Vuokratyö

Polkee palkkoja

Ottaa tosi paljon pannuun ,kun työkkäristä lähetetään työhönosoituksia vuokrafirman kautta esim metallimieheksi.Ilmoituksesta ei edes selviä mihin firmaan on hakemassa.Vuokrafirma kyllä esittelee itsesä ja liikevaihtonsa ym sontaa ;ketä se kiinnostaa.Paras tapa on päästä hakemaan suoraan firmaan joka tarvii työntekijöitä ,näin välistävetäjät putoavat.Olen huomannut että vuokrafirman kautta hankittu työ on huomattavasti pienempipalkkaista ,kuin suoraan neuvoteltu.

11

2270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se menee

Vuokratyöfirmat ovat syntyneet koska niiden avulla voidaan kiertää irtisanomissuojaa ja liittojen palkkasopimuksia.

• oma mielipiteeni

Mulla on alkanut raivo nousta tätä touhua vastaan..

Luon vahinkoa 10x hyväksikäyttöni verran hyvityksenä..

MINKÄ SAATANAN TAKIA VUOKRATYÖTÄ EI KIELLETÄ!!!

Se kasaantuu tietyille aloille ainoastaan..miksiköhän?

• jos olet

Työnantaja ottaa kiljuen hyvän työntekijän omiin kirjoihin.
        Jos näytät kyntesi vuokralaisena, työnantaja tekee kaikkensa saadakseen sinut omaksi.
        Jos taas teet työsi huonosti , saat tyytyä vuokralaisena oloon tai sinun tilallesi otetaan toinen.

• kiertotapa

Vuokratyöfirmat ovat syntyneet juuri siksi koska niiden avulla voidaan kiertää palkkasäännöstelyä ja irtisanomissuojaa. Vanhassa kekkoslaisessa taloudessa AY-liike on käytännössä pienten etuoikeutettujen eliitti-työläis-ryhmien (mm paperi-ala) suojatyöpaikkojen turvaaja. Kyse on reviirin ja saavutettujen etujen suojelemisesta. Työttömät pidetään työttöminä vaikka suostuisivat matalampaan palkkatasoon.

• Kikka

Eräskin vuokrafirma hakee Mol:n sivuilla työntekijää ja ilmoittaa maksavansa tes:n mukaista palkkaa. Kuitenkin palkka on 25 % alle tes:ssä ilmoitetun ko. työn minimipalkan. Onko oikein vuokrafirman ilmoitella näin???

• Neuvo
        Kikka kirjoitti:

Eräskin vuokrafirma hakee Mol:n sivuilla työntekijää ja ilmoittaa maksavansa tes:n mukaista palkkaa. Kuitenkin palkka on 25 % alle tes:ssä ilmoitetun ko. työn minimipalkan. Onko oikein vuokrafirman ilmoitella näin???

Hei!
        Ilmoita vaikkapa sähköpostitse työvoimaministeriöön, että ko. firma valehtelee työpaikkailmoituksessaan. Silloin tm. ei voida ainakaan sanoa, että eivät ole tienneet asiasta.
        Kyllä mollin sivuilla pitäisi olla vain täysin laillisia työpaikkoja. Vaan varmastikin nykyään on toisin. Vuokratyöpaikkoja ym. vilunkifirmaa.
        Sen jälkeen, mikäli ko. firma vielä ilmoittelee mollin sivuilla, niin katsoisin, että tm. suosii firmoja, jotka toimivat laittomasti.
        Suomen työlainsäädäntöä on noudatettava kaikissa firmoissa!!!!
        (ei voida olettaa, että joka ainut työntekijä lukee ensin työlainsäädännön, että ei joutuisi petetyksi työpaikassaan)

• realisti*
        Neuvo kirjoitti:

Hei!
        Ilmoita vaikkapa sähköpostitse työvoimaministeriöön, että ko. firma valehtelee työpaikkailmoituksessaan. Silloin tm. ei voida ainakaan sanoa, että eivät ole tienneet asiasta.
        Kyllä mollin sivuilla pitäisi olla vain täysin laillisia työpaikkoja. Vaan varmastikin nykyään on toisin. Vuokratyöpaikkoja ym. vilunkifirmaa.
        Sen jälkeen, mikäli ko. firma vielä ilmoittelee mollin sivuilla, niin katsoisin, että tm. suosii firmoja, jotka toimivat laittomasti.
        Suomen työlainsäädäntöä on noudatettava kaikissa firmoissa!!!!
        (ei voida olettaa, että joka ainut työntekijä lukee ensin työlainsäädännön, että ei joutuisi petetyksi työpaikassaan)

Luuletko että maailma muuttuu jollakin aneemisella sähköpostillla tm:lle???

Miksi tm auttaisi työttömiä, hehän työttömyyden ovat aiheuttaneetkin.

• paskaa

Muistui vaan mieleen tuosta avauksestasi.

• polemik

allee 1.vuoden taulukkopalkasta on usein ns.harjoittelijapalkka.Jos ei ole ollut alan töissä on palkka laillinen.Jos taas on työkokemusta jo vuosia,niin tälläisten maksaminen laitonta.Vuokratöistä työllistyminen suoraan firmaan on melko hankalaa,koska vuoraväellä teetetään usein tylsimmät helpot rutiinityöt,joissa on vaikea osoittaa kykyjään.

• VALITTE

minula hyve vuokrafima minu autotalisa, minu pitä sillä elätte koko suuri perhe. Sada vain aluksi pieni ssstarrttiraha ja italiasta perinto.LLLaissska taitat oll kun et voida tehtä työ minulle

• vain liitonkorotukset

meillä vuokramiestä kohdellaan paremmin.tienaavat pari euroo enempi tunnilta.meillä alle minimipalkan."se on jämpti"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4529
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2205
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      102
      1376
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      18
      1231
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      71
      1168
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      123
      999
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      998
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      925
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      255
      884
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      876
    Aihe