siis korjaan, ystäväni isosisko sai ottaa 15 vuotiaana ilman vanhemman lupaa.


      • Kuluttajaviranomainen
        jenskwwwqq kirjoitti:

        niin siis korjaan, ystäväni isosisko sai ottaa 15 vuotiaana ilman vanhemman lupaa.

        Et sitten osannu lukee tota linkkiä? Tai sit et ummärtäny mitä siinä lukee?


      • luin
        Kuluttajaviranomainen kirjoitti:

        Et sitten osannu lukee tota linkkiä? Tai sit et ummärtäny mitä siinä lukee?

        kylläpä luin. empä jaksa kinastella sun kanssas enempää, eiköhän se ole sitte liikkeiden asia mitkä pistää rajoiks


      • Kuluttajaviranomainen
        luin kirjoitti:

        kylläpä luin. empä jaksa kinastella sun kanssas enempää, eiköhän se ole sitte liikkeiden asia mitkä pistää rajoiks

        Liikkeet voi laittaa iäks mitä vaan - vihaset vanhemmat voi vaatii kaupan purkua ja esittää vaikka korvausvaateita jos niin haluaa. Kumman luulet voittavan?


      • muuten vaan...
        Kuluttajaviranomainen kirjoitti:

        http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/850f52ba-d439-4625-8a89-627decacf151.aspx?announcementId=2d43ea27-24ff-4d78-88d9-d7dab27cc6da&groupId=f22ea30f-04be-4c46-b794-d72f65367c62

        Tähän ikärajaan liittyen ja muutenkin.
        15 v. valehteli olevansa 16 v., koska nuorella ei ollut henkkareita hän sai kielilävistyksen vanhemman puhelimitse antamalla luvalla (lävistyksen tekijä ei voinut olla varma oliko kyseessä lapsen vanhempi).
        Lävistys oli ollut neljä päivää ja koru poistettiin koska lävistys alkoi vuotaa verta ja vuoti yli viisi tuntia (kunnes koru otettiin pois). Lävistyksen tekijä sanoi että koru kannattaisi ottaa pois jos vuoto ei lakkaisi iltaan mennessä (eli noin kolmen-viiden tunnin sisällä) ja sanoi myös että jotkut liikkeet suosittelisivat ottamaan korun pois heti. Lävistyksen ottaja ei ollut varma saisiko korun illalla itse pois joten sovittiin että koru poistetaan heti.
        Lävistyksen tekijä ei suostunut palauttamaan rahoja vaan tarjosi uutta lävistystä tilalle! Uutta lävistystä nuori ei halunnut, mutta rahojakaan hän ei saanut takaisin eikä lävistäjä ollut valmis joustamaan esim. antamalla alennusta tatuoinnista.
        Voisiko asiasta valittaa jos haluaisi olla oikein v-mäinen?


      • eiole
        muuten vaan... kirjoitti:

        Tähän ikärajaan liittyen ja muutenkin.
        15 v. valehteli olevansa 16 v., koska nuorella ei ollut henkkareita hän sai kielilävistyksen vanhemman puhelimitse antamalla luvalla (lävistyksen tekijä ei voinut olla varma oliko kyseessä lapsen vanhempi).
        Lävistys oli ollut neljä päivää ja koru poistettiin koska lävistys alkoi vuotaa verta ja vuoti yli viisi tuntia (kunnes koru otettiin pois). Lävistyksen tekijä sanoi että koru kannattaisi ottaa pois jos vuoto ei lakkaisi iltaan mennessä (eli noin kolmen-viiden tunnin sisällä) ja sanoi myös että jotkut liikkeet suosittelisivat ottamaan korun pois heti. Lävistyksen ottaja ei ollut varma saisiko korun illalla itse pois joten sovittiin että koru poistetaan heti.
        Lävistyksen tekijä ei suostunut palauttamaan rahoja vaan tarjosi uutta lävistystä tilalle! Uutta lävistystä nuori ei halunnut, mutta rahojakaan hän ei saanut takaisin eikä lävistäjä ollut valmis joustamaan esim. antamalla alennusta tatuoinnista.
        Voisiko asiasta valittaa jos haluaisi olla oikein v-mäinen?

        jos se lävistys on tehty täysin oikein niin eipä sitten ole aihetta valittaa. lävistysten jälkihoidot ym on asiakkaan omalla vastuulla ja verenvuodoista, mustelmista ja turvotuksista on varotettu. jos taas lävistäjä teki väärin (niin kuin vähän siltä kuullostaa) niin voihan siitä lävistyspaikan johtajalle mennä juttelemaan että mites nyt. hänkin melko varmaan tarjoaa jotakin ilmaista lävistystä.


      • annariikka13
        Kuluttajaviranomainen kirjoitti:

        Heh,heh! Huono vitsi. Lue enemmän - luulet vähemmän:
        http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/850f52ba-d439-4625-8a89-627decacf151.aspx?announcementId=2d43ea27-24ff-4d78-88d9-d7dab27cc6da&groupId=f22ea30f-04be-4c46-b794-d72f65367c62

        Ooksääki jossai tynnyriss eläny ku oot noi viisas? Mä oon 11 ja mulla on 10&12mm venytykset ja rustokorvis. Jos 2003 jossai on lukenu niin ni sä linkität sitä tääl et ei alle 18v lävärei/tatskoi.. Mun paras kamu on 12 ja sillä on risti jonka ympärillä kasvaa orjantappura tatuoituna korvan taakse. Että aikuistu enemmän, tiedät enemmän.


      • Jaahasettätämmöstä

        Venytys ei ole lävistys ja rustokorut on sen verran "pieniä" lävistyksiä niin niissä ei ole suurta ikärajaa. Kaverillas aika varmasti oli vanhemman lupa tatuointiin.


      • Jaahasettätämmöstä kirjoitti:

        Venytys ei ole lävistys ja rustokorut on sen verran "pieniä" lävistyksiä niin niissä ei ole suurta ikärajaa. Kaverillas aika varmasti oli vanhemman lupa tatuointiin.

        Alle 18 vuotias ei voi saada tatuointia edes vanhempien luvalla! 😐😉


      • Turvat_kii

        Kyllä voi. ulkomaille jos menee esim lomalla;)


      • Voi. Oon 16 ja toukokuulle varattu aika tatuointiin, vanhempien luvalla.


      • ToheloSmurffi

        Alaikäinen voi saada tatuoinnin vanhemman luvalla, mutta todella harva vanhempi antaa 12vuotialle luvan ottaa tatuoinnin. Ja todella hava suostuu tekemään sen ikäiselle semmoisen, enkä oo varma onko 12vuotiaalle laillista.


      • Miullaonviiltelyarpia
        ToheloSmurffi kirjoitti:

        Alaikäinen voi saada tatuoinnin vanhemman luvalla, mutta todella harva vanhempi antaa 12vuotialle luvan ottaa tatuoinnin. Ja todella hava suostuu tekemään sen ikäiselle semmoisen, enkä oo varma onko 12vuotiaalle laillista.

        Lie ennemmän! Se on 16, mut täl hetkel join 17 mut lukisit edes! Ei ny se sanonu et se olis 12 vaa 16vee! LOL XD, MEE KOULUNPENKIL TAKAS SIITÄ.


      • Emts
        annariikka13 kirjoitti:

        Ooksääki jossai tynnyriss eläny ku oot noi viisas? Mä oon 11 ja mulla on 10&12mm venytykset ja rustokorvis. Jos 2003 jossai on lukenu niin ni sä linkität sitä tääl et ei alle 18v lävärei/tatskoi.. Mun paras kamu on 12 ja sillä on risti jonka ympärillä kasvaa orjantappura tatuoituna korvan taakse. Että aikuistu enemmän, tiedät enemmän.

        Pystyykö 11-13 ottaa korvalehteen lä värit? :) Tai esim nenä korun xD


      • Anonyymi
        jensuuuwww kirjoitti:

        riippuu itseasiassa liikkeestä.. joissakin on rajana 15. eli vain 15 vuotias (ja sitä ylöspäin) saa ottaa ilman huoltajan lupaa lävistyksen, ja alle 15 vuotiaat saavat ottaa lävistyksen vain huoltajan luvalla.. :)

        Saako myös esim 12 vuotiaat ottaa rustokorun


      • Anonyymi
        annariikka13 kirjoitti:

        Ooksääki jossai tynnyriss eläny ku oot noi viisas? Mä oon 11 ja mulla on 10&12mm venytykset ja rustokorvis. Jos 2003 jossai on lukenu niin ni sä linkität sitä tääl et ei alle 18v lävärei/tatskoi.. Mun paras kamu on 12 ja sillä on risti jonka ympärillä kasvaa orjantappura tatuoituna korvan taakse. Että aikuistu enemmän, tiedät enemmän.

        ei kannatais ottaa niin nuorena tatuointia sen takia kun kasvaa niin sit se tatuointi venyy ja sit se ei näytä miltää kauneimmalta olen nähnyt yhel tyypil käyny sillee


      • Anonyymi
        jenskwwwqq kirjoitti:

        niin siis korjaan, ystäväni isosisko sai ottaa 15 vuotiaana ilman vanhemman lupaa.

        Saako ottaa 9v aikuisen luvalla


      • Anonyymi
        luin kirjoitti:

        kylläpä luin. empä jaksa kinastella sun kanssas enempää, eiköhän se ole sitte liikkeiden asia mitkä pistää rajoiks

        Minkä ikäisenä saa ottaa septum min???


      • Anonyymi
        Emts kirjoitti:

        Pystyykö 11-13 ottaa korvalehteen lä värit? :) Tai esim nenä korun xD

        Varmaan


      • Anonyymi
        Kristu kirjoitti:

        Alle 18 vuotias ei voi saada tatuointia edes vanhempien luvalla! 😐😉

        voi Mun lempi tiktok kaaja sai tatuointeja sil on joku 3-4 tatuointia...
        JA se täyttää 16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi Mun lempi tiktok kaaja sai tatuointeja sil on joku 3-4 tatuointia...
        JA se täyttää 16

        Voi jumalauta😂😂 Onnea sun lempi tiktok_kaajalle :) tosiaan siis esimerkiksi voi olla kavereitten tai itse tekemiä;) niissä kun ei ikärajoja ole kun ei virallisia ole:)


      • Anonyymi
        annariikka13 kirjoitti:

        Ooksääki jossai tynnyriss eläny ku oot noi viisas? Mä oon 11 ja mulla on 10&12mm venytykset ja rustokorvis. Jos 2003 jossai on lukenu niin ni sä linkität sitä tääl et ei alle 18v lävärei/tatskoi.. Mun paras kamu on 12 ja sillä on risti jonka ympärillä kasvaa orjantappura tatuoituna korvan taakse. Että aikuistu enemmän, tiedät enemmän.

        Kyllä voi ihminen olla tyhmä


      • Anonyymi
        jensuuuwww kirjoitti:

        riippuu itseasiassa liikkeestä.. joissakin on rajana 15. eli vain 15 vuotias (ja sitä ylöspäin) saa ottaa ilman huoltajan lupaa lävistyksen, ja alle 15 vuotiaat saavat ottaa lävistyksen vain huoltajan luvalla.. :)

        Saako 10 v huoltajan luvalla muita lävstyksiä kuni vaan korvakorun?????


      • Anonyymi
        Emts kirjoitti:

        Pystyykö 11-13 ottaa korvalehteen lä värit? :) Tai esim nenä korun xD

        Saa ottaa!!


      • Anonyymi
        jenskwwwqq kirjoitti:

        niin siis korjaan, ystäväni isosisko sai ottaa 15 vuotiaana ilman vanhemman lupaa.

        mistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako 10 v huoltajan luvalla muita lävstyksiä kuni vaan korvakorun?????

        no ei TODELLAKAAN 10-9v on liian nuori ikä


      • Anonyymi
        Emts kirjoitti:

        Pystyykö 11-13 ottaa korvalehteen lä värit? :) Tai esim nenä korun xD

        Korvan lehteen jos ottaa ni se ei oo lävistys. Otin ite 7v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no ei TODELLAKAAN 10-9v on liian nuori ikä

        Saako 11v ottaa nenäkorun vanhempiensa luvalla


    • ...__...

      Minä olen 13 vuotias ja sain ottaa lävistyksen kulmaan ilman vanhemman lupaa.

      • panokamuli

        ohhohohohoo..! kävikkö jossai naapurin sedän kellarissa ottamassa lävistyksesi?


    • 8679769

      Joissain paikoissa edes huoltajan luvalla alle 16-vuotias ei saa ottaa lävistystä. Aika idioottimaista hommaa.

    • tällänetyttönen

      no kait se on se 15 tai 16... mut itellä kyllä ollu eka parit huoltajan luvalla (13v) ja sit siitä asti oon käyny ottaa ilman lupaa aikasintaan olin 14vuotta,ja nyt oon 16 ja jotkut sanoo et naama täynnä rautaa -,--
      Et yleensä se on siitäki kiinni onko niitä koruja jo valmiiks vai ei ja ollaanko tuttuja vai ei.
      Itestä kyllä aika paskamaisia ne vanhemmat jotka alkaa soittelemaan lävistäjälle siitä jos ne on tehny ilman lupaa lävärin,koska ne on vaa tehny työtäsä ! pentujen oma moka,jos vääretäävät lupia tai ikiäsä

    • 10

      Lain mukaan täysi-ikäinen saa tehdä omaa kehoa muuttavia päätöksiä eli 18v olisi ikäraja.

      Monet lävistyspaikat tekevät 16-v kakaroile lävistyksiä kunhan on vanhempien lupa.

      Ilman lupaa ei saa tehdä.

      ja jos lävistysliike tekee ilman vanhempien lupaa alaikäiselle lävistyksen niin häviää vuorenvarmasti käräjillä.

      Säälittävää teettää lävistys kakarana ilman lupaa.

    • harmiainen

      Minkä ikäsenä saa ollaa huulikorun jos on vanhemman lupa?

      • seppoonbijj

        riippuu lävistäjästä


    • :>:>

      Riippuu niin liikkeestä, mutta alle 15-16 tarvii vanhemman mukaan tai lapun missä on porukoiden numero

    • tytsyyy98

      Haluaisin rustokorun ja napakorun mut oon vast 12 eikä mun mutsi anna lupaa. mun 3 kamul on lävistyksii ja ne on mun ikäsii.
      Yhel on napakoru, yhel huulikoru ja sit yhel on kulmassa ja huulessa.
      Ne kaikki kävi ottaas hyvinkääl jostain t kirjaimel alkavasta liikkeestä.
      Mut mun idiootti vanhemmat ei anna mun ottaa ees rustokoruu!
      hei enx mä saa päättää ite omist jutuist

    • ..

      no ite oon 11-v ja kulmakoru on ! red&whitessa laitetaan ainaki mun ikäsille vain jos vanhempi on mukana ! ( :

    • pöäö

      No minäki oon 11-v ja kulmakoru on ! (: red&whitessä laitettiin koska knaiffi tuntee mun iskän hyvin ,, ei se muuten ois alkanu laittamaan äin nuorelle ! (:

      • mopolio

        morjens missä päi toi liike sijaiotsee kun kielee pittäs tunkasta pari korruu :))


    • kagdu

      mooohh. mulle tehtii toho huulee koru ku olin täytäny just 13. napakorun tein itse, ja kieleen tulossa, kukaan ei voi vaikuttaa valintoihini sillä elän omaa elämääni ja minun ompi naamani hv

    • ppppiuu
      • ppppiuuhh

        se on tuol mis lukee UKK


    • sinderawr

      täällä tampereella (Putkassa) on ainakin 15 ikäraja, joissakin paikoissa 16. Alle 15 saa huoltajan ollessa paikalla tai lupalapulla missä on myös huoltajan puhelinnumero.

    • 555555555555345345

      jotkut lävistäjät ei tee edes alle 18-vuotiaille. hoh.

    • kallo

      haluisin lävistyksen huulen, mut en saa. mut sitku oon 1t5-16 ni sit pyydän (:

      • Anonyymi

        Yleensä 16v saa ottaa lävistyksiä ilman vanhemman lupaa🤗


    • piercingfreak

      Mä otin 13-vuotiaana huulikorun ja äiti oli mukana. Nyt kun olen 16v. olisi tarkoitus ottaa napa- ja kielikorut sekä tatuoisti (johon tosin tarvitsen huoltajan mukaan). En ole varma liikkeen ikärajoista lävistyksiin, mutta kaverini ovat käyneet ottamassa 13-14 vuotiaina lävistyksiä, eikä mitään papereita ainakaan kysytty.. Tosin he näyttivät ikäisiään vanhemmilta.

    • minä vain

      Hei, tiiättekö Joensuussa tai joensuun lähellä jotain lävistyspaikkaa joka tekee alaikäisille? Olen 13 vuotias ja haluaisin lävistyksen alahuuleni alle. Mutta ei ole paikkaa löytynyt.. Ystävälläni on huulessa ja kielessä, joensuusssa oli nämä hankkinut. Ei vaan muistanut liikkeen nimeä. Apua?

      • Jesseeeew

        No se on Sunin vieressä ja ITE oon 12 ja aion hankkii sieltä jos äiti antaa luvan


      • Jesseeeeew

        Subi siis


    • ikärajasta..

      kävin oulussa kysymässä niin ihan 15 vuotiaana saa tehdä lävistyksen ilman vanhemman suostumusta jos on kuvallinen henkkari:) ainaki napakoruu en tiiä muista.

      • Anonyymi

        Asun siellä päin


    • Panduli2

      Vaikka onkin 15-16 ja saa tehdä ilman lupaa lävistyksen, silti kannattaa kysyä lupa vanhemmilta..! Kivat huudot tulee jos tekee ilman lupaa ja vanhemmat eivät ole hyväksyneet sitä..

    • lävärit :)

      Siiisss kaikien lävistysliikkeiden netti sivuilla lukee omat ikärajansa
      Mutta aika monessa paikassa on että 16 vuotias ilman lupaa ja no mun aika moni kaveri on saanu ottaa jon11 vuotiaana riippuu lävistäjästä ihan :)) oon ottamassa kesäl huulikoruu ja oon 12

      • d•.•b

        Korviksen saa ottaa ketätahansa ja 14V saa ottaa vanhempien luvalla lävärei paitsi mittää prinssialberttii tai nänni korui. 16V saa ottaa lävistyksen, mutta huoltajan todistuksella muttei huoltajan tarttee olla paikall. Mut tarviik 14V- alle 2 huoltajan todistuksen napa,kulma,tragus ja kielikoruu?


    • sekasikio

      no tuata mun mielestä napakorussa,kielikorussa,nenäkorussa yms .. ikäraja 15 wee ja nännilävistys,klitoris yms on 18 wee

      • sekasikio

        ja vanhemman luvalla saa minkä vaan (: mun mielest aineki :D


      • Mikotinel
        sekasikio kirjoitti:

        ja vanhemman luvalla saa minkä vaan (: mun mielest aineki :D

        Oikeesti? Oon koittanu hakee kaikkialt, ja jokapaikas o: 16v ja huoltajan luvall nuoremmat voi ottaa.. Nni minkäs ikäset siis? Mut jos joku vois pistää jottai tänne 24see jos tietää! ;D


      • alkoholisoitunut
        Mikotinel kirjoitti:

        Oikeesti? Oon koittanu hakee kaikkialt, ja jokapaikas o: 16v ja huoltajan luvall nuoremmat voi ottaa.. Nni minkäs ikäset siis? Mut jos joku vois pistää jottai tänne 24see jos tietää! ;D

        yleensä 14 vanhemman seurassa. tämä ei kuitenkaan yleensä kata nänni, genitaali, surface tai microdermal lävistyksiä.


      • Mikotinel
        alkoholisoitunut kirjoitti:

        yleensä 14 vanhemman seurassa. tämä ei kuitenkaan yleensä kata nänni, genitaali, surface tai microdermal lävistyksiä.

        Ettei ees 13v millää erikoisluvall? Niiku tragus, rusto, napa, kieli, huuli ja näit.ei mittää prinssialberttii.. ;D


      • Lisäys toho ^
        Mikotinel kirjoitti:

        Ettei ees 13v millää erikoisluvall? Niiku tragus, rusto, napa, kieli, huuli ja näit.ei mittää prinssialberttii.. ;D

        Voik mä ottaa kerralla kulmaa napaa traguksee ja kieleen?


      • d•.•b
        Lisäys toho ^ kirjoitti:

        Voik mä ottaa kerralla kulmaa napaa traguksee ja kieleen?

        Mikä on skin craftissa huoltajanluvalla ikäraja?


    • Kizu12

      Itse meen ottamaan 23.7.13 monroen! :)
      Oon 12w Ja äitini antoi luvan! :* ! Hän on niin ihana! :DDDD No eij :DD!

    • heh3

      Moro,totah,saako 12 vuotiaalle snake bites lävistyksiä? Itte haluisin,joten saaks missään liikkeessä näin nuorille huulikoruja?

      • hamppuhepuli

        ^^ Nii siis normaalisti sun ikäne ei saa, ei ainakaa snake bittei, mut riipuu lävistäjäst tms. Kandee kysyy eri liikkeist jos vanhempie lupa o. Ite oon koht 15, korviksii jtn 15 kokonaisuudessaa, kaik tehty ite. Snake bittei oon ottamas, mut otan ensi toisel puolel, myöhemmi toisel. Et jos huomaan esim. jtn vikaa lävistykse teossa, tai mulle ei sovi huulikoru (ulkonäöllisesti tai bakteerillisesti) tai jtn sen suuntast. Mut mee kysyy eri liikkeist jos o lupa!


    • sekopää123

      ite oon 13.v ja haluisin huuli,kulma tai kielikorun.. vanhemmat ei kuiteskaa suostu mihinkään noista joten saanko otettuu semmosen jos meen johonki liikkeeseen vaikka mun isosiskon kaa joka on 25.v mut näyttäää paljon vanhemmalt :// p.s tietääks joku et onk ukis jotain liiketr mis saa otettuu semmosen:33

    • Suomessa ei mitään lakia ole, et minkä ikäiselle lävistyksiä saa tehdä. Vastuuntuntoiset lävistäjät ei kuitenkaan alle sen about 16v yleensä tee ihan myöskin sen takia, ettei tuu sitten vihasia vanhempia valittamaan. Paitsi tietysti vanhemman luvalla, mutta joku roti siinäkin. Genitaali/nännilävistyksilläkään ei virallista ikärajaa ole, mutta niitä ei alle 18vuotiaille yleensä tehdä, ettei vaan rapsahda syytteitä alaikäiseen sekaantumisesta tms. t. entinen lävistäjä

    • Hei13

      Hei olen 13 vuotias tyttö! Ajattelin mennä kesällä ottaa Tragus korun. Niin mikä sen ikäraja on?

    • Tyoykkä

      Jooh tota täällä on 11-vuotias ja haluaisin huulikorun en ole varna sattuuko se? Onko kellään tietoa?😊

    • Kielilävärii

      Mie haluisin kielikoruu ja 12 täytän nii oiskos mis mahiksii tääl Päijät-Hämeen alueel vanhempien luval?😝

    • Nenäkorufani

      Haluisin ite ottaa nenäkorun mut en uskalla kysyy äiteeltä

    • Helix_Rookkiii

      No itte oon 13v, ja sain taivuteltuu siihen et saan ku täytän 1rv helmikuun lopulla, et saan joko helixin tai rookin.

    • Anonyymi

      Hei! Tietääkö kukaan minkä ikäisenä saa otettua venytyksen.

    • Anonyymi

      Sanotaanko sitä lävistykseksi kun ammutaan pulttipyssyllä teuraseläintä ?

    • Anonyymi

      Missä tekisivät Jyväskyläässä häppyhuuliin lävistyksiä 12 v tytsylle?

    • Anonyymi

      Saako 11v ottaa septum IA???🤔

    • Anonyymi

      Mun mutsi ei anna otsa lävistyksiä tai värjätä hiuksia tai muuta tyyliä ÄRSYTÄÄ
      MUTTA AJON EHKÄ. OTTAA SALAA 16V SEPTUM IN EN TIIÄ TOSIAAN SAAKO SEN IKÄSENÄ OTTAA EES JA KANATAAKO KERRO SUN MIELI PIDE PLIIS🤔😑XD

      • Anonyymi

        No mun frendi ainaki otti 13.v septumin ja se aina piilottaa sitä sen vanhemmilta sillee et se kääntää sen sillee oudosti se nenän sisää


    • Anonyymi

      saako ottaa 12 vuotias vanhemman luvalla ottaa nenäkorun

    • Anonyymi

      Saako 10v muita lävistyksiä kuin vaan korvakorun huoltajan luvalla??????

    • Anonyymi

      Vanhanaikaisia ovat sellaiset. Kulmistakin pyritään eroon. Kaikki paitsi valtakunnan uskomattomimmat ja katkerimmat elämälle.

    • Anonyymi

      Eikö 14 vuotiaana saa ottaa edes nenäkorua?

    • Anonyymi

      saako 11v ottaa nenäkorun

    • Anonyymi

      Heips. Oon 14-vuotias tyttö ja haluisin nenäkorun, saako mun ikäsille viel hommattuu nenäkoruu. Oon kysyny vanhemmilta mut ne sanoo että 16-vuotiaat saa ottaa. Mutta jos on mahdollista että 14-vuotias saa nenäkorun nii sattuuko kukaan tietämään että missä lävistysliikkeessä semmosen saisi? 😁😁😁

    • Anonyymi

      Lävistyksille ei ole mitään yleistä eikä virallista ikärajaa, ei alaikärajaa eikä yläikärajaa. Jokainen saa pilata ulkonäkönsä miten haluaa ja missä iässä haluaa.

      Poikkeus ulkonäköä pilaavista lävistyksistä voi olla korvannipukoihin tehdyt lävistykset korvakoruja varten ja niissä kauniit korut. Kaikki sen yli menevä on vähintään mautonta, usein suorastaan rumaa. Mutta jotkut haluavat olla nimenomaan rumia, sekin sallittakoon.

    • Anonyymi

      saako 12 vuotias ottaa nenäkorun

    • Anonyymi

      Saako 12 v ottaa nenäkorun

    • Anonyymi

      Voiko 11v ottaa Angel bitesin vanhempien luvalla

    • Anonyymi

      Siis haluisin ottaa nenäkoru mut ku oon alle 15-vuotias nii mää en varmaan sillon saa ottaa

    • Anonyymi

      Saako 12 vuotias ottaa nenäkorun

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe